Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
w temacie piszesz - przetwornik częstotliwości na napiećie - ale dokładniej to o co chodzi ?? Brzmi jakby miał to być przyrząd pomiarowy. Czy te napięcie wejściowe ma być zależne od częstotliwości ? Czy ma poprostu spełniać prosą funkcje: jeśli są impulsy, to na wyjściu jest jakiekolwiek napięcie, a jak ich nie ma - napięcia nie ma ? Jeśli tak, to wystarczy...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
Może być tak, ale ów przebieg składa się z szeregu oscylacji, dlatego trzeba go odfiltrować i ukształtować na impuls prostokątny. Odfiltrujesz członami RC a następnie przerzutnik schmidta i masz prostokąt. Niemniej jednak układ taki (owszem, w naturze stosowany przy instalacjach gazowych) jest ryzykowny ze względu na możliwość ulotów wysokiego napięcia...
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Damianie. Na początek musisz zrozumieć, jak to działa. Trafo 220 > 220 to trafo separujące sieć od układu, trafo bezpieczeństwa. Regulator do halogenów + kondensator tworzą układ dostarczający impulsy do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. To coś jak układ zapłonowy w aucie. Z cewki impulsy wysokiego napięcia idą na powielacz, gdzie są prostowane...
To jest przekaźnik od pompy paliwa w przedpotopowych układach wtryskowych. "1" to impulsy z cewki zapłonowej.
adamjur1- golf 3 to zawsze moduł pod cewką (3-pinowy, oprócz V6) NIE MA tam bezpiecznika ! Z zasady układ zapłonowy nie jest zabezpieczany. Awaria sterownika, jak i nadajnika impulsów nie powoduje takiego objawu, bo sprawny moduł ma układ wyłączający prąd cewki ( po 2 sek, jeżeli sa niestwierdzone impulsy wyzwalające)
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Impulsy z cewki zapłonowej. Sprawdź podłączenie.
Są dwa rodzaje reduktorów - starsze są sterowane podciśnieniowo, nowsze nie posiadają tej wewnętrznej membrany, ponieważ steruje nimi umieszczony na zewnątrz obudowy elektrozawór. Sterowanie to ma za zadanie włączanie i wyłączanie reduktora, w zależności od tego, czy silnik pracuje, czy nie. W starszych typach (pneumatycznych) do reduktora dochodził...
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Prawie na pewno masz impulsy z cewki zapłonowej.
Driver na Ne555 tu muszą być impulsy choć nie wiem jak jest na tych tranzystorach które wymieniasz...
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
Impulsy pobieram przewodu WN cewką (kabel miedziany owinięty wokół przewodu) i szczerze nie wiem co miałbym narysować jeszcze ponieważ to jest cały układ przed uK. Więc z lewej podłączam przewód miedziany, a przez rezystor R2 masuje pin uK. I rozumiem, zamiast z przewodu WN, powinienem brać impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej ?
Sądząc po opisie ten obrotomierz z Łady reaguje na impulsy z cewki zapłonowej. Na szybko bym sprawdził za pomocą ne555 jak impulsy prostokątne działają na obrotomierz. Zarówno częstotliwość jak i wypełnienie takiego sygnału. Potem można by tylko załatwić za pomocą jakiegoś mikroprocesora przekształcanie napięcia z ECU na zmienną częstotliwość przebiegu...
Witam wszystkich. Posiadam Kawasaki Gpz 500 z 1993 roku. Wczoraj podczas jazdy obrotomierz nagle zaczął pokazywać zbyt wysokie wskazania. Na ucho i oko jest to mniej więcej 2 razy więcej niż w rzeczywistości. Wg. schematu zlicza on impulsy cewki zapłonowej. Znalazłem na forum taki temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Mam pytanie...
Zbiorowisko fachowców cholera jasna... A już kolega art567 to pradę dał że HOHO... Przecież jak pociągnie to urwie i co wtedy? Prawdopodobnie zniknęły impulsy sterujące z cewki zapłonowej i gazidło nie wie że silnik sie kręci. Podłączanie elektrozaworu na krótko jest BARDZO niebezpieczne, starczy że parownik nieco puszcza i bum pod maską gotowe.......
