Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Driver na Ne555 tu muszą być impulsy choć nie wiem jak jest na tych tranzystorach które wymieniasz...
czy mozliwe ze uszkodzony moze byc komputer(sterownik)? . To sprawdź czy masz impulsy na 1 i 20 pinie sterownika.P
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Są dwa rodzaje reduktorów - starsze są sterowane podciśnieniowo, nowsze nie posiadają tej wewnętrznej membrany, ponieważ steruje nimi umieszczony na zewnątrz obudowy elektrozawór. Sterowanie to ma za zadanie włączanie i wyłączanie reduktora, w zależności od tego, czy silnik pracuje, czy nie. W starszych typach (pneumatycznych) do reduktora dochodził...
w temacie piszesz - przetwornik częstotliwości na napiećie - ale dokładniej to o co chodzi ?? Brzmi jakby miał to być przyrząd pomiarowy. Czy te napięcie wejściowe ma być zależne od częstotliwości ? Czy ma poprostu spełniać prosą funkcje: jeśli są impulsy, to na wyjściu jest jakiekolwiek napięcie, a jak ich nie ma - napięcia nie ma ? Jeśli tak, to wystarczy...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Może być tak, ale ów przebieg składa się z szeregu oscylacji, dlatego trzeba go odfiltrować i ukształtować na impuls prostokątny. Odfiltrujesz członami RC a następnie przerzutnik schmidta i masz prostokąt. Niemniej jednak układ taki (owszem, w naturze stosowany przy instalacjach gazowych) jest ryzykowny ze względu na możliwość ulotów wysokiego napięcia...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Dzień Dobry Wieczór, Na sam początek chciałbym wszystkim kolegom podziękować za słowa pochwały. To motywuje mnie do dalszego działania. Postaram się więc w najbliższym czasie opublikować te poboczne projekty o których wspomninałem, oraz opisać w jaki sposób pozyskałem informacje i programy z modułów. Miejmy nadzieję że firma Fiat nie będzie mi miała...
Sprawdziłem świece, nie było iskry. Podłączyłem na krótko zasilanie cewki z akumulatora. Silnik Zagadał - 3 sekundy i zgasł. ponowiłem - to samo się dzieje. Podałem samostart (plaka) i już nie było reakcji. może zalałem. Jutro sprawdzę obwód zasilania cewki i wtrysków. Przy próbie uruchamiania miga kontrolka immo. Silnik zachowuje się jakby blokował...
Witam Proszę o wskazanie miejsca podłączenia w Polonezie Atu + 1.6 GSI kabelka od centralki mającego za zadanie pobieranie impulsów (OBROTY – IMPULSY 5/12 V) (przeważnie koloru brązowego, praktycznie w każdego typu i marki instalacji gazowej). Do tej pory nie mam tego podłączonego, ale dla bezpieczeństwa chcę to podłączyć. Najlepiej jak dostanę...
Impulsy pobieram przewodu WN cewką (kabel miedziany owinięty wokół przewodu) i szczerze nie wiem co miałbym narysować jeszcze ponieważ to jest cały układ przed uK. Więc z lewej podłączam przewód miedziany, a przez rezystor R2 masuje pin uK. I rozumiem, zamiast z przewodu WN, powinienem brać impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej ?
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Wszystko ok napięcie na cewkę impulsy wzbudzenia ?
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
Jeśli podłączony pod sygnał z wtryskiwacza działa poprawnie i nie ma to żadnego wpływu na instalację, to zostaw tak, jak jest. Licznik nie pobiera żadnego prądu, a tylko ma detekcję napięcia i nie zaszkodzi to układowi wtrysku. Jeśli się jednak upierasz, to użyj transoptora. W nim masz diodę świecącą i fotoelement - fototranzystor. Z impulsów cewki...
