Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
Czujnik temperatury jest razem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Albo będzie w kolektorze dolotowym albo na rurze do niego prowadzącej.
Krociec możesz zabezpieczyć taśmą. Wężyk nie nasuwaj na niego tylko wkreć do wężyka kawałek śruby że 2 cm uszczelnienie wystarczające i pewne że nic nie wlezie do środka. Dodatkowo możesz owinąć taśma.
Ale jakie to ma znaczenie? To wtrysk paliwa w kolektor dolotowy...
To jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
sprawdz czujnik temp, płynu chłodzącego w kolektorze dolotowym
Odpowietrzenie skrzyni korbowej.Módl się żeby był cały bo wymiana przerąbana.Z góry nie zobaczysz bo jest pod kolektorem dolotowym
Sprawdź czy nie masz wypiętego przewodu od czujnika temperatury cieczy chłodzącej pod kolektorem dolotowym.
Podmien swiece i sprawdz stopien sprezania ewentualnie lewe powietrze np na kolektorze dolotowym.
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Ford Focus 1,8 tdci podczas jazdy ubywa mi płyn chłodniczy, nie widać wycieków,nie kopci na biało ,olej ok płyn kolor ok nie wiem czy to z tym związane ale wypycha mi gumowy wąż który idzie do kolektora ssącego, pytanie mam takie czy płyn może wyciekać z pod uszczelki między kolektorem dolotowym a silnikiem?
Mam forda 1,6 TDI i zmianę siły ciągu wyeliminowałem w prosty sposób. U mnie nie ma głaskania po gazie, albo jedziemy pełną mocą,albo na luzie. W innych przypadkach dochodzi do zadziałania zaworu EGR, który daje spaliny do kolektora dolotowego.
Zobacz wężyk podciśnieniowy łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym, ma w nim nie być paliwa !
Pewnie ameryki nie odkryję, ale kłopoty na wolnyh obrotach=silnik krokowy. Wyjmij, wyczyść palec silnika, wyczyść "tam gdzie właził" i powinno pomóc. Miałem tak samo, coprawda w fiacie, ale silniczek we wszystkich autach spełnia tą samą funkcję. Po zamontowaniu nie rwij włosów z głowy jak będziesz miał problem z uruchomieniem silnika (ja myłem szpecjalny...
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Albo turbina... Zobacz ile masz oleju w kolektorze dolotowym.
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
zawór regulacyjny biegu jałowego znajduje sie w dolnej części kolektora dolotowego,w okolicy rozrusznika.
Witam problem polega na tym że po wstrzyknięciu dawki paliwa do kolektora autko odpala i później chodzi, ale bardzo nierówno, podejrzewam że wtryski otwierają się mechanicznie a nie pod wpływem napięcia w związku z czym ta nierówna praca? posprawdzałem również napięcia zasilania komputera, czujnik płynu chłodzącego i powietrza w kolektorze dolotowym...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Tak, tylko klapy o których mówię są stosowane w turbo dieslu. Co do benzyn jako ciekawostka to np. Ford ma regulowane długości kanałów dolotowych.
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
W jaki sposób? Bo spora część ludzi wycina uszczelkę z puszki po piwie i tak to skręca a często to jest główna przyczyną bo te blaszki sie przepalają po jakimś czasie, jak nie masz zaspawanego egr na kolektorze wydechowym i dolotowym to jak blaszka pęknie zaczyna spaliny w opór dawać w dolot.
Po wstępnej analizie logów, widać, że ciśnienie i masa powietrza wygląda prawidłowo, turbo nie co później osiąga założone ciśnienie doładowania, to z racji braku, dynamiki spalin, co jest spowodowane brakiem paliwa w cylindrach. Trzeba by zmierzyć ciśnienie pompy w zbiorniku a następnie ciśnienie pompy tandemowej na głowicy. Sprawdź również czy w kolektorze...
