Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrze i punkt zapłonu.
Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Masz 3 przewody. Zasilanie, masa i sygnał.
Sprawdź moduł zapłonowy i piny w kostkach dochodzących do niego.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Zamień miejscami cewki , wyeliminujesz jej niesprawność .
Zdejm kable zapłonowe ze świec na których nie pali,przybliż do metalowych części karoserii lub silnika,i sprawdź czy będzie niebieściutka iskra. Pewnie nastąpiła pradoksalna sprawa-zamienione kable pomiędzy oboma cylindrami,widziałem takie kwiatki
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
2,3,18 masa 17 lambda 30,4 wtryski 13 czujnik wspomagania 20,46 cz.temp. powietrza 19,45,46 potencjometr gazu 16,44,45 przeplywomierz 8,31,44 cz.spalania stukowego 15,44 cz. temp plynu 9,35,36, 40 silnik krokowy 33,34 czujnik polozenia walu 12 predkosciomierz 5, 51 klima 11,38 zl. diagnostyczne 50 obrotomierz 7,41 skrzynia automat 43 kontrolka engine...
To ma być kluczowana masa, nie stała. Pewnie ster leży.
Jak najbardziej do odzyskania. Musisz tylko kupić (w najgorszym przypadku) jak najtaniej drugi taki sam komputer. W tych autach jest układ z tzw traconą iskrą. Cewka (1 i 4) oraz cewka (2 i 3) kluczowane są naprzemiennie przez elementy elektroniczne (tranzystory, tyrystory lub dość proste układy scalone). Idąc od wyjścia komputera musisz znaleźć ten...
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
po wymianie rozrządu nie odpala, komputer nie zgłasza błędów. Nie w błędach a w parametrach trzeba sprawdzić obroty wału, wałka rozrządu i ich synchronizację.
czyli wystarczy wykręcić świece, podłączyć je spowrotem do kabli , a ich obudowę do masy i jeszcze raz nacisnąć przycisk start? Nie wiem jak rozumieć to co podkreśliłem. Przypuszczam, że każdy cylinder ma swoją cewkę zapłonową i w takiej sytuacji cewki muszą być połączone ze sterownikiem, do końcówek cewek włożone świece, a ich obudowy połączone z...
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Ten błąd oznacza wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Nic tam nie ma mowy o cewce w opisie a dużo osób uznaje że o nią tutaj chodzi. Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez brak zapalenia mieszanki w cylindrze a to powodować może: - brak iskry - zła mieszanka lub jej brak - brak sprężania na cylindrze Zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach. Może...
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
W tych silnikach ustawia się zapłon? W moim nie ma takiej możliwości - trzeba by przestawiać ustawienie cewki zasilająco-wyzwalającej, albo przestawiać magneśnicę na wale korbowym silnika, a to uniemożliwia klin. Iskra optycznie wygląda też podobnie To może być mylące. Bardzo dawno temu spotkałem się z czymś takim w dwucylindrowym silniku do łodzi...
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Jak na gazie jest ok to zapłon można wykluczyć (gdyby to był zapłon byłoby gorzej). Błędy to ewidentnie brak przyspieszenia wału które wskazywało by na brak zapłonu (czujnik położenia wału nie wykrywa przyspieszenia wału po podaniu iskry na cylinder) na 4 cylindrze i losowych cylindrach. Pozostaje więc skład mieszanki. Do sprawdzenie ciśnienie na listwie...
Jeżeli masz układ z traconą iskrą to możesz zamieniać kable 1 z 4 oraz 2 z 3. Gdy nadal świeca w danym cylindrze jest mokra to uszkodzona świeca lub coś w cylindrze, gdy mokra jest inna świeca to brak iskry - uszkodzona cewka lub przewód WN. Sprawdziłem - tam siedzi Temic, czyli śmiało zamień na cewce 1 z 4 oraz 2 z 3.
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
ale jak patrzę na wykręconej świecy to iskra normalnie przeskakuje Bo ma lepsze warunki do przeskoku - przy ciśnieniu atmosferycznym do przeskoku iskry jest konieczne mniejsze napięcie między elektrodami świecy (przykładowo 10 kV), a w cylindrze przy ciśnieniu jak podałeś 13 barów to napięcie jest potrzebne o wiele większe (przykładowo 15 kV). I teraz...
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą Ja raczej jestem odmiennego zdania, przewrotne pytanie - to dlaczego to ma taki wpływ tylko na 1 cylinder? Uważam, że po prostu na tym cylindrze w warunkach jakie tam panują nie ma iskry. Iskra...
