Robiłem takiego Seata. Bardzo lekko kręcił i też próbował załapac. Podobne objawy jak u Ciebie. Winna była klapa dławiąca (zacięła sie). Sprawdź ją. To jest taka klapka na rurze dolotowej sterowana gruszką podciśnieniową. Jednym słowem- silnik nie dostaje wtedy powietrza.
Że ten gaszak jest popsuty? A konkretnie silnik sterujący? Może być. Jak klapa dławiąca się nie otworzy to silnik nie umie zassać powietrza i nie odpali. Pisałem Ci żebyś to sprawdził.
Witam Zakupiłem Renault Espace 2004 rok 2.2 DCI Problem jest taki iż nie ma odjazdu tylko bardzo powoli sobie rusza... Po Podpięciu pod Komputer Wywala Błędy : DF186 Obwód podgrzewacza wstępnego Świec Brak Sygnału lub Przerwany DF301 Obwód powietrza wlotowego Wykryta Nieszczelność DF056 Czujnik przepływu powietrza Usterka Szyny DF209 Czujnik położenia...
Miałem przypadek ale w tgl-u,że klapa dławiąca zatrzymywała się w różnych pozycjach zazwyczaj częściowo przymkniętych,ale skutkiem tego był muł a czasem nawet zdławienie silnika na wolnych obrotach.
witam Panów, Mam na placu Iveco 2007r 3.0 146km. Silnik po remoncie. Błędy - czujnik temp. paliwa i wiązka sondy lambda Objawy - słaby i dużo pali. Świeci się kontrolka EDC. Po skasowaniu błędów gaśnie, rozświeca się ponownie gdy wykryje błąd czujnika temp. paliwa. Zauważyłem że nie pracuje klapa dławiąca, jest stary typ. Kupiłem wiązke i podmieniłem...
Witam forumowiczów mam nastepujący problem dotyczący silników siłowników klapek nawiewu ogrzewania w audi a 3 8p a dokładniej klapa śrdkowa,klapa cyrkulacji i klapa dławiąca tam pojawiają sie usterki silniczki pracują jak by nie w całym swoim zakresie dodatkowo co jakiś czas słychać powtarzające się cykanie.Dodam iż wymiana potencjometrów nie przyniosła...
Możliwych przyczyn jest dużo, od pompy paliwa w baku, filtr paliwa, tandem pompę, pompowtryski, dalej układ dolotowy, egr, klapa dławiąca jej sterowanie, przepływomierz, nie drożny układ wydechowy, źle ustawiony rozrząd.... Potrzeba nam logów, które powinieneś wykonać podczas jazdy w momencie jak silnik ma ciężko. Wykonaj logi kanałów 001, 003, 011...
A tu się właśnie mylisz gdyż jest to klapa dławiąca, którą reguluje silniczek V157 a ona nie działa na zasadzie wyłącz/załącz tym bardziej, że klapa dławiąca jest non stop sterowana w trakcie pracy silnika i może się zawiesić chociażby z powodu wyłamanych zębów przekładni sterującej. Proponuję spróbować regeneracji tej klapy zgodnie z tym co pisze DD65...
Witam. Wiem że to przestarzały temat, ale mam ciekawy problem. Mianowicie Calibra 2.5 V6 96r uszczelniony dolot, wymieniony i "ustawiony" rozrząd po odpaleniu pracuje wzorowo, 0 błędów, a po dodaniu gazu w podłogę odcinka przy 3500obr to samo podczas jazdy. Powtarzając kilka razy deptaniem w podłogę odblokowuje się i do puki nie zgaszę auta idzie jak...
Dodam tylko, że w SDI może to trochę inaczej wyglądać ale zasada działania jest identyczna i sugeruję się tylko wywiadem niemieckich mechaników - sytuacja może być inna ale ja daję im wiarę i pompa będzie wg. mnie OK a wina może być właśnie klapa dławiąca lub jej sterowanie.
Diagnostyka była, stał nawet 2 tygodnie u mecha od elektryki. Mech podpiął kompa i wykasował imo, kupił nawet cały zestaw kompa do silnika, body kompa i kluczyk, ale efakt był ten sam. Po tych zabiegach mam jakieś dziwne wrażenie że nie jest to wina kompa. Cały czas wiszą następujące błędy: DF226 - Elektrozawór, klapa dławiąca - Stały DF107 - Sterownik,...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Tak sie zastanawiam jaki tam silnik siedzi dokładnie, bo z tego co pamiętam w ldv convoy to był ten fordowski na pompie lucas epic, te dźwięki to wcale nie muszą być gdzieś luzy na panewkach, tak samo ciekawe czy działa klapa dławiąca.
