Czytałem na necie i oglądałem filmiki odnośnie naprawy ale za bardzo nie kumam bo powietrze leci z nawiewów i jakieś konkretne objawy na co powinienem zwracać uwagę poza tym że jest jakiś błąd ?
Witam ! Ja poradziłem sobie w ten sposób, że delikatnie odgiołem dwie łapki czytaj blaszki, które ślizgają się po ścieżkach w tą stronę i na taką odległośc aby znalazły się na fragmentach ścieżek nie wytartych. Pomogło. Zrobiłem już kilka tysięcy km i jest OK. Powodzenia.
ustaw ta szczeline tak żeby się klapa nie blokowała masz tu schemat jak to mniejwiecej wyglada, niestety nie jestem grafikiem komputerowym
poszukuje schematu elektrycznego do seata toledo 2 położenie czujników, interesuje mnie Potencjometr silnika wykonawczego klapy spiętrzania (G113)
W sumie to nie podciśnienie, tylko atmo, idzie do tego metalowego "bączka", regulatora ciśnienia paliwa obok klapy spiętrzającej KE-jetronic
pchnij palcem klapę spiętrzającą przy rozruchu
Musi zdrowo walnąć żeby rozerwało podstawę. Na 100% przesunięta klapa spiętrzająca i wywalony wąż od nastawnika wolnych obrotów pod wtryskiem. Wyleciał napewno taki plastikowy łącznik o tego węża. Mozesz sobie go poszukac na silniku i osłonie. Nie odpali za cholerę bo jest za małe podcisnienie żeby wychylic klapę spiętrzającą(przez lewe powietrze).
A może ciśnienie pompy na początek ruch klapy spiętrzającej i nieszczelności dolotu?
Tak , zatarty /wisi/ tłoczek rozdzielacza napędzany klapą spiętrzającą. Może też być niewłaściwa pompa paliwa - małe ciśnienie.
A wężyk od EGR lub zawór klapy spiętrzające Ci się nie przepalił o rurke od EGR?
Mam na zakładzie Audi A4 1,6ADP 1994r. problem z klimą wszystko zarąbiście działa ale wyświetlacz miga podłączyłem Vaga 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00603 - Silnik wykonawczy klapy przestrzeni nóg / odmrażania (V85) 41-10 - Zablokowany lub bez napięcia - Sporadyczny 01274 - Silnik wykonawczy klapy spiętrzania powietrza (V71) 41-10 - Zablokowany...
Ustawiałeś wartość prądu na nastawniku ciśnienia? A szczelina na klapie spiętrzającej ma prawidłową wielkość? Mówisz, że czuć paliwo sonda lambda sprawna (o ile jest)?
2 rzeczy do sprawdzenia: ciśnienie paliwa (nawet jazda z manometrem na długim wężu celem obserwacji) i przepływomierz (zacina się klapa spiętrzająca)
Zobacz czy nie wydostaje się paliwo z tłoczka rozdzielacza, wystarczy wyjąć klapę spiętrzającą. Była to głownie usterka 24, ale w 12 też się trafiały.
Panowie jak zabrać się za naprawę: 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00602 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy przestrzeni nóg/klapy rozmrażania (G114) 29-00 - zwarcie z masą 00601 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy centralnej (G112) 29-00 - zwarcie z masą 00600 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy temperatury (G92) 29-00 - zwarcie...
Pompa podaje paliwo, ale czy pod odpowiednim ciśnieniem (3,5bar) ? Przyglądnął bym się też klapie spiętrzającej w przepływomierzu I tak jak koledzy wyżej napisali przekaźnik odcinający wtryskiwacze na gazie
Tam są chyba dwie, najlepiej to zmierz ciśnienie przed rozdzielaczem. Jak będzie ok tzn. coś koło 8bar (tak jest bynajmniej w 117.963) to daj mostek na przekaźnik paliwa i naciskaj klapę spiętrzającą z wtryskiwaczy powinien lecieć strumień tym większy im mocniej naciśniesz.
Najczęściej poprzez strzał zaklinowana jest klapa spiętrzająca ( dlatego kazałem ściągnąć rurę ssącą). W wyniku tego silnik nie dostaje powietrza, ładnie to widać po tej harmonijkowej rurze ssącej- aż ją zasysa i ściska po dodaniu gazu.
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Dobrze zaznaczyłeś. Takie czarne pudełko to przekaźnik pompy. Te dwie "cegły": -taka wyższa, czarna, bardziej z tyłu, to sterownik wtrysku, -niższa, bodajże srebrna, to sterownik ABS'u Dodano po 1 Aparat zapłonowy masz dobrze ustawiony ? jakoś mocno przekręcony... Podniesione obroty jałowe to może być źle ustawiony lub wytarty potencjometr klapy spiętrzającej...
dzięki za zainteresowanie.czyli może odpowiadać za wolne obroty i reagowanie na dodanie gazu? a jak go sprawdzić?
