Zdemontuj akumulator i jego ławę, na podłużnicy jest korytko plastikowe w którym leci wiązka, pewnie zgniły tam kable.
Ja bym podłączał w taki sposób jak robia to inni czyli bezpośrednio z aku 30cm do bezpiecznika i od bezpiecznika do wzmacniacza. Jeśli chodzi o przekruj kabla to weź 16^2
Jak otwarty to sprawdź okablowanie pływak-licznik.Natomiast G17 to czujnik temp powietrza uszkodzony lub też problem na kablach.
Ten z prawej to jest czujnik ciśnienia oleju.
Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź kable w przelotce drzwi.
Odłącz akumulator od klem i podepnij go do drugiego samochodu. Na cienkich kablach nie odpalisz samochodu ale możesz poczekać 20-30 min i powinien podładować sie wystarczająco do rozruchu. Odpalaj go razem z kablami
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
O ile pamiętam to w Fabii oświetleniem steruje bordnetz, włącznik podaje tylko sygnał niskoprądowy z poleceniem włączenia W dwójce tak w 1 grube kable prosto z przełącznika
Możliwe, sądzę że dość duży prąd przez niego płynie plus dodatkowe czynniki i tak się dzieje.
Sprawdź czy na kablu podłączonym jest plus czy masa.
Poszukaj uszczelki w okolicy sprzęgła (tam idzie wiązka) i tamtędy puść kabel.
Napisz gdzie ten kabel się znajduje, jaki ma kolor średnicę. Jaki masz problem z samochodem, co nie działa?
Wyczytałem że rocznik 2001 nie ma CAN. Can został wprowadzony od rocznika 2003. Czyli na tych trzech pinach mogę przeprowadzać nastawy? Czy muszę mieć VAG CAN PRO z odpowiednim kablem?
Rozwarstwia się czasem bezpiecznik blaszkowy przy aku.Obok jest zapasowy 60A.Wystarczy odkręcić i przełożyć kabel.
Można główny plus po stacji tam tylko płynie pare amper chociaż idzie gruby kabel.
podpinałeś na krótko te głośniki do radia na innych kablach?
Witam Chodzi Ci o podłączenie w celu rozmów czy odtwarzania muzyki (aux)? W obydwu przypadkach wykorzystuje się złącze znajdujące się z tyłu radia. Do prowadzenia rozmów potrzebujesz jedynie wtyczki (kolor niebieski) i pinów do niej, jednak jest to podłączenie monofoniczne. Jeśli interesuje Cię aux to jest możliwość wpięcia się w piny zmieniarki, do...
Do adaptacji to tylko bym chciał pokombinować z Fabia. Ale wynika z tego że będę musiał kupić osobny kabel. Więc co Panowie propojujecie?
Tak jak kolega pisze w pierwszej kolejności sprawdź wiązkę łączącą tylną klapę z karoserią najczęściej tam właśnie dochodzi do złamania kabli.
E tam, w fabi można sie chyba dostać do tego wyjmując samą wkładkę.A reszta to kable,luty,mikroprzełacznik.Raczej nic innego.
Po dzisiejszej wizycie pokazaly się błędy P0501 i 01314. Mechanik podejrzewa gdzies problem z kablami
Tak na poważnie , przecież to sprawa prosta jak drut, masz prawie upalone złącze śruba kabel.
Tak kable są całe
Dokładnie, często wymaga to też zdjęcia części plastików ale to nic skomplikowanego, trzeba mieć tylko trochę cierpliwości.
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel?
W lewym progu będą szły kable do tylnych kierukowskazów, chyba tam najprościej.
Sprawdź dobrze wiązki kabli.
To mogę zrobić we wtorek jak dojdzie zamówiony kabel laptop - Fabia.
Tutaj ewidentnie poluzowało się połączenie , albo zacisk końcówki , albo poluzowało na śrubie . :| Dodano po 1 Zarabiając na nowo też można o ile nie będzie za krótko . :|
Najlepiej dedykowana Bosch lub Denso. Można też uniwersalną ale trzeba umieć zarobić kable.
