Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Płyn zabarwi się kiedy spaliny będą dostawaly się spod uszczelki głowicy bądź samej głowicy. Jeśli będzie peknieta tuleja to płyn nie zabarwi się. A jakie jest ciśnienie w układzie? Może to wina zaworu regulacji ciśnienia w korku na zbiorniczku wyrownawczym? 0,6-0,8 będzie w porządku.
http://obrazki.elektroda.pl/3995422400_1... Witam wszystkich, moim nowym projektem jest wydajna wytwornica dymu, którą konstruowałem przez ostatnie tygodnie :D Jako że nowe wytwornice dymu są drogie i dość mało wydajne, średnio zużywają 25ml na minutę. Moja wytwornica dymu miała spełniać kilka założeń: - po pierwsze - tanio!; - po drugie...
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
https://obrazki.elektroda.pl/7441051200_... Elektroniką zajmuję się od dawna. Mój pierwszy telewizor rozebrałem mając 8 lat. Czytałem każdy numer Elektroniki dla Wszystkich w szkolnej bibliotece, książki o elektronice i inne czasopisma. Nie mogłem jednak zajmować się elektroniką praktyczną w tych wczesnych latach z powodu mojej matki....
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Płyn chłodzący się nie przegrzewa podczas jazdy? Jeśli usterka nie występowała wcześniej przed wymianą rozrządu do sprawdzenia pompa cieczy (przesłona ,podłączenie instalacji do cewki przesłony w pompie cieczy). Do sprawdzenia stary korek zbiorniczka wyrównawczego (przy jakim ciśnieniu puszczał płyn powinien puszczać przy 1.6-1.8 bar) Jakie ciśnienie...
Witam wszystkich. Posiadam MAN TGM i mam problem z chłodnicą pośrednią intercoolera. Co 50 000 km auto przyjedzie i chłodnica siada. Wymieniłem już piątą chłodnicę i tak co 50 000 km się dzieje. Czy ktoś ma na to pomysł? Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc AI: Czy sprawdzałeś inne elementy układu chłodzenia, takie jak pompa wody, termostat albo...
Takim samym zegarem co w samochodzie też mierzyłem ale tam pokazywało 12-13 bar jest to zegar który tam w środku ma ten płyn jest szczelny w aucie mam tak komusterkę że słabnie czasami na mocno rozgrzanym silniku i na benzynie i lpg to samo jest, jak jest upał i te wszystkie czujniki wymienione komputer i dalej to samo jeszcze rozrząd muszę sprawdzić...
Smagryta pisze "Zastanawiam się jakie jest rozwiązanie bo rant tulei jest na dole bloku i z tego co widziałem te przyrządy do frezowanie dla Dafa /Mana to one moga frezować tylko na górze bloku , i zastanawiam się czy ktoś to robi na aucie w MB czy tylko pozostaje wyjecie silnika" Jeśli krawędź przylegania tulei do bloku jest w dolnej części cylindra,...
Uznałem ze to pewnie wina zbyt niskiego poziomu płynu hydraulicznego. A wiec uzupełniłem braki. Problem nie zniknął a po za tym okazało się ze płyn ma biały kolor. A wiec wymieniłem cały płyn. Przez 3 dni było 0K a potem problem powrócił. Czy należy odpowietrzyć układ, a jeśli tak to w jaki sposób ? A może problem tkwi w jakiejś nieszczelności lub...
Witam, Podczas pracy silnika powstaje ciśnienie w chłodnicy i wyrzuca płyn z chłodnicy. Jakie usterki powodują dostawanie się powietrza do układu chłodzącego? Sprężarka sprawdzona. Głowica szczelna. Uszczelka pod głowicą wymieniona. Jest ktoś mądrzejszy ode mnie? Proszę o pomoc.
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Ok . co do zaworu zwrotnego to myślałem, że jest on po to , żeby ciepło nie wydostawało się do góry wczasie stagnacji instalacji. np. w nocy. Do góry na dachu nie mam takiego zaworu tylko sam odpowietrznik. troche trudne będzie znowu lutowanie go ale może dałbym rade. Jeżeli nie dam to czy może zostać sam automatyczny?? (jak nim odpowietrzyć? Wystarczy...