Witam! Problem Ke-jet z gazem to stały temat problem jest bardzo szeroki a usterki mogą pojawić się w wielu miejscach jadnocześnie z wyniku strzału na gazie, który kiedyś musi wystąpić a który w tych systemach jest bardzo szkodliwy.Szukanie przyczyny zaczynam od 1.szczelonść układu sącego 2.klapa spiętrzająca w przepły. 3.styk biegu jałowego i fulgazu...
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
Regulacja na oko nic dzisiaj nie daje potrzebny serwisant i analizator spalin manometr, samemu dyszy się nie wymienia! bo się zrobi tylko gorzej .Każdorazowa interwencja w nastawy klapy powietrza, ciśnienia oleju ,wysunięcia tarczy spiętrzania rozregulowuje palnik doprowadzając palnik do kopcenia, zdmuchiwania płomienia w najlepszym razie do większego...
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
Klapa spiętrzająca przepływomierza się zacieła,sprawdż.
A mieszankę ustawia się regulacją klapy spiętrzającej własnie....
Witam. Mam problem, nie działa klimatyzacja w Audi (od momentu zakupu, ok. 6 miesięcy). Czynnik świeżo nabity, klimatyzacja szczelna. Oba wentylatory są sprawne ale po włączeniu klimy się nie załączają, nie startuje również kompresor. Przeskanowałem najnowszym VCDS 20.4.1 i wyskoczył 1 błąd: Adres 08: Klimatyzacja 01274 - Silnik nastawczy klapy spiętrzania...
Klapa spiętrzająca chodzi , czy wisi? - sprawdz palcem. Zawór , to napewno elektrohydrauliczny regulator ciśnienia w głowiczce rozdzielacza.
Klapa spiętrzająca krzywa /ociera/ , lewe powietrze , potencjometr klapy spiętrzającej. Na końcu podejrzewał bym sterownik. Właśnie , jaki tam jest KIII Jetronic?
Pisze ,że gumiak sprawdzony. Nie ruszałeś "śrubki" nastawy przepustnicy - nie klapy spiętrzającej? Jak regulowałeś położenie klapy spiętrzającej , imbusem?
Kichnął, zablokowało klapę spiętrzającą...
W tym mechanicznym wtrysku jest ważna klapa spiętrzająca i napędzany prze nią tłoczek. Sprawdz jak chodzi klapa spiętrzająca , ma lekko. Przy zagazowaniu tego ustrojstwa zaciera się tłoczek w rozdzielaczu.
Na zegarach masz takie ustrojstwo - ekonomizer , czy on stoi na zerze na wolnych obrotach , jeżeli nie to szukaj "lewego " powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą , a przepustnicą. Na zdjęciu brak poprzeczki / ogranicznika/ nad klapą spiętrzającą.
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Następnym razem dostaniesz blokadę pisania na tydzień za takie info :D W tym układzie kłania się szczelność i jeszcze raz szczelność, łącznie z uszczelnieniami silnika. Sprawdź czy klapa spiętrzająca nie zacina się, szczelność kalosza, działanie zaworu termicznego. Masz dwie pompy paliwa?
To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku. - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej, - czujnik położenia przepustnicy / na...
Pod klapą spiętrzająca czyli pod kolektorem ssącym Masz gumowy przewód-kolano które trzeba na powrót założyć do króćca pod klapę spiętrzającą od spodu.To taki gumowy but pod kolektorem ssącym-na środku którego jest króciec.Przy wystrzale zrzuca to kolano.Masz przebicie na WN.Pozdrawiam.
Masz wtrysk mechaniczny , ciągły. Głowiczka rozdzielacza leje /przecieka/ na tłoczku klapy spiętrzającej.
albo regulacja klapy spiętrzającej.....
W 1992 r nie robiono MB na gazniku lecz na KE Jetronicu. Z mechanicznym wtryskiem , z rozdzielaczem paliwa i klapą spiętrzającą. Dla pytającego: z Twojego opisu wynika , że daremne nasze pisanie , abyś sprawdził klapę spiętrzająca , bo i tak nie wiesz gdzie ona jest . Podpowiem , jak ściągniesz filtr powietrza to ją zobaczysz.
Powodem może być wszystko, np regulacja klapy spiętrzającej
Pogięta klapa spiętrzająca.
Steruje klapą spiętrzającą. Gaszącą ;)
A ciśnienie paliwa to jakie? A klapa spiętrzająca nie zablokowana?
Ale to i tak będziesz musiał klapę spiętrzającą usunąć.
