Coś jest zapchane. Zawór rozprężny lub dysza dławiąca drugą opcja to uszkodzony czujnik temperatury parownika przez co sterownik nie ogranicza pracy sprężarki klimatyzacji.
Witam . (at)ramozz Ma się to nijak do tego że rurki wracające do sprężarki są ciepłe. Brak odparowania czynnika świadczy o uszkodzonej dyszy dławiącej. Żadne modły z testerami nie naprawią auta. Ta ,tzw , dysza dławiąca ,. to nic innego jak regulator ciśnienia który powoduje zagęszczenie par czynnika po jego odparowaniu ,przez co jest wzrost wydajności...
Odpinasz sprężarke i sprawdzasz jak działa. Czy nie chodzi za ciężko. Ale z twojego opisu można wywnioskować że sprężarka pada. Jeżeli tak jest to trzeba sprawdzić czy nie ma opiłków w układzie, jeżeli są to naprawa kosztowna bo cały układ do płukania Sprężarka, skraplacz dysza dławiąca do wymiany..
Espace IV silnik 2.0t benzyna 2003 rok, nie działa klimatyzacja tzn nie chłodzi. Ilość czynnika ok 1000 gram. Ciśnienie mierzone Clip - 7-10 bar w zależności od temperatury otoczenia ( chłodne dni i upał). Sprzęgło sprężarki załącza się bez problemu, wentylator skraplacza od razu wolny bieg, ciśnienie dochodzi do max 10 bar, chłodzenia brak. Wymienione...
tam jest dysza dławiąca nie zawór rozprężny.
Jeśli sprężarka załącza to do wentylatora masz bezpiecznik duży 40A obok pedału sprzęgła musisz odkręcić dolną część pulpitu po stronie kierowcy.Przyczyna że nie chłodzi ani troszke może być zapchana dysza dławiąca w rurce,zawór rozprężny lub sprężarka daje za małe ciśnienie.Jak byś mi podał ciśnienie LP i HP na załączonej klimie z tego można dużo się...
Dysza rozprężna zwana także dyszą dławiąca a w etce jest opisana jako dławik. Wyczytalem ze zachodzą syfem i spada wydajność klimy. Wymienie bo koszt niewielki i roboty też chwile a podejrzewam że od nowości zawór ten nie był wymieniany.
13 stopni z nawiewów, ktoś sobie chyba jaja robi z klienta. Każda klima to bardzo prościutki układ i nie ma tam tajemnic, sprężarka, dysza dławiąca lub zawór rozprężny, dwie chłodnice i rurki, aha jeszcze osuszacz. Skoro ciśnienia dobre to dysza do wymiany (koszt poniżej 10 zł). Przy sprawnie działającej klimie z nawiewów leci spokojnie 2 do 3 °C, ale...
Witam. Gdzie jak nie tu. :D Mój problem dotyczy klimatyzacji w Audi A4 B5 z 1998 roku. Silnik 1.9 TDI 110KM. Około 10 miesięcy temu wymieniałem sprężarkę. Klimatyzacja działała bez zarzutu. Teraz przyszła wiosna, uruchamiam klimatyzację, a tu nic. Pojechałem więc do speca, który się tym zajmuje. Podłączył manometry i powiedział, że sprężarka próbuje,...
No dobra, a jeśli chciałbym wymienić osuszacz to muszę jechać odciągnąć freon czy mogę go puścić w powietrze?
Dziś było pierwsze uruchomienie przerobionego palnika, nie mam jeszcze puszki na sterownik grzałki i przekaźnik, muszę jeszcze dyszę dławiącą kupić inną najlepiej iglicową bo ta jest niestabilna. A jak wyszło sami oceńcie. https://obrazki.elektroda.pl/4446633300_... https://filmy.elektroda.pl/12_1678564215... Wymienię jeszcze dyszę...
Dysza paliwowa ma mieć przelot jak czubek szpilki, albo mniejszy (tak na oko:) Nie mówię tu o dyszy dławiącej ta ma trochę większy przelot. Wkręć sobie dławik dawki powietrza tak, żeby zostało Ci jeszcze jakieś 0,4-0,5 cm regulacji, albo nawet na maksa i spróbuj odpalić. Jeśli nadal będzie zalewało znaczy, że dysza paliwowa jest do d.... . Jeśli będzie...
To nie są oddzielne układy, ciśnienia zawsze się będą wyrównywać, szybciej w przypadku dyszy dławiącej lub wolniej w przypadku zaworu rozprężnego.
