Rozwiązanie masz w drugim poście
Tutaj masz schemat do Dustera I
Prawdopodobnie silnik i styk otwartej klapy.
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Wpisz w wyszukiwarkę Seo Perfect i wszystko stanie się jasne. Blokada (z montażem) to koszt około 400-500zł. Przewody od wkładek możesz odłączyć (przeciąć) w drzwiach i klapie tylnej (jeżeli klapa steruje centralnym). Czytaj więcej, a mniej padnie pytań.
Steruje klapą na dolocie.
To znaczy co? Jakie rady? Chciałes schemat?
Saly , nie mam żadnego rysunku. Myślę ,że koledzy podpowiedzą Ale dodam ,że klapami nawiewu sterują silniczki.
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Nie jest to kwestia czynnika a bardziej silniczka co steruje klapą od temperatury.Zablokowany na podawanie ciepła.
Nie napisałeś jakie auto to nie wiadomo jaki mechanizm i sterowanie tam siedzi.
Klapa która steruje powietrzem to blacha z okrągłymi otworami pokryta czymś w rodzaju gąbki która z wiekem się rozsypuje i poprzez dziury leci zimne powietrze, rozbierz obudowe nagrzewnicy i sprawdź czy coś takego się w twoim przypadku nie stało!
To błąd silnika regulacyjnego pokrywy przestrzeni na nogi i odmrażania przedniej szyby. Inaczej pisząc klapa, która steruje strumieniem powietrza w górę (na szybę), lub w dół (na nogi). Jak będzie owa klapa się zacinać (np. przez zabrudzenie), to też w ów czas taki błąd Ci wywali. Szukaj w środku od strony pasażera tejże klapy (w konsoli oczywiście).
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij...
Musisz dokopać sie do obudowy nagrzewnicy i sprawdzić jak są klapy sterowane mechanicznie czy elektrycznie, potem przekręcaj pokrętłem ciepło-zimno i patrz, co się dzieje czy jest sterowanie czy go nie ma.
Inwerter służy tylko do zasilania świetlówki. Masz tam zasilanie i sterowanie włączaniem i wyłączaniem jak zamykasz klapę. Jest tam jeszcze sterowanie jasnością ekranu. I to by było na tyle.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
A może roleta z napędem / brama rolowana by się nadała.
Do Boscha nie dostaniesz nic,ten tranzystor to bardzo popularny element,tu występujący pod kodowanym oznaczeniem. Chodzi ci o ten co steruje klapą nastawnika wstępnego? (tą górną?)
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Kondensator 470nF/63V.
Sterowanie klapy elektrycznej idzie bezpośrednio z modułu komfortu, osobno końce silnika zamka (kostka niebieska modułu piny 19(przewód niebieski) i 20 (zielony)) i włącznika tego silnika( kostka niebieska 2 brązowy/niebieski i 4 brązowy zielony). Jest jednak możliwość podłączenia bez modułu ( chociaż nie spotkałem się z modułem do Passata nie posiadającego...
Witam. W borze siłownikiem klapy steruje komfort przez przekaźnik.
Po prostu podłącz sobie sterowanie siłownika tylnej klapy od innego siłownika drzwi.
No i obowoązkowo silownik musi być wyposażony w regulowane wyłaczniki krańcowe odcinające prąd. Lub amperometrykę kontrolującą prąd pobierany przez silnik- dodatkowo zabezpieczenie przed "przycięciem" delikwenta w luku przez klapę. A może adaptacja takiego napędu? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W zasadzie sterowanie...
tak jak pisze CameR a klapa zadziała dopiero po otwarciu centralnego czyli drzwi ( samych rygli, nie fizycznie) jak co sterowanie masą,
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Witam. Tak, mam pokrętło z temperaturą i przycisk eco. (Manualna klima) Kupiłem te sterowniki/silniczki, ponieważ po vin na schemacie są takie w moim aucie - Iveco z 2010 roku. No to co jest u mnie zepsute, jeśli mam tylko skrajne temperatury ogrzewania (zimne lub gorące)? Jeśli klapami sterują linki, to jakie linki mam uszkodzone?
