Cały temat jest już opisany na forum.Wpisz klapa ciepło-zimno golf i znajdziesz , ale obawiam się że naprawa może być pracochłonna.
Auta z grupy VW lubia gdy termostaty są oryginalne i wtedy masz pewność że to działa. Jeśli to nie pomoże i układ był płukany to nagrzewnica do wymiany. Rozumiem że silniczek nastawczy klapy ciepło/zimno sprawny ???
może gąbka na klapie ciepło-zimno się wykruszyła (klapa jest dziurkowana)
Więc nagrzewnica do wymiany bądź nie rusza się nastawnik klapy zimne/ciepłe.
Jak dasz większy nadmuch ,to przy zmianie temp ze skrajnego do max ,słychać jak zmienia się szum powietrza. Nie trzeba tam grzebać bez potrzeby. A do tego pewnie jest w live data położenie.Ja nie widzę tam cudów ,albo zapchana nagrzewnica albo sterowanie klap zimne ciepłe.
Musisz być pewny że termostat sprawny Musisz być pewny że nagrzewnica sprawna Musisz być pewny że serwomechanizm/klapa (ciepło/zimno) działa
Poziom płynu jest ok? Jeśli gumowe rurki doprowadzające i odprowadzająca płyn chłodniczy do nagrzewnicy są gorące to masz problem albo z nagrzewnica albo silniczkiem klapy ciepło zimno
Sprawdz linkę od pokrętła ciepło - zimno , czy otwiera klapę.
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
To jest tylko przykład. Zdjęcie pokazuje jedną z klap znajdujących się wewnątrz obudowy nagrzewnicy w Golfie 4, Octavii 1. Jest ich tam trzy, sterowane linkami/pokrętłami. Przypuszczam że i w tym przypadku będzie podobnie. Jedna klapa to ciepło/zimno, a dwie są kierunkowe, na górę na nogi oraz na szybę przednią. Aby dostać się do nich trzeba wymontować/rozebrać...
Powinno grzać nawet przy 50 stopniach , coś z klapą ciepło - zimno , odpal bez deski nagrzej i sprawdzaj.
Pojazd VW Golf Plus 2005, 1.9 TDI, 105 KM ogrzewanie słabe po wymienionej nagrzewnicy, błąd od prawej klapy sterowania jednak działa, po lewej lekko ciepłe, po prawej stronie zupełnie zimne powietrze, przy temperaturze cieczy 90 stopni. Jakieś pomysły?
sprawdź czy klapa w nawiewie /ciepło zimno/ jest swobodnie przesówana sówakiem w całym zakresie /skrajne położenia.
Jak już pisałem nie wiem gdzie jest opornik w ibizie z reguły jest gdzieś pod konsolą. z reguły idą do niego 3 lub cztery dość grube przewody z panelu sterowania. poszukaj ich przy panelu i dalej po przewodach. W starszych autach wyglądały podobnie jak ten który wymieniałeś w golfie w nowszych czę sto są wieksze. Poszukaj na allegro takiego opornika...
Typowa dolegliwość starych vw. Zapewne masz gąbki w nawiewach. Niestety rozbieranie całości i wymiana gąbek na coś bardziej trwałego na klapach wszystkich nawiewów. Z czasem gąbka się lasuje. Doraźnie możesz wymontować samą dmuchawę i klapę zimno/ciepło naprawić, a resztę gdy będzie cieplej. PS. Ten kto to projektował powinien codzień tą robotę robić...
bo może się zdarzyć że silnik pracuje i vcds widzi ale trybik spadł z klapy i jej nie przestawia. Poza tą poradą nadal nie napisałeś o to co proszę, - swoją drogą taką usterkę podejrzewam, zobaczę co teraz na teście pokaże VCDS. Wcale się nie zdziwię że z chłodnicą ok dwa węże od niej ciepłe. Dlatego mnie interesuje punkt w którym klimatyzacja podaje...
