Witam. W pierwszej kolejności zmierz kompresję, to podpowie ci mniej więcej co jest uszkodzone. W takich sprzętach najlepiej najpierw rozebrać a potem dobierać po wymiarach.
Witam. Moje auto cierpi na wypadanie zapłonu. Po sprawdzeniu cewki, świec, wtrysków, itp. postanowiłem zmierzyć kompresję. Na cylindrze 1, 2 i 3 kompresja wyniosła 14 bar, ale na cylindrze 4 było to już tylko 8 bar. Po próbie olejowej ciśnienie na cylindrze 4 wzrosło do 13 bar. Z ciekawości zajrzałem do cylindra endoskopem i zauważyłem rysy, które mnie...
A czy jest możliwość że pasek ma swoją stronę tzn. Ma się kręcić w konkretną ? Bo może po prostu nie wiem pasek na tych kołach wieloklinowych się jakoś źle układa i może się sam przestawia ? Wydaje mi się że jak by doszło do uszkodzenia głowicy albo zaworów to by albo nie odpalił albo by kompresji nie było prawda ? Mogę się mylić jestem laikiem Nie,jak...
Wpływ na wypadanie zapłonu ma: Układ zapłonowy -iskra musi być bo na lpg jest ok.,swiece nowe,tylko jeden cylinder wypada Wtryskiwacze paliwa -wypadanie rozłożone w czasie na roznych wtryskiwaczach wyklucza jeden wtrysk,po grzebaniu przy siniku wypadający cylinder się naprawia i przeskakuje na inny wtryskiwacz.zanieczyszczenie malo prawdopodobne tak...
Powodów może być wiele, niestety tylko na komputerze do sprawdzenia błędy. Może być upalona cewka zapłonowa lub świeca lub coś nie stykać. U mnie za pierwszym razem kiedy mocno przebierał i szarpał wystarczyło zgasić i zapalić i było dobrze lecz finalnie skończyło się wymianą cewek. Za drugim razem myślałem również, że to pewnie znowu to samo, lecz...
Panowie mocno się mylili. Tec2000 poradził sobie bez problemu. Płukałem silnik na niskich obrotach 30 minut pierwszy raz, potem zlałem olej, zalałem najtańszy nowy, ponownie wlałem płukankę i płukałem kolejne 30 min. Jedną puszkę Tec podzieliłem na pół, albowiem do tego auta wchodzi 3,2 l oleju. Między płukankami użyłem specyfiku Forte, tego do czyszczenia...
Dawka/ilość paliwa a ciśnienie to dwie różne rzeczy. Jak chcesz weryfikować to zdemontuj wtryskiwacz i zakręć do niego rurkę od pompy ale tak by końcówka wtrysku była poza cylindrem i tak byś był wstanie zobaczyć czy rozpyla paliwo czy nie. Wtedy za jednym zamachem sprawdzisz wtrysk i pompę. Zostanie ci kwestia kompresji w cylindrze i kąta wtrysku....
Mam paragon. Teraz się zastanawiam, co ten mechanik zrobił nie tak, że na jednym cylindrze rzekomo nie ma kompresji, a przed wymianą wtrysków była.
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Witam drogich forumowiczów, Od pewnego czasu jestem posiadaczem Mazdy 3 BK 1.6 z instalacją LPG o przebiegu ponad 280k km z czego ponad 100-150k km na LPG. Jestem posiadaczem auta od tak 10k km, od pewnego czasu zapalał mi się check engine, dlatego wymieniłem świece na polecane przez ksiażeczke serwisową mazdy - nie pomogło. Okazało się, że kabel przy...
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
Ludki... Co rozumiecie przez odpalenie auta? To że, jak zaskoczy na plaku? Na mrozie można sobie plakiem psiknąć jak zimny ma problemy z odpalaniem. Zapali plaka, potem ropę która już będzie miała łatwiej. Spoko, robiłem tak i wiem o co wam chodzi także proszę dajcie sobie siana z tym plakiem. Tutaj auto stoi w garażu, świece grzeją normalnie. Po co...
Witam piszesz że " dym wylatuje "pulsacyjnie", tj jakby to dymienie powiązane było z jednym cylindrem " nie równomierny pulsacyjny wypływ spalin ewidentnie wskazuje na brak zapłonu na jednym z cylindrów . Jeżeli popuścisz przewód wtryskowy na odpowiednim cylindrze to dymienie po chwili ustanie , biały dym to mocno rozpylone paliwo . Wygląda mi to raczej...
Wtryski mogą podawać paliwo, ale jeśli leją, tj nie ma 'mgiełki' wtedy również może być problem. sprawdź wtryski u pompiarza. A co do zaworów reguluj na 'zimnym' silniku. I najlepiej w środku przedziału wartości luzów zaworowych ustaw :). Czy jesteś w stanie stwierdzić które cylindry nie pracują? Jak wygląda na nich ciśnienie? - to też sprawa kluczowa...
