Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Najpierw należy znaleźć i usunąć przyczynę zniszczenia magnesów! Klejenia nie polecam ze względu na utratę jednorodności pola magnetycznego i ewentulane generowanie szpilek napięciowych zaburzających pracę zapłonu. W zuuuupełnej ostateczności klejenie klejem fenolowym na gorąco. (at)michal19885 Zamieć schemat elektryczny. Bez niego trudno podjąć decyzję...
W niektórych chińskich 2T impulsator posiada podłuzne otwory do mocowania. I teoretycznie można przestawić zapłon o niedużą wartość. Ja w takich przypadkach ustawiam impulsator na 0,3mm (odległość pomiędzy magnesem impulsatora a nadlewem magneta).
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Na zwykły ściągacz nie ma nawet miejsca między brzegiem koła a karterem. Jego ramiona musiałyby być bardzo cienkie i zostawiłyby odgniecenia, których nie widzę. Co do magnesu to dalej trzyma się na kleju z niewielką siłą na tyle, że sam tak łatwo nie wypada, trzeba mu dopiero pomóc śrubokrętem. Zauważyłem jeszcze, że w miejscu gdzie znajduje się ten...
Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.
Witam. To coś w rodzaju silnika wycieraczek samochodowych. Rozumiem, że na tyle silnika był ten układ magnes i jakiś układ impulsatora. Daj zdjecia starego .
48 impulsów na cal wysuwu Dno, nie enkoder :cry:, ale wiadomo, to siłownik do bramy a nie precyzyjnej maszyny ! Zasugerował bym Koledze, usuniecie tego impulsatora, zamontowanie na miejscu magnesu tarczy z cienkiej blachy, albo preszpanu z wywierconymi otworami, i groszowy transoptor szczelinowy, a właściwie dwa, do odróżnienia kierunku wysuwu, bo...
Typowe uszkodzenie impulsatora za mocnym neodymowym magnesem !!!!
Witam. Siła magnesu pewnie nie będzie miała nic do tego. Podejrzewam że będzie jakiś enkoder lub impulsator który liczy od dolnego magnesu który spełnia rolę wyłącznika końcowego i jest początkiem całego łańcucha. Zadzwonię w poniedziałek do firmy może mają jakieś papiery.Ja montowałem coś podobnego,lecz do zatrzymania na górze i na dole były magnesy.Oparte...
Trzeba sprawdzić czy przy obracaniu się licznika, magnes zamocowany na dodatkowej osi powoduje przełączanie kontaktronu, bo być może jeszcze i ten kontaktron jest uszkodzony. Wszystkie opisane objawy wskazują na złe (albo całkowite nie) funkcjonowanie tego impulsatora (magnes-kontaktron). To właśnie on daje informację, że jest kaseta i przesuw działa...
Jeśli chcesz założyć zapłon CDI do wski to tylko DC CDI a takowy moduł na twoim miejscu kupiłbym na jakimś portalu aukcyjnym. Wówczas skupisz się na zamocowaniu impulsatora i magnesu... Sam będziesz miał problemy z budową przetwornicy ładującej CDI.
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Gdybyś mógł jeszcze słowo napisać o tym jak dwa magnesy oddziaływują na impulsator. Ja rozumie, że powstaną dwa impulsy. Czy też może będzie tak jak opisywałeś przy cewce 'głównej' ? Zabij mnie już nie pamiętam. Jednak jakbyś mnie i innych wspomógł szkicem przedstawiającym nabiegunniki cewki oraz impulsatora przed magnesem koła. Wszystko w proporcjach...
Tak zrobię. A co do wyprzedzenia zapłonu - nie jest on sterowany przez impulsator (magnes na wałku rozrządu jest zamocowany "wahliwie" tzn. odchyla się troche w prawo, lewo na sprężynie w zależności od prędkości obrotowej) Moduł ma tylko za zadanie podać prąd dalej na cewke w momencie odebrania sygnału przez impulsator? Czy ma jakieś wbudowane mapy...
