A po co tak ? Przyzwoite impulsy zaplonu wystepuja na PRZEWODZIE GASZACYM , zwieranym stacyjka do masy w kazdym zaplonie CDI. Możesz śmiało podłączyć tam bezpośrednio obrotomierz ...ok. 80V pp, zrób sobie dzielnik i komparator, by czysty prostokąt uzyskać.
Wyciąg z Polskiej wersji dokumentacji atmegi16 (znajdziesz bez problemu odniesienie do 32): ICES1 - Wybór zbocza zdarzenia na pinie ICP1. Bit ten służy do określenia rodzaju zbocza, które będzie interpretowane jako zdarzenie Input Capture na pinie ICP1. ICES1 = 0 - oznacza wybór zbocza opadającego, ICES1= 1 to zbocze narastające. Tutaj masz obrotomierz...
Pierwszy wynik z google: http://www.datasheetcatalog.net/de/datas...
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Wejście przerzutnika CMOS wymaga powtórzenia tych wszystkich zabezpieczeń, które istnieją na wejściu obrotomierza. Napięcie na wejściu przerzutnika nie powinno być wyższe, niż o 0,7V ponad "+" zasilania przerzutnika, i nie powinno być bardziej ujemne, niż 0,7V poniżej "-" zasilania. Napięcie wyjściowe z przerzutnika powinno być wystarczające dla poprawnej...
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Tak, będziesz mógł. Jeśli chcesz liczyć w czasie (a nie chcesz) to mierzony przebieg doprowadzasz do wejścia zegarowego timera, w efekcie każdy impuls powoduje zwiększenie wartości licznika o jeden. Skoro chcesz mierzyć szerokość impulsu to wykorzystujesz wejście ICP timera - timer taktujesz z maksymalną częstotliwością, z kolei impulsy z obrotomierza...
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
spróbuj podłaczyć na wejscie obrotomierza wyjscie z wentylatora - to z informacją na temat obrotów, tam są własnie impulsy :).
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
7805 to stabilizator +5v. 7493 to układ z serii TTL gdzie dopuszczalne nap. pracy +5v więc po podłączeniu do 12v musiało się skończyć wystrzałem. Ty z 12 chcesz uzyskać 4 impulsy więc trzeba dzielić przez 3. Zastosował bym 7490 który tego dokona w odpowiedniej aplikacji z tym że po drodze do obrotomierza zastosuj tranzystor który podniesie sygnał 5v...
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów Prędkościomierz nie różni się niczym czy to R4 czy V6 czy TDI jest to samo, jedynie jest podział obrotomierza bo są inne impulsy R4/R5 , V6 , TDI choć w TDI są takie same impulsy jak w R4/R5 tylko zmniejszona skala.. pytanko w przypadku gdy membrana w zaworze jest uszkodzona i zawór nie jest otwarty to ..........
M - obroty, Sz - motogodziny. Tachoprądniczka na wyjściu M musi dawać napięcie przemienne, które rośnie ze wzrostem obrotów. Wyjście Sz to styk zwierający do masy. Można sprawdzić omomierzem przy odłączonych przewodach. Natomiast wskaźnik sprawdzamy podając impulsy na wejście Sz, (musi się obracać liczydło) oraz podając napięcie np. z zasilacza regulowanego...
przerabiałem dokladnie takie jak na rysunku ,w GLI nie bylo zegara od cisnienia tylko kontrolka
To nie tak jak pisał korrus666. Dlatego że oparto się na f pomiarowej 100 Hz. W fiacie 125 przypada 1 impuls/2obroty, w maluchu a w maluchu 1 imp./1 obr, w Tico 1,5 imp./2obr, czyli 3 imp./4 obr. Jest tak dlatego że na 1 pełny cykl (4 suwy) przypadają 2 obroty. W tej chwili masz ustawione na 4 cylindry, więc zaniża Ci obroty o 25% dlaczego akurat tyle....
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając wyjście Q (pin 1) jako Q1 oraz wyjście Q (pin...
