Są dwa rodzaje reduktorów - starsze są sterowane podciśnieniowo, nowsze nie posiadają tej wewnętrznej membrany, ponieważ steruje nimi umieszczony na zewnątrz obudowy elektrozawór. Sterowanie to ma za zadanie włączanie i wyłączanie reduktora, w zależności od tego, czy silnik pracuje, czy nie. W starszych typach (pneumatycznych) do reduktora dochodził...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
tak,cegła do wymiany.możesz jeszcze sprawdzić czy idą impulsy zapłonowe z ecu.
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Niekoniecznie - rozdzielić i przełączać możesz zasilanie, a impulsy zapłonowe podawać równolegle. Niezasilane cewki i tak nie podadzą iskry.
Okazało sie ze na jednym przewodzie były impulsy na drugim nie. Ten drugi miał zwarcie do masy. Okazało się że przetarty był przewód w wiązce pod filtrem powietrza. Po usunięciu zwarcia impulsy w normie. Teraz myśle nad założeniem innej cewki która też stosowana była w 406, prostokątna z wyjściami na 4 przewody do świec. Wtyczka też jest na 4 piny....
Twingo z silnikiem d7f ma dwie cewki zapłonowe Zawsze była jedna podwójna, era dwóch cewek zakończyła się w okolicy 96 roku. Dodano po 3 Na twoim schemacie element oznaczony numerem 225 to raczej nie jest złącze diagnostyczne tylko sterownik silnika. Sterownik silnika to nr. 120, złącze diag-225. Obroty w tym aucie to nie żadne impulsy tylko czysty...
Coś mi się kojarzy że w tym roczniku był zapłon DC-CDI Kokusan. Możesz potwierdzić lub podać rodzaj zapłonu? - sygnał sterujący z CDI na cewkę WN 220V +/-10V peak W jakich warunkach zmierzone? Jeśli są impulsy zapłonowe na uzwojeniu pierwotnym cewki WN a brak iskry, to uszkodzona jest cewka WN. W każdym bądź razie najłatwiej podmienić cewkę WN.
Witam. Moj problem polega na tym ze przepalaja Mi sie cewki zaplonowe po ok.40km, wymienilem juz 3. Bylem dzis u mechanika i sprawdzil Mi prad i ladowanie i wszystko mam w porzadku. Czujnika polozenia walu nie mam ale mam czujnik halla. Czy moglby on mogl psuc mi cewke? Bo on jakies impulsy daje... Pozdrawiam
Oscyloskopem lub probówką z diodą LED zobacz czy ECU podaje impulsy zapłonowe na przemian na jedną i drugą cewkę (stały "+" i dwie kluczowane na przemian masy). Jak najbardziej to jest cewka, w uno 1.0 i.E nie ma aparatu zapłonowego.
Najpierw trochę informacji o autku: alternator, 6 diodowy, Ok 40A (ile dokładnie to jest tajemnica wojskowa - nie umiem znaleźć takiej informacji). Bezstykowy aparat zapłonowy, cewka zapłonowa 0.9 Ohm, prosty tranzystorowy moduł zapłonowy czyli teoretycznie impulsy zapłonowe mogą mieć 12A na niskim napięciu (tutaj mogę błądzić). Światła pobierają 150W...
Witam Emeryt ma racje - odłącz impulsy z centralki i powinno być dobrze . Druga sprawa w tym silniku coś innego niż ciekły odpada. pozdrawiam P.S. emeryt - nie ma znaczenia jaki gaz - wali pojemność/indukcyjność po przewodach do centralki i wydłuża impuls
Trochę niefortunnie się wyraziłem, w tym osprzecie silnika (Delco) moduł zapłonu znajsuje się w obudowie aparatu zapłonowego - więc masz rację z tą masą podawaną "z aparatu". Ale chodziło mi o to że impulsy z impulsatora w aparacie trafiają do komputera z niego wracają do modułu zapłonu który steruje cewką zapłonową. baaaaaaaardzo często pasają te moduły...