Po pierwsze za ciepłe powietrze odpowiedzialne są dwa zawory pod maską,a po drugie tam nie ma żadnych silniczków gdyż wszystkie klapy sterowanie są pneumatycznie.pozdr.
Chce się wpiąć bezpośrednio w siłownik klapy, nie potrzebuje sterować tym bezprzewodowo
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Tak musi być komputer climatronika bo u ciebie siedzi climatik masz sterowanie klapami nawiewu ręcznie a w climatroniku wszystko odbywa sie elektrycznie więc potrzebujesz cały panel silniczkami oraz sterownik climatronika resztę można dorobić czyli instalację
... to masz robotę na caly dzień.. co do klimatronika to wszystko sie da... tylko czy sie opłaca.. na pewno nie wystarczy przełożyć panela.. nie będzie pasować do reszty instalacji... cala wiązka jest inna, do tego komputer i klapy sterowane elektrycznie-silniczkami... Ja BYM SIĘ NIE BAWIŁ. http://www.car-selfrepair.de/workshop3/w...
Uszkodzone klapy lub sterowanie klap.
Egr , klapy , sterowanie turbo , nieszczelność , przepływomierz , do sprawdzenia .
Zapewne tam jest silniczek do sterowania klapą.
Czy klapy działają poprawnie? Sterowanie szyba, twarz, nogi, obieg wewnętrzny/zewnętrzny?
Masz uszkodzoną opornicę wentylatora nadmuchu, sterowanie obrotami i otwieranie/zamykanie klapy idzie przez nią.
Witam Pablo- może siłownik na klapę powietrza i sterowanie z drugiego stopnia? A tak na poważnie Jaja Sobie Robisz??
Jeżeli panel steruje to albo klapa zerwana albo silniczek od klapy nią nie steruje.Tak Ci nie pomożemy musisz cokolwieg sprawdzić, zrób diagnostykę.
Pomoże ktoś ? Jak sprawdzić pobór prądu ? bo kabel mam jak probówka dotkne klapa się otwiera zamek . Fioletowy Kanał dodatkowy (-) 300mA wygląda że sterowanie minusem a chyba u mnie zamek klapy Sterowany plusem. Sprzedawca z Allegro mi napisał. Można jeżeli jest sterowany masą i pobór prądu nie przekracza 150mA, inaczej mozna uszkodzic sterownik. Minus...
W celu, masz otwieranie bagażnika elektrycznie z wnętrza?
Mechanik powinien sprawdzić błędy oraz wykonać test elementów wykonawczych. Będzie wyraźnie widać czy zostają klapy wysterowane.
Ja tak miałem, jak u klient sobie wymienił filtr kabinowy (za pedałem gazu). Tam jest "ciekawy mechanizm, który steruje klapami nawiewu i w momencie złego poskładania, zazębienia kółeczek, taki efekt właśnie był. Może więc to nie wina elektryki.
Ten siłownik blokuje możliwość otwarcia klapy z zewnątrz czy otwiera ją (klapa odskakuje)?Będzie problem bo zamki drzwi sterowane są impulsowo i nie wysterujesz nimi siłownika klapy. W octavii II klapą steruje bodajże bordnetz i bez kodowania się nie obejdzie
na gniazdach żarówek mam napięcie ok. 7,6V. Niby trochę mało jak na żarówki 12V, no ale chociaż by się żarzyły. Całkowicie się mylisz. Znika napięcie bo jest słabe połączenie,np korozja lub zerwane kable w przelotce miedzy budą a klapą. Sterowanie powinno lecieć z BCM/GEM a nie z ABS po co tam grzebiesz?