Od ilości, temperatury, ciśnienia atmosferycznego i kilku innych czynników. Nie da się poprawnie napełnić instalacji opierając się jedynie na ciśnieniu w instalacji. Napełnienie zaprojektowanej prawidłowo po względem chłodniczym instalacj, a z takimi mamy w samochodach do czynienia, jest tylko na wagę. Masę napełnienia, dla projektowo ustalonego czynnika,...
Odnośnie wcześniejszych wpisów to w Passacie B5 nie ma zaworu rozprężnego tylko dysza dławiąca.
sprezarka tylko nowa lub po regeneracji. Kupisz uzywkę i nie wiadomo w jakim ona bedzie stanie... Płukanie niestety całego układuplus wymiana filtra osuszacza, czyszczenie dyszy dławiącej
Tak ma być, to dźwięk z dyszy dławiącej! A co do ubytku jeśli sprawdzasz UV to musi trochę pochodzić żeby gdzieś wyszła nieszczelność. ;)
Wysokie ciśnienie zdecydowanie za duże, więc sterownik dla bezpieczeństwa wyłącza kompresor. Do sprawdzenia ciśnienia na manometrach można będzie wykluczyć czujnik. Jak niskie w normie a wysokie za duże to trzeba zajrzeć do dyszy dławiącej , jak opiłki to wiadomo co dalej.
To zależy co się uszkodziło,ale na pewno filtr osuszacz i dyszę dławiącą oraz jeśli kompresor został zatarty lub uszkodzony mechanicznie wewnątrz, obowiązkowo płukanie całego układu .
Witam klimatyzacja zachowuje się w sposób dziwny : napełniona prawidłowi 450g, układ szczelny , kompresor sie włącza niskie cisnienie spada do 2,5 bara wysokie ani drgnie utrzymuje sie na 5 bar. Wentylator działa , klima nie chłodzi powietrza. Czy to moze byc skutek dyszy dławiącej? dziękuje za podpowiedż
Na skraplaczu masz czujnik wysokiego ciśnienia (skraplania) a na osuszaczu masz czujnik niskiego ciśnienia (odparowania), którego tam brakuje, oraz jeszcze rurki, z dyszą dławiącą jak sądzę. Ktoś rozkompletował przed sprzedażą?
. W układzie klimatyzacji filtrem nazywamy osuszacz Zadaniem osuszacza jest absorbowanie wilgoci z układu czynnika chłodniczego jak i z samego czynnika w celu nie dopuszczenia do powstawania kryształów lodu i zablokowania przepływu przez dyszę dławiącą. Autor tematu, potrzebuje tylko prostych porad jak rozpocząć diagnostykę oraz jak ją samemu zacząć....
Istotne jest w którym miejscu zaczyna się robić zimna cienka rurka. Jeśli w okolicy nakrętki na podszybiu to tak powinno być. W takim przypadku mamy do czynienia ze zbyt małą wydajnością. Po opróżnieniu układu rozkręcić to złącze i oczyścić lub wymienić dyszę dławiącą. Jesli chodzi o klapę jak również "zarośnięty" parownik.... W takim przypadku oba...
Jaki ma silnik? Dokladne dane podaj. Dodano po 7 Ze schematu wynika ze masz dyszę dlawiaca.625 do 675 g r134 u ciebie wchodzi? Jesteś laikiem to skad znasz ciśnienia? Czy masz fizyczne dwa porty LP i HP? Wentylator dobrze jak startuje przy 17 barach. 1.8 16V F4P 770. Tak, około 650g. Tak, dysza dławiąca, znajduje się tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/9750027900_...
właśnie jestem po wymianie dyszy dławiącej w lagunie rzeczyiście znajduje się w tym miejscu co wskazał dzonas1 pod pojemniczkiem od oleju ściągłem czynnik jaki pozostał w ukłądzie u zaprzyjaźnionego mechanika, aż całe 250 gram dalej rozkręciłem pół samochodu : grill, zderzak, nadkole, błotnik odkręciłem lampę i ją wyciągnąłem no i wymieniłem dyszę rozprężną...
Witam - 001.1 - 0,65A czyli sprężarka bierze prąd - 001.2 - 60-70% czyli pracuje - 001.4 5,8bara (powinno być około 12-16) więc ciśnienie w ogóle się nie podniosło. Kilka razy podczas załączania i wyłączania wskoczyło na 6barów. - poziorałbym na dyszę dławiącą - czy jest czysta, (i czy w ogóle jest) dowiesz się czy kompresor się nie zaczyna zacierać...
