Ja mam tą Husqvarnę 450. Plastikowego napinacza się nie obawiaj - rewelacja, nie musisz targać ze sobą klucza. Zastąpiła wysłużoną 340, która w sumie też się nie zepsuła, tylko zużyła, po prawie 15 latach użytkowania. Plastikowy karter silnika to też zaleta - maszyna jest lżejsza. A zbiorniki i osłony każda piła ma plastikowe - może oprócz staroci.
Wymieniłem karter bo był rozszczelniony ciekł olej z zbiornika przy okazji wymieniłem łożyska i uszczelniacze wału ale to nic nie pomogło nadal po rozgrzaniu nie chciał się uruchomić strzelał w tłumik wymieniłem cewkę zapłonową i pomogło przestał strzelać piła chodzi są dwa rodzaje cewek do tego modelu trzeba uważać kupować po numerach bo będą problemy...
czyli jest jakiś trop.. :) nie wiem tylko czy się radować czy nie. to jest naprawialne? ten karter to skrzynia korbowa? padła uszczelka łącząca obie części bloku czy simmeringi na wale korbowym (wizualnie są bez zastrzeżeń)? Prośba o wskazówki za się brać w pierwszej kolejności przy naprawie i czy jest to do zrobienia (nie chodzi już o koszty bo nowa...
Może ta druga wyjdzie lekko, wtedy przełóż ją i wał do tej połowy karteru, w której jest ta co nie możesz wyjąć. Ewentualnie podgrzej karter wokoło łożyska wtedy przeciwwaga wyjdzie razem z nim.
Podziękował. Panowie sprawdzałem na stronie stihla i zgadzało mi się, ale jak patrzyłem na to to była lipa. Łańcuch zamówiony. Nie jestem znawcą a informatykiem, ale głąbem też nie. Ogólnie wymieniałem karter z pompką z powodu ścięcia przez kosz przez co nie było smarowania . To że była piła w serwisie skasowali 250 zł i olej spierdzielał dalej bo downy...
O tym że japończycy potrafią maksymalnie ułatwić,a potem utrudnić życie to wiem.Choć nie sądziłem że nawet w tak trywialny sposób jak poprzez piłę..Suma summarum i tak nic nie tracę..prócz czasu,nerwów i pieniędzy.No i gdzie w okolicach Mławy znajdę kogoś kto się tego podejmie?Druga sprawa..mój paskudny charakter..za wszelką cenę szukanie dziury w całym..Jak...
Witaj. Regulację gaźnikiem pomogą ci go tylko rozregulować na maksa. Sprawdzałeś uszczelniacze wału? Dziś już któryś raz o tym piszę. Pisałeś o tym, że piła cięła drzewa na metry, czyli pracowała w lesie? Piła ma zbyt ubogą mieszankę, dostaje za dużo powietrza najpewniej uszkodzonym, nieszczelnym uszczelniaczem wału. I najpewniej tym od strony sprzęgła....
Temat ładnie się rozwinął, jest co poczytać ;) Okazuje się że i w tej pilarce jest pęknięty karter przy szpilkach. Najwidoczniej stąd te falujące obroty, samoistne wyłączanie się piły i duże spalanie? Na razie piła robi w lesie, z odpalaniem nie ma problemu, na obroty wchodzi bez problemu ale na biegu jałowym świruje.
(at)jofa-j1 Jeśli kupiłeś od handlarza, w dodatku po "remoncie", to nie licz na cud. Tłok+cylinder made in PRC, kwestia czasu, kiedy to umrze. Regulacji wydatku smarowania nie ma żadnej - piła ma zużywać mniej więcej zbiornik oleju, na dwa zbiorniki benzyny. Jeśli kapie - możliwe że uszkodzony jest karter i z niego leci.
Pewnie nie dolega ci prowadnica do karteru, dlatego cieknie, zobacz czy karter (pod blaszką) nie jest przytopiony bo te piły mają plastikowe kartery. Mam taką samą. Ewentualnie podłuż uszczelkę pod tą blaszkę.
Witam.Nie zatarł się przypadkiem w niej cylinder?Ódkręć tłumik i przez okienko wydechu sprawdź w jakim stanie jest gładź cylindra i tłoka,oraz pierścienie.Jeśli są rysy albo ślady przypalenia,to silnik masz przegrzany,wymiana cylindra i tłoka.Możesz też mieć nieszczelną piłę,uszczelniacze wału się rozsypały.Po odkręceniu sprzęgła będziesz miał pod sprzęgłem...
