Dzisiaj zmieniłem skraplacz i zmieniły sie cisnienia wysokie trzyma sie na 20, a niskie 3,5. Czy tak już może być ?, robione bylo okolo 18 temp nizsza byla na zewnatrz boje sie ze jak bedzie plus 30 że znowu skoczzy cisnienie . Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych,...
Może być uszkodzony czujnik klimatyzacji ("pokazuje" do komputera zbyt duże ciśnienie czynnika, odepnij go).
Skoro mówisz że poprzednia sprężarka była zatarta to prawdopodobnie element taki jak zawór rozprężny jest zabrudzony opiłkami i w takiej sytuacji cały układ jest do płukania a większość elementów do wymiany. Ciśnienie może wzrastać od niewydolnego skraplacza klimatyzacji.
Tak jak w temacie sprężarka i wentylator nie załącza się a co za tym silnik nie podnosi obrotów przy próbie włączania klimatyzacji na panelu normalnie pokazuje ze jest wlaczona klima lecz nic sie nie dzieje. Sprawdzałem czujnik ciśnienia klimatyzacji robiąc pomiary i mam pytanie bo na pinie sygnałowym wyszło 4.6v czy to nie za duże napięcie co przekładało...
Złe rozumowanie, najpierw manometry jak będzie za duże ciśnienie to sprzęgło będzie się ślizgać.
Masz zbyt duże ciśnienie w układzie
Może być mało gazu Nawet jak będzie 1/3 gazu to ciśnienie będzie takie samo na postoju i czujnik pozwoli na załączenie. Ale gazu będzie na tyle mało że przechłodzenie będzie zbyt duże i z klimy nici. ciśnienia i wziernik prawdę Ci powiedzą
Uszkodzony presostat (lub zwarte jego okablowanie), zbyt duże ciśnienie gazu w układzie klimatyzacji lub sklejony przekaźnik tego wentylatora. Szukaj.
Sprężarka powinna być sterowana poprzez czujnik temperatury parownika (pilnuje żeby nie zamarz- przez bryłę lodu nie przeleci powietrze) i czujnik ciśnienia w układzie. Brak ciśnienia lub zbyt duże ciśnienie wykończy sprężarkę. Sprawdź czy do sterowania nie jest użyty jakiś przekaźnik w którym wypaliły się styki i czy instalacja elektryczna jest sprawna...
czy może ktoś może poradzić mi gdzie szukać problemu? Serwis jakis w miare porządny był? Bo jest moda na napełnianie klimatyzacji nie-wiadomo-czym, na skutek tego ciśnienie na ssaniu spreżarki może być za duże i automatyka blokuje uruchomienie.
Skoda Octavia 1 problem z klimatyzacją. Silnik 2.0 8V benzyna AQY. Kupiłem samochód z niedziałającą klimatyzacją, ponoć tylko trzeba było dobić czynnika. Podłączyłem manometr do złącza i okazało się że ciśnienie było za duże upuściłem więc do zielonego pola na manometrze, ale klimatyzacja nie odżyła. Podłączyłem zasilanie na cewkę sprężarki, ona uruchomiła...
W każdym układzie klimatyzacji jest czujnik który wyłancza sprężarke jak jest za duże lub za małe ciśnienie. A wentylatory schładzają skraplacz, tak jak zostało wcześniej napisane przy dużej prędkości klima bez wentylatorów będzie działać.
Jeżeli masz dokładnie taki sam reduktor to to co zaznaczone w kółku powinno iść do kolektora ssącego - ma być tam podciśnienie podłączone. Ten króciec nad nim to zawór bezpieczeństwa - nakładasz wężyk i puszczasz gdzieś pod auto - jak będzie zbyt duże ciśnienie na reduktorze to wyleci przez ten króciec. Ten grubszy na środku parownika to wyjście fazy...
Jeśli się nie mylę to powinno to być w granicach 30-40% ale pewności nie mam. Z brudnego palca to wyciągłeś, nie masz jak zmierzyć ile go masz jak tylko go uzupełniasz. Musiałbyś całkowicie spróżnować układ a do tego już parę 'zabawek' trzeba mieć. Dodano po 4 R134a wchodzi 500g a to oznacza że R290 jakieś 200g. I tyle weszło ale wygląda że to za dużo...
No nie działa jednak bez zarzutu. Na niskim musisz mieć ciśnienie jak najnajniższe. Na skali zegarów z niskiego ciśnienia możesz odczytać ciśnienie, a w tej samej lini masz temp na parowniku. Wysokie też masz za duże. Przy 25 może zadziałać zawór bezpieczeństwa i czynnik pójdzie w powietrze.