Wpierw trzeba sprawdzić czy driver cewki dostaje impulsy zapłonowe z motorolki, jeżeli tak, to czy ten nie pracujący nie robi sie wyraźnie cieplejszy. No i zainteresuj się ofertą ST Microelectronics, szczególnie takimi elementami, jak to określają ignition coil driver. Myśle że tyle Ci wystarczy. Acha-bardzo ważna jest tam nóżka nr 7 (flag)
1-3-4-2 a na myśli mam to że cewka generuje impulsy odwrotnie czyli tak jak by wtyczka do cewki była podłączona odwrotnie lub była wtyczka zmieniana i została podłączona odwrotnie.P I ten tekst rozjaśnia temat: Znalazłem w sieci takie kompendium na temat układów zapłonowych. Tytuł: Bezrozdzielaczowe układy zapłonowe Zawiera opis i schematy elektryczne...
Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max). Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór...
Dokładnie to chodzi mi o to że instalacja w tym samochodzie zostaje oryginalna. Chcę tylko podłączyć wszyskie kable do starszego DOHC-a. A impulsy na cewki zapłonowe sterownik bierze z czujnika pałożenia wału korbowego. Także jest chyba wykonalna podmiana silnika na starszy model. Patrzyłem jeszcze że pokrywę głowicy z czujnikiem położenia wałka rozrądu...
W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty. Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji przez EDIS4. Wygląda na to że tylko przy spadku napięcia...
Plus na cewki zapłonowe podaje przekaźnik podwójny znajdujący się pod pokrywą na ścianie grodziowej w komorze silnika. Z pinu 13. Impulsy minusowe kluczujące cewki podaje sterownik silnika z pinów 1 dla jednej cewki i 19 dla drugiej. Paliwo wtryskuje?
Odpowiem na to tak; zastosowanie trafa TVL do starych monochromatycznych telewizorów(B&W TV)wydaje się pozornie sensowne lecz w tym zastosowaniu ma swoje słabe punkty. Po pierwsze elektryzator ma wytwarzać jedynie krótkie impulsy wysokiego napięcia a nie ma mieć charakteru pracy ciągłej. W elektryzatorach stosuje się najczęściej zasadę dwustopniowego...
Witam, trafił do mnie elektryzator z uszkodzonym transformatorem WN. Czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć mi jaki transformator? lub co bym mógł w jego miejsce zastosować? Cewki zapłonowe testowałem różne - efekt mizerny, zbyt niska energia impulsu, po wpięciu pod ogrodzenie iskra zanika. Próbowałem też z trafem od starego telewizora, iskra odpowiednia...
Do przełącznika powinien dochodzić przewód pobierający impulsy z cewki zapłonowej podczas pracy silnika, może jest problem z jego połączeniem. Brak impulsów powoduje odcięcie dopływu gazu.
Cewkomoduł, na skrajne styki wtyczki podłączasz + i - 12V z akumulatora, środkowy sterujesz impulsami +5V
Na wstępie przedstawię założenia projektu. Półelektroniczny układ zapłonowy w Galancie V6. Komputer wysyła sygnały o określonej długości do power tranzystora w aparacie zapłonowym z kopułką i cewką. Chcę się pozbyć kopułki. Komputer silnika ustala położenie wału na podstawie sygnałów TDC. Na filmie widać oba sygnały skorelowane ze sobą: https://www.youtube.com/watch?v=YrRjw07-...
Przesyłam fragment kodu dla "paluch_gda" jedną cewką zapłonową na dwa obroty wału (pełny cykl pracy) na jednej cewce generowane są 4 takie "odcinki czasu" (iskra przeskakuje po raz na każdej ze świec), więc na 1 obrót wału przypadają 2 "odcinki czasu". Dzielimy więc wartość Nr (liczba "odcinków czasu" w 1 minucie) przez dwa i otrzymujemy prędkość obrotową...
DVDM14, trafopowielacz się nie nadaje. Chociażby ze względu na to, że sam powielacz ( zbudowany z diod i kondensatorów) potrzebuje na wejściu prądu przemiennego o częstotliwości kilkuset herców do kilkunastu-kilkudziesięciu kiloherców( ot, taka zasada działania). Mylisz się. Obecnie trafopowielacz nie zawiera powielacza, nazwa nawiązuje jedynie do...