No to i ja dorzucę trochę dziegciu.Zajmuję się,a może raczej zajmowałem,naprawą sprzętu spalinowego(piły,kosiarki,itp)Stichl to kiedyś była marka,dzisiaj połowa stichla to chińszczyzna(gazniki np) a np. kartery to tureckie badziewie.Efekt taki że naprawiając dwie identyczne piły,karter jednej nie pasował(śruby) do drugiej.Na szczęście Husqwarna jeszcze...
Szukam piły z aluminiowym karterem. Z tego co wiem to Husqvarny 51, 55, 242 oraz 254 takie mają. Będę wdzięczny za podanie jeszcze innych modeli. Nie wiem jak jest ze Stihlem, czy są modele z aluminiowym karterem.
Witam Gaśnięcie pily w poziomie to typowy objaw wytatych bądź stwardniałych uszczelniaczy na wale. Wg mnie od tego trzeba zacząć,czyli sprawdzić podciśnienie w karterze.
Witam, mam problem z Stihl 023, piła od nowości, ale to już będzie pewnie ponad 20 lat, używana raczej sporadycznie, dopiero ostatnio przy budowie trochę więcej, ale w gorszym jakościowo drewnie. Problem jest ze smarowaniem łańcucha, czytałem wcześniejsze posty - znam wszystkie, i mam taki z nią problem, że podaje olej, ale nie trafia do prowadnicy,...
No może tak być jak mówisz. Sprawdź jeszcze czy cylinder jest dobrze dokręcony do karteru. Śruby będą od dołu piły albo od góry przez cylinder.
Jak nie jest naruszony, wyrwany gwint z karteru pilarki, to ją wykręć, odtłuść i wkręć na uszczelniaczu.
Piła utraciła szczelność na pokrywie karteru. Złożone na Dirko, wszystko gra.
Może to wcale nie jest problem z gaźnikiem. Te pilarki z serii 400 to jednym słowem jednorazówka. Ktoś wymyślił aby zrobić pół komory korbowej z plastiku w postaci całej obudowy (kartera) pilarki. Przy większym obciążeniu pilarki w wyniku działania temperatury plastik ulega odkształceniu na powierzchni uszczelnienia karteru z cylindrem, w skutek czego...
Jeden przewód to raczej masa drugi idzie do cewki. Znajdz ten od cewki i podczas pracy dotknij na do karteru lub cylindra powinna zgasnąć.
Możesz dać zdjęcie tego pierścionka? Czyściłeś gaźnik? Membrany w jakim stanie, nie są sztywne? Trzeba by sprawdzić zawór membranowy, który jest pomiędzy karterem a gaźnikiem. Zapłon masz dobrze ustawiony?
opcje: 1. Zatarty silnik. Uwaga, w tym modelu jest inny cylinder o zwiększonej średnicy pod wał o większym skoku. 2. Przestawienie cewkomodułu i ocieranie o magnesy — prawidłowa szczelina to 0.40 mm. Od ocierania pęka w tych silnikach fragment karteru do którego przykręcony jest cewkomoduł. 3. Odkręcona śruba od karterów, znajdująca się pod kołem...
W żadnym wypadku, rozwalisz silnik, ten łańcuch znacznie bardziej obciąża maszynę. Wynika to z konstrukcji silnika, niestety te pilarki nie maja metalowego dwu połówkowego karteru tylko wszystko poskręcane do plastiku.
Ok piła złożona wszystko działa super tylko dręczy mnie jedno. Założyłem nowy gaźnik bo stary był szrot i piła pali elegancko i wchodzi na obroty dobrze, czy trzeba regulować nowy gaźnik od początku czy zostawić na ustawieniach fabrycznych producenta.
Dużo nie powinno wyciekać po cięciu. Jak cykała luzem te 10 minut plus przegazówki to zawsze więcej napompuje i potem wycieka. Ale może też być problem szczelności pompki z karterem, trzeba odkręcić sprzęgło, maskownice pompki, sprawdzić stan pompki i obejrzeć połączenie pompki z karterem. Jeśli jest duży wyciek, jak piszesz, będziesz od razu widział.
Porób zdjęcia jak wygląda pilarka rozkręcona. Miejsca styku cylindra z karterem, przewodów itp. Pokaż króciec gaźnika który został stary. Króciec lubi pękać przy tym "cycku" co wchodzi do cylindra który pełni rolę rurki impulsowej (sterowanie podciśnieniowe gaźnika).
