Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej
Czy była mierzona kompresja na cylindrach?
Do paliwa manometr (0-10 bar)i miernik do sprawdzania kompresji w cylindrach .
Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
Sprawdz sobie kompresje na cylindrach.
Kolego a sprawdziłeś wypadaniem zapłonu może okazać się również brak kompresji na cylindrze lub uszkodzony wtrysk paliwa ;) .
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Kompresja w cylindrze jest dobra? Odkręć tłumik i sprawdź stan tłoka, pierścieni oraz gładzi cylindra.
Czy jest szansa, że to "tylko" głowica i dołu silnika nie trzeba ruszać? Jakaś tam szansa jest.
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Sprawdziłeś kompresje na cylindrach ? Na zimnym i na gorącym silniku ?
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Czy nie podwyższa się stan oleju w silniku ??? Może pomaluj głowice przy uszczelce jakimś płynem co się pieni i sprawdź . Sprawdził bym jeszcze kompresje na cylindrach . :|
Wymieniałeś same pierścienie?
To np walnięte pierścienie nie będą puszczać oleju i powodować kiepskie sprężanie? Co jeszcze mogę sprawdzić? Zdjąć korek oleju na odpalonym i zobaczyć czy jest podciśnienie czy nadciśnienie? Chciałbym to w miarę zdiagnozować i naprawić samodzielnie. Remont przewyższa cenę auta. Ile tak w ogóle kosztuje przekładka silnika do takiego golfa?
Do puki nie odpalisz nie będzie wiadomo , jakieś zanieczyszczenie , nagar który dostał się na przylgnię zaworu i mamy nieszczelność która powinna ustąpić po rozruchu . Silniki kupowane z gwarancją rozruchową to także loteria .
Zmierz sobie kompresje na cylindrach bo jak jest do d... to wlasnie taki jest objaw jak u ciebie. Niewykluczam oczywiscie awarii ukladu zaplonowego. Pozdrawiam.
Witam ponownie Po pierwsze trzeba ustalić skąd ten olej się tam znalazł. Myślę, że pomógł by pomiar kompresji na cylindrach choć pewna ilość oleju nad tłokiem może ten pomiar zafałszować. Jak wygląda poziom oleju w silniku? Pozdrawiam
W mniejsce świecy podepnij manometr i zrob pomiar kilka razy. Zapisuj wyniki na bierząco.
Albo jest uszkodzony wtrysk albo nie ma kompresji na tym cylindrze.
norma około 11 bar.Poniżej 8-9 mogą się pojawić problemy z uruchomieniem.
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Wyreguluj zawory, sprawdź kompresje
no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie. Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
Silnik jest AFN i ma 130 KM na 100%. Nie AFN tylko AVF albo AWX, tych silników o których piszesz nie było w ogóle w B6. Tam był tylko pompowtrysk. Przy takiej kompresji żarł by co najmniej litr oleju na 1000 km. Jedź gdzie indziej i powtórz pomiar, ewentualnie zdradź tajemnice co cie natchnęło na pomiar kompresji? Jakiś problem?
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory.
Zawory na pewno ok, bo ścisło go na pracy, czyli zawory schowane... W takich przypadkach częściej gnie korbowody, ale to musiały by być wysokie obroty... Najlepiej zmierz kompresje na cylindrach. Dużo powie o stanie zaworów, jak krzywe to ciśnienie będzie niskie. Kontrolnie sprawdź też ustawieni rozrządu, różnie bywa jak tak go szarpnie.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Kompresja w cylindrach.
No tak, jeżeli gładź cylindra jest słabsza to jawka nie bedzie miec odpowiednej mocy, kompresji. Cylinder do wymiany lub szlifu
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Witam. Mój quad 125 ma bardzo wysoką kompresję po wymianie cylindra wraz z tłokiem itp. Rozrusznik ma ledwo siłę zakręcić silnikiem, a z pchnięcia zakręci, ale się ślizga po podłożu.
Czyli w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić doładowanie turbiny i kompresję w cylindrach?
Powód to poluzowanie wtrysku i wypalenie uszczelki.Żeby zdjąć pokrywę to musisz ją odkręcić i odkręcić przewody wysokiego ciśnienia a nie wtryski.Po zdjęciu pokrywy zrób porządek z pierwszym wtryskiem bo tam wypada uszczelka. Dodano po 2 Zawory się nie przestawiają tylko ewentualnie wałki ale tu na 95proc.wykluczam.Czarny dym bierze się ze złej kompresji...
