Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Uprzedzam że to takie moje "nie znam się więc się wypowiem" ale: ad 1. Przepalenie się żarówki powinno na stałe wzbudzić 551:1 i 551:2. Załóżmy sytuację że dźwig porusza się w jakąś stronę, stałe wzbudzenie 551:.. sprawi że 511 nie będą przełączać się i kabina będzie jechać aż napotka wyłącznik końcowy 125:... W momencie dojazdu do 125:... zostanie...
Ma Pan rację.... Już nie wiem co robię....Ok-y,wdech i na spokojnie.... Dziękuję,że chce Pan poświęcić mi swój cenny czas i pomóc ! Dodano po 4 Nie dam rady..... Proszę powiedzieć,czy można zrobić tak,aby rozłączyć autostop,ten impulsator i połączyć tak,aby działał jak zwykły magnetofon BEZ TEJ ELEKTRYKI AUTOSTOPOWEJ? Kończy się kaseta i wyłanczam sam...
Faktycznie jest tam takie kółko z łopatkami jak woda.plynie to nimi obraca. W kółku jest magnes a nad nim kontrakton, licznik impulsów. Impulsator działa sprawdziłem miernikiem. Styczniki też działają ten od soli i ten drugi chyba od płaszcza wodnego. Wszystko wyjąłem, wypłukałem, wymyłem. Było tam trochę syfu korzucha, mogło coś przyblokować to kółko...
Tak kolega ma rację nie styka się, ale to nie takie proste zapłon musi następować z pewnym wyprzedzeniem i w odpowiednim miejscu jak by miał tylko wisieć to by nic nie dało byłby tylko ozdobą. A więc na kole magneta jest naklejony znacznik z pewnymi liczbami wygląda to jak linijka zaczynająca się od "40" i biegnąca wstecz do "0" nadrukowana na papierze...
Witam, przymierzam sie do projektowania elektronicznego obrotomierza opartego o uc Atmega 8/16. Chcialem zapytac jaki sygnal daje impulsator podczas gdy silnik pracuje. Gdy jest magnes nad impulsatorem jest zwierane do masy czy wtedy generuje sie jakiaś SEM? I czy na podobnej zasadzie dziala to w silniku benzynowym w samochodzie?
Wydaję mi się że jak magnes będzie z drugiej strony halla to hall się zatrzaśnie i za bardzo nie rozumiem jak to ma działać.
Świetnie, ja tego po prostu nie znalazłem, dziękuję za pomoc. Jednak pozostaje jeszcze otwarte pytanie dotyczące zasady działania. Dokładnie chodzi mi o to w którym miejscu w odniesieniu do GZP umieszczamy impulsator ? Na jakiej zasadzie działa regulacja opóźnienia, czy impulsator powinno się umieścić wcześniej od GZP a moduł póżniej steruje opóźnieniem...
Najpierw należy znaleźć i usunąć przyczynę zniszczenia magnesów! Klejenia nie polecam ze względu na utratę jednorodności pola magnetycznego i ewentulane generowanie szpilek napięciowych zaburzających pracę zapłonu. W zuuuupełnej ostateczności klejenie klejem fenolowym na gorąco. (at)michal19885 Zamieć schemat elektryczny. Bez niego trudno podjąć decyzję...
Jest to impulsator z jakiegoś chińskiego skuterka, w środku jest magnes ( przyciąga opiłki, śruby). Krzywkę miałem zamiar wykonać z aluminium ale przy uzyskaniu takiej odległości (0,3-0,4) to raczej niemożliwe gdyż w moich rozwiązaniach magnes porusza się po okręgu gdzie jego bok jest cięciwą co oznacza że nawet jeśli uzyskam taką przerwę na środku...
Czy chodzi ci o jakiś rzeczywisty układ, czy to szkolny problem jak sklasyfikować czujnik? Sam hallotron pola magnetycznego nie wytwarza, może tylko mierzyć, dlatego w obwodzie musi być magnes który wytwarza pole, zazwyczaj jest umieszczony przy hallotronie i całość pracuje jako czujnik reluktancyjny. Ale są też rozwiązania gdzie element obracający...
Jeżeli masz kompletny silnik z przekładnią wycieraczek ,to spróbuj impulsator zamontować po przeciwnej stronie przekłani na wirniku.Przewieć go wzdłużnie i nagwintuj , zeby można było przedłużyć wirnik.Na końcu zamocuj magnes z kontaktronem.
