Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
W wale jest wyfrezowane jedno wgłębienie na kline. Koło magnesowe ma rowek. Klin ma być w otworze wału i koło ma się na niego nasunąć. Trudno przegapić brak klina. Widać go z boku najpóźniej po odkręceniu nakrętki mocującej koło magnesowe.
Jak prawidłowo zamontować klin Woodruffa na wale korbowym w pile spalinowej NAC CTS 45-40-01? Którą stroną włożyć klin, by koło magnesowe było poprawnie ustawione?
Nie mam już pomysłów, co jest nie tak. Koło magnesowe się przestawilo, bo zcięło klin. Sprawdzałeś ?
Nóż działa jak koło zamachowe, ZAWSZE zerwie wpust bez noża! Mocniej dokręć nakrętkę na kole magnesowym, ma być ok 74 Nm. Ten silnik nie ma 6,5KM, raczej 3,5 ;)
to w jakim położeniu powinien być magnes na kole względem cewki.. Tak naprawdę to nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem. Myślę że powinien być naprzeciwko iskrownika. Ważna jest też odległość iskrownika od magnesów koła, powinno chyba być około 0,3 mm, tylko aby nie obcierało o koło. Aby sprawdzić czy klin jest dobry to najlepiej odkręcić nakrętkę mocującą...
A przypadkiem nie wymieniałeś klina na wale? Nowe kliny są zwykle ciut zbyt wysokie i koło magnesowe zamiast opierać się na czopie wału, opiera się na klinie, przez co koło magnesowe jest ciut przekrzywione. Wtedy może ono zahaczać o stator z cewkami. Najlepiej jakbyś wymontował stator z cewkami. Nie jestem pewny czy w tym modelu stator jest pod kołem...
Stożki mają być dokładnie zgodne bez klina. W domowych warunkach nałożyć trochę proszku szklanego (lub prawdziwego ściernego) w papce z naftą i dotrzeć dokładnie do siebie, bez dociskania, obracając koło na wale bez klina. Wystarczy docisk z ciężaru koła zamachowego. Tak długo aż się zaczną zakleszczać samą siłą tarcia "na czysto". Dopiero potem wyczyścić...
No czy się nie przestawił. koło magnesowe jest na klinie.
Na klin patrzyłeś czy ściągałeś koło magnesowe? Bo to jest różnica może się wydawać że jest ok a po ściągnięciu koła jednak nie jest. Zawory regulowałeś? Od handlarza to zawsze jest problem bo nie wiadomo co było modzone wcześniej byleby tylko opchać a potem martw się sam.
Mam problem z silnikiem Briggsa 12,5 hp. Po odpaleniu urywa klin na kole magnesowym. Po założeniu mocniejszego, stalowego rozerwało koło magnesowe Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny?
koło magnesowe jest zamocowane na klinie, ale wydaje mi się żeby inaczej ustawić koło magnesowe na wale to jest raczej nie wykonalne, bo nikt mi nie zrobi otworu idealnego na 2 klin a koło magnesowe , a jakby zrobił to po jakimś czasie klin myślę , że by się zerwał. Jutro pobawię się jeszcze raz w przestawieniu impulsatora. A dlaczego nie mógł bym np....
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Wpust, to rodzaj klina ustalającego koło magnesowe na wale.
Nie bardzo rozumiem, klin na kole magnesowym jest?
Odpaliłem... ;/ nie ścięło klina, ale było inne koło magnesowe i miał iskrę, nie tam gdzie trzeba. Przestawiłem rozrząd i po kłopocie... heh... ale teraz jest inna usterka, ładnie chodzi podczas odpalenia, ale zalewa po jakimś czasie świece. Regulacja gaźnika nic nie dała. Ps. sawek101 ja mam 250 :D ale chińskiego:D ale jak na chińską moc i 4t chodzi...
Przyczyn może być kilka; Nieszczelność pomiedzy gaźnikiem-kolektorem I cylindrem silnika, są tam dwa uszczelnienia,od strony gaźnika o-ring a od strony silnika uszczelka, przewòd kolektora mocowany jest na dwie śruby do silnika, sprawdź czy się nie poluzowały. Jak wymieniłeś gaźnik to membranę i uszczelkę założyłeś nową? Nastepną sprawą może być cewka...