Nie chodzi mi o wewnętrzny/ zewnętrzny obieg tylko klapę powietrza na parownik. Dmuchawa sobie dmucha a klimatron rozdziela to powietrze na parownik (ta nagrzewnica co zimno produkuje) lub na nagrzewnice z ciepłym płynem (ogrzewanie)
Witam , przyczyną słabego działania klimatyzacji była niedomykająca się klapa powietrza (ciepłe-zimne) .Po rozebraniu obudowy nagrzewnicy okazało się że blokuje ją kawałek urwanego plastiku.Teraz klima działa prawidłowo.Dzięki za wszelkie podpowiedzi.Temat zamykam.
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Sprawdzić klapy nawiewu ciepłe/zimne. Jest nowa nagrzewnica (zakładam że sprawna) i to musi grzać po tych dwóch zabiegach, nie ma innej możliwości.
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc. Otóż w mojej Ibizie w jednej chwili przestało działać ogrzewanie. Dojechałem w jedno miejsce, wszystko ok, i za jakiś czas chce wracać i lipa. Nie leci kompletnie nic ciepłego z kratek. Sprawdziłem od razu stan płynu, wszystko ok, nic nie ubyło. Temperatura również ok, podczas jazdy cały czas ''pion'',...
Jeśli obydwa węże są tak samo gorące to albo przepływ płynu jest zaj... albo nagrzewnica nie oddaje ciepła. Na wolnych obrotach przy wentylatorze na max jeden wąż powinien być wyczuwalnie chłodniejszy. Jeśli obydwa są tak samo gorące to klapa ciepło/zimno nie ustawia się jak trzeba albo się rozleciała albo sama nagrzewnica oblepiona kurzem albo innym...
Witam. Posiadam golfa 3 1.8 benzyna i mam jeden problem z ogrzewaniem gdyż nie leci w ogolę ciepłe powietrze (nawet po przejechaniu 150km), miałem niedawno wymienioną nagrzewnice na nowa i nie ma ubytku w płynie chłodniczym. Nie piszesz nic o: temperaturze termostacie obiegu nagrzewaniu węży przy nagrzewnicy czy klapy zimne ciepłe działają prawidłowo...
Jeżeli masz w nawiewie kawałki gąbki to na milion % odpadła ona z klapy przestawiającej ciepło zimno. Miałem już kilka takich przypadków( 1 nawet w vento żonki). Trzeba wymienić obudowę nagrzewnicy. Sama nagrzewnica ( jeżeli nie cieknie) to pewnie jest dobra . Wiąże się to z wyjęciem całej deski itd.
Ogólnie rozebrałem auto zdjąłem osłonę tego tunelu za radiem, dostałem się do środka gdzie są klapy i okazało się że jedna klapa jest uszkodzona (tam gdzie leci ciepłe/zimne powietrze) nie wiem co się dokładnie stało, ale na pewno coś uszkodziło się to zamknięcie bo wypada z niego ten plastik od śilniczka, po włożeni go na miejsce niestety klapa nadal...
Witam Jest zimne czy temperatura jest niezadowalająca ? Jeśli nagrzewnica nowa , układ odpowietrzony , węże przy nagrzewnicy ciepłe / oba / to jedno co mi się nasuwa to uszkodzona / nie lub źle zapięta / linka od klapy w układzie wentylacji .
Kolego jestem po wymianie nagrzewnicy ale jak rozebrałem wszystko to klapa zimne ciepłe była dziurawa naprawiłem wszystkie i wymieniłem nagrzewnice która i tak nie była stara ok.2 lata ta nowa szybciej się napełniała wodą i dla pewności włożyłem nową wydatek 35zł .Walczyłem długo dławiłem wloty do parownika bo mam gaz ale bezskutecznie na pierwszym...
