Manometry niewiele mówią o ilości czynnika. Duży wpływ ma stan sprężarki ,zaworu rozprężnego i temperatur. Aby mieć pewność co do ilości czynnika w układzie to odessać wszystko i podać ilość wg wagi.
na manometrach brak reakcji, cisnienie na komputerze pokazuje cos lekko ponad 7.
Zatkany zawor rozprezny lub zbyt duzo czynnika. Trzeba podlaczyc manometry, aby znalzc przyczyne. Jedno cisnienie nie wystarczy.
tzn co sie wyłacza? kompresor czy nie wieje zimnym? sprawdz cisnienie na manometrach i prace wentylatorów
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
w nowszych renaultach jak załapie bład w silniku moze klima nie chodzic sprawdz czujnik temp powietrza wykasuj bład i wtedy zobacz czy klima ruszy zobacz tez czy ster silnika widzi cisnienie klimy, jakie? i czy jest takie samo jak na manometrze do obsługi klimy
zalezy jakie auto. Jak jest ciśnienie to czujnik zwiera 1 i 2 piny jak za duze to tylko 3 i 4, jak nie ma cisnienia to zadnego. to dotyczy czujnika 4 pinowego, tak najczesciej jest. PS zawsze mozna na krótko zaworek czyms wcisnąć i sprawdzic czy syknie. albo jakims pierwszym lepszym manometrem, odpowiednie cisnienie w stanie spoczynku ok 5, 6 bar
Nie podłączona nie stawia wielkich oporów, dopiero jak zaczyna robić cisnienie to się ciężko obraca. Zeby sprawdzić musiałbyś podpiąć jakiś manometr i znaleść jakiś sposób żeby obracać kołem wystarczająco silno i szybko
A z jakiego powodu moze byc cisnienie za duze ? Czy jak na maszynie odciagna mi czynnik i ponownie wpuszcza to maszyna sprawdzi to cisnienie ? Czy tylko na jakichs specjalnych manometrach? A jak sprawdzic niskie cisnienie ? Bo w vcds nie widzialem chyba takiej opcji. I gdzie odnajde ta dysze dlawiaca i czy wykreci sie ja jakos bez spuszczania czynnika...
Skoro załącza się sprężarka i nie chłodzi to może poprostu nie wytwarza ciśnienia. Zapnij manometry i sprawdź ciśnienia.
Niestety nic ciekawego . Opis masz we wcześniejszych postach ;-) Ceny są zbyt wysokie by samemu robić. Szybkozłączki kosztują, węże też.. Niestety, chyba muszę się poddać lub szukać po giełdach :-(.. Chyba, ze znajdę parę osób co które skasuje później i sprzęt się zwróci.. Generalnie- wiem już co kupić i składać..Nieopłacalne w sztukach..
manometr na 100000% sprawny, cisnienie na zgaszonym to przy goracej instalacji (wpinalem sie po jakis 30km jazdy w 35st upale) wynosilo z tego co pamietam kolo 4-6Bar po niskiej stronie i chyba 8-10Bar na HP (ale moge sie mylic bo prawde mowiac nie zwrocilem na to jakiejs wiekszej uwagi).
Manometry i prosimy po podanie ciśnień. pozdr
Sprawdz ciśnienie manometrami w serwisie klimatyzacji.
3 pinowy czujnik wskazuje na przetwornik, masz kompa żeby odczytać aktualne ciśnienie? I porównać z manometrem?
podłacz manometr do klimy i porównaj cisnienie z wartosciami w silniku (silnik sprawdza cisnienie klimy). temp ma wpływ na prace klimy. Sprawdź błedy w kazdym systemie, sprawdź temp w odpowiednich systemach. Klima działa po wykasowaniu błedów we wszystkich systemów.
Napisałem ten wątek bo podejrzewam albo uszkodzenie sterownika ( o czym pisalem ze zwarcie było mozliwe) albo taka urodę lexii że pokazuje takie osobliwe dane, Przecież ci proponuję rozwiązanie twojego dylematu, ale niestety nie mogę tego za ciebie zrobić... Bez obrazy ale robisz przy tym czy jesteś teoretyk??? Nie , ale mam uprawnienia chłodnnicze...
