Witam potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu przewodu dający impuls z cewki zapłonowe posiadam poloneza atu plusz 2000r na jednopunktowym wtrysku Bosch znalazłem kostkę, którą wychodzą z modułu 3 przewody (jeden na pewno jest żółty gruby,czerwono czarny drugi a trzeciego nie dojrzałem koloru)przewód ten potrzebny jest mi po to by dawał impuls do przewodu...
No niestety pogoda dopiero teraz mi pozwoliła na dalsze sprawdzanie , i okazało sie że po odłaczeniu przwodu od modułu impuls ze sterownika jest tak więc podejrzewam moduł chociaż to dość dziwne uszkodzenie że tylko jeden cylinder i że zanikał bym przez to impuls na sterowniku , ale wszystko na to wskezuje , jutro bede miał moduł to napisze czy chodzi....
Chyba za dużo fatygi z tym hall'em, magnesami itp. Skoro to stary motor to zapewne "kowadełko" jako przerywacz do cewki. Jeżeli dwa cylindry to pewnie dwa "kowadełka". Cewka zapłonowa ma pierwotne i wtórne uzwojenie. Podłącz się na pierwotnym uzwojeniu, na przerywaczu. Przy rozwarciu pierwotnego uzwojenia cewki, wystąpi duży impuls napięciowy i przed...
Witam i od razu przepraszam ze zadaje takie pytania a nie przerabiam i testuje układu ale spowodowane jest to tym ze układ muszę testować na mim motocyklu a jak wiadomo silniki nie luba być odpalane na chwile. Nardzie układ staną na tym 2236752500_1370955594|CwO6nFXfxr I wydaje się ze to jest to tylko ze tak jak wcześniej układ pokazywał 25Hz (tak na...
A czy możecie naszkicować mi jakiś schemacik aby to wszystko połączyć Czy do tego z tym 555 wystarczy sama cewka zapłonowa czy musim też być do tego jakiś moduł np od starego poloneza. Bartek
pod cewkę zapłonową
Na dołączonym schemacie pomiaru zaznaczyłem że jeden koniec cewki jest na masie. To na twoim schemacie "od czapy" mającym się nijak do realnego układu u autora wątku. Rzeczywiście pojemnościowe... indukcyjne by było, gdybym drugi koniec dał do masy układu, Dokładnie tak - to jest sprzężenie pojemnościowe, zresztą indukcyjnie niewiele byś tą metodą...
Dlaczego chcesz rezygnować, jak impulsy może pobrać ze strony pierwotnej?
Brak impulsu ze sterownika do cewki zaplonowejw210 6 cylindrów cztery pracują normalnie
Ja w swoim accordzie zrobiłem tak: odłaczyłem cewkę zapłonową od reszty elektroniki podłączyłem zwykłą diode led zamiast cewki do modułu (oczywiscie przez odpowiedni dla 12 volt opornik) , kręce rozrusznikiem , w moim przypadku dioda migała znaczy że są impulsy dla cewki a iskry przy podłączonej cewce nie było . Wniosek uwalona cewka kupiłem drugą podłączyłem...
Możesz 1N4148 zastąpić jakąkolwiek małą diodą krzemową, Tranzystor IRF 840 powinien dać radę, choć efektem może być nieco słabszy impuls.
witam mam prośbe do wszyskiech albowiem poszukuję schematu układu który znajduje sie w cewce. cały układ zapłonowy posiada stojan i magneto oryginalnie bez czujnika halla.prosił bym oporady jak zrobić żeby to dziłało. w starym cewkomodule był:tranzystor,kondensator,diody przepływowe,oraz cewka. ponizej zdjęcia całego układu zapłonowego. jesłi ktos wie...
Witam mam problem ze swoją Mazda, a mianowicie, po przekręceniu stacyjki auto nie pali, rozrusznik działa kontrolki świecą, ale auto nie odpala.Po pchnięciu auto zapala i wszystko działa, podczas jazdy nie gaśnie.Po wyłączeniu i ponownym włączeniu auto zapala.Po dłuższej przerwie lub na drugi dzień auto już nie pali trzeba znów pchać i tak w kółko....
