Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Przede wszystkim sprawdź czy pojawia się jakikolwiek sygnał na cewkę, w kilku markach zdarzały się problemy tego typu, że sygnał był jednak zbyt słaby. To sugeruje uszkodzenie ECU. Uszkodzone koło foniczne na pewno skutkowało by nie paleniem albo przynajmniej błędem.
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrze i punkt zapłonu.
A skrzyni biegów ktoś nie wyjmował wcześniej lub rozrusznika ?
A dwa układy dlatego, że ten układ z zapalniczki dość szybko przytyka się jeżeli chodzi o częstotliwość. Zastosowanie jednego powoduje, że powinien od pracować co najmniej z dwukrotnie większą częstotliwością (przy kącie między cylindrami 360 stopni OWK) Ponieważ przetwornica ma za małą wydajność prądową. Może warto by porozglądać się za innym układem...
Ciśnienie po regeneracji równe na wszystkich cylindrach ? . Sprawdzone czy jest iskra na wszystkich cylindrach .Miałem przypadek że sterownik nie sterował iskrą na wszystkie cylindry . Poza tym wałek sprawdzony rozrząd ustawiony poprawnie ?
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Tak, to jest eeprom z danymi immo. Reszta w moim poprzednim poście.
złamałem 1 ząbek na rolce ktora odpowiada za czujnik połozenia wału. Pomóc w czym, przecież przyczynę masz jak na dłoni to w czym problem?????
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Sprawdź moduł zapłonowy i piny w kostkach dochodzących do niego.
To niech jeszcze tan mechanik sprawdzi czy jest iskra na 4 cylindrze i czy jest sterownie wtryskiwacza na tym cylindrze. Jeśli iskra jest a sterowania wtrysku brak to... ECU, choć akurat ten model nie powinien tak "paść".
Witam. W tych Chinolach są bardzo słabej jakości kable w instalacji elektrycznej. Żółtki dają tak mało drucików w kabelkach, że często bez powodu taki kabelek w środku się przerywa, a izolacja jest w idealnym stanie. Wiem bo temat przerabiałem osobiście. Radzę więc sprawdzić przewodność wszystkich kabelków mających cokolwiek wspólnego z instalacją zapłonową,...
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Sam wiesz jak to jest z rozrządami. :) Padały tam często czujniki położenia wału, ale nie tłumaczy to braku iskry na 2 garach.
Sprawdzane na innej świecy. To że iskra jest po wykręceniu z głowicy nie znaczy że jest po tym jak się ja wkręci.
Zamień miejscami cewki , wyeliminujesz jej niesprawność .
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Tak jak napisałem w pierwszej odpowiedzi do tematu - wymień kopułkę i palec - to wygląda na mocno wyeksploatowane. Kopułka ma wystep który pasuje do aparatu tylko w jednym położeniu. Żeby nie narażać się na koszty kable na razie zostaw. Po założeniu wszystkiego sprawdź efekt swojej pracy. Jak zapłony będą dalej wypadać, w ciemnym miejscu zobacz czy...
czy mozliwe ze uszkodzony moze byc komputer(sterownik)? . To sprawdź czy masz impulsy na 1 i 20 pinie sterownika.P
Cewka moze przewody.Sprawdz przewody,zamien z innym.
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
No to się wysiliłeś na temat silnika do tego auta. Pewnie K7J. Więc cewka zespolona podwójna z iskrą traconą.
zespol tranzystorow znajdziesz pod nazwa modul zaplonowy.
Zdejm kable zapłonowe ze świec na których nie pali,przybliż do metalowych części karoserii lub silnika,i sprawdź czy będzie niebieściutka iskra. Pewnie nastąpiła pradoksalna sprawa-zamienione kable pomiędzy oboma cylindrami,widziałem takie kwiatki
posłuchaj kolegi KmiecikSe i sprawdź kopułkę...
Wałek rozrządu oglądałeś?
Czyli zostaje nam iskra której brak w cylindrze... Albo jest iskra, ale zbyt wiele paliwa dostaje się do cylindra zalewając świecę.
Iskra jest??? Paliwo dochodzi do cylindra (mokra świeca)?? Jak jest iskra a świeca sucha przez świece nalej trochę benzyny(korek od wody mineralnej) i zobacz czy warknie. To na początek.
