Jeśli auto posiada funkcję komfort i domyka szyby z kluczyka, to przy prawidłowym podłączeniu do centralnego zamka, powinien domykać szyby, oczywiście trzeba ustawić tą opcję w alarmie, (wydłużyć impuls zamykania). czy zamek centralny zamyka i otwiera?
nie pamiętam jaką ale prostą, może BX10 http://obrazki.elektroda.pl/8891697600_1...
Jeżeli masz w samochodzie centralny zamek to można je uaktywniać poprzez impuls z centralnego zamka, tak samo dezaktywować. Nie ma możliwości podłączenia syrenki pod to powiadomienie. Pełni ono jedynie funkcję informacyjną.
Biało/zielony - zamykanie, Biało/niebieski - otwieranie, Połączenie przekaźników sterujących z rys."B" Twojej instrukcji (sterowanie impulsami masy).
Spróbuj wlutować się bezpośrednio w przekaźniki modułu zamka, wcześniej sprawdź czy zadziałają, podając masę przez probówkę na ich styki. Powinno chodzić bez problemów na dwóch masach jednosekundowych.
Nie zamyka za pierwszym impulsem zamek centralny jak go zresetować
Każdy uniwersalny,zamek centralny ma sterowany impulsami masy,z czego jedna przez rezystor.
Przetnij ten kabelek a będziesz miał odpowiedź.
Możesz to zrobić np. tak jak na rysunku. Czas ok. 10 sekund. Możesz zmienić czas rezystorem 100k i podłaczonym przy nim kondensatorem 100µ. http://obrazki.elektroda.net/22_11766694...
impuls minusowy
Żółto/czerwony i biało/czarny Przewody znajdziesz w szarym, 24-pin złączu. Sterowanie impulsami masy
Niewiele drozej od przekaznikow wyniesie Cie zakup sterownika centralnego zamka. Wybiez sobie tak zwany uniwersalny gdzie bedziesz sobie mogl sam skonfigurowac polaczenie przekaznikow i ustawienia czasu centralnego zamka. pozdr.
Więc zdejmij tapicerkę kierowcy odłącz siłownik i zobacz czy wtedy zadziała z pilota.Siłownik w przypadku zamka fabrycznego steruje poprzez podanie jak tez zabranie masy natomiast przy module można wysterować impulsami masy.
Sprawdź te przewody: czarno-zielony masa powinna otwierać, czarno-pomarańczowy masa powinna zamykać, ewentualnie czarno-niebieski zamykanie z ryglowaniem, czarno-biały otwieranie po zaryglowaniu. Wszystkie te przewody (cienkie) znajdziesz na słupku A, wychodzą z drzwi kierowcy.
W tej sytuacji należy sprawdzić, czy jest wysyłany impuls ze sterownika.
https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,sch... W tym samochodzie nie sterujesz impulsami na zamknij/otwórz, tylko bezpośrednio silniczkiem w kasecie zamka.
Zakładałem ostatnio alarm w swoim samochodzie i wymyśliłem sobie aby podłączyć domykanie szyb po drugim zamknięciu centralnego zamka. Spotkał się ktoś z takim modułem :?: Samo podłączenie z modułem comfortu nie stanowi problemu lecz nie spotkałem się z takim modułem który by dawał sygnał na wyjściu po dwóch impulsach na wejściu.
najprędzej będzie to wina pompki a dokładnie elektroniki w niej, zimne luty itp. sprawdź czy pompka pracuje za każdym razem w momencie gdy dostaje impuls zamknięcia lub otwarcia.
Załóż bezpiecznik 15A. Centralny zamek w impulsie (zamykanie lub otwieranie) pobiera nawet kilkanaście amperów. Pozdrawiam.
W sumie to można usunąć jeden tranzystor ale drugi musi być PNP niekoniecznie BC557 może być inny PNP.Można jakieś tranzystory z demontażu zastosować . Jeżeli do domykania szyb rzeczywiście wystarczy przedłużyć impuls z zamka centralnego to można zastosować układ 555 z twojego schematu lub drugi 40106 . Jeszcze interesuje mnie czy w silniku lusterek...
Sterowanie odbywa się przez podawanie impulsów masy.
Rozwiązano, wszystko działa jak należy, zamykam.