Klin na kole magnesowym jest w dobrym stanie. Koło magnesowe ściągałem i klin wkładałem i był w dobrym stanie, teraz nie wiem zupełnie czemu nie odpala, iskra jest, jedynie co się dzieje, to kapie czarnym olejem z tłumika, albo to benzyna.
Gwint normalny - prawy (mocowaniem koła na klin). WD-40 zaaplikować, chwilę odczekać i przystąpić do odkręcania właściwym kluczem. Spróbuj rozważnie przyblokować koło magnesowe lub od dołu silnika np. za koło pasowe.
Dźwigienka jest ok. Po rozkręceniu uwidocznił się ścięty klin koła magnesowego. Wymiana klina może usunąć usterkę? Jak zdemontować koło magnesowe bez uszkodzenia go? Przekręciło się ono o 180 stopni względem miejsca w którym powinno się znajdować. Proszę o odp.
W chińskich skuterach klin blokujący koło magnesowe jest mocowany na stałe. Czyli nie ma możliwości regulacji jak napisał mój przedmówca. Może masz regulację opóźnienia w module w co wątpię. (Sprawdź czy nie ma tam żadnego potencjometru).
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Tylko po co ci regulator napięcia skoro nie masz akumulatora? Jawa/ogar nie miały żadnego regulatora, ot żarówka bezpośrednio na cewkę. Bardzo możliwe że właśnie dlatego że masz tam wpierniczony regulator, to coś świruje pawiana. Pamiętaj że regulator zawsze ucina nieco napięcia. Poza tym mierzenie napięcia bez obciążenia nie ma sensu. Wypnij regulator...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Impulsatora nie ma, a koło magnesowe na klin zamocowane czyli na stałe.więc nie wiem
Sprawdź, czy nie został ścięty klin na połączeniu wał-koło magnesowe. Wg mnie chyba masz rozregulowany zapłon, w wyniku tej usterki.
Kolego jak rozbierałem silnik to opisywałem jakie problemy mogą spotkać chińczyka. U mnie np.wyskoczył simering od strony koła magnesowego i to koło ładnie go oszlifowało ale nie stracił kompresji. Może u ciebie stracił kompresje jeśli stało się to samo. Klin od koła magnesowego. Może Ci go ściekło i się koło przestawiło. Wtedy nie odpalisz silnika....
Sprawa się rozwiązała. Zerwany klin od koła magnesowego. Taka refleksja- koło było przykręcane kluczem udarowym. Czy to błąd ? Czy to mogło być powodem zerwania klina ?
Masz kolego rację. Uszkodziłem klin na kole magnesowym. Czyli z deszczu pod rynnę. Nawet jeśli ustawiam koło magnesowe tym miejscem gdzie był klin na wcięciu w wale i tak nic się nie dzieje. Co mam dalej robić?
Ścięty klin tak jak było mówione , musze zakupić inne koło magnesowe teraz ...
Trzeba odkręcić, koło magnesowe i sprawdzić ten klin. Iskra, w ogóle jest, paliwo dochodzi?
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
ścięty klin na kole magnesowym. jaki klin? gdzie on się znajduje? i skąd to wiesz?;) Dodano po 2 ścięty klin na kole magnesowym. Jesteś wielki zdjąłem koło magnesowe i klin ścięty, zapłon przestawiony o ładne 30 stopni. Dzięki:)
Zrób zdjęcie piły i aparatu zapłonowego bo wydaje mi się że tam masz koło magnesowe na klinie i zapłon się nie przestawia. Dlaczego chcesz go przestawiać?
Jest przesunięcie koła na klinie, nie odpalałeś przypadkiem silnika bez noża. Zapłon jest opóźniony, skutkiem jest strzelanie w tłumik. Koło magnesowe musi być przesuniętw w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Luz mierzy się szczelinomierzem, dostęp do popychaczy jest po odkręceniu prostokątnej pokrywy, która jest za tłumikiem. Mierzy sie luz między...
To, że tłumik jest zalany po dłuższym szarpaniu, to normalne. Podstawowe sprawy. Kompresja. Układ zapłonowy - świeca, cewka, koło magnesowe (klin czy nie ścięty). Sprawdź, czy nie odkręcił się cylinder, ogólnie nieszczelności.
Jak najbardziej, może się też okazać że jest skrzywiony wał. Żeby sprawdzić klina trzeba zdjąć osłony i odkręcić nakrętkę która dokręca koło magnesowe.
