A po co tak ? Przyzwoite impulsy zaplonu wystepuja na PRZEWODZIE GASZACYM , zwieranym stacyjka do masy w kazdym zaplonie CDI. Możesz śmiało podłączyć tam bezpośrednio obrotomierz ...ok. 80V pp, zrób sobie dzielnik i komparator, by czysty prostokąt uzyskać.
Wyciąg z Polskiej wersji dokumentacji atmegi16 (znajdziesz bez problemu odniesienie do 32): ICES1 - Wybór zbocza zdarzenia na pinie ICP1. Bit ten służy do określenia rodzaju zbocza, które będzie interpretowane jako zdarzenie Input Capture na pinie ICP1. ICES1 = 0 - oznacza wybór zbocza opadającego, ICES1= 1 to zbocze narastające. Tutaj masz obrotomierz...
Pierwszy wynik z google: http://www.datasheetcatalog.net/de/datas...
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Wejście przerzutnika CMOS wymaga powtórzenia tych wszystkich zabezpieczeń, które istnieją na wejściu obrotomierza. Napięcie na wejściu przerzutnika nie powinno być wyższe, niż o 0,7V ponad "+" zasilania przerzutnika, i nie powinno być bardziej ujemne, niż 0,7V poniżej "-" zasilania. Napięcie wyjściowe z przerzutnika powinno być wystarczające dla poprawnej...
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
spróbuj podłaczyć na wejscie obrotomierza wyjscie z wentylatora - to z informacją na temat obrotów, tam są własnie impulsy :).
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
7805 to stabilizator +5v. 7493 to układ z serii TTL gdzie dopuszczalne nap. pracy +5v więc po podłączeniu do 12v musiało się skończyć wystrzałem. Ty z 12 chcesz uzyskać 4 impulsy więc trzeba dzielić przez 3. Zastosował bym 7490 który tego dokona w odpowiedniej aplikacji z tym że po drodze do obrotomierza zastosuj tranzystor który podniesie sygnał 5v...
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów Prędkościomierz nie różni się niczym czy to R4 czy V6 czy TDI jest to samo, jedynie jest podział obrotomierza bo są inne impulsy R4/R5 , V6 , TDI choć w TDI są takie same impulsy jak w R4/R5 tylko zmniejszona skala.. pytanko w przypadku gdy membrana w zaworze jest uszkodzona i zawór nie jest otwarty to ..........
M - obroty, Sz - motogodziny. Tachoprądniczka na wyjściu M musi dawać napięcie przemienne, które rośnie ze wzrostem obrotów. Wyjście Sz to styk zwierający do masy. Można sprawdzić omomierzem przy odłączonych przewodach. Natomiast wskaźnik sprawdzamy podając impulsy na wejście Sz, (musi się obracać liczydło) oraz podając napięcie np. z zasilacza regulowanego...
przerabiałem dokladnie takie jak na rysunku ,w GLI nie bylo zegara od cisnienia tylko kontrolka
To nie tak jak pisał korrus666. Dlatego że oparto się na f pomiarowej 100 Hz. W fiacie 125 przypada 1 impuls/2obroty, w maluchu a w maluchu 1 imp./1 obr, w Tico 1,5 imp./2obr, czyli 3 imp./4 obr. Jest tak dlatego że na 1 pełny cykl (4 suwy) przypadają 2 obroty. W tej chwili masz ustawione na 4 cylindry, więc zaniża Ci obroty o 25% dlaczego akurat tyle....
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając wyjście Q (pin 1) jako Q1 oraz wyjście Q (pin...
Zdefiniuj zmienną Temp jako Word. Jak ci ma wyświetlić 600 jesli zmiena Byte może przyjąc max wartość 255. Właśnie powyżej tej wartości będą ci sie wyświetlać dziwne rzeczy. No to może wytłumaczę jak to zrobić na zmiennej typu Byte według wyżej wspomnianej ideii. $crystal = 4000000 $regfile "attiny2313.dat" Dim Pomiar As Single Dim Temp As...
Zależy mi na jakimś prostym rozwiązaniu. Z doświadczeń na karcie dźwiękowej wynika, że współczynnik wypełnienia impulsów może być między 20 a 80 %. Licznik poprawnie zachowuje się przy sygnale sinusoidalnym, prostokątnym i trójkątnym. Może zna ktoś jakiś patent ? :)
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Kiedys w bascomie mialem taki kod ze ustawialem timer do zliczania impulsiw indukcyjnych owijalem kilka razy kabel na przewod WN i pokazywalo mi te impulsy. Napisane z telefonu ;)
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora ciekawe rozwiązanie .... oczywiście jest możliwe wystarczy wyprowdzić napiecie z jednej z cewek przed układem prostowniczym i mierzyć częstolowość , ale musisz znać przełożenie silnik <> alternator i ilość biegunów w alternatorze typowym układem dostarczania impulsów jest zapłon iskrowy...
Chodzi o impulsy zapłonowe do świec? Na pewno trzeba przez coś, co przekaże bardzo małą część mocy takiego impulsu - ale nie wiem, do czego masz tam dostęp, opisz. Ten sygnał ma wchodzić na obrotomierz? Jakie on ma wymagania co do sygnału - poszukaj opisu.