Zbliżenie magnesu do cewki czujnika (impulsatora) nie wyindukuje impulsu. Musiałbyś dość silnym magnesem poruszać przed rdzeniem czujnika symulując ruch koła magnesowego.
Witam, Miałem ten sam problem , walczyłem tydzień aby przywrócić iskre z rozrusznika. Wymieniłem stator z cewką , cewke WN , świece , moduł zapłonowy, rozrusznik i nic to nie dało. Efekt cały czas był ten sam jak zakręciłem szybciej kołami to iskra była jak rozrusznikiem to iskry brak. Okazało się że brak iskry spowodowany był zbyt dużą odległością...
Witam, przymierzam sie do projektowania elektronicznego obrotomierza opartego o uc Atmega 8/16. Chcialem zapytac jaki sygnal daje impulsator podczas gdy silnik pracuje. Gdy jest magnes nad impulsatorem jest zwierane do masy czy wtedy generuje sie jakiaś SEM? I czy na podobnej zasadzie dziala to w silniku benzynowym w samochodzie?
kontaktron?? może jakiś czujnik do komputera zblizeniowy (magnesu) lub impulsator
Może ori czujnik miał magnetowód i "łapał" pole magnetyczne z koła magnesowego ? Nie wiem. Próbuję się domyślić. Poszukaj w necie zdjęć takiego wyzwalacza. Miejsca jest mało, ale może mieścił się tam specjalnie pod ten układ wykonany impulsator z magnesem? Osobiście szedłbym w tym kierunku. Impulsator można zrobić z cewki przekaźnika. Trzeba szukać...
witam !! a może rozbierz jakiś stary silnik krokowy ( najlepiej jakiś z małą ilością kroków na obrót ) i w ten sposób uzyskasz coś na kształt impulsatora . przy silniku 7,5 stopnia /krok będzie to 360/7,5 = 48 . tyle będziesz miał impulsów na obrót . nie będzie to do końca tarcza , ale te małe silniki mają dość wąskie wirniki ( i jeszcze rym się zrobił...
Na przyszłość nie stosuj magnesów na impulsatorze. Teraz zjazd do punktu naprawy tacho
to ze zdjęcia to właśnie złącze impulsatora. Sam impulsator siedzi pod magnesem prędkościomierza wewnątrz. Jeśli masz możliwość to sprawdź czy daje on impulsy bezpośrednio na złączu. Odnośnie powyższych postów to z mojej wiedzy i praktyki wynika że w zależności od sterownika wtrysku pomimo tego samego typu silnika ten impulsator występował bądź nie.
Świetnie, ja tego po prostu nie znalazłem, dziękuję za pomoc. Jednak pozostaje jeszcze otwarte pytanie dotyczące zasady działania. Dokładnie chodzi mi o to w którym miejscu w odniesieniu do GZP umieszczamy impulsator ? Na jakiej zasadzie działa regulacja opóźnienia, czy impulsator powinno się umieścić wcześniej od GZP a moduł póżniej steruje opóźnieniem...
Witam. Też się nad tym zastanawiałem. A może inny sposób. Zamontować gdzieś na napędzie impulsator, (np. magnes i kontaktron albo jakaś perforowana tarcza i transoptor szczelinowy). I układ by kontrolował czy po włączeniu napięcia na silnik występują impulsy z odpowiednią częstotliwością czy nie, itd. Coś jak jest w niektórych magnetofonach kasetowych,...
Mało, że nie ma się ocierać, to powinien być zachowany odstęp od 0.3 mm do nawet 0.8 mm. Zależy od konstrukcji koła magnesowego (magnesów) i impulsatora. Jeżeli jest możliwość regulacji ustaw ok. 0.5 mm i powinno być dobrze. Chcę dodać, że koło magnesowe, podstawa iskrownika z cewkami oraz impulsator (czasami to tylko kolejna ceweczka a nie osobny element)...
czyli wysyła impuls gdy zbliży się magnes do tego czujniczka ??