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Przesyłam Ci układ generatora wn który użyliśmy w pastuchu. Jako trafo WN pracuje TVL25 . Uzwojenie pierwotne nawinięto ręcznie na rdzeniu transformatora (6 do 10 zwojów drut o srednicy np. 0,5mm). Generator wytwarza impulsy co około 1 sek załączające MOSFET'a. Jeśli ci to pomoże to załączam schemat układu. :twisted:
Witam, mam problem z raptorem 350 z 2012r, ponieważ nie ma iskry. Nowa świeca, nowa cewka zapłonowa z przewodem, nowy kompletny stator, sprawdzone bezpieczniki oraz akumulator a iskry nadal brak. Mam pytanie odnośnie zasilania cewki zapłonowej bo od razu po przekręceniu stacyjki na cewkę podawane jest 28V, gdy kręcę rozrusznikiem nic się nie zmienia...
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Zbiorowisko fachowców cholera jasna... A już kolega art567 to pradę dał że HOHO... Przecież jak pociągnie to urwie i co wtedy? Prawdopodobnie zniknęły impulsy sterujące z cewki zapłonowej i gazidło nie wie że silnik sie kręci. Podłączanie elektrozaworu na krótko jest BARDZO niebezpieczne, starczy że parownik nieco puszcza i bum pod maską gotowe.......
tak,cegła do wymiany.możesz jeszcze sprawdzić czy idą impulsy zapłonowe z ecu.
Witam Pilnie potrzebuje opisu bezpieczników i przekaźników oraz schemat elektryczny układu zapłonowego a dokładnie opisy kolorów przewodów cewki zapłonowej tzn. który kolor jest zasilanie a które impulsy masy . Samochód to Chrysler Voyager 1997r pojemność 3.3 litra 6 garów Bardzo bym prosił o w/w schematy Pozdrawiam
po podłączeniu cewki jak wyżej pisałem nie ma iskry.Sterownik sprawny impulsy daje na pinie 71 i 78
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
w polonezie nigdy nie było prądniczki impulsy były brane z cewki zapłonowej
Wychylenie wskazówki miliamperomierza będzie proporcjonalne do ilości obrotów przy założeniu, że impulsy zliczane są jednakowej długości i nie zawierają oscylacji. Jeżeli są to impulsy z cewki zapłonowej silnika to ten układ nie ma żadnych szans na prawidłowe wskazania, a szczególnie dla obrotów powyżej 4-5 tys. Wymaga skutecznego filtra wejściowego...
Tak jest podobny, tylko że ten układ powiela napięcie do ok 620V i tym samym znacznie wzrasta energia impulsu i zastosowanie tu cewki zapłonowej mija się z celem - ponieważ trafo od mikrofali ma znacznie większą moc i mniej rozproszeń niż w cewce zapłonowej. Na tym układzie można teoretycznie wyzwalać impulsy o energii 10J, a cewka tego nie przeniesie...
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
widzę że błądzimy i jesteśmy w błędzie z tym przekaźnikiem tzn on chyba faktycznie jest od wentylatora chłodnicy (zasugerowałem się "T" w oznaczeniu T-tacho ale chyba chodzi o T-temp) musisz dobrze się postarać z szukaniem przekaźników tzn musisz znaleźć taki z nogami 30 87 1 15 31, będzie chyba nieco większy niż standardowy przekaźnik i przekaźniki...
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Odnośnie częstotliwości, ja mam problem może nie tyle z programem ile z napięciami - chę mierzyć impulsy z cewki zapłonowej lub z wejść tuż przy zegarze - moje pytanie jest następujące: czy nie uszkodze mikroprocesora czy musze zastosować dzielnik rezystorowy no i czy taki dzielnik nie wpłynie na wynik pomiaru? Z góry dziękuję z aodpowiedź. Pozdrawiam
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Ok zastosuje, wypróbuje. Trochę się martwię bo kiedyś wytrawiłem sobie płytkę interkomu (foto) i nawet na zasilaniu z baterii w słuchawkach było słychać impulsy z cewki zapłonowej - przy wysokich obrotach tak mocno że uniemożliwiały rozmowę - jak tego uniknąć? http://obrazki.elektroda.net/33_12343842...