Dlatego pytam jaki silnik jest w skuterze. W silnikach Piaggio stosowano gaźnik PHVA 17.5 z dyszą (o ile pamiętam) #56 z blachą dławiącą na wlocie. Na serii to jeszcze jakoś jeździ, ale po zmianie wydechu na sportowy trzeba zdjąć blachę dławiącą i zamontować dyszę w granicach #65 - #75.
Ok, w takim razie zamawiam parownik, osuszacz i dyszę dławiącą. Podpowiedzcie mi czy taka kolejność działań będzie dobra: 1. Usunięcie czynnika z układu. 2. Rozszczelnię układ. 3. Wyjęcie dyszy i sprawdzenie jej pod względem opiłków i zanieczyszczeń. 4. Zasłonięcie przewodów od klimy przed dostępem wilgoci z powietrza 5. Wymiana parownika, ale bez podłączenia...
Problem polega głownie na tym , że źle skonfigurowano sprzęt. Najpewniej jest za wysokie ciśnienie : masz pewnie czarne hana 2000 , które w Twoim aucie powinny być zasilane ciśnieniem 0,8 bara. Nie napisałeś jaki masz reduktor , bo nie każdy można ustawić na takie niskie ciśnienie. Tą wartość ciśnienia należy wpisać w zakładce konfiguracyjnej , żeby...
Witam Po prostu maszyna zasygnalizowała za długi czas oczekiwania na odparowanie resztek gazu w układzie (jak się rozpręża to się ochładza, a jak jest zimny np. osuszacz to wolno z niego odparowuje gaz ) to nie jest zły objaw. A syczenie pochodzi albo z zaworu rozprężnego albo z dyszy dławiącej (nie wiem jak jest w tym układzie) i to też nie jest zły...
Witajcie, Mam w pracy kilka siłowników pneumatycznych, które mają doprowadzone ciśnienie przewodami np. 6 mm, a przewodem 3 mm połączone są ze sobą zawory dławiące. Po co stosuje się takie układy? https://obrazki.elektroda.pl/4793859700_... https://obrazki.elektroda.pl/8171376300_... https://obrazki.elektroda.pl/5986491600_...
niec nie pisałem o podgrzewaczu przepływowym ( sam mam takie rozwiązanie obecnie jako nieczynną rezerwę ) , przyłączyłem się jedynie do krytyki baniaka i kolejnego pośrednika w wymianie ciepła, rónież ze względu na pomijalnie małe ilości energii jakie można w nim zgromadzić. Sterowanie pompą ciepła jest banalnie proste : 1. c.o. sterownik pogodowy i/lub...
Witam Wszystkich zalałem ostatnią silnik fiata 126p po czym zaczęły się cuda z nim dziać, a mianowicie mówiąc stracił nagle moc i był efekt dławiącego się silnika przy próbie dodania gazu. Jak temperatura się zmniejszyła to silnik zaczął normalnie działać ale po chwili powrotem to samo więc postanowiłem z kolegą że może padła cewka i założyliśmy i trochę...
Witam.dzieki za odp.i pisze jak by cisnienia byly ok to bym nie chcial podmienic sprezarki.po prostu ta sprezarka jest do bani i tyle dysza dlawiaca wymieniona osuszacz tez wiec zostaje jeden problem przerobien8e sterowania mam zupelnie nowa sprezarke po mojej poprzedniej audi Dodano po 2 Kolego jak wiesz jak to zrobic to by bylo fajnie wiem ze sie...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Raczej nie, bo jak wynika z instrukcji serwisowej skład mieszanki należy wyregulować dla mocy maks. i min. A regulacja ta nie polega na zmianie prędkości W tego typu palnikach regulujesz skład mieszanki w zależności od rodzaju ścieżki gazowej dlawiac wylot gazu przy mocy maksymalnej i sprawdzasz jak jest na mocy minimalnej i w razie koniecznosci ciśnieniem...
przepustnica dławiąca klapa dławiąca cewka dławiąca
wzmacniacz ładunku łożysko silniczka powiększyć partycję
gruntowanie starych scian siemens lodowka
Volvo V40 1.6 D2 – różnice silników wspomagania LHD vs RHD Obliczanie czasu działania diody LED i zasilacza z akumulatorem 2Ah – wzory, przykłady, sprawność