Zamykanie na brązowo-czerwonym otwieranie na brązowo-białym ryglowanie to drugi impuls odciąć 15 czyli plus po stacyjce
Domykanie jest na tym kablu co zamykanie zamka (17 pin w sterowniku) tylko dłuższy impuls (ok.20sek)
Połączenie przekaźnika od przełącznika świateł do przekaźnika zamka centralnego coś da? Tak. Musisz 'wyciągnąć' impuls który załącza centralny zamek i podać go na dodatkowy przekaźnik. Z dodatkowego przekaźnika, zasilasz krótkim impulsem oświetlenie.
Centralny zamek jest sterowany impulsami masy. Zamykanie - zielony Otwieranie - brązowo/czerwony Przewody znajdziesz w wiązce centralnego zamka drzwi kierowcy w słupku "A".
Impuls poniżej 0.5s na zamknij, powinien tylko zamknąć zamki. Dłuższy impuls zamyka zamki i domyka elektryczne szyby. Podobnie z otwieraniem. Twój sterownik może podawać zbyt długi impuls na "zamknij"
Tak sterowanie impulsami masy
Spróbuj kluczykiem przekręć i przytrzymaj - otwieranie i zamykanie też. Jeżeli po zamknięciu/otwarciu po sekundzie zaczną zamykać/otwierać się okna, to masz za długi ustawiony impuls centralnego zamka. Niektóre samochody mają tylko zamykanie, co się wykorzystuje do domykania okien. A niektóre mają też i otwieranie - tu już różnie. Czasem centralka ma...
To alarm decyduje o zamykaniu drzwi w tym przypadku, alarm jest połączonu dwoma kabelkami z centralnym - w twoim przypadku jest to sterowanie minusem - impulsem minusa. Pisał juz ktoś wcześniej, że brązowy i biały to sterowanie c.z
Tracę już nadzieję raczej prosta usterka do zdiagnozowania. 1. Jeżeli impuls 12 V dochodzi do siłownika zamka, to siłownik albo mechanicznie zablokowany zamek. 2. Impuls, nie dochodzi. Wina złączek lub przewodów!
I naprawde nikt nie wie jak to zrobicx zeby wydluzyc ten impuls ????
Ja wiem że można tak zrobić rozważałem tą opcje ale wybrałem opcje z nową centralką i moje pytanie jest tylko i wyłącznie jaki impuls + czy - idzie na otwieranie, zamykanie drzwi z centralki. Za większość porad dziękuje. Przecież wszystko masz w pdf, który wysłałem.
Teoretycznie to jest w komplecie mały sterownik czasowy który podaje impuls na siłownik,ma określony czas.
Normalnie w nowszych rozwiązaniach podaję się dłuższy impuls na przewód zamykający. To właśnie robi ten zielony kabelek. Musisz sprawdzić czy pojawia się minus tam na tych kabelkach pompki przy zamykaniu ręcznym zamka.
Przekaźnik możesz zastosować najtańszy.Alarm podaje krótki impuls.
Tranzystor jak najbardziej może być BC237. Co do rezystorów to na prawdę nie mam pojęcia, to też zależy od tego czym (w jakim stopniu) będzie obciążony kolektor. Musisz poeksperymentować z wartościami R ;)
Spróbuj przesmarować zamki w drzwiach WD-40 lub innym, lepiej zdjąć boczki drzwi i ocenić czy na zamkach nie osadził się bród i kurz który spowoduje ciężką pracę. Impuls na zamek centralny trwa ok 1 sekundy dla tego jeśli się nie zdążą zamknąć to zostaną otwarte.
brązowo/szary-sterowanie masą Ten sam do którego podłączyłeś impuls "zamknij" centralny zamek. Wydłuż tylko impuls do ok.25s i szybki domknięte.
Możesz spróbować z przekaźnikiem i kondensatorem. Albo tez z 555 jako generator monostabilny + przekaźnik.
Honda Jazz 2001 - 2004 Centralny zamek jest sterowany impulsami masy. Zamykanie - biało/zielony Otwieranie - biało/granatowy Przewody znajdziesz w szarym 14-pinowym złączu sterownika zamka po stronie kierowcy. Honda Jazz 2004 - 2008 Centralny zamek jest sterowany impulsami masy. Zamykanie - biało/czarny Otwieranie - żółty Przewody znajdziesz w zielonym...
Zimne luty w kasecie kierowcy.
