Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Dlaczego ten silnik nazywamy klatkowy? Bo w środku jest klatka z chomikiem, chomik biega silnik się obraca.
Silnik to nie tylko uzwojenia ale także rdzeń i klatka (sądzę że piszesz o silniku indukcyjnym, dwufazowym). Zazwyczaj to on określa maksymalną moc silnika. Zmiana uzwojeń wg. Twojego opisu, spowoduje także zwiększenie wydzielania ciepła w silniku. Uważam że to jest zły pomysł.
jezeli jest to nowy silnik to go reklamuj na 95% uszkodzony jest wirnik a dokladnie ktoras klatka nie styka dlatego grzeje sie wirnik.
Przykład projektu (silnik w kole) : No tak, komel. KOMunistyczna ELektryka. Te głupki nic nie zrobiły, tylko: https://komel.com.pl/osiagniecia.html KOMEL jest autorem wielu patentów i zgłoszeń patentowych, w tym: - Stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (2019r.), - Wirnik głębokożłobkowy silnika indukcyjnego klatkowego (2019r.), - Wirnik...
Rzeczywiście ciekawa sprawa, rozpędzony silnik powinien pracować nawet bez rozruchu. Nie wiem jak ten ale niektóre silniki miały klatkę wirnika zwieraną hamulcem, może idź tym tropem i przyjrzyj się powierzchni zwory hamulca, może trzeba ją przetoczyć. inna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to pęknięta klatka wirnika. Jak możesz to zmierz prąd jaki...
Z aluminium wykonana jest klatka wirnika.
Witam, przyczyną takiego zachowania mogą być także zużyte łożyska, blokowanie się ślimaka albo uszkodzony wirnik silnika (klatka). Najpierw sprawdź ten kondensator (na silniku powinna być podana jego pojemność ale raczej ten co jest jest właściwy).
chyba że uzwojenie wirnika silnika klatkowego, ale to już inna bajka) Jaka klatka takie ...uzwojenie... Od kiedy klatka ma uzwojenie???
W silnika luzem przewody w kolorach: żółty,zielony,czarny,czerwony,brązowy. Z pamięci piszę. Żółty, zielony - wolne obroty. Czarny, czerwony - wirówka Brązowy - wspólny. Te maziaje lakierowane bezbarwnie, dawno wypaczyły rzeczywiste kolory kabli. Lepiej zmierzyć sobie rezystancje pomiędzy poszczególnymi sekcjami klatek silnika. Dla ułatwienia: Wspólny...
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Pobierana moc czynna będzie proporcjonalna do oporów ruchu i strat w przewodniku (uzwojenia, klatka).
Im mniejszym momentem jest obciążony wał, tym mniej grzeją się uzwojenia i klatka. Mocniejszy silnik będzie pobierał też większy prąd rozruchowy i jałowy. W jaki sposób chcesz podpiąć silnik 3-fazowy pod 1-fazę i po co, skoro są silniki indukcyjne 1-fazowe o dużym zakresie mocy? Z mojej strony, jeśli będzie konieczna regulacja prędkości to najtaniej...
silniki z miedziana klatka widzialem tylko w grudziadzkich pompach glebinowych firma obecnie nazywa sie hydro -vacuum
Witam moim zdaniem może być uszkodzona wewnętrzna klatka w wirniku gdyż prąd jałowy tego silnika nie powinien przekraczać 12 A Uszkodzona klatka powoduje zmniejszenie momentu na wale ale też zmniejszenie poboru prądu.
Powodem tego że silnik nie startuje z każdej pozycji może być bicie wirnika i jego ocieranie o stojan lub uszkodzona klatka wirnika.
