Kolego też miałem ten problem w firmowej Megane miesiąc temu, scholowali mnie do serwisu w Katowicach i diagnoza po obsłuchaniu stetoskopem brzmiała że na 95% ponewka lub sworzeń korbowodowy. Pełna diagnoza po rozebraniu silnika koszt 1600zł, jeśli się potwierdzi diagnoza to koszt naprawy u nich 16000 zł!!!!. Auto z maja 2007r nie katowane serwisowane...
Jak trzymasz na podwyższonych obrotach to tez nie pracuje na jeden cylinder? Jeśli tak to odkręcaj pokolei przewody wtryskowe i patrz na którym "kuleje".
Tam jest silnik chłodony powietrzem? Jeśli tak to nie ustawiona komora i tłok pewnie wali w głowicę.
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Zaczynasz o koła zamachowego.
Zamieniałeś wtryskiwacz?
Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.
Zatarty to nie jest, żadnych luzów ani na łożyskach wału, ani na korbowodzie, łożysko igiełkowe wyszło ładnie w całości. Sworzeń tłoka również bez luzów. Jedyna zmiana, jaką było słychać po awarii, to metaliczne, delikatne stukanie w cylindrze podczas próby rozruchu. Niestety wał jest na kursie kolizyjnym z korbowodem. Pierwszy raz spotkałem się z taką...
Tylko na jednym cylindrze
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
+6 to dużo , taki cylinder stuka i prędzej czy później coś z tego wyniknie .
Tłok potrafi stukać o cylinder, ale za mały przebieg.
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
Wał jak wygląda, jaki luz, sworzeń? Jaki luz tłok-cylinder?
Sprawdź świece i obecność iskry na nich.
Ustawiana komora spalania czy składana na sztukę? Jeśli tak to w jaki sposób?
Nie zgodzę się z opinią, że pierścienie w tych silnikach pękają. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie miałem ani razu takiego przypadku. Najwidoczniej masz silnik złożony na dobrych częściach. Silnik na 2 pierścieniach będzie mieć mniej mocy ale będzie jeździć. Powinno się przynajmniej przehonoać cylinder aby zrobić świeżą choinkę (szczególnie w wysokoobrotowych...
Robiłem takie dwa silniki. 1. Na trzecim cylindrze słaba kompresja, korowód był skrzywiony. 2. Na rozrządzie, jest takie koło zębate pośrednie z kastorem luzu. Wyrabia się i skacze wydając odgłos stukania. U Ciebie stawiałbym na punkt pierwszy lub wtryskiwacze.
Stukało na cylindrze? Napisałeś że chodził twardo. Ja w sobote szalałem:). W trakcie pracy zaliczyłem tylko wtmianę przewodu hydraulicznego przy obrotnicy.
Nie wiadomo JAK stukało, więc sobie możemy gdybać. To może być wszystko, od ciała obcego w cylindrze, poprzez nierozprzęgnięty rozrusznik skończywszy na stukaniu rozwarstwiającego się paska osprzętu. Porada: proponuję się udać do mechanika na oględziny złomka.
Dlaczego coś stuka w silniku na popychaczach po wymianie cylindra, tłoka i pierścieni, zaczęło coś stukać — co to jest? Proszę o pomoc. Dodano po 3 Jak coś, to jest silnik cross Loncin 200 cm³
Nie dziwne że stuka, skoro rozkrecasz go do 10-12 tysięcy obrotów/minutę.
Stuki mogą pochodzić od luzów na przeciwwadze wału, łącznika przeciwwagi, luzów na korbowodzie, niewłaściwej uszczelki pod głowicą cylindra, lub pierścienie uderzają o próg powstały na wskutek wytarcia cylindra.
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
No tak ale zastanawiam się nadal jak do ustrojstwo by dzwoniło. Ludzie piszą że w hondzie to właśnie im dzwoni ale co się z tym dzieje że dzwoni? Lata se luzno to po wałku czy jak?
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
temat zamnkniety
Przyglądnij się wężykowi łączącemu kolektor ssący z serwem hamulców, a dokładnie takiemu gumowemu kolanku zaraz przy kolektorze
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Nie tylko 1 ale i 4 bo chyba ciurkiem leje na cylinder i Ci tłok wypali.
i jak namierzyłeś co to jest. ?? U nie stuka pierwszy cylinder jak byś młotkiem w pusty garnek bił. Moc jest pali od strzała, działa tylko tłucze się sakramencko
W podglądzie parametrów widać stukanie 2 cylindra Problem z wypadaniem zapłonu był na tym samym cylindrze?