Kolego Twoje diagnozowanie jest o d... rozbić. POdpinasz vaga i patrzysz czy klimatyzacja steruje wetylatory bo np. widzi zbyt duże ciśnienie w układzie , czy też sterownik silnika bo jest za wysoka temperatura.
zacząłbym od tego czy pasek jest na sprężarce. a jeśli jest to czy elektrosprzęgło sprężarki załącza. drugi etap to czy czujnik ciśnienia puszcza napięcie <klima nie odpali jak jest za małe lub za duże ciśnienie.
Daj spokój, dwa razy już mu to sugerowałem. Wystarczy zainicjować duże ciśnienie i patrzeć czy fena ruszy.
wentylator chłodnicy jak się uruchomi sprężarka to wyje na pełnych obrotach. Masz za duże ciśnienie w układzie, albo posypane lamele skraplacza i wentylator nie daje rady zbić ciśnienia albo masz za dużo tego badziewia udającego czynnik w układzie
Tak, za dużo czynnika = za duże ciśnienie w układzie, kompresor wtedy zostaje wyłączony ze względu na ryzyko niekontrolowanego wzrostu ciśnienia i uszkodzenia elementów klimatyzacji.
Presostat jest na którymś z węży od klimy. Ma czteropinową kostkę. Na dwóch pinach jest styk sprężarki, na dwóch pozostałych wentylator chłodnicy -prędkość maksymalna. Sprawdz czy w momencie włączenia się sprężarki załącza się wentylator chłodnicy na najniższej prędkości. Jeżeli się nie włącza... to i sprężarka się nie uruchomi. Za duże ciśnienie w...
A po co błedy ECU ? Klima to cisnienia oraz czujnik ciśnienia i to wszystko. Przytkana kapilara , za duzo czynnika lub za mało , za duże ciśnienie robocze w trakcie pracy klimatyzacji ..... .Jest dużo możliwości .Bez dobrej maszyny i odrobinki wiedzy niewiele da sie zrobić.
A ja mama taki problem ze klima w ogóle nie włącza . a jak rozebrałem przekazniki (oba ) i załączyłem to chodzi i kompresor i wiatrak . w srodu gdy włączam a/c to sie zaplala niebieska lampka ale nic wiecej sie nie dzieje. Gdy auto pochodzi na klimie (złączone przekazniki) to przewod blizej silnika robi sie zimny tak jak powinno być a drogi strasznie...
Witam. Ostatnio na postoju miałem bardzo dziwną sytuację, mianowicie po włączeniu klimy wyrwało mi korek od skraplacza w chłodnicy klimatyzacji. Mechanik powiedział, że było zbyt duże ciśnienie. Ale czemu? Nic zbytnio dużego się nie stało, tylko że ten korek jest zaraz koło chłodnicy cieczy i uderzył on w nią dziurawiąc ją i wylewając cały płyn. Mechanik...
Miand napisał: Widzę że kolega nie ma pojęcia jakie ciśnienia tam występują, do 30at. Więc kleić można tylko poco, i tak trzymać nie będzie (poza ciśnieniem temperatura, olej i wibracje) Proponuję przeczytać dokładnie co napisałem, a o klimatyzacji mam duże pojęcie + 26 lat praktyki
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Nadal czekamy na kolegę (at)mateusz.teo i jego spostrzeżenia i opinie po konwersji. Z tego co się doczytałem R290 i R600a współpracują z każdym olejem. A co do ich łatwopalności, to HFO1234yf też jest palny, jedynie warto byłoby tylko oznaczyć fakt zastosowania innego czynnika niż seryjnie. Odświeżę trochę temat i podam moje doświadczenia. Ja już trzy...
witam Kolego jeżeli wentylator się nie włącza to na ciepłym obiegu robi się duże ciśnienie czynika, czujnik ciśnienia wychwytuje małe ,duże ciśnienie i włącza lub wyłąncza sprężarkę. Proponował bym sprawdzić wentylator i oczywiście ciśnienia pracy czynika na wysokich obrotach.
W jakich warunkach 26bar masz, bo trochę duże to ciśnienie, powyżej 20bar w samochodach już idzie drugi bieg wentylatorów i to w 35 stopniowym upale.
No dobrze czyli za duże ciśnienie to chyba gdy słabo chłodzony jest skraplacz tak ? A co wywołuje ze jest za niskie ?