Podobno jak płyn hamulcowy wyleje się prawie cały to w tradycyjny sposób nie można odpowietrzyć pompy ABS? Można. Nie potrzeba żadnych komputerów, a już na pewno nie do Golfa 4. To czego potrzeba to duży przepływ płynu hamulcowego. Najlepsza metoda odpowietrzania to podanie ciśnienia do zbiorniczka płynu, ale przez reduktor - najwyżej 1,5 bara. Wtedy...
I jeszcze się zatka silnik się przegrzeje i będziesz musiał wymienić silniczek Więc Kup płyn do czyścenia zalej z godnie ze specyfikacją zlej zgodnie z specyfikacja płynu i tak ze 2 razy i dopiero płyn chłodniczy nowy A po 10 tyś wymienił bym płyn profilaktycznie jeszcze raz drogi nie jest to ...
Witam W warsztacie w Polsce sprawdzono pompę wody - OK termostat -OK Czujnik temperatury - OK Mechanik stwierdził że obieg jest i wszystko działa prawidłowo. Doradził mi jeżdzenie na niedokręconym do końca korku (ca 5mm odstęp) ... No i .... Ogrzewanie chodzi normalnie (bez zimnego nawiewu) Od tego czasu (tydzień czasu) nie widzę "plucia" pod korkiem...
Pompa ABS i ESP to ta sama pompa, chyba że ja czegoś nie wiem... ESP jest usprawnieniem systemu ABS i bazuje na jego rozwiązaniach w kwestii wykonawczej kontroli układu hamulcowego. Kontroluje nie tylko hamulce ale i np moc silnika. Raczej to nie posiada własnej pompy, chyba że B5 ma coś inaczej. Pompa może być tylko ABS (dla aut nie posiadających ESP)...
O 6 rano z pracy jakoś dostałem się do auta na mieście, w zbiorniku pusto jak na saharze, dolałem płynu jak trzeba i ruszyłem, za jakieś 3km zatrzymałem się na stacji żeby sprawdzić poziom, ubyło sporo....dolałem, jechałem dalej, za jakieś 3-4km znów się zatrzymałem i znów dolałem, już strach w oczach że nie dojadę do domu,dolałem ostatni raz i jakoś...
Jakie 3 oddzielne układy? ABS, ESP i servo to sa elementy układu hamulcowego. Z tego co wiem to i ABS i ESP sa sterowane z pompy ABS, która jest za servem (patrząc od strony zbiorniczka z płynem) - jeżeli hamujesz i jest problem z utrzymaniem toru jazdy to przy hamowaniu działa ABS (chyba wiesz co znaczy ten skrót), ale w trakcie jazdy działa ESP (tez...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Przedewszystkim przy tłoczeniu powietrza, nawet gdyby była bardzo szczelna, będzie się okropnie grzała, gdy przetłacza ciecze, płyn ją chłodzi, tutaj nie ma takiej możliwości i dla tego szybko tafi ją szlak. Właśnie pompa którą mam jest przystosowana do tłoczenie tylko powietrza , jakikolwiek płyn może ją uszkodzić i wiem że długa praca jej nie zaszkodzi...
a czy kanały przez które przepływa płyn przez blok silnika mają duży przekrój bo sprawdzałem tylko przepływ przez nagrzewnicę Może jakiś kanał w silniku jest przypchany i na wolnych obrotach jest zbyt niskie ciśnienie aby przepchać płyn przez ten kanał Może coś takiego?? Ale nie wiem jakie przekroje są tych kanałów i czy mógł się przypchać Niepokoi...
Własnie chciałem o tym napisać, zauwazyłem, że temp. na wskaźniku dochodzi do 90 stopni tylko wtedy gdy rozpędze auto powyżej ok. 120km/h ,normalnie trzyma sie na poziomie 70 stopni. Czy jeżeli termostat jest uszkodzony to może to coś miec wspolnego z zaistniałą sytuacją ?? Dodano po 8 Kolego darfid a jakie były Twoje objawy ? Skoro powodem była uszczelka...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Widać, że leje się na trójnikach od gazowni, tylko pytanie - leje się bo się poluzowały, czy leje się bo za bardzo wzrasta ciśnienie w układzie. Żółty płyn to chyba tylko Prestone, czyli jeden z lepszych jakie są... Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodzie z LPG to nie taka prosta sprawa, często najwyższym punktem układu jest parownik... Po za...