Było uszkodzone sterowanie klapy to znaczy wyrobił się kwadrat na klapie i silnik sterował a klapa stała w miejscu
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
dolny narożnik 5 drzwi ,sterowanie (-)
Witam, potrzebuję schematu elektrycznego do Opla Corsy D (2014 r.). Chodzi o przedział kabiny a szczególnie sterowanie klamką tylnej klapy bagażnika. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
witam sprawdz pompke podmien z golfa 3
Masz tam klapę, która steruje ciepłym powietrzem. Silnik pewnie się zepsuł. Zobacz na Google gdzie on jest i sprawdź czy działa.
Masz SM , otwórz , porównaj, mierz
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
Nie wiem czy dobrze cie rozumie, ale proponuje najprościej zrobić tak: Przekaźnik na 12V cewka, natomiast styki przekaźnika na napięcie 230V. Przekaźnik ten zasilić z czujki (jeden przewód) oraz przez wyłącznik krańcowy ( drugi przewód od przekaźnika) do minusa. Gdy klapa otworzy się do końca to naciśnie wyłącznik krańcowy i wyłączy przekaźnik a zarazem...
wez pps i sprawdź bsi, skoro usmażyło zamki to może bsi zalane albo padło, któryś el co steruje klapa,
Po naciśnięciu klapy zgaśnie, bo zalewasz go paliwem - wychylenie klapy steruje ilością podanego paliwa, ale nie powietrza - od tego masz przepustnicę "niżej".
Problem polega na tym że silnik pracuje z oporem nie wkręca się na obroty spalanie chwilowe jest wyraznie wyższe a wskaźnik doładowania turbiny po niżej 1 bara albo podchodzi i spada o mimo gazu z desce. Po chwili problem ustaje spalanie spada turbina bije i wszystko git. Podczas objawów nie działa hamulec silnikowy a odgłosy silnika wskazują jakby...
Kup odpowiedni sterownik. Zresztą większość ma jeszcze sterowanie klapy. Możesz ten kanał wykorzystać.
Reduktor musi dawać około 0.2 .0.3 atm i jeszcze regulator który zwiększa przepływ liniowo ale jeżeli pompa bez linki to klapa.
Ale zamek tylnej klapy jest sterowany elektrycznie z sterownika centralnego zamka zintegrowanego z pompką
Tak, to trochę inny silnik, ma np. łańcuch rozrządu zamiast paska, a samymi klapami steruje nastawnik podciśnieniowy, a nie elektryczny. Kolektor też jest różny, i np. tutaj: https://sprzedajemy.pl/kolekor-ssacy-che... oferowany jest zregenerowany, z nowymi klapami, osią itd. Czyli te części...
Jest na pokładzie climatronic? Jak jest, to diagnoza komputerowa powinna coś podpowiedzieć. Napotykałem przeważnie na uszkodzenia serwomotorów sterowania klapami nawiewów. Najczęsciej V158 oraz V159. Jeden po lewej stronie środkowej konsoli, a drugi po prawej.
Właśnie opis wziąłem z rozpiski SEO więc myślę,że to musi być to.Na wszelki wypadek możesz wstawić diodę.Nie wiem czy ktoś takie manewry robi.A co do tego czy lepszy pilotowy czy nie to już się na ten temat na forum wypowiadałem.Pilota alarmu można łatwiej wprogramować niż oryginał.Ale to osobisty wybór użytkownika. Dodano po 1 A czy to sygnał z siłownika...
Siłownik to detal jeden z wielu. Trzeba jeszcze zmienić zamek na automat, najlepiej z dociaganiem klapy, sterowanie powiązane z alarmem, jakiś dynks do awaryjnego otwarcia. Możliwe do wykonania ale niestety nie łatwe. Siłownik można schować gdziekolwiek a napęd przenieść cieglem bowdena, popularną linką od roweru.
Tutaj masz o sterowniku chyba że pytasz o sterowanie klapami nawiewu https://www.drive2.ru/l/5748004908192250...
