Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Według schematu kill switch i stacyjka zwierają sygnał impulsatora. Naszła mnie jeszcze taka myśl. Ktoś wymienił impulsator na wersję o odwrotnej polaryzacji. Moduł głupieje i generuje iskrę w innym momencie na jednym cylindrze, albo myśli że silnik obraca się w przeciwnym kierunku blokując zapłon. Spróbuj zamienić przewody od impulsatora, powinny być...
już po kłopocie nowa cewka i do przodu
Gdybyś 25 maja sprawdził diodą LED sterowanie cewek (jak sugerowałem w poście nr.2) , to byś doszedł do tego bez problemu.
Witam. W moim Peugocie 206 1.1 1999r podczas jazdy gaśnie i ponownie uruchamia się silnik. Gdy jest zimny trzeba dodać gazu aby zapalił,jak się zagrzeje to normalnie pali.Tak było do wczoraj,dzisiaj zaczął przerywać i działa bez jednego cylindra. Wyczyściłem przepustnice i silnik krokowy ,po zdięciu cewki okazało się że jeden styk (połączenie ze świecą)...
na trzech przewodach to tylko można sterować cewką dwusekcyjną
Zdejmij pokrywę zaworów i dokładnie obejrzyj, czy przy okazji wymiany rozrządu nie udało się utrącić ząbka na kole sygnałowym na wałku rozrządu. Objawy by się mniej więcej zgadzały. Pierwsze obroty wtryskiwacze dają we fullgrupie, a potem nie łapie synchro i jest wtrysk tylko na jednym cylindrze. Sugestia, jakoby na wałku brakowało zęba jest niesłuszna,...
BARDZO dziękuję za dotychczasowe wskazówki - były bardzo pomocne zwłaszcza schemat. Ale jak to w życiu bywa zawsze musi być jakaś niespodzianka Nie mam iskry na jednym z dwóch cylindrów - pomyślałem uszkodzona Cewka Zmierzyłem obie cewki i mają identyczne parametry - podmieniłem świece zresztą obydwie wymieniłem na nowe na jednym cylindrze Iskra jest...
cewka zapłonowa z dwoma magnesami na kole zamachowym spotyka się 2 razy drugi raz pomiędzy wydechem a ssaniem i czy w tedy też jest iskra. Prawdopodobnie dla uproszczenia układu jest ta iskra. Podobnie było w Maluchu po eliminacji rozdzielacza - cewka zapłonowa zasilała bezpośrednio obie świece w jednym cylindrze iskra zaczynała cykl pracy a w drugim...
Witma Kończę budowę modelu dwucylindrowego silnika spalinowego (jak na załączonym rysunku). Właściwie już go skończyłem, silnik działa, pojawił się jednak problem z układem zapłonowym. W silnikach jednocylindrowych stosowałem układy pozyskane z przerobionych elektronicznych zapalniczek do gazu (schemat dla 2 cylindrów w załączeniu). Pomyślałem sobie:...
Jeśli brak iskry na jednym cylindrze to albo uszkodzony przewód wysokiego lub sama cewka...sama cewka jest cewką "podwójną" i iskra występuje jednocześnie na dwóch wyjściach...1/4 i 2/3
Witam wszystkich. Mam problem z w/w autem. Kręci łapie i nie pali. Przy sprawdzaniu iskry jest tylko na drugim cylindrze. Podmienione wszystkie cewki i to samo. Napięcie na pinie 1 i 4 12.5V we wszystkich czterech wtyczkach cewek. Błędów na vcds brak. Prędkość obrotową wału i walka komputer widzi. Spotkał się ktoś z takim problemem ? Pozdro
Witam panowie mam problem w swojej astrze g 1,4 16v LPG pali sie kontrolka check po podłączeniu do kompa okazało sie że czujnik wału korbowego ,czujnik został wymieniony na nowy,okazało sie że nie ma iskry na jednym cylindrze dodam że jedną swiecę cięzko było wykręcic ale jakos poszło i to własnie ona było lekko mokra ,po zmiane cewki zapłonowej na...