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg autora jest niekonieczny) -Diody w obwodzie "WN" to BA159...
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
Witam, Chciałbym wykorzystać multiwibrator dwustanowy astabilny do generowania impulsów dla cewki samochodowej, problem polega na tym ze nie wiem jak zaprzęgnąć do pracy ten generator, cewkę mam podłączona do tranzystora (+dioda dla zabezpieczenia) i mogę ręcznie sterować impulsami na cewce(tranzystor ogranicza mocno samowyładowanie się cewki), ale...
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
Witam Kolega ma w naprawie mechanicznej zabytkowe Audi 5000 z USA wersja MC z 1988 chyba roku Nie odpala tam silnik Silnik jest na sterowniku MAC 11 Koło zamachowe ma 2 czujniki indukcyjne na jednym kole jeden na zębach a drugi od korby Są słabe impulsy z tych czujników indukcyjnych 3,8V z zębów i niecałe 3V z korby Na aparacie zapłonowym w dysku jest...
Bardzo ładny opis mi dales który jasno to opisuje. Ale przewód 4 wychodzi z wiązki i idzie do 1' , a z 1 wraca do wiązki. I na przewodzie 4 i 1 jest napięcie po zapłonie. Dobrze rozumiem ze z kabelkka 3 idzie impuls do cewki z przerywacza i wtedy cewka zaczyna działać dając wysokie napięcie z powwrotemm do aparatu zapłonowego na palec rozdzielacza?
Witam potrzebuje pomocy . Mam moduł zapłonowy od jakiegoś chińczyka qad po Angielsku opis wtyczki 8 pin , nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co do czego ,opis wygląda tak. Null zero Null zero battery akumulator Ground ziemia Ground ziemia Iginition zapłon Trigger+ ? Trigger - ? moduł musi mieć podłączone zasilanie masę ,impuls do cewki zapłonowej...
Witam, zamontowałem do swojego samochodu komputer pokładowy, dostarczyłem mu praktycznie wszystkie informacje (VSS z wejscia komputera). Brakuje mi tylko impulsów drogi. Pomyłkowo pobrałem je z komputera z wyjścia czujnika obrotów wału korbowego.. ale to raczej nie to o co mi chodziło... przynajmniej obserwując wskazania, ponieważ na postoju Smile mierzy...
1-impuls na cewkę,2 masa,3+ po kluczyku,4 sygnał ze sterownika. :ganja:
To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry. Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba...
Witam Koleżko. Czujnik Hala, daje impuls na cewkę, działa jak dawny mechaniczny przerywacz . Układ tranzystorowy, tzw. moduł jak raz walnie, to juz tak pozostanie :( Z Hallem jest inna sprawa, on mnie zwodził parę miesięcy,aż w końcu walnął na stałe. Jakbyś mi podesłał swój adres emailowy, to przesłałbym Ci parę kartek książki na temat aparaty zapłonowego,...
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
Uzwojenia alternatora są ok mierzyłem u kolegi w motorze wszytko . Cewka WN sprawna, moduł sprawny porostu nie idzie impuls na cewkę zapłonową :(
Witam. Posiadam Audi 100 z 88r i miało się jako tako ale po próbie wyregulowania zapłonu na "wyczucie" powstał problem z iskrą a dokładnie pojawia się raz na kilkanaście przekręceń stacyjką. Auto jest zagazowane 2 generacja przełącza na gaz jak ma impuls na cewkę, stąd wiem kiedy ona się pojawia. Jak ustawić aparat w odpowiednim punkcie bo wyczytałem,...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Witam posiadam gwiazdę z silnikiem m104 z w202. Problem dotyczy cewek zapłonowych i fajek, są przebicia ogólnie do wymiany. W bliskiej przyszłości chcę ( mam kupiony ) komputer standalone i pod niego chciałbym zamontować cewki na razie do starego sterownika który ma serowsnie impulsem 12v. Cewki tfsi mają sterowsnie 5v ( masa, plus, sterowanie 5v i...
błąd P 0500 pojawil się po tych robotach Ten bład zwiazany jest z czujnikiem predkości auta - znajduje sie na skrzyni Co ciekawe od początku po tych robotach skacze obrotomierz, bardziej jak samochód jeszcze się nie nagrzeje. Nie wiem czy dobrze pamietam, ale tam sygnał do obrotomierza jest zliczany z impulsów dla cewek zapłonowych, wiec może zamienna...
