Coś jest zapchane. Zawór rozprężny lub dysza dławiąca drugą opcja to uszkodzony czujnik temperatury parownika przez co sterownik nie ogranicza pracy sprężarki klimatyzacji.
Odpinasz sprężarke i sprawdzasz jak działa. Czy nie chodzi za ciężko. Ale z twojego opisu można wywnioskować że sprężarka pada. Jeżeli tak jest to trzeba sprawdzić czy nie ma opiłków w układzie, jeżeli są to naprawa kosztowna bo cały układ do płukania Sprężarka, skraplacz dysza dławiąca do wymiany..
Witam . (at)ramozz Ma się to nijak do tego że rurki wracające do sprężarki są ciepłe. Brak odparowania czynnika świadczy o uszkodzonej dyszy dławiącej. Żadne modły z testerami nie naprawią auta. Ta ,tzw , dysza dławiąca ,. to nic innego jak regulator ciśnienia który powoduje zagęszczenie par czynnika po jego odparowaniu ,przez co jest wzrost wydajności...
No dobra, a jeśli chciałbym wymienić osuszacz to muszę jechać odciągnąć freon czy mogę go puścić w powietrze?
tam jest dysza dławiąca nie zawór rozprężny.
Espace IV silnik 2.0t benzyna 2003 rok, nie działa klimatyzacja tzn nie chłodzi. Ilość czynnika ok 1000 gram. Ciśnienie mierzone Clip - 7-10 bar w zależności od temperatury otoczenia ( chłodne dni i upał). Sprzęgło sprężarki załącza się bez problemu, wentylator skraplacza od razu wolny bieg, ciśnienie dochodzi do max 10 bar, chłodzenia brak. Wymienione...
Odnośnie wcześniejszych wpisów to w Passacie B5 nie ma zaworu rozprężnego tylko dysza dławiąca.
Jeśli sprężarka załącza to do wentylatora masz bezpiecznik duży 40A obok pedału sprzęgła musisz odkręcić dolną część pulpitu po stronie kierowcy.Przyczyna że nie chłodzi ani troszke może być zapchana dysza dławiąca w rurce,zawór rozprężny lub sprężarka daje za małe ciśnienie.Jak byś mi podał ciśnienie LP i HP na załączonej klimie z tego można dużo się...
13 stopni z nawiewów, ktoś sobie chyba jaja robi z klienta. Każda klima to bardzo prościutki układ i nie ma tam tajemnic, sprężarka, dysza dławiąca lub zawór rozprężny, dwie chłodnice i rurki, aha jeszcze osuszacz. Skoro ciśnienia dobre to dysza do wymiany (koszt poniżej 10 zł). Przy sprawnie działającej klimie z nawiewów leci spokojnie 2 do 3 °C, ale...
Dysza paliwowa ma mieć przelot jak czubek szpilki, albo mniejszy (tak na oko:) Nie mówię tu o dyszy dławiącej ta ma trochę większy przelot. Wkręć sobie dławik dawki powietrza tak, żeby zostało Ci jeszcze jakieś 0,4-0,5 cm regulacji, albo nawet na maksa i spróbuj odpalić. Jeśli nadal będzie zalewało znaczy, że dysza paliwowa jest do d.... . Jeśli będzie...
Jaki ma silnik? Dokladne dane podaj. Dodano po 7 Ze schematu wynika ze masz dyszę dlawiaca.625 do 675 g r134 u ciebie wchodzi? Jesteś laikiem to skad znasz ciśnienia? Czy masz fizyczne dwa porty LP i HP? Wentylator dobrze jak startuje przy 17 barach. 1.8 16V F4P 770. Tak, około 650g. Tak, dysza dławiąca, znajduje się tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/9750027900_...
Dziś było pierwsze uruchomienie przerobionego palnika, nie mam jeszcze puszki na sterownik grzałki i przekaźnik, muszę jeszcze dyszę dławiącą kupić inną najlepiej iglicową bo ta jest niestabilna. A jak wyszło sami oceńcie. https://obrazki.elektroda.pl/4446633300_... https://filmy.elektroda.pl/12_1678564215... Wymienię jeszcze dyszę...
Dysza rozprężna zwana także dyszą dławiąca a w etce jest opisana jako dławik. Wyczytalem ze zachodzą syfem i spada wydajność klimy. Wymienie bo koszt niewielki i roboty też chwile a podejrzewam że od nowości zawór ten nie był wymieniany.
To nie są oddzielne układy, ciśnienia zawsze się będą wyrównywać, szybciej w przypadku dyszy dławiącej lub wolniej w przypadku zaworu rozprężnego.