Witam, Zrobiłem płukankę środkiem TEC2000 i zalałem silnik syntetykiem Valvoline 5W30 Niestety po sprawdzeniu kompresji na cylindrze nr 2 jest tylko 8bar na pozostałych 14bar a na jednym nawet 16bar sprawdzane na ciepłym silniku. Na korku oleju wydziela się tzw" masło" czy przyczyną możne być uszczelka pod głowicą czy raczej pierścienie poszły ? Po...
Kolego mieliśmy taki przypadek co prawda w VITO 2,2cdi dość ciężki przypadek do wykrycia tam akurat był tak wypalony tłok że do póki silnik nie miał temperatury 90 stopni i nie przejechał 15KM to było wszystko spoko ale po 15 km i zgaszeniu nie chciał odpalić i brak kompresji na jednym z cylindrów. Czy u ciebie nie jest pęknięty tłok i póki zimny to...
Dokładnie tak jak mówisz ale drugi raz takiego siana nie chce wywalać u innego mechanika, więc jak ten zaczał niech kończy bo skoro coś zostało źle zrobione to musi być naprawione. Po złożeniu silnika było tak, że na zimnym komprecha dobra a jak się nagrzał spadała na jednym garze. Jestem ciekaw jak teraz po wymianie tych zaworów i zamianie popychaczy...
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Miernik wyskalowany w barach. Co sądzicie o czwartym cylindrze?? Zacinający się zawór w głowicy, zapieczony pierścień na tłoku lub uszkodzony miernik. W sumie nigdy w żadnym silniku nie słyszałem o kompresji 20bar w silniku benzynowym. Max 17. Przy kompresji 8 bar powinny być problemy z odpalaniem choć tutaj tylko na jednym cylindrze to było.
Przykręcenie zbyt mocno pokrywy zaworów dawało efekt całkowitej utraty kompresji na jednym z cylindrów. Myślę, że podczas czyszczenia gaźnika ruszałeś śruby od pokrywy zaworów...
Kolego nie masz kompresji na jednym cylindrze na 100% , tylko teraz podaj ile masz !!! Dalsza dyskusja bezpodstawna.
Odczytaj te błędy jednak.Pomimo niskiej kompresji na tym jednym cylindrze nie powinno być problemu z przekroczeniem 50km/h.Jako ciekawostkę Ci powiem ,że kiedyś po zerwaniu paska rozrządu w astrze 1.4 na jednym z cylindrów miałem kompresję 0 bar a mimo to całkiem sprawnie pojechała sobie po inny silnik.Bynajmniej nie blokowała ruchu drogowego ;-).
Wymiana modułu niewiele dała (mam drugi zapasowy). Niepokoi mnie to stukanie bo tłucze się niemiłosiernie Dodano po 1 Ok. Sprawdzę to napisze Dodano po 35 A no i jeszcze jedna sprawa. Przy odpalaniu dziwnie kręci, tak jak by nie było kompresji na jednym cylindrze Dodano po 1 Wszystko jasne. Brak kompresji na dwóch cylindrach
Dokładnie tak - zawory siadają coraz głębiej ("wyklepują" się gniazda) i luz się zmniejsza. Czasem się zwiększa - albo jak jest nagar na "grzybkach" zaworów albo jak się wałek wytrze. Problem u Ciebie jest taki, że nie mieli dostatecznie cienkiej płytki. Możliwe jest aby przy pierwszej regulacji był już z tym problem...? Idąc dalej kolejnej regulacji...
1. źle sprawdzone świece 2. Wtrysk zużyty- lejący 3. Brak kompresji na jednym cylindrze (zawory, pierścienie uszczelniające, niedokręcony wtryskiwacz lub świeca) 4. Pompa wtryskowa Usterki szukałbym w tej kolejności!
Dziwna teoria że zawory wypalają sie tylko stopniowo. Sam miałem takie zdarzenie. Auto po rozpędzeniu na autostradzie do 140 nagle straciło moc (brak zapłonu na jednym garze) . Okazało sie że na pierwszym cylindrze brak kawałka zaworu pozbawiło cylinder kompresji ,przez co silnik stracił sprawność.Przed tymi wydarzeniami wszystko było ok. To prosty...
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Czy była mierzona kompresja na cylindrach?
Potrzebuję fachowej rady kogoś kto miał do czynienia z remontem silnika w foce TDDi. Stwierdziłem brak kompresji na jednym cylindrze , i tu mam pytanie. Czy jeśli okaże sie to ,że rozleciał się tłok/pierścienie a nie uszkodzona głowica , to czy da się wyjąć tłok z korbowodem dołem po zdjęciu misy olejowej i włożyć inny bez ruszania wału , czy bez zdejmowania...
Drugi mechanik mógł faktycznie postawić trafna diagnozę i na to też wskazują objawy- jeśli faktycznie zrobił próbę olejową. Brak kompresji i pierdzenie na jednym cylindrze świadczy o niedomykaniu się zaworka. To niestety wszystko jest hipotezą prawdę dopiero się dowiemy jak podjedziesz do normalnego warsztatu.
Sprawdz sobie kompresje na cylindrach.
Do paliwa manometr (0-10 bar)i miernik do sprawdzania kompresji w cylindrach .