Zdefiniuj zmienną Temp jako Word. Jak ci ma wyświetlić 600 jesli zmiena Byte może przyjąc max wartość 255. Właśnie powyżej tej wartości będą ci sie wyświetlać dziwne rzeczy. No to może wytłumaczę jak to zrobić na zmiennej typu Byte według wyżej wspomnianej ideii. $crystal = 4000000 $regfile "attiny2313.dat" Dim Pomiar As Single Dim Temp As...
Zależy mi na jakimś prostym rozwiązaniu. Z doświadczeń na karcie dźwiękowej wynika, że współczynnik wypełnienia impulsów może być między 20 a 80 %. Licznik poprawnie zachowuje się przy sygnale sinusoidalnym, prostokątnym i trójkątnym. Może zna ktoś jakiś patent ? :)
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Chodzi o impulsy zapłonowe do świec? Na pewno trzeba przez coś, co przekaże bardzo małą część mocy takiego impulsu - ale nie wiem, do czego masz tam dostęp, opisz. Ten sygnał ma wchodzić na obrotomierz? Jakie on ma wymagania co do sygnału - poszukaj opisu.
Kiedys w bascomie mialem taki kod ze ustawialem timer do zliczania impulsiw indukcyjnych owijalem kilka razy kabel na przewod WN i pokazywalo mi te impulsy. Napisane z telefonu ;)
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora ciekawe rozwiązanie .... oczywiście jest możliwe wystarczy wyprowdzić napiecie z jednej z cewek przed układem prostowniczym i mierzyć częstolowość , ale musisz znać przełożenie silnik <> alternator i ilość biegunów w alternatorze typowym układem dostarczania impulsów jest zapłon iskrowy...
Na żadnym przekaźniku nie ma sygnału prędkości samochodu, przekaźniki służą do załączania odbiorników dużej mocy, a nie przekazywania sygnałów cyfrowych. P.S. Choć jako ciekawostkę mogę dodać, że w Puncie na cewce głównego przekaźnika zasilania były impulsy sterujące dla obrotomierza (taki mały "hack" twórców ECM, bo zabrakło pinów).
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
impulsy obrotomierza wchodza na 6 pin Dodano po 3 impulsy obrotomierza wchodza na 6 pin o ile to jest ten typ zegarow
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Witam Zrobiłem sobie generator częstotliwości : http://obrazki.elektroda.net/73_12569353... i podłączam do obrotomierza z Fiata 125p i wskazówka się nie podnosi. Wyjście z generatora przykładam do języka i język do minusa akumulatora i bije nieźle. Przyczyną jest to, że generator generuje impulsy "dodatnie" a żeby obrotek zadziałał powinien generować"...
W czterocylindrowym silniku powinny być 2 impulsy na obrót wału. W 8-cylindrowym - 4 impulsy. Potrzebny jest [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... częstotliwości. No chyba, że teraz silniki generują zupełnie inne ilości impulsów.
Sygnał obrotów bierzemy z kostki od TACHO pin 7 ( ta sama kostka, do której podłączony jest impulsator) Pin 7 (kostka żółta B od tachografu) to sygnał wyjściowy prędkości Vimp (z tachografu), a nie RPM. Nie bedzie działał obrotomierz dalej. Na tym pinie tachograf wysyła impulsy prędkości. Zaznaczam "TACHOGRAF WYSYŁA" , a nie odbiera. Ty wyrzuciłeś...
Niestety nie widzę tam układu, który pomnoży impuls 4-krotnie. Nie jestem elektronikiem i nie potrafię zaprojektować czegoś konkretnego bazując na częściowych schematach. Zapłacę za gotowy schemat jak ktoś ma czas narysować. Jedyne co zauważyłem z tego schematu to, że (czysto teoretycznie) na 2 impulsy wejściowe układ wytworzy 3. Jeśli tak to działa...