Witam. Trafił do mnie A4 B7 w którym ktoś kiedyś wymienił czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji z racji braku wskazań. Aktualnie sytuacja wygląda następująco : Przy temp zewnętrznej 5 stopni - cisnienie czynnika na komputerze 9 bar Po włączeniu klimy wysterowanie zaworu 52%, ciśnienie momentalnie idzie do okolic 30 bar ( skacze, nie rośnie plynnie)...
Co do pracy wentylatorów najpierw załącza się jeden po dłuższej chwili drugi. Czynnik w klimatyzacji jest świeżo nabity. Pożyczyłem listwę z manometrami do sprawdzania ciśnień klimatyzacji jutro dam znać jaki wynik. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia ale nie przyniosło to żadnych efektów, problem który występuje zdarza się raz częściej a raz rzadko.
Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
(at)jack63 konstrukcyjnie króciec jest niskiego ciśnienia, ale umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia. Do serwisu przydaje się przejściówka. Parę modeli tak miało. W Daciach tego nie widziałem. (at)bpjl jeśli zamknęło skalę w tym manometrze, to od czynnika bym się odczepił, to znaczy może go być mało, ale przy takim ciśnieniu klimatyzacja się...
Jezeli nabiłes 800 a wyciągnęło 400 to masz uszkodzenie zaworu rozpręznego , zapchany gdzies jest układ, albo jest nieszczelny. Jesli uszkodzony zawór to moze byc ze na dziurze mógł ie troszke uchylic i dlatego klima przez moment zadziałała. Jakie były odczyty z manometrów kiedy nabijałes klime? Ile na Wysokim a ile na Niksim? Jesli chcesz sprawdzic...
Witam. A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił? Jakie ciśnienia były na manometrach?
Witam, nie wiem w czym problem dla kogos kto laduje freon lub R134, ma przeciez manometry i niech utrzyma cisnienie takie aby na skraplaczu uzyskac temperature okolo 5 stopni aby nie zamrazalo skraplacza i po klopocie,w lodowce sa temperatury duzo nizsze. Powodzenia.
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
Wiec zacznij od znalezienia przyczyny wysokiego cisnienia (np przewod zgnieciony w wypadku), po sprawdzeniu, ze jest ono naprawde zbyt wysokie (manometr). Przyczyna zbyt wysokiego cisnienia moze tez byc brak chlodzenia. Normalnie, wysokie cisnienie wylacza sprezarke i nie zapala kontrolki STOP.
Czynnik chłodniczy 410A i 407c jest używany do układów klimatyzacji. Podczas pomiaru ciśnienia powinieneś widzieć również temperaturę dla danego ciśnienia, W klimatyzacji powinna wynosić +/-0 stopni. Wszystko zależy w jakich warunkach pracuje urządzenie. (patrz przedmówcy)
A tam gdzie nabijają klimatyzację to mogę sprawdzić ciśnienie? Bo ja nie mam manometrów a to chyba musi być specjalny do klimatyzacji
Oryginalnie to pewnie ciśnienie szło w kosmos i sprężarka się wyłączała, pewnie skraplacz zawalony błotem albo stracił wszystkie lamelki. A co teraz zepsułeś to ciężko powiedzieć. Tak się niestety kończy wymiana elementów w oparciu o kody błędów... a parametry ktoś sprawdził? Choćby ciśnienia, choćby manometrami?
Witam. Mam problem z stacja klimatyzacji robinair acm3000. Stacja nie odciąga oleju. Gdy daje odciąganie czynnika tak długo trwa że zostaje przerwane i na wyświetlaczu pojawia się napis zbyt długi czas odzysku. Podczas odzyskiwania gazu ciśnienie na manometrach schodzi do 0. Ciśnienie w butli spuszczone do 7 ale dalej nie odciąga oleju.
Podłącz manometry, włącz silnik/klimatyzację i obserwuj manometry. Opisz co zaobserwowałeś. Typuję problem z czynnikiem (ciśnienie), lub jego obiegiem. Elektronikę zostawiłbym w spokoju (narazie).
Sprawdź ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tylko z poziomu testera nie manometrem.
Byłem dzisiaj u gościa typowo od klimatyzacji i stwierdził, że kończy się sprężarka. Wywnioskował to po tym, że wysokie ciśnienie po uruchomieniu klimatyzacji, rosło na manometrze bardzo nie równo, skakało, dopiero przy 10bar się stabilizuje i zatrzymuje. Niskie ciśnienie, podobnie jak ostatnio 6-8bar. Powiedział, że niskie ciśnienie jest tak wysokie,...
