1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
Dziękuję za odpowiedzi. Konektory to JBT żeńskie - gdyby ktoś potrzebował. U mjie akurat do wymiany nadaje się cała wtyczka bo osłonka gumowa jest nie do namierzenia. Wtyczka jest 3 pinowa, wykorzystane są 2 piny. Brązowy zasilanie, brązowo czerwony to "sygnał". Napisze jak wrażenia po kolejnym podejściu do tematu.
Nie trzeba. Nie pojdzie w ten sposób. Słupek A prawy to pod osłoną słupka przy nogach kierowcy. Oslona na 1 wkręta PH.
Trzeba zajrzeć do impulsatora
Na 99% uszkodzony impulsator bądź wiązka od niego, miałem identyczny przypadek w Passacie B5 że przy uszkodzeniu impulsatora świrował wskaźnik poziomu paliwa, podobno te zegary tak mają. Po wymianie impulsatora i prowizorycznie położeniu nowej wiązki jego do zegarów problem się rozwiązał.
Wymiana napędu impulsatora pomogła. Dziękuję.
1. czy zamiast zegara analogowego mogę wstawić obrotomierz i czy da się go podłączyć aby działał? Sprawdź, czy masz wyjście W w alternatorze. 2. czy mając stary zegar od prędkościomierza mogę też wymienić go na cyfrowy? Jeśli wymienisz też impulsator w skrzyni biegów na elektryczny to tak.
Czy w pompie ABS 31PIN da się odczytać prędkość i wpiąć sygnał z pompy na wtyczkę impulsatora skrzyni biegów?
Do Kolegi zadającego pytanie Ad. 1 - nie - impulsatory w golfach są takie same , chodzi o przełożenie główne w skrzyni biegów Ad. 2 - po co ? patrz punkt pierwszy Ad. 3 - tak - wystarczy wyedytować eeprom - można dobrać przełożenie , w tym przypadku zostaje porównanie wsadów z różnych liczników i odnalezienie komórek dla przełożeń Do drugiego Kolegi...
Masz dwa sposoby przerobienia tego pierwszy ktory opisujesz , czyli zalozyc impulsator na skrzynie i wywalic linke , dobrze by bylo zebys zalozyl impulsator do tego wlasnie silnika (skrzyni) bo inaczej predkosciomierz moze pokazywac ci glupoty . Gdzie go podlaczyc masz tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... . Mozesz jeszcze zastosowac...
Witam. Inż. H.R.Etzolt w książce Audi 80 sam naprawiam opisuje sposób sprawdzenia czujnika Halla: 1 przy właczonym zapłonie na zacisku 15 cewki jest napięcie odpowia- dające napięciu akumulatora 2- sterownik zapłonu tranzystorowego jest sprawny 3- przewód wysokiego napięcia łaczący cewkę zapłonową z rozdzielaczem odłaczyć od rozdzielacza i zewrzeć z...
Może i nie mam racji ale trudno postawić diagnozę nie widzą radia. Wcale bym się nie zdziwił gdyby winny był impulsator. SławeK
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
Przy jakiej prędkości sprawdzałeś tempomat? Objaw który opisujesz jest psującym do uszkodzenia cewki WN, ewentualnie modułu sterującego cewkami na filtrze powietrza.
wkazania prędkościomierza zależą od "trybika" od prędkościomierza wkładanego do skrzyni (są różne dla różnych skrzyń), u ciebie w Passacie może być jescze linka zamiast impulsatora (ale to różnie zależy czy masz deskę "elektroniczną" czy jeszcze nie).
Impuls najlepiej jest wziąć ze .............. szrotu. Sam wymontowywałem taki impulsator ze skrzyni biegów Passata kumpla. Jest wkręcony w to samo gniazdo, co linka prędkościomierza. Stanowi niejako przedłużkę dla linki a przy okazji wychodzą z niego 3 piny (albo inna ilość zależnie od modelu).
281- przy swapie zapewne wywaliłeś impulsator ze skrzyni na rzecz linki? 513- normalne-diagnoza na zgaszonym silniku 543-przekręciłeś silnik? zdiagnozuj za jakis czas i podaj wyniki, narazie nie ma sie czym martwić. :)
Brak sygnału z czujnika prędkości na skrzyni przez to szaleje wskaźnik i prędkościomierz. Uszkodzony impulsator w skrzyni lub przerwana wiązka elektryczna. Czasem strzela miedzy korytkiem z którego wychodzi a skrzynią biegów. Sprawdzic ciągłość przewodu z czujnika do licznika, zobaczyć czy czujnik ma zasilanie i wtedy wiadomo czy czujnik do wymiany.