Oscyloskopem lub probówką z diodą LED zobacz czy ECU podaje impulsy zapłonowe na przemian na jedną i drugą cewkę (stały "+" i dwie kluczowane na przemian masy). Jak najbardziej to jest cewka, w uno 1.0 i.E nie ma aparatu zapłonowego.
To nic nie da. Jedyne wyjście w takim razie to rezygnacja z tego dorobionego stopnia i dołączenie obrotomierza jak wcześniej do cewki zapłonowej - ale poprzez rezystor 1M ( megaom ) Dorabianie jeszcze jakichś stopni nie ma sensu bo na nich też będzie tylko 12V - jak na tym dorobionym obecnie. Obrotomierz reaguje na impulsy napięciowe o większym poziomie...
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
Witam, Tak jak w temacie poszukuję tego numeru a konkretnie skanu artykułu: latarkta, stroboskop do ustawiania zapłonu. Miałem własny taki numer ale komuś pożyczyłem a ten ktoś uważa, że jak się właścicieł nie upomni o swoją własność to nie trzeba oddawać ;( Pamiętam że tam był 555 i impulsy z cewki zapłonowej podłączone były do wejścia TRIGGER (n.2)...
Gaziaże zje**** sprawe posprawdzaj styki na wtryskach i na emulatorze (zakładam że jest) w takim wtpadku to jeest napewno cewka wtrysku Euraskan nie pokazał którego wtrysku??? A jak kuleje to napewno nie dochodzy impulsy do któregoś wtryskiwacza. POZDRAWIAM
Może ktoś podpowiedzieć coś w temacie samochodu jak w tytule, cewka podmieniana,czujnik wału też, obroty widzi bo uruchamia pompę, wtryski kilka razy klikają potem sterownik je wyłącza jak nie ma iskry, zasilanie i masa na cewkę są , impulsy kluczujące bardzo słabe (poniżej 1V, ma być ok.4V), masa na silniku jest, błędy w sterowniku: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny...
w takim razie nie otrzymuje sterownik impusów z zapłonu albo sygnał jest za silny lub za słaby znajdź zakładkę w prgramie próg detekcji Wartość progu detekcji obrotów w voltach . Należy tak dobrać wartość progu detekcji aby sterownik prawidłowo odczytywał obroty silnika. Np. Dla impulsów z komputera benzynowego, które zazwyczaj są na poziomie 5 [V]...
jasne że reguluje. Ja mam przygotowane cztery diody świecące z rezystorami. Podłanczam je między masą a zasilaniem halla,wyściem z halla, zasilaniem cewki zapłonowej oraz do przewodu doprowadzającego impulsy do cewki . Diody wprowadzam do kabiny i jade. Gdy zaczyna się coś dziać to widać na diodach co się dzieje. A jeszcze między diody które monitorują...
Do czujnika NIE. ten kabelek łączysz do cewki zapłonowej do złącza gdzie są impulsy z modułu zap ( na drugim jest zasilanie)
Również jestem na czasie naprawy Voyagera 2,4 z 97 roku. Po przejechaniu, od kupna 1500 km nagle zgasł i nie chce zapalić. Po przelutowaniu lutów na liczniku, poprawieniu wszystkich punktów mas dalej nie chciał się uruchomić (żadna lampka się nie świeci dłużej niż test). Postanowiłem sprawdzić impulsy na cewce zapłonowej i wtryskach. Zdziwiłem się ponieważ...
Dzięki, czyli podłączony był dobrze. Klient podstawił auto z wymienionymi wszystkimi elementami układu zapłonowego (moduł, cewka, cewka sygnałowa, palec,itp.) i nie ma iskry. Błąd 42- brak sygnału z układu zapłonowego. Podając impulsy fali z miernika lub kręcąc wałkiem aparatu słychać działanie wtryskiwacza ale iskry brak. Myślałem, że może przewody...