Nowa centralka zamontowana, w uproszczony sposób, ale działa. Kupa roboty ze znalezieniem kabli.
Witam. Potrzebuje kupić kabel diagnostyczny do Fabii 2 z 2009 roku. Tak abym mógł programować wszystko. Przeglądając znany portal aukcyjny są kable dostępne niby z szyną CAN ale obsługują auta do 2004 roku. Posiadam kabel diagnostyczny ale nie chcę się połączyć z modułem komfortu, jest to kabel kkl. Może ktoś doradzić jaki kabel diagnostyczny kupić...
Co to za urwany kabel? https://obrazki.elektroda.pl/1283687400_... https://obrazki.elektroda.pl/1594325100_... https://obrazki.elektroda.pl/3311372200_... AI: Gdzie dokładnie znajduje się ten urwany kabel w samochodzie? jest połączony z kablem od czujnika wody chłodnicy AI: Czy możesz opisać lub przesłać...
Jak do kabli sterujących ze starego alarmu dotykasz masą to zamykasz i otwierasz zamek?
Ciężko powiedzieć, w moim wypadku okazało się że miałem "wodę" w kablach.
jest czerwony , bez żadnej końcówki tak wygląda jak by ktoś go przeciął Dodano po 2 były dwie wtyczki prawe, dwie lewe ,kabel z oczkiem (masa) moduł ,gniazdo i ten nieszczęsny kabel Dodano po 3 wyczytałem że moduł potrzebuję plusa prosto z akumulatora .może to jest ten własnie kabel???
Dobry ostęp do curikszaltera jest od góry , stosunkowo bezperoblemowy, najczęstszą przyczyna nie jest on sam, a ukiklane kable doń
Ratuje cie tylko elektryk który polutuje bądź wymieni kable
Może ktoś z was ma opis instalacji drzwi kierowcy ( cos mi się obiło o uszy o braku zasilania w silniku) ale nie pamiętam o co chodziło dokładnie przerwany kabel???
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Przeciez napisał że Fabia :D
A po co ci schemat, parę kabli tam jest!
W porządku. Zastosuję separator. Jednak jeszcze pozostaje moja wątpliwość dotycząca napięcia na kablu sterującym anteną. Skąd to napięcie się tam bierze? Czy nie jest to kwestia jakiegoś zwarcia? Gdzie mógłbym zaglądnąć aby prześledzić ten kabel?
2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "Radia Samochodowe Początkujący". Jest to dział dla nieposiadających odpowiedniego doświadczenia w naprawianiu urządzeń RTV, ale bezwzględnie posiadających podstawową wiedzę z zakresu elektroniki (miernictwo, czytanie schematów, budowa i działanie...
Piszesz w nie właściwym dziale.
komputer na pewno ma tą funkcję bo włączyłem ją Vagiem i kontrolka się świeci lecz nie mogę znaleźć kabla
Obstawiam spalony styk w manetce. Tam nie ma przekaźników i cały prąd płynie przez włącznik i manetki. W końcu nie wytrzymały i padły. Zdejmij obudowę kierownicy i przeleć styki od świateł miernikiem. Jeśli jest tak jak w polo 9N to będziesz miał osobną wtykę z grubymi kablami.
Problem rozwiązany. Poprowadziłem nowe kable na kierunki.
Raczej trzeba będzie nawymyślać, usterka może być nie typowa, stosunkowo młode auto. Podejrzani to czujnik świateł cofania, kable w klapie, wilgoć w module parktronic lub w module nadwozia.
To tylko 3 kable podłączam ? Te txd i rxd i gnd a wtyczka ma 4 kable. To jeden kabel odizolować?
witam przeczyściłem wszystkie końcówki kabli od rezrusznika i masy i dalej to samo teraz juz za kazdym razem tylko to zwarcie slychac i kontrolki gasna, i dalej iskrzy przy podłączaniu kabli
Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ? Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
Wsatwiłęm nieorginalnie ghalusie do fabi,moja instaalacja,i mma taki mały problem pod który kabelek sie podpiac przy zegarze tak aby przy załaczaniu halogenow zapalła sie kontrolk asygnalizujaca na tablicy rozddzzieleczej .