2008r.. Kodu silnika nie wiem. On ma elektroniczny egr i elektroniczną klapkę gaszącą.. To nie będzie BKC bo nie ma bloku zaworów korek wlewu oleju po stronie rozrządu... On ma tylko tam jeden N75 zawór. Wychodzi BLS Zielono/czarny ok. Ale nie wiem o jakim mówisz bronzowo/Zółty. No własnie martiw mnie to że czarny z czerwonym taki sam mam też w klapie...
Czy to nie wersja z klapami dławiącymi? Po wciśnięciu pedału gazu odpala łatwiej?
ta zielona "rurka" idzie od overboosta do tzw. zaworu klapy dławiącej (widocznego na zdjęciu) Słychać go przy gaszeniu silnika
Sprawdź bo może poszli po kosztach ( siłownik obrotowy do klapy kosztuje ponad 1500) nie dając klapy dławiącej wentylator i masz efekty.
Zapewne będzie problem albo z zaworem EGR albo z klapą dławiącą ale wyjdzie to po odczytaniu błędów.
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
wymienił mi jeszcze bączek podciśnieniowy EGR bo było urwane cięgno. Tylko z drugiej strony teraz płyn już nie bombluje. Rozumiem, że masz na myśli siłownik podciśnienia klapy dławiącej przed EGR. Przy uszkodzonej chłodnicy spalin ciśnienie w ukł chłodzenia wypycha płyn do wydechu, wiec nie ma prawa „bąbelkować”.
Sprawdzałem i przeplywomierz jest dobry;/ Można wiedzieć jak to sprawdzałeś ? Jeśli nie przepływka to na pierwszy ogień silniczek V157 sterujący klapą dławiącą przed wlotem powietrza do kolektora ssącego - przy obecnych mrozach dość często szwankują. Przede wszystkim niech ktoś podejrzy parametry pracy w tym również wartości temperatur z czujników.
Panowie czytam ten post i czegoś tu nie rozumiem , gość pisze o EGR czy o przepustnicy ??? a wy tu jeszcze dokładacie turbosprężarkę , no chyba że przez noc technika tak poszła do przodu że przespałem i teraz nie nadążam za tym wszystkim Gdybyś nadążał, to pewnie byś wiedział o przepustnicy - klapie dławiącej, która jest cały czas otwarta, zamyka się...
Ja przez lata zbierałem że szrotów używane sprawne części. Nie trafione wymiany nowych. Wszystko lądowało w piwnicy. Kiedy przychodził czas wymiany na próbę , klient zostawiał kaucję- równowartość nowej. Haczyk tkwił w podpisie na części wykonanym flamastrem widocznym w ultrafiolecie. Były 3 przypadki oszustwa, 1 przepływomierz - auto złotówy 2 czujnik...
(at)Mela098 w tym silniku nie ma przepustnicy, to jest klapa dławiąca. Dławi dolot do 2200 obr żeby wymusić zasysanie przez silnik spalin z egr. Jeśli egr jest nie sprawny, brudny lub zaślepiony, silnik nie ma powietrza i tym to może być spowodowane. Klapa powyżej 2200 obrotów dopiero się otwiera w całości i silnik może zasysać czyste powietrze w pełni....
Gdyby immo blokowało, to na sekundę by odpalił. Na plaku silnik będzie chodził bez żadnej elektroniki, wystarczy sprawny rozrusznik do odpalenia Andrzej, nie zapali, tam masz klapę dławiącą. Jak zegary gasną, to albo stopiło skrzynkę bezpieczników na akumulatorze, albo zwyczajnie zegary padły, co w Oktawkach było normalne. Wpierw przepatrzec wszystkie...
Kurcze , Panowie w ostatnim tygodniu szychta górnika (nie zamierza obrażać górników). Dwa auta po warsztatach i ożywianiu DPF.. Zapchane ponownie w rozpaczliwie krótkim czasie. Zapchane filtry powietrza, Zatkane przeloty EGR i kolektory dolotowe , w drugim aucie na tyle że stanęły klapy dławiące. 2.5 kg nagaru zostało wydłubane. W jednym EGR wymieniony...
