Czy słaby akumulator (o mocy rozruchowej 60% z 540), może niszczyć alternator? Nie. Generalnie pytam o to, czy jazda ze słabym, wysłużonym akumulatorem może mieć negatywne skutki dla alternatora? Nawet jeśli auto pali bez problemu. Nie.
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o pojazd silnikowy z ładowaniem przez alternator. To jazda bez akumulatora uszkodzi alternator. W większości motorynek bez prawa do rejestracji jest bez akumulatorów. A tam nic sie nie dzieje. Więc chodziło o pytanie w czym ten akumulator.
Jeżeli na grubym przewodzie nie ma plusa to trzeba sprawdzić jego drogę od alternatora poprzez rozrusznik do akumulatora (na rozruszniku łączą się dwa grube przewody jeden od akumulatora drugi od alternatora).Jazda z odłączonym plusem grozi poważnym uszkodzeniem alternatora.
Jazda na samym alternatorze bez akumulatora WTF ????? Serio ????
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
i co z tej twojej mądrości wynika Nic. Jak to możliwe,że mój ładowany tylko alternatorem akumulator wytrzymał ok.6 lat i wtedy pierwszy raz podłączyłem prostownik.Samochód SUW silnik wysokoprężny jazda w "koło komina".Akumulator ma juz ok.8 lat a pojemność 98 Ah.
Jeżeli układ ładowania jest w pełni sprawny to jazda z częstym gaszeniem silnika nie rozładuje akumulatora, przykład - taksówkarze, kurierzy itp. Takie jazdy skrócą życie akumulatorowi ale go nie "zabiją".
Jak dla mnie to luźny przewód i dlatego miga przy wstrząsach, a ładowanie jest dobre.
Obawiam się, że będzie miał kolega tylko kłopot z zainstalowaniem takiego kabla. W zupełności wystarczy taki, jak stosowany jest w samochodach z podobnym alternatorem. Niedorzeczne jest łączenie alternatora z rozrusznikiem kabelkiem takim, jak prowadzony jest do przednich lamp. Takie coś zrobił mechanik usuwając grubszy przewód. Na prąd C/10 czyli 16,5A...
Zabrałem się za trudny temat. Jak wykorzystać szrotowe akumulatory. Była jazda samochodem bez alternatora na akumulatorach. Teraz instalacja off-grid. Uważam, że gra warta świec bo odnoszę kolejne sukcesy. Otwieram wypożyczalnię instalacji PV i albo inwestować a AGM majątek albo w szrotowe akumulatory też nie mało albo i więcej ale jak akumulatory padną...
czy mógł bym tak jeździć bez akumulatora ? A co, gdy silnik zgaśnie? Odpinanie akumulatora na pracującym silniku może uszkodzić elektronikę i alternator.
W podobny sposób to poniekąd działa tyle że tylko przy hamowaniu bądź zwalnianiu. W czasie hamowania sporą część energii odbierają właśnie akumulatory poprzez alternatory. Plus jazda z góry na załączonym biegu, bez użycia pedału gazu.Ale jeszcze producenci modyfikują nieco to odzyskiwanie energii elektroniką.
Tak, jak mówiłem wyżej, silnik to będzie drugi etap. Pierwszy i najważniejszy jazda na akumulatorach z odłączonym alternatorem. Akumulator 12V to chyba będzie za mało, bo alternator produkuje 14,5V? Gdy rozładuję akumulator do 11V czy samochód będzie nadal działał? Czy nie będzie potrzebna przetwornica by trzymać 14V mimo rozładowującego się akumulatora?
Jazda bez akumulatora przewody podskakiwały .Zwarcie na masę poszły diody w altku.
Jedz po niedzieli do do elektryka , kończy ci się alternator. W dzisiejsze upały alternator ma ok 100'C. Dodano po 2 A jazda bez klimy i bez możliwośći otwarcia szyby jest pasjonująca.