Możesz mi wyjasnić co to jest czynnik roboczy AC.. Aaaa, luiza! Jesteś blondynką tak? Lubię ten kolor włosów więc wytłumaczę Czynnik AC to czynik klimatyzacji czyli R134a. Jak jest za duże ciśnienie to włączy sie fena aby go schłodzić. Moduł chłodznia silnika najefektywnej sprawdż testerem Tech2 z modułem CanDi ( bo jak wnioskuję chodzi o astrę H)
A co za parametry chcesz odczytać i z czego? Pomyśl jak działa sprężarka klimatyzacji. Prawdopodobnie zaciera się sprężarka, albo masz zapchany układ i robi za duże ciśnienie. Ostatnia opcja, to źle dobrane sprzęgło/źle zamontowane sprzęgło. Jak ponownie wymienisz sprzęgło, to zrób obsługę układu. A przy wymianie zwróć uwagę czy w rurkach lub gniazdach...
Serwisant podłączył urządzenie do sprawdzania ciśnienia. Wykazało małe ciśnienie gazu na jednym z obiegu przewodów od klimatyzacji idących od kompresora. Powiedział że raczej jest popsuty kompresor. Bo z przewodu idącego do kompresora jest za duże ciśnienie a z przewodów wychodzących jest za małe ciśnienie. Jeśli chodzi o nawiew po każdym czy włączeniu...
Widać, że reduktor nie wyrabia ciśnieniowo. Za duże spadki notuje. Jakie to w ogóle auto? Silnik?
Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje. Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik...
Wymień osuszacz, i przeczyść układ. W układzie musi być woda, zamarza zawór rozprężny przez co na HP robi sie za duże ciśnienie i czujnik presostatyczny rozłącza sprężarkę. Ciśnienie zejdzie i tak w kółko. Pozdrawiam
Tam jest proste sterowanie wydajnością poprzez PWM. Jak ciśnienie będzie za duże w ukąłdzie , lub błędy sterowania to tak w benzynie jak i w dieslu odłączy sprzęgło w celu ochrony ukłądu przed zniszczeniem.
Po pierwsze - było za mało czynnika lub go nie było, czyli masz dziurę w układzie. Temp 9 do 10°C świadczy o zbyt małej wydajności klimy, powodów może być kilka -za mało czynnika -nie wydajna sprężarka -zapchany układ i jeszcze kilka pomniejszych. Daj do warsztatu bo sam tego widzę że nie ogarniesz, lub ogarniesz ale na krótki czas. Przede wszystkim...
Też myślałem o lodówce z klimatyzacji samochodowej, jednak jest problem wynikający z dużych oporów kompresora. Kompresory od klimy mają i duże ciśnienie i dużą wydajność. Niestety z tego względu stawiają duże opory. Podejrzewam, że musiałbym użyć mocnego silnika na 12V, aby to wszystko działało.
Jeśli chodzi o dokładne ciśnienie czynnika to nie wiem, wczoraj byłem u innego klimatyzatora, podpiął maszynę do nabijania klimatyzacji i powiedział, że ciśnienie jest w porządku, nic nie ucieka a, że klima nie chodzi to najprawdopodobniej problem czujnika temperatury. Jeżeli te wartości mają tak duże znaczenie i wniosą coś do sprawy na forum to jutro...
Włączenie klimatyzacji powoduje to, że sprężarka się załącza, ale wyłączenie skutkuje już taką reakcją, że sprężarka wyłączy się ale po 20 sekundach. Efekt taki, że rozerwało węża od klimy, bo najprawdopodobniej system nie zareagował na zbyt duże ciśnienie . Jeżeli wyłączymy układ klimatyzacji i zgasimy silnik po czym go uruchomimy sprężarka już nie...
może się zatarła.jeśli dasz kompres. po regeneracji do zatartego okładu to szlak ją trafi w rok bo zaciągnie opiłki wyprodukowane przez poprzednią.a załączanie się to na to składa się wiele czynników,-zabity skraplacz,sprzegło do regulacji ,za dużo czynnika,za mało,i wiele innych jak zbyt duże ciśnienie na hp
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
Witam, zacznę od początku. Jakiś czas temu przestał działać wentylator klimatyzacji. Zakupiłem i wymieniłem go, teraz działa. Zaczęło się lato, a klimatyzacja słabo chłodziła. Zakupiłem gaz z rurką i manometrem od znanego kierowcy i youtubera, dolewałem czynnika. Od razu wentylator wszedł na maksymalne obroty i działało, ale szyba mocno zamarzała....
Witajcie, po tygodniu szukania przyczyny usterki postanowiłem napisać... Krótkie info: - Pacjent(ka) - Skoda Octavia 1, 1.9 TDI (90km AGR), klimatyzacja manualna - niedziałające wentylatory (i/lub) sprężarka klimatyzacji. Jakiś czas temu zacząłem zastanawiać się dlaczego w bardzo upalne dni klimatyzacja w mojej Skodzie działa bardzo kiepsko (klimatyzacja...
