Witam wszystkich na forum. Porusze temat ktory był już na forum. Posiadam Audi 90 r. prod. 1991 silnik NG, KE-III Jetronic 5-cyl. poj. 2,3L Otóż od jakiegoś czasu mam problem z obrotami biegu jałowego. Przy zimnym silniku po rozruchu są w normie natomiast po rozgrzaniu nie spadają poniżej 1600 - 1800 obr/min. Czytałem już posty i widze że to problem...
Witam Cieszę się że w końcu trafilem na jakiekolwiek podobne tematy jak mój. Mój pojazd to audi 100 c4 2.3 KE- III Jetronic kod motoru AAR z klimatronikiem. Generalnie mam problem z obrotami biegu jalowego przy zalaczonej klimatyzacji, czyli identycznie jak twój. Usterka występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Instalcja gazowa jest stosunkowo...
Znów zaczeły się problemy z moim autkiem Może ktoś pomoże OBIAWY Po rozgrzaniu silnika słychać tykanie przekaźnika pompy paliwowej, a do tego wchodzą wyrzsze obroty niż powinny ok 3tys, aleto jest różnie. Gdy przekaźnik "pyka" nie ma mowy o jeździe na benzynie, mam inst. gazową ale ona była sprawdzona, w przekaźniku pompki brak masy i tak samo jest...
Poniżej zamieszczam skany dotyczące diagnozy, budowy i naprawy instalacji wtryskowych K-jetronic KE-jetronic i KE-motronic. Jest tam między innymi sposób na ustekę wolnych obrotów. Może sie przydać. Pozdrawiam
OTO PODSTAWOWE DANE: Chassis number: 1541313 Vehicle code: 1431 Series: E30 Model: 320i Body type: saloon Catalog model: ECE Production date: 1984 / 08 Engine: M20 Transmission: Manual Steering: Left Catalyzer: NONE Additional Information for Vehicle code 1431 Production FROM : 1983/09/01 TO : 1990/11/30 Engine: M20 B20 Engine Oil: 4.25 Liter Transmission:...
A tam jest aparat zapłonowy? Bo ja wiem, że jest tylko sam rozdzielacz. Nie sterownik wtrysku a sterownik pompy z limiterem-odcina pompe jak przekroczy obroty silnika.
Witam. Mam podobnie, choć lekko inaczej. U mnie wolne obroty są ok, dopiero po włączeniu biegu (na automacie) zaczyna się falowanie i przydychanie, jak już raz zdechnie, to zrobi to jeszcze ewentualnie raz, potem pobuja się 200 - 1000 obrotów i jakoś potem już jadę... cyrki trwają do 3 min jazdy... masakra - mb 124 300 et z gazem, ale objawy te są również...
Prawdopodobnie ciekną wtryskiwacze.
Został tylko nastawnik przepustnicy!
Dla amatora zbyt skomplikowane.
komputer nie wysyla wtedy wogule napiecia do zaworu, jezeli mu podlacze 12v to sie calkowicie zamyka po jakis 2 min. I nigdy wysyłał nie będzie, zawór jest podpięty równolegle do zasilania pompy, poza tym jest przysrubowany do bloku silnika i mimo braku prądu realizuje funkcję, bo jego temperatura jest zbliżona to temp. silnika.
Michu ma rację ,jeżeli to system KE Jetronic. Po strzale "w gażnik" , wygięta klapa.
na gazie jest ok właśnie
a nie strzelil ci ostatnio na gazie? moze pogiol klape? ub masz uszkodzony czujnik polozenia klapy? zobacz tez czt reg. wolnych obrotów sie nie zacioł.
Dobrze było by sprawdzić czego brakuje jak nie pali?. Podepnij kontrolke LEDową pod wtrysk lub "1" cewki i zobaczy jest sygnał. Opisz jaki masz system wtryskowy bo wtych modelach było róznie? Ile masz kopółek zapłonowych i czy masz wtrysk mechaniczny KE - Jetronic?
Witam Posiadam audi 80 z silnikiem JN na wtrysku KE-jetronic z roku 1989 silnik 1.8. Od pewnego czasu mam problem z obrotami. Samochód odpala normalnie i albo zgaśnie i odpali za drugim razem po kręceniu rozrusznikiem albo jak jest chłodniej to odpala od razu. Później utrzymuje normalne obroty ok 900 i ostatnio pojawił się problem - gaśnie przy schodzeniu...
Dostałeś wiadomość na PW
Ke-jetronic,wymieniałeś rozdzielacz z regulatorem ciśnienia paliwa? Dolot szczelny? Ciśnienie pompy paliwa? Czujnik sygnalizuje położenie biegu jałowego?
Odłącz całkowicie kostke od regulatora, powinien pracować w na zwiększonych obrotach , sterownik na szrocie można kupic za 100 zł. W sierpniu i wrzesniu wymieniałem dwa - używki ,płacąc po 100 zł.
Tester pokazuje brak synchronizacji, czym może to być spowodowane. Obroty silnika podwyszone.
Oddaj do warsztatu bo KE-Jeta latwo rozstroic. Musisz "ozywic" benzyne, inaczej tego nie ustawisz!
witam !Tak jak w tytule pisałem obroty mają tendencję do przycinania się na 2000tyś. obr po czym spadają do 1600 i falują .Jest to model z 1991 roku z wtyskiem ke-jetronik. Dzieje się to tylko na benzynie. Proszę o pomoc jeśli wie ktoś co może być przyczyną.