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Ile przejedzie samochód na pełnym akumulatorze bez alternatora (nie ładuje) (samochód podany w temacie). Jazda bez zbędnych bajerów czyli świateł, ogrzewania i radia i tym podobnych pierdół. Stan akumulatora pełny, nowy. Akumulatora 72 Ah. Informacje uzupełnione, tyle udało mi się dowiedzieć przez telefon. Mam nadzieję, że tyle wystarczy i uzyskam odpowiedź...
alternator w maluchu ma 460W i nie będzie miał najmniejszego problemu z ładowaniem wiekszego akumulatora Tylko teoretycznie. W praktyce ciągła jazda na światłach, jazda na krótkich odcinkach, częste skrzyżowania powodują, że czasami akumulator trzeba doładować. Zwracam uwagę, że w maluchu alternator pracuje na niskich obrotach ze względu na zamontowany...
Dziękuję za wszystkie rady. Udało się dojechać do domu na akumulatorze. Zdjąłem pasek napędu alternatora, żeby się nie nagrzewał, akumulator naładowany na full, wyjechałem o 5 rano żeby ruch był najmniejszy a jednocześnie było widno już, światła mijania, dmuchawa, radio, wszelkie inne zbędne odbiorniki prądu powyłączane oczywiście, jazda zwykłymi drogami...
forumowicze dam pytanie ? dlaczego piszczy pasek. nie oczekuje odpowiedzi że lużny , i zatarte łożyska alternatora ,
Musisz brać pod uwagę, na jak długo wystarczy pojemność akumulatora z obciążeniem 2000W. Alternator nie zdąży doładować - jazda z włączonymi światłami.
tak czy inaczej jest nie wskazana jazda w tym stanie wyciagaj alternator i sprawdzaj
Ładowanie zimnego akumulatora (poniżej 5st.C -chyba) jest bezużyteczne, raczej szkodzi. Ładowanie nagrzanego akumulator małym prądem działa odsiarczająco w starszych akumulatorach. Jazda z rozładowanym akumulatorem spowoduje przegrzanie a następnie przeładowanie i uszkodzenie akumulatora, ponieważ stosowane obecnie alternatory dają zbyt duży prąd na...
Do odzysku wystarczy spokojnie 30 min jazdy. Gdyby tak było, jak piszesz, to nie musiałbym nigdy doładowywać. Tymczasem w świątecznej przerwie doładowywałem do 100%. Akumulator miał miał aż 12,4 V, czyli mniej niż 50% ładunku - bez mała. Doładowywanie trwało 12 h. Zapewniam, że alternator mam sprawny 14,45 V a upływność postojową rzędu 0,02 A. Gdzieś...
Aż dziw bierze że nikt nie poradził żarówy na zjazd. Wstawia sie taką przykładowo 25W między altka a akumulator i jazda. Spełnia swoje zadanie znakomicie. To tak na przyszłość.
Temat zamknięty, wgłębiając się w działanie całego układu ładowania aku, nie jest on zero-jedynkowy. Alternator jest wzbudzany tylko gdy potrzeba, a ja sprawdzałem napięcie praktycznie bez obciążenia ze strony odbiorników i z w pełni naładowanym akumulatorem, który w tym układzie nigdy nie jest ładowany do 100%. Jazda próbna z podpiętym vcds'em i podgląd...
Jazda na światłach mijania to jest minimum 150Wat czyli ponad 12 Amper tyle musi dać alternator , a co powyżej to idzie na ładowanie akumulatora. Te 12 Amper alternator daje przy około 2000 obrotów silnika To teraz pokaż alternator który ma mniej niż 15A na jałowych obrotach silnika. Przeważnie to minimum 35A. I się zastanawiam co to za alternator...
Witam wszystkich. Zwłaszcza elektryko-techników. A pacjentem jest C4 Picasso 2013. Jest prądooporny, tzn. alternator jest przebadany, postój, gaz, jazda, obciążenie. Jest ok. Nie ok jest ładowanie akumulatora. Co ciekawe, jest tam już moduł, a akumulatora nie ładuje przy normalnej jeździe i postoju na hamulcu nożnym (12,7). Za to ładuje akumulator (14,7...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
I należy unikać wszelkich ładowarek i prostowników z napisem "inteligentny" w nazwie. dlaczego? myslalem ze one są najlepsze dla akumulatora Czy taką metodą naładuję się tez akumulator podczas jazdy przez alternator?
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
Ładowanie 13,86 V. ? Alternator nie ładuje - powinno być 14.4 - 14.6 Akumulator nie jest doładowywany i jazda na światłach go zabija.