On nie wykrywa magnesu przyłożonego tylko zmienne pole magnetyczne To zależy. Tak jak piszesz zachowują się impulsatory w samochodach, ale nie czujniki indukcyjne w automatyce.
Przy wiertarkach boscha za komuntatorem znajduje się płytka impulsatora, na wygląd przypomina magnes, jeśli jest uszkodzona to wiertarka ma tylko obroty maksymalne i praktycznie po niedługim czasie ulega spaleniu.
Popatrz na czujnik polozenia walka rozrzadu. Pracuje z zebami stalowymi bez problemu. Nie musi to byc magnes. Wystarczy material magnetyczny.
Temat rozwiązany. Miałem wam tu zagadkę teraz zrobić, ale potem zapomnę podać rozwiązanie. Impulsator nie może być blisko magnesów. Musi być dociśnięty maksymalnie do rdzenia głównego. https://obrazki.elektroda.pl/9836185600_...
Witam, po wymianie silnika w kxd (1p154fmi, z rozrusznikiem automat) na silnik loncina (154fmi bez rozrusznika) nie mam iskry na świecy, instalacja przed wymianą silnika była sprawna, nie wiem czy impulsator (to z niebieskim kabelkiem z białą linią) jest sprawny gdyż nie mam dokładnego miernika, na tyle ile mogę sprawdziłem go "piszczałką" i po przyłożeniu...
Podaj ten błąd BS to powiemy czy ma związek. A inne błędy pozostałych sterowników? Sprzęgło nauczone i działa, powietrze sprawdzone, tacho działa, i impulsator był bez przyklejonego magnesu? :) Wszystkie obroty sterowniki odczytują prawidłowo?
Chyba koniec. Zrobiłem impulsator z regulacją obrotów. Wiertarka, wiertło, magnes, taśma pakowa :-) Jeżeli znajdę chwilę to jeszcze pozmieniam funkcje „b” Wyświetlacza chyba nie zdążę wymienić. Po świętach zamontuję i zakończę temat, tudzież pogodnych, zdrowych Świąt Wielkanocnych.
Przydało by się jeszcze odczytać błędy z tachografu za pomocą przyrządu do kalibracji (np. błędy na lini can). Ale nigdy nie spotkałem się z tym by po wymianie całej wiązki i NOWEGO impulsatora nadal generował impulsy. Magnes był przykładany ?
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Jeżeli masz kompletny silnik z przekładnią wycieraczek ,to spróbuj impulsator zamontować po przeciwnej stronie przekłani na wirniku.Przewieć go wzdłużnie i nagwintuj , zeby można było przedłużyć wirnik.Na końcu zamocuj magnes z kontaktronem.
Może nabyłeś moduł od innego typu skutera, lub od 4 T, a może nie jest on odblokowany. Czy zmieniałeś koło magnesowe, bo może wyglądać podobnie, ale różnić się od oryginału np. rozmieszczeniem magnesów.
W zależności od pojazdu: 1. bierzesz sygnał z impulsatora prędkościomierza w liczniku. 2. Bierzesz sygnał z czujnika prędkościomierza na skrzyni lub lince predkosciomierza. 3. Bierzesz sygnał z ABS. 4. Montujesz na półosi magnes a obok czujnik Halla. 5. Metoda ekstremalna - prędkość pojazdu pobierasz z GPS.
Spalenie czujnika najwyraźniej wynika z pomylenia części (dwa typy silnika). Zwykle stosowane są czujniki magnetorezystancyjne tzn. zwyczajny impulsator z cewką i magnesem. W niektórych samochodach są stosowane czujniki oparte o hallotron, tj. wymagające zasilania i dające na wyjściu sygnał cyfrowy. Podłączenie zwykłego czujnika w miejscu czujnika elektronicznego...
A skąd miał kolega wziąć ten czuinik Halla skoro: pod ręką był czujnik kontaktronowy położenia tłoka z siłownika pneumatycznego, mały magnes neodymowy i klej cyjanoakrylowy. ?
Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać- sprawdzić czy czujnik nie odsunął się od wrzeciona, i czy nie jest zabrudzony.Jeśli nie to- masz na nim trzy przewody , dwa zasilające, trzeci od "impulsatora". Powinno się na nim pojawiać napięcie trochę mniejsze od + zasilania czujnika względem masy przy każdym spotkaniu z magnesem wałka.
Witam Zwracam się z prośbą o udostępnienie schematu elektrycznego tgb Blade 550, pokrewnych modeli tgb, bądź samego pinoutu modułu zapłonowego jeśli takowy ktoś posiada. Moduł 2+4+6pin. Quad nie ma iskry, cewka sprawna( sprawdzona i podmieniona), impulsator sprawdzony sprawny ( w momencie zbliżenia magnesu słychać krótki dźwięk piszczki miernika), napięcie...
Na zdjęciu trzecim widać impulsator. Na pierwszy rzut oka jest to jakis impulsator fabryczny. Czy ma w sobie magnes? Sprawdź przykładając do jego rdzenia blaszkę stalową/śrubokręt. Nie ma izolatorów magnetycznych w twoim rozumieniu tego słowa. Musiałbyś wykonać krzywkę z materiału diamagnetycznego np. miedzi/mosiądzu. Jednak nie o to chodzi. Powstanie...
No tak czuję, że coś jest z zapłonem... Tym bardziej, że nie wiem dokładnie, kiedy następuje zapłon - czy jak magnes jest idealnie naprzeciwko cewki impulsatora, czy jak już ja nieco minie. Po prostu żeby była iskra, magnes musi przejść obok cewki z pewną prędkością i niewiele widać, kiedy jest dokładnie punkt zapłonu. Doszedłem do wniosku, że mogę...
a nie był zmieniany impulsator? po zmianie impulsatora należy wykonać kalibrację tachografu. albo ..... częste używanie magnesu to grube rysowanie też mi nie pasuje no chyba że na wydruku "młoteczki"
POd zegarem jest impulsator linka nie wchodzi do licznika. Spróbuj z magnesem i kontraktonem na półosi.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
naprawilem prądniczkę i jak na razie działa ok. tzn. magnes wirnika zblokowałęm na ośce, i dorobiłem nowy stycznik i sprężynkę w impulsatorze :)
Witam Mam drobny problem z impulsem generowanym przez impulsator zapłonowy (cewka i magnes na kole). Problem polega na tym że sygnał z impulsatora jest za słaby by wysterować moduł przy niskiej prędkości obrotowej (przy rozruchy czyli mocnym kopnięciu w starter napięcie sięga na stykach impulsatora maksymalnie do 500-550mV) Jak wyszukałem to fabryczne...
Witajcie. W mojej 10 letniej BEKO WM2510 pojawił się szum + pisk. No tak 10 lat to pewnie łożyska bębna. Niestety to nie one a łożyska silnika. I tu robi się ciekawie : Oznaczenie łożyska : SKF BB1-622 BB i szukanie po google poprowadziło na rosyjską stronę i wychodzi na to że to jest zwykłe 6202.. http://vpk-podshipnik.com.ua/product/620...
Z Twoich wypowiedzi widac ze impulsator sie sam wzbudza (jak jest miedzy biegunami magnes zamontowany w nim), moim zdaniem lepiej jest zalozyc dodatkowy impulsator jeden do tacho i drugi do nawi bo dioda moze wprowadzic dodatkowe zaklucenia badz niewlasciwe impulsy(dodatkowy spadek napiecia na niej)
Witam ponownie, Nowa wtyczka, wszystko połączone. Odpowiednio brązowy przewód na 3 pinie ( sygnał), brązowo czerwony na 2 pinie (zasilanie). Podłączone i... nic, nie działa. Pierwsza opcja to może pomylilem piny, ale podpiąłem odwrotnie i też nic. Sprawdzalem: 1. Przejście na przewodach OK 2. Po przekręceniu kluczyka napięcie na brązowo czerwonym OK...
