a co to za pekniecie?? napewno klejem chcesz to naprawic?? Istnieją co najmniej cztery metody łączenia żeliwa: 1. Spawanie na gorąco (po wyżarzeniu) gazowe. 2. Spawanie na gorąco (po wyżarzeniu) elektryczne. 3. Spawanie na zimno specjalną ekektrodą. 4. Klejenie specjalnym klejem. i z tych metod klej jest jednak najmniej trwaly wiem ze firma AWIT z torunia...
Klejenie to chwilkę, ewentualnie żeby tylko dojechać. Na dłuższy użytek należy pospawać i wszystko jedno czy aluminium czy żeliwo nie może tego zrobić ktokolwiek, raczej fachowiec który ma wprawę i doświadczenie w spawaniu takich rzeczy. Może to trochę kosztować, ale cena spokojnej i bezawaryjnej jazdy jest chyba większa.
Moim zdaniem te środki do usuwania pozostałości uszczelek są mocno przereklamowane. A używałem nawet Reinz'a, produkt dość drogi, efekty biorąc pod uwagę koszty - mizerne. Używałem jakiegoś w postaci żelu, więcej paćkania niż wymiernych efektów. Ale to moje subiektywne odczucie. Jeżeli chodzi o blok, ja używam takiego niby skrobaka ze starego płaskiego...
Jak kleiłem blok klika lat temu i do dzisiaj trzyma :klej rewelacyjny do wszystkiego Loctite 3450 .
Należy wszystko z tej strony wykręcić usunąć tak aby był dobry dostęp do bloku. Końce pęknięcia nawiercić delikatnie a całe pękniecie zeszlifować szlifierką najlepiej "precyzyjną" tworząc dość szeroki i głęboki rower. Następnie zaspawać to na zimno nawet zwykłą spawarką transformatorową stosując odpowiednie elektrody do spawania żeliwa na zimno. Spawany...
Witam Chciałbym prosić o pomoc w zlokalizowaniu otworu konstrukcyjnego do blokowania wału korbowego w celu odkrecenia koła pasowego. Znalazłem dwa otwory jeden obok drugiego, ale nie jestem pewien czy to te. Znajdują się w tylnej części kadłuba silnika. Mój samochód to Ford Escort 1.6 16V 1996r. Z góry dziękuje za pomoc. Regulamin pkt 11 proszę poprawić....
Wiec po co fanzolić jakieś bzdury o "jednorodnym spoiwie" (spawaczem jestem ale takiego określenia w życiu nie słyszałem) cokolwiek to oznacza szczególnie na bloku silnika który jest zrobiony z śmieci. Jednorodność – wykazywanie jednakowych właściwości (rozszerzalność termiczna, przewodnictwo elektryczne) etc. Wiem że są osoby, które wszystko...
Witam, mam pytanie w jaki sposób można wyciągnąć brok z bloku silnika.
Witam! Chciałbym zamontować sobie autoblokadkę na rozrusznik lub cewkę zapłonową, mam kilka fajnych schematów. Jak zabezpieczyć się przed załączeniem przez złodzieja "na krótko"? Czy ktoś mógłby poratować mnie układym, który robi wtedy zwarcie do masy? Pozdrawiam
Ma ktoś może pomysł, lub zna dobre środki na czyszczenie bloku silnika?Czeka mnie remont poloneza i jak widze ten olej na silniku to aż mi sie nie dobrze robi.Trzeba to jakoś w końcu usunąć. Za porady z góry dzięki
Witam. Chiałbym się dowiedzieć jak realizuje się blokadę mechaniczną np przy załączaniu/wyłączaniu np silnika? czy są jakieś gotowe wlementy (blokady), a może da się to zrealizować za pomocą stycznika? Proszę o odpowiedź Pozdrawiam
Witam. Może temat już nieaktualny, ale może przydać się innym. Po pierwsze należy odczepić wieszaki łączące rurę z płaszczem rolety. Są tam jakby haczyki o kształcie kotwicy. Należy je przekręcić o ok 45 stopni i wyciągnąć z prostokątnych otworów wałka. Po drugie sprawdzić czy silnik a konkretnie końcówka zabieraka nie jest przynitowana / przykręcona...