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
Witam Mam drobny problem z impulsem generowanym przez impulsator zapłonowy (cewka i magnes na kole). Problem polega na tym że sygnał z impulsatora jest za słaby by wysterować moduł przy niskiej prędkości obrotowej (przy rozruchy czyli mocnym kopnięciu w starter napięcie sięga na stykach impulsatora maksymalnie do 500-550mV) Jak wyszukałem to fabryczne...
Z Twoich wypowiedzi widac ze impulsator sie sam wzbudza (jak jest miedzy biegunami magnes zamontowany w nim), moim zdaniem lepiej jest zalozyc dodatkowy impulsator jeden do tacho i drugi do nawi bo dioda moze wprowadzic dodatkowe zaklucenia badz niewlasciwe impulsy(dodatkowy spadek napiecia na niej)
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
impulsator dział jak ten co jest przy licznikach rowerowych .. tzn na magnes jak sprawdzić?-- prosto podłączamy miernik (ustawiamy na Ω lub brzenczek ) i przystawiamy magnes ja przewodzi to dział mój licznik dalej nie pokazuje --ale za zimno żeby coś grzebać a i nie pomylić impulsatora z czujką świateł cofania :|
Typując która cewka jest niesprawna opierałem się na wynikach próby z akumulatorem. Wydawało mi się, że skoro jest iskra / przy 12V /, to oba uzwojenia są sprawne. Dlatego zabrałem się za impulsator. Chyba coraz bliżej decyzji o przymiarkach do wykorzystania 'cudzego' zapłonu. Może masz jakiś konkretny przykład. Mam jeszcze prośbę natury teoretycznej....
Dzień dobry, mam problem. Otóż padł mi oryginalny układ zapłonowy CDI z dwusuwowego silnika 80cm^3, w internecie znalazłem ten sam, ale za 80zł, więc bez większego zastanowienia kupiłem jakiś "New Racing CDI" za 15zł i cewkę zapłonową za kolejne 15. Problem pojawił się dopiero po mniej optymistycznym spojrzeniu. Otóż ten moduł "New Racing" ma kilka...
Twój siłownik to pewnie z zestawu STYLSTAR MB 800K - ale to tak rzadki sprzęt że brak jakichkolwiek informacji na jego temat (chyba że koledzy bardziej obcykani znajdą chiński "oryginał"). Czy ma czy nie ma enkodera - za wcześnie na stwierdzenie. Jeśli masz - podeślij oryginalną instrukcję i dokładne zdjęcie płytki oryginalnej centrali. Pierwowzór -...
I co ruszyłeś. Sprawdź czy działa impulsator (przełącz miernik na diody z sygnalizacją akustyczna) powinien podczas kręcenia kołem piszczeć gdzie jest naklejony magnes na kole. Zasilanie cewki wysokiego powinno być jak kopiesz nogą tak około 90v. Sprawdź czy nie podajesz masy na blokowanie modułu chyba czarno/biały. i iskra musi być
Może byc impulsator optyczny ,pod talerzykiem zwijającym jest wtedy układ optyczny tzn ,dioda led i fototranzystor,swiatlo diody odbija sie od odblaskowych pól pod talerzykiem.Ale moze być tez impulsator mechaniczny tzn kontaktron i obracający sie magnes sprzeżony z talerzykiem zwijającym.Kilka razy miałem przypadek ze ten magnes sie odkleił i nie sterował...
nie jest to teoria a praktyka . jak nie masz w aucie gali to co tam zalozyc tylko taki impulsator no chyba ze ktos wymysli ze mozna magnes przykleic do kola i gdzies tam kontaktron tez bedzie dzialac tylko jak dlugo? w miare tanio na szrocie wyjmiesz takie cos z kadeta osobiscie widzialem takie rozwiazanie
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
Wszystko sprawdziłem zgodnie z Twoją instrukcją i dalej jest to samo.Szybko zwierałem styki i brak wskazań licznika w pozycjonerze.Magnes jest bardzo dobrze zamocowany a rurka cała połączona z przewodami impulsatora.Nie mam takiej rurki aby dokonać wymiany.Jest to mała rurka o długości1,4 cm i postaram się ją kupić w sklepie (jak będzie) .Są kontaktrony...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Hej, to bardzo proste, bierzesz jakikolwiek obrotomierz a impulsator robisz na kole pas. od wału głównego ,rozwiązań jest dóżo np. magnes przyklejasz do kółka i kontaktron [lub cewka] , robisz szczerbinkę i montujesz czujnik indukcyjny lub coś w tym stylu.Albo coś bardziej wyrafinowanego -pamiętaj ogranicza Cię tylko Twoja wyobrażnia. Powodzenia.