A moze nie tu szukasz co trzeba, jesli nie chodzi obrotek a silnik dziala to moze nie to... moze nie czujnik połozenia walu daje impulsy do obrotomierza. Ja spotkalem sie z tym ze impulsy dla obrotka brane sa z cewki zapłonowej po stronie niskiego napiecia wiec moze gdzies przy aparacie zapłonowym masz podpiety obrotek i tam trzeba szukac.
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
Jeżeli rozrusznik kręci to nie ma potrzeby go wyciągać i z pewnoscią nie ma on takiego wpływu na elektronikę pojazdu aby ten nie zapalał . Musisz ztwierdzić czy w czasie występowania problemu masz iskrę i czy wtrysk podaje paliwo . Jeżeli nie masz iskry to sprawdż czy do cewki zapłonowej dochodzą impulsy napięcia z modułu sterującego , jeżeli ich brak...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Swiece widać że wszystkie wmiare równo okopcone płynu nie ubywa i co zauwazyłem żę chyba przerywa zapłon na 2 garze o strony akumulatora cgdyż po zdjęciu przewodu WN na pracującym silniku iskra niby jest silnikiem szarpie jednak ustępuja drgania co nie stwiedziłem przy innych garach . Czy impulsy na moduł cewki zapłonowej ida bezpośrednio z komputera...
Witam Tak na przyszłość jak by ktoś chciał ten sterownik otwierać to powiem że z otwarciem raczej nie ma większych problemów lecz potem zaczynają się schody mianowicie. W moim przypadku oberwały się dwa cienkie druciki które idą do cewki zapłonowej i podają impulsy do cewki a ta z kolei podaję iskrę na pierwszy cylinder, efekt był taki że auto nie chciało...
Jestem od niedawna w posiadaniu książki "Budowa, naprawa eksploatacja samochodu Polonez" , jest tam informacja że silnik z wtryskiem jednopunktowym to Mono Motronic, na cewce zapłonowej brak nazwy producenta (w książce jest wzmianka o producencie DELCO REMY), nie posiadam miernika analogowego aby sprawdzić że cewka wysyła impulsy, lecz jeśli te impulsy...
OK - ten przekaźnik jest sterowany z centralki prawdopodobnie kabelkiem zółtym (i zasila cewke przekaźnika). Przewód niebieski to elektrozawory LPG. Druga rzecz to napięcia na przewodach czarnym i czerwonym. Czarny ma być do "masy". Często robi się tak że poprzez oczko ten kabelek jest mocowany do śrubki przy klemie akumulatora, a zdejmowanietej klemy...
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Witam, dorzucę swój problem a mianowicie nie pali mi 2 i 3 baniak i jak sprawdziłem są z tego samego członu cewki zapłonowej pasuje sprawdzić parametry cewki ale nie mogę ich nigdzie znaleźć a poza tym jak zmierzyć impuls z elektroniki bo są dwa na lampce diodowej są widoczne impulsy w czasie kręcenia rozrusznikiem jeśli by ktoś miał takie wiadomości...
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
Przesyłam fragment kodu dla "paluch_gda" jedną cewką zapłonową na dwa obroty wału (pełny cykl pracy) na jednej cewce generowane są 4 takie "odcinki czasu" (iskra przeskakuje po raz na każdej ze świec), więc na 1 obrót wału przypadają 2 "odcinki czasu". Dzielimy więc wartość Nr (liczba "odcinków czasu" w 1 minucie) przez dwa i otrzymujemy prędkość obrotową...
Podpowiem tylko żebyś sygnału obrotów nie brał z cewki zapłonowej żeby nie zakłócać jej pracy, tylko w sterowniku masz wyjście na obrotomierz i tam podłączaj. Będą to 2 impulsy na obrót wału, czyli w sterowniku (o ile to będzie jakiś bardziej cywilizowany niż ten śmieć stag l) ustawiasz "4 cylindry 1 cewka" mimo że faktycznie masz 2 cewki.