Witam. Gdzie jak nie tu. :D Mój problem dotyczy klimatyzacji w Audi A4 B5 z 1998 roku. Silnik 1.9 TDI 110KM. Około 10 miesięcy temu wymieniałem sprężarkę. Klimatyzacja działała bez zarzutu. Teraz przyszła wiosna, uruchamiam klimatyzację, a tu nic. Pojechałem więc do speca, który się tym zajmuje. Podłączył manometry i powiedział, że sprężarka próbuje,...
Materiały jakie otrzymałem na PW są, naprawdę obszerne opisują całą zasadę działania układu klimatyzacji (dokładnie w moim samochodzie) wraz z obiegiem czynnika chłodniczego, oraz co się z nim dzieje na poszczególnych etapach. Materiały i porady jakie otrzymałem, to lektura na kilka dni, a dzięki niej mogę na prawdę o wiele więcej sprawdzić sam niż...
Nie chciałem się tak rozpisywać, ale temat przeczytałem cały. W układzie była uszkodzona sprężarka, więc wymieniłem ją na używaną (żadnych opiłków nie było). Później próba próżnią na noc, jako że zeszło to puściłem argon z co2 (bo to mam do spawarki), znalazłem nieszczelność na uszczelnieniu skraplacza, więc wymieniłem uszczelkę. Następna próba na 15...
Źle ustawiona dysza wolnych obrotów.
sprezarka tylko nowa lub po regeneracji. Kupisz uzywkę i nie wiadomo w jakim ona bedzie stanie... Płukanie niestety całego układuplus wymiana filtra osuszacza, czyszczenie dyszy dławiącej
Wysokie ciśnienie zdecydowanie za duże, więc sterownik dla bezpieczeństwa wyłącza kompresor. Do sprawdzenia ciśnienia na manometrach można będzie wykluczyć czujnik. Jak niskie w normie a wysokie za duże to trzeba zajrzeć do dyszy dławiącej , jak opiłki to wiadomo co dalej.
Tak ma być, to dźwięk z dyszy dławiącej! A co do ubytku jeśli sprawdzasz UV to musi trochę pochodzić żeby gdzieś wyszła nieszczelność. ;)
To zależy co się uszkodziło,ale na pewno filtr osuszacz i dyszę dławiącą oraz jeśli kompresor został zatarty lub uszkodzony mechanicznie wewnątrz, obowiązkowo płukanie całego układu .
Witam klimatyzacja zachowuje się w sposób dziwny : napełniona prawidłowi 450g, układ szczelny , kompresor sie włącza niskie cisnienie spada do 2,5 bara wysokie ani drgnie utrzymuje sie na 5 bar. Wentylator działa , klima nie chłodzi powietrza. Czy to moze byc skutek dyszy dławiącej? dziękuje za podpowiedż
Na skraplaczu masz czujnik wysokiego ciśnienia (skraplania) a na osuszaczu masz czujnik niskiego ciśnienia (odparowania), którego tam brakuje, oraz jeszcze rurki, z dyszą dławiącą jak sądzę. Ktoś rozkompletował przed sprzedażą?
Istotne jest w którym miejscu zaczyna się robić zimna cienka rurka. Jeśli w okolicy nakrętki na podszybiu to tak powinno być. W takim przypadku mamy do czynienia ze zbyt małą wydajnością. Po opróżnieniu układu rozkręcić to złącze i oczyścić lub wymienić dyszę dławiącą. Jesli chodzi o klapę jak również "zarośnięty" parownik.... W takim przypadku oba...
właśnie jestem po wymianie dyszy dławiącej w lagunie rzeczyiście znajduje się w tym miejscu co wskazał dzonas1 pod pojemniczkiem od oleju ściągłem czynnik jaki pozostał w ukłądzie u zaprzyjaźnionego mechanika, aż całe 250 gram dalej rozkręciłem pół samochodu : grill, zderzak, nadkole, błotnik odkręciłem lampę i ją wyciągnąłem no i wymieniłem dyszę rozprężną...
Witam - 001.1 - 0,65A czyli sprężarka bierze prąd - 001.2 - 60-70% czyli pracuje - 001.4 5,8bara (powinno być około 12-16) więc ciśnienie w ogóle się nie podniosło. Kilka razy podczas załączania i wyłączania wskoczyło na 6barów. - poziorałbym na dyszę dławiącą - czy jest czysta, (i czy w ogóle jest) dowiesz się czy kompresor się nie zaczyna zacierać...