Opornosc statora to jakies 168 ohm a stator dokladnie nie wiem jak zmierzyc sprawdzalem na innych moto to na kazdym przewodzie byl opór a na statorze id zetki jest tylko na jednym i to słaba Dodano po 6 Dzis bylem w sklepie aby sie dowiedziec i sprawdzalem miernikiem inny stator od zetki i to samo opór tylko na jednym przewodzie teraz pytanie czy musi...
Jest to silnik prądu stałego, szeregowy, posiadający dwie cewki na stojanie, oraz dodatkowo magnes trwały (Taka kombinacja daje charakterystyke stałoobrotową w pewnym zakresie obciążen, przy wiekszych stałomomentową). Jest ten silnik wyposażony w układ przeciwzakłóceniowy, przeciwprzepięciowy (warystor), zabezpieczenie termiczne oraz impulsator do wyznaczania...
auto jest zbudowane z podzespolow roznych aut Napewno też rozmiar kół jest zupełnie inny, dlatego licznik musi sumować impulsy z użyciem współczynnika(zwykły kalkulator). Niema potrzeby kupowania impulsatora do skrzyni, bo można łatwo wykonać taki impulsator w istniejącym liczniku(na linkę),może być optyczny lub magnatyczny, albo zykły kontaktron (taki...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
Probowales sie podpiac do impulsatora przy skrzyni biegow ? Chyba ze jest linka ? Jezeli jest linka to tzreba by zrobic impulsator , cos na ksztalt rozwiazania w golfie II w liczniku z komputerem pokladowym gdzie tez jest linka , a sa potzrebne impulsy do komputera aby przeliczyc rozne pierdoly , takie jak spalenie itp. Jest to altwy patent do przekopiowania...
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Nie wiem jak to się nazywa. Po fotce widzę , że podobne. Wyczytałem , że to się nazywa chyba impulsator zapłonu czy jakoś tak. A za lagunę nie dałem 3 tys , tylko w nią włożyłem , bo był to automat . Skrzynia się rozsypała i przerobiłem go na manual.Łączny koszt operacjii 3.300 zł.(800zł robocizna). Wracając do mojego pytania , wspomniana część , gdy...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Witam Mam problem z manualna skrzynia biegów ZF w dafie ciężko wrzucić bieg 5 i 6 pozostałe bez problemów wchodzą .Ostatnio założyłem magnes na impulsator i okazało się że wtedy obydwa biegi wchodzą bez problemu co może być przyczyną ze bez magnesu nie da rady ich lekko wrzucić??
Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.
witam !! a może rozbierz jakiś stary silnik krokowy ( najlepiej jakiś z małą ilością kroków na obrót ) i w ten sposób uzyskasz coś na kształt impulsatora . przy silniku 7,5 stopnia /krok będzie to 360/7,5 = 48 . tyle będziesz miał impulsów na obrót . nie będzie to do końca tarcza , ale te małe silniki mają dość wąskie wirniki ( i jeszcze rym się zrobił...
Witam. To coś w rodzaju silnika wycieraczek samochodowych. Rozumiem, że na tyle silnika był ten układ magnes i jakiś układ impulsatora. Daj zdjecia starego .
48 impulsów na cal wysuwu Dno, nie enkoder :cry:, ale wiadomo, to siłownik do bramy a nie precyzyjnej maszyny ! Zasugerował bym Koledze, usuniecie tego impulsatora, zamontowanie na miejscu magnesu tarczy z cienkiej blachy, albo preszpanu z wywierconymi otworami, i groszowy transoptor szczelinowy, a właściwie dwa, do odróżnienia kierunku wysuwu, bo...