Na każdej cewce jest iskra czy na każdej świecy ? A żeby palił cylinder to poza iskrą musi mieć odpowiednia ilość paliwa... SławeK
czy nie lepiej sprawdzić czy pojawia się iskra na 2 cylindrze w takim przypadku będzie lepszy dostęp do świec niż do cewki aby przełożyć kable? Czy szybciej będzie sprawdzić czy jest iskra na tej świecy kręcąc rozrusznikiem? Czy dobrze myślę? Nie za bardzo. Co innego iskra na powietrzu a co innego wewnątrz cylindra. Co masz za problem przełożyć kable...
Nic to nie dało. Nie pomogło też wlanie paliwa do cylindra. Iskra jest ładna, świeca nowa. Czasami burknie i to tyle. Odpalana na ssaniu, bez ssania, z wciśniętym gazem itd.
Przedzwoń kable pomiędzy skrajnymi stykami wtyczki cewki a stykami 58 i 59 sterownika silnika ( dostęp do wtyczki po odmontowaniu zbiornika płynu wspomagania) Jak gra na ciągłość to zobacz czy nie wali gdzieś na masę ( przytapiało wiązkę o gorącą rurkę czujnika ciśnienia sprzężenia spalin). Jak kable masz ok to wykręć cewkę i zobacz czy nie pęknięta....
.Diagnoza komputerem nie wykazała żadnych błędów.Co jeszcze należy sprawdzić? Czy nie ma u ciebie w mieście jakiegoś myślącego. Bo myślący zrobi test iskry cylindrów 1-4 i 2-3. I inny test który dużo powie, ale jaki, to niech zostanie tajemnicą.
Tylko podmiana samego ECU ci nic nie da, bo masz immo zapisane w skrzynce SRI. tocka skad taka pewnosc ze to auto ma cos jak immo? i co to jest to SRI bo jedyne z czym mi sie to kojarzy w Chrysler to Service Reminder Indicator?! Immo ma bo robiłem już 4 takie auta i miały. ( bo albo ma zamontowany alarm albo transponder w kluczyku) - ale to na jedno...
Cewka i świeca do wymiany . Iskra poza cylindrem nie zawsze oznacza że jest w cylindrze. Książkowy błąd . Sprężanie można zmierzyc po wykreceniu swiecy palcem ma go ostro wypychac krecac ręką kopajke . Swieca F 100 nie od samochodu bardzo ważne . Gaźnik ma nie lać ustawić pływak zgodnie z instrukcją. 20 lat temu trzeba było umieć odpalić żeby jechać,...
Jeżeli faktycznie iskra wewnątrz cylindra na świecy pod ciśnieniem jest taka, jak ma być (potrafi poza cylindrem być a po wkręceniu świecy nie być) to przyczyną niepalenia na samostarcie lub po wlaniu paliwa do cylindra będzie brak kompresji. Wspólną przyczyną braku kompresji i nie wybierania paliwa z gaźnika może być nieotwierający się zawór ssący...
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Wymień świecę, czasami jest tak uszkodzona, że iskra zanika po wkręceniu do cylindra.
Przyglądnij się wężykowi łączącemu kolektor ssący z serwem hamulców, a dokładnie takiemu gumowemu kolanku zaraz przy kolektorze
2,3,18 masa 17 lambda 30,4 wtryski 13 czujnik wspomagania 20,46 cz.temp. powietrza 19,45,46 potencjometr gazu 16,44,45 przeplywomierz 8,31,44 cz.spalania stukowego 15,44 cz. temp plynu 9,35,36, 40 silnik krokowy 33,34 czujnik polozenia walu 12 predkosciomierz 5, 51 klima 11,38 zl. diagnostyczne 50 obrotomierz 7,41 skrzynia automat 43 kontrolka engine...
Jak najbardziej do odzyskania. Musisz tylko kupić (w najgorszym przypadku) jak najtaniej drugi taki sam komputer. W tych autach jest układ z tzw traconą iskrą. Cewka (1 i 4) oraz cewka (2 i 3) kluczowane są naprzemiennie przez elementy elektroniczne (tranzystory, tyrystory lub dość proste układy scalone). Idąc od wyjścia komputera musisz znaleźć ten...
Pracując w serwisie Fiata wkładałem do tych silników różne świece, ale naprawdę ten silnik (900) najlepiej pracuje na zwykłych świecach Iskry.
