W sumie to nie podciśnienie, tylko atmo, idzie do tego metalowego "bączka", regulatora ciśnienia paliwa obok klapy spiętrzającej KE-jetronic
pchnij palcem klapę spiętrzającą przy rozruchu
Kichnął, zablokowało klapę spiętrzającą...
Pogięta klapa spiętrzająca.
Powodem może być wszystko, np regulacja klapy spiętrzającej
Przetarty potencjometr klapy spiętrzającej.
Silniczek krokowy piszą ci, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i nigdy nie widzieli tego wtrysku na oczy. Prawidłowa nazwa to nastawnik/regulator wolnych obrotów Przepływomierz w tym układzie jest mechaniczny - ramie z klapą spiętrzającą.
To "drugie "koło pompy , to akumulator ciśnienia. Zmierz ciśnienie , sprawdz jesczce raz rozdzielacz , czy leje paliwem .. przy pomocy klapy spiętrzającej .
Jak klapa nie porusza się przy dodawaniu gazu , to masz pęknięty gumiak - łącznik zespołu rozdzielacza paliwa a kolektorem ssącym. Chyba nie K-J , bo nic nie pisze o potencjometrze klapy spiętrzającej!
Na zegarach masz takie ustrojstwo - ekonomizer , czy on stoi na zerze na wolnych obrotach , jeżeli nie to szukaj "lewego " powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą , a przepustnicą. Na zdjęciu brak poprzeczki / ogranicznika/ nad klapą spiętrzającą.
Pisze ,że gumiak sprawdzony. Nie ruszałeś "śrubki" nastawy przepustnicy - nie klapy spiętrzającej? Jak regulowałeś położenie klapy spiętrzającej , imbusem?
Witam ! Ja poradziłem sobie w ten sposób, że delikatnie odgiołem dwie łapki czytaj blaszki, które ślizgają się po ścieżkach w tą stronę i na taką odległośc aby znalazły się na fragmentach ścieżek nie wytartych. Pomogło. Zrobiłem już kilka tysięcy km i jest OK. Powodzenia.
Musi zdrowo walnąć żeby rozerwało podstawę. Na 100% przesunięta klapa spiętrzająca i wywalony wąż od nastawnika wolnych obrotów pod wtryskiem. Wyleciał napewno taki plastikowy łącznik o tego węża. Mozesz sobie go poszukac na silniku i osłonie. Nie odpali za cholerę bo jest za małe podcisnienie żeby wychylic klapę spiętrzającą(przez lewe powietrze).
Tak , zatarty /wisi/ tłoczek rozdzielacza napędzany klapą spiętrzającą. Może też być niewłaściwa pompa paliwa - małe ciśnienie.
Zawór obejściowy , potencjometr klapy spiętrzającej. Jakie sterowanie KEIII ?
W tym KE-Fuktronicu nagminnym problemem powodującym taki objaw jest przetarta ścieżka na potencjometrze ramienia klapy spiętrzającej. Pomiar oscyloskopem sprawę wyjaśni.
Zobacz czy nie wydostaje się paliwo z tłoczka rozdzielacza, wystarczy wyjąć klapę spiętrzającą. Była to głownie usterka 24, ale w 12 też się trafiały.
Nie, regulacja klapy spiętrzającej, albo pewnie pogięta przez backfire.
Ciśnienie paliwa, przewody odmy, "kalosz", zacinająca się klapa spiętrzająca, zapłon, jeszcze wiele, wiele innych.
Sprawdzić szczelność dolotu. Dokładnie pooglądać przewody gumowe, kalosz, silnik biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok, masz uszkodzony czujnik położenia klapy spiętrzającej. Częsta usterka w tych Mercedesach. Zmierzyć napięcia i ewentualnie wymienić, ustawić.
Tam są chyba dwie, najlepiej to zmierz ciśnienie przed rozdzielaczem. Jak będzie ok tzn. coś koło 8bar (tak jest bynajmniej w 117.963) to daj mostek na przekaźnik paliwa i naciskaj klapę spiętrzającą z wtryskiwaczy powinien lecieć strumień tym większy im mocniej naciśniesz.
Te bydlaki / 2,6l/ palą cymes , nawet przy takich różnicach kompresji , jeżeli zagazowane , to wina krzywej klapy spiętrzającej lub pękniety gumiak pod rozdzielaczem.
Jakie jest podciśnienie w układzie ssącym? Mówiąc po prostu: objawy wskazują na nieszczelny układ ssący silnika (fałszywe powietrze). Tak zachowuje się silnik (ale z większym nasileniem objawów) jak spadnie tzw. "kalosz". Ale oczywiście możliwe są inne przyczyny - może już ktoś tam regulował "rzutem na taśmę" wszystkie możliwe śrubki, może gaz wystrzelił...
O ile mi wiadomo 190 nie ma potencjometru przepustnicy,a przełącznik biegu jałowego i pelnego otwarcia.Potencjometr jest na ramieniu klapy spiętrzającej. Mówimy o systemie KE-Jetronic?
(at)boncky Jaki masz silniki tz na D-Jecie czy K-Jecie bo 350 do początku 76 roku była na D-jecie tak jak kolega w pierwszym poście, a potem na K-Jecie? Przyczyn może być kilka dla K-Jetronica. Najbardziej błaha to nieszczelności w układzie dolotowym, większy problem to niskie ciśnienie paliwa i tu może być pompa albo regulator termiczny (przynajmniej...
Jaką diagnistykę w 190 ? TD =prędkość obrotowa , zacisk cewki nr. 1 i 15 oraz masa. Ot cała diagnostyka. Rozdzielacz paliwa , klapa spietrzająca , regulacja położenia przepustnicy. Lewe powietrze i lub potencjometr klapy spiętrzającej.
