Pomiar kompresji jest podstawą diagnoz spalania w cylindrach- jak wyglądały stare świece. Co do grzania w korku-czy wentylator chłodnicy pracuje?
Spokojnie. Jemu nie zaszkodzą obroty ale zbyt duże obciążenie i większa z tego powodu temp. spalania w cylindrach co może się przyczynić do przytarcia tłoka.
Możesz założyć takie same ale z ciepłotą 6 ponieważ jest wyższa temp. spalania w cylindrze.
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Wydaje Ci się. Tłok nie ma zagłębienia na komorę spalania, tylko wypukłość. Denko tłoka jest dodatkowo toczone do połowy na płasko. Taki wymysł konstruktora, musi być dopasowany z kształtem komory spalania w cylindrze.
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Czyli przesłuch między cylindrowy wywołany wywaloną uszczelką.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Zaślepkę najlepiej kupić gotową na allegro albo zrobić samemu. Ta pierwsza jest tak zrobiona, że wystarczy tylko popuścić śruby od zaworu i można ją wsunąć bez zdejmowania EGR-u. Dzięki za odpowiedź ale do 2.0 hdi znalazłem tylko zaślepkę do montażu której trzeba zdjąć zawór. Ale myślę że dam rade. Dodano po 27 EGR nie jest tylko dla ekologi po przez...
Na ten moment przetłumaczę te screeny może to coś pomoże Screen 1 DTC DF 090 Obwód czujnika prędkości pojazdu DEF Zapamietany DTC DF 124 Niszczycielska szybkość spalania Po kliknięciu na błąd DF 090 pojawia się screen nr 2 : ET427- Obwód czujnika prędkości pojazdu NIE PR155-Prędkość pojazdu. 0 km/h Po kliknięciu na błąd DF 124 pojawia się screen nr...
Po pierwsze, to jest sprzęt na wyścigi, a nie do pyrkania po drodze. Silnik nie posiada termostatu dlatego wymaga rozgrzania, podczas jazdy się przechładza. Gaźnik jest zestrojony na osiągi a nie na poprawną pracę w całym zakresie obciążeń i obrotów. Po drugie, gaźnik wymaga strojenia w zależności od zastosowania, wysokości n.p.m. i ciśnienia, w instrukcji...
Błąd masz wypadanie zapłonu, tak? Wypadanie zapłonu to brak spalania w cylindrze czyli albo brak kompresji, albo brak paliwa, albo brak iskry, albo za dużo paliwa. Po co kupujesz i wymieniasz podzespoły skoro nie zdiagnozowałeś problemu.
Też myślę że nic mu nie będzie, to olej przystosowany do spalania w cylindrze, najwyżej trzeba będzie wyczyścić komorę spalania z nagaru, jeśli taki się pojawi (będzie widoczny na świecy).
Garnek=cylinder. Przerywa znaczy nie dochodzi do procesu spalania w cylindtze nazwane w terminologii diagnostycznej wypadaniem zapłonu. Jak nie spala jeden cylinder cały czas to silnik równomiernie nadmiernie wibruje. Jak garki wypadają losowo to masz nierównomierne losowe szarpnięcia.
Koło było sprawdzane przy okazji wymiany rozrządu. Wieszaki to też nie to. Były sprawdzane. To jest ewidentnie stukanie w rytm spalania w jednym cylindrze.
a cisnienie sprezania mierzyles? w tym motorze gdy jest kiepskie spalanie na ktoryms cylindrze sterownik silnika odłącza go
To nie jest rdzeń od e6 Sprzedają takie jako zamiennik, np. pewna hurtownia na I... P.S. Podejrzewam że ten wkład ma mniejszy przelot niż oryg, przez co mniej spalin wraca, bo klap EGR się nie kalibruje i są one przygotowane go większego przelotu. Skutkiem tego jest wyższa temp spalania w cylindrach i stąd może błąd przepływomierza bo nie taki pobór...
