Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Można ją regulować zmieniając średnicę sprężyny albo drutu czy ilość zwojów, jako skutek uzyskamy nie tylko różną stałą sprężystości, Tak jest ale na tym etapie nie wiemy jaka ma być ta sprężyna. Aby działać metodą prób i błędów trzeba mieć druty hartowalne o różnej średnicy i umiejętność ich zahartowania . To jest bardziej czasochłonne niż obliczenie...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
Witam. Przepraszam za reakcje, ale mnie rozbawiłeś. ....Działanie silników każdy zna. No nie każdy. Patrząc na to co napisałeś to stwierdzam, że Ty na pewno NIE. Diesel opiera się na samozapłonie oleju napędowego (sprężanie na które woda jest odporna) więc jaki sens jest dokładanie wody do tego układu??? . Nie prawda. w silniku diesla występuje samozapłon,...
Niestety to tak nie działa. Silniki Diesla 2T produkowano zawsze z przepłukiwaniem jednokierunkowym stosując okna w cylindrze. Kierunek przepływu w górę lub w dół. Istnienie okien w gładzi cylindra uniemożliwia całkowite odseparowanie skrzyni korbowej pierścieniami, więc mamy przeciek oleju do okien. Dokładność przepłukania ma ogromny wpływ na sprawność...
Jeżeli nie Widzisz potrzeby zmiany miejscami wtryskiwaczy tak jak koledzy piszą to znaczy że nie masz dostatecznej wiedzy. Koledzy próbują ci pomóc i wyeliminować usterkę bez kupowania części a ty swoje. Wypadanie zapłonu jest to brak detonacji lub nieodpowiednia detonacji na cylindrze. Czyli jednym słowem potrzeba jest odpowiednia kompresja ilość powietrza...
Problem rozwiązany. Przyczyną strzałów w wydechu była niesprawna głowica. Było gdzieś mikropęknięce i na jednym cylindrze dostawał się płyn do komory spalania. Bardzo niewielki ubytek płynu chłodniczego ok 1l na 10tyś km. Dał mi do myślenia. Wymieniłem głowicę na inną i nic już nie strzela. Dziwne , że nie wychwycili pęknięcia w głowicy jak była sprawdzana...
Dolanie oleju zmniejsza objętość komory spalania więc oczywiste że ciśnienie wzrośnie. Taki pomiar się robi na wszystkich cylindrach i z jednakową dawką oleju.
Teoretycznie w praktyce nie wiadomo co kupię. Zabawa z wymianą silnika to nie dla mnie nie dam rady czasowo. Tylko dziwi mnie, że przy przebiegu tylko 85.000km mogło dojść do takiego spadku kompresji i to tylko na jednym cylindrze. Po zdjęciu głowicy na drugim cylindrze widać okopcony dolot i wydech wszędzie pełno sadzy. Czy to oznacza uszkodzenie głowicy...
Cała historia wynika z tego ;w procesie spalania mamy kilka czynników tj.prędkość obrotową silnika- która jest zmienna,kąt wyprzedzenia zapłonu który też jest zmienny,pozostaje czas spalania mieszanki paliwowo powietrznej i ten jest stały.Nie możemy przyspieszyć czasu spalania.Dlatego przy małych obrotach i dużym obciążeniu zapłon paliwa w cylindrze...
Nawet jakby blokował to by silnik zgasł zadławił by się własnymi spalinami a nie tylko na jednym garze był problem a drugi by chodził.. Nawet zapłon można wykluczyć bo jeśli zły to dopalanie paliwa będzie poza komorą spalania a na pewno nie jest przyczyną zalewania świecy... Tu jedynie nikt nie poruszał tematu o "wadliwej świecy" może być izolator uszkodzony...
Jest to możliwe (pośrednio). Jeśli spalanie w jednym cylindrze nie zachodzi poprawnie to silnik zaczyna szarpać, co powoduje prawdopodobnie poprzez sygnał z czujnika spalania stukowego odłączenie (przez komputer) wtrysku paliwa na danym cylindrze i wyświetlenie stosownej kontrolki. Nie całkiem tak, ale prawie. Diagnostyka - w DTC powinna być stosowna...
" Czy wedlug ciebie reakcja spalania HHo i mieszanki paliwowej w jednym cylindrze beda zachodzily oddzielnie? " Raczej będą zachodziły razem, ale bilans całości będzie sumą bilansów każdej z nich oddzielnie. ;)
Rzuuf, nie próbuj nas zalewać pseudonaukowym bełkotem. Znasz się na elektryce to się tego trzymaj i nie próbuj odbierać chleba naukowcom, pracującym nad silnikami bo się po prostu błaźnisz i kompromitujesz. Jeśli uważasz, że jesteś mądrzejszy i masz większą wiedzę o silnikach jak kmdr. prof. dr hab. inż. Leszek Piaseczny z Akademii Marynarki Wojennej...
nie rozumiem pytania o magnesy we wtryskiwaczach... wg tego co napisałeś - we wtryskiwaczach będzie się gromadziła rdza z filtru paliwa w okolicach tych magnesów... wtrysk grupowy nie ma znaczenia, jeżeli magnetyzer działa, to również na mieszanie w dolocie I się gromadzi, tylko tam jest siatka (filtr) która to zatrzymuje i czasem się zapycha... ale...