Sprawdź kompresje w cylindrach
Coś mi się wydaje , że to pierścienie , a głównie olejowy i dostał przedmuchów z komory spalania do michy olejowej . Z tond kopci z odmy i tłumików . Sprawdź po ustawieniu zaworów jaką masz kompresję w cylindrze i czy nie podbiera Ci oleju z silnika ? ( Zmniejsza się stan oleju w silniku ) ?? :| Dodano po 2 Quady chłodzone powietrzem w szczególności...
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Ja również zrobiłem pomiar kompresji , na cylindrach jest po 12,5bara(silnik 200tys)tylko się zastanawiam bo w czasie pomiaru obroty są małe i np przy pękniętej sprężynie zaworowej pomiar i tak wyszedł by ok(na jałowym co jakiś czas jest pierdnięcie w wydech co świadczy o niedopalaniu cylindra).Z tego co wyczytałem dobrym sposobem jest podpięcie wakuometru...
Witam. W pierwszej kolejności zmierz kompresję, to podpowie ci mniej więcej co jest uszkodzone. W takich sprzętach najlepiej najpierw rozebrać a potem dobierać po wymiarach.
Jak nie ma ciśnienia oleju lub po nocy, długim nie odpalaniu., cofa się olej. Nie ma ciśnienia w głowicy to nawet zawory się nie otworzą. Trochę trzeba pokręcić zanim olej dojdzie do góry i napełni samoregulatory. I to jest normalne- lekarstwo > dłużej pokręcić raz , 2gi i wszystko wraca do normy.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Auto już jeździ, pasek nie przeskoczył ale znalazłem za mały luz zaworowy, po regulacji i ostrzejszej jeździe kompresja wróciła na 13 bar (każdy cylinder). Na tłokach/pierścieniach pewnie było sporo nagaru od miejskiej jazdy i to pewnie przyblokowało pierścienie. Temat do zamknięcia.
Na 3 cylindrze kompresja rozumiem jest 10? Oleju ile dolewasz między wymianami?
Pomiar kompresji w cylindrach na zimno i ciepło. Albo rozwalcie cylindry z sprężonym powietrzem i patrzcie i słuchajcie. I sprawdzę, czy twój silnik wciąż działa.
Silnik disel. Odlacz i podlacz kazda z osobna wtyczke cewki z wtrysku. Jezeli nie znajdziesz roznicy w pracy ten wtrysk padl. Dla pewnosci sprawdz napiecie na kostce czy jest, jak jest na 100% wtrysk. Chyba ze brak kompresji na tym cylindrze. Jezeli masz dostep odkrec i uwazaj swiece zarowa tego cylindra i mozesz kompresje sprawdzic. Najlepiej jak znajdziesz...
Też takiej jeszcze nie widziałem. Albo ma strasznie ubogo na garze i temperatura robi swoje albo przy wymianie świeca upadła na podłogę. I popękana została wkręcona. Teraz to pomiar kompresji i oględziny cylindra endoskopem. Będzie wiadomo co dalej.
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Generalnie pomysły mi się skończyły na diagnozę i naprawę. Bez sprawdzenia jak wygląda gładź cylindra trudno coś wyrokować. A wg mnie, lepiej jeździć na nowych pierścieniach z lekko porysowaną gładzią cylindra, niż na tych obecnych, prawdopodobnie popękanych. Sprawdzenie gładzi i ewentualna decyzja wymiany pierścieni to chyba nie jest kosmiczny koszt....
Mi się wydaje, że wieszają się zawory. Typowe w oplowskich szesnastkach które jeżdżą po mieście. Ten silnik nie lubi ślamazarnej jazdy. Bardzo często pomaga mu ostra jazda.
Jeżeli masz spadek kompresji na którymś z cylindrów to masz odpowiedz na Twoją usterkę i tak naprawdę postawioną diagnozę.
Wszystko już jasne, temat wyczerpany.
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Miałem podobnie w tej samej skorupie, tyle że zaniżona kompresja na 2 cylindrze wywalała błędy wypadania zapłonów na wolnych obrotach. Powyżej 2000 dało się jechać. Przyczyną była głowica.
Witam, pacjent Mazda 2, brak kompresji na 4 cylindrze i brak luzu pomiędzy szklanką a wałkiem. Tak samo na innych cylindrach jest kompresja, a na 4 brak. Cały chodzi silnik tylko na 3 gary.