Montaż zakończony pełnym powodzeniem zarówno rygiel jak i domykanie szybek działa poprawnie. Teraz kilka słów na temat samych rozwiązań technicznych w samym samochodzie - funkcja komfort jest tu rozwiązana nieco inaczej niż w modelu e36 mianowicie ryglowanie nie jest realizowane w wyniku podania jednocześnie impulsu + na zamknij i otwórz tylko przez...
Jeszcze prosciej - tranzystor polowy + przekaznik 2 obwodowy. Pod jeden podpinasz podtrzymanie pod drugi obwod obwod do rozlaczenia. Caly uklad resetujesz np. impulsem od centralnego zamka tzn. klijet zamknie drzwi centralnym to i ukladzik sie rozlaczy i trzeba go ponownie rozbrajac. Koszt miesci sie (w moim przypadku zerowy bo czesci z rozbiorek) w...
dotykam niebieskiego kabelka(9V) to wzbudza się centralny zamek. Z tego samego niebieskiego otwiera się i zamyka. Do tego przewodu podłączasz sterowanie "masą" zarówno otwórz jak i zamknij. Sterowanie naprzemienne na jednym przewodzie. Sterownik zamka konfigurujesz na sterowanie impulsami masy (0,5s) ... i nie kombinuj więcej, bo szkoda samochodu.
Przy krótkim impulsie nie uszkodzi się, to ich normalna praca.
Fiat Doblo, modele od 2003 do 2007 Sterowanie centralnym zamkiem impulsami masy. Zamykanie - biało/brązowy pin: 34 Otwieranie - błękitno/niebieski pin: 24 Kable znajdziesz w czarnym 40'pinowym złączu skrzynki bezpiecznikowej
ja kiedyś miałem mondeo z 97r i tak mi się działo to poiedział mi mechnik że dostawał dodatkowy impus prądu z zamka rozebrał i coś tam się zwierało czasem i dostawał ten impuls
Coś mi się zdaje że na zamknij masz brązowy z czerwonym,na otwórz brązowy z białym,brązowy to masa. Motor to będą jakieś dwa czarne jeden chyba z niebieskim a drugi z żóltym paskiem. Na nich bedzie miał tylko wtedy napięcie jesli na sterowanie podasz mase - to bedzie krótki impuls. Sprawdż najpierw siłowniki podłącz pod jakiś zasilacz.
W oryginale - centralny zamek pneumatyczny. Sterowanie impulsami [+]. Pompka znajduje się w prawym nadkolu od strony bagażnika. Najprawdopodobniej zalana wodą.
Otóż- przemyślałem sprawę (nie znam się na elektronice samochodowej) - anakonda ma dwa przewody do sterowania centralnym zamkiem tak opisane na schemacie - 8-impuls masowy-otwórz zamek centralny (0V) i 9-impuls masowy-zamknij zamek centralny (0V). Dwa przewody zamka drzwi po stronie kierowcy - szary i zielony - sterują zamykaniem i otwieraniem. I teraz...
po przekreceniu kluczyka w drziach nie reaguje centralny. I nie bedzie reagowac. Kluczyk w modelu 639 sluzy tylko do otwierania awaryjnego. Mam pytanie nie moge zlokalizowac bezpiecznikow w kabienie szukalem wszedzie ale nie moge znalezc Pod siedzeniem pasazera - tam gdzie akumulator Czy jest mozliwe zeby byl osobny bezpiecznik od tylnich drzwi? Nie...
Dotknij do masy na 0,5s przewodem niebieskim lub zielonym (przy zamkniętych drzwiach). Centralny zamek powinien się zamknąć lub otworzyć. Wykorzystujesz wtedy sterownik zamka centralnego. Maxicara konfigurujesz na sterowanie impulsami masy - schemat 1. Możesz podpiąć nowy sterownik Maxicar bezpośrednio pod siłownik drzwi - schemat 4. Jednak wymaga to...
I możesz spokojnie domykać szyby impulsem zamka centralnego. Wydatek parudziesięciu złotych z głowy ;)
Wlasnie wtedy nie otworza sie wszystkie zamki bo niema sterownika i sygnalu z drzwi centralny reaguje tylko na impuls z alarmu
Na słupku drzwi kierowcy biała wtyczka przewód żółto-niebieski (przedostatni). Zamykanie impuls masy, otwieranie impuls masy szeregowo przez opornik 180om.