Klin sprawdzisz wykręcając świecę i wkładając grudy sznurek do cylindra tak żeby zablokować tłok (cześć sznurka ma wystawać żebyś go później mógł wyciągnąć). Najlepiej zdjąć szarpak ale można próbować z nim. Jeśli szarpak będzie obracał magneto mimo zablokowanego tłoka to sprawa jasna klin a raczej całe koło do wymiany. Czegoś podobnego nie czytałem...
Witam. Kosa raz pali a raz nie, czesto przy próbie pociągniecia za sznurek blokuje się. Bez świecy ok. Poczytałem już trochę, wiem że wszystko wskazuje na przedstawiony zapłon, i zerwane klin koła magnesowego. Rozebralem ale niestety klin jest ok, koło na swoim miejscu. I co dalej nie wiem. Może cewka? Czy to może koło magnesowe może być przytarte nierownomiernie...
Jednak sprawa nie była rozwiązana. Na rozwiązanie naprowadził mnie serwisant. Uderzenie noża w twardy element powoduje zgniecenie klina koła magnesowego i tym samym przestawienie zapłonu, co powoduje nierówną pracę silnika. Dorobiłem ściągacz, bo koło delikatne. Wymieniłem klin (chyba aluminiowy) i jak ręką odjął.
Czekaj, chwilunia, bo tu wszystko jest pokręcone. Bez iskrownika, ale z kołem magnesowym ustawisz luz zaworowy. Jednak bez iskrownika go nie odpalisz. MUSI być założony. No i jeśli przerzucasz o jakiś "ząbek" to ty przypadkiem rozrządu nie przestawiasz? Czy koło na wałku rozrządu jest prawidłowo założone? Pod kołem magnesowym na wale, powinien być klin....
Przy dużej ilości zwojów jest możliwy inny system: z przerywaczem magnetycznym. Przecież koło magnesowe ma klin więc magnes na nim w jednym ściśle określonym momencie przelatuje koło cewki indukując w niej napięcie.
No przecież koło magnesowe jest na klin, więc inaczej nie założysz. A cewka też ma "fabryczne" miejsce, gdzie ją trzeba przykręcić i też inaczej się nie da tego zrobić, chyba, że całkowita przeróbka mocowań...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Da się coś z tym samemu zrobić czy trzeba zanieść do serwisu? Objawy sugerują na źle ustawiony zapłon. Zapewne klin na wałku się zerwał i zapłon się rozregulował. Zdejmik koło magnesowe czy jak to się fachowo nazywa i sprawdź klin czy nie jest ścięty i czy koło się nie przekręciło na wałku.
Sprawdź, klin kola magnesowego.
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
W sumie nie jest to zbyt skomplikowane. Musisz zdjąć koło magnesowe, potrzebny będzie jakiś ściągacz. Założone jest na stożek z klinem. Sprzęgło pewnie odpadło z urwaną oską. Trzeba wykręcić ją ze sprzęgła. Wykręca się ją w prawo ( lewy gwint ). Następnie odkręcić tłumik i gaźnik. Kolejny krok to wykręcenie silnika, wyjmujesz wał z tłokiem z cylindra....
https://obrazki.elektroda.pl/4926289200_... Jeżeli nie jest w TDC to do ściągnięcia koło magnesowe , może klin ścięty ....albo nie założony bo takie przypadki też widziałem .
Koło magnesowe ma klin w całości, ten luz jest przed dokręceniem śrubą. Po dokręceniu wydaje mi się że wchodzi na na swoje miejsce. Nasuwa mi się jeden wniosek że to wina jednak zamiennika cewki, ponieważ na starej bardzo ładnie wchodzi na obroty dopóki się nie zagrzeje i zgaśnie. Zainwestuje w kolejną cewkę, tylko którą kupić aby być pewnym?
A jak mocno przykręciłeś koło magnesowe? Bo za słabe przykręcenie = ścięty klin
Klin jest bez luzow, bez uszkodzen, koło magnesowe też, moto normalnie odpalalo przed zniszczeniem impulsatora
Musisz odkręcić sprzęgło (odkręca się w tą samą stronę, w którą kręci się silnik) i wtedy zdejmiesz koło magnesowe. Przy odkręcaniu czegokolwiek z wału nigdy nie należy blokować go przez koło magnesowe, klin jest bardzo delikatny. Używa się do tego blokad wkładanych do cylindra, można użyć kawałka grubego sznurka włożonego, przez otwór świecy, do środka....