No i to są właśnie podstawy fizyki. Jeden gaźnik daje za bogato drugi dobrze 2 za ubogo. Efekt wypadanie zapłonów dopalanie mieszanki wydechu jak również wzrost temperatury spalania na tych dwóch cylindrach ponad normę. Co doprowadza do przetarcia się silnika. Wystarczy tylko przejrzeć podręczniki najlepiej od lotnictwa i to już od lat 20, 30 tam jest...
Witam, W swoim czasie poświęciłem trzy lata zajmując się tym paliwem. 5 lat ogrzewałem dwa domy tym olejem. Było super ciepło i super tanio. Najprostsza konstrukcja to płaska płyta o grubości ok 6mm z otworem na środku o średnicy około 10...15mm. od dołu przyspawana jest rurka doprowadzająca olej , który podawany jest pompką olejową od poloneza lub...
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Witam, nic nie znalazles w sieci - bo dzisiaj praktycznie '99%' uzytkownikow o tym nie wie, to jest 'klasyczny / ksiazkowy' wrecz objaw bardzo opoznionego zaplonu lub niskiego stopnia sprezania silnika, np. 6 : 1 - a zastosowanie do niego dzisiejszego paliwa '95 Oktan'..? Podejrzewam, ze to jednak dosc nowy silnik i powinien miec ok. 8,5 - 9 : 1 sprezanie,...
A czy on nie powinien po odpaleniu silnika załączyć grzania świec celem polepszenia spalania w cylindrze , nawet jeśli na dworze jest + 10 st, po ok 2-3 min powinien wyłączyć. Te dogrzewanie powinno się załączyć gdy temp cieczy jest poniżej 30 st C
Przekroczona granica spalania stukowego cylindra nr 1
- podjeżdżając pod wzniesienie, wcisnąłem mocniej gaz i jakby coś pyknęło, od tego momentu silnik zaczął mocno bujać jakby palił nie na wszystkie gary Wygląda raczej na przeskoczenie rozrządu lub wystrzał gazu (nie napisałeś nic co to za instalacja). Okazało się, że nie było ciśnienia na 3 i 4 cylindrze. Po zwaleniu głowicy okazało się, że poszła uszczelka...
Witam, mam problem z autem ciężarowym Daf XF105 460. Spadła moc silnika i zwiększył się apetyt na paliwo (40l/100km). Nigdy tak nie było! Auto ma 317000km przebiegu! Byłem na serwisie, zmienili mi podstawę filtra paliwa, wstępną pompę paliwa i nic nie pomogło! Filtry powietrza i paliwa nowe! Przy kolejnej wizycie powymieniali mi już prawie wszystko,...
Wimiana głowicy na inną rozwiązała wszystkie problemy. Było jakieś mikropęknięcie w głowicy i zasysało płyn chłodniczy do cylindrów. Ubytek płynu 1l/ 10tyś. km. Ta ilość wystarczała żeby zaburzać proces spalania w cylindrze i część niedopalonego paliwa dostawała się do kolektora wydechowego i tam się dopalała. Stąd były te " fuknięcia " w wydech.
Nie właściwa dawka lub problem ze spalaniem. Sprawdź kompresję na cylindrach.
Wtryski do sprawdzenia. Dawki, wydatek itp szczególnie pod obciążeniem, jak auto leci 90-100 z ładunkiem na pace. Jeżeli będą się rozjeżdżać albo wręcz lały (któryś z nich) będzie podnosił temperaturę spalania w cylindrze i przepalał uszczelki. Oczywiscie tak prozaiczną przyczynę jak sprawny termostat, brak wycieków płynu chłodniczego, itp wykluczam...
witam ponownie czy kolektor ssący z mondeo 2005 rok 1.8 125 km będzie pasował do tego samego silnika lecz z 2001 roku??? bo mam okazje taki kupić w dobrym stanie klapki bez luzów lecz czy warto ??? pozdrawiam
Pewnie że może. Od tego jak rozpyla i od temp. silnika zależy przebieg procesu spalania w cylindrze. Jak napisałem wyżej odkręć kolektor wydechowy i zobacz czy wszystkie cylindry mają takie same spaliny, przykładając kartkę papieru czy któryś nie pluje paliwem. Coś musi być widoczne.