Na żadnym przekaźniku nie ma sygnału prędkości samochodu, przekaźniki służą do załączania odbiorników dużej mocy, a nie przekazywania sygnałów cyfrowych. P.S. Choć jako ciekawostkę mogę dodać, że w Puncie na cewce głównego przekaźnika zasilania były impulsy sterujące dla obrotomierza (taki mały "hack" twórców ECM, bo zabrakło pinów).
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
impulsy obrotomierza wchodza na 6 pin Dodano po 3 impulsy obrotomierza wchodza na 6 pin o ile to jest ten typ zegarow
W czterocylindrowym silniku powinny być 2 impulsy na obrót wału. W 8-cylindrowym - 4 impulsy. Potrzebny jest [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... częstotliwości. No chyba, że teraz silniki generują zupełnie inne ilości impulsów.
Witam Zrobiłem sobie generator częstotliwości : http://obrazki.elektroda.net/73_12569353... i podłączam do obrotomierza z Fiata 125p i wskazówka się nie podnosi. Wyjście z generatora przykładam do języka i język do minusa akumulatora i bije nieźle. Przyczyną jest to, że generator generuje impulsy "dodatnie" a żeby obrotek zadziałał powinien generować"...
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Niestety nie widzę tam układu, który pomnoży impuls 4-krotnie. Nie jestem elektronikiem i nie potrafię zaprojektować czegoś konkretnego bazując na częściowych schematach. Zapłacę za gotowy schemat jak ktoś ma czas narysować. Jedyne co zauważyłem z tego schematu to, że (czysto teoretycznie) na 2 impulsy wejściowe układ wytworzy 3. Jeśli tak to działa...
Sygnał obrotów bierzemy z kostki od TACHO pin 7 ( ta sama kostka, do której podłączony jest impulsator) Pin 7 (kostka żółta B od tachografu) to sygnał wyjściowy prędkości Vimp (z tachografu), a nie RPM. Nie bedzie działał obrotomierz dalej. Na tym pinie tachograf wysyła impulsy prędkości. Zaznaczam "TACHOGRAF WYSYŁA" , a nie odbiera. Ty wyrzuciłeś...
Ma dużo. Jeżeli deska zobaczy że spracował czujnik ciśnienia oleju, a nie zobaczy że pracuje alternator, czyli tak jakby silnik stał uzna to za stan abnormalny i zazwyczaj zapala kontrolkę oleju. I nie należy się sugerować tym, że impulsy obrotomierza bierze z całkiem innego źródła. Urwany/ugnity przewód DF i DFM (niebieski i czerwony)to bardzo częsta...
Witam. Sprawa wyglada tak. dostałem zlecenie dotyczace zrobienia generatora,a słuzyć on ma podkrecaniu motogodzin w traktorze rolniczym marki Farmer. Naczytałem sie ze impulsy prawdopodobnie sa pobierane z alternatora. Odłączyłem ten kabel to zgasł cały licznik podswietlenie wszystko wskazówka opadła. zmierzyłem napięcie i okazało sie ze jest tam około...
Pin 2 - brazowy z bialym paskiem prowadzi do zlacza diagnostycznego jako pin nr 3 pin 3 - czarny, plus po zaplonie (15) podlaczony do bezpiecznika F17 pin 6 - czerwony z niebieskim paskiem - sygnal predkosci - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 25 - jak nigdzie nie podlaczysz, to tez bedzie dzialac. pin 7 - zielony - impulsy z ukladu zaplonowego...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
czujnik obrotomierza jest zamontowany w obudowie sprzęgła po lewej stronie przy łapce od sprzęgła lub w starszej wersji pobiera impulsy z czujnika mechanicznego przy pompie wtryskowej i tyle. żadnych innych żrudeł
Czujnik obrotomierza jest zasilany ze skrzynki bezpieczników /bezpiecznik 15 lub 16 / napięciem +12V . Czujnik porusza rozrząd a impulsy około +5V idą bezposrednio na wejście impulsów do kostki obrotomierza. Sam obrotomierz zasilany jest po stacyjce +12V i masa . Przerabiałem to aby uruchomić obrotomierz musiałem naprawić skrzynkę bezpieczników
Impulsy obrotomierza transmituje do deski sterownik silnika.
wymyśliłem by zrobić sterowanie przepustnicą w silniku czterosuwowym na gaźniku wykorzystując do tego troszkę elektroniki i serwo. Silnik w kosiarce/traktorku - obecnie sterowanie przepustnicą wygląda tak że koło magnesowe wytwarza ruch powietrza - który odpycha plasikową łopatkę - a ta zamyka przepustnicę. Jako że uległa uszkodzeniu chciał bym to zmodyfikować...
impulsy cewki obrotomierza impulsy wtryskiwacza odpowiedź impulsy
renault master układ wydechowy nagrzewnica gazowy czujnik temperatura stm32 ksger
kabel brake radio radio makita
Wymiana spalonego modułu procesora Lenovo Legion 5 Schematy myjek ultradźwiękowych: komponenty i zasada działania