Zacznij od sprawdzenia wiązki w okolicy czujnika prędkości i pływaka paliwa bo w Iveco wiązki sypią się w palcach .
W komorze silnika , skrzynka bezpieczników . Przekaznik T10 zaznaczony na czerwono. https://obrazki.elektroda.pl/7145583400_...
Znalazłeś rozwiązanie? U mnie dzieje się podobnie, wymieniłem pompkę paliwa, ale to nie pomogło
nie koniecznie uszkodzili, nie oskarzaj nikogo, z wtryskami tak bywa, sa to bardzo precyzyjne urzadzenia i nie jest latwo wyjac je w sterylnych warunkach, ponadto potrafia sie uszkodzic a dokladniej zabrudzic w srodku/skorodowac z powodu wylania z nich paliwa.
Zapewniam cię że błędy są w któryś ze sterowników tylko że niewiele komputerów poprawnie diagnozuje to auto. Najlepiej jak byś to zdjagnozował oryginałem do iveco EASY
Czujnik sprawny?
Uszkodzenie ECU, naprawione
Zatkany powrót. Nie ma jak obniżyć cisnienia
Przekaźnik który prezentujesz na zdjęciu w modelach 2000 w ogóle nie występuje,wszystkie te małe powinny mieć 5 pinów.Takie są w Daily po 2006r.W niektórych modelach może się trafić zespół diód ,który wygląda podobnie,ale jest minimalnie mniejszy. Teraz pytanie, czy po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka wtrysku,a następnie gaśnie, a morze świeci...
Odłącz przewody od pompki paliwa i podłączyć ją na krótko i startuj
Witam Z tego co pamiętam to błąd czujnika położenia wału Który to rok jaki silnik ? Jeśli to common rail to spróbuj palić z wypiętą wtyczką z czujnika ciśnienia paliwa w pompie
Witam. Iveco Daily 2011 rok. Wskaźnik paliwa nie podnosi się, a rezerwa cały czas miga. Aktywacja wskaźnika testerem podnosi wskazówkę, w parametrach poziom paliwa 0. Smok na 2 przewodach, mostkowanie nie przynosi skutku. Może schemat ktoś posiada?
Uszkodzony przekażnik pomki paliwa.
Auta nie można odpalić, brak ciśnienia na listwie. Zawór regulacji dawki paliwa się otwiera a paliwo nie jest pompowane do listwy.
Niestety nie mam schematu./
Powodów może być 100, potrzebna diagnostyka i odczyt kodu usterki, inaczej nie da rady, najprawdopodobniej, zgłosi błędy związane z obwodem wysokiego ciśnienia paliwa.
U mnie na Delpi komunikacja ok choć przekłamuje kody do odczytu używam diagnostyki migowej a do podglądu parametrów i kasowania Delpi.Co do błędu 81-monitorowane ciśnienie paliwa ,Ciśnienie zadane nie odpowiada ciśnieniu uzyskanemu,wymień regulator ciśnienia na pompie CR.Siateczka lubi się zapychać przy kiepskim paliwie.
Iveco Daily 2,8 po 2000 r. ma pompkę paliwa elektryczną zewnętrzną na ramie, przed pompką jest dodatkowy filterek wstępny http://obrazki.elektroda.pl/3815501400_1...
A próbowałeś dolać paliwa?Zdejmij kleme na chwile,podłącz i sprawdz ile wtedy pokaże paliwa.
Daj fotkę
P0094? Nie otwiera wtryskiwaczy z powodu niskiego ciśnienia paliwa. Masz zasilania na regulatorze w pompie? Co widzi ECU podczas kręcenia? Jest prąd na pompę paliwa w zbiorniku?
Witam. Mam taki problem z dostawczym Iveco. Otóż Kiedy mam zatankowany zbiornik paliwa do pełna, wskazówka pokazuje mi że mam tylko 3/4 baku. (nawet nie całe) Następnie kiedy się zapali rezerwa to powinienem móc zrobić jakieś 100km a mogę zrobić prawie 250km, czyli oszukuje na 100%. Ostatnio wyjmowałem ze zbiornika cały pływak razem z pompką. Potem...