Witam wszystkich. Przy remoncie silnika deutz f6l912 stwierdziłem, że wymiar komory spalania poszczególnych cylindrów nie mieści się w w normach z instrukcji tj. 1-1,2mm. A zawiera się w przedziałach 1,7-1,9mm. Dodam tylko, że pod tuleje i pod głowice zamontowałem najcieńsze dostępne dla tego typu silnika podkładki - odpowiednio 0,2 mm i 1 mm. I mam...
I jak odpalił po pęknięciu paska? Każdy silnik ZS jest pozbawiony komory spalania w cylindrze więc zawory 100% dostały. Czy to 90KM czy 110KM 16V tak samo ma ustawiany rozrząd. A tak jak wyżej pisali, pompy CR nie trzeba ustawiać. A za chwilę będzie gadanie, że francuzy to zło bo pasek pękł...
Jak naprawisz pierwsze , to sonda lambda na 3 cylindrach bedzie prawidłowo funkcjonować.
Witam, niestety - wszystkie niedomagania biora sie dzisiaj z braku benzyn niskooktanowych / 68 - 78 Oktan, ktore jeszcze nadawaly sie do silnikow SV [ dolnozaworowych ], po odpowiednim ustawieniu momentu zaplonu / 'dostrojeniu' silnika... Ponizej tabela opracowana przez Eksperta - silnikowca, dotyczaca LO benzyn / odpowiadajaca stopniom sprezania silnikow....
Witam serdecznie. Z związku z tym, że od nowego roku wchodzi paliwo E10, mam pytanie. Otóż posiadam Junaka 904 z silnikiem 139FMB, i pytanie brzmi, czy mogę jeździć na tym paliwie? Nic silnikowi się nie stanie? Wyczytałem w internecie, że pływak w gaźniku z biegiem czasu zacznie kruszeć, podnosi się temperatura spalania w cylindrze oraz uszkodzą się...
Nie powinno być problemem, bo przez ten cylinder przechodzi jedynie powietrze. Gorzej by było, gdyby wtryskiwacz podawał paliwo, które nie byłoby spalone; wtedy byłoby trochę zagrożeń, od rozrzedzenia oleju smarujacego cylinder, do spalania paliwa w układzie wydechowym (detonacje). Mam nadzieje, ze to auto kupiłeś za równowartość kraty piwa, bo inaczej...
Witam.Standardowo sprawdził bym czy jest iskra i czy komory spalania w cylindrach są wilgotne. Wszystkie wtyczki elektryczne w układzie zapłonowym potraktował bym preparatem do czyszczenia styków.
Generalnie różnie to wychodzi w zależności od typu silnika. W jednym ma sens, a w innym nie. CZASEM do LPG lepiej sprawują się świece jednoelektrodowe, zamiast trój lub cztero elektrodowych. Wynika to ze "skupienia" silnej iskry w jednym miejscu i lepszego rozkładu spalania gazu w cylindrze. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być wymieniane...
Witam błąd spalania 3 cylindra ,samochód odpala od strzału .Brak mocy nierównomierna praca,niebieski dym.Wtryski sprawdzone miał ktoś podobny przypadek .
Turbosprężarka to inaczej WIRNIK napędzany spalinami.Po drugiej stronie wirnika tez jest wirnik łapatkowy ktory tłoczy zimne powietrze z zewnątrz auta do komory spalania obnizajac temp tlenu przez co dostaje sie go wiecej do cylindra co zapewnia lepsze i nizzsze spalanie itp. A kompresor to spręzarka powietrza napedzana paskiem klinowym od silnika!W...
to masz bardzo źle wyregulowany gaźnik
Standard, wałek.
Od wysokiej dawki kat sie nie zrobi raczej czerwony,tylko od braku spalania w cylindrze Szukał bym problemu w WN (przewody i świece nowe to pozostaje cewka i jej sterowanie)
Jak nie ma , jak glowice maja ok 130'C a zawory duzo wiecej. 130°C to jest spora temperatura? To jest ewentualnie normalna praca takiej sprężarki. Nic nadzwyczajnego. Poza tym, żeby osiągnąć taką temperaturę to musiałaby mieć pracę ciągłą przez dobre pół dnia. Żeby napompować 50 litrowy zbiornik do 10 atmosfer sprężarka potrzebuje około 1,5 minuty....