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
64ah to duża różnica ;-) Odpalanie i jazda z tak rozładowanym akumulatorem już go zapewne podgotowało. Po odpaleniu alternator ładował akumulator sporym nie ograniczonym prądem, czego nie lubi. Edit: Co pokazuje amperomierz. Jak więcej niż 6A tak przerwij.
12,15V pod obciążeniem tylko radiem - akku nie doładowany .. albo zdechnięty. 13,7V na wolnych obrotach pod obciążeniem jest wartością krytyczną, wzrasta po dodaniu gazu czy nie? jeśli nie to jednak ładowanie nie jest dobre . Zresztą nawet bez obciążenia owe 14,0 już jest lekko zastanawiające, może masy skorodowane itd. Kolejna sprawa, między prawdą...
Jeśli układ ładowania jest sprawny to jazda na takie odległości, po mieście i z włączonymi światłami nie szkodzi akumulatorowi. Alternator na pewno sobie poradzi z uzupełnianiem prądu w akumulatorze.
Nie odpowiedziałeś jakie napięcie "daje" alternator podczas pracy silnika. Twierdzisz, że zarówno akumulator jak i alternator są podmienione tj. na nowy akumulator i sprawną używkę alternatora. Czy kable podłączyłeś właściwie i czy są one czyste metalicznie, bez korozji. Sprawdź te cienkie kabelki (chyba niebieskie), w których powinno być 12 V po "kluczyku",...
Nie ma problemu :] kupujesz coś takiego : http://www.allegro.pl/item91777506_przet... póżniej jakis wzmacniacz np : http://www.allegro.pl/item92314340_profe... zmieniesz akumulator, alternator i jazda :D do kompletu radziłbym takie kolumny dokupić : http://www.allegro.pl/item93589592_fotor...
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Wyjęty alternator z samochodu u elektryka na stanowisku do sprawdzania alternatorów daje 14,4 V, a włożony do mojego pojazdu 13,1 V. Akumulator ciągle nie doładowany, po tygodniu jazdy po mieście teraz cięzko odpalić. Akumulator główny ma 6 miesięcy, mam jeszcze 2 dodatkowe, i na wszystkich to samo. Czy przypadkiem...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
janons wariowanie obrotomierza nie jest powiązane z ładowaniem. Bardziej z przetartym gdzieś przewodem (zwarciem). Napięcie sprawdź przy samym alternatorze. Jeśli będzie ok to przeczyść styki przewodu alternator-akumulator. stach2005 Uszkodzony regulator napięcia. Jazda jak najbardziej jest szkodliwa dla akumulatora (może zagotować się elektrolit,...
Nie trzeba liczyć wystarczy podstawić dane albo po prostu znać to z autopsji... Nie zostało uwzględnione radio,ogrzewana szyba ,jakieś wycieraczki,ani mróz. Jak ktoś chce to niech sobie doliczy. Dane wyjściowe (Fiat 126p wyposażony w prądnicę): Pojemność akumulatora: 60 Ah, Dzienny czas jazdy: 20 minut (0,33 godziny), Cykl mieszany: 50% korki, 50% na...
AirBag OFF sygnalizuje wyłączenie systemu. Podepnij auto pod komputer i odczytaj błędy z SRS. Jazda z ładowaniem ok 16V skończy się zagotowaniem akumulatora jak i może spowodować usterki elektroniki w samochodzie.
Ale co tu liczyć. Samochód na tor czyli możliwie mały lekki akumulator, ma wystarczyć na kilka uruchomień silnika, resztę zapewni alternator pracujący z duża wydajnością (jazda na torze - duże obroty silnika, bilans dodatni). W ogóle nie widzę sensu przenoszenia akumulatora, no ale skoro twierdzisz że się nie zmieści... Zmierz w końcu średnicę miedzi...
Witam ja mam takie problemy z aku. co roku 1 rok=1 akumulator, alternator mam w porządku wydaje mi się ze te akumulatory tak często mi padają przez mocne nagłośnienie auta częste rozładowywanie akumulatora i głównie jazda miejska niedoładowany, do puki ciepło wszystko jest ok akumulator nawet jak już na wykończeniu to jeszcze trzyma prąd ale w mrozy...