Witam, wygląda na to że ten silnik powinien pracować przy połączeniu uzwojeń w trójkąt. - faz nie można źle podłączyć bo ich kolejność jest dowolna chyba że zamiast którejś fazy podłączysz zero. - jeśli połączysz uzwojenia w gwiazdę to przy większym obciążeniu silnik będzie miał duży poślizg i będą się przegrzewały uzwojenia (klatka) wirnika. - zastosuj...
podaj napięcie na te przewody które idą na szczotki powinien ruszyć powodzenia ps. klatka to chyba wirnik:):):):)
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Witam. Muszę przyznać że dość ciekawa przypadłość się trafiła.Jeżeli silnik jest przezwojony prawidłowo to przyczyną wzrostu prądu może być uszkodzona klatka wirnika. Silnik wtedy jest słaby i pobiera z sieci nadmierny prąd. Natomiast sama zmiana uzwojenia z jednowarstwowego na jednowarstw./dwuwarstw. nie powinna moim zdaniem mieć dużego wpływu na parametry...
czy ty chcesz docelowo starować wentylatorem?. ieśli tak to zaluz tam silnik szeregowy(od odkurzacza).zobaczysz jaka bedzie pozytywna różnica. silnik klatkowy ma to do siebie że jak klatka wypadnie z pola to silnik pobiera b. dużo prądu. i tu może być problem z szarpaniem silnika.
150 km/h w ramie z gokarta - niezła fantazja... W buggy na kołach 185/55/R15 aby osiągnąć ponad 100 km/h potrzebuje 2 biegi i 7000 obr/min przy mocy silnika 100 KM i masie ~600-700 kg. Ale jest klatka + fotel kubełkowy i 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, kask i gogle na oczy. Hamulce 4x tarczowe...
Ooo, to nie ma rdzenia w silniku klatkowym? A uzwojenie stojana to na czym jest? Pakiecie blach. A ta klatka to nie czasem też w rdzeniu jest? Zaglądałeś kiedyś do jakiegoś silnika tego typu?
Na uszkodzenie uzwojeń nie wygląda. Raczej wirnika , mogła pęknąć klatka . To się zdarza . Wywarzać nie potrzeba lepiej przejrzeć go wzrokowo . Dobrze mieć drugi na podmianę i wypróbować.
Regulator obrotów należałoby wpiąć właśnie w te dwie linie, ale obawiam się, że regulowane będzie także zasilanie lampy halogenowej. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Podłączyłem regulator zgodnie z wytycznymi: http://obrazki.elektroda.pl/6903317900_1... Jednak po podłączeniu zasilania i włączeniu projektora przełącznikiem głównym nie...
W BLDC to raczej magnesy wirują, a cewki są nieruchome - jak nie chcemy komutatora, to niewygodnie doprowadzać prąd do cewek w wirniku - da się, ale to by była spora komplikacja. Silnik 3F to nie DC, więc wypada się na coś zdecydować. Zwykle robi się indukcyjny, bez magnesów, z rdzeniem klatkowym (blachy z ferromagnetyczne i klatka z przewodnika).
Silnik klatkowy ma przez cały czas pracy zwartą klatkę w wirującym polu magnetycznym stojana. i to mu nie przeszkadza. Po odłączeniu napięcia sieci trójfazowej i podłączeniu niskiego napięcia stałego /25 - 30 V dla silnika 1,1 kW/silnik traci obroty będąc prądnicą ze zwartą klatką, dzięki temu natychmiast hamuje a wirnikowi nic się nie dzieje, gdyż...
w zasadzie jego klatka. Jeżeli w niej nastąpiło obluzowanie połączenia któregoś z prętów do pierścienia W silnikach o takiej mocy pręty i pierścień klatki przeważnie stanowią jeden odlew aluminiowy. Takie zwykle widywałem.
A jaki jest wirnik tej prądnicy nawijany czy klatka odlewana z aluminium jak w silniku a synchronicznym ?
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
On nie ma prawa iskrzyć Sprawdź multimetrem czy wszystkie klatki na komutatorze mają przejście Wiesz jak jedna klatka będzie miała przerwę to silnik ruszy ale będzie iskrzyc i pełnej mocy nie będzie miał Liczysz klatki dzielisz na pół i masz ilość uzwojeń czy coś takiego 🤔 sam już nie pamiętam:D
http://niezaleznatelewizja.pl/2013/08/na... Witam koledzy czy ktoś słyszał o takim wynalazku ? , jedna obudowa , wirnik z podwójnym oddzielnym rdzeniem i wspólną klatką , stojan - jedna część jako silnik druga jako prądnica , uzwojenia silnika i prądnicy podobno takie same , sumując - wspólna jest tylko klatka i napęd...