Przydała by się jakaś konkretniejsza informacja niż to że nie chodzi klimatyzacja bo to może oznaczać że niby wszystko działa a nie chłodzi. Podejrzewam że nie załączany jest kompresor? Na którym biegu chodzą wentylatory? Jeżeli chcesz schemat to musisz podać ile pinów ma mąka wtyczka sterownika wentylatorów (10 lub 14) i czy masz presostat (wtyczka...
chłopcze to wszytsko zalezy czy masz klimatronik, czy zwykła klime. Temperatura schładzania zależy od wydajności układu i od ciśnienia przy jakim wyłącza się agregat. Jeśli przeciągniesz torche ciśnienie to będzie na pewno chłodzic duzo wydajniej, ale niepotrrzebnie ucierpi na tym cały układ, duże cisnienie jest baaaaaaardzo "niezdrowe" :)
I jak zwykle od czapy pisze zasłużony VIP. Ciśnienie w dużej butli z freonem to 47-48 bar. (https://www.liczby.pl/przelicznik/cisni... Dla leniwych przelicznik. W małych butlach jest jakiś rzadszy freon? Co do rdzewienia- też dla leniwych: odkręcić zawór, nalać farby na rdzę, poruszać butlą, resztę wylać....
Dziękuję wszystkim za udział i porady w dyskusji . Po założeniu drugiego kompresora klima śmiga . Niestety nie zakładałem wpierw drugiego czujnika . Wylałem jednak olej z uszkodzonej sprężarki i był czyściutki . Tak że jest duże prawdopodobieństwo że winny był sam czujnik. Ale sprężarka za podobne pieniądze jak nowy czujnik tak że wszystko gra. Pozdrawiam
Skraplacz przeczyszczony. Nawet przeplukany woda, ale tylko tyle co sie dalo bez demontazu, chociaz duzo tego wylecialo. Gość podłączył maszynkę Magneti Marelli jeden czujnik w nawiew. Na wykresie wyszlo wszystko super, max 14 barow na wysokim cisnieniu, a jak jechałem do domu to znowu zaczela slabo chlodzic i na koncu tak gazem jakby puszczala z nawiewu...
wytwarza się za duże ciśnienie w układzie do tego stopnia, że aż kompresor staje. I od tego właśnie jest prezostat, gdy wykryje za duże ciśnienie ma zapobiec sytuacji opisanej przez Ciebie. No ale poczekamy co pytający sprawdził, bo coś Go nie widać.
Siemka. Mam problem z Audi a3 8l. Przy włączonej klimie wentylatory włączają się tylko na 5 sekund i po 10 sekundach znowu włączają. Powinny chyba chodzić cały czas? Przez to robi się duże ciśnienie w układzie i wyrzuca mi płyn nadmiarem. Proszę o pomoc
Witam. Na początek pytanie za 100 pkt. Czy masz gaz z klimy nabity ? Jak nie wiesz jak sprawdzić to odkręć zawleczki tam gdzie się nabija klimę ( na aluminiowych rurkach od klimy są takie 2 czarne ale wystarczy tylko jedną). Weź cienki śrubokręt płaski lub coś cienkiego i wbij delikatnie do tego zaworku. Pod wpływem wielkości ciśnienia poznasz ile masz...
Amatorką wali aż miło. Będzie dziura na skraplaczu, będzie wiadomo gdzie jest, a śladu po czynniku i barwniku UV nie ma. Wystarczy przejechać się podczas deszczu i wszystko jest ładnie umyte. Tylko duże ciśnienie azotem plus specjal chemia (szampon + ciepła woda + atomizer) wykrywają szybko usterkę. UV się sprawdza do pierwszego deszczu lub mycia samochodu.
Witam Jestem tu nowy potrzebuje pomocy Mam fiata bravo 12 16V z 99 r. nie działa mi klimatyzacja Pojechałem do nabicia czynnika okazało się że nie było go za dużo. Sprawdzono szczelność nabito układ czynnikiem wszystko ok, jednak jak załączyłem klimę w samochodzie sprężarka dawała za duże ciśnienie ponad 23 bar, wiem bo był podłączony do maszyny nabijającej...
Sprzęgło kompresora wyłącza się ponieważ tworzy się zbyt duże ciśnienie w skraplaczu a za duże ciś jest dlatego że wentylatory nie działają. Szukaj w instalacji wentylatorów, daj jeszcze na krótko zasilanie na wentylatory i sprawdz czy działają.