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Kolego a sprawdziłeś wypadaniem zapłonu może okazać się również brak kompresji na cylindrze lub uszkodzony wtrysk paliwa ;) .
Witam mam forda probe z 95roku z silnikiem 2.0 i problem samochód dymi na biało był u mechanika i została wymieniona głowica kompletna zawory dotarte i wymienione uszczelniacze jak i uszczelka pod głowicą a samochód nadal dymi na biało a na dodatek na jednym cylindrze nie pali mimo że kompresja na wszystkich jest ok. Dodam że tak się dzieje na gazie...
Witam, to jest escort 1.8 d, na ciepłym odpala. Odpalał raczej do tej pory, teraz jak zimno to po nocy nie chce. Wymieniłem akumulator i dalej nie odpala na zimnym silniku. Mam słabą kompresje ( na jednym cylindrze - czy to moze powodować szybsze zużycie świec żarowych? ). Swiece od kwietnia nowe, wtryski tez. Akumulator wskazuje 12.95-13 V. Raz po...
To znaczy na którym teraz wypada ? Na jednym czy na więcej niż jednym ? A jak świeca na podejżadnym cylindrze wygląda ? pomiar kompresji był ?
Miesiąc temu kolega kupił Lanosa gaz, klima ( nie działa ) za 1500zł do wymiany klocki z przodu i gumki na stabilizatorze. Kolega ma rację.. ja po zakupie robiłem zawieszenie przód (w kwocie 300 pln), hamulce skończyły się wkrótce, opony wyjeździłem do końca. A na szrot poszedł tylko dlatego, że zimą był problem z odpaleniem, brak kompresji na jednym...
Słuchaj, faktycznie jest tak, że jak zmieniasz coś w układzie wydechowym, a zwłaszcza tłumik końcowy, to musi się on wypalić i wtedy zapach też jest inny. Ale to nie trwa w nieskończoność. Druga sprawa głowica i jej planowanie, tu trzeba już mieć konkretne przesłanki, tym bardziej, że to jak piszesz jest koszt spory bo i robocizna jest droga. Ja na...
Zaplaciłem i to nie mało. Auto zaczelo klawo chodzic a ja wowczas nie mialem czasu na wymiane wiec odstawiłem na warsztat. Okazalo sie ze na jednym cylindrze brak kompresji wiec zrzucili glowice a tam zawor wypalony. Glowica poszla do remontu a koszt w 2005r zamknal sie w kwocie 2000zł. Od remontu mam przejechane ok 100000 tys/km i jezdzi tyle ze za...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
10 - 15 ml (lyzke stolowa), poczekac chwile az sie rozplynie na pierscienie i "wydmuchac" przed pomiarem cisnienia. Chodzi tylko o naolejenie pierscieni.
Kompresja w cylindrze jest dobra? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka, pierścieni oraz gładzi cylindra.
Witam, tylko informacyjnie - Próba olejowa spowodowała wzrost kompresji do 15 bar, na tym jednym felernym cylindrze 14 bar :) - Zrzucam więc głowicę :), reklamacji nie robię - Stwierdzam, że lubię swoje autko (ma nawet klimę :) ), w alle silniki się nie bawię, więc w najgorszym (najbardziej prawdopodobnym) wypadku zrobię generalkę... - Bardzo zaskakujące...
Wymieniałeś same pierścienie?
Sprawdziłeś kompresje na cylindrach ? Na zimnym i na gorącym silniku ?
No to skoro masz podejrzenia, to działaj i wyklucz je dla pewności. Co robić, to za pewne wiesz ;). Wiem co robić - muszę po raz kolejny wyłożyć kasę. Żebym wiedział że to pomoże to bardzo chętnie. Kierując się podejrzeniami można pół silnika wymienić, a usterka pozostanie. Dlatego zwracam się do was żebyście mi doradzili. Słaba kompresja, zły kąt...
i proszę bardzo klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie dziś byłem po nowe koło 4 godziny w aucie ale juz jest w domu jutro od rana będe wymieniał i mam nadzieje ze to był właśnie ten problem Oprócz koła wymienisz kilka zaworów i auto odżyje. straszysz panie tymi zaworami :not: ale okaze sie w praniu...
Auto wjechało (już dawno) do trochę za głębokiej kałuży (podtopiony parking) i się "utopiło", od tego czasu nękają go różne usterki. Najpierw (po naprawie silnika - w wyniku pociągnięcia wody przez silnik wygięło jeden korbowód) wyło łożysko dociskowe w sprzęgle, zostało więc wymienione całe sprzęgło (bo mechanik stwierdził, że okładziny tarczy popękały,...
kompresji jednym cylindrze skoda kompresji cylindrze spalania jednym cylindrze
prostownik wartość średni czujnik zbliżeniowy diody ładowarka 26650
esperanza ev101 zegar projektor
Electrolux EOB 67000X – błąd F8: brak komunikacji, zasilanie, diagnostyka, naprawa Instrukcja obsługi i serwisowa Melex - gdzie znaleźć?