CO do wtrysku fakt Wiec sprawdz wszystkie przewody rurki czy wszystko jest na swoim miejscu moze ktorys jest odlaczonyl!!!! przyspieszacz ma cienka rurke idaca do kolektora wlotowego odpinasz przy kolektorze i dmuchasz w nia , jesli przepuszcza wymien na drugi (czyli przepuszcza to niema automatycznego dostrajania zaplonu szrpie obrotami) Male pytanko...
Potencjometr klapy sprawdzony?
Conieco poszło na priw :) .
sprawdz jeszcze czujnik polozenia klapy spietrzajacej.
Przecież napisał że K-jetronic
Cześć, Mam nietypowy problem z wolnymi obrotami w mono jetronicu A2.2. O dziwo nie jest to problem z falującymi, nietrzymającymi wolnymi obrotami, jak to zwykle bywa, tylko ze zwiększaniem obrotów po puszczeniu gazu. Objawia się to tym, że przy np. dodaniu gazu actuator wysuwa delikatnie trzpień, otwierając mocniej przepustnice, zwiększając tym samym...
Patrz post moderatora powyzej...
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Wystarczy.
Za młody jestem, żeby znać to auto, ale tam jest jetronic czy autorski system mercedesa ? Jeżeli jetronic (lub k jetronic) to coś poradzimy. Jaki to problem dokładnie ?
Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
Tam nie ma żadnej diagnostyki, bo nie ma co diagnozować, ten silnik nie ma żadnego elektronicznego sterownika
zobacz jak zmienia się napięcie na sondzie przy gwałtownym przyspieszaniu. podaj jeszcze napięcie z potencjometru położenia klapki (środkowy pin) na wolnych obrotach przy rozgrzaniu. Tam często się psuły te potencjometry. Sprawdź też wyłącznik biegu jałowego przy przepustnicy.
Kłaniam się. Ja od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami. Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy potencjometr klapy spiętrzającej, sprawdziłem działanie elektromagnetycznego zaworu powietrza od wolnych obrotów,czujnik położenia przepustnicy, i wszystko sprawne.Sondy lambda fabrycznie...
Od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami (powtarza się to co kilka dni). Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy: -potencjometr klapy spiętrzającej -elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu) -czujnik...
Witam algorytm αn (alpha-n) polega na tym że ilość wtryśniętego paliwa jest określana na podstawie obrotów silnika oraz kąta uchylenia przepustnicy.. wartość taka jest obliczana i programowana w sterowniku na podstawie badań laboratoryjnych. takie coś było stosowane np. systemach vw/audi pt. mono-jetronic/motronic (wtrysk jednopunktowy). Algorytm...
To się podstawiają zawory.
Odcięcie benzyny mam przez przekaźnik ale jutro będę zakładał stop ke-jetronic.Jutro jeszcze wymienie EHA bo mam jeszcze 2 sztuki tego ustrojstwa.ps gdy mierze napięcie miedzy pinami jest bardzo niskie a gdy mierze względem masy silnika wynosi 8v
Mam pytanie do teges Mercedes 124 3 litrowy silnik wtrysk KE-Jetronic, pompa paliwowa odcinana zamontowany STOP KE-Jetronic Małe wolne obroty na gazie regulacją na parowniku da się wyregulować do 600-700 obr.instalacja gazowa 70000 km często zdarza się że gasie na świałach i przy przy gwałtownym zatrzymaniu najgorzej jest za nim silnik nie osiągnie...
U mnie ten błąd wyskoczył gdy odpiołem regulator wolnych obrotów tylko ja mam KE-JETRONIC
ludzie zastanowcie się co piszecie jaka przepustnica ,jaki silnik krokowy przecież to zapewne K lub Ke-jetronic
Tam nie ma silniczka krokowego tylko zawór reg. wolnych obrotów. On ma bardzo wiele do wolnych obrotów , jego brak dyskwalifikuje prawidłowe zapalanie. Klapa spiętrzająca ma być prosta i odpowiednio wyregulowane , n ie może ocierać o gardziel. Na niej są znaki gdzie ma być ustawiona w stanie spoczynku i na wolnych obrotach.
A jak się nie jedzie to silnik wkręca na obroty?
To jest KE-Jetronic jeśli się nie mylę. Tam jest dużo więcej czynników wpływających na jałowe obroty, niż tylko nastawnik biegu jałowego. Potencjometr klapy przepływomierza, skład mieszanki, lewe powietrze...
1,8S może być system KE-jetronic lub gażnik Keihin ,możesz bliżej określić.
Zła instalacja gazowa, założona do silnika, którego system wtrysku (KE-Jetronic) jej nie toleruje. O poprawnej pracy na benzynie można zapomnieć
Jeśli to 190E na wtrysku KE-Jetronic to nastawnik wolnych obrotów tak buczy. Wyjmij i zobacz czy się nie zatarł. Jest w takiej gumie wciśnięty w kolektor, między 3, a 4 cylindrem(silnik M102), jeśli to motor M103 to jest przykręcony z przodu kolektora gumową obejmą na dwie śruby M6. Sorry za domysły ale nie było 190B.
Witam ale wypada sprawdzić jak pisałeś że dostał obrotów .
mercedes jetronic jetronic przekaznik jetronic ciśnienie
lexia sterowniki interfejsu citroen xsara świeca elektronika elektryka
eberspacher hydronic renault arkana
Zabezpieczenie nadprądowe dla urządzenia 12 kW Błąd dysku w odtwarzaczu CD/DVD LG DV8931V