Witam Jak wyglada cisnienie klimatyzacji?Jak bedzie za male albo uszkodzony czojnik to nie bedzie aktywowany kompressor Problem w tym, że nie mam manometru :-). Zmierzyłem napięcie na wyjściu czujnika, jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/5458215600_... Z charakterystyki czujnika wynika, że jest za małe ciśnienie, napięcie...
jak nie ma freonu to małe szanse zeby spręzarka odpaliła wiec : 1. podpiąc manometry sprawdzic cisnienie r134a ewentualnie wyssac wszystko sprawdzic szczelnosc układu zapakowac nowy czynnik słuchaj jesli auto ma pare lat to na bank jest niedobór czynnika poz tym zalecam czyszczenie !! 2. jesli po tej operacji nadal nie zatrybi trzeba szukac przyczyn...
Musi kolega podać przez manometr LP ciśnienie z auta poniżej 1 bara.
Więc na manometrze LP będzie wzrost ciśnienia. Będzie miał odpowiedź.
Dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź i schematy. Ciśnienie sprawdzałem manometrem "na postoju". Sprawdzę jeszcze jak pisałeś jakie ciśnienie widzi komputer i podjadę na "dobicie".
Sytuacja po trzech dniach wygląda następująco: _po założeniu manometru na niskie ciśnienie przy nie pracującym silniku, ciśnienie jest nieco powyżej zielonego pola _ po uruchomieniu silnika i klimatyzacji, kompresor włącza się, włącza się wentylator, a manometr pokazuje ciśnienie na 1/4 zielonego pola. _temperatura powietrza utrzymuje się od 9,8 do...
Ja nabijam przez HP i moje manometry nie pozwolą nabić przez LP powyżej 10 bar bo to koniec skali. Więc dlaczego producent(magneti marelli) tak przewidział ten przyrząd? LP wykorzystuję tylko do testowania czy sprężarka działa. Nie wiadomo jakie masz te manometry? Czy przypadkiem nie są częścią maszyny? Choć jest to pewnie typowa starodawna belka manometryczna...
W formie ciekłej, na niskim ciśnieniu (złączka oznaczona na niebiesko). Rozumiem, że masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat używania manometrów?
Brak drugiego biegu wentylatora bądź brudny skraplacz. Dobrze by było gdybyś podał ciśnienia jak na początku klima działa i później jak ją prawdopod ... Do tematu:wiatraki ok. skraplacz umyty dokładnie Karcherem.Ponadto nie napisałem ale byłem w dwóch serwisach klimatyzacji gdzie klima była podłączona do maszyn serwisowych z manometrami i ciśnienia...
Jeżeli załącza ci sprężarkę-odczyt ciśnień z manometrów+diagnostyka vagiem klimatronika.
Zacznij od sprawdzenia ciśnień HP i LP manometrami
Witam. Zamontowalem koledze climatronic z Preludzie. Wszelkie jego funkcje dzialaja, ustawienia klap, sila nadmuchu, sprezarka i wentylator sie wlaczaja. Problem jednak polega na tym, ze brak jest cisnienia w ukladzie wysokiego cisnienia. Tuz po napelnieniu ukladu gdy cisnienie jest zrownane z cisnieniem w butli przewody robia sie zimne, lecz po okolo...
Nie bardzo wiem o których błędach piszesz możesz przypomnieć ? mowisz o tych danych ? Prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji wskazywane przez manometr będzie się różnić w zależności od temperatury otoczenia: TEMPERATURA - CIŚNIENIE: 18°C - 25-35 PSI 21°C - 35-40 PSI 24°C - 35-45 PSI 27°C - 40-50 PSI 29°C - 45-55 PSI 32°C - 45-55 PSI 35°C - 50-55...
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Witam i dziekuje za zainteresowanie moim tematem,nie odzywalem sie bo wyjezdzalem. Jezeli chodzi o to "0" to chodzi tu o temp odparowania a nie cisnienie, po stronie tlocznej nie ma mozliwosci podpiecia sie z manometrem a nie chcialbym wywalac gazu zeby wspawac zawor,po wlaczeniu sprezarki w pierwszej chwili odparowanie spada do mniej wiecej -7 stopni(dokladnie...