Witam, mam problem z impulsatorem w motocyklu Yamaha XT 350, otóż został roztrzaskany o koło magnesowe, gdyż poprzedni właściciel odwalił fuszerkę i przykleił impulsator klejem do uchwytu i ten odpadł, nie da się go uratować, do tego modelu niemal niedostępny i pytanie czy mogę go zastąpić np. innym impulsatorem 4t o takiej oporności lub zbliżonej jaką...
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
impulsator dział jak ten co jest przy licznikach rowerowych .. tzn na magnes jak sprawdzić?-- prosto podłączamy miernik (ustawiamy na Ω lub brzenczek ) i przystawiamy magnes ja przewodzi to dział mój licznik dalej nie pokazuje --ale za zimno żeby coś grzebać a i nie pomylić impulsatora z czujką świateł cofania :|
Tak, Impulsator musi być ustawiony na około 0,3 mm. Ustaw jak najbliżej magnesu na magnecie.
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Kolego a nie masz może przełącznika który wyłącza tacho? Bo wtedy nie będzie działało przechodzenie z duzej na małą i będzie wyświetlało awaria skrzynii biegów. U mnie poprzedni właściciel założył to pod włącznikiem światła na dole pod deską rozdzielczą i trochę to zajęło zanim doszliśmy że to przez to a tak był wymieniany impulsator, tacho itd a to...
Setki lat temu bawiłem się polarmountami. 90-tka trochę za mała do takich eksperymentów. Miałem offset 130 żywiczny i te egzotyczne satelity odbierało dość marnie. Z tych wszystkich możliwych do odebrania kanałów najfajniejsze było oglądanie min reporterów w trakcie łączenia na żywo, czyli podsłuchiwanie łączy telekomunikacyjnych. Dziś w epoce cyfrówki...
Jeśli teraz, przy szybszym zwieraniu silnik pracuje a kontaktron nie daje impulsów to sprawa jest stosunkowo prosta. Trzeba wyciągnąć z jakiegoś przekażnika kontaktronowego tą rureczkę i zamocować ją w impulsatorze a może tylko sam magnes się odkleił lub oddalił od rureczki? To działa tak, że na osi jest przyklejony (? przymocowany) magnes i podczas...
Witam Mam problem z manualna skrzynia biegów ZF w dafie ciężko wrzucić bieg 5 i 6 pozostałe bez problemów wchodzą .Ostatnio założyłem magnes na impulsator i okazało się że wtedy obydwa biegi wchodzą bez problemu co może być przyczyną ze bez magnesu nie da rady ich lekko wrzucić??
Witam mam podobny problem. Skuter chińczyk LB50Qt-39B. Zgasł podczas jazdy. Paliwo dochodzi normalnie gaźnik ok , iskra jest. Sprawdziłem moment zapłonu i jest w GMP albo minimalnie za GMP ,napewno nie wcześniej. Klin cały wszystko na swoim miejscu .Impulsator reaguje dobiero po przejściu całego magnesu na kole nie wiem jak to powinno być normalnie...
Zdecydowanie zbyt duża ilość możliwości mnie onieśmiela. Twoja pomoc jest nieoceniona i należy Ci się ukłon szacunku z mojej strony. Dzieli nas przepaść jeżeli chodzi o posiadana wiedzę, i to ja opóźniam maszerowanie. Magnes jest w impulsatorze. Lizak jest szerszy niż wyższy-to zwykła blacha, zrobię odwrotne proporcję wymiarów. A czy przesunięcie stojana...
Z kolegą w Lanosie w mechaniźmie prędkościomierza zamontowałem switch hallotronowy obok wirującego magnesu wprawiającego wskazówke wskaźnika w ruch. Spisywało się ok.