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
Sprawdź oscyloskopem, czy sterownik kluczuje cewki (impulsy wej. cewek zapłonowych). Istnieje prawdopodobieństwo, że obie cewki poszły spać w tym samym czasie, lub uszkodzony jest czujnik położenia wału. W tym akurat aucie zarówno czujniki jak i cewki lubiły odmawiać posłuszeństwa. Pozdr.
czy mozliwe ze uszkodzony moze byc komputer(sterownik)? . To sprawdź czy masz impulsy na 1 i 20 pinie sterownika.P
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
tak,cegła do wymiany.możesz jeszcze sprawdzić czy idą impulsy zapłonowe z ecu.
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki. ZAMYKAM!
A dochodzą do cewki impulsy zapłonowe? A cewkomoduł sprawdza się łatwo-zasilanie, masa, i przez probierkę sterować środkowym pinem.
tak, do obrotomierza dochodzą 3 przewody :czerwony to "+" ,niebieski to "-" biały doprowadza impulsy z cewki zapłonowej proponuje byś zaopatrzył sie w książkę " Skoda Favorit" autor Jałowiecki , pomoże ci to w rozwiązywaniu problemów we własnym zakresie
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
To jest motor, który jest z 74r, nie chce mu kombinować przy wale. Zastanawiam się nad zliczaniem z magneta, tylko jak na razie nie mam pomysłu jak to zrobić. Wystarczy przeczytac dwie pierwsze linijki o budowie magneta, gdzie dowiesz się że w kole zamachowym są wbudowane dwa magnesy.... dalej nie czytaj - to wystarczy. Osłona koła zamachowego w motocyklach...
Zasilanie cewki WN jest , impulsy sterownia cewki są? Można podejrzewać moduł zapłonowy , sprawdz , czy są impulsy kluczowania na pinie nr.4 modułu.
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
widzę że błądzimy i jesteśmy w błędzie z tym przekaźnikiem tzn on chyba faktycznie jest od wentylatora chłodnicy (zasugerowałem się "T" w oznaczeniu T-tacho ale chyba chodzi o T-temp) musisz dobrze się postarać z szukaniem przekaźników tzn musisz znaleźć taki z nogami 30 87 1 15 31, będzie chyba nieco większy niż standardowy przekaźnik i przekaźniki...
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Wychylenie wskazówki miliamperomierza będzie proporcjonalne do ilości obrotów przy założeniu, że impulsy zliczane są jednakowej długości i nie zawierają oscylacji. Jeżeli są to impulsy z cewki zapłonowej silnika to ten układ nie ma żadnych szans na prawidłowe wskazania, a szczególnie dla obrotów powyżej 4-5 tys. Wymaga skutecznego filtra wejściowego...
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
w polonezie nigdy nie było prądniczki impulsy były brane z cewki zapłonowej
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
A w czym to podłączasz? Jak sama nazwa wskazuje na wejście impulsów nie daje się + czy - tylko impulsy np. z cewki zapłonowej.
Odnośnie częstotliwości, ja mam problem może nie tyle z programem ile z napięciami - chę mierzyć impulsy z cewki zapłonowej lub z wejść tuż przy zegarze - moje pytanie jest następujące: czy nie uszkodze mikroprocesora czy musze zastosować dzielnik rezystorowy no i czy taki dzielnik nie wpłynie na wynik pomiaru? Z góry dziękuję z aodpowiedź. Pozdrawiam
Ok zastosuje, wypróbuje. Trochę się martwię bo kiedyś wytrawiłem sobie płytkę interkomu (foto) i nawet na zasilaniu z baterii w słuchawkach było słychać impulsy z cewki zapłonowej - przy wysokich obrotach tak mocno że uniemożliwiały rozmowę - jak tego uniknąć? http://obrazki.elektroda.net/33_12343842...
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Witam Proszę o wskazanie miejsca podłączenia w Polonezie Atu + 1.6 GSI kabelka od centralki mającego za zadanie pobieranie impulsów (OBROTY – IMPULSY 5/12 V) (przeważnie koloru brązowego, praktycznie w każdego typu i marki instalacji gazowej). Do tej pory nie mam tego podłączonego, ale dla bezpieczeństwa chcę to podłączyć. Najlepiej jak dostanę...
Wszystko ok napięcie na cewkę impulsy wzbudzenia ?