Przy "rybce" klapami sterują silniczki krokowe i czasami wystarczy przeprowadzić tzw. "normowanie" silniczków. Przy "scyzoryku" sterowanie chyba było jeszcze podciśnieniami - ale nie pamiętam na pewno. Jak mnie nikt nie upewni - to pozostaje przeszukać dokumentację. Lub jest jeszcze forum: http://www.w210.pl/
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
co to za klapy? jaka CSP? centrala sygnalizacji pożaru raczej nie steruje siłowników tylko inną centrale która stereuje siłowniki
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Napraw lepiej sterowanie klapą mieszalnika zamiast poprawiać konstruktora
No ale ja nie chcę cię przekonywać do pewnych rozwiązań. Skoro masz swoje zdanie i wiesz, że "się nawiewa", a jeśli już to steruje klapami, to OK. Chcesz rozmawiać merytorycznie?
Wiązka przełamana w miejscu klapa-buda
Rozebrac konsole srodkowa i sprawdzic czy linki sa na swoim miejscu od sterowania klapami i czy cos jest nie pourywane bo pisałes ze samochod uzywany wiec moze ktos w nim grzebał
Jak to ma być płynna regulacja za pomocą potencjometru (regulacja położenia klapy, a nie temperatury !) to trzeba zastosować komparator napięcia np LM311 i mostek H do sterowania silniczkiem
Najpierw trzeba zmierzyć prąd podtrzymania pozycji klapy . do zamknięcia jej potrzebny jest nieco większy prąd , ale do podtrzymania wystarczy około połowę mniejszy, dzięki czemu silniczek się nie przegrzeje. tam jest specjalny wbudowany driver który realizuje wszystko. Steruje silnikiem tak ,aby podtrzymać pozycję klapy przy minimalnym prądzie , bada...
Masz po części rację. W ten sposób dojdziesz do dmuchawy, zespołu rezystorów. Chodzi mi o klapę a dokładnie o dostęp do silniczka który steruje klapą obiegu powietrza (dopływ powietrza z zewnętrz)
Mam 307 z 2006 po lifcie. Oryginalnie kluczyk ma dwa przyciski : otwórz i zamknij. Tylna klape otwierana jest przez zamek elektromagnetyczny. Naciskamy klamke ( mikrostyk) , masa podawana jest do BSI a BSI załącza przekaźnik który podaje napięcie do zamka. W drugim aucie które mam czyli 407 jest identycznie poza tym że pilot ma 3 przyciski : otwórz...
z ta "myszka" to dobry pomysł. a ten elektromagnes mi tak przyszedł na szybko do głowy. Trochę przemysałem i lepiej tą klapą sterować serwem albo silnikiem krokowym.
Chyba rozumiem co masz na myśli: wstawić diodę w szeregu z motorkiem, żeby sterownik nie mógł zamykać klapy ? Ale trzeba przyjąć, że nie musi mieć ona możliwości otwierania w każdej chwili, czyli dochodzi jeszcze układ co to zrobi.
Niemożliwe , bo pamięta z miesiąc temu z tylnych nawiewów leciało cieplutkie powietrze.Coś musi sterować tą klapą , w końcu po co byłby ten silniczek.
Ten układ sterowany jest przez klapę upustową
Sama manetka chyba sprawna skoro polaryzacja prądu się zmienia. miernik pokazuje że polaryzacja się odwróciła czyli prawdłowo ale natężenia już nie ma kontrolka się nie zapala, silniczek nie działa. Jaki z tego morał?-styki w przełązniku zespolonym nadpalone i stąd nie działa, żadna elektronika spryskiwaczem nie steruje, zasilanie leci na sztywno z...
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
To rozbierz klapę i zobacz czy silnik ma sterowanie....
