takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Witam. Na schematach to raczej słabo się znam ..wiec Ci go nie daje. Jak "sposobem" zasiliłeś moduł zapłonu, to również (wtedy) zasiliłeś sterownik (ECU) i wstecznie poprzez ten bezpiecznik całą szynę plusową, która powinna dostać napięcie ze stacyjki. Zauważ, że również bezpiecznik 34 (tj. drugi pod 32 (15A)) opisany jest jako <Sterowanie silnikiem>,...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Po pierwsze trzeba sprawdzić twoja hipotezę o końcówkach transoptora. Można by było go wylutować z płytki. Jeżeli chcesz go umieścić w motocyklu, to sadzę że i tak trzeba będzie to zrobić. Pewnie od spodu są jakieś opisy. Jednak na początek proponuję użycie multimetru na zakresie pomiaru diod. Podłącz końcówkę miernika COM (ja podłączam tam czarny kabel...
Wiązkę całą wyjąłem i kable zaizolowałem. Jeden który był cały spalony i sąsiedni brązowy też, dla pewności wymienię je. Jeżeli chodzi o aparat to rozebrałem go i nie zauważyłem żeby z kablami było coś nie tak. Co w takiej sytuacji ? Nie wiem jak sprawdzić sprawność tego aparatu ?
Panowie ...gdybają. A jakby tak sprawdzić sprawność układu zapłonowego i mieć połowę problemu diagnostycznego "rozwaloną". Świecą out. Fajna z kabla, o ile się da. Kabel do głowicy na ok 5mm i "kopiemy". Iskrzenie ma skakać cięgle i być " tłusta". Potem co ok 1 mm odsuwamy kabel WN od głowicy (masy) aż iskra przestanie przeskakiwać. Dla sprawnego układu...
O matko zwykle kable.skad ja znam tą instalacje he he przerabialem już ten problem u siebie tylko w e39 lift. Cewki masz nowe czy kupiłeś używane bo oczywiście świece na pewno masz nowe :-) Zobacz piny we wtyczkach od cewek, oczyścić i lekko po doginac.mozesz zrobić druga instalacje że zwykłych kabli tyko takiego samego przekroju.
Sprawa wygląda tak przy włączonym zapłonie podczas sprawdzania zapłonu spaliła mi się cewka zapłonowa w fiacie 126p oraz wcześniej była walnięta ponieważ po nagrzaniu traciła właściwości więc przyszedł czas na zmianę cewki lecz problem tkwi w tym że wyczytałem że ma iść przewód oporowy do cewki a nie jestem pewien czy taki się tam znajduje jestem amatorem...
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
Kolejnośc zapłonu to 1-3-4-2.
http://obrazki.elektroda.pl/3774864100_1... Oczywista oczywistość ale.....
Witam No nie koniecznie musi to oznaczać śmierć modułu, po prostu odłączy kolega wspomniany w/w postach kabel brązowy z białym paskiem można go bez problemu wypiąć z kostki podważając wsuwkę po czym należy podłączyć w miejsce wypiętego kabla niedługi przewód z odizolowaną końcówką po to żeby po ewentualnym uruchomieniu (z kopniaka nie z rozrusznika)...
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa.
To są 2 cewki, jedna na dole dla cylindrów 1 i 4, druga na górze dla 2 i 3. Między 1 i 2 możesz sobie zamieniać dowolnie, tak samo między między 2 i 3, i nic to nie zmieni.
Dlaczego w kuchence gazowej iskra zapalnika przeskakuje tylko wtedy, gdy jest płomień? Jak nie ma ognia iskra przeskoczy raz na jakiś czas. Przyczyną tego problemu może być kilka czynników. Oto kilka z nich, które warto sprawdzić: 1. Wilgotność lub zabrudzenia: Jeżeli elektrody zapalnika są wilgotne, pokryte tłuszczem lub brudem, przewodność elektryczna...
Witam Podepnę się do tematu - mam problem z odpalaniem porannym w temperaturach poniżej zera jeśli w nocy spada temperatura rano nie mogę odpalić swojego tikacza, do tej pory chodził wzorowo - rok temu pojawił się problemu z odpalaniem - został rozwiązany, samochód odpalał bez problemu w dni pogodne, a w wilgotne i mgliste w garażu z rana odpalił bez...
Jak kolega pisał środkowy kabel od aparatu zapłonowego do masy jeśli będzie iskra to aparat jeśli nie to moduł lub cewka.