Nie właściwa dawka lub problem ze spalaniem. Sprawdź kompresję na cylindrach.
Bez sensu, 360 powinien zapalić z półobrotu - sprawdź kompresję na cylindrach, jest ciepło.
Witam, mam problem z Peugeot 207 1.6VTI 120 KM. Po ostatniej jeździe wyskoczył check i tak jakby auto chodziło na 3 cylindry. Podpięliśmy komputer, to jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Gdy usuwamy błąd, auto chodzi normalnie i po chwili check wywala, wentylator się włącza i auto chodzi na 3 cylindry. Byłem u mechanika, to zmierzył mi kompresję,...
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
Witam zmierz kompresję na cylindrach.
Daj temu spokój, nie ma to wpływu na kompresję. Przy rozciągnietym łańcuszku zawsze się przestawi. Masz za niską kompresję z powodu zużycia cylindra i tyle.
Ciśnienie jak ciśnienie - biorąc pod uwagę klasę dokładności manometru, skłonny byłbym uznać że może być. Co za olej został wlany do silnika? Może jest zwyczajnie zbyt gęsty/lepki?
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
tak, mierzyłem ciśnienie sprężania. wychodziło mi na pierwszym 5, na kolejnych 5, 6, 6 świece mokre. pompa paliwa pracuje. a instalacje mam sekwencyjną.
No fajnie że podchodzisz z grubej rury ale gdzie dane odnośnie kompresji na cylindrach? Nieszczelność sprawdzana w dolocie? Luzy w normie mówisz? sprawdzane na zimnym czy ciepłym? Checka nie ma żadnego znaczy błędu? Korekty długoterminowe w okolicach zera? Czujnik temperatury poprawnie widzi temp?
Silniczek już trochę dostał. Te wytarcia to punkty gdzie praca jest z dużym tarciem. Raz to będzie spowodowane zużyciem tłoka, a dwa wygładzeniem rysek honowniczych, w których ma być utrzymywany film olejowy. w tym co ciśnienie mniejsze masz dwie opcje. Przytarty, lub pęknięty któryś z pierścieni. Ewentualnie trzecia to przypalone gniazdo/a zaworowe...
Sprawdzić kompresję na tych dwóch cylindrach na którym wyrzuca błąd cewki. Jeśli będzie ok to trzeba sprawdzić drożność katalizatora.
2.0 alt Złożyłem walki tak jak na zdjęciu, do tego pasek na znaki na wale. Niestety takie ustawienie nie pozwala mi odpalić auta. Brak kompresji na cylindrach. Macie pomysł co robię zle?
Zadajesz dużo pytań , słuchaj jeśli wymieniasz silnik oczywiście jak będzie taka potrzeba na taki sam, to nie może być żadnych niespodzianek. Zamykam
Briggs podaje; maksymalną dopyszczalną różnice kompresji pomiędzy cylindrami 25% Sprawdź też cały układ zapłonowy, świece zapłonowe, następnie cewki zapłonowe oraz ich przerwę od koła zamachowego, zamień miejscami. Następnie zrób test diod na przewodzie od gaszenia.
Skoro nie masz ssania do gaźnika czyli może nie masz kompresji. Zdejmowałeś cylinder? Patrzyłeś w jakim stanie są pierścionki i czy nie jest porysowany cylinder? Jak masz założoną świecę to powinno ci stawiać spory opór przy probie prowadzenia roweru na puszczonym sprzęgle. Wręcz koło może stać w miejscu.
Licząc od rozrządu, kompresja 1, 2, 3 cylinder: kompresja między 12-13 bar. 4 cylinder: 9 bar. A na tym 1 cylindrze czarny nalot na świecy, nawet po 15 min pracy silnika na biegu jałowym.