Bez demontażu głowicy i cylindra niewiele można powiedziec
Dzisiaj obejrzałem pozostałe tłoki i okazało sie że każdy z nich jest z jednej strony obtarty podobnie jak ten pierwszy. Ale to nie koniec niespodzianek. Z ciekawości każdego z pozostałych 3 tłoków wsadziłem w cylinder na którym pracował pierwszy tłok ( ten który wystaje poza cylinder) okazało sie ze każdy tłok wystaje tak samo w pierwszym cylindrze...
Panowie, po zamianie wtrysków (3 z 4) dalej stuka na czwartym cylindrze. Co to może być ? Luzy na zaworach, zawory, pompa vacu czy co ... ?
Może się przycinać przepustnica dławiąca. Ewentualnie wieszać wtryskiwacz, ale wtedy silnik bardzo by stukał na tym cylindrze.
Dla 50ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm Dla 72 i 110ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm Teraz mam ustawione zawory jak na 50ccm więc muszę ustawić 0.06 i 0,08 na 72ccm Sugerowano mi : Odkręcone koło zamachowe ( tylko co to ma wspólnego z stukaniem pomiędzy głowicą a cylindrem?!)...
Koło było sprawdzane przy okazji wymiany rozrządu. Wieszaki to też nie to. Były sprawdzane. To jest ewidentnie stukanie w rytm spalania w jednym cylindrze.
He he. Tak samo może powiedzieć niewprawiony mechanik o wydmuchanym zaworze lub uszczelce pod głowicą gdy dmucha w kanał spływu oleju lub na zewnątrz głowicy. Jest wrażenie jak by coś stukało w cylindrze. Zawór poznasz odkręcając kolektor wydechowy. Bo przeważnie wydechu zawory wypala. Głowica kombinuj, szukaj. Coś gdzieś misi być widoczne.
Są stetoskopy dla mechaników, dysponując czymś takim ustaliłbyś na którym cylindrze stuka.
Trwalosc min. 100tys.km. i pewnosc zapłonu. Przy lpg masz wyższą temperature spalania, 90% ma do tego ubogo i na efekty nie trzeba czekać. Nie będzie się źle dobrana oczyszczać zacznie cylinder stukać i gotowe
Wziąłem sie za regulacje zaworów a wlasciwie jednego. Wg mnie i szczelinomierza za ciasny był zawór wydechowy tego cylindra, odrobinę go poluzowalem, wróciłem do domu i po 3 godzinach stania odpalilem go i pracowały wszystkie cylindry. Jednak teraz delikatnie słychać stukanie z tego cylindra. Pewność co do skuteczności regulacji będę miał jutro rano.
Witam, potrzebuje rady,ewentualnie pomocy co jest z silnikiem Problemem jest,problem z odpalaniem i dziwny metaliczny dźwięk na 4 cylindrze chyba,jeden mechanik powiedział ze to będzie luźny łańcuszek zaś inny ze stuka 4 cylinder Miał możne ktoś podobne objawy??w takim silniku Audi 1.8 t 1998 rok sedan 150 koni
1. W którym miejscu stuka. 2. Różnica ciśnienia na cylindrach jest duża. Powinna być 1 bar, a u Ciebie jest aż 3 bar. 3. Podciśnieniowo układ sprawdzony?
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
co do tego tłoka to właśnie nie jestem pewien bo był troche przytarty ale nie dużo a progu nie ma na tulei cylindra
Bo w 90 % przypadków głośnego stukania to właśnie mechatronika - plyta na gorze skrzyni. Kolega oddał skrzynię do regeneracji i było sprawdzane sprzęgło. Kurcze jakoś nie pasuje mi tu dyfer na stukanie nastawnikow - cylindrów wybieraka. Trzeba przejechać się z komputerem i sprawdzić jak zmienia się cisnienie. Na postoju nie zawsze widać D i R jak jest...
Stukot przypominający stukanie popychacza ? To 4 cylinder wada chłodzenia - wyciera się materiał . Jest to podobno wada fabryczna tych samochodów . Niestety nie wiem czy w nowszych modelach problem został wyeliminowany. Pozrawiam
witam mam maly problem stuka cos w silniku ale jesli odkrece doplyw paliwa na wtryak wtedy wszystko ok.szklanki wymienilem Na który wtrysk?Jeden czy wszystkie.Jeśli tylko na jednym cylindrze jest efekt stukania,a po poluzowaniu przewodu paliwowego na tym cylindrze stuki zanikają to pewnie będzie sworzeń tłokowy.
