OTO PODSTAWOWE DANE: Chassis number: 1541313 Vehicle code: 1431 Series: E30 Model: 320i Body type: saloon Catalog model: ECE Production date: 1984 / 08 Engine: M20 Transmission: Manual Steering: Left Catalyzer: NONE Additional Information for Vehicle code 1431 Production FROM : 1983/09/01 TO : 1990/11/30 Engine: M20 B20 Engine Oil: 4.25 Liter Transmission:...
A tam jest aparat zapłonowy? Bo ja wiem, że jest tylko sam rozdzielacz. Nie sterownik wtrysku a sterownik pompy z limiterem-odcina pompe jak przekroczy obroty silnika.
Witam. Mam podobnie, choć lekko inaczej. U mnie wolne obroty są ok, dopiero po włączeniu biegu (na automacie) zaczyna się falowanie i przydychanie, jak już raz zdechnie, to zrobi to jeszcze ewentualnie raz, potem pobuja się 200 - 1000 obrotów i jakoś potem już jadę... cyrki trwają do 3 min jazdy... masakra - mb 124 300 et z gazem, ale objawy te są również...
Poniżej zamieszczam skany dotyczące diagnozy, budowy i naprawy instalacji wtryskowych K-jetronic KE-jetronic i KE-motronic. Jest tam między innymi sposób na ustekę wolnych obrotów. Może sie przydać. Pozdrawiam
Został tylko nastawnik przepustnicy!
Prawdopodobnie ciekną wtryskiwacze.
Dla amatora zbyt skomplikowane.
na gazie jest ok właśnie
komputer nie wysyla wtedy wogule napiecia do zaworu, jezeli mu podlacze 12v to sie calkowicie zamyka po jakis 2 min. I nigdy wysyłał nie będzie, zawór jest podpięty równolegle do zasilania pompy, poza tym jest przysrubowany do bloku silnika i mimo braku prądu realizuje funkcję, bo jego temperatura jest zbliżona to temp. silnika.
A mieszankę ustawia się regulacją klapy spiętrzającej własnie....
zawór jest sprawny (wyjmowałem i podłączałem do akumulatora ) i się otwierał, lekko chodzi, napięcie jet bo jak połączę to otwiera na maxa. jak podłącze (ten zawór) to są obroty 4500-6000 obr/min guma jest nówka. nie strzelał bo jak go kupiłem to już tak było ale wtedy to gumiak był rozerwany i kilka podciśnień zrzuconych. nie ruszałem tej "śrubki"...
Michu ma rację ,jeżeli to system KE Jetronic. Po strzale "w gażnik" , wygięta klapa.
witam !Tak jak w tytule pisałem obroty mają tendencję do przycinania się na 2000tyś. obr po czym spadają do 1600 i falują .Jest to model z 1991 roku z wtyskiem ke-jetronik. Dzieje się to tylko na benzynie. Proszę o pomoc jeśli wie ktoś co może być przyczyną.
Tester pokazuje brak synchronizacji, czym może to być spowodowane. Obroty silnika podwyszone.
no tak ale tu są wtryski mechaniczne. a ten przyśpieszacz jak sprawdzic?
Dostałeś wiadomość na PW
Conieco poszło na priw :) .
sprawdz jeszcze czujnik polozenia klapy spietrzajacej.
Patrz post moderatora powyzej...
Dobrze było by sprawdzić czego brakuje jak nie pali?. Podepnij kontrolke LEDową pod wtrysk lub "1" cewki i zobaczy jest sygnał. Opisz jaki masz system wtryskowy bo wtych modelach było róznie? Ile masz kopółek zapłonowych i czy masz wtrysk mechaniczny KE - Jetronic?
Potencjometr klapy sprawdzony?
a nie strzelil ci ostatnio na gazie? moze pogiol klape? ub masz uszkodzony czujnik polozenia klapy? zobacz tez czt reg. wolnych obrotów sie nie zacioł.