Nie bardzo rozumiem co piszesz, łatwiej by było jakbyś stosował interpunkcję... popraw więc ten post by był czytelny albo cały temat wyleci do kosza. Raz piszesz o 40s raz o 4s. Wszystko co piszesz to są Twoje podejrzenia, nie poparte ŻADNYMI pomiarami. Więc jak już bawimy się w podejrzenia, to podejrzewam, że albo masz słaby akumulator albo skorodowane...
Witam piszę pierwszy raz na tym forum, dlatego mam nadzieję, że post został zamieszczony w odpowiednim miejscu. Problem z którym zwracam się do forumowiczów stanowi mój Mitsubishi Galant z 1998 roku z silnikiem o oznaczeniu 4G63 2.0 16v. Problem pojawił się podczas jazdy na początku zaświeciła się kontrolka silnika, sam motor zaczął nierówno pracować,...
Poza masą słusznych uwag (np. o izolującej sierści, przewodzącej trawie i poronieniach) to jakoś nikt nie zwrócił uwagi na najistotniejsze - działanie prądu na system nerwowy. Proszę porównać z konstrukcją większości elektrycznych poganiaczy. Układ nerwowy większości ssaków najsilniej jest reaktywny na częstotliwości ok. 10 do 15 Hz. Dlaczego - to temat...
1. Jeśli jak pisałeś układ i silniki były są wymontowane z fax-u, to pracowało to na takich właśnie parametrach, tyle, że założenie jest takie, że sterowanie jest impulsowe, tzn. napięcie podawane na wejście układu i poprzez układ na cewkę silnika trwa kilka, góra kilkadziesiąt ms. Podanie stałego sygnału na wejście, co wiąże się z podaniem stałego...
Witam. Jestem w trakcie przeróbki iskrownika w Romecie Charcie 210. Krótko mówiąc cel jest taki - w iskrowniku tylko ładowanie + impulsator pełniący rolę przerywacza (jak w oryginale), przy okazji instalacja przerobiona została na 12V. W iskrowniku nie ma cewki zasilającej moduł, jest natomiast 6 cewek ładujących (zrobione wg. własnego pomysłu). W Charcie...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Witam Astra 1.4 8V, instalacja gazowa LOVATO, bez tzw. komputera. Przełącznik benzyna/gaz typu M198-DI (sześć nóżek: +12V, masa, PULSE, +12V w trybie LPG, Poziom LPG, temperatura-NTC). Zbiornik, wielozawór, filtr gazu z elektrozaworem, parownik, przekaźnik odcinający wtryskiwacz, oraz puszka (chyba emulator sondy lambda-nie otwierałem)zasilana plusem...
http://obrazki.elektroda.net/42_12504455... Witam Dziś mam wam do przedstawienia mój pierwszy projekt, który wykonałem na podstawie opisu znajdującego się na stronie c4r0. A jest nim Generator wysokiego napięcia. Zasada działania tego generatora jest prosta : Timmer NE555 steruje tranzystorem BD135 wysyłając mu sygnał prostokątny a on z kolei...
A, oczywiście. Zapłon obecnie na pewno jest i iskra jest silna - ma niebieski kolor przy przeskoku z odległości pół centymetra. Miałem bardziej na myśli, że może zapłon jest w niewłaściwym momencie i dlatego gaśnie. Ale może i masz rację – trzeba by może sprawdzić ciśnienie paliwa… Jeśli chodzi o ten kabel, który idzie z ECU do tego czegoś,...
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
adamjur1- golf 3 to zawsze moduł pod cewką (3-pinowy, oprócz V6) NIE MA tam bezpiecznika ! Z zasady układ zapłonowy nie jest zabezpieczany. Awaria sterownika, jak i nadajnika impulsów nie powoduje takiego objawu, bo sprawny moduł ma układ wyłączający prąd cewki ( po 2 sek, jeżeli sa niestwierdzone impulsy wyzwalające)
Proszę o pomoc w zbudowaniu prostego układu który będzie zamieniał impulsy wejściowe do cewki zapłonowej samochodu na napięcie, w zakresie od 0-5V.