Możesz podłączyć pod zasilacz, ale zastosuj rezystor w szereg ze zasilaniem. Jeśli zasilacz będzie miał zbyt dużą wydajność to może spalić moduł (diody i tyrystor). Daj rezystor kilkadziesiąt omów i mocy najlepiej 10W. Dioda ta z pewnością nie miała 1A 200V, w układzie z diodą za kondensatorem przez nią płynie długi i silny impuls powrotny z naładowanego...
Chciałbym przedstawić moją kolejna konstrukcję, mam nadzieję że się spodoba. Potrzebowałem pilnie pastuch - elektryzator ale ceny na alledrogo nie zachęcały (powyżej 200zł). Znalazłem kilkanaście projektów ale większość troche skomplikowana i wymagane specjalne transformatory. Było też kilka schematów opartych na cewkach samochodowych. Zamówiłem około...
Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim, roztargnionym oraz pracującym w pobliżu sprzętu...
Jest kwestia, czy to będzie stałe podawanie impulsów, czy impuls, a potem czas na ostygnięcie. I przeliczenia parametrów grzania cewki.
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator. Podłącza się pod to i ładowanie poprzez prostownik - i obrotomierz....
tylko nie wiem za bardzo jak :/ mam 4 kable czerwony- 12V biały- gaszenie niebieski- impuls z cewek zielony -masa i oczywiście przewód wysokiego napięcia Dodano po 4 Patrzyłem jeszcze raz i na zmiennym nic miernik nie wskaże, a na stałym podczas kopnięcia mam 0,04 V
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
Podłącz przy sterowniku i po problemie 😉. Impuls nie tylko jest na cewkach.
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerwyacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
A nie myśleliście z układem zapłonowym od silnika od łodzi albo piły? Jest to normalny zapłon tyrystorowy. Cewka daje około 200V które jest prostowane i ładuje kondensator 200-470 nF no i dalej tyrystor i cewka zapłonowa. Sterowanie tyrystora pozostawiam do rozważenia, czy wykorzystać kształt napięcia z cewek zamonotwanych pod magnetem (przejście przez...
Witam! Mam problem w moim peugeocie 309 1,6 Pb. Radio Cb zbiera zakłócenia z cewki wysokiego napięcia mimo włączonego filtra ANL. Kupiłem kondensator przeciwzakłóceniowy do cewki zapłonowej. Do cewki transformatorowej dochodzą trzy przewody a wychodzi jeden WN do rozdzielacza. Do jednego z trzech (dwa niebieskie, jeden biały) przewodów podłączono kabel...
W ten sposób nie sprawdzisz cewki. Twój "impuls skrobiący" jest zbyt długi, aby przeskoczyła iskra na świecy. Jeśli chcesz dalej testować cewkę w ten sposób wepnij jakiś kondensator zapłonowy w układ. Pozdrawiam!!
Witam. Mam za zadanie zrobić stanowisko do badania elektronicznych układów zapłonowych. Myślałem nad wykorzystaniem sterownika od poloneza ewentualnie citroena AX (mam do takiego dostęp). Problem jest w tym czym znaczy jakim sygnałem jest on traktowany na wejściu (kształt i zakres częstotliwości) i jakich jeszcze sygnałów potrzebuję żeby to w ogóle...
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Witam wszystkich. Jestem początkującym mówię od razu. Potrzebuję zbudować moduł zapłonowy zasilany napięciem stałym 12V z akumulatora, impuls sygnału z czujnika indukcyjnego z wyjściem na dwie cewki zapłonowe. Proszę o bardzo proste schematy, będę bardzo wdzięczny. Ps. Mam moduł zapłonowy zasilany 10-100V prądem zmiennym może da rade go przebudować??...