Wystarczy.
Przecież napisał że K-jetronic
Cześć, Mam nietypowy problem z wolnymi obrotami w mono jetronicu A2.2. O dziwo nie jest to problem z falującymi, nietrzymającymi wolnymi obrotami, jak to zwykle bywa, tylko ze zwiększaniem obrotów po puszczeniu gazu. Objawia się to tym, że przy np. dodaniu gazu actuator wysuwa delikatnie trzpień, otwierając mocniej przepustnice, zwiększając tym samym...
Tam nie ma żadnej diagnostyki, bo nie ma co diagnozować, ten silnik nie ma żadnego elektronicznego sterownika
Odłącz całkowicie kostke od regulatora, powinien pracować w na zwiększonych obrotach , sterownik na szrocie można kupic za 100 zł. W sierpniu i wrzesniu wymieniałem dwa - używki ,płacąc po 100 zł.
Ke-jetronic,wymieniałeś rozdzielacz z regulatorem ciśnienia paliwa? Dolot szczelny? Ciśnienie pompy paliwa? Czujnik sygnalizuje położenie biegu jałowego?
To się podstawiają zawory.
Kłaniam się. Ja od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami. Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy potencjometr klapy spiętrzającej, sprawdziłem działanie elektromagnetycznego zaworu powietrza od wolnych obrotów,czujnik położenia przepustnicy, i wszystko sprawne.Sondy lambda fabrycznie...
Mam pytanie do teges Mercedes 124 3 litrowy silnik wtrysk KE-Jetronic, pompa paliwowa odcinana zamontowany STOP KE-Jetronic Małe wolne obroty na gazie regulacją na parowniku da się wyregulować do 600-700 obr.instalacja gazowa 70000 km często zdarza się że gasie na świałach i przy przy gwałtownym zatrzymaniu najgorzej jest za nim silnik nie osiągnie...
masz dorzucony stabilizator minimum?
A jak się nie jedzie to silnik wkręca na obroty?
Za młody jestem, żeby znać to auto, ale tam jest jetronic czy autorski system mercedesa ? Jeżeli jetronic (lub k jetronic) to coś poradzimy. Jaki to problem dokładnie ?
U mnie ten błąd wyskoczył gdy odpiołem regulator wolnych obrotów tylko ja mam KE-JETRONIC
ludzie zastanowcie się co piszecie jaka przepustnica ,jaki silnik krokowy przecież to zapewne K lub Ke-jetronic
Jeśli to 190E na wtrysku KE-Jetronic to nastawnik wolnych obrotów tak buczy. Wyjmij i zobacz czy się nie zatarł. Jest w takiej gumie wciśnięty w kolektor, między 3, a 4 cylindrem(silnik M102), jeśli to motor M103 to jest przykręcony z przodu kolektora gumową obejmą na dwie śruby M6. Sorry za domysły ale nie było 190B.
Tam nie ma silniczka krokowego tylko zawór reg. wolnych obrotów. On ma bardzo wiele do wolnych obrotów , jego brak dyskwalifikuje prawidłowe zapalanie. Klapa spiętrzająca ma być prosta i odpowiednio wyregulowane , n ie może ocierać o gardziel. Na niej są znaki gdzie ma być ustawiona w stanie spoczynku i na wolnych obrotach.
Po co wracasz do tematu będziemy go odgrzebywać w nieskończoność? Sugestia aby sprawdzić tarczę spiętrzającą była Tobie podsunięta, warto z nich korzystać skoro zaglądasz na forum i chcesz rozwiązać problem. użyj wyszukiwarki K-Jetronic klapa spiętrzająca. zamykam
1,8S może być system KE-jetronic lub gażnik Keihin ,możesz bliżej określić.