Posiadam w sterowniku pojedynczy kable opisany wskaźnik prędkości może mógł by w czymś pomóc Trzeba sprawdzić jaki się tam sygnał pojawia i wtedy można coś dalej myśleć nad wykorzystaniem. ewentualnie czujnik z magnesem do normalnego prędkościomierza rowerowego. pytanie czy to w ogóle jest możliwe aby coś takiego wykonać ? Musi mieć skale prędkości...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Kolego nie mam starszych wersji schematów pod ręką, akrobata mam po niemiecku i nie umiem skopiować pdf, bo jakiś tam schemat mam. Z czujnika T 20 skrzynia biegów, biegną 4 kable do tachografu do złacza B pin-1,2,3,4. Z złącza B pin 6 leci kabelek pomarańczowy do koordynatora (e30) do pinu c 32. Sprawdż na impulsatorze T20 przy skrzyni napięcie zasilania...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Zupełnie nie znam tej konstrukcji, a więc ogólnie, autostop w tych czasach realizowany był podobnie we wszystkich konstrukcjach. W tych prostych to m.in. na powiązaniu z licznikiem, lub magnetycznym impulsatorem obrotowym + kontaktron. A bardziej złożone to fotooptyka pod talerzykiem jest wokół srebrno-czarnych pól i dioda n/o , ew. halotron jeśli jest...
Podłączasz plus i minus a na wyjście miernik /voltomierz/. Poruszając magnesem w poziomie //nie w pionie/ mierzysz amplitudę . Ruchy powinny być powolne aby miernik zdążył zmierzyć amplitudę.
nie jest to teoria a praktyka . jak nie masz w aucie gali to co tam zalozyc tylko taki impulsator no chyba ze ktos wymysli ze mozna magnes przykleic do kola i gdzies tam kontaktron tez bedzie dzialac tylko jak dlugo? w miare tanio na szrocie wyjmiesz takie cos z kadeta osobiscie widzialem takie rozwiazanie
Może byc impulsator optyczny ,pod talerzykiem zwijającym jest wtedy układ optyczny tzn ,dioda led i fototranzystor,swiatlo diody odbija sie od odblaskowych pól pod talerzykiem.Ale moze być tez impulsator mechaniczny tzn kontaktron i obracający sie magnes sprzeżony z talerzykiem zwijającym.Kilka razy miałem przypadek ze ten magnes sie odkleił i nie sterował...
Powtarzam. Jeśli jakis inteligent założył skrzynie biegów od samochodu po liftingu bedzie pokazywać błąd komunikacji szyny can o przebiegu pojazdu. czyli błąd e200 z zegarów. Bo w skrzyni po lifcie nie ma komponentów uruchamiających impulsator prędkościomierza. Tak wiec że by nie robic niepotrzebnych kosztów (a po skanownaiu dowiem sie zapewne że do...
Witam . Wpadł mi w ręce moduł zapłonu (samoróbka). Niesty układ nie działał od początku. Rozrysowałem schemat tego ustrojstwa. Czy ktoś obeznany w temacie mógł by rzucić okiem na niego. W układzie nie ma impulsatora jak w innych modułach . Tutaj iskra powinna się pojawić w chwili kiedy cewka przestanie "generować" napięcie. Koło z magnesem nie jest...
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Równie dobrze magnes od alarmu i kontaktron przesuwany na nieruchomym słupku wzdłuż drogi posuwu tłoka :) Bardziej precyzyjnie- enkoder/impulsator i licznik/wskaźnik pozycji z wyświetlaczem (Kubler robi fajną serię Codix) V.
Jak oba końce każdej z cewek są wyprowadzone to się tylko cieszyć. Jest pełna swoboda. Można podłączyć do masy jeden lub drugi koniec w zależności od tego czy chcemy w danym położeniu walu mieć napięcie rosnące czy malejące względem masy. Jest tylko jedno aleee.... Jakie są zależności fazowe tychże napięć (cewki ładującej i impulsatora) wynikające z...