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Witam, łożyska są w porządku?, wirnik może być uszkodzony( pęknięta klatka) ale w takim wypadku nieobciążony silnik wchodziłby na obroty. Sprawdź dokładnie zasilanie.
W silnikach jednofazowych,ale nie tylko, czasami występuje zjawisko pszesunięcia na wirniku,które powoduje rozłączenie klatek na wirniku.Silnik traci moc i mocno się wirnik grzeje,można próbować połączyć pszesunięcia przez punktowanie,ale nie zawsze to skutkuje.Tutaj niekoniecznie musi to być,to tylko taka sugestia.
A czy da się przerobić falownik silnikowy na inwerter off-grid? Musiałby być bardzo stary typu U/F, nowszych sie nie da bo nie będzie śledzenia klatki silnika, wywali błąd.
A jaki masz tam rozruch tego silnika- częstotliwościowy czy asynchroniczny (dodatkowa klatka rozruchowa)... ? Zależy jeszcze jak częste są te rozruchy w całym cyklu pracy... (1 dziennie, 1 na godzinę, co 10 minut...). Np. dla silnika asynchronicznego przeciążenie x3 podczas rozruchu jest normalnym stanem pracy.
Dowiesz się, złapiesz gdzie faza rozruchowa a gdzie robocza.A jak silnik ma małe obroty to równie dobrze może być uszkodzona klatka. A tak w ogóle to jak pracuje, buczy, wyje?
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Skoro to tylko odczyt, bez potrzeby szybkiej reakcji zwrotnej dla jakiegoś sterownika grzałek/silników - to odczyt jednego czujnika może trwać nawet 20ms (tyle, co jedna klatka w TV) i nawet tego nie zauważysz a odświeżanie danych z odczytu na wyświetlacz może być co 10-20s, bo nic od tego nie zależy.
Witam! Silnik osi pionowej porusza śrubą i nie potrzebuje dużego momentu - raczej większą prędkość, ten poruszający samą głowicą też ma trochę łatwiej. Najciężej ma ten który porusza belką jezdną (prowadnicą) głowicy. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jaką masę i z jaką prędkością chcesz poruszać. Głowica + listwa prowadnicy + wózki + stelaż + silnik...
Nikt nie podjął tematu to może wyjaśnię. Dlaczego się nie nadaje jak taki sam montowany jest przy tych silnikach Owszem, jest montowany ale... Silnik z postu #1 ma uzwojenie niesymetryczne, czyli robocze i pomocnicze (te funkcje są ściśle przypisane do poszczególnych uzwojeń), a silnik z postu #4 ma uzwojenie symetryczne, gdzie oba uzwojenia są jednakowe...
zastanawiam sie czy nie lepiej było by zawiesić silnik trochę wyżej, klatka i pasy były by wskazane i słusznie rama z rur jest wytrzymalsza, miszal - co do tego jak podłączyć wszystko to bierzesz jakąś książkę z cyklu "sam naprawiam" masz tam rozrysowane schematy elektryczne. Pozdrawiam :) Fajna była scena ze słupem :P
Chyba stop- klatką , silnik nie da sie uruchomić.
względna prędkość pola magnetycznego i wirnika. Błąd. Różnica prędkości wirowania pomiędzy polem magnetycznym i wirnikiem zwana czasami ,,poślizgiem magnetycznym". Wtedy zacznie Ci się wszystko zgadzać :D Dodatkowo, im wieksza predkość obrotowa silnika jako takiego, zdeterminowana większą częstotliwością napięcia zasilajacego, powoduje ( w pewnym zakresie...
W silniku asynchronicznym występuje odziaływanie stromienia mag. stojana na uzw. wirnika w którym z kolei indukuje się prąd. Jest to znana zależność. Miałem kiedyś też problem z grzejącym się silnikiem. Pamiętam ,że wnna była przerwa na prętach klatki. Był to mniejszy silnik i może tu też jest coś podobnego?