Błędem jest rozpatrywanie tego modułu jako pojedynczy tranzystor, w istocie w swojej wewnętrznej konstrukcji zawiera takie bloku funkcjonalne jak: -układ formowania impulsu sterującego tranzystorem mocy -ogranicznik prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki -zabezpieczenie przed przepływem prądu cewki w sytuacji kiedy kluczyk jest w położeniu zapłon a nie...
Wyzwalanie jest typowe dla tego typu siników -> cewka na rdzeniu z magnesu trwałego, zbliżanie i oddalanie czegoś metalowego (w tym wypadku podfrezowanie na kole zamachowym) powoduje zmianę strumienia pola magnetycznego i co za tym idzie powstanie impulsu na cewce. Cewki zapłonowe posiadam ze starych zapasów -> Nissan Sunny. W oryginale sterowana przerwą...
Na wstępie przedstawię założenia projektu. Półelektroniczny układ zapłonowy w Galancie V6. Komputer wysyła sygnały o określonej długości do power tranzystora w aparacie zapłonowym z kopułką i cewką. Chcę się pozbyć kopułki. Komputer silnika ustala położenie wału na podstawie sygnałów TDC. Na filmie widać oba sygnały skorelowane ze sobą: U góry sygnały...
To, że silnik jest z rodzielaczem, to wcale nie oznacza, że ma tradycyjny, przerywaczowy zapłon. Zapłon tradycyjny to taki, gdzie cewka jest zasilna z jednej strony napięciem 12V dostępnym zawsze po przekręceniu stacyjki, a drugi biegun cewki jest poprowadzony do przerywacza aparatu zapłonowego.[/quote] U mnie jest jednostka sterująca, moduł wzmocnienia...
Nie,no chyba że nie ma impulsów z układu zapłonowego.
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. Budując układ wejściowy wzorowałem się na jakimś gotowym rozwiązaniu, ale nie pomnę już jakim... Ważne że działał...
Rozumiem, że silnik jest 2-cylindrowy (np FIAT-126p), przy 4 cylindrowym podzielić przez 4. Impulsy wyprowadzone są z przerywacza po pierwotnej stronie cewki zapłonowej. Największym problemem będzie fakt, że impulsy te nie są czystymi prostokątami ale zakłócone są dużą ilością oscylacji o napięciu przekraczającym 12V i czasem trwania oscylacji zależnym...
Wsadź diodę LED 12V we wtyki sterujące cewką i zasilanie cewki. Podczas kręcenia silnikiem dioda powinna mrugać jak cewka dostaje impulsy sterujące. To samo możesz zrobić z wtryskiwaczem, będą impulsy potrzebne do działania ww ? Zasilanie cewki sprawdź żarówką.
Zaraz, zaraz. Pisząc skuta masz na myśli skuter? Skoro silnik jest 4T i ma JEDEN cylinder, to jeden pełny cykl pracy, czyli cztery suwy przypadają na 2 pełne obroty wału. A skoro jest czujnik zapłonu na wale, to wypada jeden zapłon na jeden obrót wału korbowego. Jeden daje zapłon mieszanki, a drugi nie robi nic. Czyli spokojnie możesz brać impulsy....
Mam zamiar zamontować gaz kme diego w focusie 1,6 2000 r . Czytałem o gazie w fordzie - pomijam ten temat. Chodzi mi o podłączenie impulsów obrotów z minusa cewki zapłonowej. Są tam 3 przewody zielony , czarno -czerwony , czarny. Do którego mam się podpiąć.
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Volkswagen sam nie produkuje wielu podzespołów: Volkswagen sam nic nie produkuje. Składa tylko do kupy z klocków podwykonawców. Kup sobie oryginał Temic, te działały najdłużej. Jak to mechanicznie jest skontruowane nie ma znaczenia - cewka skłąda się z "cewki właściwej", a konkretnie dwu transformatorów WN zalanych tworzywem w jedną bryłę, to aluminiowe,...