Witam, mam do forumowiczów pytanie i może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z czujnikiem halla, zasadę działania czujnika i ich rodzaje znam, więc wyjaśnię o co mi chodzi. chcę zbudować prosty impulsator zapłonu na hall, no i zakupiłem czujniki hall TLE4906L, tylko ze one są unipolarne i na prostym testowym układzie hall i led jest tak że po zbliżeniu magnesu...
Impulsator na najczęściej magnesik na osi wyprowadzenia ze skrzyni biegów ( tam gdzie podłącza się w klasycznym układzie linkę licznika) i układ hallotronowy. Czasem uzupełniony elektroniką dopasowującą ( lub wprost podłączony do elektroniki licznika który mimo klasycznego wyglądu jest.... elektroniczny.) Bardzo proste i przymitywne układy tego typu...
est to prawdo podobnie czujnik Halla ... na pewno nie ma tam magnesu Nawet Yamaha nie byłaby w stanie skonstruować hallotronu działającego bez pola magnetycznego. Sprawdź więc dobrze na tę okoliczność - także sam czujnik, o ile masz taką możliwość. Jeśli rzeczywiście śladów magnesu nie stwierdzisz, był to raczej indukcyjny czujnik zbliżeniowy. Poszukaj...
Zacznijmy od tego, że zbudowanie takiego licznika jak chcesz jest trudne. Po pierwsze, trudno zrobić taki szybki licznik, musi minąć czas żeby określić wielkości których oczekujesz. Po drugie, o ile pkt. 1 byłby do przejścia, to pozostaje sprawa kosztu wykonania i jego trwałości. Wszelkie nowatorskie pomysły typu dioda IR, czy inne bardziej ambitne...
Koszt niewielki, możesz wziąć zwykły wodomierz z demontażu, za "grosze". Tylko trzeba dorobić impulsator, może nie napisałem dokładnie co miałem na myśli ;) Możesz zastosować kontaktron z magnesem na obracającej się tarczy ale moim zdaniem to gorsze rozwiązanie. To jest wersja maksymalnie "ekonomiczna" przepływomierza.
Potrzebuje rozwiązać problem impulsatora w wodomierzu i licznika ds2324. Pojawiają się znaczne przekłamania w postaci fałszywych impulsów. Myślę, że wynika to z tego, że wskazówka z magnesem stosunkowo wolno przechodzi koło kontaktronu i licznik długie zwarcie odczytuje jako kilka impulsów. Jak temu zaradzić? Ma ktoś pomysł?
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Hej, to bardzo proste, bierzesz jakikolwiek obrotomierz a impulsator robisz na kole pas. od wału głównego ,rozwiązań jest dóżo np. magnes przyklejasz do kółka i kontaktron [lub cewka] , robisz szczerbinkę i montujesz czujnik indukcyjny lub coś w tym stylu.Albo coś bardziej wyrafinowanego -pamiętaj ogranicza Cię tylko Twoja wyobrażnia. Powodzenia.
Witam, Encoder, nie wiem czy to właściwa nazwa, właściwie impulsator, jest zazwyczaj wydzielonym elementem napędu siłownika. W bramach przesuwnych montuje się go zazwyczaj na osi silnika. Podają impuls z czujnika optycznego po każdym obrocie silnika, nie zwracają kierunku obrotu, bo przecież sterownik wie w którą stronę obraca silnik. W bramach garażowych...
No to masz tam na stronie artykuły z EDW i wzgląd jak wygląda płytka i w których miejscach są punkty lutownicze. Odnośnie ocierania magnesów koła o cewki. Przyczyna jest z reguły prosta a wał "krzywy". Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Te oryginalne DDRowskie sprzed 1989 roku (na czterech "wspornikach") są tak miękkie że idzie je wkrętakiem...