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
To ma być kluczowana masa, nie stała. Pewnie ster leży.
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
Sprawdż po kolei czy jest iskra na wszystkich cylindrach , kable wysokiego napiecia z poszczegolnych cylindrow podepnij do rezerwowej swiecy i zbliz ja do bloku / masy/ , nich druga osoba przekreci Ci kluczyk . Moze nie daje iskry na wszystkie swiece?
Iskra jest? Paliwo dochodzi do cylindra?
Napewno to jest cewka zaplonowa to jest standart w lanosach .
Wtrysk gazu jest jeden przez dolot powietrza, kompresja była mierzona i jest wporządku. Czyli jest jeden na wszystkie gary - dobrze rozumuję? Jeżeli tak, to wydaje mi się, że problem jest w tym, że iskra co konia by zabiła, jest tylko na zewnątrz cylindra, ale już jej nie wewnątrz gdzie panują zupełnie inne warunki. To jest tylko taki domysł, bo nie...
Zobacz czy iskra jest na swiecy tej w cylindrze.
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
Witam To takie pytanie niezupełnie od mnie bo nie jestem posiadaczem tego wynalazku dlatego proszę o wyrozumiałość. Grzebanie w silnikach skończyłem na F126p ale czego się nie robi dla Przyjaciół. W w/w cudzie techniki brak iskry na jednym cylindrze. Kable i cewki zapłonowe, bo są dwie oddzielne na każdy cylinder, zamienione i bez zmian, moduł CDI też...
Jak na gazie jest ok to zapłon można wykluczyć (gdyby to był zapłon byłoby gorzej). Błędy to ewidentnie brak przyspieszenia wału które wskazywało by na brak zapłonu (czujnik położenia wału nie wykrywa przyspieszenia wału po podaniu iskry na cylinder) na 4 cylindrze i losowych cylindrach. Pozostaje więc skład mieszanki. Do sprawdzenie ciśnienie na listwie...
Również mam podejrzenie, że świeca jest zalewana ale paliwem, a nie olejem. Też tak miałem, okazało się, że brakowało zapinki na jednym z przewodów zapłonowych i się zsuwał z rozdzielacza w czasie jazdy, w wyniku czego traciła się iskra na jednym cylindrze.
Nieraz jak swieca ma przebicia to kiedy silnik jest zimny to w danym cylindrze nie dojdzie do zaplonu, bo iskra jest za slaba i w cylindrze panuje duza wilgoc. Po nagrzaniu silnika nie ma juz wilgoci w mieszance, mieszanka jest lepiej sprezona i mala iskra pochodzaca z przebicia wystarczy do zaplonu zupelnie tak jak w pomieszczeniu pełnym oparów
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Może immobiliser? Od 2000r miały juz na pewno immo. Nie jestem pewien czy rocznik 99. też je miał. W każdym razie jezeli jest immo to po włozeniu kluczyka powinien świecic się piktogram samochodu z kluczykiem. Jeżeli jest immo to odbiornik z aktywną anteną jest przy stacyjce. Nalezy sprawdzić styki.
Czy możliwe jest ,żeby komputer nie podawał impulsów na cewkę obsługująca 2i3 cylinder (a podawał na 1i4) na skutek jakiegoś błędu/uszkodzenia któregoś z czujników wałka rozrządu lub wału? Kiedyś gdy auto zaczęło pracować na dwa cylindry poruszałem przewodami od tych czujników i zaczął pracować normalnie ale nie zawsze to pomagało więc może to przypadek....
To jest mikser. Ma być pomiędzy, trzeba przepustnice rozłożyć. Zobacz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Spróbuj na innej świecy, to że iskra jest, na wykręconej świecy, wcale nie oznacza że musi być po jej wkręceniu do cylindra.
W tych silnikach ustawia się zapłon? W moim nie ma takiej możliwości - trzeba by przestawiać ustawienie cewki zasilająco-wyzwalającej, albo przestawiać magneśnicę na wale korbowym silnika, a to uniemożliwia klin. Iskra optycznie wygląda też podobnie To może być mylące. Bardzo dawno temu spotkałem się z czymś takim w dwucylindrowym silniku do łodzi...
Wypożycz gdzieś ciepłe miejsce na jedną noc
Zdejmij pokrywę i obejrzyj wałek rozrządu.
Ma dotykać cylindra!