Plus z akumulatora tylko na plus cewki, na aparat idzie minus cewki. W ten sposób gdy zamkną się styki przerywacza poplynie prąd przez uzwojenie pierwotne cewki, po rozwarciu styków zostanie przerwany przepływ prądu i pojawi się impuls wysokiego napięcia na centralnym zacisku cewki, stąd przewodami WN przez rozdzielacz na swiecę zapłonową. Tutaj masz...
Witam Sytuacja wygląda następująco: Posiadam moduł zapłonowy CDI. Wyzwalanie iskry odbywa się za pomocą podania symetrycznego(zero-minus-zero-plus-zero) impulsu na pin wyzwalania. Normalnie impuls generowany jest przez cewkę znajdującą się w pobliżu wału, jednak ja chciałem wyzwolić iskrę za pomocą kontrolera. Problem jest taki że nie dysponuje napięciem...
Nie znam jeszcze parametrów, czekam na oscyloskop Bez tego się nie obejdzie, choć niekoniecznie musi to być typowy oscyloskop. IMHO wystarczy karta dźwiękowa laptopa i program do edycji plików dźwiękowych . Np. Audacity. Najpierw sprawdź czy ecu potrafi pracować przy stałym czasie zwarcia. Tzn czy niezależnie od rpm lub innych parametrów silnika utrzymuje...
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa na...
Jak cię immo trzyma to tak właśnie będzie się działo.Wymigaj to auto ponownie i sprawdz jakie masz błędy. Chyba żadne immo w samochodzie nie tnie iskry, może za wyjątkiem EWS-a, ale to z kolei odcina nawet rozrusznik. Skoro pierwsze iskra skacze po włączeniu zapłonu, to z reguły brak impulsów z aparatu zapłonowego - jak Ociz wyżej napisał, brak zasilania...
zapinając żarówkę 21W zamiast cewki. 1.Rozumiem że pod przewody idące z aparatu zapłonowego do cewki ( + i - ) wpinam żarówkę? (dlaczego właśnie 21W) 2. Cewka ma w tym czasie być odłączona?? 3. Jak powinna zachowywać się żarówka po podłączeniu?? Dodatkowo diodą świecącą stwierdzisz fakt, czy są impulsy wyzwalające moduł. 1. Potrzebuje do tego diodową...
Witam serdecznie szanownych forumowiczów. Problem z Saabem jak w tytule. Udręką jest nagminnie psująca się listwa zapłonowa w aucie. Po wymianie pierwszej minęło 6 miesięcy i została wymieniona ponownie na kolejną nową, która wytrzymała trzy miesiące (tak wynika z historii w bazie danych klienta w firmie). trzy tygodnie temu auto trafiło do mnie. Nie...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Witam!!! Na środkowym pine cewki jest +12V. A na którym pinie na module ma być zasilanie +12V ?.Z którego pinu z modułu wychodzą impulsy na cewkę. Czy na cewkę jest podawany minus jako impuls sterujący cewką. Czy jest możliwość zamiany modułu ESC na moduł EDIS gdyż do tej rurki na module nic nie jest podłączone a wtyczki są takie same.Pozdrawiam.
Witam! Potrzebuję zbudować układ, który będzie działał w następujący sposób - na wejściu jest impuls o nieznanym czasie trwania, niezależnie od tego, na wyjściu musi pojawić się identyczny impuls (na określony czas ma zostać załączony tranzystor kluczujący cewkę zapłonową). Może jest na elektrodzie podobny schemat to bardzo proszę o wskazanie. Cewka...
Witam Chciałbym zbudować pastucha. Czy możliwe jest zaadoptowanie układu zapłonowego przedstawionego na schemacie? Układ zapłonowy typu CDI pochodzi z polskiego motoroweru. Kondensator C1 ładowany jest przez cewkę zasilającą z "magneta" (napięcie około 300V) i rozładowywane do masy poprzez tyrystor poniżej. Kondensator podłączony jest do cewki WN i...
proponuje rozwiązanie typowe tak jak sie to robi w samochodach czyli czujnik indukcyjny polozenia walu korbowego ilosc zębów na kole to juz zalezy od tego jak sobie bedziesz wyliczal w programie procesora punkt zaplonu jesli mamy na mysli typowy silnik 4 suwowy 4 cylindrowy to mozesz dac 3 zeby naprzyklad 2 co 180 stopni w punktach GMP ( gorny martwy...