Służyć ma do zapalania resztek mieszanki w wydechu poprzez świecę zapłonową w niego wkręconą. Układ z cewką zapłonową i opóźniaczem wyzwalany impulsem zapłonu w aucie.
Kod 41 to kod alternatywny,różne oznaczenie zależne od systemy wtryskowego. Monojetronic impulsy ma z cewki zapłonowej,uzwojenie pierwotne,jak np Passat 1,8
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Nie,no chyba że nie ma impulsów z układu zapłonowego.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
To jest motor, który jest z 74r, nie chce mu kombinować przy wale. Zastanawiam się nad zliczaniem z magneta, tylko jak na razie nie mam pomysłu jak to zrobić. Wystarczy przeczytac dwie pierwsze linijki o budowie magneta, gdzie dowiesz się że w kole zamachowym są wbudowane dwa magnesy.... dalej nie czytaj - to wystarczy. Osłona koła zamachowego w motocyklach...
Może być tak, ale ów przebieg składa się z szeregu oscylacji, dlatego trzeba go odfiltrować i ukształtować na impuls prostokątny. Odfiltrujesz członami RC a następnie przerzutnik schmidta i masz prostokąt. Niemniej jednak układ taki (owszem, w naturze stosowany przy instalacjach gazowych) jest ryzykowny ze względu na możliwość ulotów wysokiego napięcia...
Witam Proszę o wskazanie miejsca podłączenia w Polonezie Atu + 1.6 GSI kabelka od centralki mającego za zadanie pobieranie impulsów (OBROTY – IMPULSY 5/12 V) (przeważnie koloru brązowego, praktycznie w każdego typu i marki instalacji gazowej). Do tej pory nie mam tego podłączonego, ale dla bezpieczeństwa chcę to podłączyć. Najlepiej jak dostanę...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Brak impulsu ze sterownika do cewki zaplonowejw210 6 cylindrów cztery pracują normalnie
Akurat w126p nawet przy alternatorze potrafi się zapalić na wolnych obrotach (albo co najmniej jarzyć). Dlatego układ blokady (podtrzymania) tu WYJĄTKOWO ma rację bytu. Olej też się potrafi zapalić, jak silnik gorący. Tu trzeba inaczej. Zrobiłbym to na układzie, który będzie pobierać impulsu z cewki zapłonowej i dopóki będą, to nie odblokują rozrusznika....
Impulsy pobieram przewodu WN cewką (kabel miedziany owinięty wokół przewodu) i szczerze nie wiem co miałbym narysować jeszcze ponieważ to jest cały układ przed uK. Więc z lewej podłączam przewód miedziany, a przez rezystor R2 masuje pin uK. I rozumiem, zamiast z przewodu WN, powinienem brać impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej ? Jeżeli...
Damianie. Na początek musisz zrozumieć, jak to działa. Trafo 220 > 220 to trafo separujące sieć od układu, trafo bezpieczeństwa. Regulator do halogenów + kondensator tworzą układ dostarczający impulsy do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. To coś jak układ zapłonowy w aucie. Z cewki impulsy wysokiego napięcia idą na powielacz, gdzie są prostowane...
Pierwsza rzecz którą musisz sprawdzić to kostka która dochodzi do przełącznika kabel czerwony +12V kabel czarny masa na niebieskim ma się pojawić +12V po przełączeniu na gaz kabel brązowy impuls z cewki zapłonowej. Jeżeli na czerwonym niema napięcia to sprawdź bezpiecznik (na czerwonym kablu między cewką zapłonową a przełącznikiem). Czasem wypalały...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
Driver na Ne555 tu muszą być impulsy choć nie wiem jak jest na tych tranzystorach które wymieniasz...