Ma dużo. Jeżeli deska zobaczy że spracował czujnik ciśnienia oleju, a nie zobaczy że pracuje alternator, czyli tak jakby silnik stał uzna to za stan abnormalny i zazwyczaj zapala kontrolkę oleju. I nie należy się sugerować tym, że impulsy obrotomierza bierze z całkiem innego źródła. Urwany/ugnity przewód DF i DFM (niebieski i czerwony)to bardzo częsta...
Pin 2 - brazowy z bialym paskiem prowadzi do zlacza diagnostycznego jako pin nr 3 pin 3 - czarny, plus po zaplonie (15) podlaczony do bezpiecznika F17 pin 6 - czerwony z niebieskim paskiem - sygnal predkosci - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 25 - jak nigdzie nie podlaczysz, to tez bedzie dzialac. pin 7 - zielony - impulsy z ukladu zaplonowego...
Witam. Sprawa wyglada tak. dostałem zlecenie dotyczace zrobienia generatora,a słuzyć on ma podkrecaniu motogodzin w traktorze rolniczym marki Farmer. Naczytałem sie ze impulsy prawdopodobnie sa pobierane z alternatora. Odłączyłem ten kabel to zgasł cały licznik podswietlenie wszystko wskazówka opadła. zmierzyłem napięcie i okazało sie ze jest tam około...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
czujnik obrotomierza jest zamontowany w obudowie sprzęgła po lewej stronie przy łapce od sprzęgła lub w starszej wersji pobiera impulsy z czujnika mechanicznego przy pompie wtryskowej i tyle. żadnych innych żrudeł
Czujnik obrotomierza jest zasilany ze skrzynki bezpieczników /bezpiecznik 15 lub 16 / napięciem +12V . Czujnik porusza rozrząd a impulsy około +5V idą bezposrednio na wejście impulsów do kostki obrotomierza. Sam obrotomierz zasilany jest po stacyjce +12V i masa . Przerabiałem to aby uruchomić obrotomierz musiałem naprawić skrzynkę bezpieczników
Impulsy obrotomierza transmituje do deski sterownik silnika.
Kolego - czy na przerywaczu został kondensator ? Nie powinno go być. W tym układzie przerywacz ma obciążenie czysto rezystancyjne i kondensator może zniekształcać przebiegi w dalszej części układu. Podejrzewam że powodem "szaleństwa" są szybkie odcięcia cewki przez układ i pojawiają się bardzo duże impulsy zakłócające układ całkujący obrotomierza....
wymyśliłem by zrobić sterowanie przepustnicą w silniku czterosuwowym na gaźniku wykorzystując do tego troszkę elektroniki i serwo. Silnik w kosiarce/traktorku - obecnie sterowanie przepustnicą wygląda tak że koło magnesowe wytwarza ruch powietrza - który odpycha plasikową łopatkę - a ta zamyka przepustnicę. Jako że uległa uszkodzeniu chciał bym to zmodyfikować...
kolego czyli w tym modelu opla impulsy do obrotomierza idą ze sterownika
Budowa obrotomierza jest prosta.Nie ważne jakie impulsy i tak musisz stosować tranzystory. Podejrzewam że jeśli instalacja 12V to impuls do cewki też 12V. A najprostszy obrotomierz to: Timer0 = 0 Timer1 = 0 Start Timer0 Start Timer1 Wait 1 Stop Timer0 Stop Timer1
To teraz troszkę mi namieszałeś, ATmega 16 ma ICP1 przy nóżce Timera 1, ja odmierzam impulsy 2-ch sygnałów... Co do sposobu zliczania impulsów za pomocą T0/T1 to po co używać 3 timer do odmierzania okresu czasu. Przecież okres jest odmierzany na przemian. Gdy T1 zlicza impulsy obrotomierza to T0 odlicza okres, po tym okresie T0 zaczyna zliczać impulsy...
http://obrazki.elektroda.pl/7803308200_1... Autor poniższego mini-porojektu znalazł na złomowisku zegary od motocykla Kawasaki, najpewniej po wypadkowe. Prędkościomierz był rozbity, ale obrotomierz był cały i na pierwszy rzut oka sprawny. Celem opisanego poniżej projektu było sprawdzenie czy obrotomierz jest sprawny. Obrotomierz wyposażony...