Cała ta dyskusja to tak naprawdę nie ma sensu, to wróżenie z fusów. Nawet nie znacie stanu cylindra, pierścieni i tłoka a tym samym przyczyny spalania oleju. W silnikach tych jest cylinder bez żadnej warstwy utwardzanej ani tulei, tłok jest twardszy niż sam cylinder. Zużycie pierścieni jest równoznaczne ze zużyciem cylindra. Tak jak napisał kolega kkknc...
No właśnie. Na tyle silników ciągnikowych z którymi robiłem zajechany miał problem z osiągnięciem właściwej temp. silnika. Ogień z tłumika nie jest odnośnikiem do warunków i temp. spalania w cylindrze. Artykuł jest o temp. spalin mierzone na wyjściu z kolektora. trudno powiedzieć jakie warunki panują w cylindrze w którym nie spala się cała wtryśnięta...
Czyli są chyba dwie możliwości - albo gdzieś płyn Ci ucieka (np nieszczelna chłodnica, albo poprostu na jakimś łączniku opaska zaciskowa nie trzyma), albo płyn dostaje się do komory spalania (na cylinder) i tam zostaje spalony.
Tak jak pisałem wyżej, nie jestem mechanikiem samochodowym, więc nie mam dużej skali porównawczej, poza tym z czym miałem do czynienia w swoich samochodach. U mnie świece w danym samochodzie, na wszystkich cylindrach, miały bardzo podobny wygląd (kolor izolatora wewnętrznego i wygląd elektrod). Na Twoim zdjęciu izolatory mają różny odcień (duży rozrzut)...
Któryś z japońskich producentów, bodajże Mazda zaproponowała silnik dwusuwowy zbudowany z silnika czterosuwowego. Dwa zawory grzybkowe dosłownie sterowane wałkiem rozrządu obracającym się z tą samą prędkością co wał korbowy. Teoretycznie takie rozwiązanie pozwala całkowicie odseparować skrzynię korbową i wyeliminować problem spalania oleju, tyle że...
Stopień kompresji to stosunek objętości komory spalania do sumy objętości komory spalania i objętości cylindra ponad tłokiem w jego dolnym położeniu. Ciśnienie sprężanie to ciśnienie jakie wytwarza tłok w komorze spalania w końcowej fazie suwu sprężania. Tu jest to dość dokładnie wyjaśnione. http://zssplus.pl/publikacje/publikacje3... Nie ma uniwersalnego...
zrobiłem diagnostykę. Na 3 cylindrze Przerywacz spalania cylinder 3 rozpoznany
Do sprawdzenia zasilanie w paliwo po stronie LPG - może wtryskiwacz nie podaje LPG. Komputer pokazuje przerwę w zapłonie bo nie widzi by spalała się mieszanka na cylindrze - ten błąd nie oznacza tylko i wyłącznie braku iskry.
A Szacowny ,,Strumieniu" policz jeszcze warunki spalania mieszanek stechiometrycznych dla benzyny i LPG.w obecności N2O. Temperatura, uwarstwienie ładunku mieszanki w cylindrze, a przede wszystkim temperaturę spalania. :D Znam paru NOSowcow, wiem jak silniki np. Nissana Skyline 3l wyglądają po paruset kilometrach, ale gazu LPG tu nie ma. :cry:
spalanie benzyny '95' trwa w nich najczesciej jeszcze w polowie suwu pracy Połowa suwu pracy to 90°. 'silnik musi byc dostrajany do aktualnie zastosowanego paliwa i cykl spalania w cylindrze - powinien byc zakonczony 10 stopni po przejsciu tloka przez ZZ'. Wtedy silnik najmniej sie grzeje i ma najwieksza moc jednoczesnie - bo jest idealnie dostrojony...