Witam! Mam problem z focusem 1.6 2000rok, chodzi o klime, silnik w aucie chodzi cicho i plynnie, problem pojawia sie po zalaczeniu kompresora klimy, na rozgrzanym silniku caly samochod sie trzesie, deska rozdzielcza wpada w takie wibracje ze az glowa boli oboroty sa ok 900rpm, a objaw ma miejsce tylko na postoju przy wlaczonym silniku, wymienilem sprezarke...
Manometry i jakie są ciśnienia??
Panowie zadam może trochę dziwne pytanie. Otóż w suwaku chłodniczym (Refrigerant Slider) przy odczycie temperatury na wejściu do sprężarki podajemy: - ciśnienie odczytane z manometru; - obszar DEW (bo jesteśmy za parownikiem); W programie jest jeszcze wybór rodzaju ciśnienia (absolutne / manometry). I które jest poprawne? Absolutne? Znalazłem takie...
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
Weź kogoś z manometrami i sprawdź ciśnienia będziesz miał rozeznanie.
Witam. Na komputerze delphi chińskim wyszło opis przełącznik ciśnienia chłodzenia za wysoki zakres Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci...
Jakie ciśnienie czynnika w klimatyzacji widzi VAG? Jakie są wskazania manometrów podpiętych do HP i LP?
Rany !!! ta ibiza ma sprężarkę o zniennym wydatku, a nie załączaną elektromagnesem. Potrzebny oscyloskop do pomiaru impulsu na zawór regulacyjny sprężarki i manometry do pomiaru ciśnień
Ciśnienie sprawdza się manometrem wpiętym w port serwisowe klimatyzacji. Jak się nie załącza klimatyzacja to obydwa będą takie same.
Aby wiedzieć czy czujnik odcina klimatyzację bo jest w niej za wysokie ciśnienie wystarczy podłączyć manometry i to potwierdzić. Jeśli się to nie pokrywa czujnik do wymiany lub uszkodzenie w instalacji i tyle w temacie.
i komu teraz zaufać ?? Czy ten układ posiada termostatyczny zawór rozprężny? (to taki grzybek z kapilarą) lub filtr-osuszacz - jeśli nie a zamiast tego ma zwiniętą kapilarę rozprężną i nic więcej to zwykła lodówka czy chłodziarka. W takim przypadku nie potrzebujesz żadnych manometrów no może jeden który pokaże "próżnię". Po usunięciu nieszczelności...
Nie wiem czy umieściłem to w dobrym dziale, czy moze powiniennem w systemach grzewczych itp, jednak problem dotyczy samochodu. Chodzi o R25 r.90 z klimą na czynnik R12. Pomijam tu kwestię napelnienia bo ten problem mozna rzecz mam rozwiązany. Samochód zakupiłem z pustym układem. Wlasciciel twierdził ze klima działa przez 1,5 miesiaca po napelnieniu,...
Tak myślałem ze zawór lub osuszacz zawalony. A wie ktoś może czy jest sposób na sprawdzenie zaworu rozprężnego. nie ma na manometrach wysokiego ciśnienia a powinno być między 12 a 25 bar
Ciśnienia podaj oraz temp przy jakim to wyszło,gdy zimno będą ogólnie niskie te wysokie. Dodano po 1 Bez bloków ,ciśnienia na manometrach.
Manometry prawdę mówią najszczerszą
Jakie komputer widzi ciśnienie? Skąd wiesz że jest czynnik? Mierzyłeś manometrem?
Jeżeli kompresor klimatyzacji włącza się i wyłącza bardzo często w pierwszej kolejności sprawdź czy jest właściwa ilość czynnika chłodzącego. Jeżeli jest go za dużo, za pompą będzie za wysokie ciśnienie i temperatura czynnika będzie za szybko wzrastać. Będzie to powodować - szczególnie w wyższych temperaturach częstsze rozłączanie kompresora. Najlepiej...
Czyli muszę pojechać na "pełen" serwis ? Że tak powiem nabicie od zera, zarazem sprawdzenie szczelności itp ? Chociaż szczelna to jest bo manometr podpinałem wczoraj i ciśnienie w układzie trzyma.