Na zwykły ściągacz nie ma nawet miejsca między brzegiem koła a karterem. Jego ramiona musiałyby być bardzo cienkie i zostawiłyby odgniecenia, których nie widzę. Co do magnesu to dalej trzyma się na kleju z niewielką siłą na tyle, że sam tak łatwo nie wypada, trzeba mu dopiero pomóc śrubokrętem. Zauważyłem jeszcze, że w miejscu gdzie znajduje się ten...
Typowe uszkodzenie impulsatora za mocnym neodymowym magnesem !!!!
Zbliżenie magnesu do cewki czujnika (impulsatora) nie wyindukuje impulsu. Musiałbyś dość silnym magnesem poruszać przed rdzeniem czujnika symulując ruch koła magnesowego.
Jeśli chcesz założyć zapłon CDI do wski to tylko DC CDI a takowy moduł na twoim miejscu kupiłbym na jakimś portalu aukcyjnym. Wówczas skupisz się na zamocowaniu impulsatora i magnesu... Sam będziesz miał problemy z budową przetwornicy ładującej CDI.
Trzeba sprawdzić czy przy obracaniu się licznika, magnes zamocowany na dodatkowej osi powoduje przełączanie kontaktronu, bo być może jeszcze i ten kontaktron jest uszkodzony. Wszystkie opisane objawy wskazują na złe (albo całkowite nie) funkcjonowanie tego impulsatora (magnes-kontaktron). To właśnie on daje informację, że jest kaseta i przesuw działa...
Może ori czujnik miał magnetowód i "łapał" pole magnetyczne z koła magnesowego ? Nie wiem. Próbuję się domyślić. Poszukaj w necie zdjęć takiego wyzwalacza. Miejsca jest mało, ale może mieścił się tam specjalnie pod ten układ wykonany impulsator z magnesem? Osobiście szedłbym w tym kierunku. Impulsator można zrobić z cewki przekaźnika. Trzeba szukać...
W zależności od pojazdu: 1. bierzesz sygnał z impulsatora prędkościomierza w liczniku. 2. Bierzesz sygnał z czujnika prędkościomierza na skrzyni lub lince predkosciomierza. 3. Bierzesz sygnał z ABS. 4. Montujesz na półosi magnes a obok czujnik Halla. 5. Metoda ekstremalna - prędkość pojazdu pobierasz z GPS.
Witam, Miałem ten sam problem , walczyłem tydzień aby przywrócić iskre z rozrusznika. Wymieniłem stator z cewką , cewke WN , świece , moduł zapłonowy, rozrusznik i nic to nie dało. Efekt cały czas był ten sam jak zakręciłem szybciej kołami to iskra była jak rozrusznikiem to iskry brak. Okazało się że brak iskry spowodowany był zbyt dużą odległością...
On nie wykrywa magnesu przyłożonego tylko zmienne pole magnetyczne To zależy. Tak jak piszesz zachowują się impulsatory w samochodach, ale nie czujniki indukcyjne w automatyce.
Za dużo na magnesie auto jeździło.Wymień impulsator od tacha i zrób legalizację.
kontaktron?? może jakiś czujnik do komputera zblizeniowy (magnesu) lub impulsator
to ze zdjęcia to właśnie złącze impulsatora. Sam impulsator siedzi pod magnesem prędkościomierza wewnątrz. Jeśli masz możliwość to sprawdź czy daje on impulsy bezpośrednio na złączu. Odnośnie powyższych postów to z mojej wiedzy i praktyki wynika że w zależności od sterownika wtrysku pomimo tego samego typu silnika ten impulsator występował bądź nie.
czyli wysyła impuls gdy zbliży się magnes do tego czujniczka ??
Może nabyłeś moduł od innego typu skutera, lub od 4 T, a może nie jest on odblokowany. Czy zmieniałeś koło magnesowe, bo może wyglądać podobnie, ale różnić się od oryginału np. rozmieszczeniem magnesów.
A skąd miał kolega wziąć ten czuinik Halla skoro: pod ręką był czujnik kontaktronowy położenia tłoka z siłownika pneumatycznego, mały magnes neodymowy i klej cyjanoakrylowy. ?
Tak zrobię. A co do wyprzedzenia zapłonu - nie jest on sterowany przez impulsator (magnes na wałku rozrządu jest zamocowany "wahliwie" tzn. odchyla się troche w prawo, lewo na sprężynie w zależności od prędkości obrotowej) Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewke w momencie odebrania sygnału przez impulsator? Czy ma jakieś wbudowane mapy...