Dzięki Rycho T. Chyba rzeczywiście klin, bo gdy przytrzymałem od dołu nóż, to koło zamachowe - magnesowe można obrócić na wale. Jutro zdejmę koło zamachowe i zobaczę.
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
Jeżeli jeszcze nić nie sprawdzałeś to zacznij od zapłonu. Sprawdź iskrę przerwę na przerywaczu ustawienie zapłonu czy klin ustalający koło magnesowe na wale nie jest ścięty. Jeżeli to nie pomoże to zamij się gaźnikiem, przeczyść go i ustaw. Sprawdź czy silnik nie ciągnie gdzieś lewego powietrza przez uszczelkę miedzy gaźnikiem i silnikiem. Jak to nie...
Benzyna 95. Klin został ścięty, zatem jak ściągnąć koło magnesowe? Nie jestem do końca pewny czy przy użyciu ściągacza nie zerwie gwintu. tutaj zamieściłem zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/6864836300_1...
Stukałem i w śrubę i w koło zamachowe w okolicy wału żeby robić jakieś mikro drgania ale nic to nie dało, psikełem też wd40. Oczywiście nie waliłem jak w kamień tylko z czuciem żeby niczego nie pogiąć. Moim zdaniem przyczyną było źle założone koło zamachowe. Tzn ktoś ( nie wiem czy fabryka czy ktoś już przy tym grzebał ) ale wygląda na to, że koło zamachowe...
Dzisiaj rozebrałem koło magnesowe. Okazało się że ścięty klin!!!. Zaciekawiło mnie że ustawiałem na znak a na znaku tłok był parę mm przed ZZ. Szukałem w elektryce a to klin. Jeszcze nie zamykam tematu bo to nie do końca tłumaczy brak iskry po wkręceniu świecy...
Nie prawda. Gdy klin na wale jest zerwany koło magnesowe przestawia się powodując zmianę momentu iskry w stosunku do położenia tłoka, jednak iskra jest nadal (chyba, że koło ociera o impulsator bądź cewkę)
W zasadzie we współczesnych piłach nie ma możliwości zmiany momentu zapłonu. Moduł zapłonowy przymocowany jest w ustalonym miejscu w karterze. Koło magnesowe posiada klin ustalający pozycje na wale. Jego uszkodzenie (klina) mogłoby zmienić moment zapłonu. Śruby regulacyjne L i H wkręć do lekkiego oporu a następnie wykręć o 1, 5 obrotu (masz na nich...
Ok, klin siedzi ładnie i ani myśli się przesunąć a o zerwaniu nie ma mowy - klin wykluczony. Jutro sprawdzę jeszcze szczeliny cewka/koło magnesowe i wrzucę 20 s film jak pracuje silnik to może trochę pomoże w ocenie, bo tak to raczej trudno będzie pomóc :)
Po załatwieniu ściągacza zdjąłem koło magnesowe i jednak winowajcą był ścięty klin. Po wymienieniu klina udało się ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji. W tej chwili silnik odpala na dotyk. Problem rozwiązany temat uważam za zamknięty.
Na kole magnesowym, na środku powinna być taka nakrętka, nakręcona właśnie na wał. Skoro koło magnesowe stoi, a rozrusznik kręci, to jednak ta nakrętka z wałem powinna się obracać. Obraca się? Jeśli tak, odkręć tę nakrętkę i ściągnij koło magnesowe. Pod tym kołem powinien być klin w kształcie małego walca, półkola lub prostopadłościanu (zależnie od...
No to jeszcze ta nieszczęsna cewka i koło magnesowe odpowiednio wyregulować. A jak wygląda tam sprawa klina na kole magnesowym? W takich sprzętach jak się klin zerwie to przestawia zapłon. A sam klin jest zazwyczaj bardzo delikatny. Na 1 fotce masz gumową uszczelkę do silnika - duża to od mieszanki na gaźnik ale są jeszcze 2 - jedna z nich na pewno...