O tak porób zdjęcia centralki jest nie duża z dużym logo SEO. Czarna i wychodzi z niej sporo kabli. Nie wiem czy czasem nie taka. 1039103
https://obrazki.elektroda.pl/3925959000_... Zobacz na schemat, map sensor ma zasilanie +5V na gr/sw, sygnał na li, ma też czujnik temperatury powietrza podłączony do masy (na linii jest rezystor pull-up), dlatego na żółtym przewodzie jest 3,5V. Jeśli na zasilaniu i wyjściu z map sensora napięcia są równe, to jest uszkodzony lub jest...
Połącz, polutuj ten przecięty kabel, a w miejsce bezpiecznika wstaw żarówkę dużej mocy (H4 lub H7), w przypadku zwarcia w obwodzie żarówka po prostu się zaświeci, nic się nie spali
Mam naładowany akumulator ale po przekręceniu kluczyka zero reakcji na rozrusznik bo pradu a on jest wzbudny na rozrusznik by był na druciku to bym zwarke zrobil na rozruszniku by zoaczyc czy zakreci ale jest wtyczka i nie mam jak chyba że na krótko z plusa mu puścić prąd na ten kabelek
Posiadam kabel hex can, takim da rade się połączyć ?
jeśli dobrze pamiętam fabi można ręcznie zaprogramować pilot, i fakt w fabi kable lubią gnić
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
W sytuacji gdy sklejają się styki w przekaźniku wewnątrz centralki to nie, jeśli to przekaźnik jest z jakiegoś powodu błędnie wysterowywany to tak. Tutaj wychodzi jakość montażu, gdyby instalacja była podpięta do wtrysków na przejściówki miałbyś tylko 2 kostki do przepięcia, w tej sytuacji musisz niestety grzebać w kablach.
(at)sigwa18 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do ładowania to pokazuje 14.35. Po skasowaniu błędów zawsze wyskakuje ten o zimnym rozruchu (świece nowe) Kabel od prowadzącego 100% sprawny, masa też sprawdzona. Kable raczej bym wykluczył
Zacznij od diagnozy . Bo żeby się nie okazało że: jednostka zamka niewiarygodny sygnał,i to we wszystkich drzwiach. Ale ogólnie to tak,kable ok to siedzi zamek.
W tym roku miernik. Ledy pewnie
CAN L, idzie do komfortu i wszystkich drzwi w samochodzie (pod wykładziną jest koncentrator) Najlepiej nie kombinuj, tylko polutuj ten kabel w miejscu złamania
Chyba zdecyduję się na odcięcie sygnalizacji świetlnej, tylko nie wiem które kable odłączyć ?
Po pierwsze poruszaj kablami w przelotce.
NIe za bardzo wierzę w tych brak błędów. Masz tam jeszcze parametry. Co tam jeszcze kable między drzwiami a słupkiem ?
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Skoda Fabia wyświetla kontrolkę płynu po przejechaniu 5 km, temperatura okej, stan płynu też, wymieniony zbiorniczek, kable sprawne, bo kiedy odłączę wtyczkę od zbiorniczka, wyświetla od razu.
Jeżeli pali tyle to prędzej przyjrzał bym się pierwszej sondzie czy nie pokazują cały czas zbyt ubogiej dawki ponieważ pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki i po części za spalanie a druga sonda ma za zadanie badać czy katalizator działa prawidłowo. Możesz sprawdzić czy układ dolotowy jest szczelny lub przepływomierz powietrza jeżeli występuje....
Czyszczenie reduktora, być może potrzebne też będzie czyszczenie wtryskiwaczy. Przy tym ważny stan świec i kabli zapłonowych.
Witam a świece i kable sprawdzone,filtr paliwa
Szkoda psuc luty , kablem lepiej ogarnac.