Wiesz diagnoza jest jedna, kable WN lub świece lub kopułka rozdzielacza lub wszystko razem do wymiany a wynika to stąd, ze biegi sa tak postopniowane ze przy niesprwanosci w spalaniu ktoregoś cylindra dochodzi do rezonansu miedzy silnikiem a resztą ukąłdu napędowego i szarpie , dusi sie auto i nie tylko kangoo jak twoje ale wiekszosc aut. powinno pomóc....
swiece zarowe sluza do podgrzania komory spalania w cylindrach aby ulatwic zaplon mieszanki paliwowo-powietrznej i dalej pracuje juz jak perpetum moblie na ON :) -silnik o zaplonie samoczynnym, poczytaj wiecej. pierwsze slysze o podgrzewaniu plynu chlodniczego. O_o
W tych silnikach leci często uszczelka pomiędzy kanałem olejowym a 1 cylindrem. Olej nie przedostaje się zwykle do cieczy chłodzącej, tylko prosto do komory spalania. Poza tym uszkodzona uszczelka potrafi skutecznie odciąć dopływ oleju do głowicy, skutkując szybkim wysypaniem się popychaczy hydraulicznych. Należałoby poszukać oleju w komorze spalania...
Witam, problem podobny do wypadania zapłonów. Auto jest zagazowane. Czasami jakby chodził na 5 cyl. Wszystkie cewki wymienione na DELPHI. Nowe świece NGK. Błąd pojawia się niezależnie od podawanego paliwa. Czy gaz czy benzyna jest to samo. Czasami 400km można zrobić bez błędu a czasami zapala się co drugi dzień. Sondy pracują prawidłowo. Akurat teraz...
Wątpię, żeby to były zawory, musiały by być ostro wypalone, żeby nie było spalania w cylindrze. Co do wtryskiwacza, wyślałem, że jest jeden do obu paliw, ale jeśli są dwa to może sterownik nie podaje impulsu do otwarcia wtryskiwaczy. Skoro iskra jest to pozostaje brak paliwa w cylindrze i tu moim zdaniem trzeba szukać usterki.
Porównywałem pomiar na uzwojeniu wtórym, wartości są zbliżone (wrzucę je w najbliższym czasie). Cewkę 2 wymieniałam na nową pół roku temu. Czy mogła ulec awarii? Co sądzicie o spryskaniu "spray konentorem" złacza komputera? Jak to zrobić, tzn. co muszą odłączyć? klemy? Jak prawidłowo odłączyć komputer? Czy możesz coś więcej napisać o sygnale z czujnika...
Silnik już działa poprawnie? Co było przyczyną? Co z głowicami nie tak?
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
Jedna z metod zmniejszenia komory spalania w cylindrze, zwiększająca sopień sprężania. Efektem jest podniesienie GMP tłoka. Metoda dość prymitywna w pomyśle co trudna w implementacji. W nowoczesnych silnikach nie do zastosowania ze względu na konstrukcję tłoka/głowicy i ich odległość. Poza tym takie modyfikacje są mało efektywne.
pojemnością komory spalania, dokładnie średnicą cylindrów.
Witam po wymianie sprzęgła w Pasku B6 105 KM 2006r autko nie ma mocy.Po podłączeniu testera wyskakuje mi błąd 00579.Widze iż wszystkie kostki są wpięte Mam różne tłumaczenia tego błędu .KTS pokazuje mi iż winą jest zwarcie czujnika regulacji ciśnienia [takie tłumaczenie błędu] Inny tester widzi to jako błąd czujnika spalania stukowego cylinder 3. Panowie...
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
czy komputer sterujacy silnikiem (benzyna)łapie jakieś błędy typu przerwy lub nieregularne cykle spalania różnych cylindrów? jeżeli tak to możliwe jest uszkodzenie listwy wtryskiwaczy gazu (zanieczyszczena,zacinajace sie iglice) nierównomierna praca powoduje skoki ciśnienia, ECU gazu łapie bład nieprawidłowego ciśnienia i przełacza na bęzynę.