Mam problem z c-330, mianowicie winny jest blok bo w miejscu przyjscia gumek na tulei a rantem bloku przepuszcza wode do oleju. Z kumplem dalismy dosyc dobry sylikon ale trzymał poł roku i znów to samo. mam pytanie czy da rade cos jeszcze zrobić z tum blokiem czy lepiej szukać inny?
Witam,pękł mi blok w maluchu w miejscu mocowania obejmy tłumika od dolnej krawędzi do której przylega miska olejowa w górę tak na długości ok 6 cm.Teraz wywala mi tamtędy olej z silnika.Jedna z obejm ta od strony rozrusznika zahaczyła mi o coś podczas jazdy do tego stopnia że pękł blok ,zaznaczę na dodanym zdjęciu ,pytanie teraz czy wymienić blok ,pospawać...
Witam jestem od niedawna szczęsliwym posiadaczem bmw i załozyłem sobie alarm super forteca podłączyłem wszystko ( czujniki w klapach ,drzwiach dodatkowy czujnik ultradźwiękowy , sterowanie centralnym zamkiem ) poza przewodami blokady zapłonu. Po lektórze kilku postów z tego działu bałem się cokolwieg przecinać zeby nie udawać się do serwisu na kasowanie...
Witam, zakupilem takie autko i chce sam zalozyc blokade zaplonu ...urzadzonko sam zrobie tylko ktore druciki przeciac i podpiac pod przekaznik aby : 1/ nie bylo widac 2/ nie utracic gwaranjci (czyli mozna zrobic tak jak bylo w razie potzreby naprawy w ASC) 3/ aby zlodzije nie skumal jak zapalic autko przeniesiono z upload j.
witam ostatniej zimy zapomniałem spuścić wody z majora3011 wyskoczył jeden brok przy okazji wymieniłem pierścienie panewki pompa wtryskowa do regeneracji, uszczelki pod głowicą zalalem nowym olejem i po kilku godzinach poszła woda do oleju okazuje się pęknięcie za popychaczami zakleilem to poxykina ale dalej ubywa wody w chłodnicy chce go zalać płynem...
Nie w tej chwili ale od zawsze. I nie jestem przekonany czy "szyje" Mi w 4011 wyleciał korbowód za pompą wtryskową wywalił dziurę na pięść. Wspawany był z takiego samego materiału kawałek. Jakiś czas trzymało potem pękło. Naciąłem pęknięcia na 5 mm głęboko i skleiłem tym http://obrazki.elektroda.pl/6476944800_1... Trzymało 10 lat i pewnie...
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Spawanie odpada bo zniszczysz silnik. Jezeli planujesz go sprzedac to mozesz kleic blok a glowice splanowac max ile pozwala wymiar. Bloku sie nie szlifuje.
Klejenie? , czym?, czy to dobre rozwiązanie Są specjalne kleje i procedury do tego*. Naprawia się pęknięcia w dużych blokach, gdzie ich wymiana to olbrzymie pieniądze. Są też inne technologie łączenia (np. zszywanie bloków). Z tym osiowaniem i parowaniem karterów, to nie do końca byłbym pewien, w chińskich produkcjach. *- google twoim przyjacielem,...
Wszystko wskazuje na pęknięcie w bloku, robi się ciśnienie, ale nie na tyle aby węże spuchły, choć pewnie zmieni się to przy dłuższej jeździe. Historia o tym kamieniu też się nie klei, najpierw dostanie skraplacz klimatyzacji. Blok i ciśnienia w układzie chłodzenia to typowy problem dla tego silnika.
Szpilkę wkręca się na klej do gwintów, odpowiednim momentem dokręca się nakrętkę mocującą rolkę
Poslij foto tego klejenia
Witam. Czym można skleić blok w C-360 o strony pompy paliwa.
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
Sprawdzone - Distal, owszem wytrzymuje nawet większe temperatury, ale przy oddziaływaniu pary staje się bezradny i odchodzi. Kleje epoksydowe, z rodziny patexa nawet krócej. Klej cyjanokrylowy do porcelany dobry, ale tylko przy niskich temperaturach. Nawet klej do sklejania bloków silników z domieszką metalu, daje ciała. Co to ten crestabond? ... sprawdzę
Gratuluję. Poxipol bym odradzał. Po pewnym czasie potrafi się odwarstwić od metalu. Istnieją jeszcze kleje do łączenia metalowych elemenów dla motoryzacji, np. klejenie pękniętych bloków silnika. Ale nie wiem ile kosztują...