Na przyszłość nie stosuj magnesów na impulsatorze. Teraz zjazd do punktu naprawy tacho
Temat rozwiązany. Miałem wam tu zagadkę teraz zrobić, ale potem zapomnę podać rozwiązanie. Impulsator nie może być blisko magnesów. Musi być dociśnięty maksymalnie do rdzenia głównego. https://obrazki.elektroda.pl/9836185600_...
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać- sprawdzić czy czujnik nie odsunął się od wrzeciona, i czy nie jest zabrudzony.Jeśli nie to- masz na nim trzy przewody , dwa zasilające, trzeci od "impulsatora". Powinno się na nim pojawiać napięcie trochę mniejsze od + zasilania czujnika względem masy przy każdym spotkaniu z magnesem wałka.
Przy wiertarkach boscha za komuntatorem znajduje się płytka impulsatora, na wygląd przypomina magnes, jeśli jest uszkodzona to wiertarka ma tylko obroty maksymalne i praktycznie po niedługim czasie ulega spaleniu.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Chyba koniec. Zrobiłem impulsator z regulacją obrotów. Wiertarka, wiertło, magnes, taśma pakowa :-) Jeżeli znajdę chwilę to jeszcze pozmieniam funkcje „b” Wyświetlacza chyba nie zdążę wymienić. Po świętach zamontuję i zakończę temat, tudzież pogodnych, zdrowych Świąt Wielkanocnych.
naprawilem prądniczkę i jak na razie działa ok. tzn. magnes wirnika zblokowałęm na ośce, i dorobiłem nowy stycznik i sprężynkę w impulsatorze :)
Witam, po wymianie silnika w kxd (1p154fmi, z rozrusznikiem automat) na silnik loncina (154fmi bez rozrusznika) nie mam iskry na świecy, instalacja przed wymianą silnika była sprawna, nie wiem czy impulsator (to z niebieskim kabelkiem z białą linią) jest sprawny gdyż nie mam dokładnego miernika, na tyle ile mogę sprawdziłem go "piszczałką" i po przyłożeniu...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Witam Zwracam się z prośbą o udostępnienie schematu elektrycznego tgb Blade 550, pokrewnych modeli tgb, bądź samego pinoutu modułu zapłonowego jeśli takowy ktoś posiada. Moduł 2+4+6pin. Quad nie ma iskry, cewka sprawna( sprawdzona i podmieniona), impulsator sprawdzony sprawny ( w momencie zbliżenia magnesu słychać krótki dźwięk piszczki miernika), napięcie...
Podaj ten błąd BS to powiemy czy ma związek. A inne błędy pozostałych sterowników? Sprzęgło nauczone i działa, powietrze sprawdzone, tacho działa, i impulsator był bez przyklejonego magnesu? :) Wszystkie obroty sterowniki odczytują prawidłowo?
Kolego nie mam starszych wersji schematów pod ręką, akrobata mam po niemiecku i nie umiem skopiować pdf, bo jakiś tam schemat mam. Z czujnika T 20 skrzynia biegów, biegną 4 kable do tachografu do złacza B pin-1,2,3,4. Z złącza B pin 6 leci kabelek pomarańczowy do koordynatora (e30) do pinu c 32. Sprawdż na impulsatorze T20 przy skrzyni napięcie zasilania...
Czy moduł jest zespolony z cewką WN? Chyba jeszcze nie czytałeś linków. Poczytaj będzie łatwiej znaleźć rozwiązanie. Może z jakichś Twoich "szpejów". Impulsator można dokupić solo. Ew. przeróbka koła magnesowego jest opisana w drugim linku. Ile wyprowadzeń ma cewka? Sprawdziłeś omomierzem wszystkie?
Właśnie, tez początkowo myślałem o przerywaczu lub impulsatorze w silniku, ale jednak bardziej by to wyglądało na jakiś czujnik. Kolo magnesowe jest z dwoma magnesami, wygląda jak typowe do cewkomodulu. Później wrzucę fotkę
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Spalenie czujnika najwyraźniej wynika z pomylenia części (dwa typy silnika). Zwykle stosowane są czujniki magnetorezystancyjne tzn. zwyczajny impulsator z cewką i magnesem. W niektórych samochodach są stosowane czujniki oparte o hallotron, tj. wymagające zasilania i dające na wyjściu sygnał cyfrowy. Podłączenie zwykłego czujnika w miejscu czujnika elektronicznego...