Korbowód, tłok w cylindrze, któryś zawór (pęknięta sprężyna, źle wyregulowany, źle ustawiony EVB) sprężarka, rozrząd - to przychodzi mi do głowy.
Podaj mi oznaczenie tego silnika.
Wybrany model>,2005 (5),Zafira,Silnik,Z 18 XE Sterownik Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. systemSupplierSpecific: L VIN: W0L0TGF7552118045 vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55555600 systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0116102000 systemSupplierECUSoftwareNumber: 6577925108 systemSupplierECUSoftwareVersionNumber:....
Nie prościej popatrzeć w parametry ,pięknie widać każdy cylinder jeżeli stuka.
Korekcje robiłem pod obciążeniem i wychodzi na to że na 6 cylindrze jest na +6 ,możliwe że dlatego stuka No i potwierdza się fakt że trzeba zakupić nowe wtryski, jeśli silnik jest sprawny
Bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Masz luz w układzie korbowotłokowym. Na tym cylindrze. Lub nie dobrany luz tłok głowica. Przez internet nie słychać stuku.
A zawory czy ewentualny przedmuch na tym cylindrze w innym miejscu?
Sekcja na pompie wydaje się być dobrze bo podłączałem wtrysk od innego auta ustawiony na 270bar i ładnie rozpyla. Wtryski miejscami zamieniałem. Cały czas 6 nie pali. Ten korbowod mnie zastanawia. Dodano po 2 Zastanawia mnie też głośny stuk silnika bo głośno stuka...chyba na tym cylindrze
O to chodzi że właśnie bez nie stuka i ja już jestem głupi i to tylko na 4 cylindrze Ruszanie na boki nic nie daje Nawet rozpiłowałem otwór Stukanie nasila się gdy dokręcam dekiel
jeszcze nie mierzyłem ale chce wiedzieć jakie ma być prawidłowe ponieważ wymieniałem zestawy cylindry i tłoki i wszystko jest w miare ok silnik pali na dotyk jest mocny ale jak się doda gazu to coś jakby stukało w jednym cylindrze kolega doradzil mi żebym sprawdził ciśnienie sprężania bo być może trzeba zastosować większą uszczelkę pod głowicę
Uszczelka może sobie wystawać poza obrys elementów silnika. To nic nie znaczy. Szczególnie taka. Skoro zaczęło coś stukać, to coś się kończy - wał, korbowód, rozrząd... Trzeba silnik zdiagnozować.
Witam, może ktoś tutaj jest w stanie mi pomóc. BMW E81, silnik N43, po wymianie rozrządu stukanie pod maską silnika, po nagrzaniu silnika auto nierówno chodzi, wyskakuje błąd wypadania zapłonu na 2. cylindrze, gorąca listwa paliwowa. Dodam tylko, że wtryski były sprawdzane i są w bardzo dobrym stanie, wymieniany był również regulator pompy wysokiego...
Wymieniłem komplet tj. pompa, cylinder z tłokiem i pierścieniami, rozdzielacz, wszystkie nowe oringi, teraz podnosi dobrze jednak podnośnik opada. Nie tak szybko jak przed remontem ale jednak, słychać to stukanie. Przyczyną może być badziewny cylinder czy rozdzielacz na gwarancję? Rozdzielacz hydrotor a tuleja chyba jakiś no name
Okazała się wytarta panewka na pierwszym cylindrze.
Objawy są takie jak opisałem na początku. Problem w tym, że nie wiadomo co to jest. Dlatego według wcześniejszych sugestii zacznę pewnie od wymiany szklanek na czwartym cylindrze.
Olej na cylindrze i wywalenie bagnetu nic Ci nie mowi ? Mokra swieca tez ? Nagar na tlokach tez ? Dobrze ze jeszcze odpala.
To wszytko co mogłem dzisiaj uzyskać, ale brak błędów OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,14/01/2017. 10:1209 Dane serwisu: hkj Wybrany model>,1997,Corsa-B,Silnik,X 12 SZ Sterownik KW81 protocol initialized. ECU ID=16212209-JD-2209-5C Software=2209 Hardware=5C Dane z bloków pomiarowych: Identyfikator,01...
To wskazuje bardziej na luzy tłok-wał. Czyli sforzeń tłoka, panewka. Z innej beczki, może być to podany nadmiar paliwa w jednym cylindrze i stuka spalanie, ale to znane jest mi z podwórka diesla.