Jeśli alarm jest faktycznie z przed roku 2003 może nie być PIN KODU. Jego zachowanie przy rozbrojeniu najprawdopodobniej jest podyktowane tym, że przy REARMINGU uzbraja się alarm, ale nie pojawia się impuls na zam. zamka centralnego. Żeby to sprawdzić należy rozbroić alarm i drugim naciśnięciem otw. zam. central., nie otwierać drzwi. Odczekać ok. 30sek,...
Golf III ma sterowanie centralnym zamim dwuprzewodowe +, przewód szary zamykanie, przewód zielony otwieranie.Jeżeli masz magicara to nie trzeba dodatkowych przekaźników ponieważ ma on wbudowane. Należy tylko zaprogramować impuls do zamykania na 3,5 s. Przewody wychodzą w wiązce z drzwi kierowcy.
Z tego co pamiętam, to jest tam sterowanie dwoma plusami, więc nie wedle schematu do zamka pneumatycznego, tylko dwa plusy, impuls na jeden otwiera, na drugi zamyka.
Chodzi o to aby w tym przewodzie od sterownika lampki zastosować jakiś układ elektroniczny (przekaźnik lub inne propozycje) dzięki któremu ciągły sygnał masy zamienić na około trzysekundowy impuls.
bezpiecznik cały? a czy kolega sprawdzał czy przy wciśnięciu pilota pojawia się jakiś impuls na centralny zamek ? nie wspomnę o tym czy zamyka się z kluczyka Więcej szczegółów
Zobacz przewody w przelotce drzwi albo coś w pompce.Trzeba najpierw sprawdzić drzwi i czy idzie impuls na pompkę.
czyli nie da się w tym modelu zmienic czasu impulsu centralnego zamka?
W Twoim samochodzie zostały prawdopodobnie zainstalowane dwie centralki. 1. odpowiada za centralny zamek - jest sterowana impulsami masy, z zamka drzwi i alarmu (biały i brązowy przewód) 2. centralka alarmu - odpowiada za funkcje ochrony i jednocześnie steruje impulsami masy centralką nr 1 odpowiedzialną za centralny zamek. Rozłącz oba obwody (dwa przewody...
Dobrze myślisz. Dodam tylko, że w zależności gdzie podasz impuls masy, na wyjściu ma zmienić się biegunowość.
Nie napisałeś który rok, ale naogół 3 sekundowy. Po 95 roku bywał również "comfort" czyli 30 sek. na zamknięcie.
Tak, ale nie w przypadku centralki Cyklop C2 Potrzebujesz najzwyklejszy sterownik zamka, sterowany dwoma przewodami z impulsami masy.
Przy zamykaniu pojawi się na jednym z przewodów na 1 sek. impuls (-), przy otwieraniu pojawi się taki sam ipuls na drugim przewodzie. A więc miernik podłączony do plusa jedną końcówką a drugą do wyjścia na centralny zamek podczas zamykania i otwierania pokaże przez chwilę napięcie. Sprawdź na którym jest ipuls zamykania a na którym otwierania i odpowiednio...
Centralny zamek sterujesz impulsami plus 12V (+) Zamknij - szaro/czerwony otwórz - szaro/czarny Podłączenie do wiązki wychodzącej z drzwi kierowcy (czarne, 6-pinowe złącze).
Witam chcę sklecić prosty układ (instalacja samochodowa): 3 przewody: 1. stałe napięcie 12+ 2. masa 3. impuls z zamka centralnego sprawa wygląda tak: interesuje mnie układ którym będę włączał taśmę led. impuls z zamka centralnego miałby uruchamiać na jakiś czas powiedzmy 10-15 sekund oświetlenie po czym by się gasiło. i tyle.
Dla wszelkiego spokoju kup najprostszy uniwersalny sterownik zamka centralnego np.ST-11 i masz problem z głowy( pozwala na wyzwalanie stanem, impulsem zrówno dodatnim jak i ujemnym) A jeśli nie to dołóż po jednym BC 639/640 na każde wyjście z centralki, diody gaszące do cewek i też będzie OK.
chodzi mi o wmiare jakis prosty ukladzik zasialny 12V ze jak zapodam krotki impuls(centralny zamek) to on zalaczy przekaznik i rozlaczy go po 5 , 10 sekundach wielkie dzieki za wszekla pomoc
Witam Mam problem. Mam sterownik na pilota do centralnefo zamka w samochodzie. Sterownik podaje impuls napiecia ktory otwiera lub zamyka centralny zamek. Wszystko dzialaloby OK, gdyby nie czas przesylania impulsu przez sterownik. Fabrycznie jest on ustawiony na 0.7s. W tym czasie silowniki sie zamykaja i od razu otwieraja. Jednym slowem napiecie podawanie...