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
Co ta klima chłodzi ? Temp wew. 33 a zewn 14 stopni. Chociaż z drugiej strony to klima raczej jest zbyt sprawna skoro wewnątrz masz temperaturę -128 stopni (piąty scan). Co ty chcesz zejść poniżej zera bezwzględnego ? :D 8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Bez podłączenia manometrów, sprawdzenia ciśnień w układzie, ilości czynnika nikt nic nie wymyśli
Schemat Ci tutaj nic nie pomoże bo wszystko w nim jest ok - gwarantuję. Podłącz manometry (dwa!), uruchom silnik/klimatyzację i obserwuj ciśnienia HP i LP. Spostrzeżenia opisz - dopiero w tedy można coś powiedzieć!
Witam. Mam problem z Oplem Zafirą A z 2002 r. Przestała działać, po podłączeniu manometru do portu niskiego ciśnienia wskazuje 90 psi, prawidłowa norma na manometrze powinna być od 25 do 45 psi. Co może być przyczyną tego stanu?
Witam serdecznie na forum i proszę o poradę. Mam problem z Klimatyzacją Mitsubishi Galant VI 2l 16V 1997 LP-6bar HP- 6bar układ szczelny, czynnik napełniony. Uruchamia się sprzęgło sprężarki,wentylator na parowniku i skraplaczu. Ciśnienie na manometrach nie wzrasta. Z góry dziękuję za pomoc
Złe rozumowanie, najpierw manometry jak będzie za duże ciśnienie to sprzęgło będzie się ślizgać.
Może byś tak podał markę, model, rocznik samochodu oraz informację w jaki silnik jest wyposażony. Jak mniemam sprężarka ma zawór sterujący wydatkiem a nie sprzęgło, trzeba sprawdzić sprzętem diagnostycznym jaki tam płynie prąd oraz podpiąć manometry i zmierzyć ciśnienia HP i LP
Ok. wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem, nie mam doświadczenia z klimatyzacją, nigdy nie było okazji naprawiam tylko lodówy i zamrażarki. Jak to mawiają: Lepiej zapytać raz i wstydzić się raz, niż nie zapytać i wstydzić się całe życie. :D Kolego SP7SEC ,wytłumaczyłeś mi przystępnie za co Ci dziękuję. Przyznam się, że podłączałem się już...
A kompresor się załącza? Tam kompresor jest na sprzęgle elektromagnetycznym czy stale zasprzeglony? Ciśnienia w układzie możesz sprawdzić mając podłączoną maszynę do napełniania klimy. Są tam manometry które pokazują ciśnienia w przewodach podczas pracy.
Trzeba podpiąć manometry sprawdzić ciśnienie. jak ładowałeś czynnik na wagę to ile dałeś .
Powiedz najpierw czy to klimatyzacja manualna czy automatyczna. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: F2 30A, F35 10A, F39 5A, F40 5A. Zakładając, że manualna to sprawdz czy jest połączenie między panelem klimatyzacji pin 4 kolor przewodu różowy a sterownikiem silnika, złącze X71 pin 45 kolor przewodu czarno-zielony, wykluczymy przerwę w obwodzie oraz uszkodzenie...
Cześć, od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją w ww. aucie od tego lata. Sytuacja wygląda następująco, włączam klimatyzację słyszę sprzegiełko, zaczyna lecieć zimne powietrze, po 1-2 min słyszę odskakujące sprzęgiełko, czekam 10 sek i klik znów załączona zostaje sprężarka i tak w kółko. Ostatni serwis klimatyzacji w 2018. Diagnozę rozpocząłem od...
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Tu trzeba jakiegoś sprzętu diagnostycznego-odczyt błędów i parametrów oraz sprawdzenie ciśnienia w układzie klimy manometrem.
Ciśnienie cały czas na obu manometrach takie samo 6-7barów.
Raczej marne szanse. Ja podłączam maszynę i widzę na manometrach. Innego sposobu nie znam
Ciśnienie w układzie spardzic manometrem oraz jakie widzi sterownik.
A ciśnienia sprawdzane na manometrze?Może czujnik ciśnienia wariuje?Ale przy monitorze można gdybać.Może osuszacz zapchany lub zagięta gdzieś rurka?
Nic nie wciskaj bo to nie ma sensu. Skoro klimatyzacja się włącza to gaz jest ale może go być na tyle mało że układ jest niewydajny. Trzeba podpiąć manometry i wtedy będzie widać po ciśnieniach czy jest czynnik i gdzie może być przyczyna.
Błędy? Test wentylatora? Ciśnienia w układzie (nawet nie włączonym) ż pozycji testera i manometrów.