Nie przesadzajmy panowie. Takie wżery to jeszcze nie tragedia. Chłopak chce poradę. Kup klej dwuskładnikowy do metalu, mażnij po gniazdach w bloku gdzie przylega uszczelka i montuj tuleję zanim klej zaschnie. Na zwykły czerwony silikon ludzie uszczelniają i traktory działają. W tych układach chłodzenia nie ma ciśnienia. Pewnie, że profesjonalnie było...
młody wybiera coś o czym mnie informuje ...po fakcie. Hmm, skoro jest dorosły i wydaje włąsne pieniadze, to niech się uczy na włąsnych błędach :) Ja się gotuje jak woda w czajniku jak mój ojciec mi się ładuje między wódkę a zakąskę :lol: za cięcie i klejenie zbiornika bym się nie zabierał Są firmy które się w tym specjalizują i tylko to robią, dostarcza...
Witam.Panowie wymieniałem niedawno brok w silniku gdyż lekko sączył się z niego płyn chłodniczy.Niestety operacja nie wystarczyła na długo i teraz znów widzę że lekko się poci to miejsce.Widocznie były w tym miejscu jakieś niewielkie wżery.Niestety nie mam już siły by to znów rozbierać.Trzeba odkręcić połowę osprzętu by się do tego dostać.Pomyślałem...
Daj nowe na klej.
Rozejrzyj sie za rozcieńczalnikiem nitro do odtłuszczania oraz za klejem dwuskładnikowym do klejenia stali i aluminium. Koszt takowego kleju to około 60zł(droższa wersja) ale wiedz ze warto. Tym klejem kleiłem skrzynie biegów w c360 oraz blok silnika w pasacie. Jak narazie jedno i drugie działa 2 rok.
To jest płytka przyklejana tym płynnym metalem przez mojego ojca, A kto z nas to wiedział? :) Gdyby: Piec bez wody, miejsce klejenia czyste do gołego metalu, odtłuszczone i tak samo płytka,klej na bazie epoksydu do stali w podwyższonej temperaturze (jak to określasz płynny metal) a najważniejsze to stały docisk z 4 prętów pasownie wbitych pomiędzy...
?Jeśli dziurka bardzo mała to najlepiej zalutować. Jest też dobry klej "Quick Set Steel Epoxy" klej dwuskładnikowy kleje nim bloki silników. miski olejowe i różne inne rzeczy. cena około 15 zł
Kupiłem silnik z klejonym blokiem i z zewnątrz nie ma wycieków, ale po odkręceniu misy i zalaniu wodą, to kapie z jednego środkowego cylindra, pęknięcie było aż do góry bloku pod głowicą przy tulei, myślę, że to ten sam problem, pisaliście o dobrym kleju, może ktoś podać nazwę, tuleję wyciągnę i będę wiedział więcej, spawanie też wchodzi w grę, ale...
Toż pisał wyżej że temperaturę silnika chce mierzyć,samochodowego.I domyślam się że temperaturę bloku lub głowicy a nie spalin na wylocie .Zwykły distal wystarczy,bloki silników nim klejono i trzymał latami.
Nie wiem czy to twoje auto czy klienta . Ja mialem kiedyś podobny przypadek w prywatnym aucie , co jakis czas wywołało upg. Tez byl ubytek na bloku. Nalozylem kleju dwu skladnikowego do metalu , na świeżo zalozylem głowicę. Auto jeździ do dzisiaj bez zadnych problemów z silnikiem i tak juz chyba 10 lat.
nie ma znaczenia w jakiej pozycji ją zamontujesz, ona nie ma znaków. w tym silniku /CR/ synchronizujesz tylko wał korbowy i wałek. pompę wsadzasz nie patrząc na nic i przykręcasz. jedna moja rada to taka, że jak ją znieniasz, to śruby którymi przykręcona jest pompa do flanszy redukcyjnej /nie myl z blokiem silnika/ wkręć na klej. zeimp podaje ci opis...