Tam są trzy urządzenia sterowane podciśnieniem: - wakuometr / na zegarach/, - moduł zapłonu, - regulator ciśnienia paliwa, podłączony do odma - filtr powietrza. Dwa pierwsze podpięta za przepustnicą / nie mylić z klapą spiętrzającą/. Dodam , że sterowanie ogrzewaniem , też jest sterowane podciśnieniem.
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Witam Dla ciekawych tematu auto zrobione wymienione uszczelki pod przepustnicą i potencjometr klapy spiętrzającej , ustawianie zapłonu jak na razie i działa ok
To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku. - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej, - czujnik położenia przepustnicy / na...
Witam samochód prawdopodobnie strzelił na LPG,po wystrzale wyrwało wężyk pod przepustnicą,jak nie rozerwało dolnej gumowej pokrywy przepustnicy tak zwany kalosz co gorsz mogło pogiąć-urwać klapę spiętrzającą,sprawdź na razie to a potem pomyślimy.
Klapa spiętrzająca chodzi , czy wisi? - sprawdz palcem. Zawór , to napewno elektrohydrauliczny regulator ciśnienia w głowiczce rozdzielacza.
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Następnym razem dostaniesz blokadę pisania na tydzień za takie info :D W tym układzie kłania się szczelność i jeszcze raz szczelność, łącznie z uszczelnieniami silnika. Sprawdź czy klapa spiętrzająca nie zacina się, szczelność kalosza, działanie zaworu termicznego. Masz dwie pompy paliwa?
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
Klapa spiętrzająca po strzale w "gaznik" przeważnie się krzywi. Pewnie masz gaz. Tam nie ma przepływomierza.
Zawór obejściowy /wolnych obrotów/ omija przepustnicę , a "gumiak" jest pomiędzy klapą spiętrzającą i przepustnicą. Skąd wymyśliłeś tam ciśnienie , tego to nie wiem , pomyśl!
Z tłoczka rozdzielacza, powinno być widać jak szybko zdejmiesz puchę filtra i uchylisz klapę spiętrzającą. Regulator w jakim masz kolorze? A i zmierz podciśnienie ssania, min 0,59 bara.
Obojętne jaki odbiornik obroty zawsze 750 obr/min.Ten typ ma dwa styki biegu jałowego,potecjometr klapy spiętrzającej,może czegoś brakuje do poprawnego działanie elektroniki.Tym samym do utrzymania obrotów biegu jałowego.
witam dalej nie wiem o które to urządzenie elektroniczne ci chodzi,ale ci powiem tak należy sprawdzić Potencjometr Klapy spiętrzającej,po drugie sprawdzić regulację samej klapy spiętrzającej.Jak już piszesz urządzenie to napisz jak ono się nazywa,bo w tym układzie zasilania jest wiele urządzeń wpływających na prace silnika.
Prawdopodobnie zablokowała się klapa spiętrzająca, nie piszesz czy paliłeś go na gazie czy na benzynie, to jedno z najgorszych aut do zagazowania:D
Ostatnie co mi przychodzi do głowy to potencjometr klapy spiętrzającej. Bardzo częsta usterka, jest po prostu wytarty aż do ceramicznego podłoża.
Pewnie kwestia regulacji ramienia klapy spiętrzającej,ale pasowalo by tez sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy. KE-Jetronic jest nieskoplikowanym systemem,ale dla kogoś kto wie o co chodzi.
W takim razie przełożyć z powrotem zawór powietrza dodatkowego i przełożyć czujnik położenia klapy spiętrzającej? Wydaje mi sie, że poprzedni właściciel silnika też miał problemy z obrotami - stąd dodatkowy zawór na odmie.
W Mercedesie z instalacją gazową to podstawa dobrych świec i przewodów,wtryski mogłeś sprawdzić sam w samochodzie wystarczyło przykręcić je do rurek i wstawić do słoiczków końcówki tak aby nie lały po silniku a do słoika,i klapą spiętrzającą ruszyć i pokazało by cz rozpylają czy też leją no i czy jest równa dawka.
Garri , no właśnie w tym problem ,że nie podaje paliwa , dopiero teraz napisał ,że pompa pracuje. Na "drutowanie " możesz pozwolić sobie Ty , doświadczony ale nie pytający. Do tematu. Ten duży czarny wielopinowy przekaźnik z elektronika jest od pompy i wtrysku rozruchowego. Odkręć jeden wtrysk , wsadź do butelko plastikowej i naciskając na klapę spiętrzającą...
Porter ma rację jak to będziesz sprawdzał to zwróć uwagę czy klapa spiętrzająca "chodzi" lekko i o nic nie zaczepia a po włączeniu zapłonu i zadziałaniu pompki paliwa powinno się czuć na niej "opór".Sprawdź też ciśnienie paliwa.
Witam mam problem z mesiem otórz po uruchomieniu silnika klapa spiętrzająca wpada w pulsacje i silnik gasnie,czasami uda się uruchomić normalnie ale po dodaniu gazu auto gaśnie.Co może być przyczyną tego dziwnego zjawiska?Auto jest bez instalacji gazowej.
klapa spiętrzać potencjometr klapa spiętrzać jetronic klapa spiętrzać
rozszerzenie woluminu hasło centrala panasonic nagrzewnica scenic
kosiarka akumulatorowa satel integra
Pralka Bosch, LG, Samsung nie wypompowuje wody – zatkany filtr, awaria pompy, brudne ubrania Brother HL-5350DN – kompatybilność wałka bębna DR-2200 vs DR-3200/DR-620