Hmmm.... jakie ciśnienia widzisz na zegarach?? Na obu obwodach nie powinieneś widzieć więcej niż 8,4bar. bo na tyle są regulowane reduktory. Na tym prowizorycznym manometrze pokazywało ok 8bar,ale nie wiem czy tym sie sugerować aż tak,bo jakby było inne ciśnienie to przy zmianie wtyczek pokazywałoby wartość z drugiego obwodu na pierwszym. Dodam że...
Proponuję dokręcenie głowicy (oczywiście w/g kolejności podanej do danego silnika i siłą odpowiednią - ale potrzebny jest klucz dynamometryczny i schemat kolejności dokręcania głowicy), bo po nagrzaniu silnika śruby się wydłużają i może zasysać płyn chłodzący (bardziej przy starym filtrze powietrza) a po ostygnięciu śruby się skurczą i podciśnienie...
Bez diagnozy nic nie ruszysz, podstawa działania w tej skrzyni to prawidłowe ciśnienie płynu w robocie, min. 35 bar (poniżej dobija pompa), nominalnie 42.
Problem z płynem chłodzącym. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km. Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum. Zdarzało się, ze płyn dolewałem ale zazwyczaj w niewielkich ilościach, nie wiem 100 ml na miesiąc, może mniej....
Witam. Na początek opiszę problem od początku, bowiem nieraz szczegóły są najważniejsze :) Jadąc z pracy zrobiłem pierwsze 5 km i zawróciłem na budowę bo zapomniałem czegoś wziąć, zrobiłem drugie 5 km (jazda w ten czas nie była za bardzo dynamiczna na tym odcinku 10 km, ograniczenia 30-50), wróciłem i zostawiłem odpalony silnik. Gdy wracałem po chwili...
Witam. Jakie jest ciśnienie wody? Sitka na wężu, elektrozaworze czyste? Sprawdź też połączenie elektrozawory - zasobnik. Raz miałem przypadek, że kryza byla wysunięta i też pobierała płyn na początku.
Z doswiadczenia powiedzial bym ze uklad nie jest dobrze odpowietrzony. No chyba ze jezdzisz na wodzie. W takim przypadku moze zdarzyc sie ze bedzie go gotowac. a jak zachowuje sie wezyk przelewowy ? Sprawdzałęś droznośc nagrzewnicy, chłodnicy i rurki która idzie od tyłu głowicy do pompy? No coż, nie wiem jakie jest twoje doświadczenie ale ja mam to...
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury. Takich bredni już dawno nie słyszałem. Powiedz kolego co ma membrana w parowniku do płynu chłodzącego skoro ona nawet nie ma z nim kontaktu....
Chłodnice - największe jakie zmieścisz do obudowy. 360mm, 480mm, 420mm. Ważne by dobrać odpowiednie wentylatory do odpowiedniej chłodnicy. Patrz na grubość, gęstość finów, ciśnienie statyczne wentylatora. Pompa plus rezerwuar, ewentualnie produkt pompa z rezerwuarem. Pełna dowolność, poczytaj opinie, poszukaj co ci się podoba. Węże - miękkie, kolor...
http://obrazki.elektroda.net/6_121597733... Witam... Właściwie jest to pierwszy projekt wstawiony przeze mnie na elke i w zasadzie jest to projekt mojego znajomego (holka) i umieszczam go tu grzecznościowo w celu zaprezentowania jak tanio i domowymi sposobami można wykonać bardzo wydajny system chłodzenia wodnego. Projekt jest dosyć stary ale...
W tym trupie co mam teraz to jest tak:34, 33,34 i... 20. Przy zimnym silniku po uruchomieniu kopci jak diabli(pewnie przez ten jeden cylinder bez tłoka :)) przez około minutę, później przestaje. Ale ogólnie to złom bo jest gdzieś szczelina gdzie olej pcha się w płyn chłodzący. Ale konkretnie to mam rozumieć to tak: jak jest mniej więcej po równo(czyli...