Witam Mam taki problem. Wczoraj stojąc na światłach auto zgasło i nie chce już odpalić. Okazuje się że nie ma iskry na żadnym cylindrze. POMOCY
Sterownik od czego? od gazu? od benzyny. ten który steruje podawaniem sygnału na cewki.
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
pracą cewek steruje sterownik siknika, (PMS), jest to częsta usterka w tym modelu. Da się to naprawić, ale trzeba rozebrać sterownilk silnika, i wymienic tranzystor kluczujący cewką (BUX127VDO) Jeżeli tego nie robiłeś ( jest to trudne!!!!) to może ci to zrobić np elektronika- Grabowski Ja pierwsze dwa ECU uszkodziłem-nie wiedziałem jak to rozebrać.
Jeśli w jednej pozycji przelacznika iskra jest to jest ok, posprawdzaj czy fajka dobrze siedzi na świecy...
najwidoczniej musze sie rozpisac bo niekazdy wie oco chodzi , wiec te iskry leca z cylindra a mianowicie na loczeniu kolanka wydechowego z cylindrem
Akumulator, układ ładowania - wszystko jest ok? MOże nie jest zbyt wydolny i po dodaniu gazu gdy zachodzi potrzeba większego prądu to napięcie spada za bardzo powodując nieregularną pracę komputera? Kable WN, cewka WN, kopułka lub palec - zależy co jest w V40, bo nie pamiętam już. Zapchane filtry gazu lub benzyny? Luzy zaworowe - nie pamiętam czy masz...
BARDZO dziękuję za dotychczasowe wskazówki - były bardzo pomocne zwłaszcza schemat. Ale jak to w życiu bywa zawsze musi być jakaś niespodzianka Nie mam iskry na jednym z dwóch cylindrów - pomyślałem uszkodzona Cewka Zmierzyłem obie cewki i mają identyczne parametry - podmieniłem świece zresztą obydwie wymieniłem na nowe na jednym cylindrze Iskra jest...
Świece sprawdziłeś?
Co prawda nie wiem jaki tam jest układ zapłonu, ale myślę że może coś być nie tak z iskrą na tym cylindrze - trzeba by sprawdzić przebieg impulsu WN i porównać z pozostałymi - z reguły wtryskiwacz jest odcinany w celu zapobieżenia zatruciu katalizatora po stwierdzeniu wypadania zapłonów.
Witam. Wyczyściłeś dysze paliwowe w gaźniku. Najlepiej cały gaźnik rozebrać i całość dokładnie przeczyścić a nie tylko jeden element.
Prawdopodobnie cewka. Iskra powinna być biała i skakać przynajmniej na centymetr.
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Iskra w dobrym miejscu, paliwo w cylindrze. Moc iskrzy jest odpowiednia.
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Jest iskra? Wstrzyknij troszkę paliwa, bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić.
Na pewno to masz iskrę ale nie w cylindrze tylko na zewnątrz.
prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
Jeśli brak iskry na jednym cylindrze to albo uszkodzony przewód wysokiego lub sama cewka...sama cewka jest cewką "podwójną" i iskra występuje jednocześnie na dwóch wyjściach...1/4 i 2/3
Witam Mam podobny problem brak iskry na jednej świecy pozmieniałem cewkę ta sama sytuacja Obstawiam że to może być sterownik lub jakiś kabel ze sterownika do cewki miał ktoś podobnie?
Jeżli nie ma iskry w jednym cylindrze,to definitywnie cegła do wymiany.
Rada jest taka, że musisz zacząć od jakichś podstaw. Czy jest iskra, paliwo w cylindrach.
problem rozwiazany dzieki za pomoc
W gaźniku...
Witam. Potrzebuje pomocy, bo mechanicy z okolicy nie potrafią ustalić przyczyny...Co mechanik to inna diagnoza. Kilka dni po zakupie samochodu coś strzeliło pod maska i stracił moc zapaliła się kontrolka silnika i od tej pory zaczęły się schody! Wymieniłem świece kable i cewkę zapłonową okazało się że nie ma iskry na 2 i 3 cylindrze, jedni obstawiają...
iskry jednym cylindrze iskry pierwszym cylindrze sadza cylindrze
lodówka ubytek czynnik termik sprężarka passat przeróbka
Lokalizacja kostki kierunkowskazu w Oplu Astra G Czy świeca płomieniowa wymaga paliwa?