Możesz 1N4148 zastąpić jakąkolwiek małą diodą krzemową, Tranzystor IRF 840 powinien dać radę, choć efektem może być nieco słabszy impuls.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Witam, mam takie pytanko, otóż nigdzie nie mogę znaleźć w jaki sposób można wykrywać impulsy z przewodu cewki WN, które można zastosować do określenia np pracy silnika spalinowego, lub jego obrotów. Czy jest również możliwość zasilania małoprądowego układu elektronicznego powiedzmy pobierającego prąd 10mA?
czy mozliwe ze uszkodzony moze byc komputer(sterownik)? . To sprawdź czy masz impulsy na 1 i 20 pinie sterownika.P
Jest kwestia, czy to będzie stałe podawanie impulsów, czy impuls, a potem czas na ostygnięcie. I przeliczenia parametrów grzania cewki.
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Pomógłbym ale nie wiem jak w Tico są sygnały. Jak widzisz we fiacie 126 p przy takiej samej liczbie sygnałów obroty są dwa razy wyższe i pojemność kondensatora również 2 krotnie wyższa niż w 125p. Wynika to z tego że w maluchu na jeden obrót jest jeden impuls na cewkę zapłonową. W 125p są dwa sygnały na jeden obrót. Musisz wiedzieć ile impulsów w Tico...
Co ma sonda lambda do cewki zapłonowej? Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej.
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
To jest przekaźnik od pompy paliwa w przedpotopowych układach wtryskowych. "1" to impulsy z cewki zapłonowej.
witam ponownie znalazłem przyczynę tej usterki jest nią przekaźnik który znajduje się obok modułu on się po prostu zawieszał jak dostał "młotkiem" to mu przechodziło dzięki wszystkim za pomoc
Ten aparat rozbiera się łatwiej poprzez wybicie kołka na wałku.Ten kołek trzyma i ustala element sprzęgający wałek aparatu z wałkiem rozrządu.Cały wałek wychodzi wtedy do góry razem z nadajnikiem impulsów.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Pewnie chodzi o pompkę membranową: https://obrazki.elektroda.pl/9848687900_... Powinien być zasilany przez moduł sterowany zapłonem (impulsami zapłonowymi cewki WN lub modułem zapłonowym). To sprawia dużo kłopotu w przypadku kiedy zabraknie paliwa, ja w CBR dorobiłem switch który działał jak "primer". Przy bezpośrednim podaniu zasilania...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Oscyloskop i sprawdzić czy są impulsy na cewce zapłonowej, oraz jak wyglądają impulsy sterujące "komputerem" pochodzące z czujników.
Impulsy z cewki zapłonowej. Sprawdź podłączenie.
Trzypinowa-skrajny plus, środkowy impulsy sterujace, drugi skrajny minus.
Do wymiany w sterowniku silnika tranzystory sterujące cewką zapłonową , albo cały sterownik z immo.
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
Prawie na pewno masz impulsy z cewki zapłonowej.
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Sprawdź oscyloskopem, czy sterownik kluczuje cewki (impulsy wej. cewek zapłonowych). Istnieje prawdopodobieństwo, że obie cewki poszły spać w tym samym czasie, lub uszkodzony jest czujnik położenia wału. W tym akurat aucie zarówno czujniki jak i cewki lubiły odmawiać posłuszeństwa. Pozdr.
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Jeśli podłączony pod sygnał z wtryskiwacza działa poprawnie i nie ma to żadnego wpływu na instalację, to zostaw tak, jak jest. Licznik nie pobiera żadnego prądu, a tylko ma detekcję napięcia i nie zaszkodzi to układowi wtrysku. Jeśli się jednak upierasz, to użyj transoptora. W nim masz diodę świecącą i fotoelement - fototranzystor. Z impulsów cewki...
Wszystko ok napięcie na cewkę impulsy wzbudzenia ?
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Masy są razem połączone. Sterowanie impulsem masy.
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Problem jest taki,ze nie ma impulsu na cewki zapłonowe i nie ma tez impulsu na wtryskiwacze.Mam podejrzenia na immo, czy dobrze myśle??? co zrobić zeby autko odpalało???
impulsy cewki zapłonowe wtórna wysokie cewki zapłonowe megane cewki zapłonowe
volvo silnika cieknie pompa zmywarka electrolux router połączyć światłowód
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
Mercedes Vito W639 – tylne światło przeciwmgielne, lokalizacja i sposób włączania Lokalizacja bezpiecznika rezerwy paliwa w Suzuki Vitara