Gibn myślę że jakby pękła świeca (nie mówię że to nie możliwe) to palił na 3 cylindrach i stukało by przy jechaniu - a Krzokskw piszę że zgasł od razu i chrupnęło tylko raz >>>
To jest stukot jednego cylindra czy ogólnie silnik chodzi twardo, metalicznie?
Pierścienie mogą być powodem stuków jeśli np. są "zapieczone". Wtedy tłok nie ma właściwego "prowadzenia" i zaczyna stukać o ścianki cylindra. Ale wtedy silnikowi znacznie spada moc. Wszystko to i tak prowadzi w najmniejszym stopniu do demontażu cylindra i przynajmniej sprawdzeniu na "macanego" luzów całego układu tłokowo-korbowego i możliwa taka robota...
Witam. Pacjent Mercedes Actros 3343 V6 1999 r. Przy ostatniej jeździe zaczęło coś stukać w silniku. Odkręciłem pokrywy zaworów na środkowym cylindrze, duży luz na laski około 4-5 mm, możliwe że skończyła się szklanka? Ktoś miał podobny przypadek? Z góry dzięki za odpowiedź. https://obrazki.elektroda.pl/7977058200_... AI: Czy w ostatnim...
Właśnie też się natknąłem na to już gdzieś w internetach, ale czasami mam wrażenie że to stukanie dochodzi aż do 2,3 cylindra. Nie wiem może urojenie albo porostu gdzieś wyczytałem że przez popychacze też ten smród spalin się wydobywa, chodź na chłopski rozum w 90%uszczelka pod kolektor em lub przy turbo, albo jakiś zawór na dpf
Ten silnik nie ma hydro, jest regulacja luzu na płytkach. Luz sprawdziłem niedawno, jest w normie. Poza tym to ewidentnie słychać gdy następuje zapłon, przy schodzeniu z obrotów jest cisza. Jest możliwość że to dwumasa albo wtryski? Nr 4 podmieniałem i wiele się nie zmieniało, tyle że jak odłączę nr 4 i odpalę silnik to analogiczne metaliczne stuki...
Myślałem o łańcuchu rozrządu mówiąc że jest od nowości nie wymieniany ale lańcuch napędowy chyba też nie wymieniany Dodano po 1 A dźwigienki ustawiłem na oko tak by delikatnie stukały ale nie opierały się
Pacjent Polo 9n 2004 r (produkcja koniec 2003 r) przebieg 285 000 km. Silnik 1.4 TDi PD o oznaczeniu BAY. Silnik przy gwałtownym przyspieszaniu (pierwszy bieg do 4000 RPM) zaczął nagle stukać i przestał pracować na cylinder jak później okazało numer 2. Po zdjęciu głowicy skasowany tłok i trochę drobnych części grzybka zaworu wydechowego. Teraz pytanie...
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
Witam, auto podczas dojazdu do skrzyżowania nagle zgasło i już nie można było odpalić. Padł akumulator, po naładowaniu bardzo ciężko odpalił i zaczęło walić, stukać, wyglądało jakby na jednym cylindrze nie pracował. Podobno miał być to wtrysk, denso 23670,zostały sprawdzone wszystkie i niby są ok. Po zamontowaniu objawy jak wyżej. Auto nie moje, tylko...
Problem występuje przy zjazdach z większych wzniesień. Podczas hamowania silnikiem na wolnych obrotach bez dodawania gazu słychać dziwne stuki. Im większe wzniesienie, im silnik ma trudniej wyhamować pojazd tym dźwięk wyraźniejszy. Sprawdziłem wariator, sprzęgło (mokre odśrodkowe), sprzęgło/łożysko kierunkowe, cały napęd dryfty wszystko jest dobrze....
na 3 i na 5 cylindrze wymieniłem wtryski bo trochę lały a stukanie pozostało. Możliwe że któryś z tych nie lejących się zacina? może ten wtrysk co go wyjąłem będę kolejno wkładał w miejsca pozostałych wtrysków i może to coś pokarze :|
witam oto co odczytałem opcomem: 2001,Zafira,Silnik,Z 16 XE Measuring blocks information: Napięcie akumulatora,14.2 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny...
Przy odpalaniu samostartem stuki w cylindrach są normalne.
... mocno się grzeje- co może być powodem? Żebra na cylindrach czyste?
magneto nie tylko sam bok z cewkami . Właśnie gdy kręce to nie jest zbyt lekko, ale po sciagnieciu cylindra jest lzej.
z 10 lat napewno. Próbowałem już przez drewienko stukać ale nie z całej siły i dalej nic.