Możesz założyć takie same ale z ciepłotą 6 ponieważ jest wyższa temp. spalania w cylindrze.
Pomiar kompresji jest podstawą diagnoz spalania w cylindrach- jak wyglądały stare świece. Co do grzania w korku-czy wentylator chłodnicy pracuje?
Spokojnie. Jemu nie zaszkodzą obroty ale zbyt duże obciążenie i większa z tego powodu temp. spalania w cylindrach co może się przyczynić do przytarcia tłoka.
Może ci się na świecach wod skrapla w komorze spalania ? Kiedyś miałem problem z zapłonem zimą to wystarczyło ściągnąć "fajki" (z Aisanem to nie takie łatwe) i je przetrzeć suchą szmatką. Możesz też wyczyścić szmatką czoło czujnika zapłonu nad kołem pasowym. U siebie jak założyłem świece iskry to skończyło mi się wiele problemów.
Witam . Ma mam troche broblemów z tym autem :) . NO wiec jeśli auto jest zimne to jest ok . Jeśli sie rozgrzeje nagle zaczyna sie dusić i gaśnie . Po pokręceniu rozrusznikem łapie i puszcza łapie i puszcza . Az w końcu złapie i znowu . Przed ta usterka zauważyłem ze spadły troche obroty jałowe . Jest to wersja z silnikiem 2,0 16V na gaźniku rocznik...
Chcę dodać kilka mądrości: O ile się nie mylę C-45 to był ursus z lat siedemdziesiątych. Na statkach rzeczywiście stosuje się przede wszystkim silniki wysokoprężne dwusuwowe, ale były takie także w czeskich małych ciągniczkach. Stukot pochodzi ze sposobu spalania paliwa, jak już napisali koledzy. Lanc buldog miał pojemnośc 7 litrów w jednym cylindrze...
Może być wiele przyczyn... czujnik spalania stukowego, zawór egr, zapłon przestawiony. Najlepiej jest podłączyć autko pod komputer i wszystko będzie wiadomo. Aczkolwiek patrząc na ciśnienie na tłokach to może być przyczyną, bo miałem vectre b 1.6 16v i u mnie ciśnienie było 11 (nowy silnik miał 13), na jednym cylindrze miałem albo wyrobione pierścienie,...
Witam! Zakupiłem Toyote Avensis 2001r 2.0 D4D. Przejechałem nią ok 1000km i wszystko było idealnie, gdy pewnego ranka - dokładnie 13 :) - po odpaleniu nagle zaczęła chodzić na 3 cylindry. Check się nie świecił. Zgasiłem i jeszcze raz odpaliłem i już przy odpalaniu kręciła tak jakby nie było kompresji na jednym cylindrze. Łopatologiczne sprawdzenie odpinając...
https://obrazki.elektroda.pl/5547477500_... Witam na początku zaznacze że nie jestem żadnym mechanikiem i moja wiedza pochodzzi tylko z tego co przeczytam lub oglądne :) Posiadam Pasata B5 1.6 benzyna/gaz silnik jak w opisie AHL kupiłem ten samochód rok temu i wszystko było ok do czasu aż z rury nie zaczął pojawiać się biały...
ale ja to w/g schematu mam podpiete czyli do 18 styku i 32. A np w palio 1,2 wszystkie wtryskiwacze są podpiete pod wtyk 18 czyli ze wszystkie sa jednocześnie uruchamiane. A moim zdaniem zamiana kabli by nci nie dała. Bo na tym jednym zestawie widac ze za dużo daje paliwa czyli za długo sie otwieraja te wtryski . Bo gdyby był ogólnie zbyt długi na wszystkich...
Oczywiście że to B&S o mocy 5HP, jednym cylindrze i 3000 obr/min to było wiadomo od samego początku. Ale tu chodzi o dokładny model, żebym mógł pobrać odpowiednią instrukcję ze strony producenta. Niestety, w miejscu gdzie "ściągawka" podpowiada że powinien być podany model, nie ma nawet śladu po nim, w innych identycznych agregatach też to samo, brak...
Przepraszam ale tego też nie rozumiem. Litr CO2 i litr pary wodnej ma praktycznie te same własności fizyczne jeżeli brać pod uwagę przemiany zachodzące w komorze spalania silnika. Ich gęstość nie ma tu dla nas żadnego znaczenia. Wyjaśnij o co Ci chodzi z tą gęstością. Już wyjaśniłem dwukrotnie. Chodzi o przekształcenie równania Clapeyrona dla masy...
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Wydaje Ci się. Tłok nie ma zagłębienia na komorę spalania, tylko wypukłość. Denko tłoka jest dodatkowo toczone do połowy na płasko. Taki wymysł konstruktora, musi być dopasowany z kształtem komory spalania w cylindrze.