Jeżli nie ma iskry w jednym cylindrze,to definitywnie cegła do wymiany.
(at)arturheise ew10j4s tez ma zmienne fazy i działa na wersji 6lp*** - odpaliłem go na sterowniku z 1,4 16V 6lp2 po przerzuceniu zawartosci eeproma z procesora i działał tylko że się darł o niedziałające urządzenia bo na płytce 1,4 są nieobsadzone miejsca pod drivery. Tak nawiasem to bawiłem się ECU bo szukałem przyczyny zaniku iskry na jednym cylindrze...
Witam posiadam forda fieste 2000r, silnik pracuje nie równo - brak iskry na jednym cylindrze - wszystko zostało juz sprawdzone - zostało ECU - przekopałem elektrode i dość częstym problemem w tych ECU sa tranzystory/scalaki kluczujące 5401DM - jak sprawdzić który z nich bruźddzi ?? a moze to coś innego jeszcze? Czy ktoś posiada pinout do tego sterownika...
Przede wszystkim sprawdź czy pojawia się jakikolwiek sygnał na cewkę, w kilku markach zdarzały się problemy tego typu, że sygnał był jednak zbyt słaby. To sugeruje uszkodzenie ECU. Uszkodzone koło foniczne na pewno skutkowało by nie paleniem albo przynajmniej błędem.
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu zanika mi iskra na jednym cylindrze-ale tylko wtedy gdy silnik jest nagrzany. Rano wszystko ok. do czasu przejechania ok 10 km. Fachowiec sprawdził że nie ma wyjścia ze sterownika. Natomiast człowiek który naprawia sterowniki mówi że u niego problem nie występuje. Czy usterka może nie ujawniać się podczas symulacji...
Tak. To po lewej z czerwonymi przewodami.
Jeśli nie da sie zamienić miejscami można sprubować zamienić miejscami przewody od impulsatorów i cewki wtedy mozna by wykluczyć moduł zaplonowy byc może to on jest winien nie zawsze na stole musza wyjsc wszystkie usterki. Sprzawdzałeś przeskok iskry bez kapturków tzn jej długośc ? Wydech drożny ? Czy sa króćce do synchronizacji jak wyglada podciśnienie...
A skrzyni biegów ktoś nie wyjmował wcześniej lub rozrusznika ?
Witam..Mam problem z corsą 1.2 16v odpala na jednym cylindrze i zaraz gaśnie. Wymienione świece i cewka na nowe ,nadal jest to samo..Zaobserwowałem że nie ma iskry na 3 świecach lecz prąd jest.Może ktoś miał taki problem? Pozdrawiam forumowiczów ADAM>>>
Przewody ok, na 2 cylindrze nie było iskry po zamianie miejscami.
Witam szanowne grono. Zwracam się do Panów po pomoc w następujacym problemie. Pacjentem jest Ford COugar 2.0 16V. Wykonywałem amatorsko w tym samochodzie wymianę sprzegła. Wszystko ze sprzęgłem i tematami pobocznymi poszło pięknie jednak coś innego sie pojawilo... samochód nie chodzi na wszystkie cylindry. Co zostało wymienione -cewka NGK -kable WN...
Jeśli na jednym cylindrze brak iskry a przewód zapłonowy ma przejście to padła cewka.
Mam problem wymieniłem cewke zapłonową gdyż nie bylo iskry na jednym cylindrze no i jakiś czas było dobrze, ale niedawno zaczął silnik nierówno pracować więc sprawdziłem jaka jest iskra na przewodach lampą stroboskopową i wyszło mi że na jednym cylindrze jest za szybka. Jaka może być tego przyczyna?