Przydało by się jeszcze odczytać błędy z tachografu za pomocą przyrządu do kalibracji (np. błędy na lini can). Ale nigdy nie spotkałem się z tym by po wymianie całej wiązki i NOWEGO impulsatora nadal generował impulsy. Magnes był przykładany ?
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
a nie był zmieniany impulsator? po zmianie impulsatora należy wykonać kalibrację tachografu. albo ..... częste używanie magnesu to grube rysowanie też mi nie pasuje no chyba że na wydruku "młoteczki"
Witam, mam problem z impulsatorem w motocyklu Yamaha XT 350, otóż został roztrzaskany o koło magnesowe, gdyż poprzedni właściciel odwalił fuszerkę i przykleił impulsator klejem do uchwytu i ten odpadł, nie da się go uratować, do tego modelu niemal niedostępny i pytanie czy mogę go zastąpić np. innym impulsatorem 4t o takiej oporności lub zbliżonej jaką...
Sprawdź odległość impulsatora od "garbika" na kole magnesowym. Nie może ocierać o ten "występ". Zalecana szczelina-odległość ok. 0,3 mm (oporność sprawnego impulsatora ok. 140 omów). Zbadaj również przewód WN i tzw. fajkę świecy. Na próbę możesz sprawdzić iskrę bez fajki (przeskok ok. 8 mm).
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Piszesz że impulsator ma cztery zaciski. Jak więc je łączysz szeregowo? Wystarczy że początek i koniec jednej z cewki będziesz miał podłączony odwrotnie i zamiast impulsatora masz uzwojenie działające tak samo jak np. uzwojenie ładowania, tj. na wyjściu z impulsatora będziesz miał sygnał sinusoidalny. Jako oscyloskop możesz wykorzystać kartę dźwiękową...
Witam ponownie, Nowa wtyczka, wszystko połączone. Odpowiednio brązowy przewód na 3 pinie ( sygnał), brązowo czerwony na 2 pinie (zasilanie). Podłączone i... nic, nie działa. Pierwsza opcja to może pomylilem piny, ale podpiąłem odwrotnie i też nic. Sprawdzalem: 1. Przejście na przewodach OK 2. Po przekręceniu kluczyka napięcie na brązowo czerwonym OK...
POd zegarem jest impulsator linka nie wchodzi do licznika. Spróbuj z magnesem i kontraktonem na półosi.
Witam. Też się nad tym zastanawiałem. A może inny sposób. Zamontować gdzieś na napędzie impulsator, (np. magnes i kontaktron albo jakaś perforowana tarcza i transoptor szczelinowy). I układ by kontrolował czy po włączeniu napięcia na silnik występują impulsy z odpowiednią częstotliwością czy nie, itd. Coś jak jest w niektórych magnetofonach kasetowych,...
Witam. Nie za bardzo znam się na elektronice. Mam uszkodzony elektroniczny ślimak licznika w neosie. Wychodzą z niego trzy przewody gdzie jeden jest podłączony do +12V, drugi na masę a trzecim idą impulsy masowe na licznik. Jest to prawdo podobnie czujnik Halla, który jest zamocowany przy metalowym pierścieniu z ząbkiem w ślimaku, na pewno nie ma tam...
Pewnie niefachowo ściągałeś koło magnesowe (bez ściągacza) i magnesy oderwałeś lub zahaczają one o stator. Sprawdź działanie impulsatora tj. jego oporność (ok. 130 -140 ) i prawidłowość zamocowania tj. w odległości ok. 0,3 mm od "wypustu" na kole magnesowym chyba, że masz inny typ silnika.
Podłączasz plus i minus a na wyjście miernik /voltomierz/. Poruszając magnesem w poziomie //nie w pionie/ mierzysz amplitudę . Ruchy powinny być powolne aby miernik zdążył zmierzyć amplitudę.
