Cały temat jest już opisany na forum.Wpisz klapa ciepło-zimno golf i znajdziesz , ale obawiam się że naprawa może być pracochłonna.
Poziom płynu jest ok? Jeśli gumowe rurki doprowadzające i odprowadzająca płyn chłodniczy do nagrzewnicy są gorące to masz problem albo z nagrzewnica albo silniczkiem klapy ciepło zimno
Musisz być pewny że termostat sprawny Musisz być pewny że nagrzewnica sprawna Musisz być pewny że serwomechanizm/klapa (ciepło/zimno) działa
może gąbka na klapie ciepło-zimno się wykruszyła (klapa jest dziurkowana)
Sprawdz linkę od pokrętła ciepło - zimno , czy otwiera klapę.
Powinno grzać nawet przy 50 stopniach , coś z klapą ciepło - zimno , odpal bez deski nagrzej i sprawdzaj.
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
sprawdź czy klapa w nawiewie /ciepło zimno/ jest swobodnie przesówana sówakiem w całym zakresie /skrajne położenia.
To jest tylko przykład. Zdjęcie pokazuje jedną z klap znajdujących się wewnątrz obudowy nagrzewnicy w Golfie 4, Octavii 1. Jest ich tam trzy, sterowane linkami/pokrętłami. Przypuszczam że i w tym przypadku będzie podobnie. Jedna klapa to ciepło/zimno, a dwie są kierunkowe, na górę na nogi oraz na szybę przednią. Aby dostać się do nich trzeba wymontować/rozebrać...
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc. Otóż w mojej Ibizie w jednej chwili przestało działać ogrzewanie. Dojechałem w jedno miejsce, wszystko ok, i za jakiś czas chce wracać i lipa. Nie leci kompletnie nic ciepłego z kratek. Sprawdziłem od razu stan płynu, wszystko ok, nic nie ubyło. Temperatura również ok, podczas jazdy cały czas ''pion'',...
Więc nagrzewnica do wymiany bądź nie rusza się nastawnik klapy zimne/ciepłe.
Jak dasz większy nadmuch ,to przy zmianie temp ze skrajnego do max ,słychać jak zmienia się szum powietrza. Nie trzeba tam grzebać bez potrzeby. A do tego pewnie jest w live data położenie.Ja nie widzę tam cudów ,albo zapchana nagrzewnica albo sterowanie klap zimne ciepłe.
Jak już pisałem nie wiem gdzie jest opornik w ibizie z reguły jest gdzieś pod konsolą. z reguły idą do niego 3 lub cztery dość grube przewody z panelu sterowania. poszukaj ich przy panelu i dalej po przewodach. W starszych autach wyglądały podobnie jak ten który wymieniałeś w golfie w nowszych czę sto są wieksze. Poszukaj na allegro takiego opornika...
Typowa dolegliwość starych vw. Zapewne masz gąbki w nawiewach. Niestety rozbieranie całości i wymiana gąbek na coś bardziej trwałego na klapach wszystkich nawiewów. Z czasem gąbka się lasuje. Doraźnie możesz wymontować samą dmuchawę i klapę zimno/ciepło naprawić, a resztę gdy będzie cieplej. PS. Ten kto to projektował powinien codzień tą robotę robić...
Jeśli obydwa węże są tak samo gorące to albo przepływ płynu jest zaj... albo nagrzewnica nie oddaje ciepła. Na wolnych obrotach przy wentylatorze na max jeden wąż powinien być wyczuwalnie chłodniejszy. Jeśli obydwa są tak samo gorące to klapa ciepło/zimno nie ustawia się jak trzeba albo się rozleciała albo sama nagrzewnica oblepiona kurzem albo innym...
A przed wymianą grzała dobrze? Jeszcze zostaje nastawnik ciepło zimno ale tu widzę że jest 2 strefowe czyli odpada. To że węże gorąca nie zawsze oznacza że jest obieg.
Jeżeli masz w nawiewie kawałki gąbki to na milion % odpadła ona z klapy przestawiającej ciepło zimno. Miałem już kilka takich przypadków( 1 nawet w vento żonki). Trzeba wymienić obudowę nagrzewnicy. Sama nagrzewnica ( jeżeli nie cieknie) to pewnie jest dobra . Wiąże się to z wyjęciem całej deski itd.
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Sprawdzić klapy nawiewu ciepłe/zimne. Jest nowa nagrzewnica (zakładam że sprawna) i to musi grzać po tych dwóch zabiegach, nie ma innej możliwości.
Nie chodzi mi o wewnętrzny/ zewnętrzny obieg tylko klapę powietrza na parownik. Dmuchawa sobie dmucha a klimatron rozdziela to powietrze na parownik (ta nagrzewnica co zimno produkuje) lub na nagrzewnice z ciepłym płynem (ogrzewanie)
Witam , przyczyną słabego działania klimatyzacji była niedomykająca się klapa powietrza (ciepłe-zimne) .Po rozebraniu obudowy nagrzewnicy okazało się że blokuje ją kawałek urwanego plastiku.Teraz klima działa prawidłowo.Dzięki za wszelkie podpowiedzi.Temat zamykam.
albo dziury po gąbce w klapie przełączającej ciepło/zimno do zaklejenia jak wyżej kolega napisał, albo masz jeszcze na wężach nagrzewnicy termostat, ponieważ nigdy nie działa po tylu latach i blokuje dopływ cieczy do nagrzewnicy to należy go wywalić, a węże nagrzewnicy połączyć kawałkami rurek i opaskami. Jest mało potrzebny, w nowszych golfach zrezygnowano...
bo może się zdarzyć że silnik pracuje i vcds widzi ale trybik spadł z klapy i jej nie przestawia. Poza tą poradą nadal nie napisałeś o to co proszę, - swoją drogą taką usterkę podejrzewam, zobaczę co teraz na teście pokaże VCDS. Wcale się nie zdziwię że z chłodnicą ok dwa węże od niej ciepłe. Dlatego mnie interesuje punkt w którym klimatyzacja podaje...
klapa ciepło zimno dmucha ciepło zimno ciepło zimno volvo
asterisk freepbx silnik 50ccm pralka przestała działać indesit
kiano slimstick tmobile światłowód
Webasto działa tylko z minimalną mocą - przyczyny i rozwiązania Czarne kółko Lenovo - przyczyny i rozwiązania