Według instrukcji serwisowej Twój błąd ma związek z blokadą klapy lub jej sterowaniem. Tu poradnik jak sprawdzić blokadę drzwi: https://youtu.be/IgcWOe_Y1lw
Masz problem z hamulcem silnikowym (tzw. górskim) klapa lub sterowanie jak się nie zakleszczy w pozycji zamkniętej to objedziesz bez przygód.
Wyhaczyła się linka od zawiasu klapy, która steruje otwieraniem pralki. Jak wyjąć panel sterujący aby dojść do tej linki?
Nie ma. Ale można sobie poradzić inaczej. Jak chcesz to zastukaj na GG, masz u mnie fory za wsad do kości Rover do Sykesa.
Niebieski podaje masę po 3sec. przytrzymaniu małego zielonego przycisku KONIECZNY przekaźnik - mała obciążalność prądowa wyjścia tranzystorowego Pozdrawiam Pszemeg
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
To samo miałem tylko w Turanie. Też prosta wersja sterowanie klapami na linke. Nie było komunikacji z panelem wiatrak jak u ciebie poza tym wyłączał ESP i wspomaganie żółta ikonka. Mój elektronik poprawił jakieś luty pochodziło niecały tydzień. wymiana załatwiła problem. Pasuje od angola trzeba tylko przełożyć ten plastik z tyłu aby linka szła w odpowiednią...
Klapy możesz sobie darować - sterują zasysanym powietrzem, aby w miarę równomiernie napełniać cylindry, przy wysokich obrotach (wyższe zapotrzebowanie na tlen) zmieniają ustawienie by powietrze miało krótszą drogę. Parametry kolega miał zrzucić, i sprawdzić iskrę. Skoro nie wiadomo co jest przyczyną, to przynajmniej metodą eliminacji wykluczać sprawne...
prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić klapy sterujące dolotem powietrza. Wypadanie zapłonu może też choć rzadko świadczyć o powstających pęknięciach bloku silnika Znalazłem przyczynę okazało się ze jak idą klapy to przy sterowaniu klapami jest nieszczeność i ciągnie lewe powietrze oraz klapy w środku stoja w jednej pozycji jadę po kolektor...
wężyki albo są pozostałością po zamontowanych wcześniej dodatkowych wskaźnikach np. wskaźnik ciśnienia doładowania (turbo boost) albo są to wężyki od sterowania klapami nawiewu wewnątrz kabiny.
zawsze byłem biernym userem na forum stąd ten deficyt punktów procek faktcznie jest nie kompletnie podłączony , dzięki za link r1 i r2 . Moja koncepcja jest taka ( nie uwzględniona na rysunku ) że wyprowadzenia dla silnika x1 i x2 oraz dla przycisków s1 i s2 będą w jednym złączu rj45 . Chodzi mi o to aby układ można było w razie konieczności odłączyć....
Kolego - alarm w Espace III to wyższa szkoła jazdy - tylna klapa otwiera się tylko elektrycznie, steruje masą i ma specjalny sterownik w klapie ( obsługujący zamek, wycieraczkę i światła p/mgielne.) A jeszcze to pierwsze (poronione) dziecko magistrali CAN... Mimo sporego doświadczenia w systemach alarmowych w swoim E3 alarm zleciłem fachowcowi od tego...
Witam. Dokupiłem do Focusa sterownik do sterowania centralnym zamkiem z pilota. Wszystko działa prawidłowo tylko nie potrafię podłączyć sterowania tylnej klapy aby otwierała się z pilota. Sterownik posiada II kanał, który daje impuls plusowy (1s). Nie wiem, pod który kabelek mam go wpiąć przy module komfortu (lub też gdzieś w innym miejscu). Chciałem...
sterowanie klapa kolektora mercedes klapa sterowanie klapa nawiew
hyundai obrazu szarpanie przyspieszaniu termostat lodówka turystyczna
grunding pilot selektol specjal
Schemat elektryczny bojlera elektrycznego - kluczowe elementy i zasady Radio z GPS odbiera tylko lokalne stacje - przyczyny