Chyba najważniejsze jest ustawienie tą pionową śrubą, z użyciem analizatora.
Tak , w tym czarnym "pudełku" są dwa / gołe / przekażniki. Mniejszy jest od wtrysku rozruchowego. Sprawdzałeś czy masz napięcie na wtyczce rozruchowego na momen po włączeniu kluczyka , czy też wtrysk paliwa z niego? Tem na zdjęciu , z bezpiecznikiem , nie ma nic wspólnego z wtryskiem rozruchu ale ma z zaworem obejściowym - wolnych obrotów , gdy on nie...
Odłącz całkowicie kostke od regulatora, powinien pracować w na zwiększonych obrotach , sterownik na szrocie można kupic za 100 zł. W sierpniu i wrzesniu wymieniałem dwa - używki ,płacąc po 100 zł.
Ręcznie,masz nowrmalnie aparat zaplonowy .O ile pamiętam są tam dwa sterowniki na podszybiu-jeden silnika,drugi to procesor zaplonowy
To może być przekaźnik od tzw. "komfortu" - wyłączy się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu drzwi.
powodem może byc sonda bo to ona jest głównym elementem regulującym skład mieszanki
Bilcza ul Czeremchy :) koło kielc tam zawsze jeździłem i chłopaki wiedzą po co tam siedzą :) akurat do wtrysku mechanicznego trzeba coś lepszego założyć aby nie walnęło i nie uszkodziło wtryskiwacza :)
Nie ma tam czegoś takiego jak impulsator wtrysku rozruchowego, tam jest czujnik termiczno-czasowy plus impuls z rozrusznika
Tu masz wszystko wyjaśnione http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8...
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
http://obrazki.elektroda.net/55_12215843... http://obrazki.elektroda.net/28_12215844...
ciśnienie otwarcia wtryskiwacza to 4,7 bar:) Jak pompa tłoczy mniej to się nie otworzy.
Jak długo musisz kręcić rozrusznikiem na zimnym?
No właśnie nikt mnie nie podziękował.Takie samochody naprawiać na odległość nie masz nawet za dziękuję.
Czy wyłącznik hamowania silnikiem na ramieniu dzwigni przepustnicy jest sprawny? Taka krańcówka.
W sumie to nie podciśnienie, tylko atmo, idzie do tego metalowego "bączka", regulatora ciśnienia paliwa obok klapy spiętrzającej KE-jetronic
Jaki masz sterownik: Ke III Jetronic , czy KE Jetronic. Prawdopodobnie 3 pinowy to dwa czujniki temp. , jeden dla sterownika silnika , drugi do zespołu sterowania zapłonem. Ten górny , może być od wentylatora chłodnicy.
Jeżeli ma KE-Motronic to zaworem steruje ECU .Jeżeli ma K-Jetronic,albo KE-Jetronic-to te urządzonko
Silnik NG jest na KE-jetronic, ma sondę lambda i elektroniczny sterownik dawki paliwa. Inna sprawa, że łatwiej taki silnik diagnozuje się multimetrem niz komputerem
Kręciłeś rozrusznikiem czy mostkowałeś pompę do pomiarów? Miałem niedawno taką B4 i na rozruszniku wtryskiwacze podawały nierówno, mimo sprawnego akumulatora, a na zmostkowanej pompie było ok w każdym położeniu ramienia w dzwonie.
Tam jest KE-Jetronic. Tobie kolego cordoba_2004 nie polecam tam grzebać bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Jaki jest system wtryskowy? K - Jetronic czy KE - Jetronic ?
Michu ma rację ,jeżeli to system KE Jetronic. Po strzale "w gażnik" , wygięta klapa.
Te wężyki to najprawdopodobniej dodatkowe chłodzenie wtryskiwaczy, podobne rozwiązanie było stosowane w starych silnikach R5 Audi zasilanych KE Jetronic-em
Ciśnienie do mechnicznego wtrysku to 3,5-4bary! Do digifanta, przy k albo ke-jetronic 6bar
Poniżej zamieszczam skany dotyczące diagnozy, budowy i naprawy instalacji wtryskowych K-jetronic KE-jetronic i KE-motronic. Jest tam między innymi sposób na ustekę wolnych obrotów. Może sie przydać. Pozdrawiam
Ke-jetronic,wymieniałeś rozdzielacz z regulatorem ciśnienia paliwa? Dolot szczelny? Ciśnienie pompy paliwa? Czujnik sygnalizuje położenie biegu jałowego?
Ale w ASO nie da sie kupic nowego sterownika?
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
To coś, to akumulator ciśnienia paliwa. Masz pękniętą membranę, temat raczej nie do naprawienia. Występuje przy układach ke-jetronic. Możesz pominąć, ale spowoduje to gorszy rozruch silnika (brak ciśnienia szczątkowego).