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. W mojej C-360-tce również mam problem ze spalaniem w jednym cylindrze. Po wymianie tłoków, pierścieni, reg. głowic i pompy w dalszym ciągu nie spala w pierwszym cylindrze od zbiornika (widać że spod uszczelki kolektora wycieka paliwo). Przed remontem również tak było i po remoncie usterka nadal występuje. Mógłby ktoś...
Hejka, Pierścień mi pękł, i wydmuchało kawałek komory spalania przy wydechu, ogólnie cylinder i tłok do wymiany. Muszę więc wymienić, i teraz pytanie: czy ktoś próbował założyć cylinder 80cc do silnika, który został kupiony jako 50cc? Chodzi mi o rozstaw szpilek, i czy wał to wytrzymuje, i czy konieczna jest wymiana króćca gaźnika? Padł po niewiele...
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
I zamień miejscami wtryski , 3 i 4 cylinder sygnał spalania stukowego poza normą
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
witam mam pytanie co może być przyczyną błyskania kontrolki świec po podłoczeniu cdif wyszło złe spalanie 3 cylindra proszę o pomoc Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do kosza, manta.
W procesie elktrolizy tlen i wodór powstają zawsze w stałych proporcjach, i zawsze po spaleniu powstanie z nich woda. Tlen z elektrolizy nie wpłynie na spalanie paliwa. Jedynie mieszanka wodór/tlen może spowodować zwiększenie temperatury spalania w cylindrze, co w efekcie prowadzi do powstawania większej ilości tlenków azotu. W autach z katalizatorem...
Proponuje sprawdzić luzy na zaworach. Musi być coś nie tak skoro nie ma dobrego spalania na trzecim cylindrze.
Brak egr-u w twoim aucie zaszkodzi tylko środowisku naturalnemu :lol: fakt, EGR-y bardziej szkodzą silnikowi niż pomagają, ale dodatek spalin znacznie obniża temperature spalania w cylindrze co z kolei może przekładać się na wytrzymałość silnika ... .choć go w gruncie rzeczy go poważnie zanieczyszcza. Pozdrawiam Marcin
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Skuter 2T pali 8-9 litrów . Zużyty cylinder ?
Zjawisko raczej świadczy o niesprawności zaworu wydechowego lub niepełnym spalaniu paliwa w cylindrze. Warto by sprawdzić ciśnienie sprężania.
W trakcie rozgrzewania do ponownego sprawdzenia auto zgasło, mechanik nie mógł odpalić, po ostygnięciu auto odpaliło na 3-cyl. CHECK świeci, ilość usterek 6: P0015 - Przyspieszenie wałka rozrządu (rząd 1) Nie uzyskano wartości wymaganej P0024 - Opóźnienie wałka rozrządu (rząd 2) Nie uzyskano wartości wymaganej P0341 - Czujnik położenia wałka rozrządu...
Witam ponownie. Do objawów doszła jeszcze marchewka i napis żeby wymienić filtr paliwa. Po wymianie dzieje się to znacznie mniej razy tzn wcześniej raz dziennie nieraz dwa a po wymianie dwa razy na miesiąc. Błędy oczywiście sprawdzę znowu jak będę w domu. Dodam co wyskoczy.
Według zdjęcia które wstawiłeś wygląda to tak, że na 3 cylindrze spalane są za duże ilości resztek oleju. Więc oczywiście na początku pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach przy wykręconych wszystkich świecach. Jeżeli pomiar wyjdzie dobry na wszystkich cylindrach no to trzeba będzie sprawdzić uszczelniacze na zaworach a następnie ( o ile nie będzie...
Dziwne, przecież jak wtryski będą wyłączone to silnik zgaśnie. W jaki sposób to może działać? Nie będzie spalania paliwa w cylindrach, ale silnik (a dokładnie to wał korbowy) będzie się dalej obracał napędzany przez obracające się koła. Energia potrzebna do przesunięcia tłoków w suwie sprężania przy braku spalania paliwa w innych cylindrach, to właśnie...