Popuszczaj przewody wtryskiwaczy na pracującym silniku i dowiesz się który cylinder wydaje ten głos. Jeśli stukanie ustanie to może to być pompa (wierząc w dobre wtryskiwacze) a może być dźwięk mylony z przedmuchem np. wypalonego zaworu.
stuki są takie metaliczne dochodzące ze wszystkich cylindrów tak na przemian Stukać tak mogą wtryski, spalanie., przez np. zapowietrzenie układu. Popychacze zaworowe to by cykały.
Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania...
Sprawdziłeś coś choćby świece żarowe , wtryski , z filmu widać że nie dopala na cylinder i słychać że stuka , korekcje wtrysków ? rób coś z tym bo długo tak nie pociągnie
Ale komputer nie chce przyjać kodów wyswietla sie nie mozna zakodować wtryskiwaczy i jeszcze dodam ze słychać metaliczne stukanie i nie chodzi na 3 cylinder
Po prostu zamiast stukać w klawiature zamień miejscami wtryski Drugi z Trzeciem. Jeśli bład pojawi się na Trzecim wtrysku to masz wtrysk do wymiany.
Też mi to chodzi po głowie, bo dziwne stukanie jest w okolicy tego cylindra, ale to tylko może że wrażenie. Chodzi przez chwile dobrze, potem nie pali na ten cylinder, potem któryś następny i gaśnie. Potem jak już ciepła to ciężko pali i tak samo może po minucie gaśnie
Witam mam dziwny przypadek z toyotą rav 4 D4d diesel po lifcie 2.0D 1CD. otóż stukanie słychać głównie podczas dodawania gazu i delikatnie na postoju. Obroty są w miarę równe nie falują ale silnikiem odrobinę drga. Spalanie stukowe słychać jakby na 1 cylindrze. Jak odepnie się wtrysk to hałas ustaje. Pozatym jak jadę z góry i hamuje silnikiem to też...
Witam!Miałem taki objaw jak w sklepie dali mi uszczelkę za cienką.Mam golfa 2 1,6 td silnik1V .Poprosiłem uszczelką z trzema karbami i nie sprawdzałem po symbolu czy jest to do silnika 1V.Po założeniu usłyszałem takie stukanie .I też nie wiedzialem co to.Mechanicy mówili że to żle ustawiony rozrząd albo szklanki.Przed wymianą uszczelki zmierzyłem jej...
Witam. Mam taki mały problem. Swego czasu podczas pracy silnika słychać było cykanie o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów. Fachowcy orzekli, że to szklanka pod zaworem (regulacja luzu olejowa). Ale pewnego pięknego dnia silnik stanął – wypadła „folk komora” w jednym cylindrze niszcząc głowicę i wyginając zawory. Wymieniłem ją...
poddałem się zawiozłem seja do mechanika.Te dziwne stuki przy pierwszym cylindrze to mechanik twierdzi że przez łańcuszek rozrządu jest do wymiany i klawiatura stuka;)niby używany(nowy)silnik:)dam znać jak autko odbiore od mechanika.
Witam Sprinter 906 2.2 cdi 515 Po odpaleniu silnik stuka i nie pracuję równo na jeden cylinder, przy odpaleniu zachowuje się jak zapowietrzony Czasami też wydobywa się pisk z silnika na 10 sekund tak jakby się zacierało Na próbie przelewow wtrysków wyszło że pierwszy cylinder zapełnił pojemniczek a reszta bardzo mała ilość
Zidentifikuj wadliwy cylinder.
Tu raczej panewki na wale albo na korbach się poobracały z braku smarowania i stuka wał .
(at)bambus94 Pompy wyporowe, czyli zgodnie z nazwą, te co wypychają są stosowane, bo to są np. głębinowe, a wśród nich są i odśrodkowe i śrubowe. Sam miałem przed laty pompę tłokową która ciągnęła wodę z kilkunastu metrów, ale poza zaletami miała tę wadę, że była dość głośna (stukanie zaworów) i wolno tłoczyła (mały tłok/cylinder).
sadza cylindrze stuki cylindrze kompresji cylindrze
hydrofor wodociąg adata su630 naprawa gniazdo procesor
podłączyć wentylator łazienkowy podłączyć wentylator łazienkowy
Procedura uruchomienia silnika w agregacie Craft DELE KD140 Funkcje przycisku środkowego w urządzeniach