Kolego, 2.6 jest na mechanicznym wtrysku KE jetronic, gaźniki były tylko w 2.0 i to rzadko. O kalosz, chodzi mi o tę wielką gumę pod wtryskiem, jest ona często mocno sfatygowana po tylu latach eksploatacji ;) O jaką rurę chodzi? Masz zdjęcie? Chodzi o dolot do filtra?
Dobrze było by sprawdzić czego brakuje jak nie pali?. Podepnij kontrolke LEDową pod wtrysk lub "1" cewki i zobaczy jest sygnał. Opisz jaki masz system wtryskowy bo wtych modelach było róznie? Ile masz kopółek zapłonowych i czy masz wtrysk mechaniczny KE - Jetronic?
Układy ke-jetronic są bardzo wrażliwe na fałszywe powietrze,niestety przy zasilaniu gazem i strzałach w kolektor dolotowy są z tym problemy,ewenementem przy tym silniku jest odpowietrzanie komory korbowej jakakolwiek nieszczelność w silniku powoduje zakłócenia wolnych obrotów,czyli wszelkie pocenia i wycieki oleju.Zacznij od tego.
Witam, ja też mam podobny problem, jak auto się zagrzeje to po 5 minutach od wyłączenia silnika już nie mogę go odpalić, muszę wtedy odpiąć czujnik temperatury (symulacja zimnego silnika), wtedy odpali na sekundę i gaśnie, ale tak za 3-4 razem już załapie, ale chodzi przez pewien czas tak kulawo, jakby nie palił na jeden cylinder, towarzyszy temu jakiś...
Tak szczerze ci powiem że z lepszego gó... jakim jest ke-jetronic ładujesz się w gorsze bo głębokie z tym gaźnikiem.
Pewnie nie włącza się ssanie. Najczęściej winę ponosi za to srebrny przekaźnik znajdujący się w sąsiedztwie akumulatora. Może być spalony znajdujący się na nim bezpiecznik, częstym uszkodzeniem są również popękane luty na płytce drukowanej w jego wnętrzu.
Dostałeś wiadomość na PW
Za duża dawka paliwa trzeba zmniejszyć. Jak? to już inny temat ;)
Witam, posiadam układ paliwowy firmy Bosch, jest to KE III Jetronic. Problem, z jakim się zwracam, to wyregulowanie pracy silnika. Gdy silnik jest rozgrzany, sonda pokazuje około 0,5 V, a prąd idący na nastawnik wynosi -10 mA. Czy informacja o tym, że prąd na rozgrzanym silniku powinien być w granicach 0 mA, jest prawdziwa i pożądana? Co może być powodem...
czyli nie stawia żadnego oporu trzepień, to trza sprawdzić czy dziala pompa, i czy nie jest zapchany filterek w rozdzielaczu. Albo uszkodził się regulator ciśnienia?
System KE-jetronic,nie działa poprawnie "druckregler";przerwa na przewodach do komputera,komputer lub sam druckregler. Druckregler taka kostka przy rozdzielaczu paliwa przykręcona dwoma śrubami spróbój magnesem mają być ze stali nierdzewnej magnes nie "chwyta".Sprawdzić można włączając w szereg amperomierz. Dodano po 16 Usterka może być bardziej prozaziczna...
powiem ci szczerze że jest to z pozoru bardzo skomplikowany układ jeśli nie masz wtrysku paliwa na górnej częsci rozdzielacza to raczej nic nie zrobisz tłoczek środkowy ma takie mikro otwory że jeśli były zatkane to koniec tak samo gumka między górną a dolną częścią musi byc idealnie mięka ogólnie lepiej tego rozdzielacza nie rozkręcac nigdy totalny...
Co polecacie sprawdzić i jak najszybciej w tym modelu sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony? To powinieneś sprawdzić, zanim zamieściłeś post. Elektroda to nie forum dla wróżek.
Dla amatora zbyt skomplikowane.
Witam ,tak ja w temacie jakie sa skutki uboczne odpietej sondy lambda ? Z gory dziekuje za wypowiedzi.
A mieszankę ustawia się regulacją klapy spiętrzającej własnie....
Tam nie ma przepływomierz , jest rozdzielacz paliwa. Dalej masz lewe powietrze , na gumowym kołnierzu pomiędzy rozdzielaczem , a kolektorem ssącym. Po wystrzale gazu , to jest częsta przyczyna.
jeszcze nie wziąłem ale dzięki za słowa otuchy hehehe trochę luż poznałem bolączki k-jetronic (dzisiaj wyjechał passat a wcześniej była też taka sama mercawka tyle że problem był czysto elektryczny) back-fire mógł być bo jest LPG więc może coś w tym jest ale po nastąpieniu awarii został podobno wymieniony rozdzielacz z pracującego silnika i dalej to...