Witam. Postanowiłem powrócić do życia moją pilarkę sachs dolmar 100 Mam taki problem, znika w niej iskra, postanowiłem zmienic moduł, ale cena mnie zaszkoczyła - 260zł Koło magnesowe ma rozwalone miejsce na klin, już wypatrzyłem drugie. Mam pytanie, czy ktoś ma schemat modułu do niej? Sam nie zrobię, ale dałbym komuś kto się na tym zna. Pozdro
pitrel. Serdecznie dziękuję. Obejrzałem przedtem multum filmików o podobnych do mojej kosiarkach. Na ten nie trafiłem, a on wyjaśnia wszystko. Facet przekręca nakrętkę w prawo, a przedtem odkręcał pneumatykiem w lewo. Gdybym zastosował poradę wojtka1234321 to prawdopodobnie urwał bym końcówkę wału, lub zerwał gwint. Gwint lewy powodowałby samoistne...
Koło magnesowe było dokręcone, klin i wpust stan idealny. Zwiększyłem przerwę na świecy na razie działa prawidłowo. Mam nadzieję że to pomogło, jutro cięcie więc się przekonam. Dzięki za pomoc.
Kosiarka po uderzeniu w kamień zgasła ponieważ pękło koło magnesowe i przestawił się zapłon, a przy tym też popękał nóż. Kupiłem używane koło, a nóż pospawałem, po odpaleniu ponownie ścięło mi klin, ponieważ otwór pod wałek miał jajo i mocowanie noża (tulejka) była pęknięta czego nie zauważyłem wcześniej więc ją jeszcze pospawałem, a otwór jajowaty...
Możliwe że po prostu ci ścięło klin na wale i koło magnesowe się nieco przekręciło. Przestawiony zapłon powoduje duuuużo problemów, w tym z odpalaniem. Aby ustalić czy problem leży w układzie paliwowym czy zapłonowym, należy odkręcić świecę, podać około 0,5ml paliwa przez otwór (koniecznie z olejem! Wystarczy kropla oleju), i spróbować odpalić. Jeśli...
Silnik briggs stratton 500 158 ccm. Został ścięty klin koła magnesowego, przesunięty około 20 stopni. Koło posiada 2 otwory, takie pod montaż sciagacza, jednak nie mają one gwintu. Próbowałem zdemontować bez Sciagacza , ale bez rezultatu. Ktoś ma jakiś patent lub wie jaki ściągacz zastosować?
To jest koło magnesowe od starszego silnika M53/M54.
Kopniak :?: Rozrusznik :?: Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki. Tym sposobem odpalałem...
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie...
Miałem takie objawy z kosiarką do trawy. Wyrywała szarpak z ręki a nawet potrafiła zerwać sznurek. Powód: przestawione koło magnesowe na tzw. klinie. Skutek: za wczesny zapłon. Nie mówię, że to akurat u ciebie wystąpiło, ale bym sprawdził.
jak wygląda klin w kole magnesowym Jak zdejmiesz koło magnesowe to zobaczysz... Także proszę o wskazanie innych przyczyn, które mogą powodować, że silnik nie odpala. Piszesz, że jest iskra i jest paliwo... to pozostaje sprawdzić czy jest kompresja i czy iskra jest we właściwym momencie (klin). jak ustawić zapłon W tego typu silnikach zapłon nie posiada...
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
Tak, klin zarówno jak i koło magnesowe jest ok. Właśnie ustawiłem zapłon na 0.3mm i iskra jest ładna niebieska że konia by zabiła :) Pociągałem trochę piłę - odpaliła, ale była fest zalana. pogazowałem, weszła na obroty lecz jak za chwilę jak odpuściłem i znowu dodałem to z gaźnika był o słychać buuuuuuuuuuuuuuu i zgasła. Już jej nie odpaliłem. Dodam...
Witam, podczas naprawy silnika briggs okazało się, że nie był dany oryginalny klin na kole zamachowym. Niestety, z mojej winy został zerwany i w tej chwili zakładając koło na wałek jest wyczuwalny bardzo duży luz (bez klina) na kole magnesowym, przy wcięciu na klin widać uszczerbek, tak samo na wale, w miejscu wycięcia na klin widać ze jest rozszerzony....
Luz pomiędzy cewką a kołem magnesowym 0,65 mm jest za duży. Moim zdaniem luz 0,35 mm będzie właściwym i wpłynie na "bogatszą" iskrę. W każdym razie wspomniany luz nie może być zbyt duży, ale i nie może być za mały tj. aby koło magnesowe ocierało o cewki. Sprawdź, czy klin na wale nie jest ścięty, bo wówczas zapłon będzie przestawiony.