Witam Tak małe obroty mierzy się mierząc okres obrotu i przeliczając to na obroty, metoda którą proponujesz nie sprawdza się zupełnie bo jest niedokładna. Przewrotnie powiem że najlepiej byłoby to mierzyć analogowo jak w starych obrotomierzach, całkować by wyeliminować krótkotrwałe zmiany i wyświetlać przy pomocy ADC z Atmegi. Piotr Generalnie kolega...
Powodów może być wiele luz na wale szczególnie poosiowy. Za duża odległość czujnik koło foniczne i przy niskich obrotach ma problem. Sam czujnik też czasem się tak uszkadza że w określonej temperaturze świruje. Trzeba by się do niego dostać z tego co pamiętam to jest pod kolektorem dolotowym i odczytuje impulsy z koła zamachowego. Sorry z uszczelniacza...
Obrotomierz jest na osobnej płytce i posiada kontroler PIC18F1230 który jednocześnie steruje silnikiem krokowym. Zasilanie (5v) jest dostarczane z pokazanej wcześniej płytki licznika. Impulsy do obrotomierza są dostarczane z ECU krosem przez płytkę licznika. Przepięcie mogło zatem przyjść tylko ECU, ponieważ licznik jest zasilany z tej samej przetwornicy...
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Piszecie,a sami nie wiecie o czym. Tam jest kompaktowy Valeo rodziny A14N. Kontrolkę wygasza sam regulator. W HDI impulsy obrotomierza z alternatora? Ejże!
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
W każdym silniku benzynowym impulsy obrotomierza brane są z układu zapłonowego ew. czujnika położenia wału, a w dieslu albo z czujnika położenia wału albo ze specjalnego dodatkowego wyjścia w alternatorze. Jak jest w tych konkretnie silnikach to może ktoś inny się wypowię. Pozdrawiam.
Pierwsza sprawa to sprawdzić czy na desce są impulsy dla obrotomierza (wystarczy dioda LED i rezystor) a druga, sprawdzić sam obrotomierz.
Witam. Tak jak w temacie, w silniku mam cztery cewki, a oryginalny obrotomierz podłączony był pod osobne wyprowadzenie z modułu, z którego dostaje wszystkie cztery impulsy. Obrotomierz który chcę podłączyć jest od silnika w którym są w prawdzie cztery cylindry ale za to dwie podwójne cewki, w efekcie czego, obrotomierz pokazuje mi dwa razy większe obroty....
Panowie: włączałem żarówkę pomiędzy masę a biało-żółty przewód, do którego dolutowany jest kabelek z jasno-brązową izolacją i nic, żadnej reakcji. Żarówka jakiej używałem była na 12v. Jeśli nie wchodzi w rachubę wizyta u elektryka to można by jeszcze spróbować zamiast żarówki włączyć woltomierz. Żarówka może niekoniecznie być dobrym wskaźnikiem, wymaga...
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
Gdzie szukac kabelka do podlaczenia obrotomierza co daje impulsy w seicento 1,1 na pelnym wtrysku. Brakuje mi tylko jednego kabelka aby on zadzialal.Pomóźcie11. Z góry dziekuję
Wygląda na awarię modułu bezpośredniego zapłonu,zobacz oscyloskopem czy leca impulsy na obrotomierz,przebieg prostokątny o amplitudzie 5V
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
Co sie tyczy wskazań temperatury, obrotów i prędkości - to sygnały te są brane z ECU. Brak wskazań może wskazywać na uszkodzenie elektroniki. A co ty za głupoty wypisujesz. Jedynie impulsy obrotomierza deska ma ze sterownika silnika.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Kolego, impulsy do obrotomierza formuje sterownik silnika, wiec weźmiesz sobie schemat, znajdziesz odpowiedni kabel i oscyloskopem sprawdzisz czy one są. Jak są, to wyjmiesz obrotomierz i sprawdzisz czy ma zailanie, i tym samym oscyloskopem sprawdzisz czy wogóle żyje procek ( impulsy na kwarcu) i omomierzem sprawdzisz ustrój zegarowy. Teraz pomogłem?