Potencjometr klapy sprawdzony?
Mercedes 124 2,3 system wtrysku jak w temacie. Silnik zalewa się benzyną. Sprawdziłem, że nie jest to wtryskiwacz rozruchowy, raczej nie wtryskiwacze robocze ponieważ zalewa wszystkie cylindry, tłoczek w głowicy rozdzielacza paliwa chodzi bez zacięć. Po zatrzymaniu rozrusznika słychać jak do wnętrza kolektorów psika przez chwilę paliwo.
Mam tylko schematy w PDF do KE Jetronic (Bosch) stosowany w VW ale opis w języku rosyjskim
Tam nie ma żadnej diagnostyki, bo nie ma co diagnozować, ten silnik nie ma żadnego elektronicznego sterownika
Miałem GX'a r.88. Była sonda lambda. Bo w GX jest KE-Jetronic, a nie K-Jetronic. Też mi falował. Zobacz czy czujnik temperatury kolektora ssącego jest podłączony. Dodano po 6 Tu masz schemat ke-jetronic. http://obrazki.elektroda.pl/3723441600_1... Powąchaj spaliny, sprawdzisz czy falowanie to wina zalewania benzyną czy lewego powietrza....
tylko lampa sroboskopowa jak troche sam mechanikujesz może warto zainwestować koszt od80zł
KE-Jetronic
Podłącz pod regulator ciśnienia paliwa mAmperomierz.
Witam, kupiłem silnik o oznaczeniu 9a i bede wsadzał go zamiast mojego RP (monowtrysk), chciałbym się dowiedzieć czy taki zestaw zadziała: zwykły mikser KE-JETRONIC założony przed przepustnice i do tego układ stop KE-JETRONIC? A moze taki mikser:? http://obrazki.elektroda.net/5_129121927... Edytowałem
Kichnął, zablokowało klapę spiętrzającą...
Poprawcie mnie jesli się mylę ale wydaje mi sie ze JH to KE-jetronic a nie K-jetronic
Na początek świece , kable wn, kopułka, palec itd (wszystko co z iskrą) potem: Sprawdż czas otwarcia wtryskiwacza rozruchowego. Regulator ciśnienia.Najczęściej te silniki zalewają się z powodu kłopotów z wn.
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
Witam ! Czy ktoś z użytkowników zna z autopsji przyczynę trudnego rozruchu silnika po nagrzaniu, tzn po około 15 min od wyłaczenia bo wcześniej pali normalnie. Posprawdzałem już chyba wszystko poza elektrohydraulicznym regulatorem ciśnienia (KE Jetronic). Na zimnym nawet przy -20 C pali na dotyk.
Ke. jetronic na pokładzie?
Nie spotkałem się jeszcze z KE-Jetronic + gaz aby nie było problemów. Im instalacja gazowa droższa (niestety) tym lepsza. Rozerwane rury dolotowe to standart, do tego czasem pogięta klapa spiętrzająca, zarośnięte "fuzlem" wtryski itd...
dzięki za szybkie odpowiedzi. te testery przewyższają cenę niejednego naszego wozu z lat 80 - 90 :D:D więc zrozumiałe ze nie będę sie zastanawiał nad kupnem :-) proszę was jeżeli to możliwe o przedstawienie poszczegulnych chynności wraz z opisem. :-) kilka pomiarów już przeprowadziłem laeczbyło to w wakacje jak było ciepło i nie pospisywałem wyników....
Kłaniam się. Ja od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami. Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy potencjometr klapy spiętrzającej, sprawdziłem działanie elektromagnetycznego zaworu powietrza od wolnych obrotów,czujnik położenia przepustnicy, i wszystko sprawne.Sondy lambda fabrycznie...
Świece wymieniłem na nowe a stare miały barwe capucino,czyli opdpada zbyt bogata mieszanka paliwa
Oddaj do warsztatu bo KE-Jeta latwo rozstroic. Musisz "ozywic" benzyne, inaczej tego nie ustawisz!
na gazie jest ok właśnie
Może byś tak podał jaki tam silnik siedzi i który rocznik? Bo tam może być K-jetronic, KE-Jetronic, KE-Jetronic III i KE-Motronic - w każdym inaczej.
Podaj nr. z sterownika.
Alternator
Witam. Mercedes W124 2,3E KE-jetronic . Jest instalacja gazowa zwykła i mam pytanie co mogli zrobić insalatorzy brc aby odłączyć benzyne? Pompa paliwa chodzi cały czas więc pewnie coś z elektrohydrauliczym regulatorem - ale co? Pytam bo nie dostaje paliwa. Pozdr.
witam !Tak jak w tytule pisałem obroty mają tendencję do przycinania się na 2000tyś. obr po czym spadają do 1600 i falują .Jest to model z 1991 roku z wtyskiem ke-jetronik. Dzieje się to tylko na benzynie. Proszę o pomoc jeśli wie ktoś co może być przyczyną.
ke-jetronic z kompem i lambdą.posprawdzałem bezbieczniki wszystkie są ok.tylko chciałbym wiedzieć dlaczego.proszę mnie źle nie rozumieć.