Czy usterka występuje zarówno przy zamykaniu/otwieraniu manualnie z kluczyka jak i przy zamykaniu/otwieraniu z pilota w oryginalnym kluczyku? Jeżeli w kluczyku nie masz pilota to obstawiałbym styk na bębenku zamka na drzwiach podający impuls sterujący pompę.
Chciałbyś do QX5 dopisać oryginalny klucz Opla - to się nie uda ! Jest stosowany inny algorytm szyfrowania informacji. Częstotliwość pracy to nie wszystko. Właśnie dlatego są produkowane alarmy bezpilotowe, sterowane odpowiednimi impulsami centralnego zamka sterowanego fabrycznym pilotem. W Katowicach usługa frezowania i programowania klucza do samochodów...
Kupiłem sterownik centralnego zamka i jest problem ponieważ nie działa tak jak powinien. Centralny zamek jest sterowany masą i działa w taki sposób że po podaniu impulsu masy otwiera tylko drzwi od kierowcy więc trzeba zapodać 2 impuls i wtedy dopiero otwiera się reszta drzwi (tak w samochodzie oryginalnie działa centralny zamek). I teraz problem jest...
Sterowanie impulsami [+] Przewody wiązki wchodzącej do drzwi kierowcy. Otwieranie - szaro/czarny Zamykanie - szaro/czerwony
o ile pamiętam w monterej podpinałem sie impulsem - jak we wszystkich oplach (brąz/czerw i brąz/biały). Prawdopodobnie zjarałeś ścierzke w module centrala, szukaj jej na prawym przednim słupku na dole.
Chyba musisz mieć jakąś uniwersalną centralkę co poda impuls otwarcia/zamknięcia zamków. Kiedy wymieniałem u siebie a miałem też taką wersję Actual to kupiłem dedykowany centralny zamek tzn cztery kasety z silniczkami i w tym zestawie była centralka oraz dwa piloty. Ładnie to pracowało a też musiałem kasety wymieniać . Jak już miałem boczki pozdejmowane...
Włączanie i wyłączanie alarmu sterowane jest z impulsów z zamka centralnego. Zamkiem możesz sterować w dwojaki sposób, za pomocą pilota lub, kluczyka. Dla zamka jest to wszystko jedno, lecz dla alarmu już nie. Lepiej aby alarm nie rozbrajał się przy otwieraniu z kluczyka w drzwiach, bo gdy złodziej włoży łamak, to rozbroi system alarmowy. Tak więc alarm...
Witam w aucie jest dołożona centralka z pilotem do zamka niewłaściwie podłączona do fabrycznego central zamka jaka powinna być wartość opornika do otwierania centralnego zamka ? w golfie 4 z 2000r Pamiętam kiedyś montowałem centralny zamek dodatkowy do pasata i tam było zamykanie impuls do masy a otwieranie impuls do masy przez opornik o określonej...
A po tym czasie z wkładki też nie działa? Spróbuj jeszcze podać 2 impulsy masy na otwórz z ok 1s przerwą pomiędzy impulsami
Podstawowe pytanie, jakie auto? Większość nowych samochodów ma krańcówki drzwi w zamkach i przy otwarciu zamka centralnego krańcówka podaje impuls do oświetlenia wnętrza automatycznie (rozbraja rearming). SEO to świetny wybór, swego czasu zamontowałem ich wiele i wszystkie chodzą bez błędnie (a jeżeli jak już opisywałem masz krańcówke w zamku to każdy...
Ja mam podobny problem tylko silnik chodzi normalnie. Moje autko to 2,5/91' z LPG.Kiedy załączam zapłon wszystko jest ok. Po przejechaniu kilkuset metrów, wskaźnik ciśnienia oleju,temperatury. spada do zera. Nieraz dzieje się tak z ładowaniem, ale rzadko. Podczas jazdy zaczynają migać wszystkie kontrolki, impuls dostaje centralny zamek, a nieraz prędkościomierz...