Ok kupię nowy klin i zobaczę czy o to chodziło. Tylko powiedz mi jeszcze jak mam zdiąć to koło magnesowe z wału sam?
Sprawdzałeś czy nie ścięło klina na wale korbowym? Jeśli będziesz miał zdjęty zapłon, wymień uszczelniacz wału korbowego. Koło magnesowe ma być dokręcone z momentem 20 Nm, aby nie dochodziło do ścinania klina. Ostatecznie zdejmij cylinder. Sprawdź czy gładź nie ma śladów zatarcia, czy tłok i pierścienie nie są uszkodzone.
Witam, jestem posiadaczem kosiarki traktorka Craftsman 20hp B&S, problem w tym że kosiarka bardzo nierówno pracuje, na wolnych obrotach, strzela w gaźnik. Zdemontowałem koło magnesowe, dałem nowy klin, przerwy na cewce 0,3mm, na świecy 0,75mm, wyczyszczony gaźnik, nowe filtry odpalam i co..? Zrywa klin, już chyba piąty. Jak prawidłowo dokręcić kolo,...
Często jest nieustawialny. Koło magnesowe siedzi na klinie, a czujnik jest na sztywno przykręcony w gniazdo. I nie ma możliwości przestawiania. Choć może się zdarzyć, że blaszka lub czujnik jest na fasolkach (owalne otwory). Częstym błędem jest zły odstęp czujnika od koła magnesowego i to należy sprawdzić.
Kolego napinacz łańcuszka rozrządu reguluje jego naciąg ( śrubą możesz regulować nacisk sprężyny). Aby poprawnie ustawić zapłon w tym skuterze musisz zgrać 3 pozycje tj. znaki na kole magnesowym względem znaku na karterze, ustawić tłok w GMP oraz właściwie ustawić koło zębate wałka rozrządu (2 otwory muszą jednakowo być ustawione względem głowicy. Czy...
Koło magnesowe nachodzi na klin w wale. Zakladajac zaznaczylem sobie na czopie w ktorym polozeniu walu jest klin i gdzue mam rowek na klin w kole magnesowym. Poruszać moge tylko tym stojanem / statorem ale nie zbyt mocno. Narazie staror / stojan mam jak najbardziej przesuniety do tej ścianki i ustawiony zaplon mam na 3,8 mm przed GMP. Wydaje mi sie...
Ten silnik nie może być przewracany na bok gdy jest w nim olej, poza tym do pracy musi być założony nóż, który pełni role dodatkowego koła zamachowego, ewentualnie założone ciężkie koło magnesowe. Bez tego przy odpalaniu , w najlepszym przypadku, zerwie klin na kole magnesowym, a może tez urwać korbowód.
Witam chciał bym zamontować zapłon CDI do wski 125 i chciał bym się dowiedzieć od czego najlepiej pasuje iskrownik i koło magnesowe chodzi mi glownie o wał (stożek na wale) i klin bo z podłączeniem instalacji sobie chyba poradzę no i z czego najlepiej zrobić podstawke pod cewki Pozdrawiam
Może koło magnesowe jest od innego silnika. Sprawdź, czy prawidłowo nasuwasz kolo na wał, zwróć uwagę na klin, może jest nietypowy. Koło nie może ocierać o cewki, ani też mieć "bicia" na boki.
Kolego, to że śruba była odkręcana "pneumatem" nie znaczy że nie uszkodzono uzwojeń statora. Koło magnesowe jest na stożek z klinem i lekko nie schodzi, więc jeśli ktoś je ściągał bez ściągacza, lecz z pomocą różnych "przyborów", mógł przy okazji uszkodzić cewki.
https://obrazki.elektroda.pl/2291197500_... Witam. Mam problem z takim samym modułem zapłonowym. Mój daje słabą iskrę i nie opóźnia zapłonu przez co rozwala mi klin na wale i łamie tuleję, na której jest koło magnesowe. Może ktoś wie, gdzie można kupić taki moduł?