W książce "Układy Wtryskowe KE-jetronic Diagnostyka" jest szczegółowy opis sprawdzania krok po kroku poszczególnych elementów układu. Ja sprawdziłem wszysto co było możliwe w elektryce i podciśnieniach. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem przekaźnik przepięciowy(ten z bezpiecznikiem 10A) na obecność zimnych lutów. Co do tego sygnału na pinie 25(TD) o prędkości...
Wtrysk to ke-jetronic? Pod jakim ciśnieniem dochodzi paliwo i jaki elektrozawór jest sprawny?
a klape masz dobrze ustawiona?
Wtryskiwacz sprawny - otwiera się po podaniu napięcia...
To jest KE-Jetronic jeśli się nie mylę. Tam jest dużo więcej czynników wpływających na jałowe obroty, niż tylko nastawnik biegu jałowego. Potencjometr klapy przepływomierza, skład mieszanki, lewe powietrze...
Nie piszesz roku ,zobacz pod tylna kanapą prawy słupek lub podszybie .
Witam, wszystkich moje pytanie brzmi czy technicznie jest możliwe, aby założyć wtrysk gazu IGS Landi Renzo do silnika V8 o pojemności 5000cm3, mocy 252KM, kod silnika M117.965, mechaniczny wtrysk benzyny KE-Jetronic Boscha. Wiem tylko tyle, że niema fizycznie instalacji do silników 8 cylindrowych, ale myślę o połączeniu 2 instalacji przeznaczonych...
1,8S może być system KE-jetronic lub gażnik Keihin ,możesz bliżej określić.
Jeśli chodzi silinik to jest to benzyna 2.0 115 KM - nic więcej na temat silnika nie wiem. To dość ważne, by napisać jaki to system, może samo foto spod maski wystarczy Zarówno dwie najbardziej prawdopodobne opcje - Digifant jak i KE-Jetronic, mają w typowych podstawach konstrukcyjnych swoje kruczki i charakterystyczne punkty, no i przede wszystkim...
jaki wtrysk K-jetronic czy KE-jetronic tzn z sonda czy bez
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od wtrysku i zawór dodatkowego powietrza.
a jak wyglada ten potencjoimetr w przeplywomierzu ? moze ja go posiadam u siebie i nie mam wtedy K-jetronica a ke-jetronica . gdyz na forum vw jak pisalem z chlopakami to moj silnik ( kod GX) to niby ke-jetronic. A jakby to był KE-jetronic to wtedy nie wystepuje wg schematu przekaznik głowny
sprawdz jeszcze czujnik polozenia klapy spietrzajacej.
W KE - Jetronic , wtryskiwacz ROZRUCHOWY pracuje zawsze przy uruchamianiu silnika , czy to zimny czy gorący!
Czujnik temperatury chłodziwa , do sprawdzenia. Jeżeli to wtrysk KE - Jetronic.
Załóż wtrysk to nie będzie żadnej zwężki, 3 generację z używki można tanio dostać.
Na obudowie sterownika jest napisane MOTRONIC , ale system zasilania w paliwo Ke Jetronic.
Autorskie to tam mogą być jedynie przeróbki, masz dwie opcje, K-jetronic lub Ke-jetronic. Oba systemy boscha, pierwszy sterowany mechanicznie, drugi z elektronicznym członem adaptacyjnym. D-jetronic nie występował w w-123. Oba systemy działają w oparciu o pomiar przepływu powietrza, więc największe bolączki to nieszczelności pomiędzy przepływomierzem...
Jaki układ wtryskowy? Czy nie przypadkiem KE-Jetronic?
K... układ zasilania, jaki? K-Ke- jetronic? Czy jeszcze coś innego?
[url=http://mbci.mackuz.ovh/mb/index.php... jest niezły opis
to jest KE Jetronic.
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Masz gaźnik czy KE Jetronic?
Narzekałeś także na małą moc tego silnika.....7 cylindrowego :D. Jaki tam jest układ wtryskowy ? K czy KE Jetronic ?
mercedes jetronic jetronic przekaznik jetronic ciśnienie
monitor fujitsu laptop czujnik temperatura temperatura objaw jakie napiąć invertera
bateria trakcyjna wybór zmywarki bosch
Przyczyny nieodpalania silnika Deutz 2L1011 Wymiana silnika wycieraczki tylnej Toyota Corolla 2004