Witam, potrzebuję pomocy. Audi A3 1.4 TFSI 2008, zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, silnik zgasł, nie odpala. Po sprawdzeniu kompresji: 1 cylinder 3 bary, 2 cylinder 0 bar, 3 cylinder 0 bar, 4 cylinder 7 bar. Co może być?
mechanik śmiał, że to pancerne silniki, tłok rozwalony, ale wał, cylindry, głowica całe Jeśli faktycznie gładź cylindra nie ruszona, no to nic innego jak to, że ten tłok próbował sprężyć wodę a nie powietrze. Robiłem kiedyś taki podobny przypadek w Traficu 2.0 dci, też korba ugięta ale tłok i wał cały. Winnym okazała się chłodnica spalin zaworu EGR,...
sprawdził kompresję na cylindrze 1 i 4, podczas kręcenia na sucho kompresja jest (okolice 12 barów) natomiast na odpalonym silniku nie chodzi ten 1 cylinder i kompresja raz jest, a raz jej nie ma (okolice 3–4 bary) A jak do tego doszedłeś ?Bo albo czarami i wróżbami albo tym WPS500X ?? Jakaś ta diagnoza niewiarygodna. ale może warto coś jeszcze sprawdzić?...
No to rób porządek z EGR, zmierz kompresję i zrób test szczelności cylindrów.
A jak z kompresją na pozostałych cylindrach? jeżeli poniżej 2.5MPa to ciężko z paleniem
zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach. do sprawdzenia również zapłon i jego korekta z ECU.
Przeskoczyl lancuch i wygielo 16 zaworow i wytarta szklanka pompy wysokiego cisnienia co chodzi na walku wytarta razem z tym.trzpieniem tak wiec jest nowa walek ocalal
Przyjechało Clio2 1.5DCI-65ps. na krawacie, diagnoza brak kompresji cylinder 2,3. Klient doszedł do wniosku, że nie naprawiamy tylko załatwi sobie drugi silnik, przywozi gość drugi silnik, wsadzamy do auta, odpala i tłucze niemiłosiernie-diagnoza brak kompresji cylinder 2,3. Typ zabiera silnik i twierdzi, że przywiezie następny, przywozi ale coś mnie...
Jaką kompresję ma na cylindrach?
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Jaka jest różnica kompresji na poszczególnych cylindrach ?
Pompa na 0 ze zluzowanym kolem zebatym . Kolo zamachowe na 0 ...+1 przy kompresji cylindra 1szego i "overlap" 6 co jest bardzo wazne :) . Wkladasz pompe ,luzne kolo zebate wpasowuje sie w zeby kola zamachowego ..... jezeli sie da to zaznaczasz kolo zebate pompy/ lub delikatnie wyciagasz aby sie nie przekrecilo . Dokrecasz kolo zebate do konca , wstawiasz...
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Zdejm osłonę koników i zobacz czy ci nie wyrwało klawiatury.
A pomiar kompresji na cylindrach był robiony?
Sprawdzana kompresja na cylindrach? Wtryskiwacze sprawne, zamień miejscami?
Dodatkowo w silnikach ze znacznym przebiegiem uszczelnienie układu tłok/pierścienie/cylinder zawdzięczasz właśnie między innymi odłożonemu w rowkach tłoka nagarowi, który w dużym zakresie działa jako swoisty kompensator luzu. Często się słyszy że "auto oleju nie brało, a po założeniu LPG" zaczęło". Czemu? A właśnie temu, że ze spalania gazu nagar praktycznie...
Np przepalona między cylindrami uszczelka, sprawdź kompresję
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Witam. Maluch pracuje na jeden cylinder, a z drugiego cylindra cała kompresja ucieka przez gwizdek. Co jest przyczyną? Może ktoś podpowie.
Jakakolwiek zabawa w wymianę pierścieni bez honowania cylindrów to wyrzucanie pieniędzy w błoto, to nie ma prawa zadziałać, nowy pierścień nie "ułoży" się w starym cylindrze.
problemy ze smarowaniem (...) napinacz puścił i przeskoczył Jest to bardzo możliwy scenariusz. Poziom oleju na bagnecie, był praktycznie na poziomie "dolnej kreski". Podczas kręcenia rozrusznikiem, nie słychać żadnego "oporu" związanego z kompresją w cylindrach. Obecnie, rozrusznik kręci silnikiem, tak jak gdyby były wykręcone świece ... a przy sprawnym...
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
kompresja w okolicach 13,5 na 4 cylindrach maksymalna różnica w kompresji to ok 0,7 bara Zrób test szczelności,być może kompresja wychodzi dobra przez uszczelnianie olejem.
kompresji jednym cylindrze skoda kompresji cylindrze iskry jednym cylindrze
uc3842 regulacja napięcia wózek widłowy zabezpieczenie piekarnik amica piecze
Wymiana silnika w napędzie FAAC 740 - krok po kroku Strzał w głośnikach przy włączaniu radioodtwarzacza - przyczyny i rozwiązania