Jeśli pod obciążeniem spada napięcie to wtedy wina kabli gniazdo wtyka przełącznika. A jak nie spada, to uszkodzona klatka wirnika. Rzadkie to, ale sie zdarza. Albo ,,lewa" tabliczka znamionowa.
Metodyka taka sama, tylko potrzebujesz dwóch amperomierzy zamiast trzech. Możesz też wyjąć wirnik i obejrzeć czy klatka nie ma pęknieć, nieraz widać. A właściwie skoro silnik nowy to chyba obowiązuje gwarancja.
http://obrazki.elektroda.net/13_12458722... Te dwa przewody z dołu to kondensator Dodano po 2 Witam, sprawdź czy silnik(włączony) w momencie gdy się nie uruchamia też obraca się lekko, jeśli tak masz uszkodzoną klatkę wirnika. Czy jeśli byłaby uszkodzona klatka to chodził by normalnie na 380V? I jeśli faktycznie jest uszkodzona klatka to czy...
Mentor II jest urządzeniem (napędem) tyrystorowym, tak wyczytałem w necie, tylko czym on steruje? Mentor II steruje najprawdopodobniej wzbudnicą, która jest niczym innym jak silnikiem prądu stałego, potrzebnym w tym układzie do produkcji prądu stałego którym zasila się wirnik w czasie pracy synchronicznej. Czy w wirniku będzie klatka rozruchowa? Po...
Witam Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana silnika na nowy Silniki dostarczane teraz przez Whirpoola maja być poprawione, przynajmniej widoczne jest zamontowanie innej prądniczki tachometrycznej oraz jej sposobu zamontowania. Problem jest podczas wirowania gdzie silnik pobiera znacznie wyższe napięcie. Charakterystyczne jest widoczne uszkodzenie...
Ja miałem trochę inny przypadek . Oś wirnika jest moletowana i wprasowana w wirnik. Efekt taki klatka wirnika się obracała, oś wirnika zwalniała.
Jak podłącze silnik trójfazowy, bez wirnika, to wyrzuci zabezpieczenie nadprądowe? Tak bo nie ma odbioru mocy, moc powinna się indukować w klatkach silnika i to jest obciążeniem, jeśli go niema to cewki stojana pracują na zwarciu. To tak jakbyś miał transformator. Normalnie pracuje prawidłowo. Gdybyś rozebrał rdzeń magnetowód to cewka podłączona do...
Temat skądś mi znajomy. Wprawdzie nie znam szczegółów konstrukcji, ale wydaje mi się że zastosowanie silnika liniowego do tego zadania to nieporozumienie. Przypuszczam, że droga jaką przebywa klatka jest krótka i cały czas silnik jest na rozruchu, do tego pewnie zmiana kierunku i hamowanie przeciwprądem. Jeżeli tak jest, to jedynym sensownym rozwiązaniem...
Z dwóch powodów , praca silnika jest wtedy cichsza i start silnika łagodniejszy. Bywają też silniki gdzie wirniki są z klatkami równoległymi .
Od kilkunastu dni sąsiad dwa domy dalej składa (ma dobre wyposażenie warsztatu mechanicznego, plany zabawki ma) takiego ,,ruraka'': pełna klatka z rur bezszwowych cal, silnik/skrzynia z tyłu (jak dla mnie na oko trochę mikry, z VW busa), cztery niezależne wahacze, na dniach obejrzę układ kierowniczy, miło popatrzeć na jakościową robotę, do końca wakacji...
No i do znudzenia. Trzeba umieć! A na Szanownej Elektrodzie nawet podstaw tak szerokiego tematu się nie naumisz. Podstaw uczymy się szkole - proszę czytać opis działu. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów...
Silnik indukcyjny i klatkowy to to samo, a mówiąc ściślej klatkowy jest rodzajem indukcyjnego ze zwartym uzwojeniem wirnika w postaci "klatki". Silnik indukcyjny może być też pierścieniowy, choć takiego w swojej sprężarce nie znajdziesz z pewnością.