Miałem kiedyś podobny problem w golfie IV dmuchało ciepłe powietrze a zimnego było brak mimo ze klima chodziła winę za to ponosił sterownik klimatronika a dokładnie czujnik temperatury który jest tam zamontowany klapy otwierały się ale nie na tyle żeby leciało zimne powietrze a jeżeli chodzi o błędy to ich nie było dopiero po sprawdzeniu na bloku danych...
albo dziury po gąbce w klapie przełączającej ciepło/zimno do zaklejenia jak wyżej kolega napisał, albo masz jeszcze na wężach nagrzewnicy termostat, ponieważ nigdy nie działa po tylu latach i blokuje dopływ cieczy do nagrzewnicy to należy go wywalić, a węże nagrzewnicy połączyć kawałkami rurek i opaskami. Jest mało potrzebny, w nowszych golfach zrezygnowano...
co do pierwszego błędu to dotyczy on silniczka sterowania klapą ciepłe/zimne powietrze, tu na jego temat : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... a jeśli chodzi o drugi błąd to dotyczy on impulsatora na w skrzyni biegów i o nim masz tutaj : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9...
Zobacz filtr kabinowy o ile jest. Sprawdź czy zamyka się klapa zimne/ciepłe na nagrzewnicy - nie wiem czy masz zwykłą klimatyzację czy klimatronik. Przy zwykłej są linki a przy klimatroniku silniczki. Gotować to się może z różnych powodów. Jeżeli uważasz że wentylator nie włącza się wtedy kiedy powinien do wymień termowłącznik na chłodnicy. Szukaj wycieku...
Klimatronik w tym aucie dziwnie działa. Sterownik 1U1 907 0 44 A Kodowanie 01000 Problem w tym że jak sie ustawi nawiew to wieje w inne miejsce, regulacja temperatury też raczej działa nie do końca poprawnie. Magik od klimatyzacji podpiął VAGa, wszedł w basic settings i zaczęło wiać z różnych stron a na końcu coś stukało w tunelu. Po tym wszystkim pojawił...
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
Daruj punkcik Ta diodka pod światłem przeciwmgielnym i wariacje podczas naciskania hamulca to objaw złej masy na lewym (zazwyczaj) tylnym świetle Przyczyna tkzw. zimny lód. Odciągnij tapicerkę i przeczyść kostki z tyłu lamp . Poznasz która to bo po dłuższej jeździe będzie ciepła. Alarm ,po otwarciu samochodu (wcześniejszym samoczynnym załączeniu się...
Gruba ma być zimna a cienka gorąca. Jak są obie zimne to coś jest nie tak.Szukaj miejsca gdzie rura z gorącej robi się zimna. Sprawdziłem to i cienka rurka jest lodowata a gruba jest ciepła tzn około 40 stopni trochę cieplejsza od ludzkiej skóry :), czy to świadczy o zapchanych przewodach klimy?? Pytanie czy to aby na pewno jest silniczek v85?? http://obrazki.elektroda.pl/9795371900_1...
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Witam, gdy kupowałem samochód było z -10 stopni mrozu, było to miesiąc temu, w drodze do domu zauważyłem że z nawiewów dmucha tylko gorącym powietrzem, jedynie z klimatyzowanego schowka leciało zimne, po jakimś czasie tak dwa tygodnie temu zaczęło wiać tylko zimnym, czasami tak na 5 min włączy sie ciepłe ogrzewanie i nie ma to znaczenia czy jest ustawione...
Witam wszystkich, Wiem, że podobna tematyka była już opisywana na tym forum, ale nie znalazłem przypadku podobnego do kolegi. Autko klasyk z podobno dobrym silnikiem 2E 2.0 115 km 1995r. ale i z problemem. Co do zasady to auto zasilane jest benzyną i LPG. na filtrze powietrza jest przepływomierz, więc LPG tylko w sekwencji STAGA, chociaż niektórzy mówią,...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
klapa ciepło zimno ciepło zimno volvo układ ciepło zimno
budowa zaworu gazowego amica indukcyjny płyta elektryczny podgrzewacz ariston
Radionavi RNEG w Citroënie Picasso - problem z wyświetlaniem adresów Xerox 6605: Błąd ColorSpaceMismatch przy drukowaniu PDF