W środku rozdzielacza , napędza go klapa spiętrzająca.
jeszcze możesz sprawdzić potencjometr klapy spiętrzającej.
Zaczęło się od spalonych przez blacharza kabli , a doszliśmy do klapy spiętrzającej! Napisz gdzie ( w którym miejscu w samochodzie ) ta instalacja spłonęła, jaki masz sterownik? To ,że klapa chodzi swobodnie gdy zejdzie ciśnienie paliwa , jest prawidłowym objawem. Przytkaj ręka kanał nad klapą spiętrzająca , silnik powinien zatrzymać się - jest inaczej...
Tam są trzy urządzenia sterowane podciśnieniem: - wakuometr / na zegarach/, - moduł zapłonu, - regulator ciśnienia paliwa, podłączony do odma - filtr powietrza. Dwa pierwsze podpięta za przepustnicą / nie mylić z klapą spiętrzającą/. Dodam , że sterowanie ogrzewaniem , też jest sterowane podciśnieniem.
Potencjometr klapy spiętrzającej jest przetarty.
I klapę spiętrzającą w przepływomierzu
Kluczowe dla działania wtrysku K-jetronic jest ciśnienie paliwa oraz szczelne połączenie powietrza pomiędzy klapą spiętrzającą a przepustnicą/ kolektorem ssącym Ps. to silnik z golfa mkII, mkI miał 1,6GTi
Zablokowana klapa spiętrzająca w przepływomierzu
Tu niema silnika krokowego. Możliwe przyczyny problemów z rozruchem to : zbyt niskie ciśnienie paliwa , uszkodzona lub źle wyregulowana klapa spiętrzająca, uszkodzony styk na klapie. Źle zamontowany gaz.
Na pewno gaz wybuchł i skrzywił klapę spiętrzającą
Nieprawidłowo ustawiona klapa spiętrzająca.
Przetarty potencjometr klapy spiętrzającej.
To wina klapy spiętrzającej znajdujacej sie pod tym pofałdowana gomową rurą. Zardzewiał tłoczek głowiczki rozdzielacza , bo nie było paliwa - smarowania.
A przepływomierz, klapa spiętrzająca ok?
Ciśnienie paliwa, przewody odmy, "kalosz", zacinająca się klapa spiętrzająca, zapłon, jeszcze wiele, wiele innych.
Przepływomierz (zacięta klapa spiętrzająca poprzez skrzywioną oś)
Nie, regulacja klapy spiętrzającej, albo pewnie pogięta przez backfire.
Zawór obejściowy , potencjometr klapy spiętrzającej. Jakie sterowanie KEIII ?
Klapa spiętrzająca przepływomierza pogięta,wtryskiwacze niesprawne,rozdzielacz paliwa niesprawny.
Zerknij do przepływomierza, czy klapa spiętrzająca się nie zacina
Silniczek krokowy piszą ci, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i nigdy nie widzieli tego wtrysku na oczy. Prawidłowa nazwa to nastawnik/regulator wolnych obrotów Przepływomierz w tym układzie jest mechaniczny - ramie z klapą spiętrzającą.
Sprawdzić szczelność dolotu. Dokładnie pooglądać przewody gumowe, kalosz, silnik biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok, masz uszkodzony czujnik położenia klapy spiętrzającej. Częsta usterka w tych Mercedesach. Zmierzyć napięcia i ewentualnie wymienić, ustawić.
Z tłoczka rozdzielacza, powinno być widać jak szybko zdejmiesz puchę filtra i uchylisz klapę spiętrzającą. Regulator w jakim masz kolorze? A i zmierz podciśnienie ssania, min 0,59 bara.
z powodu złej regulacji i dodatkowego podciśnienia wytwarzanego przez klapę spiętrzającą
Tak, to jeden z możliwych powodów. Drugi to rozzczelniona rura ssąca pomiędzy przepustnicą a korpusem klapy spiętrzającej.
1 to czujnik położenia klapy spiętrzającej (potencjometr), regulator ciśnienia to 5 na tym zdjęciu
W tym KE-Fuktronicu nagminnym problemem powodującym taki objaw jest przetarta ścieżka na potencjometrze ramienia klapy spiętrzającej. Pomiar oscyloskopem sprawę wyjaśni.
Sprawdż klapę spiętrzającą przpływomierza czy się nie zacina,wszystkie przewody po stronie ssącej.
Przestawiony rozrząd lub/i zapłon, zacięta klapa spiętrzająca w przepływomierzu
Sprawdzić dolot, fałszywe powietrze, sprawdzić przekaźnik za akumulatorem. Ciśnienie paliwa na wejściu do rozdzielacza, położenie klapy spiętrzającej.
Jedyny błąd jaki mam to 01274 nastawnik klapy spiętrzającej V71 V71 to klapa obiegu wewnętrznego nie ma wpływu na ustawienie temperatury.