Jeśli klatkowy to asynchroniczny inaczej być nie może. Obwód magnetyczny składa się z blach na wirniku i stojanie odpowiednio zespolonych w procesie produkcji. W blachach tych są wytłoczone żłobki w które na wirniku jest wmontowana klatka, a w stojanie jest umieszczone uzwojenie.
Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Dzisiaj chciałbym przedstawić moją konstrukcję jaką jest buggy. Klatka wykonana z rur 1,5cala, silnik fiat 126p, resztę części również z pospolitego maluszka. Co tutaj dużo gadać. Z elektroniki tyle co światła i cewka zapłonowa oraz alternator. Nie wiem co więcej napisać, pytajcie a wszystko postaram się wyjaśnić...
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Jeżeli reszta mechanizmu jest taka sama to powinno pasować, przynajmniej ustawienie znaczników. Dodatkowy silnik wykożystywany jest przy funkcji stop klatka (przesów tył, przód). Znasz może oznaczenie mechanizmu, gdyż posiadam pare jeszcze rozpisanych.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Benzyniaki napewno mają odcinanie przy najwyższych obrotach.. Nie wiem tylko jak 1.6, bo nigdy nie miałem okazji uzytkować , ale od 1.8 to napewno.. Takowa odcinka to bardzo dobra rzecz.. Szczególnie własnie dla Ciebie (bez urazy naturalnie) Bo troszeczkę się za mocno porwałeś.. Bo drift to nie jest "szybcy i wścielki" gdzie wskazówka nawet na moment...
Witam.Dla wiadomości forumowiczów podaję że przy pękniętych klatkach wirnika silnik nie grzeje się, nie ma mocy i nie osiąga max.prądów obciążenia. Dodam jeszcze że pierwszy w swoim życiu silnik przezwoiłem w 1980r.to jakieś doświadczenie jest.
Nie wiem jaka to różnica, nie orientuje się zbyt dobrze w wymowie. Musisz to poprawić. Czy mechanik dostanie pracę, gdy nie odróżnia komory silnika od skrzyni biegów? Albo lekarz, któremu wszystko jedno czy to klatka piersiowa czy płuca... ?
Witam, Witam Tak to prawda, tylko należy dopowiedzieć, iż silniki te mają również typowe pręty wirnika, zwarte jak w silniku indukcyjnym głęboklatkowym. Silnik ten kiedy pracuje dwojako; - jako silnik asynchroniczny (klatka) przy podnoszeniu ciężaru w górę i mamy pobór energii z sieci, oraz; - prądnica synchronicza (magnesy, przez zwarte pręty klatki...
wydaje mi się, że zbędna kombinacja z marną szansą na działanie. w ramach eksperymentów naukowych lepiej odwinąć druty i zewrzeć ze sobą te połówki żeby uzyskać coś w rodzaju klatki silnika indukcyjnegoto - może się ruszy (przy trójfazowym zasilaniu)bo magnes to cyba raczej nie koniecznie...
Może dla lepszego zrozumienia warto na zdjęciu oznaczyć odpowiednio zaciski górne jako Z 1, Z 2 a dolne U 1, U 2. Generalnie nic to nie zmienia w dotychczasowej filozofii łączenia. Powstają natomiast pytania o stan techniczny silnika. Jeśli jest tak jak piszesz to sugeruje połączenie trójfazowe w gwiazdę. Ale z twoich pomiarów wynika, że brak połączeń...
Bezproblemowo można włożyć 700'tke no i po preróbkach 900'tke. Przytych silnikach nie treba likwidować kanapy tylniej, ale trzeba zmodyfikować zawieszenie silnika. Jesli chodzi o wieksze silniki no to inna historia. Przy silnikach większych trzeba poprostu wszystko modyfikować no i malacz nie bedzie miał naturalnych gabarytów. Acha, co do mniejszych...