Powiem dokładniej o co chodzi: Kupiłem wyświetlacz biegów do auta rajdowego, w którym nie ma impulsatora. Do wyświetlacza podpiąć trzeba: 12v, mase, impuls z obrotomierza, impuls z prędkościomierza. Wyświetlacz się uruchamia, impuls z obrotomierza ma, bo można ustawić mruganie przy pewnych obrotach i to działa. Ewidentnie nie otrzymuje impulsu z prędkościomierza....
Czy ktos moze udostepnic badz narysowac prosty schemat obrotomierza elektronicznego zliczajacego impulsy z cewki( 12V) ??
Na końcu pompy wtryskowej jest taka okrągła puszka-talerzyk z dwupinową wtyczką. Musi tam być podłączony układ regulacji wolnych obrotów biorący impulsy z czujnika przy kole zamachowym i to właśnie on generuje impulsy dla obrotomierza.
kolega pisal ze wymienil przewody wn. i paski . czyli to benzyna nie diesel.czyli impulsy do obrotomierza raczej z cewki wn.mysle ze slaba masa lub urwany przewod masowy przy alternatorze
Silnik ma 1,6 bezyna z gazem.Nie trzeba bedzie robic zadnych przerobek?Rozumiem ze impulsy do obrotomierza sa brane z komputera ale czy sa one doprowadzone rownierz do zegarow bez obrotomierza?
A czy ten niby elektrozawór to czasem nie nadajnik impulsów dla obrotomierza? Obrotomierz bierze impulsy z alternatora Po odłączeniu obrotomierza lub wzbudzenia alternatora silnik normalnie wchodzi na obroty Posprawdzaj połączenia elektryczne czy coś się nie poluzowało, np .złącze el. zaworu wyłączającego silnik na pompie, klemry akumulatora, masy...
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
Luz na aparacie zapłonowym,typowe w tym modelu,doskonale to widać podczas oscyloskopowej kontroli przebiegów w układzie zapłonowym. :arrow: Ignacy-w c16nz impulsy na obrotomierz idą z cewki,kostka w poblizu niej z zielonym kablem.
Jak umiesz myśleć to: impulsy obrotomierza trzeba uformować tak aby wszystkie były tej samej szerokości, wygładzić na filtrze tak aby otrzymać napięcie zmieniające się w zależności od obrotów, to napięcie porównać z jakimś wzorcowym regulowanym - jeśli będzie większe to ma załączać tranzystor, który z kolei będzie załączać np. przekaźnik. Silnik rozkręcamy...
Nie będzie szalał, impulsy do obrotomierza formuje EDIS, dodatkowo ma zabezpieczenie przed generacją przypadkowych iskier. Powiem prawdę że to jest mądrze, jak na forda zrobione.
Takie sterowanie jak proponujesz na pewno było by dobre ,ale myślę że skomplikowane w wykonaniu... a gdyby wykorzystać impulsy obrotomierza i zwiększać ciśnienie wraz z zwiększeniem obrotów, ale wtedy max moc będzie tylko przy max obrotach... a chodzi mi głównie o zwiększenie momentu przy niższych obrotach. A co do tekstu od Roli to czytałem już to...
Hm jak się nie mylę to silniki TD impulsy do obrotomierza biorą z alternatora, a sterownie pompa jest mechaniczne za pomocą linki.
Witam! Zakupiłem dodatkowy obrotomierz do swojego samochodu. I tu nastąpił problem. Gdy podłączyłem dodatkowy obrotomierz zaobserwowałem dziwne zjawisko. Działa z mega opóźnieniem które czasem dochodzi do 2 sekund. Na postoju nie przekłamuje w porównaniu do fabrycznego obrotomierza lecz podczas jazdy gdy dodam ostro gazu obroty wychodzą dużo poza skale....