Silniki Loncin są bardzo dobre - to jest zrzyna 1:1 z Hondy i to całkiem dobra zrzyna, osobiście polecam Co do B&S to dziadostwo straszne, gorszy tylko Tecumseh, ale jak napisał Trojan12 silnik ten jest do uratowania, rozbierz, zobacz czy nie uszkodzony tłok i tuleja, jeśli nie, to kup nowy korbowód, wał możesz sam "przeszlifować" drobnym papierkiem...
Mam na warsztacie Seata Alhambra z identycznym uszkodzeniem bloku. Właściciel sam sobie kombinował kilkakrotnie z klejeniem tej łapy aż się w końcu oberwała zablokowała rozrząd i silnik złom.
Witam, kolega agronom ma rację, sprawdź dokładnie gdzie masz przeciek (może być kilka) głowicę sprawdzą Ci w każdym warsztacie który zajmuje się silnikami, jeśli chcesz kleić to tylko specjalnymi klejami do metalu ale to rozwiązanie tymczasowe.
Cześć, Czy jest na form osoba, która zna się na silnikach perkinsa a konkretniej, miała do czynienia z silnikiem AT3.152 (nie mylić z AD3). AT3 to silnik turbo. Pytam z tego względu, że posiadam dwa silniki AD3.152. Oba zamontowane na ciągnikach z tym że jeden jest już wyeksploatowany do granic możliwości i po rozgrzaniu gubi ciśnienie. Ciągnikiem na...
Klej ci nic nie da jak w bloku gwintu nie ma.
Witajcie, mam dwa szybkie pytania dotyczące tego silnika, oddawałem wał do centrowania i teraz trzeba poskładać motor. Jakim momentem dokręcić sróby na korbowodzie? Czy trzeba zastosować jakiś klej do gwintów? I czy między misą a blokiem silnika jest wymagana uszczelka? Stara mi się porwała i chcialem to złożyć na silikonie. Na co jeszcze szczególnego...
Ze względu na ciśnienie oraz temperatury panujące w bojlerze klejenie nie przyniesie efektów choć można próbować stosować środki w stylu płynny metal (polecane np do naprawy bloków silników). Warto jednak zastanowić się nad zaspawaniem (najlepiej gazowym) miejsca przecieku choć ze względu na osłabienie termiczne materiału najczęściej na długo to nie...
Plastikowe atrapy płytek ceramicznych też klejono butaprenem. A kto pamięta hit z lat '60 czyli posmarowane butaprenem gałązki oblepione kulkami ze styropianu? Zwykle stały na telewizorze. 😄 Wracając do Hermetyka. Sąsiad miał czeskiego Velorexa, którego ciągle remontował. Jak składał silnik to jedną część smarował hermetykiem i kładł cienki karton,...
Klejem do misek olejowych/bloków silnika. Kluczowe jest dobre odtłuszczenie, co jest klopotliwe, bo olej wypływa z pęknięcia. Gołym okiem tego nie widać, a klej nie trzyma się. Zwykłe kleje epoksydowe nie nadają się, nie lubią temperatury.
Też mam niezbyt dobre doświadczenia z klejeniem i masami uszczelniającymi tak odpowiedzialnych elementów. Wymiana bloku na używany, proponowana powyżej przez Kol. Strumien swiadomosci wydaje się być najprostszym i najrozsądniejszym działaniem. Oczywiście jeśli to element unikalny, trzeba będzie naprawiać. Kol. motocykl8410 zwraca uwagę na doświadczenie....
Trochę to wszystko niepewne. Bardziej spodziewałbym się korozji (wżerów na wylot) tulei niż ustąpienia pierścieni przy zalanym silniku płynem niezamarzającym. Ale jedno i drugie wymaga wyciągnięcia tulei. Niestety może się zdarzyć, że przy wyciąganiu tuleja uszkodzi się pomimo ostrożności więc wiadomo konieczny zakup. Poza tym koszt tulei nie jest...
Osobiście właśnie stosuje Wurth zmywacz uniwersalny do hamulców. Obawiam się tylko tego czy jestem wstanie przeprowadzić skuteczne odtłuszczenie gwintu w bloku silnika. Po użyciu kleju anaerobowego jak potem wygląda demontaż takiej śruby, czujnika? Osobiście nigdy potem nie demontowałem nic. W domu mam klej Wiko.