Witam ale wypada sprawdzić jak pisałeś że dostał obrotów .
mechanik proradził mi że lepiej nie przestawiać obrotów na benzynie bo wtrysk mechaniczny (KE- Jetronic) jest trydny do bardzo dokładnego ustawienia i w późniejszym czasie mogą być problemy z dobrym wyregulowaniem tego wtrysku.
To jest KE-Jetronic jeśli się nie mylę. Tam jest dużo więcej czynników wpływających na jałowe obroty, niż tylko nastawnik biegu jałowego. Potencjometr klapy przepływomierza, skład mieszanki, lewe powietrze...
Jaki wtrysk? Domyślam się że KE-Jetronic.
jaki to silnik 2,3 jetronic co było sprawdzane co było mierzone
Witam algorytm αn (alpha-n) polega na tym że ilość wtryśniętego paliwa jest określana na podstawie obrotów silnika oraz kąta uchylenia przepustnicy.. wartość taka jest obliczana i programowana w sterowniku na podstawie badań laboratoryjnych. takie coś było stosowane np. systemach vw/audi pt. mono-jetronic/motronic (wtrysk jednopunktowy). Algorytm...
Ewentualnie mogę wstawkę zrobić o KE-jetronic, z tym, że pewnie u Ciebie pewnie jest K-jetronic bez tej "elektroniki".
Zła instalacja gazowa, założona do silnika, którego system wtrysku (KE-Jetronic) jej nie toleruje. O poprawnej pracy na benzynie można zapomnieć
Witam. Posiadam Audi 100 c3 2.2 b+g na wtrysku k-jetronic i mam problem. Mianowicie gaśnie na wolnych obrotach bo nie dostaje paliwa. Na benzynie i na gazie. Pomocy.
Lpg nie mam a auto jest z 1990r silnik ke Jetronic i mechaniczny wtrysk ,pozdro
Miałem to samo, jeśli nie elektryka, to trzeba sprawdzić silnik krokowy, albo wyregulować ciśnienie na wtryskach. Robi się to takim dużym imbusem, który wchodzi w filtr powietrza tam jest taki otwór odpowiedni. Ja mam pełny wtrysk paliwa K-Jetronic Bosch.
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Jest to system wtrysku K-Jetronic ( tu nie ma ssania ). Musisz ustawic w nim wolne obroty w/g procedury z załącznika ( co nie jest takie łatwe ). Pozdrawiam Jackkk
Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
Jeśli to KE-jetronic,to zobacz ten potencjometr jak kolega radzi.
Witam. Mam problem z falującymi obrotami w MB 190 silnik KE-Jetronic. Samochód posiada instalacje gazową. Gdy auto zasilane jest z benzyny obroty faluja, czasem zdarza sie tak ze obroty "zacinaja" sie na 2000 gdy jest na luzie ale jedzie. Po zatrzymaniu spadaja do 1500 czasem normalnie do 750-800. Na gazie jest podobnie z tym, ze czasem auto gasnie...
jest to k-jetronic rozdzielacz z regulatorem jesli to zapłon to co go rozłacza?
A na czym ta przeróbka dolotu miała by polegać?? Dodam tylko że to silnik KE-jetronic. Oczywiście po zamontowaniu zamiast regolatora wolnych obrotów (silniczka krokowego w bajpasie przepustnicy) zwykłego zaworu kulowego da się ustawić wolne obroty i jest wszystko ok poza tym, że silnik działa w trybie awaryjnym - wykazuje błąd - przekroczona granica...
a czy mozna to odczuc w samej pracy silnika ? ( nireowne obroty , jakies szarapanie itp)
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
Kontrolka ASD czy ASR ? Jak ASD to nie ma nic wspólnego. Kolego Motronic, silnik 2.2 nie był już na KE, wtrysk PMS lub HFM. Kolego volt_1, masz rację w KE-Jetronic tą funkcję pełni nastawnik wolnych obrotów, niesłusznie nazywany silniczkiem krokowym. Ten silnik można zdiagnozować, wybłyskując kody błędów. Obroty można za pewne podnieść podłączając interfejs...