Da się. Zwykły ma linkę, elektroniczny ma impulsator. Jak dołożysz wiązkę, to zrobisz. Rozsypały się tryby w zegarze.
Witam kolegę, a więc winna za te obiawy jest pewna część w liczniku, nie wiem jak ona się prawidłowo nazywa, impulsator, czy jakoś tak, ale to coś:-D odczytuje prędkość auta i podaje dane do ECU. Kolega nie bawił się w naprawę tego, tylko wymienił cały licznik, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i powodzenia. Proszę o punkt jeśli pomogłem;-) .
Jak nie ma iskry, a cewki w porządku to stawiam na komputer - to on załącza cewy w odpowiednim momencie. Chyba że masz tam impulsator na wałku i mechaniczny rozdzielacz - ale tego nie sprecyzowałeś.
A wszystko reszte dziala poprawnie ? Np. co z predkosciomierzem , przebiegiem tzw. dziennym , temperatura itp. Bo jezeli nie chodzi Ci tylko predkosciomierz i licznik km to moze byc uszkodzony impulsator w skrzyni biegow . A jak masz jeszcze inne dziwne historie przy liczniku to ktos mogl w nim grzebac przestawiajac przebieg i cos tam jest nie tak w...
Mogą być zaśniedziałe kable idące do czujnika. Sprawdź od strony czujnika czy idzie nań zasilanie. Jeśli tak to lokalizujesz kabel z czujnika i sprawdzasz czy podczas jazdy pojawiają się impulsy jesli tak to uszkodzenie tkwi w liczniku. Jesli nie to problem jest w impulsatorze badź w kablach połączeniowych.
no właśnie chodzi mi o obrotek i o kontorlke świec żarowych :) da sie samemu wyciągnąć ten impulsator i wkręcić linke?
emuluje sygnal zgodny z działaniem/obracaniem enkodera/impulsatora. - co to znaczy?
---->zodiak318 Dziekuje za schemacik impulsatora. Wstawilem go zamiast linki, poprowadzilem przewody do licznika i jest ok. Teraz czekam na programator od kolegi i bede walczyl z obrotomierzem.
Mylisz się! Do tych zegarów dochodzi linka - wczoraj sprawdzałem. Impulsator był chyba od modelu B5, ja mam B3 z budzikami od B4. Tu napewno nie ma impulsatora. Kiedyś znalazłem opis dodatkowego urządzenia do zegarów generującego na podstawie sygnału z licznika impulsy do taksometru. Pozdrawiam
Jakiś numer był z rozstawem śrub mocujących skrzynkę biegów. Mocowanie dpf, oraz inny wałek rozrządu, impulsator wałka też ma inne ułożenie, no i czujnik wału jest paluchem w AVF a uszczelniaczem pod kołem zamachowym w BMP.
W dziale schematy masz schemat do paska, sam ostatnio założyłem do siebie elektroniczne zegary z impulsatorem i kozystałem z tego schematu. Jak masz przełącznik do mfa to łaczysz tylko kolory kabli.
Serdeczne dzęki za pomoc w rozwiązaniu problemu, podpowiedzi okazały się pomocne przy szukaniu awarii jednak ostatecznie okazało sie, że uszkodzeniu uległ procesor, który steruje wszystkimi układami ostatecznie wymieniłem całą deskę od modelu B3 z analogowym licznikiem. Po wyjęciu ze skrzyni biegów impulsatora i zastąpieniu go linką wszystko zaczęło...
Witam.Zakładam nowy temat ponieważ nigdzie nie mogę tego znaleźć a napewno komuś jeszcze sie to przyda. A więc tak jak w temacie Passat po zapaleniu komory silnika. Założona instalacja z B4 z 94r niestety ta wersja miała prędkościomierz na linkę natomiast passat o którego chodzi ma elektryczny. Wychodzą 3 opalone kable z impulsatora i pytanie gdzie...
Albo jest uszkodzony impulsator-regulator głośności albo jest źle podłączone bo nie pochodzi z tego auta fabrycznie. Kilka dni temu przerabiałem nieco podobną Betę5 Grundiga do Passata, musiałem dorobić trzeci plus od akumulatora i zamienić plusy miejscami. Opis zwykle jest na radiu, trzeba to sprawdzić, jeśli jest dobrze to niestety, trzeba je naprawić....
w liczniku masz impulsator do gali dokladnie pod linka z tamtad do isso idzie kabelek na styk gali ktory powinien pasowac do nawi e2
Sprawdź czy coś na podłączeniach się nie dzieje a przyczyną włączania może być rozklekotany impulsator ze switchem włączającym lub jego np zawilgocenie. Radio włączone bez kluczyków przy prawidłowym podłączeniu powinno się samo wyłączyć po godzinie. SławeK
Było o tym już chyba 100 razy. Sprawdż na jakie ciśnienie masz czujnik przy filtrze powinno być 0,9 atm, przy głowicy na 0,45 lub 0,3. Jeżeli czujniki dobre i jest ciśnienie w silniku powyżej 1,2 atm. przy 2000 obr/min na rozgrzanym silniku to masz uszkodzony modul kontroli ciśnienia oleju. Kolega chyba nie przeczytał dokładnie co napisałem w poście....