Opornośc przewodów ma niewiele do gadania. Ważniejsze jest aby nie miały przebicia. Świece wykręć i obejżyj na okoliczność jakości spalania w cylindrach. Czy silnik ciągnie róno pod obciążeniem czy przerywa ? Może zabrzmi to banalnie i będzie przyczyną docinków sprawdź regulator powietrza wolnych obrotó zwany popularnie krokowcem. Poszukaj tez fałszywego...
powiem więcej, że jak temperatura otoczenia przekroczy 16 stopni to wcale sie nie będzie palić kontrolka bo swiece nie będą uzywane - np latem. Silnik po jezdzie i krótkim postoju jest jeszcze ciepły i swiece nie będa podgrzewały komór spalania w cylindrach. Jak miałem starego diesla i po zakupie auta z DTI też myslałem ze cos padło bo w citroenie ZX...
johnny883 jak wyliczyłeś te 40 zł rocznie? ;)
Nie. Ale liche sprężanie będzie się objawiało dużą korektą i nieprawidłowym przebiegiem spalania na tym cylindrze, co może zwiększyć zapełnienie filtra. Da też nierównomierną pracę silnika. Zmierzyłeś je już na gorącym, gdy występuje problem?
Odnośnie wypadania zapłonu na cylindrze , błąd należy interpretować : spalanie nie nastąpiło , więc wchodzi jeszcze w grę kompresja, wtryskiwacz i jego obwód.
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Raczej chodzi o to, że przy mieszance ubogiej jest wysoki stosunek jednostkowy cząsteczek tlenu do węglowodorów. Na każdą cząsteczkę węglowodorów przypada więcej cząstezcek tlenu, niż w bogatej. W mieszankach ubogich dochodzi też do lepszego wymieszania paliwa z powietrzem, co ułatwia i przyspiesza proces spalania. Cała ilość dostarczonego paliwa spala...
Witam! Mam nietypowy problem mam silnik jak w temacie który ma szereg różnych objawów, ale zacznę od tych diagnostycznych ustaleń jako najbardziej wg mnie przydatnych: Silnik jak pracuje na obrotach to w blokach pomiarowych uciekają mu zapłony na trzech pierwszych cylindrach a na czwartym ani jeden. Najlepsze jest to, że ucieka ich taka ilość, że są...
A czy filtr oleju ma coś z tym wspólnego bo nie długo zbliża mi się wymiana oleju??? Może mieć coś wspólnego, gdyż jeśli zakłócenia w pracy silnika są typu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa" , to w obecności filtra FAP część niespalonej mieszanki paliwowo-powietrznej przedostaje się do obiegu oleju i jego ilość wzrasta, zamiast maleć. Należy...
Witajcie. Dopiero teraz mam czas żeby napisać. Problem został całkowicie rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania silnika była cewka zapłonowa, która dokańczała już swój żywot. Miała wewnętrzne przepięcia przez co podawała słabą iskrę co przekładało się na małą energię spalania w cylindrach a co z kolei przekładało się na małą moc silnika i jego falowanie....
Witajcie. Dopiero teraz mam czas żeby napisać. Problem został całkowicie rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania silnika była cewka zapłonowa, która dokańczała już swój żywot. Miała wewnętrzne przepięcia przez co podawała słabą iskrę co przekładało się na małą energię spalania w cylindrach a co z kolei przekładało się na małą moc silnika i jego falowanie....
wypalanie tlenu(lub powietrza) z komory spalania (cylindra) resztę załatwi podciśnienie. Tylko że tlen i inne składniki powietrza się nie palą :D
P2339 - Cylinder 4: uszkodzony czujnik spalania stukowego. P2339 - Cylinder 4 Above Knock Threshold. Nie czujnik,tylko wtryskiwacz.
iskry jednym cylindrze kompresji jednym cylindrze ciśnienia jednym cylindrze
parametry sprężarki lodówki nadajnik niskich częstotliwości zwarcie renault espace
moduł wycieraczek citroen kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Przejęcie konta poczta.o2.pl przez hakera - jak odzyskać dostęp? Czy ogólnikowe wyznanie grzechów jest ważne?