Witam , osobiście nie spawam ale naprawiam i powiem że klika bloków które przytrafiło mi się w czasie mojej 25 letniej pracy miało dokładnie taki sam problem . Jedynie klejenie załatwiało problem szczelności , czym większa powierzchnia spawania tym gorzej . Na granicy spawania po ostygnięciu powstaje pęknięcie , najwyraźniej spaw się ściąga . Kiedyś...
Witam. Ja bym spuścił cały płyn chłodniczy a następnie w miejsce pęknięcia wpuścił czerwony klej uszczelniający do uszczelek. Robiłem kiedyś coś podobnego i trzymało 3 lata, po czym znowu zaczęło cieknąć. Pytanie czemu blok pękł?
Producent nieźle pojechał. Tłoki nie mogą zostać wymontowane? Nie wolno i tyle hehe. Silnik raczej mało udany obecnie coraz więcej takich konstrukcji na miękkim aluminiowym bloku. Niedługo zaczną stosować panewki w postaci powłoki. Praca przyszłych serwisów będzie jedynie ograniczona do wymiany czujników bo silniki będą spawane lub klejone (bez śrub).
Witam, niestety w wyniku najechania na krawężnik pękł min. blok silnika przy tylnej łapie obok rozrządu. Szukam nowego bloku, bo kleic chyba nie będe. Symbol mojego silnika ahf, jakie są tożsame bloki z ah f? czy auy jest taki sam?
Witam po przerwie, dla Potomnych wyciek powstał na skutek przerwania sparciałej uszczelki na króćcu/trójniku wychodzącym z bloku silnika w miejscu szczeliny bezpieczeństwa przed nadmiernym ciśnieniem płynu chłodniczego – wymieniłem króciec na drugi z nową uszczelką (choć wystarczyłaby nowa uszczelka) – i po sprawie. Pisk pochodził z rolki/łożyska jednokierunkowego...
Jest jeszcze jedna metoda, tylko że dotyczy naprawdę małych pęknięć. Dać trochę LOK-TAIT`a(czy jakoś tak, ten do blokowania gwintów) i za pomocą punktaka i młotka spęczyć krawędzie szczelinki tak aby się zacisnęły, oczywiście wcześniej zlewając olej i odtłuszczając możliwie dokładnie. W ten sposób uszczelniłem blok silnika (w trasie :) i 3 lata kropelka...
No dobra rozumiem że patrzysz na panewki, zestawy naprawcze itp itd. Wtedy firma jest ważna bo tak jak napisałeś nikt nie lubi rozbierać drugi raz. Jedyne co mogę teraz napisać to to że masz wielkie szczęście że możesz sobie przebierać w blokach silników czy też obudowach skrzyń biegów. U mnie niestety tak nie jest blok leży jeden od każdego silnika...
Jeśli masz nierówny blok w stosunku do mocowania łapy to żadne kleje do gwintów i bloku ci nie pomogą rzeźby to złączyć. Fachowo powinno się blok napawac i sfrezowac. Jeśli nie ma możliwości tego zrobic to jest sposób którego nauczył mnie stary mechanik autobusów. Ściągasz łapę, czyścisz dobrze blok nawet kamykiem żeby nie było grama smaru i odtluszczasz....
Witam. Jakiś czas temu w innym temacie pisałem na temat pęknięcia bloku w silniku jak w temacie. Ostatecznie silnik został wyjęty i rozebrany, a zakład który się tym zajmuje stwierdził, że w tej sytuacji (pęknięcie na długości ponad 40 cm, już spawane i klejone) tylko wymiana bloku. w związku z tym poszukuję bloku do Perkinsa 1006.6 YA. Na razie szukam...
jest to dokłądnie naroznik gdzie przychodzi skrzynia niby jest jakiś pust olejoiwy ale kolega mówił ze jest jakiś klej rapid i można ten spływ pominac bo tam nie ma ciśnienia i sprubowac zalożyc skrzynię co wy na to?
klejenie bloku osiowanie bloku silnika powierzchnia bloku silnika
awaria ekspresu philips liczniki 74192 74193 ready samsung
interfejs multidiag interfejs diagbox
Jak wprowadzić kod PIN na nowym telewizorze? Aktywacja klucza HASP dla oprogramowania TEXA