To zobacz czy do każdej z sekcji cewki dochodzą impulsy zapłonowe.
Mylisz się można zapalić na gazie na tym przewodzie od pompki już walczyłem :D . Kolega z forum podpowiedział mi jednak , że warto zrobić na czarno żółtym przewodzie biegnącym od komputera - wysyłane tam są impulsy do cewki zapłonowej. Pozdrowiam Użyj funkcji SZUKAJ. Norbert już kilka razy pisał o tym przewodzie do komputera i raczej już nie będzie...
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
Niekoniecznie - rozdzielić i przełączać możesz zasilanie, a impulsy zapłonowe podawać równolegle. Niezasilane cewki i tak nie podadzą iskry.
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej. Może mu nic z tego nie wyjść. Cewka ma wzmacniacz i sterowana jest impulsami o małej amplitudzie. Poza tym każdy kanał to jeden dwa impulsy na obrót wału. Już lepiej pod wtryskiwacz....
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Witam, Tak jak w temacie poszukuję tego numeru a konkretnie skanu artykułu: latarkta, stroboskop do ustawiania zapłonu. Miałem własny taki numer ale komuś pożyczyłem a ten ktoś uważa, że jak się właścicieł nie upomni o swoją własność to nie trzeba oddawać ;( Pamiętam że tam był 555 i impulsy z cewki zapłonowej podłączone były do wejścia TRIGGER (n.2)...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Pewnie ster do roboty. Ale EDC w benzynie? Brawo.
witam jak koledzy piszą proste jak budowa cepa 1 zasilanie +12 2 masa 3 kabelek do cewki zapłonowej ( zliczający impulsy) i już trybi
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce , jej styki podają na cewkę zapłonową stałe napięcie ( takie jakie jest na akumulatorze ). Drugi koniec cewki jest połaczony z modułem zapłonowym ( lub przerywaczem ) i podaje masę. Więc na tym minusowym zacisku cewki napięcie bedzie się zmieniać i to co wskazuje Twój miernik będzie napięciem mniejszym od napięcia...
Jeśli podłączony pod sygnał z wtryskiwacza działa poprawnie i nie ma to żadnego wpływu na instalację, to zostaw tak, jak jest. Licznik nie pobiera żadnego prądu, a tylko ma detekcję napięcia i nie zaszkodzi to układowi wtrysku. Jeśli się jednak upierasz, to użyj transoptora. W nim masz diodę świecącą i fotoelement - fototranzystor. Z impulsów cewki...
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Gaźnik sprawdzony, problem 100% leży w sterowaniu cewki zapłonowej. Impulsy sterujące wygasają po dokładnie 6 sekundach od zapalenia. Po czym motocykl gaśnie. Myślę jeszcze nad sprawdzeniem regulatora, ale przy tak krótkim czasie pracy ciężko wykonać wiarygodny pomiar.
Układ wygląda ciekawie. Ale mam pytanie . Co on w zasadzie robi?? bo nie umiem wymyślić do czego on służy. On jakoś wydłuża impulsy ładowania cewki ?? czy jak?
po podłączeniu cewki jak wyżej pisałem nie ma iskry.Sterownik sprawny impulsy daje na pinie 71 i 78
Witam. Moj problem polega na tym ze przepalaja Mi sie cewki zaplonowe po ok.40km, wymienilem juz 3. Bylem dzis u mechanika i sprawdzil Mi prad i ladowanie i wszystko mam w porzadku. Czujnika polozenia walu nie mam ale mam czujnik halla. Czy moglby on mogl psuc mi cewke? Bo on jakies impulsy daje... Pozdrawiam
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Sprawdzić, czy w tej chwili w ogóle jest iskra. Cewka pewnie podwójna. Jeśli nie ma iskry, to sprawdzić zasilanie cewki oraz impulsy z aparatu zapłonowego (za pomocą żarówki). Sprawdzić przerywacz i kondensator. Jeśli to nie problem elektryczny, to sprawdzić gaźnik i układ paliwowy.