Czyli przesłuch między cylindrowy wywołany wywaloną uszczelką.
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
Błąd masz wypadanie zapłonu, tak? Wypadanie zapłonu to brak spalania w cylindrze czyli albo brak kompresji, albo brak paliwa, albo brak iskry, albo za dużo paliwa. Po co kupujesz i wymieniasz podzespoły skoro nie zdiagnozowałeś problemu.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Zaślepkę najlepiej kupić gotową na allegro albo zrobić samemu. Ta pierwsza jest tak zrobiona, że wystarczy tylko popuścić śruby od zaworu i można ją wsunąć bez zdejmowania EGR-u. Dzięki za odpowiedź ale do 2.0 hdi znalazłem tylko zaślepkę do montażu której trzeba zdjąć zawór. Ale myślę że dam rade. Dodano po 27 EGR nie jest tylko dla ekologi po przez...
Na ten moment przetłumaczę te screeny może to coś pomoże Screen 1 DTC DF 090 Obwód czujnika prędkości pojazdu DEF Zapamietany DTC DF 124 Niszczycielska szybkość spalania Po kliknięciu na błąd DF 090 pojawia się screen nr 2 : ET427- Obwód czujnika prędkości pojazdu NIE PR155-Prędkość pojazdu. 0 km/h Po kliknięciu na błąd DF 124 pojawia się screen nr...
No i to są właśnie podstawy fizyki. Jeden gaźnik daje za bogato drugi dobrze 2 za ubogo. Efekt wypadanie zapłonów dopalanie mieszanki wydechu jak również wzrost temperatury spalania na tych dwóch cylindrach ponad normę. Co doprowadza do przetarcia się silnika. Wystarczy tylko przejrzeć podręczniki najlepiej od lotnictwa i to już od lat 20, 30 tam jest...
- podjeżdżając pod wzniesienie, wcisnąłem mocniej gaz i jakby coś pyknęło, od tego momentu silnik zaczął mocno bujać jakby palił nie na wszystkie gary Wygląda raczej na przeskoczenie rozrządu lub wystrzał gazu (nie napisałeś nic co to za instalacja). Okazało się, że nie było ciśnienia na 3 i 4 cylindrze. Po zwaleniu głowicy okazało się, że poszła uszczelka...
Witam, nic nie znalazles w sieci - bo dzisiaj praktycznie '99%' uzytkownikow o tym nie wie, to jest 'klasyczny / ksiazkowy' wrecz objaw bardzo opoznionego zaplonu lub niskiego stopnia sprezania silnika, np. 6 : 1 - a zastosowanie do niego dzisiejszego paliwa '95 Oktan'..? Podejrzewam, ze to jednak dosc nowy silnik i powinien miec ok. 8,5 - 9 : 1 sprezanie,...
Koło było sprawdzane przy okazji wymiany rozrządu. Wieszaki to też nie to. Były sprawdzane. To jest ewidentnie stukanie w rytm spalania w jednym cylindrze.
Nie powinno być problemem, bo przez ten cylinder przechodzi jedynie powietrze. Gorzej by było, gdyby wtryskiwacz podawał paliwo, które nie byłoby spalone; wtedy byłoby trochę zagrożeń, od rozrzedzenia oleju smarujacego cylinder, do spalania paliwa w układzie wydechowym (detonacje). Mam nadzieje, ze to auto kupiłeś za równowartość kraty piwa, bo inaczej...
Też myślę że nic mu nie będzie, to olej przystosowany do spalania w cylindrze, najwyżej trzeba będzie wyczyścić komorę spalania z nagaru, jeśli taki się pojawi (będzie widoczny na świecy).
Generalnie różnie to wychodzi w zależności od typu silnika. W jednym ma sens, a w innym nie. CZASEM do LPG lepiej sprawują się świece jednoelektrodowe, zamiast trój lub cztero elektrodowych. Wynika to ze "skupienia" silnej iskry w jednym miejscu i lepszego rozkładu spalania gazu w cylindrze. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być wymieniane...
Po pierwsze, to jest sprzęt na wyścigi, a nie do pyrkania po drodze. Silnik nie posiada termostatu dlatego wymaga rozgrzania, podczas jazdy się przechładza. Gaźnik jest zestrojony na osiągi a nie na poprawną pracę w całym zakresie obciążeń i obrotów. Po drugie, gaźnik wymaga strojenia w zależności od zastosowania, wysokości n.p.m. i ciśnienia, w instrukcji...
iskry jednym cylindrze kompresji jednym cylindrze niskie ciśnienie jednym cylindrze
lodówki bosch opinie oporność głośnik system navigation
frytkownica philips frytkownica philips
Opel Astra H 1.6 XER - Problemy z odpalaniem za drugim razem Grundig 46VLE7130 MB90 firmware upgrade_mb90.bin recovery, panel-specific flashing issues