Padła elektryczna pompka paliwa przy baku
Witam. Mam problem z iveco daily 2016r 3.0. Sporadycznie wywala błąd cisnienia paliwa za niskie poza progiem i pojazd gasnie albo nie reaguje na pedał gazu. Wtryski sprawdzone w boschu są ok, zawor regulacyjny na listwie wymieniony, pompa cr bez śladów opilkowania i zawor regulcyjny wymieniony oraz zawor mechaniczny przelewowy, filtr paliwa wymieniony....
Iveco Daily 2.3 2007, nie zapala silnik, sprawdziłem sterowniki silnika i jest ok, wyskakuje mi błąd czujnika ciśnienia szyny sygnał powyżej maksymalnie wartości progowej. Czujnik podkładałem z innego auta i jest tak samo, a do tego nie działa pompka paliwa.
A diagnostyka co mówi? Ciśnienie paliwa, doładowania?
I tak zrób.
Na początek wymiana filtra paliwa.
Wtryski, pompa ciśnienia, pompa w baku paliwa, czujnik wału, czujnik wałka.
Witam. Auto jak w temacie rok 2004 poj.2.8 Nie ma napięcia na czujniku ciśnienia paliwa który jest na szynie paliwowej. przewody sprawdzone do Ecu. Wywala cały czas błąd nr.85 "czujnik ciśnienia paliwa" mruga czerwona kontrolka wtryskiwacza. Auta odpala na wolnych chodzi dobrze ale jak chcesz ruszyć to gasnie ,a przy odrobinie szczęścia idzie jechać...
Chwilowy zanik napięcia na zaworze dawki spowoduje skok ciśnienia paliwa. Podłącz oscyloskop i sprawdź czy zawór jest poprawnie wysterowany w czasie gdy silnik gaśnie. Sprawdź, ile idzie paliwa na powrót do zbiornika.
Przy dieslu chyba jednak masz rację. Dawno temu czytałem o jakimś tam chipie, który obniżał temp., przez co ECU podawał więcej paliwa - auto jeździło jakby na "ssaniu" - ale to dotyczyło bęzyniaka. Niemniej jednak można kupić "powerbox-a" do diesla, który ingeruje głownie w ciśnienie doładowania i dawkę paliwa.
Podłączyć pod komputer ,najlepiej do Fiata, Iveco i zobaczyć błędy, ja używam MultiEcuScan, super program. Może być za mała dawka paliwa, wtryskiwacze,itd...
Woda w filtrze paliwa i włączony tempomat.
auto uderzone? uklad paliwowy nie byl zapowietrzony? synchronizacja jest?
Witam, Iveco Daily silnik 3,0, 2006 r. Włączyłem manometr pomiędzy filtr paliwa a pompę wysokiego ciśnienia, ciśnienie po włączeniu zapłonu 1 atm., jak pompka elektryczna przestanie pracować momentalnie spada do zera. Zatkałem powrót paliwa i wskazówka manometru skoczyła na 9 atm. Pompka ma możliwość wytworzyć dużo wyższe ciśnienie. W czasie rozruchu...
Taki komunikat wyskakuje na wyświetlaczu... Np jak wyświetlało edc 81 to chodziło o filtr paliwa...,
Taki blad znalazłem P005 Sterowanie zaworu odcinającego paliwa "A" Obwód / otwarty
Zapowietrzony układ paliwa , lub walnięty zaworek paliwa na pompie (wyjmij tłoczek ) .
U mnie brakowało paliwa, za mała dawka.
Witam.Sprawdź kostki pod licznikiem,fajnie by też było zrobić próbę wskaźników komputerem żeby wykluczyć błędy na płycie licznika.
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego. Szukaj zatkanego filtra paliwa, wody w zbiorniku. Warto ściągnąć zbiornik i wypłukać (robi się bardzo prosto). Do sprawdzenia przewód do gaszenia silnika(na pompie) lubi się ułamać.
wymień elektryczą pompe paliwa i problem z głowy.
Jak mają być wszystkie dane to za wskaźnikami, trzeba podpiąć o ile pamiętam oba CANy żeby był przebieg, prędkość, ilość paliwa, zużycie, stan blokad tp
Przeważnie odpowiadają za to styki przy liczniku. Zobacz czy w Twoim przypadku nie jest podobnie.