(at)robokop Przy okazji - Post # 24. Odpowiem sam, bo nikt nie raczył :cry: . Te ,,łopatki" maja dwa cele: chłodzić wirnik, bo i klatka tez się grzeje, a po drugie są powietrznym hamulcem progresywnym do utrzymania poślizgu magnetycznego przy pracy takiego silnika bez obciążenia.
Witam Dokładnie tak jak opisał Mariusz Tomaszewski. Silnik pierścieniowy to też silnik klatkowy z tym że do jednych końców klatki dołącza się np. rezystory. Gdy rezystory będą miały wartość 0 Ω , to silnik pierścieniowy jest "zwykłym" silnikiem asynchronicznym ze zwartą klatką. Pozdrawiam
Zacznijmy od tego > po co ci to ??? Mozna to zrobić ale w tym przypadku ma bardzo duże znaczenie ilość żłobków ( klatka ) na wirniku. Następna sprawa to moc spadnie do > pi razy oko 60% aktualnej.
Czyli wytopiłeś aluminiową klatkę i w zamian zrobiłeś miedzianą. Ciekawy pomysł i ważne że działa. Kiedyś trafił do mnie jakiś stary silnik z miedzianą klatką, ale tam było to fabryczne wykonanie. Gratuluję pomysłu. Tak z ciekawości, dużo czasu Ci to zajęło?
Ale jest AL. Klatka jest odlewana na rdzeniu stalowym. Bez palnika raczej nie wyciągnie Alu.
Jak tylko wygospodaruję odrobinkę czasu to podjadę i obejrzę instalację wtryskową takiego policyjnego ducato, Dam znać co tam innego jest niż w cywilnych pudłach. Pozdrawiam Mam Unidena 510XL ogólnie radyjko super, w innych autach mój zestaw działa pięknie. Może jakieś lepsze ( droższe ) radia radziłyby sobie lepiej? W sumie bardzo fatalnie nie jest...
Silniki asynchroniczne klatkowe są tanie ponieważ nie posiadają komutatora ani pierścieni ślizgowych, szczotek, szczotkotrzymaczy, wirnik ma prostą budowę bo uzwojenie to prosta klatka w przeciwieństwie do wirników silników prądu stałego i pierścieniowych oraz synchronicznych. Silniki synchroniczne stosuje się do napędu np wentylatorów w kopalni chyba...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Jestem spokojny i tlerancyjny, ale chyba mnie krew zaleje jak będziemy mieli takich fachowców w UE. Nie będę pisał referatu. Myśl człowieku, jak będzie przepływć pole elektromagnetyczne...
Dobrze pamiętasz, ale to dotyczyło 330µF w zasilaczu - to wykluczamy. Stop-klatka pewnie dobra? Jeżeli tak, to stawiam na: 1. Uszkodzony BA6435S (co sugerował Gaguspan ) 2. Uszkodzony silnik.
Przypadkiem znalazłem to wrzucam link do animacji żeby wszyscy widzieli jak można ustawić rozrząd na "prymitywa" tak jak to opisał kolega barubar. http://www.animatedengines.com/diesel.sh... Można spauzować i przerzucać klatka po klatce gdyby ktoś nie zauważył.
Klatka szpera kubły itp to do jazdy w rajdach, a jeśli chodzi tylko o podniesienie mocy to poza silnikiem i skrzynią wystarczy się zająć hamulcami i zawieszeniem :)
Witam, Już drugi raz z rzędu pojawił mi się problem z falownikiem iG5A firmy LSIS. Ciekawe objawy. Generalnie sprawa totyczy wentylatorów z silnikami które mają niekiedy niekompletne tabliczki znamionowe, niby logo Celma choć być może to jakieś chińskie podróby no bo braki z danych znamionowych na tabliczkach silnika..... Pierwszy wcześniejszy przypadek....
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
I ty wiesz, że taką akurat wartość ma współczynnik k tego wyłacznika nadmiarowego i wiesz również, że prąd rozruchu tego silnika wynosi dokładnie 50A? Ja natomiast wiem od pierwszego postu praktycznie, że coś jest spaprane. Może uzwojenia "skrócone", moze kondensatory utraciły parametry, może łożyska padły, może klatka wirnika ma przerwę. Tylko aby...