Cześć Mam problem z niedziałającą klimatyzacją w Peugeot 307. Sprawdzone bezpieczniki, ciśnienie w układzie jest (sprawdziłem manometrem). Po włączeniu klimy - z kratek wieje temperatura otoczenia. Po podłącznoi do PP2000 wyświetlają mi sie nastepujące komunikaty. https://obrazki.elektroda.pl/6307703100_... https://obrazki.elektroda.pl/4901816600_...
Witam wszystkich. Mam problem z renault magnum e-tech euro 3 a dokładniej z ciśnieniem w układzie klimatyzacji. Klima była rozszczelniona została wymieniona chłodnica oraz osuszacz.Po nabiciu gazu 1450gr i uruchomieniu klimy manometr pokazał ciśnienia LP 2,1 bar oraz HP nawet 35 bar . Jesli ktos spotkał sie z takim problemem to prosił bym o pomoc.
Nie pamiętam na 100% ale tam chyba jest już czujnik liniowy który min podaje informację o ciśnieniu do sterownika silnika. Warto podejrzeć jakie ciśnienie widzi nkomp motoru i porównać z manometrami.
Wg. mnie wina nie leży w wisko, a w układzie klimatyzacji. Dobrze by było podpiąć manometry. Jeżeli faktycznie ciśnienie sięga 25 bar, to sprawdzasz temperatury na poszczególnych elementach. Najczęściej zdarza się, że skraplacz (chłodnica klimy) jest przeolejona i należy ją przepłukać. Bardzo często zdarza to się, jeżeli ktoś wymieniał sprężarkę, lub...
Gdzie się wpinasz z niskim ciśnieniem, gdzie z wysokim? W trybie grzania na zaworze serwisowym masz wysokie ciśnienie, a w trybie chłodzenia niskie. Gdzie wpinasz drugi manometr? Wlutowałeś sobie gdzieś dodatkowy zawór ?
Zakupiłem puszkę z odpowiednim czynnikiem i dobiłem klimę poprzez ten przewód z manometrem (ważne aby dobrze zapoznać się z instrukcją napełniania), a ciśnienie w układzie ustaliłem zgodnie ze współczynnikiem temperatury zewnętrznej. Klimatyzacja działa już tak jak powinna.
Czyżby osuszacz zapchany/ zużyty? Raczej zawór rozprężny (TZR) Ale nie ma co gdybać, trzeba podpiąć manometry i zobaczyć jakie są ciśnienia HP i LP
Na LP powinieneś mieć 2-3 bary, na HP ponad 10. Klima chłodzi? I jak to mierzysz. Co znaczy że na niskim wzrasta. Od jakiej i do jakiej wartości? I w jakiej sytuacji? LICZBY Ha HP nie pamiętam, natomiast na LP od 1 bara do 7,5 bara i wtedy klima została wyłączona aby nie rozsadzić układu. LP było mierzone manometrem. Pozdrawiam
Witam Mam zamontowaną chińszczyznę AirForce 2,5KW z kastoramy ale niestety nie działa ona ostatnio zbyt dobrze. Daje rade schłodzić o około 1*C, wydaje mi się, że jest za mało czynnika w układzie. Na parowniku pojawia się szron na górnych lamelach, dolne są ledwo chłodne. Dodatkowo na rurce przy jednostce zewnętrznej osadza się szron. Klimatyzator chciałbym...
klima przestała chłodzić wiec dobiłem gaz w servisie. niestety w dalszym ciągu w upały nie chłodziła Tak to jest z "nabijaczami", spojrzeć na manometry jakie są ciśnienia hp i lp przy pracującej klimatyzacji to już nie raczą, o podpięciu komputera i sprawdzeniu co słychać w module hvac już nie wspomnę :|
Czy -18stopni na skraplaczu na zewnątrz przy temp zewnętrznej -4 to normalne ? Ściągałem dość sporo czynnika a rurka ssąca sprężarki ma -10st Dodano po 4 Ogólnie drugi problem mam taki że jak mam na wymienniku 74st to nie mam jak zmierzyć ciśnienia gdyż manometr mam tylko do 35bar
klimatyzacja manometr manometr klimatyzacja manometr cisnienie paliwa
wózka widłowego silnik krokowy chrysler magnetofon kasetowy schematy
Dlaczego drut robi się czerwony, a nie topi? Panele fotowoltaiczne XTG420 PMB7-44SC - dane techniczne i karta katalogowa