Emulacja sondy. To samo jest we wszystkich Mono-Motronic-ach i Mono-Jetronic-ach Bosch-a. Tematów o tym pełno było.
W silnikach ABS i ADZ był stosowany system Mono Motronic a wiec podobny do Mono Jetronica.....Jest tam nastawnik obrotów i kontakt b. jałowego....6-pinową wtyczkę; zestyk b. jałowego zacisk 5 i 6 (dla 4-pinowej wtyczki 3 i 4); rezystancja silnika dla 6-pinowego: zaciski 1 i 6 4-250 omów dla 4-pinowej 1 i 2 .....
kilka pytań : - jest gaz ? -jak już odpalisz to czy obroty falują ? - kiedy i czy wymieniałeś kopułkę i palec ? - sprawdź ciśnie pompy paliwa ?
Jałowe obroty silnika utrzymuję Ci się ponad 2000obr/min? I to jest Bosch Mono-Jetronic? Przyczyny szukaj tutaj, w nastawniku przepustnicy: http://obrazki.elektroda.pl/7838471000_1...
Jak długo musisz kręcić rozrusznikiem na zimnym? Jak stoi w warsztacie 2-3 obroty i odpala. Jak na zewnątrz nie odpala wcale.
Witam, Mam problem z autem Golf mk1 cabrio 1989 1.8 JH k-jetronic ? . Mianowicie auto odpala bez problemu ale na wolnych obrotach bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny obroty falują między 950 a 1100 , dławi się,szarpie, jakby nie palił na któryś cylinder, powyżej 3,5/ 4 tyś obrotów objawy ustępują. Kable, cewka, kopułka wymienione jeszcze...
Nie wiem czy to coś zmienia ale wtrysk jest od 2.0 a ja mam silnik 2.2 może dawka za mała ??A o stop ke-jetronic wiem ale jeżeli nie podłącze to nie sprawdzę.
Pierwsze zdjęcie dobrze opisałeś tam gdzie gaz to gaz, gdzie kompensacja to też a ten niewiadomy to musisz połączyć z silnikiem krokowym z wolnych obrotów z układu benzynowego i będzie ok.
Jeśli masz kostkę na rozdzielaczu paliwa to jest to Ke jetronic, więc masz i sterownik. Przy takiej sytuacji, sprawdź szczelność układu dolotowego.
Pierwsze foty, to sterownik wolnych obrotów, potem ecu, ostatni to od klimy i abs, do usunięcia.
Podstawowe pytanie: ile pokazuje przepływomierz na biegu jałowym? Chyba ze to d-jetronic to ciśnienie bezwzględne. Jak nie podajesz parametrów to jak można Ci pomoc?
Digifant nie jest mechaniczny. To KE- Jetronic. Tak czy inaczej, wtrysk ciągły sterowany klapą spiętrzającą, nie do naprawienia korespondencyjnie.
tlumaczenie z niemieckiej wikipedi , moze sie przyda: "K-Jetronic zawor dodatkowego powietrza zawor dodatkowego powietrza zrownowaza przez swoje dzialanie podwyzszone tarcie wewnetrzne zimnego silnika i odpowiada za prawidlowe wolne obroty. Poprzez obejscie przepustnicy dostarcza silnikowi dodatkowego powietrza.Te jest rowniez mierzone i ilosc wtryskiwanego...
W starym Accordzie też z d-jetronic przesuwałem mocowanie TPS, bo nie starczało regulacji. Ogólnie to taki manewr stosowałem kilkukrotnie. Wsadzałem lutownicę w otwory do przykręcania (w tulejki) TPS i przesuwałem ździebko.
Gdy wszystko ok na td na wolnych obrotach dochodzi impuls prostokątny o okresie 40 ms i amplitudzie 12,7v.