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
Szary kabelek nie styka sie z masa, fajka tez ok. Tylko, że kabel świecy i moduł stanowią nierozerwalną część, więc sprawdziłem omomierzem między fajką,a rdzeniem wynik 13k omów, trochę dużo?? Do wymiany komplet? jak znam życie pewnie drogo. http://images43.fotosik.pl/295/2a69c27a5...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Przewody WN firmy ZEM - Ełk: http://www.zem.elk.pl/produkcja.htm# Przewody WN firmy Sentech - Pabianice: http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1 Przewody WN firmy NGK: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produk... Forum FSO: http://www.forum.fsoautoklub.pl/
Najprościej na zimnym, wtedy gdy nie pali, wyciąg jeden kabel zapłonowy i przytrzymaj czymś przy masie (lepiej nie reką, bo może cie nieprzyjemnie trzepnąć) I obserwuj czy jest iskra - druga osoba musi wtedy zakręcć rozrusznikiem oczywiście. Zeby sprawdzić czy niskie napięcie w momencie rozruchu jest ok, najlepiej byłoby podpiać drugi samochód z zapalonym...
Jak zamienisz miejscami 3 z 2 i dalej nie będzie 3 pracować to sprawdź luz na zaworach jeżeli tam jest 1.3 OHV, a jak będzie ok to ciśnienie sprężania. Zdejmij jeszcze przewód z 3 cylindra włóż świecę i zobacz czy jest iskra, tylko gwint świecy zmasuj z silnikiem.
Wymień paliwo w zbiorniku na świeże, i sprawdź jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompa paliwa, dobrze by było sprawdzić ciśnienie sprężania.
Pacjentem jest chiński skuter 4T Baotian bt49-5 na silniku 139qma. Po zagrzaniu kiedy odłaczy się ssanie - gaśnie na biegu jałowym jak podjeżdżam do świateł i muszę ciągle dodawać gazu manetką aby motor pracował - myślę że traci iskrę. Jak zapalę co robi z trudem - dodam gazu pracuje i muszę gaz trzymać na wyższych obrotach. Cewka nowa, świeca nowa,...
Mam podobny problem astra c14nz... gaśnie jak sie nagrzeje do 95*C...Myślałem że znalazłem przyczynę - przeczyściłem kable masowe przy silniku i doklepałem oczka młotkiem...było chwilę lepiej ale w końcu okazało się ze problem nagle powrócił ...już nie wiem co to może być!!! Czy ktoś wie jak sprawdzić aparat zapłonowy tzn. który kabel jest od czego?...
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=...
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
KABLE ZAPŁONOWE w TDI !!! Szacun koledzy..
Witam Czy cewka zapłonowa jest nowa oraz jakiej firmy? To samo z kablami i świecami - podaj firmę. Możliwe przyczyny to: - Źle dociśnięta wtyczka do cewki zapłonowej - Niedociśnięte kable zapłonowe od cewki oraz do świec - Wadliwa cewka, kable zapłonowe (w szczególności najtańsze zamienniki) Jakieś objawy podczas jazdy np. szarpanie, niepokojące dźwięki...
Cześć jestem nowy na tym forum więc jak popełniłem jakiś błąd przy dodawaniu posta to przepraszam. Potrzebuję pomocy pacjent to skuter longljia 50cc 2t a mianowicie brak iskry Wymieniłem cały aparat zapłonowy, cewke zaplonowa, regulator napięcia moduł cdi, świeca nowa sprawdzałem miernikiem cewka ma prąd i prod dochodzi na kabel i na fajkę a na ilu...
Najpierw trochę informacji o autku: alternator, 6 diodowy, Ok 40A (ile dokładnie to jest tajemnica wojskowa - nie umiem znaleźć takiej informacji). Bezstykowy aparat zapłonowy, cewka zapłonowa 0.9 Ohm, prosty tranzystorowy moduł zapłonowy czyli teoretycznie impulsy zapłonowe mogą mieć 12A na niskim napięciu (tutaj mogę błądzić). Światła pobierają 150W...
Sprawdzałem iskrę na przewodzie od swiecy podłaczając inną świecę. To sprawdz iskre wkładajac swiece w kabel prosto z cewki zapłonowej przed rozdzielaczem, to pomoże wykluczyc uszkodzenie rozdzielacza zapłonu. Cewka zapłonowa to zwykły transformator sprawdż na nim luty ... nie sądzę żeby rozgrzewała sie aż tak aby zmieniała tak znacznie swoją rezystancję....
Trzeba sprawdzić czy nie ma iskry (najbardziej prawdopodobne), kompresji czy paliwa (najmniej prawdopodobne). Jak brak to układ zapłonowy do weryfikacji, czyli świeca, kabel lub cewka. Wyjmij świece i porównaj z tego co nie pali do pozostałych, może będzie inny kolor świadczący o zalewaniu paliwem, olejem bądź płynem chłodzącym. W reszcie jak brak paliwa...
Witam, w czasie kopania dziury w ogrodzie trafiłem na bardzo gruby kabel który jest w ołowiu oraz owinięty blachą. Czy pod prądem tego nie wiem, jak można w bezpieczny sposób to sprawdzić nie uszkadzając kabla?