Cześć !!! Jeden z tańszych programatorów to SPI na LPT (dostępny na elektrodzie). Możesz złożyć sam. Na początek proponuje kostkę AT90S2131. Popularny AVR z 1 kBajtem i 20 nóżkową obudową DIL. Łatwo zrobić płytkę , łatwo lutować itd. tania szt. <7 zł i ma pamięć SRAM. Jako środowisko proponuję zastosować Bascom. (prosta czytelna składnia itd.) Wprawdzie...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości. Przewód masowy tegoż miernika podłączyłem do zacisku...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
Moim zdaniem układ można było zrobić taniej i lepiej, ale to tylko moje zdanie. Jakiś czas temu robiłem podobny układ (żeby psy nie robiły sobie kibla pod choinkami przed moim domem). Zastosowałem generator na ne555 i przez tranzystor 2n3055 kluczowane pierwotne cewki zapłonowej z cinquecento (dobór elementów podyktowany zawartością szuflady), efekty...
Układ wg podanego schematu nie zadziała ! ! Brak jest obwodu dla prądu stałego. http://obrazki.elektroda.net/26_12194225... Jako C2 można użyć kondensatora samochodowego włączanego równolegle do przerywacza (w starszych modelach). Układ jest wzorowany na układzie zapłonowym w samochodzie. W momencie wyłączenia tranzystora kondensator C2 z indukcyjnością...
masz jakis sprawdzony układ aby zastosować na tranzystorach lub cos innego? mam jeszcze problem z sygnałem z cewki zapłonowej i to duży zrobiłem układ na trasoptorze i niby ok po podpieciu np trafa 12 voltowego pokazujem 3000 obrotów czyli ok ale silnik 4 cylindrowy daje dwa impulsy na obrót czyli zrobiłem odpowiednią korekte i w samochodzie kicha cewka...
Witam nie posiadam oscyloskopu, mój vag jeszcze nie miał problemów z diagnozą ale mojego auta nie widzi. Szukałem czujnika hala ale nie mogę go znaleźć. Mógł byś mi powiedzieć w którym miejscu jest hal i złącze od niego i jakiego jest koloru. Szukałem sterownika na allegro ale nic nie ma mój nr:4A0 906 266A B są ale bez b na końcu. Czy ktoś wie jakiś...
Jest tego trochę na forum, wpisz w wyszukiwarkę a sam się przekonasz. Niektóre z nich oparte są na fakcie, że po włączeniu silnika podnosi się napięcie w instalacji i wówczas uruchamiają przekaźnik. Ja zaproponuje takie rozwiązanie, którego nie widziałem a może gdzieś jest : Sygnał z np. cewki zapłonowej (z wtrysku paliwa, innego elementu instalacji...
Przydałby się oscyloskop żeby zobaczyć co "widzi" czujnik i uC. Na przewodach wysokiego napięcia i na zasilaniu cewki zapłonowej występują różne oscylacje i inne zakłócenia. Trzeba by zobaczyć jak wyglądają i w zależności od tego zastosować uklad formujący impulsy prostokątne o częstotliwości zgodniej z obrotami silnika. Można także próbować podłaczyć...
a ja mam jeszcze inny problem. przed założeniem instalacji silnik działał ok! nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem. (Astra 1.4 wtrysk jednopunktowy) po założeniu instalacji zaczeły się schody. głównie chodzi o to że gdy podłączy się kabel pod cewkę zapłonową silnik zaczyna szaleć i gasnąć. przewód od centralki sterowania gazem. A o uruchomieniu...
Witam W większości schematów komputerów pokładowych do samochodu, sygnały z wtryskiwacza, cewki zapłonowej są podawane poprzez dzielnik rezystancyjny z kondensatorem (czasami z diodą Zenera 5v6), ja wolę jednak coś bardziej bezpiecznego czyli transoptor. Do takiej aplikacji wybrałem PC817. Mam do Was prośbę, czy ten schemat jest poprawny?: http://obrazki.elektroda.net/77_12815951...