Mam obrotomierz lumel od duzego fiacika 125 i po podłączeniu pod kabelek co idzie do cewkizapłonowej pokazuje mi on o połowę mniejsze wartości, ale mogę go przerobićby pokazywał o połowę większe. Problem polega na tym że chcę go podłączyć pod komputer a tam mam dokładnie takie same impulsy ale już nie 12V ale 5V-oltowe, na dodatek jak zmierzyłem przyżądem...
panowie mam takie pytanko czy jest możliwe zrobienie sweromechanizmu częstotliwość = obrót silnika krokowego a dokladnie chodzi mi oto by podłączyć timer1 up51 pod impulsy do obrotomierza z sam. i sterować krokowca
NIe slyszalem o obrotomierzach czerpiacych informacje z alternatrora, Voltomierze -Tak. Nie wiem co Ci doradzic. W okolicy kola zamachowego powinno byc miejsce na czujnik magnetronowy? lub cos takiego co liczy zaznaczone pola na kole i przekazuje info do obrotomierza. Musisz zdobyc schemat od Volvo wersja benzynowa i popatrzec jak jest to zrealizowane....
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Sam tego nie robiłem, to, co napisałem - wiem z forum. Poszukaj troszkę pod "budowa obrotomierza do skutera"... jest mnóstwo informacji, np. http://www.danio.jaw.pl/schematy/obrotom... W wielu rozwiązaniach impulsy do obrotomierza pobierane są przez kawałek przewodu owiniętego wokół przewodu WN ("antenka"), ale bywają też pomysły z przyklejaniem...
Witam! Chciałbym wykonać elektroniczny cyfrowy licznik obrotów do 126p. Projekt swój chcę zrealizować na procesorze AT902313. Jednak zanim wykonam ten obrotomierz chciałbym skonsultować swój algorytm programu z Wami. Być może któś zaproponuje lepszy spobób całego procesu poiaru. Założyłem że zakres pomiarowy obrotomierza będzie od 500 do 4800 obr./min....
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
Nie zdążyłem jeszcze przejrzeć dokładnie tego wątku, ale wygląda na to, że rozwiąże to problem. Zwłaszcza opis z tego dokumentu: http://members.iinet.net.au/~awcabren/ae... Płytka obrotomierza jest identyczna jak ta z suzuki samurai. Popróbuję najpierw ze zmianę elementów na płytce, bo wsadzanie cewki jakoś do mnie nie przemawia - duży prąd...
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Witam. Pytanie może ktoś zna odpowiedź ?? skąd Golf 3 1,9TDI bierze sygnał do obrotomierza ?? Czy z alternatora czy z ECU ?? Impulsy do obrotomierza są wysyłane z ECU, zachowanie zegarów wskazuje na zanik zasilania a [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... tym linku znajdziesz opis pinów licznika jest trochę...
A jaki tam do tego schemat potrzebny? Z tego co się orientuję to przychodzi tam +12V, masa impulsy z zapłonu (jest to opisane z tyłu obrotościomierza).
Witam wszystkich. Mam pytanko, czy ktoś wie który to kabel sygnałowy z ECU do obrotomierza. Potrzebuje impulsy obrotów dla centralki gazu, mam podpięte pod cewkę, ale prawdopodobnie są tam jakieś zakłócenia. z góry dzięki.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
impulsy cewki obrotomierza impulsy wtryskiwacza odpowiedź impulsy
wyłączenie podnapięciowy warsztaty naprawcze czujnik ciśnienia oleju renault master
Renault Koleos 2013 – lokalizacja silnika szyberdachu panoramicznego, awaryjne zamknięcie ANNKE FCD600 IP/PoE vs VIOFO A139 Pro FCD600 – komunikacja przez Internet, zdalny dostęp, Wi-Fi