Trzeba podłączyć lampę stroboskopową na pierwszy kabel i zobaczyć czy daje iskrę w tym momencie kiedy powinien. Jeśli ma rozdzielacz to pewno ma pojedynczą cewkę. Potem trzeba cewkę sprawdzić bo może ma przebicie. I wypadało by zajrzeć do modułu zapłonowego. I rzucić okiem na impulsator, który jest w aparacie zapłonowym. Trochę opcji i miejsc do zajrzenia...
jest tak. Zmienilem licznik poniewaz fis siadl i dwa srzynia bez impulsatora i zakodowalem na sygnal z abs we wsadzie licznika. nie zle wskaowka wsadzona bo jak pokazuje 80km/h to w realu mam 50km/h a np jak 140km/h to pokazuje 225km/h.
W w/w materiałach opisane było działanie takiego wtrysku na przykładzie Forda gdzie występuje impulsator, w przypadku silnika w twoim aucie to może być ta "pomijalana róźnica o której pisałem" - może nie być impulsatora i wyłącznika bezpieczeństwa (u mnie w Vw ich nie ma) reszta budowy, działania i sposobów testowania jest dokładnie taka sama. Opis...
Wszystkim wielkie dzięki za zainteresowanie. W moim przypadku okazało się że zegary są ok. Miałem popalone 2 przewody od impulsatora. Gołymy okiem nic nie było widać i wydawało się że jest wszystko ok. Rozciąłem główną wiązkę przewodów i wszystko było jasne. Wstawiłem 2 nowe przewody i jest wszystko ok. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Prawy "potencjometr" w VW Radio Navigation System MFD, to nie potencjometr lecz foto enkoder. Często przyczyną problemów z jego funkcjonowaniem (nie działa ENTER) jest tylko poluzowana nakrętka mocująca, która znajduje się pod pokrętłem. Gorzej jest gdy nie reaguje lub błędnie funkcjonuje podczas wybierania funkcji (pokręcania pokrętła). Takie zachowania...
Po czasie długim napiszę co się stało. Pierwsza rzecz to niedziałający prędkościomierz. Przed wyjazdem do Poznania sprawdziłem napęd impulsatora (w sensie czy cały i dobrze się kręci), ale nie sprawdziłem banalnym sposobem, czy napędzany wiertarką impulsator poruszy licznik. Poruszył. Wniosek - coś padło w skrzyni. Po zdemontowaniu jej okazało się,...
Witam. Mam taki problem. Zmienilem skrzynie bez impulsatora i zmienilem na odzczyt z absu w eeprm. tyle ze po tej zmianie zawyza predkosc i nie mg sb z tym poradzic. wgralem juz inne eepromy i dalej to samo. Jak by ktos pomogł bardzo bym byl wdzieczny bo juz nie mam sil do tego :( Dodano po 1 zawyza tak jak jade 50km/h to na liczniku 75km/h czy tam...
Witam serdecznie, posiadam Passata B5FL z 2001 r. Jestem po wymianie skrzyni biegów na GBB 2.5 TDI z B6, taką miałem pod ręką. Mam teraz problem, bo nie przełożyłem koła/impulsatora ze starej skrzyni do nowej, aby odczytać prędkość z ośki. Problem polega na tym, że ECU nie czyta prędkości. Z tego, co pamiętam ze schematów, to trasa wiązki jest taka:...
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
Poszukaj schematu połączeń licznika i pozamieniaj piny żeby były zgodne z tym nowym elektronicznym zegarem. Impulsator w skrzyni masz w ogóle?? Co do mfa to ten twój licznik nowy go nie posiada więc podłączenie jest zbędne, co do montażu mfa musisz ciągnąć przewody z przełącznika(manetki) do licznika w odpowiednie miejsce + dodatkowo jak chcesz mieć...
Dzięki wszystkim za rady,wspierając sie dodatkowo forum VW początkowo zdiagnozowano impulsator ( przetwornik ruchu obrotowego na impulsy) zmieniłem na nowy ( o dziwi tylko 70 zł w serwisie VW kulczyk tradex - oczywiśie sam czujnik) i po zamontowaniu - klapa dalej nic. Ale zainteresowałe sie wtykiem instalacji i po zmierzeniu rezystancji - masa- + duża,...