Jak mogę sprawdzić czy gniazdko telefoniczne w moim mieszkaniu jest dobrze podłączone do sieci? Wykańczam mieszkanie i nie chciałbym, żeby po zrobieniu wszystkiego jak już będziemy chcieli się wprowadzić i podłączyć do TPSA okazało się, że trzeba coś kuć i poprawiać. Dzięki!
witam. Po zgaszeniu auta samochód nie odpala.stwierdziłem brak iskry(aparat zapłonowy lucasa).po wykręceniu aparaty z silnika i kręceniu go ręką słychać jak odzywa sie wtryskiwacz(jednopunktowy wtrysk)oraz słychać pompkę paliwa a iskry dalej niema , kabel od cewki do aparatu sprawny ,podejrzenie padło na cewkę , pożyczyłem od kolegi z opla 1,4 ,i nic...
Świece i kable zapłonowe powinno wymieniać się regularnie. Kable zapłonowe nieraz co dwa lata...- ale kto to w Polsce robi :-( W ciemnym garażu, lub wieczorem, mnożna zastosować spryskiwanie góry silnika mgiełką(!) wody z atomizera lub spryskiwacza. Widać wtedy gdzie przeskakuje iskra.
Czyli tak jakby efekt psucia postępował coraz bardziej. Układ zapłonowy został już wykluczony czy nie? bo jak nie to wartało by sprawdzić zapłon. Czyli pierwszy tłok w górę na znaki tak jak się rozrząd ustawia, i palec powinien być w miejscu gdzie wychodzi pierwszy kabel na 1 tłok. może być troszeczkę wcześniej jakieś 10 stopni wcześniej.
Mam kabel w ziemi między domem a garażem i podejrzewam że może być uszkodzony i prąd "ucieka do ziemi". Jak najprościej to sprawdzić?
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Witam.Jakie są metody sprawdzania ciągłości żył i jak sie takie sprawdzanie wykonuje od poczatku do końca. Pozdro
Witam, Mam polozone w bloku kable koncentryczne pod TV i skretke. O ile wiem jak sprawdzic skretke o tyle nie wiem jak sprawdzic kable TV. Nie mam jeszcze podlaczonej telewizji i zastanawiam sie jak sprawdzic czy pod zakonczeniu remontu nie bedzie problemu z kablami. Prosze o jakies sugestie i wyrozumialosc
Postanowiłem że dziś pojadę do mechanika - mojego wujka :) Lecz rano... samochód nie chciał odpalić :| Zapalał na 1 cylinder, wykonał może 2-3 obroty wału i gasł. Kręciłem wiele razy i postanowiłem sprawdzić który "gar" nie chodzi. Najpierw z cewki zapłonowej zdjąłem kabel WN od cylindra położonego bliżej koła (silnik leżący) - efekt był taki sam -...
Owiń izolacją kabel zapłonowy albo załóż koszulkę termokurczliwą.
Poprawiłem.P
Pewnie juz problem jest rozwiązany. Warto sprawdzić jeszcze ... zapomniałem że to jest moduł zapłonowy a nie kopułka, więc nie pomogę (-:
Jakie kable zapłonowe zamontowałeś?
wymień kable zapłonowe i po kłopocie
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Witajcie. Tłok który teraz jest założony to Vertex.... (dobrze dobrany bo w hondzie). A co do prądów to iskra jest ale skąd pewność że "nie ginie"(np kabel ma przebicie). chce sam od początku zacząć instalację a nie ma sensu kupować cewek nowych(trochę kosztują) skoro mogą być dobre (jakieś tam wartości mają).Osobiście obstawiam moduł(ale nie wiem jak...
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Czarny plus za stacyjką,brązowy masa,zielony do cewki (zacisk pierwotny) cienki czerwony plus zasilania hallotronu,cienki brązowy masa hallotronu,cienki zielony sygnał wyjściowy hallotronu.
Silnik zalany, tak na początek. Nie dziw się że świeca jest mokra. Dobrze abyś dobrze sprawdzić zapłon. Masz moduł zapłonowy umieszczony obok akumulatora? Wylewający się elektrolit może spowodować korozję przewodów, co za tym idzie na początek przebicia (zapłon wariuje) a później utratę iskry względnie utratę masy i iskra występuje wielokrotnie. Sprawdź...
sprawdzić kabel zapłonowy seicento kabel zapłonowy sprawdzić sprawdzić kabel zapłonowy skoda
kineskop słaby gwiazda trójkąt przekaźnik czujnik temperatury odległość
corsair klawiatura corsair klawiatura
Saab 9-3 2.2 2004 – prawy przedni pas nie zwija się, czyszczenie i naprawa retraktora Renault Kangoo 1.2 16V D4F – lokalizacja cewki zapłonowej, coil-pack, przewody WN