Zmierz napięcie na przewodach. Powinny być 3 ,masa,+5V i sygnał. Jeżeli tak to każdy który będzie pasował gwintem bo jest to czujnik wysokiego i niskiego ciśnienia. Możesz jeżdzić bez niego symulując napięcie na przewód sygnałowy np. za pomocą dwóch rezystorów robiąc dzielnik. Ale to na własną odpowiedzialność bo jak ucieknie lub podbije ciśnienie to...
Przyjrzyj się zaworowi rozprężnemu! Demontaż zaworu z samochodu jest bajecznie prosty, zaś sam zawór jest "rozbieralny" (chyba imbus 10 jak pamiętam, koszt nowego to w razie czego ok.220-240zł) ale u ciebie pewnie coś "siadło" na iglicy i blokuje jej ruch (nie można osiągnąć pełnego otwarcia - stad duże ciśnienie LP) i powinno wystarczyć jego czyszczenie....
Dziękuje za sprawdzenie i informacje wymieniłem ten czujnik ciśnienia na nowy i teraz za każdym razem załącza się sprężarka a nie jak wcześniej raz na jakiś czas i się wyłączała sama. Mam tylko pytanie z tego co Pan pisze to zawór się otworzył bo było za duże ciśnienie a nie włączył się wentylator żeby obniżyć ciśnienie (jak patrzyłem to przy około...
Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów...
Zbyt duże ciśnienie w układzie - zapiąć manometry i sprawdzić w czasie jazdy. Uszkodzony czujnik ciśnienia lub przełącznik ciśnieniowy w zależności na czym oparty jest ten układ. Brak sygnału z powyższego. Czasem zbyt wysoka temperatura z czujnika temperatury silnika rozłączy kompresor.
Witam, w samochodzie nie działała klimatyzacja - brak reakcji na wciśnięcie A/C. Byłem u mechanika, ilość czynnika OK. Wyszło, że sprzęgiełko się nie załączało (prąd na wtyczkę dochodził). Sprzęgiełko zrobione, klima się włącza, ale mechanik mówi że jest zbyt duże ciśnienie w układzie! Skąd sprężarka wie że ma być odłączona? Czyżby czujnik ciśnienia...
Proszę o podpowiedź. Po włączeniu guzika klimatyzacji uruchamianie się sprzęgło i sprężarka zaczyna pracować. Niestety nie przekłada się to na chłód w kabinie. Rurki tłoczna i ssąca mają podobną temperaturę. Ciśnienie w układzie bez pracującej sprężarki na tłocznej i ssącej po 5 bar. Po załączeniu na ssącej spada o około 0.5 bara i tyle samo rośnie...
Witam Chcę założyć do ciągnika klimatyzację (praca latem, prasa), Ciągnik jaki posiadam to renault 90km. Co potrzeba żeby założyć klimę?? Posiadam sprężarkę od klimy z auta. Co potrzeba jeszcze?? Na pewno długi przewody, jakie to?? Gdzie je kupić?? Widziałem że są one inne np jak do hydrauliki chociaż wiem że duże ciśnienie tam jest wytwarzane... Czy...
Zamontowałem w domu samodzielnie multisplita (mam certyfikat F-gaz, brak doświadczenia) Jednostka zewnętrzna Gree GWHD(21)NK600. Z trzech obwodów wykorzystuję dwa na krótkich instalacjach przez ścianę (jednostki wewnętrzne Gree Amber standard). Klimatyzacja grzeje dobrze, chłodzi moim zdaniem słabiej niż stary on/off. Temperatura wylotu powietrza wynosi...
a czy może być tak że ciśnienie jest za duże w układzie? na to mogło by wskazywać wyłączanie się klimy gdy jest ciepło.. (26`C) czy w tym aucie są dwa czujniki ciśnienia w układzie klimy ( wysokie i niskie) czy jeden który obydwa zakresy ogarnia?
ciśnienie i skład gazu jest ok oczywiście było zamałe ciśnienie i fachowcy wogóle zmienili całą zawartość układu na nową mieszanke i dalej jest to samo a może jak się zmienia sprężarke kupioną na giełdzie to treba też zmienić czujniki które wcześniej pracowały z ową sprężarką bo to właśnie wygląda tak jakby przy rozłączeniu było za duże ciśnienie i...
Właśnie zabuliłem 450zl za wymianę cewki sprężarki klimy, z powodu nie działającego 1go biegu wentylatora. I co wypuścili cie z warsztatu z niedziałającym chłodzeniem? Dziwne. Pojechałem do serwisu od klimatyzacji z niedziałającą klimą w aucie - przestała działać z dnia na dzień. Pierwsza wizyta to namierzenie usterki - prawdopodobnie cewka klimatyzacji....