[quote=Ale co wy piszecie głupoty zastanówcie się a nie trolujcie.. Sprawny sterownik działa od 10V na pewno o ile nie jest to wersja 24V. Co by mnie wcale nie zdziwiło=qote] Takie też jest moje zdanie wiem ze poniżej 10V może być problem. Sterownik 100% 12 V firmy Danfos. Maszyna juz wcześniej miała problemy z jazda przed wymiana aku i alternatora...
Akumulatory to Ty zostaw w spokoju :) Chyba, że masz odłączony alternator. Albo masz Malucha z prądnicą :) Wg. mnie to wątek się nadaj do HydeParku.
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
Temperatura normalna, nie ma się czym stresować, dopóki nie dymi i nie brakuje prądu to jest ok, w końcu z początku ma sporo do roboty - doładowanie akumulatora, świece, jazda na światłach. A co do podgrzewaczy to grzeją do momentu osiągnięcia przez silnik 70 stopni - chyba że samochody mi sie pomyliły.
No retarder jasne, skrzynia rozłączanie też jasne nawet rozłączanie alternatora jak jest pełny aku to też jasne. Te wszystkie elementy nie powinny mieć wpływu na poziom naładowania akumulatora. Chyba, że alternator jest wyłączany szybciej niż powinien aby oszczędzać paliwo czyli przed naładowaniem akumulatorów. Bo gdy akumulator został naładowany do...
Może w jakiś sposób (dziwnie niepotrzebny) panowie od gazu "zaczepili" o gałąź ładowania w twoim aucie i coś "zmodyfikowali". Na początek proponowałbym poprawić stan złącz na alternatorze, masy silnika, czystość klem, czyli podstawowe sprawy. Potem wg twoich spstrzeżeń stwierdzić w jaki sposób elektryka gazu ingeruje w alternator, chyba jazda palcem...
Czym skuteczniej ładuje się akumulator w samochodzie - alternatorem (podczas jazdy) czy prostownikiem? Zakładając, że w czasie jazdy nie jest pobierany prąd.
Naprawdę wystarczy w miesiącu odłożyć sobie 8.50zl żeby moc co 3 lata cieszyć się nowiutkim pachnącym markowym akumulatorem. Mnie wychodzi 9,50 ale nie będziemy spierać się o złotówkę :D W pełni popieram to co napisałeś. Przy sprawnej instalacji samochodowej ładowanie akumulatora nie jest potrzebne pomijając pozostawienie na światłach lub dokładanie...
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V. To dotyczy jedynie ładowania z alternatora, bo zdarza się, że jazda trwa wiele godzin i wtedy wyższe napięcie może skrócić żywot akumulatora. Natomiast jeśli ładujemy akumulator z prostownika to posługujemy się prądem i czasem ładowania. Podczas ładowania z prostownika napięcie z reguły przekracza...
Tak się będzie/jest, gdy napięcie wymuszające (prostownika/alternatora), będzie większe od napięcia w pełni naładowanego akumulatora (ja to przyjmuję to napięcie na poziomie 14.7-14.8V) Ale w praktyce to ok 12,6 V jest napięciem w pełni naładowane akumulatora, odłączonego od źródła energii na dłuższy czas. Na ładowanie do napięcia 13.8V, podstawie...
Założyłem bezpośredni przewód alternator-akumulator ładowanie na naładowanym akumulatorze 14,74-83 dołożyłem światła jazdy dziennej i jeździłem na nich. Przejazdy mam krótkie jakieś 20 km * 2. Wczoraj dwukrotna jazda na światłach i dzisiaj rozruch z kabli, a napięcię akunulatora 12,48 po włączeniu święc 11,00 i rozruch na 9,00-8,00-7,00 V ,na kablach...
Chcesz go używać cyklicznie czy buforowo? Albo inaczej ma być trwały, czy naładowany do pełna? Chcesz ładować z akumulatora samochodu czy z alternatora podczas jazdy?
Po pierwsze to Jawa i CZ to nie to samo co MZ TS, Jawa TS ma alternator a nie prądnicę. Jawę można było rozpędzić do 100km/h na holu i prądnica czy alternator się sama nie wzbudziła, natomiast MZ i owszem, te nowsze z alternatorem wystarczyło mocniej popchnąć żeby zapaliła bez baterii. Natomiast po raz wtóry napiszę że jazda MZ z prądnicą, bez akumulatora...