Szanowni koledzy, czy w moim przypadku winnym również może być pompka oleju? Posiadam husqvarnę 137- układ smarowania taki sam lub podobny jak w pile kolegi powyżej. Z tego postu dowiedziałem się, że wałek wykonuje również ruch posuwisty, przy czym u mnie ten ruch wydaje się być niewielki i wynosi ok. 2mm. Generalnie sprawa wygląda tak: -piła husqvarna...
Masz tutaj wszystko o tym - zasadę działania etc. Generalnie można by pominąć to połączenie wężykiem z karteru silnika, bo w motocyklu jest spływ paliwa grawitacyjny, nie wymaga pompy.
Witam serdecznie posiadam stary typ piły spalinowej partner,z upływem lat zatarł mi sie lekko w niej tłok i popękały pierścienie,trzeba robić szlif cylindra chce spytać czy istnieją wogule czy są produkowane tłoki nad wymiarowe do tych pilarek i gdzie mogę znaleźć taki sklep z częściami do partnera bo o te części to juz jest naprawdę ciężko,może ktoś...
Nie wiem czy dobrze widzę ale tam jest chyba pełno opiłków z karteru - coś musiało konkretnie obcierać. Trzeba wyczyścić i niestety rozebrać bo nie wiadomo co się zastanie w środku w cylindrze.
Odkręć sprzęgło, sprawdź to co pisałem. Moim zdaniem to łożysko wału lub bębna sprzęgłowego. Może być wytarte w karterze gniazdo łożyska wału.
Kurcze nie za ciekawie to wygląda, no ale jak nie znajdę fachowca, to będę musiał sam spróbować. A uszczelki wszystkie trzeba dać nowe, czy można poskładać na starych (cylinder-karter, gaźnik)? Szkoda, że w tym filmiku nie pokazano też procesu składania piły :|
Problem ze smarowaniem rozwiązany, przyczyną była zużyta pompka olejowa która została wymieniona na nową. Co do wyciekania oleju podczas gdy piła stoi to sprawdziłem wszystkie śruby znajdujące się w okolicy zbiornika oleju i żadna go nie przebiła. Zawsze jak pojawiał się jakiś wyciek to najwięcej oleju było w okolicach tylnej śruby mocującej cylinder...
odkręciłem jedną śrubę i pod nią jest jakby taka tulejka która rusza się w plastikowej obudowie karteru. Podłożyłem trzy podkładki m5 ale silnik dalej się rusza w obudowie karteru. Nie ma tam zbytnio miejsca na zastosowanie szerszych podkładek. Dodam, że piła prócz braku smarowania łańcucha chodziła bez zarzutu. Jakim momentem powinno się dokręcać te...
Witam, posiadam piłarkę nac sps 01-45. Nabyłem ją od dziadka, była uszkodzona, wymieniłem co trzeba, do grudnia chodziła wyśmienicie. Nagle z dnia na dzień (dzień przedtem było wszystko w porządku) zaczęła wariować. Ścinałem drzewo w lesie na opał, pierwszym problemem jaki się pojawił było delikatne wolne spadanie z wysokich obrotów po dodaniu gazu...
Dwu-połówkowy metalowy karter, łańcuch 3.25, 3.3KM i Made in Germany, blado Sthil 251 przy niej wypada.
Jeden wężyk to zasilanie w paliwo a drugi, powrót do zbiornika lub jest to wężyk impulsowy połączony z karterem silnika. Możesz dać zdjęcie? Można jedynie sprawdzić membrany, wyczyścić i ewentualnie zrobić pomiar szczelności gaźnika.
Witam. Musze kupić pile spalinowa. I tak w domu mam makite bodajże 2.2KM. I ona była by do drobnych robót a potrzebuje czegoś od 3.2 do 3.8KM. Co byście polecili? U patrzyłem model NAC NAC-CST61-50AOW z gaznikiem Walbro. W sklepie za 300 zł drożej poleca mi koleś model Topsun Tcs5600 również z walbro i karterem silnika magnezowo aluminiowym? Co o tym...