Da się. Trzeba mu dac impulsy zapłonowe. Z cewki jest ciężko, bo jest wyzwalana sygnałem o niskim poziomie, dlatego te impulsy można dać....z wtryskiwacza. Wadą jest to, że jeżeli jedziemy z góry hamując silnikiem obrotomierz lezy. Mozna też przerobić obrotomierz tak, aby "brał" impulsy z cewki, nalezy usunąć szeregowy dwójnik RC
Akurat w126p nawet przy alternatorze potrafi się zapalić na wolnych obrotach (albo co najmniej jarzyć). Dlatego układ blokady (podtrzymania) tu WYJĄTKOWO ma rację bytu. Olej też się potrafi zapalić, jak silnik gorący. Tu trzeba inaczej. Zrobiłbym to na układzie, który będzie pobierać impulsu z cewki zapłonowej i dopóki będą, to nie odblokują rozrusznika....
Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max). Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór...
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
A na cewkę przychodzą impulsy z ecu ?
>>> diablo23248 - Problem nie dotyczy podłączenia poszczególnych modułów (w instalacji nie było nic ruszane, a kiedyś pracowała ona poprawnie), ale liczą się dobre chęci :> Zależy mi na podpowiedzi gdzie szukać problemu. Nie mam doświadczenia w instalacjach samochodowych i szukam punktu zaczepienia. Jak na razie mam dwa przypuszczenia jednak jeszcze...
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Dosyć! Dostałeś nawet fotografię rozebranego, jeszcze mało? Dostałeś wskazówkę, żeby stwierdzić impulsy wyzwalające, jeszcze mało? Jeszcze nie wykluczyłeś awarii cewki zapłonowej?
Do czujnika NIE. ten kabelek łączysz do cewki zapłonowej do złącza gdzie są impulsy z modułu zap ( na drugim jest zasilanie)
Wpierw trzeba sprawdzić czy driver cewki dostaje impulsy zapłonowe z motorolki, jeżeli tak, to czy ten nie pracujący nie robi sie wyraźnie cieplejszy. No i zainteresuj się ofertą ST Microelectronics, szczególnie takimi elementami, jak to określają ignition coil driver. Myśle że tyle Ci wystarczy. Acha-bardzo ważna jest tam nóżka nr 7 (flag)
Dokładnie to chodzi mi o to że instalacja w tym samochodzie zostaje oryginalna. Chcę tylko podłączyć wszyskie kable do starszego DOHC-a. A impulsy na cewki zapłonowe sterownik bierze z czujnika pałożenia wału korbowego. Także jest chyba wykonalna podmiana silnika na starszy model. Patrzyłem jeszcze że pokrywę głowicy z czujnikiem położenia wałka rozrądu...
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
jasne że reguluje. Ja mam przygotowane cztery diody świecące z rezystorami. Podłanczam je między masą a zasilaniem halla,wyściem z halla, zasilaniem cewki zapłonowej oraz do przewodu doprowadzającego impulsy do cewki . Diody wprowadzam do kabiny i jade. Gdy zaczyna się coś dziać to widać na diodach co się dzieje. A jeszcze między diody które monitorują...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Mam dość duży problem z przepalającą się cewką iskrownika w Ligierze silnik 2t 50cmm. Po przejechaniu 10km cewka jest spalona. Przerobiłem więc układ w taki sposób żeby odciążyć cewkę, czyli zamiast wysterowywać bezpośrednio cewkę zapłonową, zastosowałem moduł z Poloneza, który dostaje impulsy z nieszczęsnej cewki i dopiero zasila cewkę zapłonową. Będąc...
Pierwsza rzecz którą musisz sprawdzić to kostka która dochodzi do przełącznika kabel czerwony +12V kabel czarny masa na niebieskim ma się pojawić +12V po przełączeniu na gaz kabel brązowy impuls z cewki zapłonowej. Jeżeli na czerwonym niema napięcia to sprawdź bezpiecznik (na czerwonym kablu między cewką zapłonową a przełącznikiem). Czasem wypalały...
Gdzie chcesz to zastosować i do czego. Zrobiłem sobie jakiś czasz temu do auta na kilkunastu diodach. impulsy zbierane są ze specjalnej ceweczki na przewodzie cewki zapłonowej.
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
temperatura migomat automapa głosy ciśnienie skrzynia nissan
mastech ms6818 spawarka światłowodowa
Objawy uszkodzenia kondensatora w kompresorze suszarki AGD z pompą ciepła Brak ładowania baterii w laptopie - diagnostyka i rozwiązania