Możliwości jest kilka. Niekompatybilny alternator / jego podzespoły, niepoprawne podłączenie, brak połączenia (wtyczki, przewody). Jeśli to pierwsze i jest tam jakiś zamiennik to możliwe że podłączyć się tego nie da i nie będzie to współpracować z ECU i kontrolka będzie świecić. Tylko że powinna być kompensacja tempraturowa (może w najtańszych nie ma),...
Czyli wychodzi na to, że napięciem 14.4 z alternatora da sie doładować akumulator. Albo że masz dodatni bilans energetyczny oraz niewielką upływność prądu spoczynkowego. Ja u siebie w samochodzie mam moduł szacowania naładowania akumulatora oraz spory pobór prądu podczas spoczynku na poziomie 60mA. Niestety z włączonym modułem dochodziło do rozładowania...
Założenie większej prądnicy = opór przy jeździe
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
Przetwornica nie jest potrzebna kiedy ładujesz akumulator podczas jazdy, przecież tam jest alternator.
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Alternator daje prąd w 13,5 v niezależnie czy światła włączone itd. (przy alternatorze 13,7) i nie wiem teraz czy alternator niedoładowuje akumulatora? A jaka jest temperatura reduktora podczas takiego pomiaru? Prawdopodobnie wysoka i to będzie powodem niskiego napięcia dawanego przez altka. Przy takim stylu używania samochodu - miasto (krótkie trasy,...
Na początku zostało uszkodzone koło pasowe alternatora /zniszczone/. To było pierwszy raz. Po wymianie nic nie wskazywało na inne przyczyny, tylko jazda z luźnym paskiem 5PK. Obecnie po raz drugi uległo zniszczeniu, ale również pojawiły się problemy po jego wymianie. Szukając przyczyn wymieniono stojan na nowy po regeneracji, ponieważ stary był mocno...
... np. ładowanie auku alternatorem przy pomocy roweru ... Zanim wciśniesz post, wcześniej to przeczytaj ;) Rower nie ma służyć do ładowania aku, bo to rowery EV są napędzane przez acu i silnik BLDC :D Natomiast alternator zastapi tam wolnobieg i łańcuch i niekoniecznie to będzie przypominać rower, to włożenie silnika BLDC do roweru to zbyt banalne...
Pacjent: Fiat Uno Fire 1,0 benzyna Objawy: gaśnie w drodze Przypuszczenia: szwagier twierdzi, że akumulator, ale coś mi nie pasuje. Szczegóły: Samochód jest siostry, ale czasem używam, więc interesuje mnie, żeby był na chodzie :) Z zeznań świadków (siostry) wynika, że po jakimś czasie samochód po prostu staje... Z zeznań własnych: Trasa Katowice-Zawiercie-Katowice...
Peugeot 807, 2.2 HDI, 2004. W czasie jazdy zresetował zegar jak po odłączeniu akumulatora. Nie pokazał żadnego błędu. Po wyłączeniu zapłonu niereaguje na kluczyk: brak kontrolek na desce, brak wyświetlacza, nie działają szyby, brak jakiejkolwiek reakcji na kluczyk. Działają światła, drzwi, oświetlenie. Spalony bezpiecznik F7 w schowku po stronie pasażera,...
Chciałem udowodnić tylko, że: długie grzanie świec, kręcenie czasem kilkanaście sekund i jazda dwa razy dziennie 3 km, nie wyrównuje bilansu energetycznego dla 100Ah. Masz na myśli akumulator 100Ah? Gdy akumulator będzie mniejszy, to będzie doładowany? :D Zrozum jedno, że ilość pobranej energii będzie taka sama zawsze, niezależnie od pojemności akumulatora...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
W temperaturze 20 stopni to za dużo. Wprawdzie producenci dopuszczają ładowanie do 15V, ale raz albo dwa razy w roku. 14,6V to trochę dużo, będzie duży ubytek wody, a i płyty w końcu spłyną. Nowe akumulatory są bardzo delikatne. Producenci zalecają ładować je do napięcia 14,4V i potrzymać pod tym napięciem z 8-10 godzin (informacja ze strony firmy VARTA)....