Skoro to klima manualna to z żadnego komputera nie ma żadnego napięcia na wyłącznik. Albo się nie znają albo walą ściemę. Skoro włączyła się na chwilę to może teraz jest za duże ciśnienie i presostat wyłącza w chwilę po załączeniu (od wzrostu ciśnienia). Za każdym razem załącza się na chwilę czy tylko raz i więcej nie chce ?
Byłem na sprawdzeniu szczelności. Brakowało 90g czynnika - poniekąd jest to 15%. Ale nie o tym. Rano jak jechałem do warsztatu to temperatura z nawiewów wynosiła 7/8C. Ze szczelnością niby ok ale mechanik mówił, że jest za duże ciśnienie. Na odpalonej klimie na wolnych obrotach ciśnienie wynosiło to czerwone(nie wiem jak się nazywa) 25Bar, a to niebieskie...
Jednak nikt do tej pory nie powiedział, jak określić optymalną ilość alternatywnego czynnika, co jest kluczowe dla efektywności i żywotności urządzenia, zarówno dla R32 jak i R290. Urządzenie nie ma przetwornika ciśnienia, jest zawór EEV i czujniki temperatury. . Ilość - generalnie to objętość org czynnika, ale pod warunkiem dostosowania elementu rozprężnego....
Co do skrzyni to nie napisałeś jaką masz i który rok auta, ale z tego co piszesz to przypuszczalnie jest ona w trybie awaryjnym i zazwyczaj na desce migają wszystkie P,N,D, itd. jeżeji tak to w zależności jaka to skrzynia? najczęściej komputer skrzyni do wymiany albo do naprawy, a znajduje się on w skrzyni, przypuszczam że wsteczny bieg Ci się bardzo...
Już ci tłumaczyłem, ten czujnik wyzwoli wiatrak jak jest za duże ciśnienie. Ale to mała ewentualność w twoim przypadku. Sądzę, że masz inny problem. Zresztą nie wiadome który wiatrak chodzi, czy dmuchający, czy zasysający; albo oba. System ma co najmniej 4 etapy mocy. Zdejm wtyczkę z czujnika ciśnienia AC, jak sie nie uspokoją to nie w nim wina.
Witam. Nie będę zakładał nowego tematu i może tu uda mi się uzyskać odpowiedzi. Wyrzuciło mi parę blędów i na wyświetlaczu święci się cały czas Coordynator usterka. Kilka udało mi się rozszyfrować to wrzucę :) Został tylko jeden Podaję liste błędów: COO 28 1504488 COO 72 1504488 Ciśnienie w układzie klimatyzacji. Czujnik ciśnienia kontrolujący ciśnienie...
powinien być na ścianie grodziowej tam gdze węże są przykręcane to właśnie do zaworu rozprężnego odkręcasz węże a pod spodem powinna być jeszcze jedna śruba do odkręcenia zaworu, ale uszkodzenie tego zaworu powinno być widać na maszynie do napełniania bo będzie pompować duże ciśnienie albo wcale Dodano po 4 wypadał by sprawdzić czy w kompresorze jest...
Dzień Dobry, Tydzień temu pojechałem napełnić układ klimatyzacji w swoim samochodzie (Renault Kangoo 1.5dCi), który był nieczynny od momentu nabycia samochodu - stan klimy nieznany. W serwisie stwierdzono że układ jest pusty (brak czynnika), po czym układ został wysuszony (wytworzono próżnię) i napełniony ponownie. Wszystko działało wg mnie świetnie...
Witam. Posiadam BMW E39 z silnikiem diesla o oznaczeniu 525 z roku 2000. mam problem z wentylatorem klimatyzacji 3 pin"owym z którym nie mogę sobie poradzić, mianowicie wentylator się nie załącza po włączeniu klimatyzacji, prąd w kablach jest, bezpieczniki sprawdzone (te za schowkiem również), gaz od klimatyzacji jest nabity, chłodzi aż miło, czujnik...
Albo masz mało czynnika albo za duże ciśnienie na układzie.Wszystko się okaże jak podepniesz zegary na HP i LP.Tak w skrócie,to albo rozłącza układ z braku czynnika albo z powodu zbyt dużego ciśnienia.Tak czy inaczej,należy udać się do warsztatu w celu obadania ciśnienia. Ślizgający sie pasek nie zawsze oznacza zę sprężarka ma "ciężko".