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
piachu1994 - podpieram się właśnie identyczną serwisówką. Ktoś wymienił impulsator na wersję o odwrotnej polaryzacji. Moduł głupieje i generuje iskrę w innym momencie na jednym cylindrze, albo myśli że silnik obraca się w przeciwnym kierunku blokując zapłon. A takiego czegoś to sam bym nie wymyślił ! Kolega jako souvenir przy zakupie dostał cały silnik...
Przegrzana i gorąca świeca może mieć już mniejszą oporność izolatora między elektrodami i w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie) przy małych obrotach wału (jak przy odpalaniu) napięcie wytworzone na cewce może być zbyt niskie do wytworzenia iskry o wystarczającej energii powodującej zapalenie mieszanki.
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
IRGS14C40L = BTS2140 IRG B 14C40L oznacza, że jest w obudowie TO-220AB ale podejdzie..
Poczytaj o sterowniku HFM.
Witam, sprawdź sobie impulsy na cewce, skoro cewka nowa a auto nie ma iskry to raczej impulsów brakuje na cewkę.
Widzisz, sterownik juz byl sprawdzany i niby ok. Zastanawia mnie sprawa, ze jak wyciagnie sie kabel wysokiego napiecia z np. 1 cylindra to na 4 wciaz pracuje. Wedlug schematu cewki dis - podwojniej, wyciagajac kabel - przerywasz obwod uzwojenia wtornego i nie powinien chodzic na 4. Mysle ze zapina sie luk elektryczny w cewce albo cewka ma mase po srodku...
po całej nocy nie powinno być już gazu w kolektorze a mieszanka z paliwem tylko zamuli silnik i utrudni rozruch. a juz napewno nie będzie uszkodzony zaden zawór! ja zawsze odpalam auto na benzynie i gasze na gazie bo tak mam ustawiona centralke i jeszcze nigdy mi nie strzelił! a jeżdże na gazie juz 5 lat i wiele instalacji zamontowałem... najczęstszy...
tak cewki i świece też są dobre, ze sterownika wychodzą 4 przewody, każdy do osobnej cewki, czy sygnały wychodzą każdy osobno albo parami 1-4 i 2-3 (można by je wtedy z mostkować - jeśli sterownik wytrzyma sterowanie dwiema cewkami z jednego pinu)? Problem rozwiązany - źle podłączone wtyczki z kablami
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Jeżli nie ma iskry w jednym cylindrze,to definitywnie cegła do wymiany.
cewki zamienilem tak 1i4 zamienilem z 2i3 wtedy chodzil tak samo bez zmian wiec cewki sa dobre swiece tez.
Szukaj w sterowaniu tą cewką
Włączę się do dyskusji. Wspomniałeś o przestawieniu zapłonu i że hałas się przesunął na inny zakres. Opiszę sytuację z którą się spotkałem w dwucylindrowym i dwusuwowym silniku do łodzi motorowej. Silnik po remoncie. Pierwsze odpalenie silnika na mazurach i nie wiadomo gdzie się kryć, hałas taki jakby się w nim beczka ze śrubami obracała. Oczywiście...
Sterownik już daje sygnał na każdą cewke osobno moduł jest tylko wzmacniaczem w tym układzie Patrzac na schemat od góry: cewki, moduł, sterownik http://obrazki.elektroda.net/1_120558721...
już po kłopocie nowa cewka i do przodu
Gdybyś 25 maja sprawdził diodą LED sterowanie cewek (jak sugerowałem w poście nr.2) , to byś doszedł do tego bez problemu.
Jak iskry nie ma na którymś cylindrze, a cewka zespolona, to żadne czujniki ani imają. Zapewne do brakującej iskry na danym cylindrze towarzyszy brak wtrysku paliwa. To już wina wtyczek, listwy, cewki lub przełamanych kabli z powodu niezamocowanej poprawnie do kolektora ssącego wiązki wtrysków. Właśnie to jest problemem najczęściej w tych autkach. Sama...
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
Sprawdź koło foniczne.
W rzeczy samej Droga Pani. Są dwie opcje, nie pamiętam jak tam jest-albo 7-dnio końcówkowy driver w obudowie pentawatt, albo 3-końcówkowy.
Zanim kupiłem nowe świece, stroiłem silnik na starych, różnych, używanych. Było ich 5-6 sztuk. Około połowy nie działa już w silniku, nie podpalają mieszanki gdy muszą pracować w cylindrze, kompresja nie pozwala? Na zewnątrz silnika, przytknięte do masy, dają iskrę. W głowicy już nie. Jak miałem rometa to miałem to samo. Na zewnątrz piękna iskra a...
iskry jednym cylindrze iskry pierwszym cylindrze sadza cylindrze
telewizor pstryk samsung wgrywać firmware hikvision instalacja elektryczna norma
klawiatura swiftkey hilti udaru
Czy można zostawić akumulator pod ładowaniem pulsacyjnym? Jak naprawić kierownicę Logitech Driving Force GT?