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Co Wy wszyscy mówicie ? Po piewrwsze kol. prasny nie określił czy chodzi mu o słuchanie na postoju, czy podczas jazdy. Po drugie nie podał mocy wzmacniaczy, a to jest ważne, a nie moc wszystkich głośników. Najważniejszy jest dobry alternator, a nie akumulator (jeśli zamierzamy słuchać głośno podczas jazdy). Warto sprawdzić jaki prąd możesz uzyskać z...
Mam do pokonania około 1 kilometr do warszatu. Czy jest możliwa jazda autem w takim stanie? odłącz przewody od alternatora , zaizoluj je i możesz jechać na tyle na ile starczy energii w akumulatorze. Możesz też zaholować to auto bez odpalania silnika jednak w tym przypadku też musisz mieć kluczyk na MAR i światła zewnętrzne
Witam posiada forda focusa z 2005r 1.6 tdci. Mam do przejechania 130km aby dojechać do domu i sprawdzić co jest nie tak, alternator na małych obrotach wcale nie ładuje dopiero na większych cos tam podładuje. czy dojadę bez ładowania z akumulatorem w pełni naładowanym? co najlepiej odłączyć aby pobierało jak najmniej z aku. i czy jazda w razie rozładowania...
Nie wiadomo jak jest z ładowaniem akumulatora ponieważ tu może być problem, że nie jest prawidłowo ładowany. Przy takim poborze prądu powinno jeszcze być dość energii, przy obecnej temperaturze akumulator w pełni naładowany miałby około 80% energii. Jazda 200 km nie oznacza iż akumulator się naładował. Ile lat ma auto, jaka pojemność akumulatora, jakie...
Co rok po 1.X(jazda na światłach) zaczynaja sie kłopoty z brakiem prądu. Z tego co wiem w Felicjach często to się zdarza.Mimo wymiany regulatorów, akumulatorów, kabli a nawet alternatora napięcie nigdy nie przekracza 13,9v.W 126p miałem 14,6v i zero problemów z akumulatorem. Kasper
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
dzięki, a jak to się odbywa ładując w czasie jazdy go alternatorem, nie przeładujemy?
Jeśli chodzi o napięcie ładowania to przy wolnych obrotach powinnno wynosić 13,5 do 15V, spadek do 12V to norma przy maksymalnym obciążeniu, Alternator ma wtedy minimalny wydatek prądowy i prąd jest pobierany z akumulatora. Maksymalny prąd ładowania powinien być przy około 3000 - 3500 obr/min - jest to zależne od przełożenie alternatora. Z praktyki...
bohdanek myślę, że niepotrzebnie komplikujesz sprawe. Chcesz dołożyć drugi akumulator, dla większego zmagazynowania energii, dodatkowe przewody, jakiś przekażnik i.t.d. a przecież ten sam efekt uzyskasz stosując zamiast dwóch aku 74+60Ah jeden np. 120 Ah. Oczywiście jeśli miejsce na to pozwala. Przecież i tak jeden jak i te oba akumulatory ładował...
szwagier spojzał na alternator i powedział że ten typ nie ma szczotek tylko coś innego, jest to możliwe? oczywiście że są zintegrowane z regulatorem.miałem to samo w moim AUDI i okazało się ,że zużycie pierścieni na wirniku.
Wszystko zależy od tego, jak często będzie jeździł i jak długie trasy będzie pokonywał. Wg mnie powinieneś się liczyć z okresowym jego doładowywaniem, bo nawet przy częstych jazdach, ale na krótkich dystansach, alternator nie zdąży go naładować. Jazda po mieście przez około 10h kilka razy w tygodniu. Szukaj tez pod kontem systemu zarządzania jego ładowaniem/rozładowanie...
Dzięki za odpowiedzi. Jakie tam mieliście skrzynie? Czyli wychodzi na to, że albo były 2 rodzaje alternatorów (regulatorów), lub po prostu niektóre mają usterkę. Trochę nie przemawia do mnie fakt opóźnienia ładowania z powodu oszczędzania cierpień akumulatorowi. Producent zaleca jazdę zaraz po uruchomieniu silnika. A co, gdy jazda odbywa się zimą, trzeba...