VW touran, uszkodzony czujnik, lekko podszlifowany co by głębiej wszedł, bo ponoć za duża odległość od impulsatora i przez to miał nie czytać sygnału, po zabiegu do wymiany również piasta z łożyskiem... http://obrazki.elektroda.pl/5980259600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5619460500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2456519700_1...
Witam kolegów może to wam pomoże . Również mam ten sam problem lecz auto było przekładane razem z deską i może w kablach ktoś coś popaprał. Ale sprawdziłbym zasilanie impulsatora tzn. czy jest + i - a wtedy na wyjściu powinien być prawidłowy sygnał. U mnie brak było + na impulsatorze podełem ze krzynki po zapłonie i licznik ożył :D :D :D :D :D :D A...
Tak wygląda komputer skrzyni biegów. Ps. pamiętaj o numerze. https://obrazki.elektroda.pl/6515048800_... Witam ponownie po dość długim czasie z racji tego że nie zauważyłem nowych odpowiedzi. :). Co do tematu, komputer skrzyni wymieniłem na taki sam i nie przyniosło to efektów. Dodano po 21 Podlacz pod tester wykasuj blad wylacz zaplon...
Miałem bardzo podobne objawy w passacie 2,0 8V. Pojawiły się po dłuższym parkowaniu w deszczu ( normalnie stał w garażu) tylko u mnie zegar się zamykał ( 220km/h) a kilometry nabijały się jak głupie), tyle że można było odpalić. Długo szukaliśmy przyczyny - na skutek kolizji ( dużo wcześniejszej) uszkodzona zostala wiązka okablowania ( akurat pod akumulatorem)...
co do pierwszego błędu to dotyczy on silniczka sterowania klapą ciepłe/zimne powietrze, tu na jego temat : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... a jeśli chodzi o drugi błąd to dotyczy on impulsatora na w skrzyni biegów i o nim masz tutaj : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Więc to jest tak. Zegary z B4 nie bardzo pasują do B3 ponieważ jest inaczej zorganizowana płytka w obudowie zegarów. Zauważ, że w B4 są inaczej rozmieszczone kontrolki kierunkowskazów i kontrolka temperatury cieczy chłodzącej. Ogólnie rzecz biorąc miałem w rękach już kilka egzemplaży zegarów z obrotomierzami i bez. To czy da się przełożyć sam moduł...
dzięki temat już ogarnięty olej przekładniowy wlewa się wykręcając impulsator czujnik prędkości jest na nim również miarka poziomu oleju w dyferencjale http://www.volkspage.net/technik/ssp/ind... Dodano po 3 Przepracowany kolor oleju w skrzyni ciemny brąz, vw nie stosuje do swoich skrzyń biegów atf czerwonego. w skrzyniach do 94 był stosowany...
Ja także dołączam się do pytania, z tym że chciałbym do Ibizy II 1,9 TDI zaadoptować licznik z Lupo 1,0 w benzynie. Jak licznik z Arosy jest na 32 pinach, to Lupek ma w gratisie "tylko" dwie złączki po 32 piny (niebieska i zielona). Podejrzewam, że nie da się tego łatwo zrobić (jeśli w ogóle się da). Od razu dla nadgorliwych - deska rozdzielcza będzie...
W B3 też były zegary z impulsatoerem (Hall) zamiast linki, te "elektronik" czyli z dwoma wyświetlaczami. :)
Witam. Mam problem z moim passatem b5fl 1.9tdi 130kM awx. Blad w silniku p1649 po skasowaniu caly czas sie pojawia. Blad w liczniku: Modul sterowania hamulca brak komunikacji. Blad abs: za niskie napiecie na sterownik skasowany nie pojawil sie i nastepny uszkodzenie wewnetrzne sterownika. Problem jest taki ze nie wskazuje predkosci auta wskazowka predkosciomierza...
licznik Passata d3 podłączony według pin out działa poprawnie w uno 1.1 z tym że przekłamuje prędkościomierz a mianowicie przy 80 pokazuje 125 a przy 100 jest już 170 nie mogę poradzić sobie z impulsami w impulsatorze czy można je jakoś wyliczyć żeby na ślimaku skrzyni impulsator przekazywał impulsy równe z starym licznikiem uno???? Licznik Passat d3...
tachograf impulsator impulsator motocykl odwrotnie impulsator
miernik kosztów energii podswietlenie przyciskow radia milion wierszy
stacja lutownicza yihua lustrzanki naprawy
Napięcie cewki wtryskiwacza Denso w Toyocie RAV4 2.0 D-4D Problem z otwarciem drzwi pralki Samsung WW80TA026AE