Wiązka fabrycznego przycisku zamknij/otwórz. Błękitne 12-pinowe złącze, pin 3, brązowy przewód. Otwieranie i Zamykanie na tym samym przewodzie. Sterowanie impulsami masy.
Tak, to jest złącze z wyprowadzonymi impulsami sterującymi do centralnego zamka
Dałem do wyboru bramkę z zatrzaskiem..... Poza tym są przekaźnki bistabilne zatrzaskowe (dwie cewki) sterowane impulsem ,cena ok 3,5 PLN Pozdrowienia
Dokładałem centralny zamek z pilota W dokładanej centralce nastąpiła usterka i wydłużył się impuls "otwórz". Efekt taki jak byś przekręcił klucz (otwórz) w drzwiach i przytrzymał w tym położeniu.
Lewy słupek . Kolorystyka przewodów żółty z czrnym paskiem i biały z czarnym paskiem . Impuls plusa nie mniej niż 3,5 s. Powodzenia .
Przewód brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie. Przewody te znajdują się w wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy. Bierzesz miernik i sprawdzasz kiedy pojawia się impuls masy na przewodzie np. czerwonym. Jeżeli przy zamykaniu to podpinasz go do brązowo/czerwonego. Jeżeli przy otwieraniu to do brązowo/białego.
Tak, można założyć radiowy, uniwersalny sterownik centralnego zamka. Zamontujesz go tak, aby wysterować impulsami masy przewody biały i brązowy dochodzące do sterownika na zdjęciu w pierwszym poście. Wtedy nadal będzie działać opcja otwierania wszystkich drzwi kluczem w zamku drzwi kierowcy. Jeżeli ta funkcja jest zbędna, to możesz zastąpić centralkę...
Witam Nie mogę znaleźć przewodu do otwierania centralnego zamka impulsem masy(autoalarm).Czy muszę zastosować dodatkowy siłownik? Inne sugestie mile widziane. Pozdrawiam
dzieki za podpowiedz. szkoda tylko ze trzeba rozbebeszac drzwi.ja znalazlem sterowanie w kabinie zamyka - pieknie razem z oknami i szyberdachem ale otwiera tez okna do polowy. wystarczylo by zeby alarm mial 0,5 sek. i sporo roboty mniej. Jutro zabieram sie do rozebrania drzwi - dziekuje za podpowiedz
Siłowniki są elektryczne, sterowanie można podpiąć na włączniku centralnego lewych drzwi kierowcy lub przy module komfortu. Sterowanie jest masą na jednym przewodzie, jeden impuls sama masa, drugi masa przez rezystor ok 0,5 - 1 kohm.
Moduł ma po 3 przewody do otwierania i zamykania "Skonfigurowałeś" do sterowania impulsami masy ?
Jeśli na sztywno jest ok, to spróbuj dać impuls masy przez dodatkowy przekaźnik. Nie ma bata że nie będzie działać. Ewentualnie wydłuż impuls na 3,5s.
Same przekaźniki to mało. Musi być jeszcze układ odłączający je po chwili, bo sterowanie z siłowników master jest stanem, a nie impulsem. Taka centralka kosztuje 10 - 12 zł. Jej schemat zresztą pałętał się gdzieś na forum. Już lepiej rozejrzyj się za nową centralką z obsługą masterów i po sprawie.
Zgadza się masz rozregulowany siłownik centralny i następuje przeskok o jeden impuls, trzeba wyregulować ten siłownik.
Panie montażysto alarmu. Mylisz pan przewody wykonawcze ze sterującymi!!!!! Na sterujących siłownikami faktycznie na przemian pojawia się plus z masą. Ale to jest osobny obwód. Ciebie interesują przewody sterujące. A tam są tylko impulsy masy. I do tych sterujących się wpinasz. Zresztą zobacz po opisie jaka jest obciążalność tych wyjść z alarmu: 0,5...
zapinasz anodę do masy, katodę do wyjścia centralki, zamykasz pilotem i sprawdzasz, czy jest impuls.
centralny zamek impuls impuls zamek impuls otwierać drzwi centralny zamek
zakładanie nowych tematów volvo przerywa wentylator chłodnicy scenic
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
Dlaczego telefon Maxcom się zawiesza? Przyczyny i rozwiązania Różnice między filtrami radiowymi 3D-10A i 3-10A2