Jak był sprawdzony akumulator? Czy akumulator jest także rozładowywany kiedy motocykl jest nieużywany? Jakiej mocy jest tam alternator? Dobrze by było, byś wpiął/wpięła sobie w obwód amperomierz i obserwował/a jego wskazania. Dobrze byłoby też byś zmierzył/a prąd, jaki pobiera wentylator. Jak bardzo spada napięcie w instalacji po załączeniu wentylatora?...
Rozumiem że silnik ładował akumulator poprzez alternator? Tak, akumulator służył tylko do rozruchu silnika spalinowego, bo ten miał elektryczny rozrusznik. I ile km sie zrobi takim sposobem? Zalezy od wielkości zbiornika na benzynę. Jak na wakacje będę u dziadka, planuję mu założyć jeszcze LPG. Wtedy to już jazda za pół darmo. akumulator może być ładowany...
Powodem jest wyeksploatowany akumulator. A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie. Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie,...
A bez radia osiągi pozostają bez zmian? Może się akurat zbiegła instalacja radia i być może pada któryś akumulator co sugeruje zużycie prądu przez radio a wcale tak nie jest. Jazda testowa bez radia wyjaśni to. Odłącz przetwornicę i zarazem radio i zrób test jak się daleko da jechać.
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
Witam, jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko...
Witam, odświeżę temat. W moim Berlingo B9 z 2011 r 1,6 HDI pobór prądu na postoju po uśpieniu wynosi 0,08 A. Nie jest to mało. Do czego zmierzam. 1,5 r. temu zakupiłem akumulator Exide 64 Ah, wzmocniony 640 A rozruchu, który nawet podczas plusowych temperatur po około 2 miesiącach sprawiał wrażenie nie w pełni naładowanego. No ale jazda na krótkich...
Witam Dziękuję za odpowiedź w sprawie ładowania. Czeka mnie chyba w pierwszej kolejności wyjęcie alternatora i trzeba mieć nadzieję że trafię na dobrego fachowca. Faktycznie ładowanie na poziomie 13,4-6V jest wystarczające latem. Zima, jazda na światłach i na krótkich odcinkach wykończyły akumulator (90Ah). W sobotę go naładowałem i na razie jest OK....
Kolego,codzienna jazda do pracy jak piszesz ok.10km i to w dodatku jazda z włączonymi światłami i dmuchawą a być może jeszcze ogrzewaniem tylnej szyby,powoduje taki pobór prądu z aku,że alternator podczas jazdy nie jest w stanie go naładować.Do tego dorzuć jeszcze prąd pobierany przez rozrusznik,a przekonasz się,że musisz zaopatrzyć się w prostownik...
Sprawdzone podczas jazdy. Alternator daje około 50A jak akumulator jest rozładowany. Jak się naładuje podczas jazdy (lub jak naladuję na prostowniku) prąd spada. Dziś przy krótkiej przejażdżce ładował 51A i 15,1V. Na starcie aku miało 11,8V. Teraz prąd nie odpływa i trzyma napięcie.
Bardzo proszę o pomoc: Auto: Honda Civic VII benzyna 2001r. Od kilku dni po odpaleniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania. Na początku dodam że przeczyściłem klemy, masę silnika oraz styki i kostki na alternatorze. Oto co zaobserwowałem: - Przy przegazówce kontrolka gaśnie, ale po spadku obrotów znowu świeci - należy przegazować do 3tys i utrzymywać...
I kto tutaj zaśmieca forum? Co takiego wnieśliście co mogłoby być wykorzystane praktycznie? Czy ktoś z was zadał sobie pytanie jaka będzie jazda samochodem, którego moc w ok 10 % przeznaczy na nagłośnienie? W kwestii formalnej to bezpośrednio nie należy łączyć alternatorów ze sobą. Raczej jest mało prawdopodobnie lub niemożliwe aby posiadały identyczne...
akumulator nagrzewać jazda lądować akumulator jazda akumulator świecić jazda
czujnik odciąć paliwo amplituner instrukcja dobre przewód pomiarowy
philips d9109 mikrokomputer cobra1
Wniosek o warunki zabudowy w parku krajobrazowym Wyjścia liniowe w magnetofonie Aria 2411 - lokalizacja i podłączenie