Mi też tak się wydawało i dlatego ją podmieniłem. Teraz mam następującą wątpliwość - cewka została podmieniona na używaną więc mogła być również niesprawna , zastanawia mnie tylko fakt dlaczego po zamianie nie było iskry dokładnie na tym samym cylindrze ? Gdyby iskra znikła na innym cylindrze to sprawa była by oczywista - że trafiłem na kolejną uszkodzoną....
hej panowie to jak sprawdzić iskre nie stanowi problemu przecież pisze ze jest tylko na jednym cylindrze chodzi mi np o dokładny schemat nie tyle co cewki ale szesciu przewodów które są pdłączone do owej cewki zespolonej ale wątpie że ktoś takowy posiada bo to nowe auto ,pozostaje sprawdzanie ciągłości przewodów bo auto powypadkowe a wymiana cewki to...
Odświeżę by zamknąć. Panowie, bardzo gorąco dziękuję za udział w dyskusji. Jakiś czas po ostatnim poście okazało się, że po wkręceniu się w granicę 10000rpm Hondzina zapaliła na wszystkie gary, więc na moment, "dosłownie na ulicy" zamieniliśmy się z innym właścicielem identycznego modelu na komputery... i tu go mieliśmy... obydwa wcześniej testowane...
Z tego co pamiętam cewka wtórnego w F126p była jedna i były dwa przewody. Inicjacja zapłonu zachodziła w jednym cylindrze, który był w maksymalnym górnym położeniu co oznaczało, że dolny jest w maksymalnym dolnym. W Fiacie 126P tak nie jest. Jeżeli jeden tłok jest w GMP to drugi również jest w GMP. Różnica jest jeżeli w jednym cylindrze kończy się...
Na takiej przerwie chodziły dawniej silniki. Ja, po wymianie dwóch cewek zapłonowych w megance, też obecnie w swoich samochodach, zmniejszam przerwę na świecach z 1 mm na 0.7 mm. Cewki wtedy mniej są narażone na przebicie. W roku chyba 1966, na Mazurach w dwucylindrowym silniku zaburtowym (z dwoma cewkami zapłonowymi), na jednym cylindrze przerwę musiałem...
u mnie jest na jednym impulsatorze a wczesniej był oryginalny silnik z dwoma czujnikami i alternatorem za cylindrami a teraz ma czujnik razem z magnetem na wale
Witam mam problem z iskrą na 1i4 cylindrze gdy silnik jest gorący te dwa cylindry nie pracują bo nie mają iskry, na silniku zimnym jest wszystko ok sprawdzałem napięcie na tych 3 kabelkach do których podłączona jest cewka i na zimnym jest około 13 v na ciepłym na jednym kablu napięcia nie ma ,na zimnej cewce jest .Sprawdzałem też oporność i jest około...
A czy przy wymianie świec jedna z nich była zaolejona? być może pobór oleju zanieczyścił świecę co spowodowało zmiany w przeskoku iskry a sumarycznie do braku zapłonu na jednym cylindrze
Tak, to jest eeprom z danymi immo. Reszta w moim poprzednim poście.
na dwoch grubszych przewodach jest napiecie 13,5v na jednym masa i jeden do kondensatora, wiec chyba prawidłowo...
Zostaw ten przełącznik. Nie ma możliwości, poza uszkodzoną cewką, przewodem lub świecą, aby nie było iskry tylko na jednym cylindrze. Dociera to w końcu do Ciebie? Twoja duża cewka jest sterowana jedynie dwoma sygnałami, po jednym na każde dwa cylindry. Poczytaj hasło "iskra tracona". Więc albo sterowanie jest na 4, albo na dwóch, albo na żadnym cylindrze...