Miałem kilka przypadków uszkodzenia układu serwo SAA 7399HL. Po czasie DVD zawiesza się na ekranie występuje stop-klatka. Brak reakcji na polecenia z klawiatury, trzeba resetować siecią. Należy również sprawdzić złączkę do silnika napędu głowicy
Kiedyś robiłem elektronikę i oprogramowanie do takiego urządzenia. Jednak nie mechanikę. mogę wygrzebać to ale panowie musimy się co do tego zgadać. bo ja już nie pamiętam jak to szło gdyż minęło ponad 10 lat i robiłem to na MCS51. wiem że były montowane dwa czujniki a wyważany wirnik napędzany był pasem na kołysce. Całość składała się z programu który...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
wyczytalem ze mozna podlaczyc do maski od silnika taki przewod ja w maluchach mosowy zeby maska zrobila cos w stylu klatka faradaya co o tym myslicie?? Pozdrawiam "Kto nie próbuje, ten życia żałuje" :wink: Pozdrawiam.
A może przerwa na klatce wirnika?
co może być powodem zmniejszonej mocy i takich drgań ? Uszkodzenie uzwojeń -klatki wirnika?
Tylko szczerze... Co może się w takim agregacie zepsuć ? Silnik mechaniczny Ci wybuchnie? Myślę, że elektronika z agregatu jest przystosowana do pracy z dużymi mocami (sam agregat) więc takowy impuls wątpię aby coś rozwalił w takim agregacie.
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
Nie widziałem zbyt wielu małych trafo nawiniętych drutem aluminiowym. Kojarzą mi się ze sterczącą izolacją, która nie specjalnie trzyma się drutu na zakończeniach. Pełzanie aluminium nie jest żadną magiczną własnością tego stopu. Jest to związane ze zmianą wymiarów pod wpływem ciepła. Normy dotyczące maksymalnej temperatury transformatora dotyczą jego...
"Promile" - w sensie straty są ułamkowe. Z małych maszyn tylko BLDC/PMSM, od biedy indukcyjne z miedzianą klatką, czy reluktancyjne. I tu jest racja, zresztą kilka dni/tyg temu o prądnicach z alternatora pisałem, że bez sensu para idzie w gwizdek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... P.S taki od wiertarki może ma 60%,...
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
Panowie,jestem fioletowy w tych zagadnieniach. A jeśli chodzi o te przebicie,to możliwe że sam go załatwiłem,nie udolna próba podłączenia silnika na krótko.Po prostu sprawdzałem wszystkie 3 kabelki wychodzące z silnika.Doprowadziłem do połączenia z niebieskim kabelkiem,efektem został wywalony korek na klatce. Silnik oczywiście obraca się bez oporów...
Czyli próba latania na drzwiach. Mozna ale nie warto... - i można i warto. Silniki asynchroniczne (z angielska "squirrel motor" czyli "silnik z wiewiórczą klatką) sa bardzo często wykorzystywane na prądnice, ze względu na cenę - stary sprawny silnik o mocy kilku kW mozna dostać "za flaszkę". Dla porównania sugeruje sprawdzić ile kosztuje prądnica synchroniczna...
Podobno właśnie to zależy od dopasowania klatek wirnika do żłobków stojana. Eee... Skąd takie wnioski? Co z silnikami wielobiegowymi (dwuuzwojeniowe, Dahlandera...)- kilka klatek na wirniku mają? Przykład- silniki dźwignicowe 2900/450 rpm- spora podziałka, nie? Jak za młodu praktykowałem na przezwajalni silników to obroty silnika zależały np. od poskoku...
oświetlenie klatka oświetlenie klatka klatka faraday klatka schodowa
falownik allen bradley peugeot partner zawory instrukcja still
opryskiwacz plecakowy sharp 32bc3e
Multimetr UNI-T, Fluke, DT830B nie mierzy rezystancji – brak odczytu Ω, przyczyny, diagnostyka Scania LNG, kod BMW 1245206 – zwarcie wtryskiwacza cylindra 5, SPN 1245 FMI 06