Aha ale kolego którędy podczas jazdy może uciekać bo nie sprecyzowałeś odpowiedzi podczas spalania razem z ropa?! Ale jak mniej więcej sprawdzić to na szczelność!? Gdzie trzeba podać powietrze jakie ciśnienie i w ogóle - jakiś mądry mechanik może mi to sprawdzić jestem kompletnym laikiem w dziedzinie samochód a w szczególności z mechanika
Nie, ale zawór ma 3 węże, przełącza między nimi obieg cieczy. Przy zdechłym zaworze, ten "mój" stał z syfem w środku, jeden grzybek już odpadł, w więcej nie wnikałem... Przy jakimś tam przelocie w zaworze, pompa wody przy 600obr pcha sobie w niego na luzie, od niechcenia, pcha tyle ile może, a dziurka może być niewielka - nagrzewnica to duży opór dla...
Sprawdziłem. Trochę to trwało ale jest. Zrobiłem tak - po nagrzaniu silnika do 90 stopni (tak przynajmniej pokazywał wskaźnik) odkręciłem korek i spuściłem ciśnienie z układu chłodzenia. Ku mojemu zdziwieniu poziom płynu chłodniczego bardzo się podniósł - jakieś 3cm ponad max, a potem powoli opadł do maxa. Potem przejechałem jakieś 12km i ciśnienie...
Kombinujecie jak koń pod górę. Jak gaz? Gaz jest w stanie wytworzyć ciśnienie w układzie? Panowie, dajcie sobie spokój z takimi dywagacjami. Jakie ciśnienie panuje w układzie chłodzenia a jakie ma LPG w instalacji? Nawet rozprężony i ogrzany? W 2 czy 3 minuty wpompujesz tyle gazu w ten układ, że wywala płyn korkiem? Bez jaj Panowie.
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Większość 1.9 TDI pd z serii A że stajni VAG ma ten problem. Ja bym wsadził manometr i sprawdził jakie jest faktycznie ciśnienie w układzie szczególnie po jeździe z pedałem gazu w podłodze. Puki puszcza mało korek sobie radzi z upuszczeniem nadmiaru. Potem pluje płynem i płyn pomału znika. W ostatniej fazie spalin jest tak dużo że korek nie nadąża...
Miałem nowy dom w miedzi, w którym jeszcze nie mieszkałem i że względów bezpieczeństwa dolałem koncentratu. Wyszło chyba do -20°C. Problemów przez lata nie było. Parę złączek puściło. Ale widać było źle nałożoną pastę i nie dolutowanie. Dzięki płynowi widać było charakterystyczne zacieki. A i tak instalacja super szczelna nie była. Do tych zalanych...
podłączę się do tematu U mnie zawór upustowy otwiera się przy 1,1 atm i nie wiem czy to nie za nisko. Czy możecie podpowiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie otwarcia tego zaworu.
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
Przepraszam, że dopiero pisze ale nie miałem dostępu do neta. Dzięki za zainteresowanie tematem i porady. W końcu okazało się co to jest. Niestety uszczelka pod głowica :( Dopiero jak wymieniłem wszystkie sparciałe węże w układzie chłodzenia i ciśnienie w układzie nie miało ujścia na zewnątrz wyszło że to uszczelka (poziom oleju podskoczył parę cm na...
Płyn chłodniczy nie ubywa,lejące wtryski chyba też nie ponieważ autko odpala od strzała i pali zadziwiająco mało 7-9l problem jest w tym iż spala oleju (0.5l na 10kkm) w sobote sprawdze ciśnienie sprężnia.Orientuje się ktoś jakie powiny być wyniki .
ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie płyn chłodzący czujnik ciśnienie płyn
silnik wirnik magnes stały konwerter cyfrowy analogowy sterownik silnika pojazd
mikrofalówka samsung zwarcie mikrofalówka samsung zwarcie
Najbliższy odpowiednik Kia Ceed II: Hyundai i30 Brak świateł mijania w Volvo S40 II 2004 2.0d