Jak czynnika jest na dnie to zawór rozprężny syczy czy wydaje dziwne dźwięki. U mnie w astrze jest poj. 700gr. przy 110gr które spuścili jeszcze minimalnie chłodziło. Przegnił skraplacz i uciekało. Dali na 15 bar azotu postał noc, rano było 6. Także żebyś nie pojechał nabić klimę i zadowolony będziesz jeździł a po tygodniu znowu nie chłodzi. Test szczelności...
Zanim zaczniesz grzebać w elektryce, to sprawdź ciśnienie czynnika roboczego w układzie. Najczęstsza przyczyna niesprawności, to jego duże ubytki. A praca bez gazu jest szkodliwa dla sprężarki klimatyzatora.
Witam mam Audi A4 B5 1999r lift wczoraj nabiłem klime weszło 732 czynnika a dzisiaj po spuszczeniu odzyskałem 719. W czym jest problem a mianowicie po zapaleniu i włączeniu klimy słychać jak by na zaworkach uciekał czynnik świeciłem ultra fioletem sprawdzałem i nic nie widzę żadnych wycieków ani bombelków a po wyłączeniu klimy słychać jeszcze tak z...
Tutaj nie ma presostatu, jest czujnik ciśnienia. Presostat ma 4 przewody, czujnik 3. Po zwieraniu włącza się drugi bieg wentylatorów gdyż system uznaje że ciśnienie w układzie jest zbyt duże i należy je zbić przez schłodzenie czynnika w chłodnicy. Nie podałeś jakie napięcie jest na pinie 5 czy 14, to sygnał temperatury i bez tego nie ruszy. Pokaż 1,...
Witam. Fiat Ulysse z 2003 r z silnikiem 2.0 jtd od pewnego czasu zauważyłem że po odpaleniu silnika mam załączone wentylatory chłodnicy na pierwszym biegu ,po podłączeniu autka do komputera okazało się że jest problem z czujnikiem temperatury , więc go wymieniłem ale to nie pomogło. Postanowiłem że podjadę jeszcze raz na komputer tym razem pokazało...
raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać. POZDRAWIAM Nowe fakty: Byłem w serwisie, wymienili czynnik, /było 0,61kg/. Na wolnych obrotach przy ustawieniu LO temp spadła w nawiewach do 7,1stopniaC. To ponoć nieźle. Jest jednak jedno ale: 1. Na wolnych obrotach jest bardzo duże ciśnienie w...
https://www.e-sklep-laser-sine...auto-kl... Taka złączka mocno zwęża przekrój przewodu, i duże prawdopodobieństwo że za nią skroplony czynnik będzie częściowo odparowywać i "korkować" przepływ. będziemy czekać i sprawdzać ciśnienie Co najmniej 4h zanim silnik całkowicie wystygnie, to pierwszy pomiar, i ze 4h przed kolejnym. Oba...
Witam. Niestety przekopując od tygodnia dziesiątki artykułów w Elektroda, Google, YouTube, BMWSport, prywatnie z użytkownikami oraz znajomymi nie znalazłem odpowiedzi na mój problem dotyczący mojego auta. Auto to wspomniane w tytule tematu : BMW E39, 523i, 03/1999r. Mianowicie nie działa manualna (nie klimatronic) klimatyzacja, jeszcze niedawno działała,...
Napiszę co zaobserwowałem może ktoś mi pomoże co więcej głów.... itp. Do przekażnika dochodzi zasilanie po stacyjce do zasilania przekaźnika i dalej kompresora i tu jest ok. Dochodzi też para przewodów NTC i szukałem czujnika ale okazało sięże go nie ma a między tymi dwoma przy przekaźniku jest po prostu zrobiona 15cm pętla czyli nie sprawdza nim temperatury...
Kolego powodów wyłączenia sprężarki mogą być" za duże ciśnienie w skraplaczu, na co radą jest większy przepływ powietrza, czyli w czasie jazdy nie powinno ci w ogóle wyłączać sprężarki. Oraz oszronienie parownika czyli za mały przepływ powietrza w samochodzie, czyli zawalony filtr pyłkowy.
Dziękuję za zainteresowanie problemem. Na początek dodam, że klimatyzacja w zeszłym sezonie działała poprawnie aż do zimy, nie było też żadnych stłuczek w międzyczasie. Nie wiem jak mógłbym sprawdzić sprzęgło inaczej niż zapodając bezpośrednio zasilanie i obserwując czy przenosi napęd. Odłączyłem pin zasilający sprzęgło zaraz przy BSM i zapodałem 12V...