Klapa spiętrzająca po strzale w "gaznik" przeważnie się krzywi. Pewnie masz gaz. Tam nie ma przepływomierza.
Klapa spiętrzająca się wiesza lub tłoczek rozdzielacza zatarty. Jak ściągniesz filtr to bedziesz ją /klapę/ widział.
Te bydlaki / 2,6l/ palą cymes , nawet przy takich różnicach kompresji , jeżeli zagazowane , to wina krzywej klapy spiętrzającej lub pękniety gumiak pod rozdzielaczem.
Wystrzał gazu krzywi oś klapy spiętrzające w przepływomierzu i blokuje go w jakiejś pozycji
Ilość podawanego paliwa zależy od położenia klapy spiętrzającej, ciśnienia paliwa i temperatury silnika.
Klapa spiętrzająca rozdzielacza paliwa - krzywa i się wiesza. Sprawdź dobrze czy nie bierze lewe powietrze - dolot kolektora ssącego po przepustnicy oraz "gumiak" pod zespołem rozdzielacza / może być pęknięty/. Masz założone na kolektorze zawory antywybuchowe?
Jest potencjometr liniowy od 0-5V. Na ośce klapy spiętrzającej. Tam należy podpiąć kabelek do kompa gazowego.
Digifant nie jest mechaniczny. To KE- Jetronic. Tak czy inaczej, wtrysk ciągły sterowany klapą spiętrzającą, nie do naprawienia korespondencyjnie.
Było opisywane na tym forum. Najczęściej zaciera się tłoczek rozdzielacza paliwa , napędzany przez klapę spiętrzającą.
Nie zmieni , gdyż to jest rozruchowy. Ma " siknąć' i odpalić , resztę załatwia klapa spiętrzająca i rozdzielacz paliwa. Jak wygląda potencjometr klapy , jest ciągłość ścieżki.
Tam musi być 6bar ciśnienia,żeby układ działał, drugi problem, to pewnie wybuch gazu rozwalił klapę spiętrzającą
Albo bezpiecznik,albo klapa spiętrzająca przepływomierza, albo rozrząd,albo rura odpowietrzenia karteru.
tak ma być jest to kompensacja podciśnienia przy tym typie instalacji klapa spiętrzająca powoduje duże podciśnienie które musi być równoważone.
Ale czego ustawienia? Tego kółka którym reguluje się naciąg sprężyny zegarowej powodującej opór klapy spiętrzającej?
emeryt, nie tędy dorga. Podstawą jest poprawne działanie częsci mechanicznej, a więc regulacja klapy spiętrzającej, kontrola ciśnienia paliwa.
PrzY strzale na gazie , krzywi się klapa spiętrzająca , a do tego spada wąż od kanału obejściowego - wolne obroty.
A klimatronik jest od tego auta? Jaki masz rok prod. sterownika? 1274- nastwnik klapy spiętrzającej -V71
Pewnie kwestia regulacji ramienia klapy spiętrzającej,ale pasowalo by tez sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy. KE-Jetronic jest nieskoplikowanym systemem,ale dla kogoś kto wie o co chodzi.
Jeżeli kontaktowy to: -turbinka -klapa spiętrzająca -pomiar ciśnienia wywieranego na membramę -intensywność schładzania elementu pomiarowego
Czyszczenie nic nie da, zgięta oś klapy spiętrzającej na skutek wybuchu gazu, trzeba wymienić przepływomierz
Witam Dla ciekawych tematu auto zrobione wymienione uszczelki pod przepustnicą i potencjometr klapy spiętrzającej , ustawianie zapłonu jak na razie i działa ok
Jutro sprawdzę układ dolotowy (czy np. klapa spiętrzająca nie jest zawieszona) oraz czy idzie paliwo na wtryskiwacze. Jeżeli to będzie okey to zrzucę pokrywę zaworów i zobaczymy co dalej.
Kurcze, przepływomierz.... hmmm, żeby to był z klapą spiętrzającą to owszem, ale przepływomierze typu MAF są mniej awaryjne. Są pozbawione praktycznie części mechanicznych które mogłyby ulec uszkodzeniu. A jak sądzicie, czy przyczyną moze być przerwa w obwodzie potencjometru przepustnicy? Pozdrawiam
klapa spiętrzać mercedes potencjometr klapa spiętrzać jetronic klapa spiętrzać
demontaż pokrywa indesit migają kontrolki czułość anteny
podłączyć kamerę cofania podłączyć kamerę cofania
Potencjometr prądu spawania Magnum 200 – typ, objawy awarii, wymiana Ugięty wał korbowy w pile spalinowej – przyczyny, diagnostyka i naprawa Husqvarna, Stihl