Niestety nie zawsze winę ponosi moduł podróba zwłaszcza że jak widzę problem pojawia się z różnymi modułami które uszkadzają się jeden po drugim. Aby go rozwiązać wyjaśnię że problem tkwi w wielkości impulsu wyzwalanie iskry i jego kształcie pochodzącym z ecu pinu 24 wchodzącym do cewki na pin 2 oraz jego wysokość. Trzeba zwrócić uwag na to by początek...
No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień....
Zastanawia mnie dlaczego nie ma iskry skoro uzwojenie pierwotne cewki jest niepodłączone do niczego. Bo jak nic nie jest podłączone, to nie ma przepływu prądu, i nie może powstać pole magnetyczne. Nagłe przerwanie przerwanie przepływu prądu, powoduje nagły zanik pola magnetycznego i w efekcie indukcję impulsu wysokiego napięcia we wtórnym uzwojeniu...
Też mam podobny problem (torq vivo), elegancko odpala, do jakiś 1500-2000obr/min chodzi normalnie, potem się dławi, jak by odcinał prędkość, ale to nie to, bo mam układ elektroniczny wycinający co drugi impuls z czujnika/impulsatora prędkości skutera i nie ma żadnej różnicy. Poza tym przy braku impulsów prędkości pojawiał się błąd (check engine - 6...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Czasami są takie cuda ale jeżeli masz impulsy na cewce to podstaw inną lub tą co masz sprawdź w innym samochodzie jeżeli jest dobra to został tylko moduł.
Witam Dziś mam wam do przedstawienia mój pierwszy projekt, który wykonałem na podstawie opisu znajdującego się na stronie c4r0. A jest nim Generator wysokiego napięcia. Zasada działania tego generatora jest prosta : Timmer NE555 steruje tranzystorem BD135 wysyłając mu sygnał prostokątny a on z kolei steruję transformatorkiem ferrytowym, który ma za...
Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone...
W sumie sterownik to mam tylko może podpowiedz mi jaki jest rozkład 30 pinów na wtyczce do kompa no i zapewnij, że do diagnostyki nie jest potrzebny komputer bo złącze kontrolne tam wisi. Daj też może link gdzie można poznać specyfikę pracy komputera. Mam też wiązkę elektryczną z tego silnika i być może uda mi się zrobić jej zdjęcie to pokażę. Tak pi...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Witam piszę pierwszy raz na tym forum, dlatego mam nadzieję, że post został zamieszczony w odpowiednim miejscu. Problem z którym zwracam się do forumowiczów stanowi mój Mitsubishi Galant z 1998 roku z silnikiem o oznaczeniu 4G63 2.0 16v. Problem pojawił się podczas jazdy na początku zaświeciła się kontrolka silnika, sam motor zaczął nierówno pracować,...
Diody miedzy kolektorem i bazą tranzystora wykonawczego (BU 9xx) nie sa dobrym rozwiązaniem. Zastanów się jak to działa??? Ogranicza napięcie na kolektorze przez otwarcie tranzystora. Czyli robi czystą stratę energii zgromadzonej w cewce WN. Dużo lepszym jest transil lub dwójnik (warystor + kondensator). Dalej uważam że opowieści o spaleniu impulsatora...
Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej i sterownika gazu. Nie mam gdzie umieścić pod maską małego sterownika gazu do instalacji jednopunktowej. Podczepiłem go blisko cewki zapłonowej bo jest to suche miejsce z dala od soli. Moje auto to passat B4 z silnikiem 1.8. Moje pytanie brzmi czy impuls cewki nie wpływa na niszczenie układu sterownika. Dodam, że...
Witam Proszę o informację na temat żywotnści cewek zapłonowych do silnika V6 (jedna cewka na cylinder). W Citroenie C5 z 2005r. już wymieniłem 5 cewek. A co ciekawe pomiary uszkodzonych cewek nie wskazują uszkodzeń (pierwotne 6Ω wtórne około 10-12 kΩ) i na "stole diagnostycznym" (akumulator i generator impulsów ) wytważają iskrę. Wdzięczny...