Do sprawdzenia wężyki paliwowe, wymiana membran, czyszczenie gaźnika. Łożyska, są zawsze częścią wymienną. Odkręcasz ten kawałek ośki, który jest przed kołem magnesowym, a dalej jest już "normalnie". Koło założone na wał, stożek z klinem ustalającym.
odkręcić sprzęgło jednokierunkowe nad kołem magnesowym, i tam będzie widoczny klin. Jeżeli jest choć minimalnie przestawiony (ścięty) to zapłon będzie w innym miejscu i będzie strzelał w gaźnik... Inaczej nie sprawdzisz, bo aby powstała iskra, trzeba dać kołu magnesowemu pewną prędkość obrotową.
Musisz zdjąć koło magnesowe i sprawdzić. Czy będzie pasował klin z B&S, tego nie wiem. Jeżeli masz zdjętą pokrywę zaworów to, zakręć ręcznie wałem i zobacz czy działają zawory (zdejm najpierw fajkę ze świecy)
Radziłbym ponownie przeanalizować i sprawdzić układ rozrządu, wystarczy przestawienie rozrządu o 1 ząbek i efekty jak u Ciebie. Sprawdź też klin na wale, ustawiający koło magnesowe w odpowiedniej pozycji. Może w tym silniku podmieniono wałek rozrządu tj. z innego modelu silnika. Jeśli jednak zajdzie konieczność rozebrania silnika, to sprawdź też działanie...
Koło zamachowe mocowane jest na wale na stożek z klinem i zabezpieczone nakrętką np. 13-tką a do ściągnięcia koła trzeba ściągacz. Jeśli masz jakieś doświadczenie w "majsterkowaniu" a nie masz ściągacza, to po odkręceniu nakrętki (prawy gwint) spróbuj np. 2 klinami z twardego drewna podważać lub ostrożnie wbijać je pod koło magnesowe. W przypadku zdemontowania...
Jak już doradzono - sprawdź ustawienie zapłonu i luzy zaworowe. Myślę, że zerwany pasek mógł spowodować chwilowe zablokowanie wariatora i dlatego sprawdź również, czy koło magnesowe nie ścięło klina i nie przestawiło zapłonu. Ponadto do demontażu wariatora i koła magnesowego stosuje się specjalne blokady. Czytałem gdzieś, że ci co stosują do tego celu...
Kupiłem części, poskładałem prawie cały silnik ale jest problem. Spadła mi gdzieś nakrętka koła magnesowego, godzinę na czworaka macałem podłogę i nie ma. Ma to jakieś cywilizowane oznaczenia, czy muszę znów żebrać w serwisie ? Gwint oczywiście niestandardowy jakiś. EDIT: dobra, chyba znalazłem info że to M8x1, teraz kwestia znaleźć. Ponadto koło magnesowe...
Gdyby naprawdę głęboko poszukać to można by znaleźć to, że nazwa "klin" też jest prawidłowa. Nie wiem gdzie trzeba by szukać i jaki to ma związek z pochyleniem stożka czopa wału??? Aby coś nazwać klinem musi ono mieć kształt klina czyli trójkąta (czasem z obciętym najbardziej "szpiczastym" kątem). Tego typu element stosowano kiedyś do połączenia piasty...
klin raczej nie ponieważ. -Klin w "tradycyjnej" kosiarce jest uszkadzany ponieważ ścina go moment obrotowy koła magnesowego przy gwałtownym zatrzymaniu noża przy czy na WALE NA STAŁE zamontowane są oba elementy nóż i koło magnesowe. -Jeżeli pomiędzy silnikiem a ostrzem znajdują się paski, sprzęgła itp klin zazwyczaj nie ulega uszkodzeniu ponieważ pasek...
W kosiarce z silnikiem NAC T680 od jakiegoś czasu trzeba używać dużo więcej siły przy rozruchu i jednocześnie bardzo często przy odpalaniu wyrywa linkę z ręki. Ze zdjętym kapturkiem ze świecy nie ma efektu wyrywania linki. Wnioskuję, że jest to problem z zapłonem. Sprawdziłem klin koła magnesowego - jest cały i nienaruszony, a koło magnesowe ma stałą...
koło magnesowy koło magnesowy zapłon zdjąć koło magnesowy
defro wygaszać zawór regeneracji bosch wypalić matryca laptop
miele wentylator miernik analogowy szkolny
Oleo Mac 937: Bezpieczne połączenie przewodu zapłonowego Problem z ustawieniem stacji radiowej po wpisaniu kodu