Witam. Mam Iveco Daily 35C15 3.0 rok prod. 2007 IV generacja. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik na postoju tak jakby sporadycznie się "dławił" i miał zgasnąć ale nie gaśnie. Są to pojedyncze przypadki, raz tak zrobi i później przez dłuższy czas już nie. Dzieje się to na ciepłym silniku. Podczas jazdy też to się dzieje sporadycznie, wtedy czuć...
Witam winna byla pompa paliwa zamykam temat pozdrawiam
Witam. Iveco Daily 65C18 3.0 176 KM 2009 Jazda pod górę, zaladowany- zapala się EDC kod błędu 062. Zjazd na parking, zgaszenie silnika, ponowne odpalenie- błędu brak aż do następnego sporego wzniesienia. Itd.. Ktoś zna temat i podpowie mi co jest do wymiany? Dodano po 1 Dodam, że filtr paliwa ma 8 tys.km. Ale zacznę od niego.
zaadaptuj wtrysk komp go nie widzi i myśli że nie ma go wcale. jak odpowietzrałeś wtryski na odpiętych kostkach? jeśli kostek nie odpiełeś przy odpowietrzaniu to mogłeś je zatrzeć. wypnij czujnik ciśnienia paliwa poluźnij przewody paliwowe przy wtryskach i odpowietrzaj. spróbuj odpalać bez czujnika ciśnienia a potem z wpiętym czujnikiem. nie jestem...
Pomoże ktoś? Mechanik mówił, że wszystko sprawdził i pozostało, że winny może być sterownik silnika. Wyciągnął go i dał do elektromechanika aby ten zobaczył czy czasami źle nie steruje podawaniem paliwa przez wtryski.
Witam serdecznie. Mam dziwny problem z licznikiem w Iveco Daily 2016 rok. Nie działa prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa i temperatury. Kontrolki działają jak należy. Zasilania na liczniku są, CAN H i CAN L też jest. Po odłączeniu licznika wszędzie błędy CAN B i brak komunikacji z IPC. Jak licznik podłączony, to błędów nie ma z CAN B i brakiem...
Iveco to posiada przycisk i kontrolkę do pozyskiwania błędów w kodzie migowym ,podaj kody .Przy wyjmowaniu silnika nie rozłączyłeś przypadkiem przycisku do gaszenia silnika,zasadniczo jest on w pozycji normalnie zwartej.Po włączeniu zapłonu pracuje pompka paliwa.
Sprawdż układ zasilania z filtrem paliwa włącznie.
Problem z przelewami rozwiązany. "Zaciął" się jeden wtrysk i dawał zbyt wysokie ciśnienie na przelew. Tak powiedział mechanik. Ponoć mogło być to spowodowane tym, że kiedyś brakło mi paliwa i później zapowietrzenie przy wymianie filtra dopełniło dzieła 😉
Gdzie znajdę ten regulator w układzie paliwowym ?
witam iveca są tanie w kupnie ale ceny części już nie.a jeśli chodzi o twoje pytanie co to może być najlepiej jechać z kompem oprogramowanie ausy czyli izi typowe do iveca możesz sprawdzić turbinę,ciśnienie na pompie,pojedyncze w tryski dosłownie cały silnik.Albo texa troche mniej dokładna,wyświetlany wtrysk może oznaczać wszystko ciśnienie paliwa turbina.Powodzenia.
Witam. Błąd 148 to : Błąd dostawy paliwa / pompa paliwa / pompa wtryskowa. Tu tkwi twój problem. Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/4501257900_... 90% to zawor zwrotny pompy WC paliwa
193 Fuel pressure sensor -high input 1. Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2. wtryski 3 Pompa 4 Czujnik lub przewody
Na początek zrób diagnostykę komputerową, odczytaj błędy. Podejrzewam że będzie za niskie ciśnienie w listwie paliwowej, wymień filtr paliwa, a jak nie pomoże to sprawdź wtryskiwacze- zrób próbę przelewową.
Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie działają tak samo jak pompa paliwowa.Po odpaleniu i zgaszeniu po kilku sekundach też nie chce odpalić. Silnik po pierwszym odpaleniu musi trochę pochodzić i w tedy nie ma problemu z odpalaniem przez cały dzień. Do czego służa przewody przychodzące do filtra paliwa?(jeden chyba do elektrozaworu a drugi nie mam pojęcia).
zmień filtr paliwa, ten na ramie pod kierowcą obok pompki elektrycznej, taki jak do starego poloneza i wyczyść regulator paliwa na pompie cp, problem zniknie
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
Za mało informacji. Zacznij od bezpieczników i przekaźników. Powinieneś mieć info co do czego.
Witam, mam taki problem w moim Iveco Daily wyskakuje taki błąd Sterownik ciśnienia paliwa 1631. Czy ktoś może spotkał się z takim błędem i co on oznacza. Dodam że silnik pracuje nierówno i miga kontrolka od wtryskiwaczy.
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa w pompie CP czy nie jest zabrudzony, tam często robisię nagar na sitku.
mozesz powiedziec o jaki zawór dokladnie chodzi? ten w podstawie filtra paliwa? mam ten sam problem ze auto gaśnie Dodano po 2 (at)djdark93
Zaglądnij na zawory, hydro popychacze. Pod autem na ramie jest pompka paliwa elektryczna a przed nią filterek paliwa, wymień ten filterek, drugi filtr paliwa jest pod maską.
Tak rozpoznaje kluczyk - sytuacja wyglada tak: Rozrusznik startuje - pompa podaje paliwo do wtrysków, ale kńcówki wtrysków nie rozpylają paliwa. (Układ wtrysków jest sparwny!)
to wtakim razie sprawdz stacyjke bo tam jest gaszenie i pewnie im padła stacyjka i tak zrobili na skruty
Witam, Czy dostał pan już jakąś pomoc odnośnie iveco daily 2800cm? Ja mam problem z bezpiecznikami niby wszystkie są sprawne a wciąż nie mam migaczy i nie wyświetlają mi się kontrolki m.in. paliwa temp oświetlenia pulpitu jak i stanu licznika
P1631 układ kontroli ciśnienia paliwa - jakby ktoś kiedyś szukał. Dodano po 8 P1231 - zawór VGT. Pozdrawiam.
Witam, posiadam Iveco Daily 2004 rok 2.3 HPI 120 KM, silnik zgasł podczas jazdy. Przejechałem około 100 kilometrów, zjeżdżałem z autostrady i silnik zgasł i nie chce zapalić. Na plaku odpali ale zaraz zgaśnie, tak jakby paliwa nie dostawał. Na lawecie zawiozłem do mechanika, podpięli go pod komputer, wszystko ok, pompa też sprawna, co może być przyczyną?...
Cześć, czy udało Ci się naprawić ten problem? Czy było jedno źródło problemu, czy więcej? Mam to samo w nowo zakupionym Iveco Daily 2006 2.8 125 km. Odpala bez problemów, ale siły nie ma na drogach szybkiego ruchu (też 100 km ciężko przekroczyć, a jazda pod lekką górkę kończy się redukcją do 5. biegu i jazdą 70 km/h). Tak jakby paliwa mu brakowało....
Ciśnienie paliwa, świece żarowe, sprawdź czujnik temperatury oraz ew. Mogą być wtryski.
Witam, kupiłem w niemczech busa iveco z silnikiem 2.3 rok 2012 (euro5) Problem jak w temacie po przejechaniu ok. 50km czasami 100km auto na około pół minuty kopci mocno na biało. Był podłączany na komputer - brak błędów. Auto ma cały czas moc pracuje równo. Przebieg 520000km przy ok. 480000 był robiony remont góry silnika (głowica, pompa wtryskowa,...
Przyczyna był zapychający się filtr paliwa parafiną. Wystarczyło zmienić filtr i stację benzynową.
Jak kolega wyżej podpowiada płomieniówka potrzebuje paliwa żeby był płomień, nie wystarczy zegrzanie prądem.