Witajcie. W mojej 10 letniej BEKO WM2510 pojawił się szum + pisk. No tak 10 lat to pewnie łożyska bębna. Niestety to nie one a łożyska silnika. I tu robi się ciekawie : Oznaczenie łożyska : SKF BB1-622 BB i szukanie po google poprowadziło na rosyjską stronę i wychodzi na to że to jest zwykłe 6202.. http://vpk-podshipnik.com.ua/product/620...
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
Impulsator na najczęściej magnesik na osi wyprowadzenia ze skrzyni biegów ( tam gdzie podłącza się w klasycznym układzie linkę licznika) i układ hallotronowy. Czasem uzupełniony elektroniką dopasowującą ( lub wprost podłączony do elektroniki licznika który mimo klasycznego wyglądu jest.... elektroniczny.) Bardzo proste i przymitywne układy tego typu...
Witam, mam do forumowiczów pytanie i może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z czujnikiem halla, zasadę działania czujnika i ich rodzaje znam, więc wyjaśnię o co mi chodzi. chcę zbudować prosty impulsator zapłonu na hall, no i zakupiłem czujniki hall TLE4906L, tylko ze one są unipolarne i na prostym testowym układzie hall i led jest tak że po zbliżeniu magnesu...
Kolego a nie masz może przełącznika który wyłącza tacho? Bo wtedy nie będzie działało przechodzenie z duzej na małą i będzie wyświetlało awaria skrzynii biegów. U mnie poprzedni właściciel założył to pod włącznikiem światła na dole pod deską rozdzielczą i trochę to zajęło zanim doszliśmy że to przez to a tak był wymieniany impulsator, tacho itd a to...
Z kolegą w Lanosie w mechaniźmie prędkościomierza zamontowałem switch hallotronowy obok wirującego magnesu wprawiającego wskazówke wskaźnika w ruch. Spisywało się ok.
Tak, Impulsator musi być ustawiony na około 0,3 mm. Ustaw jak najbliżej magnesu na magnecie.
Zupełnie nie znam tej konstrukcji, a więc ogólnie, autostop w tych czasach realizowany był podobnie we wszystkich konstrukcjach. W tych prostych to m.in. na powiązaniu z licznikiem, lub magnetycznym impulsatorem obrotowym + kontaktron. A bardziej złożone to fotooptyka pod talerzykiem jest wokół srebrno-czarnych pól i dioda n/o , ew. halotron jeśli jest...
Magneto 84mm ma magnesy o większej długości, więc wydaje mi się, że sugestia producenta o zamienności statora jest chyba błędna Potwierdzam to błąd. Sprawdzonym i działającym rozwiązaniem jest moduł na prąd stały z impulsatorem. Koło magnesowe pozostaje stare razem z zebatką pompy. Należy oczywiście wykonać nabiegunnik na magnecie i zamocować impulsator.
Witam . Wpadł mi w ręce moduł zapłonu (samoróbka). Niesty układ nie działał od początku. Rozrysowałem schemat tego ustrojstwa. Czy ktoś obeznany w temacie mógł by rzucić okiem na niego. W układzie nie ma impulsatora jak w innych modułach . Tutaj iskra powinna się pojawić w chwili kiedy cewka przestanie "generować" napięcie. Koło z magnesem nie jest...
Zacznijmy od tego, że zbudowanie takiego licznika jak chcesz jest trudne. Po pierwsze, trudno zrobić taki szybki licznik, musi minąć czas żeby określić wielkości których oczekujesz. Po drugie, o ile pkt. 1 byłby do przejścia, to pozostaje sprawa kosztu wykonania i jego trwałości. Wszelkie nowatorskie pomysły typu dioda IR, czy inne bardziej ambitne...
Powtarzam. Jeśli jakis inteligent założył skrzynie biegów od samochodu po liftingu bedzie pokazywać błąd komunikacji szyny can o przebiegu pojazdu. czyli błąd e200 z zegarów. Bo w skrzyni po lifcie nie ma komponentów uruchamiających impulsator prędkościomierza. Tak wiec że by nie robic niepotrzebnych kosztów (a po skanownaiu dowiem sie zapewne że do...
magnes impulsator tachograf impulsator impulsator motocykl
ekspres bosch wyczyść zaparzacz zamykanie skrzyde bramy prostowanie diodach
Sony Xperia - Komunikat "Device Failed Verification" Nixie ZM1332 – optymalne napięcie pracy, parametry zasilania, rezystor anodowy