Dziękuje za słowa otuchy ;) Nasuwa mi się na myśl jeszcze jeden problem a mianowicie samochód i instalacja zapłonowa: 1. Instalacja samochodu zasilana jest z odizolowanego źródła - akumulator . 2. Podczas zdjęcie "fajki" z świecy zapłonowej , złapanie za końcówkę świecy i zakręcenia silnikiem (NIE DOTYKAJĄC DO OBUDOWY SILNIKA) "kopi" mnie . 3. Wiadomym...
A dlaczego multimetr wskazuje napięcie? Poza tym gdy silnik nie pracuje mam na kablu 1,4V. Mam dalej w układzie attiny2313, czy jeżeli to są faktycznie impulsy to mogę wpiąć się tym kablem w timer? Znalazłem w necie coś takiego jeszcze. Czy mogę to wpiąć przed komparator? http://obrazki.elektroda.net/90_12542970... źródłó http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=2...
Witam Astra 1.4 8V, instalacja gazowa LOVATO, bez tzw. komputera. Przełącznik benzyna/gaz typu M198-DI (sześć nóżek: +12V, masa, PULSE, +12V w trybie LPG, Poziom LPG, temperatura-NTC). Zbiornik, wielozawór, filtr gazu z elektrozaworem, parownik, przekaźnik odcinający wtryskiwacz, oraz puszka (chyba emulator sondy lambda-nie otwierałem)zasilana plusem...
(at)excray Pierwsza moja myśl to był właśnie LED wysokiej mocy. Przy testach z LED'em 100W nie byłem w stanie dostarczyć tyle światła w ciągu 1ms, aby zdjęcie było doświetlone. Znowu czas dłuższy niż 1ms nie wchodzi w grę bo zdjęcie będzie rozmazane (obiekt się porusza). Flash Xenonowy znowu wydziela całą swoją energię w ułamku milisekundy. Zapłon jest...
Witaj :) co do zakłóceń z alternatora to ja mam je zamiar wykorzystać. Wiadomo jest że takie sprzęty zakłócają pracę µC ale to przez cewki wysokiego napięcia, jeśli uda mi się uruchomić ten układ na standardowej instalacji zapłonowej i nie będzie "krzaków" to mam zamiar czujnik halla włożyć do alternatora i za pomocą wirnika który tam będzie się...
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
adamjur1- golf 3 to zawsze moduł pod cewką (3-pinowy, oprócz V6) NIE MA tam bezpiecznika ! Z zasady układ zapłonowy nie jest zabezpieczany. Awaria sterownika, jak i nadajnika impulsów nie powoduje takiego objawu, bo sprawny moduł ma układ wyłączający prąd cewki ( po 2 sek, jeżeli sa niestwierdzone impulsy wyzwalające)
Służyć ma do zapalania resztek mieszanki w wydechu poprzez świecę zapłonową w niego wkręconą. Układ z cewką zapłonową i opóźniaczem wyzwalany impulsem zapłonu w aucie.
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Nie,no chyba że nie ma impulsów z układu zapłonowego.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Brak impulsu ze sterownika do cewki zaplonowejw210 6 cylindrów cztery pracują normalnie
To jest motor, który jest z 74r, nie chce mu kombinować przy wale. Zastanawiam się nad zliczaniem z magneta, tylko jak na razie nie mam pomysłu jak to zrobić. Wystarczy przeczytac dwie pierwsze linijki o budowie magneta, gdzie dowiesz się że w kole zamachowym są wbudowane dwa magnesy.... dalej nie czytaj - to wystarczy. Osłona koła zamachowego w motocyklach...
bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej pomiar cewki zapłonowej
przeskok iskra trafo kondensator mniejszy zasilacz emulator renault
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
Maszyna do lodów tajskich - za duże napięcie, przestała działać Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso 2009