U mnie sprawa rozwiązana. Powodem gaśnięcia była pompka przy zbiorniku paliwa. Działała nie prawidłowo, zacinała się itd. Wymieniłem na nową i teraz auto śmiga, nie gaśnie pod górki. W końcu skończył się horror pt. Iveco :)
Dzień dobry mam iveco Daily z 2007r motor 3.0 150KM nie działa mi prędkościomierz i poziom paliwa możne ma ktoś taki problem lub podpowie dobrego elektryka okolice Oświęcim
Nie pamiętam ale w sklepie motoryzacyjnym dostaniesz zapytaj o klej dwu składnikowy podobny do plasteliny zapytaj o klej do zbiorników paliwa sprzedawca powinien wiedzieć. Tak jak pisałem możesz kleić nawet jak paliwo cieknie
Witam. Iveco Daily 2.8, 2003 rok. Auto na zimnym odpalało od strzała, a po rozgrzaniu przerywało oraz gasło. Teraz już na zimnym jest problem z rozruchem, odpala z plaka i chodzi bez problemu, dopóki się nie rozgrzeje, wtedy znowu zaczyna wariować, świeci się kontrolka wtrysku oraz obrotomierz przestaje działać. Wtryski stosunkowo niedawno robione,...
Witam mam problem z Iveco daily 2008r. 2.3 hpi otóż oryginalny motor wywalił korbę bokiem więc kupilem drugi motor po przełożeniu silnika nie chce odpalić, brak ciśnienia na listwie popuszczając nakrętki przy wtryskach i kręceniu tylko delikatnie skapuje ropa w przelewach od wtrysków jest sucho, po sprawdzeniu komputerem diagnostycznym okazuje się że...
Witam, mam problem z Iveco. Iveco Daily furgon blaszak 2.3 dizel, 2006 rok. Problem polega na tym, że raz na ileś razy odpalania silnika nie chce odpalić i mruga kontrolka wtryskiwacza. Nie dzieje się tak, jak silnik jest całkowicie wystygnięty, ale jak jest chociaż trochę rozgrzany, to potrafi odwalić takie coś, że kręci wszystko w porządku i nie chce...
Ja znalazłem wiecej przewodów niż 4: https://images.app.goo.gl/6LXnkZzJUism69... Cng specjalnie podgrzewania nie wymaga, niewielki wymiennik zamyka temat. Rozumiem ze auto nie posiada rozruchowego zbiornika paliwa na PB? Jak to bywało w oplach cng?
Tankuje samochody u siebie ze swojej stacji, inne samochody i Iveca też były tam tankowane i wszystko ok. Po wymianie wszystkiego co związane jest z instalacją paliwową i zalaniu innego paliwa dalej nic. Został mi jeszcze zawór na listwie wtryskowej do podmiany
w moim przypadku jak iveco "padło" to z powodu braku prądu na pompie paliwa tej przy zbiorniku paliwa a co do kontrolki wtrysku to wymienili jeden z czujników na pompie wysokiego ciśnienia pozdrawiam i życzę powodzenia
Witam. Mam problem ze starym iveco silnik 2.5 td 100km kupiłem były wycieki z pompki wstępnej paliwa ale nie ropy a oleju spod wajchy co pompuje się paliwo. Wycieka a raczej wywala olej góra odma czysta olej filtry powymieniane 3 sztuki pompek zmienione i problem taki sam czy oryginał czy zamiennik dziej popracuje i problem wraca
Przekaźnik pompy paliwa to pierwszy z prawej licząc od dołu.Bezpiecznik czwarty od dołu z prawej jeżeli masz obsadę wszystkich bezpieczników,słaba rozdzielczość zdjęcia.
Na wstepie napisze, ze przeszukalem forum wzdluz i w szerz i nie znalazlem odpowiedzi... Pacjent Iveco Daily 35C - martwe zegary predkosci, obrotow, temp i poziom paliwa plus brak dolnego przebiegu i godziny... Auto po spaleniu - ktos zrobil straszne druty pod deska. Jakostam auto jezdzilo i wczoraj zdechly zegary. Przyjechalo do mnie ale to co tam...
Witam, jestem posiadaczem pojazdu Iveco 35-10 1994r, który nie chce odpalić po mrozach jakie były. Samochód przed mrozami odpalał na dotyk. Wymieniłem filtr paliwa, pozakładałem nowe rurki, paliwo na pompę i wtryski jest podawane, układ odpowietrzony, pompa była wymieniana jakieś 5 miesięcy temu. Na plaku odpala ale bez niego gaśnie. Co może być tego...