Kompresja 10. A paliwo 4 Dodano po 13 Kompresja 10bar ciśnienie paliwa 4 bary iskra taka sama na każdym jednym cylindrze podmienialem cewki świece i nic cały cZas to samo
Witam Mam problem z Astrą 1.6 16v Astra G. Nieregularnie przestaje pracować na wszystkie cylindry. Po zainstalowaniu instalacji LPG widać na podglądzie parametrów że w momencie kiedy przestaje pracować na wszystkie cylindry, sterownik przestaje podawać sygnał na wtryskiwacz(zawsze ten sam). Czy przyczyną jest cewko-moduł i po utracie iskry przestaje...
złamałem 1 ząbek na rolce ktora odpowiada za czujnik połozenia wału. Pomóc w czym, przecież przyczynę masz jak na dłoni to w czym problem?????
,,elmłot" napisał:,,Wykręciłem świece i na zewnątrz iskra jest piękna na obu, a jak zakręce je do cylindrów ledwo można go odpalić i pali chyba na jedną. O jeździe nie ma mowy". Świeca pod ciśnieniem ze względu na uszkodzenie nie da iskry o żądanych parametrach(na zewnątrz konia położy a w cylindrze się rozłoży)krótko mówiąc niejest to metoda na 100%...
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
Koledzy wymiana kondensatora jest zbędna ponieważ mamy tutaj model FL . W tym modelu aparat zapłonowy przy pomocy kondensatora podaje przerwę,sygnał,impuls(wiecie o co chodzi ) do cewki ,która to bez żadnego rozdzielacza podaje napięcie na oba przewody jednocześnie. Tak więc nie jest możliwe żeby kondensator miał coś wspólnego z brakiem iskry na jednym...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Robiłem różne podobne układy, naprawiałem różne układy zapłonowe, ale trudno mi doradzić coś co będzie proste i na pewno zadziała u ciebie i nie będzie niebezpieczne. Dlatego opiszę kilka rozwiązań. Układy zapłonowe pracują z gromadzeniem energii w cewce, albo w kondensatorze, ty zapewne dążysz do tego pierwszego rozwiązania. Trafopowielacz projektowany...
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Mi też auto jeździło normalnie. Zaparkowałem wieczorem a rano odpalam i problem. Podjechałem do mechanika i od razu powiedział, że nie chodzi 1 cylinder. Sprawdził świece, iskry z przewodów i na jednym brakowało. Podmienił przewód i też brak. Poszła więc cewka zapłonowa. Auto odpalało bez problemu tylko, że nie pracował jeden cylinder. Co do świec to...
Ja wczoraj u siebie sprawdzałem i na wszystkie cewki napięcie dochodzi(sprawdzane miernikiem i żaróweczką) a i tak jak by nie chodził na jednym cylindrze tylko na gazie! Zostaje mi sprawdzenie świec i cewek zapłonowych, może defekt tkwi tam, ale czy może być tak że na benzynie praktycznie chodzi idealnie a po przełączeniu na gaz nagle jak traktor?...
Witam miło - mam dokładnie takie same problemy. Czy udało Ci się może zlokalizować przyczynę ? - Wczesniej walczyłem z tzw. silniczkiem biegu jałowego - silnik krokowy. Zmieniłem i problem za wysokich obrotów ustąpił a pojawiły się problemy z odpaleniem. Pierwszy raz jest "miodzio" a potem jak w Twoim opisie. Silnik na starcie zachowuje się tak jak...
Ma instalacje gazową ? pewnie nie bo byś napewno sprawdził jak chodzi na gazie. Jeśli iskra jest i świeca jest prawidłowo wypalona to wszystko wskazuje na układ zasilania. Jeśli był robiony wydech to po co ktoś odkręcałby kolektor ssący? przecież jest po drugiej stronie silnika. Co było konkretnie robione przy wydechu? Spodkałem sie kiedyś z przypadkiem...
iskry cylindrze spalania jednym cylindrze kompresji jednym cylindrze
sprężarka lodówce połączenie miedź aluminium wymiana grzałki
mikrokomputer cobra1 tester rezonatorów kwarcowych
Webasto w Ford Mondeo MK5 2.0 Diesel 2018 Przywracanie ustawień fabrycznych Brother DCP-T500W