Więc tak: w pompce jest wycięcie i tam w obudowie jest miejsce na to wycięcie. Na zdjęciu, które dodałem powyżej widać tą dziurę z wężykiem -i moje pytanie, czy tam nie powinien byc jakiś zaworek, który powietrze wpusci a oleju nie wypuści. Nikt w pobliżu nie ma takiej piły, więc nie mogę zobaczyć co i jak wygląda. Nie mam kogo się poradzić. Co można...
ok w takim razie posiadam juz dwa dobre tym razem uszczelniacze:) Dodano po 11 mam jeszcze takie pytania: - czy skoro mam juz uszczelniacze to moge je juz włożyc do piły?i w jaki sposób tym rowkiem do środka? -i czy łożyska (gdy będę miał) mam założyc na wał czy tak jak uszczelniacze na karter/
Tak piłę udało mi się rozebrać . Okazuje się ze cylinder wyrwało przy srubie mocujacej do karteru . Koszt razem z tlokiem to okolo 900 zl . Zastanawiam sie czy nie kupic do domu drugiej używanej piły? A może używana TU proszę o radę.
To są śmieci (po kilku dniach "na dachach" na potwierdzenie są filmy na youtube łożyska luźne w karterze, sworzeń luźny w tłoku itp itd). To jest dla ludzi nie mających co robić tylko na okrągło naprawiać i nabijać kabzę sprzedawcom części (pozornie tanich). Mądrzy ludzie powiedzieli, że biednych nie stać na tanie części a ty rób co chcesz.
Cześć, Pilarka Alpina P361 po przechyleniu na bok podnosi lekko obroty biegu jałowego gdy wrócę szybko pile z powrotem czasami przygaśnie. Wymieniłem z dużą dbałością uszczelniacze wału wraz z łożyskami. Dokładnie wyczyściłem odtłuściłem i posmarowałem gniazda uszczelniaczy cienko pastą dirko i przylgnie cylindra do karteru poczekałem aż zaschnie i...
7 Kg i 2 KM ( w przybliżeniu ). Siedem kilogramów to waży cała kosa, sam silnik to w granicach 3-3,5 kg. Od piły to może i mocniejszy, ale tam konstrukcja silnika/urządzenia całkiem inna. Jeszcze nie spotkałem w ofertach całego silnika (nowego) od piły z pełnym osprzętem, albo kupisz całą piłę i przerobisz. Ze silnikiem od kosy dużo prostsza sprawa,...
Nie widzę śladu poważnego zatarcia. Tłok lekko spuchł lub dostał się fragment nagaru z tłumika pomiędzy tłok a cylinder. Za to dużo brudu w skrzyni korbowej, co świadczy o pracy z uszkodzonym filtrem powietrza. Co by tu mówić, pilarka po prostu katowana. Brak obsługi technicznej i w dodatku eksploatowana w nienależyty sposób. Nie wiem czy jest sens...
Jak każdy inny silnik spalinowy... I tu się grubo mylisz... Nie widziałeś jeszcze korbowodu, który wyskoczył mocno zdziwiony z karteru? :D Odkręć gaz bez obciążenia w motocyklu bez ogranicznika obrotów w module zapłonowym. Ciekawe co się stanie.
olej cieknie aż z pod dekla z hamulcem teraz był mały remont piły i podczas sprawdzania piły olej prawie ciurkiem się lał Przegrzane wypaczone od temperatury tworzywo ''karter'' pilarki tam gdzie mocowana jest prowadnica przez co nie podaje oleju na prowadnicę i cieknie spodem, bądź zapchane otwory smarujące prowadnicę. Według mnie prowadnice sparuje...
Ma sprawdzić te uszczelniacze jak rozłoży piłę. Widać że chłop się stara a nie te skur... Z oleo maca. W tym wypadku nie trzeba nic "rozkładać", wystarczy sprawdzić szczelność komory korbowej "ciśnieniowo" (prosto mówiąc, uszczelnić gdzie trzeba, tam gdzie "naturalne wyloty", "napompować" i patrzeć gdzie "ucieka"). jeżeli ucieka tam gdzie nie powinno...
Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie...
Czyli na razie nie ma co się martwic na zapas? Piła złożona. Już nie dostaje głupich obrotów i nie gaśnie na wolnych. :D Ale żeby nie było za fajnie ,padły łożyska i uszczelniacze w 51 :| Maszyna już rozebrana . W tym przypadku łożyska siedziały ciasno na wale .Bez ściągacza się nie obeszło. Słyszałem że kartery ,łożyska ,wał składa się na gorąco i...
spawa karter grzałka karter karter romet
zafira wymiana wzmacniacz stereo unitra geforce gt240
Siemens EQ.700 grzałka nie wyłącza się – czujnik NTC, triak, przekaźnik, naprawa Mitsubishi Space Star 1.6 benzyna – ustawienie wskazówki obrotomierza, kalibracja licznika