Dysponujesz oscyloskopem z sondą 1:100? Impulsy na uzwojeniu pierwotnym cewki WN trwają krótko, a wartość szczytowa napięcia odpowiada napięciu na kondensatorze CDI, a te zależy od maksymalnego napięcia dodatniej połówki cewki zasilającej. Co do czasu trwania oscylacji i częstotliwości nie posiadam już danych (pewnie wyrzuciłem tą kartkę), ale to w...
Witam was ślicznie. Moim projektem inżynierskim jest budowa układu zapłonowego ze zmiennym kątem zapłonu w motocyklu. Impulsy odnośnie położenia wału otrzymywane są z malutkiej cewki znajdującej się na statorze. Problem jaki mam, to jaki układ do formowania impulsów zrobić. Póki co mój układ formowania jest zrobiony na komparatorze z dodatnim sprzężeniem...
Witam Pacjent jak w temacie czyli passat B4 94 1,8 benzyna. Szukam dokładnego schematu podłączenia i sterowania układem zapłonowym i elementami powiązanymi. Nagle pojawił się nietypowy problem. Przejechałem jakieś 70 km, zatrzymałem się, zgasiłem auto i po 5 min nie chciał zapalić ponieważ nie było zasilania na cewce WN (teoretycznie typowy + po stacyjce...
Witam. Celem tego projektu było stworzenie generatora wysokiego napięcia, który bez transformatora wstępnie obniżającego napięcie, będzie można zasilać z sieci. Urządzenie potrafi wytworzyć napięcie rzędu 100kV (maksymalna długość iskry ok. 10cm), które za pomocą regulatora fazowego możemy obniżać do dowolnej wartości. Układ składa się z dwóch cewek...
No to muszę jeszcze dogłębniej zbadać układ rezonansowy i impedancja uzwojenia pierwotnego cewki aby to lepiej zrozumieć. Bez tego ciężko będzie zrozumieć. Aktualnie to tak rozumuję. Jeżeli podamy impuls na bramkę tyrystora to przechodzi on w stan przewodzeni i rozładowuję kondensatory do masy. A nagły zanik prądu w uzwojeniu pierwotnym, powoduję indukowanie...
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Witam. Szukalem na forum podobnego tematu ale nic konkretnego nie znalazlem - az nie chce mi sie wierzyc. Chcialbym zasiegnac informacji na temat impulsow z cewki podczas zaplonu w roznych modelach samochodow. Wiem jak to wszystko wyglada w maluchu, cieniasie, wartburgu ... ale jesli chodzi o markowe modele jestem zielony. We fiacie 125 jest 1 cewka...
Mam problem z autkiem Ford Fiesta 1.1i. Jeden dzień jeździł czasami na 3 garach, na drugi zdechł. Już nie odpala. Iskra jest cieniutka jak włosek i ciemnoniebieska, a chyba powinna być gruba i jasna? Spr. już wszystko (moduł, kable, masę, zasilanie, impulsy kluczujące) i wydłubałem w końcu cewkę. Jest tam cewka DIS z 4 wyjściami WN. Pytanie jak ją sprawdzić....
Prościutko.Wyciagasz wtyczkę z aparatu zapłonowego,i cyklicznie zwierasz środkowy pin z masa.Jeżeli słyszysz cykanie wtryskiwaczy a nie słyszysz przeskoku iskry w kopułce to uwalony cewkomoduł.Możesz jeszcze sprawdzić czy do cewkomodułu dochodzą impulsy zpłonowe,tez na srodkowy pin wtyczki.
Komputer lub centralka są podpięte do plusa po zapłonie przy cewce. Przepnij je w inne miejsce. Tutaj może być również problem z impulsami (prędkość obrotowa), które są również podpięte pod cewkę - środkowa wtyczka. Ziobacz również to połączenie. Nie wiem jaką masz instalację - komputerek, centralkę ale może to również być uszkodzona centralka.