Ja bym zaglądnął do kabli w gumowej przelotce klapy bagażnika, do tej w drzwiach również
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
Podlaczylem vag i kanal 17 (licznik) nie odpowiada Pinout sprawdze jak tylko dorwe miernik - tyle ze mam sprawdzic na kablu racja?
podłączenie na odpiętej kostce. Plus do pinu odpowiadającego brązowemu kablowi, minus (masa ze śrubki na karoserii) do pinu odpowiadającemu czarnemu kablowi. Koledzy wcześniej pisali, że czarny kabel to plus, a brązowy masa 🤔🤔
Co oznacza trzeci kabel?
Prąd jest tylko w grubym czerwonym ,a w żadnym innym po zapłonie nie ma nic ,przynajmniej próbówka nie pokazuje 12v. a jest kabel cienki czarny?
Pod ten program musi byc "specjalny" kabel, nie zwykly kkl.
Tak 2019 DSG 1.0 SE - Tak, usuń taśmę wokół kabla i opasek kablowych i "przesuń" go na miejsce.
Próbowałem dać masę na każdy z kabli, który Idzie do zamka, ale zero reakcji Czy centralny zamek otwiera/zamyka cały samochód podczas zamykania drzwi kluczem we wkładce zamka ? Czy centralny zamek otwiera/zamyka cały samochód podczas naciskania wewnątrz samochodu przycisku "zamknij/otwórz" przy dźwigni zmiany biegów ? wygląda na to, że będę miał zamek...
Dzięki za pomoc sprawdzę jeszcze przed zamówieniem pompy te wtyczki(kable były tam wilgotne).
Tak, tylko ze to nie jest moj samochod...i nie chodzi mi o to zeby byly jakies super basy, tylko zeby pasazerowie z tylu tez mogli radia posluchac. Takze prosze o jakies zdjecia montazowe itp.
Fabia 1,4 MPI w tym samochodzie nie ma kabli WN
z radiem jest wszystko ok. brak napiecia w kablu.
chodzi o zdławienie jakiejs składowej powstającej w momencie wyłaczania sie wtentylatora która powoduje przepiecie w zasilaniu i pada właśnie sterownik ABS-u dokładnie nie wiem co jest przyczyną ale to parwda,wpinasz taki dławik szeregowo w czerwony kabel zasilania wentylatora najlepiej w skrzyneczce na akumulatorze, to naprawde działa
Ucho się ulamalo i myślałem, że to jakiś wolny kabel. Dzięki za pomoc
Nitów pruć nie musisz.Te same kable są przecież w innym miejscu.
Może mu się uda i znajdzie urwany kabel, albo zielono w złączu. To tyle co może zrobić.
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Witam. Jak to wyglądało po wyjęciu? Radio miało 4 kanały? I czy kable były poprowadzone do drzwi?
Niestety nie znalazłem tam skody a po drugie nie ma tam kolorów kabli.
Zamień kable 4 i 7 miejscami i będzie ok. http://obrazki.elektroda.net/15_12696884...
dobra dzięki za pomoc to może jeszcze mi ktoś powie które to beda te kable tu jest fota schematu kabli w moim sprzęcie
W Fabii na podszybiu czesto gnija kable i to tez moze byc przyczyna niedziałajacej klimy.
Nic się nie stanie. Zrób tylko tak. Połącz kablami obydwa akumulatory. Odczekaj kilka minut. Możesz w tym czasie odpalić Matiza. Po kilku min zgaś Matiza i odpal.
W klimie sygnał z czujnika cisnienia za niski. Manometr i sprawdzić na porcie LP jakie ciśnienie. Jak ok to szukać po kablach. W abs tylny prawy czujnik szwankuje. Albo koronka lib magnes . Nie wiem jaki system masz.
fabia kabel fabia drzwi kabel skoda fabia kabel
zamiennik pilota alarmu transformator ferrytowy sterowanie dekodera
Monitor Acer AL1916W nie wyświetla obrazu Gdzie zdobyć część DHD Co1 230 V 1/240 do kawiarki Melitta M 808?