Ciśnienie zadane około 440 bar rzeczywiste dochodzi do 440. Ciśnienie na pompce wstępnej ok 1 bar. Po włączeniu zapłonu paliwo przelatuje przez powrót pompy wysokiego ciśnienia. Dodano po 3 Problem rozwiązany. Klient chciał zaoszczędzić na paliwie i przyznał się że tankował gdzieś w garażu. Padł regulator ciśnienia paliwa ciśnienie było zbyt wysokie.
Właśnie o tą świece płomieniową chodzi. Sprawdź czy jest dobra oraz czy sprawny jest elektrozaworek przy świecy który otwiera dopływ paliwa do świecy (czy jedno i drugie prawidłowo się załącza).
Witam podepnę się pod temat. Mam iveco daily 2.8 130kM niestety problem jest taki jak u wszystkich miga kontrolka wtrysku auto w trybie awaryjnym pedał w podłogę a on 80 max. Teraz moje spostrzeżenia po wciśnięciu na luzie gazu pod czerwone pole na obrotomierzu gaśnie spowodowane jest to zbyt wysokim ciśnieniem paliwa pompa na górnej sekcji przepuści...
Zapala się kontrolka z samochodem i kłódką, Iveco kręci ale nie chce odpalić. Po pierwszym razie po kilkunastu próbach zapalił ale problem pojawił się ponownie. Nie słychać pompy paliwa gdy pali się ta kontrolka. Przypuszczam, że coś z immobiliserem ale proszę o dokładniejsze wskazówki. Silnik 3,0 diesel 150KM
Witam. Mam taki problem z moim iveco. Samochód odpala, ale po przejechaniu ok 1 km gaśnie. Im krócej stoi bez odpalania tym krótszy dystans można przejechać. Zmiana filtra paliwa nie pomogła. Czy ktoś miał taki problem? Dodam jeszcze, że jak zgaśnie to kontrolka wtrysku mruga
Witam posiadam Iveco 2021 z silnikiem 2.3. Auto ogólnie po wypadku Lecz myślę że to nie problem, gdyż po naprawie auto chodziło i odpalało normalnie. dziś podchodzę do auta przekręcam kluczyk wskazówki od zegarów nawet nie drgną (a zawsze po przekręceniu robiły pełen zakres pracy i wracały do początku), nie pokazuje ilości paliwa ani temperatury cieczy...
Witam, mam problem z iveco daily 35S14 2.3 HPI, otoz zazwyczaj po odpaleniu silnika, ale takze czasem podczas jazdy przez 5 sek nie podaje paliwa w sensie naciskam gaz lekko faluje obrotomierz ale paliwo nie idzie i auto nie jedzie po okolo 5 sek przestaje sie zacinac wchodzi na obroty i puszcza duzo niebieskiego dymy, normalnie nie kopci w ogole. Doszlo...
Witam. Iveco Daily 2003 rok 2.3l. Auto nie odpala z kluczyka rozrusznik kręci. Żeby odpalić auto wystarczy lekko pchnąć i zapala natychmiast . Po podłączeniu autcoma błąd jest w immobiliser " 01 zawór paliwa immobiliser nie podłączony lub nie skonfigurowany " błąd aktywny. Po wykasowaniu wystarczy zakręcić rozrusznikiem i pojawia się znowu. Może ktoś...
Witam. Niedawno nabyłem Iveco dayli 2,5 D. Z auta jestem raczej zadowolony tylko mam problem z obrotomierzem i prędkościomierzem-Nie działają... Wszystkie kontrolki temperatura wody,poziom paliwa ok. Słyszałem że są na to jakieś patenty z podpinaniem dodatkowego zasilania do przekaźnika... Proszę o jakieś podpowiedzi.
iveco daily pompa paliwa filtr paliwa iveco daily iveco daily pompka paliwa
hikvision orange wariuje klawiatura dzielniki częstotliwości
philips senseo obnizenie napiecia baterii
Skutki zalania paliwem Volkswagen Bora 1.9 TDI Porwany papier w drukarce - jak rozwiązać problem?