Ok, w takim razie zamawiam parownik, osuszacz i dyszę dławiącą. Podpowiedzcie mi czy taka kolejność działań będzie dobra: 1. Usunięcie czynnika z układu. 2. Rozszczelnię układ. 3. Wyjęcie dyszy i sprawdzenie jej pod względem opiłków i zanieczyszczeń. 4. Zasłonięcie przewodów od klimy przed dostępem wilgoci z powietrza 5. Wymiana parownika, ale bez podłączenia...
Problem polega głownie na tym , że źle skonfigurowano sprzęt. Najpewniej jest za wysokie ciśnienie : masz pewnie czarne hana 2000 , które w Twoim aucie powinny być zasilane ciśnieniem 0,8 bara. Nie napisałeś jaki masz reduktor , bo nie każdy można ustawić na takie niskie ciśnienie. Tą wartość ciśnienia należy wpisać w zakładce konfiguracyjnej , żeby...
Witam Po prostu maszyna zasygnalizowała za długi czas oczekiwania na odparowanie resztek gazu w układzie (jak się rozpręża to się ochładza, a jak jest zimny np. osuszacz to wolno z niego odparowuje gaz ) to nie jest zły objaw. A syczenie pochodzi albo z zaworu rozprężnego albo z dyszy dławiącej (nie wiem jak jest w tym układzie) i to też nie jest zły...
pompkę hmm dałem nowe membrany świece nowe a do gaźnika to tak jak pisałem kupiłem preparat do czyszczenia gaźników wlałem cały do niego od strony dysz pływaka i pompy przyśpieszającej i nic
Dlatego pytam jaki silnik jest w skuterze. W silnikach Piaggio stosowano gaźnik PHVA 17.5 z dyszą (o ile pamiętam) #56 z blachą dławiącą na wlocie. Na serii to jeszcze jakoś jeździ, ale po zmianie wydechu na sportowy trzeba zdjąć blachę dławiącą i zamontować dyszę w granicach #65 - #75.
Nie powiedziales najwazniejszej rzeczy czy twoj poldek jezdzi na gaz czy tez na benzynie Jak na gazie to sprobuj odkrecic zawor glowny o 1/4 obrotu odkrecaj tak nawet do 2 obrotow jesli to nie pomoze wroc do poczatku Jak na benzynie to moze to byc zawor hamowania silnikiem ZHS umieszczony w gazniku (gdzies byl opis jak to ustawic chyba nawet na www.fso.ptk.prv.pl...
Witajcie, Mam w pracy kilka siłowników pneumatycznych, które mają doprowadzone ciśnienie przewodami np. 6 mm, a przewodem 3 mm połączone są ze sobą zawory dławiące. Po co stosuje się takie układy? https://obrazki.elektroda.pl/4793859700_... https://obrazki.elektroda.pl/8171376300_... https://obrazki.elektroda.pl/5986491600_...
Stacja niestety również DIY (kolba w stylu stacji 968), temperaturę odczytuję według napięcia dla wbudowanej termopary, prawdopodobnie typu K, źródłem powietrza jest zwykły kompresor-->reduktor z odwadniaczem-->zawór dławiący, ustawiam na tyle żeby tylko delikatnie dmuchało. I owszem, dla TSF6502 jest wykres, ale do wylutu go nie daję, bo AG (ta wersja...
A no widzisz. Nie mam danych do twojego auta ale prawdopodobnie masz dysze dławiącą (nie masz zaworu rozpręznego) jak jest "zalepiona" to możesz mieć takie objawy i należy ją wymienić na nową. Nie wiem jak w ciągnikach bo nie robie ale w osobówkach to są grosze. Co do klap w nagrzewnicy to musisz mieć jakaś klapę mieszającą. Co z tego że Ci powietrze...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
To ciśnienie jest od razu po włączaniu klimatyzacji czy powoli rośnie do 25? Czy w momencie włączenia klimatyzacji staruje wentylator na chłodnicy? Wiesz może jakie było ciśnienie po stornie LP? Może masz brudną dysze dławiącą.
Ja bym sprawdził drożność skraplacza, pomiar ciśnienia ani manualny ani z testera nic nie da, czujnik ciśnienia jest za skraplaczem, wiec jak ten będzie zapchany, nie rozłączy klimatyzacji, a sprężarka od za dużego ciśnienia będzie się blokować, lub wystrzeli gumowy wąż z zacisku. Poleć majstrowi aby napełnił układ dużo mniejszą ilością czynnika, np...
przepustnica dławiąca klapa dławiąca oring dysza
wzmacniacz gitarowy baterie cyfra cyfra podzia podzieli zmiana parametrów zwrotnicy
mikrokomputer cobra1 brother pampers
Jak zdjąć simlock z Nokia 2730 Classic? IMEI: 359370031121910 Błąd A61 w termach gazowych Junkers – co oznacza?