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
Faktycznie jest tam takie kółko z łopatkami jak woda.plynie to nimi obraca. W kółku jest magnes a nad nim kontrakton, licznik impulsów. Impulsator działa sprawdziłem miernikiem. Styczniki też działają ten od soli i ten drugi chyba od płaszcza wodnego. Wszystko wyjąłem, wypłukałem, wymyłem. Było tam trochę syfu korzucha, mogło coś przyblokować to kółko...
Cewka L20 ładuje kondensator i wytwarza wysokie napięcie. Cewka L10 spełnia role impulsatora w momencie przejścia obok niej gwałtownie zmieniającego się pola magnetycznego. Iskra powstaje gdy drugi magnes wchodzi pod rdzeń. http://obrazki.elektroda.pl/8218765200_1...
I co ruszyłeś. Sprawdź czy działa impulsator (przełącz miernik na diody z sygnalizacją akustyczna) powinien podczas kręcenia kołem piszczeć gdzie jest naklejony magnes na kole. Zasilanie cewki wysokiego powinno być jak kopiesz nogą tak około 90v. Sprawdź czy nie podajesz masy na blokowanie modułu chyba czarno/biały. i iskra musi być
Witam! No to zrób sam taki hermetyczny wyłącznik. Zamontuj np. kontaktron wewnątrz hermetycznej obudowy (tam gdzie masz ukrytą przed wodą całą elektrykę/elektronikę), a na zewnątrz obudowy zamontuj (bez dziurawienia obudowy) jakiś nieskomplikowany "dzyndzel" (przycisk, pokrętło, dźwignia) z wbudowanym małym magnesem neodymowym. Konstrukcja prosta, łatwa...
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
Potrzebuje rozwiązać problem impulsatora w wodomierzu i licznika ds2324. Pojawiają się znaczne przekłamania w postaci fałszywych impulsów. Myślę, że wynika to z tego, że wskazówka z magnesem stosunkowo wolno przechodzi koło kontaktronu i licznik długie zwarcie odczytuje jako kilka impulsów. Jak temu zaradzić? Ma ktoś pomysł?
Czy chodzi ci o jakiś rzeczywisty układ, czy to szkolny problem jak sklasyfikować czujnik? Sam hallotron pola magnetycznego nie wytwarza, może tylko mierzyć, dlatego w obwodzie musi być magnes który wytwarza pole, zazwyczaj jest umieszczony przy hallotronie i całość pracuje jako czujnik reluktancyjny. Ale są też rozwiązania gdzie element obracający...
Skądś znam tą usterkę wtedy zapala się wykrzyknik i nie wchodzi na obroty. Coś mi się zdaje, że będziesz miał problem, że tacho było niepotrzebnie grzebane, bo my doszliśmy, że to impulsator robi problem. Wiązki sprawdzone [pod obciążeniem] 100% OK, złącza, podstawowe rzeczy, sygnał też dobry i pozostały 2 opcje: zakłócenia, albo magnes.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Poczytałem i już mam pewien zarys tylko teraz chyba raczej wiedzy teoretycznej mi brakuje i tego tematu będą dotyczyć pytania. Znalazłem taki schemat modułu: http://obrazki.elektroda.pl/6665612000_1... Ewentualnie: http://obrazki.elektroda.pl/1473618000_1... Pytania: Jak muszę go zasilać jaki...
Witam No i nic nie wymyslilem.Zmienilem wszystkie kondensatory i diody - nadal bez zmian. Opisze ktore przewody gdzie ida bo na schemacie tego nie ma. Czarno-biale zasilanie , gaszenie po przez zwarcie do masy Balo-zielony , czarno-żółty masa Pomaranczowy-do cewki WN Bialo-czerwony z impulsatora Najdziwniejsze jest to ze motor nie reaguje na opoznianie...
magnes impulsator tachograf impulsator odwrotnie impulsator
trzeszczy dotknięciu regulacja tonów niskich wysokich miernik cęgowy brymen
elm327 programy makita kosiarka
Nawigacja Mio nie świeci i nie ładuje map - przyczyny i rozwiązania Usterka w skrzynce bezpieczników lub łączu do BSI