Panowie już nie wiem o co chodzi rozkręciłem dzisiaj samochód aby sprawdzić te silniczki i ku mojemu zaskoczeniu wszystkie działają i ładnie reagują na zmianę temperatury na climatroniku. Każdego obserwowałem i płynnie zmieniają nastawy. Jak podłączyłem pod vaga to pokazało błąd 00604 (silniczek regulacji klapy dławiącej - zwarcie z biegunem dodatnim...
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
Nie pomyliła Ci się czasem klapa zimne/ciepłe z klapą od obiegu zamkniętego? W którym miejscu masz tą klapkę?
Witam. Problem jest w Manie f90 18.224 z hamulcem górskim, nie zalacza klapy dławiącej. Siłownik z klapa dziala. Po załączeniu i wyłączeniu zapłonu siłownik pracuje.Bezpieczniki ok. Zawor elektro ten na ramie nowy i wnioskuje ze sprawny skoro siłownik żyje. Chociaż żaden prąd do niego nie dociera. Zastanawia mnie fakt braku prądu na wtyczce przycisku...
Na potrzebę szacunku, nawet użycie klapki wznoszącej się wraz z rosnącym przepływem, a więc i siłą nacisku na klapkę będzie wystarczające. Przepływ gazów to nie bardzo proste zjawisko. prędkość powietrza w kanale będzie różna w różnych jego punktach, i zależna od miejsca zainstalowania czujnika pomiarowego. Do pomiaru może służyć czujnik różnicy ciśnień...
A no widzisz. Nie mam danych do twojego auta ale prawdopodobnie masz dysze dławiącą (nie masz zaworu rozpręznego) jak jest "zalepiona" to możesz mieć takie objawy i należy ją wymienić na nową. Nie wiem jak w ciągnikach bo nie robie ale w osobówkach to są grosze. Co do klap w nagrzewnicy to musisz mieć jakaś klapę mieszającą. Co z tego że Ci powietrze...
Istotne jest w którym miejscu zaczyna się robić zimna cienka rurka. Jeśli w okolicy nakrętki na podszybiu to tak powinno być. W takim przypadku mamy do czynienia ze zbyt małą wydajnością. Po opróżnieniu układu rozkręcić to złącze i oczyścić lub wymienić dyszę dławiącą. Jesli chodzi o klapę jak również "zarośnięty" parownik.... W takim przypadku oba...
Witam Proszę o pomoc w doborze podzespołów zestawu audio do Punto II którego posiadaczem stanę się niebawem. Cena - myślałem o 1300 zł ale jeśli to będzie konieczne, mam do wydania maksymalnie 1800 zł Będzie to mój pierwszy samochód i pierwsza przygoda z car audio. Zależy mi na bardzo dobrej jakości dźwięku. Nie interesuje mnie przesterowany, dudniący...
Witam wszystkich ponownie, Poprzedni rok skończył się z niedziałającą klimatyzacją ale przyszedł kolejny no i kolejne podejście. W tym roku zostało zrobione: -wymieniona dysza dławiąca (BEHR) -wymieniony osuszacz (BEHR) -wymieniony jeden przewód gumowo-metalowy na nowy z powodu dziurki -wymieniony wentylator elektryczny chłodnicy (skończyły się szczotki)...
Odłączyłeś instalację gazową do prób? Zakreciles gaz? To wersja silnika z klapami dlawiacymi w kolektorze ssącym?
["Slawek J"]Wystarczy juz zwykla mieszalnikowa instalacja a poprawnie zalozona bedzie ci sluzyc przez duzo kilometrow. Kolega nie brał pod uwagę ze są tam w kolektoże klapy dławiace i jak gaz będzie strzleał to może pogiąć a jak się bedą blokować to odgłos będzie taki sam jak by silnik stukał A i jeszcze jedno jak dobrze sobie przypominam to jet tam...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
przepustnica dławiąca dysza dławiąca cewka dławiąca
przetwornik pojemność napięcie włącznik dwóch żarówek zwrotnice kalkulator
gruntowanie starych scian siemens lodowka
Zasada działania zaworu iglicowego w gaźniku piły spalinowej Wypalanie pinu zaworu EGR w Toyocie Auris - skutki i rozwiązania