Był taki oznaczenie SD produkcja 1986 - 1989 moc 83kW(113KM) przy 5600obr/min pojemność 1847 stopień sprężania 10,5 wtrysk KE-Jetronic 2.1 świece W7DTC
ustawienie dynamiczne kąta wyprzedzenia zapłonu lampa pod sterowanie cewki. 10 +- 2 stopnie oczywiscie nagrzany silnik, obroty biegu jałowego
Potrzebuję przepływki do audi 100 C4 '91; JETRONIC wyślizgana jest ścieżka potencjometru od wolnych obrotów, interesuje mnie nawet sam potencjometr.
2E3 albo monowtrysk Mono Jetronic. Zdaża sie, że ludzie mylą z gaźnikiem. Pozdrawiam.
syko75 a Ty wogóle wiesz o jakim samochodzie jest temat? Po co zabierasz głos jaknie masz zielonego pojęcia o czy mówisz. W tym samochodzie nie ma przepływomierza powietrza, to jest wtrysk mechaniczny K-jetronic lub KE-jetronic o ile wogóle wiesz co to takiego. Przestańcie mieszać ludziom w głowach. Pozdrawiam
Tak, z cewki, z kluczowanego zacisku. Sprawdzone - sygnał jest brany z cewki. Doszedłem także dlaczego nie ma wolnych obrotów - sprawdziłem wszystkie piny w ECU benzyny - brakowało sygnału z przełącznika wolnych obrotów - przewód we wtyczce przełącznika się urwał - jak sprawdzałem go przed wymianą sondy to wszystkie kable siedziały mocno i pewnie,...
K-Jetronic nie ma żadnej elektroniki która miała by sterować tym przekaźnikiem, więc ma być taki z "1". Czyli jak widzi "obroty" z cewki to ma załączyć pompę. To co mu potrzebne, piny: 1. masa 2. stały plus 3. wyjście na pompę 4. plus po kluczyku 5. sygnał z cewki. Czy te przekaźniki mogą być stosowane zamiennie? KE-Jetronic pojedzie z przekaźnikiem...
zdejmowana była i nic to samo , Wtryskiwacz podaje paliwo ale jak auto przerywa przy wysokich obrotach to w tym czasie paliwo ginie chwilowo.
Mam Mono-Jetronic , a czy czujnik położenia przepustnicy nie znajduje sie w silniczku od biegu jałowego? NIe mam wolnych obrotów i szukam czujników temperatury i położenia przepustnicy
witam wszystkich na forum. problem polega na tym ze wolne obroty to 2500 a nie900. klamot to audi 2.3 k albo ke jetronic, pytanie moje to co steruje zaworem powietrza dodatkowego.dodam ze to stalo sie po zalozeniu gazu.moze mikser ma nieodpowiednia srednice ?
Wspomniana wtyczka przy rozdzielaczu wtrysku na pewno nie jest od temperatury tylko od urządzenia regulującego skład mieszanki. Widocznie zostaje ustawiona zbyt bogata mieszanka i silnik "faluje". Ten 9A jest w wersji ke-jetronic czy już na Motroniku ? (rodzaj systemu wtrysku).
Co do wpływu komputera - nie sądzę. Siedzi pod maską Bosh LH Jetronic. Raczej nie ma takich "ficzerów". Napięcia mierzyłem na alternatorze i na akku. Napięcia praktycznie się nie różnią.
Witam też mam w kadeciku 1,8 na pełnym wtrysku silnik przerabiałem jakieś 3 lata temu wcześniej miałem ekotronik z gaźnikiem i palił mi 13 na 100 a teraz pali 9.5 po mieście w zimę 13 ale mam problem bo jak jest zimny to strasznie nim rzuca tak jak by palił raz na 3 raz na 4 gara teraz mam ten 18e z le jetronic, moment obrotowy się przeniósł na większe...