Jak nie masz doświadczenia to nie zaoszczędzisz, w klimie panują duże ciśnienia i trzeba to wszystko umiejętnie i dokładnie pospinać na nowych oringach, zrobić test szczelności żeby dwa razy niepotrzebnie nie robić tego samego
witam.Przede wszystkim proponuję diagnostykę tego układu urządzeniem diagnostycznym.objawy na moje oko świadczące o zbyt dużym ciśnieniu w układzie.stawiam na zbyt duże ciśnienie,lub uszkodzony zawór ciśnieniowy ewentualnie wcześniejsze grzebanie w układzie tj.niewłaściwe pospawanie przewodu (glut lub nieczystości po spawie wewnątrz układu,iałem kilka...
Wyjmij filtr i włóż rękę do jego komory, zapewne będziesz miał tam pełno zgniłych liści, igliwia, much i innego dziadostwa. Te kratki na podszybiu mają za duże otwory, a wszystko co przez nie wpadnie ląduje na filtrze kabinowym, niestety ze względu na genialny sposób jego montażu podczas jego wyjmowania wszystko zostaje w środku. Wygrzeb te śmieci i...
Wszystko już poskładane jeżeli chodzi o środek to wszystko ogarnięte przewodów do ECU nie podpinałem, 1 pin był doprowadzony do kostki wychodzącej z nagrzewnicy został doprowadzony do komory silnika a drugi rozdzielał się na 3 i szedł do 3 różnych czujników. Puste piny połączyłem według schematu. klimatyzacja uruchamia się sprzęgło załącza się i wentylatory...
Po pierwsze witam wszystkich serdecznie Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność wymiany sprężarki w moim Lanosie, bo stara się rozszczelniła. Widocznie nie jest to takie częste ponieważ fachowcy zaczęli podejrzewać, że układzie panuje za duże ciśnienie. Po nabiciu układu zrobili taki manewr: przysłonili skraplacz i na manometrach obserwowali ciśnienie...
Byłem dzisiaj u mechanika i jestem umówiony z nim na środę. Na początek ma sprawdzić cały układ bo jak podłączył maszynę to stwierdził, że w układzie jest a duże ciśnienie i różnica między niskim a wysokim ciśnieniem też jest zbyt duża (LP 4-5, HP 25). Dlatego może być taki hałas, że układ od samego początku pracuje na pełnym obciążeniu. Po diagnozie...
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być następujące: •Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia...
Albo masz wydyśdaną klapę mieszacza - tego nikt za ciebie nie sprawdzi, tym bardziej przez internet. Albo też z jakiegoś powodu odłącza ci sprężarę * np za duże ciśnienie po stronie hp. Do tego też trzeba sprzęt i umiejętności. I teraz co? Może ja żeby zmazać mój poprzedni nietakt powinienem załadować pół busa gratów i podjechać? Bo kolega widzę sam...
Witam Wszystkich serdecznie. Mam na imię Jarek.Posiadam VW T4 2,4D Multivan z klimatyzacja.Od pewnego czasu mam problem z płynem chłodniczym,muszę kilka razy w tygodniu dolewać płynu.Wymieniłem już chłodnice,zbiorniczek wyrównawczy.Szukam ciągle gdzie jest wyciek i nic.Jeden z węży na dole jest mokry ale gdzie to leci nie widać.Rano jak wstaje to zawsze...
Jak włącze ogrzewanie to wyraźnie czuć zapach płynu. Oczywiście mechanik chce mi wymienić nagrzewnicę, jednak jest to tylko skutek zbyt wysokiego ciśnienia. Jak jeszcze nie wiedziałem, że to się dzieje to ciśnienie musiało być bardzo wysokie i szukało ujścia, najsłabszym elementem okazała się nagrzewnica i najprawdopodobniej woda ucieka przez nią tyle,...
Witam Jest to mój dopiero 2 post więc proszę o wyrozumiałość. Przyznam że jest sporo tematów na temat usterek klimatyzacji ale prawie wszystkie dotyczą układu "Climatronic". Ponadto problemy już opublikowane są inne od tego, który opiszę poniżej. Tym razem chciałbym pomóc mojemu Ojcu który ma problem z klimatyzacją w swoim aucie.. Auto: SEAT Model:...
duże ciśnienie oleju duże ciśnienie turbiny duże ciśnienie zbiorniku
schemat wzmacniacz tonsil oscyloskopy naprawa rubens schemat hondy accord
korektor graficzny podłączenia restart reset
Ford Mondeo MK4 - Brak Mocy, Przyczyny i Diagnostyka Numer OEM pokrywy bagażnika Honda HR-V 1.8L USA