Jesli na gazie to zamontuj sobie tzw "stabilizator minimum" Mozesz sobie nim za pomocą zwykłej prki regulowac prędkość obrotową biegu jałowego. Montuję to zapobiegawczo we wszystkich KE-Jetronicach. Kupisz np. Protec Digital PD30
Miałem GX'a r.88. Była sonda lambda. Bo w GX jest KE-Jetronic, a nie K-Jetronic. Też mi falował. Zobacz czy czujnik temperatury kolektora ssącego jest podłączony. Dodano po 6 Tu masz schemat ke-jetronic. http://obrazki.elektroda.pl/3723441600_1... Powąchaj spaliny, sprawdzisz czy falowanie to wina zalewania benzyną czy lewego powietrza....
to jest by-pass przepustnicy od biedy można nazawać to dyszą a ten monowtrysk ( Rafid ) to mono-jetronic i tam prawdopodobnie będzie problem z silnikiem przepustnicy trza by sprawdzić jak on sie zachowuje
klapa teraz się nie zacina, golf chodzi znacznie lepiej ale jeszcze troche się "krztusi", świece są czarne i kopci troche gdy sie wkręca na obroty bo jak sie wkreci to nie kopci
Kolego fajnie że rozwiązałeś swój problem, amoże pomożesz i mi. MIanowicie lekko falują mi obroty na ciepłym jak i na zimnym silniku. Jest to wtrysk Ke-jetronic tyle że w golfie MK II silnik PL. Chciałem sprawdzic zachowanie się potencjometru przepływomierza ale napięcie podawane nań ze sterownika wynosi 7.98V czyli raczej jest poza zakresem. Czy moze...
Witam mam problem z Volvem 740, samochód od nowości chodził tylko na gazie ale chciałem usprawnić też benzynę jednak po przełączeniu na benzynę wóz pracuje tylko na wolnych obrotach, każde gwałtowne wciśnięcie gazu kończy się dławieniem silnika i jego zgaszeniem, jeśli natomiast wciskam gaz powoli to wóz bez problemów wchodzi na obroty. Wóz ma silnik...
Fiat Uno 1. 0 wtrysk Bosh mono Jetronic gaśnie w trakcie jazdy bez żadnej przyczyny- nie występują wcześniej żadne szarpania, spadki obrotów itp i nie daje się już uruchomić. Po ok. 2-3 godzinach silnik startuje "jak nowy" co sugeruje związek problemu z nagrzaniem silnika. Wcześniej miałem już problemy (co parę miesięcy) z uruchomieniem silnika po postoju...
Witam. Nabyłem niedawno audi A6 2.0 16v 95r. z 2-letnią instalacją gazową BRC i mam problem z którym nie mogę sobie poradzić mimo że trochę lat do tyłu zajmowałem się montażem. Mianowicie wolne obroty są niestabilne przy wyrzuceniu na luz nie ważne czy dojeżdżam szybko do skrzyżowania czy toczę się w korku obroty spadają bardzo nisko na granicy zgaśnięcja...
silnik typu RN/RNA gażnik kewin jak inny silnik to...... podaj to Ci odpowiem co i jak za wiele pisania czy może masz zespó łwtryskowy nono-jetronic i mono-motronik albo k-jetronik napisz jaki masz silnik ......... wystarczy począdkowe litery
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Silnik 3.0 24 V na wtrysku KE-Jetronic ,problem polega na dziwnej pracy ukłdu wtryskowego ,na wolnych jest ok uruchamianie też bez względu na temp. sil. Po nagrzaniu i obrotach ok 2000 następuje prawie zalanie silnika paliwem przy 3000 ok . Sprawdziłem klapa nie zacina się położenie prawidłowe, ciśnienie paliwa 5,4 bara niezmienia się bez względu na...
mercedes jetronic jetronic przekaznik jetronic ciśnienie
połączenie równoległe grzałek błąd klimatronika akumulator skuter elektryczny
Wywalanie bezpiecznika po włączeniu listwy zasilającej Samsung M55 - Ekran Gaśnie Podczas Dzwonienia