Czujnik temperatury nie zaszkodzi sprawdzić. Ale wiele innych rzeczy może to powodować, np. rozszczelnienie kolektora dolotowego. Czasem niesprawny układ zapałonowy reaguje na temperaturę...
to jak zerkniesz na reduktor to wężyk do MAP-a powinien wychodzić z boku a nie z obwodu, tam gdzie masz śrubę regulacyjną i powinno łączyć się przez trójnik z podciśnieniem z kolektora dolotowego i wtedy już do MAP-a Dodano po 6 podpięcie zavolaka
Pod kolektorem dolotowym jest silnik krokowy. No chyba ze kolega chce to inaczej nazwac
pryśnij plakiem po kolektorze dolotowym i obserwuj czy zmieniają się obroty to prosta metoda na znalezienie nieszczelności
Gdzie w Fordzie Mondeo- silnik 2.0 TDDI jest umiejscowiony czujnik położenia wałka rozrządu? Nie ma go nad kolektorem dolotowym , tak jak w wersji z silnikiem TDCI
czujniki cisnienie czestotliwosc maja tylko fordy Tak sie składa, że kończę ZST w Mikołowie, w którym jest Centrum Szkolenia Obsługi Technicznej FORD, więc dużo części mamy z Fordów :-) Mam pytanie kwestii technicznej - skad podebrales wtryski oraz skad skrobnoles glowice ??? Głowica z Malacza (bez przeróbek), wywalony gażnik, dorobiony kolektor dolotowy,...
to co widze to wygląda mi na czujnik cisnienia (podcisnienia) w kolektorze dolotowym i z tym powinnobyc podłączone a to wolne miejsce czesto jest tak zakonczone
Plak bezpośrednio w kolektor dolotowy, Jak nie zapali to mechanicznie motor uszkodzony i nie ma co więcej kombinować.
Procedura jest trochę skomplikowana więc jej nie będę opisywał i tak nie wiem czy te kody są wywołane prawidłowo ale ogólnie brak usterek kodów twardych wygenerowany kod 111 a z kodów miękkich 27-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód wartość za duża, 17-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym lub jego obwód.P
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
dobra przejrzymy,na jednym przwodzie WN ,drugi tłok mamy lekki zanik prądu,od strony świecy,jak sie powygina lekko kapturek opór prądu lekko wariuje,jak to bedzie to dam znać Dodano po 2 przewód WN założony,problem nadal,kulejacy silnik,możę komputer szajs?mamy dwka kompy,ale z immobilaizerem i kicha,przepływka tez okey,chyba jeszcze raz bedziemy zdejmować...
Kolega to miał w AUDI. Nie pamiętam co to była za błachostka od srtrony zasilania. Sprawdź szczelność obudowy filtra, ciągłość, drożność i szczelność przewodu gorącego powietrza z nad kolektora wydechowego. Może źle pracuje regulacja temperatuy powietrza dolotowego.
Cześć,masz najprawdopodobniej pęknięty przewód doładowania ,który znajduje się przy kolektorze dolotowym, bo to najczęstsza usterka lub sprawdź cały układ od turbiny do kolektora dolotowego czy nie jest widoczny wyciek oleju z przewody przy kolektorze -znajduje się z lewej strony przy chłodnicy jak stoisz przodem do auta,wymień go ,powinno pomóc.
Jest dosyć mocno schowany - ja w swojej maszynce żeby go wymienić odkręcałem lampę :) Znajdziesz go pod kolektorem dolotowym, (obok alternatora) w bloku silnika :) Dokładne informacje znajdziesz na www.klubpumy.pl :) Pozdrawiam
Ot ISC se puknął, miał prawo. Co ma rozrząd czy drożność przewodów dolotowych do tego, że coś sobie raz puknie po zapłonie?
Brak mocy po wymianie rozrządu Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi 2009. Po wymianie rozrządu utracił moc, lekko dmucha w kolektor dolotowy - wyczuwalne po przyłożeniu ręki. Brak błędów przy lekkim dodawaniu gazu. Rozpędza się bardzo powoli. Przed odpaleniem rozrząd obrócony kluczem trzy razy. Turbo sprawne. Z góry dziękuję za odpowiedź. Temat pewnie gdzieś się...
wszystkie czujniki ... wymieniłem czyli które? Znowu ten gaźnik... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony na głowicy pod kolektorem dolotowym (ssącym). Nie mam zdjęcia żeby pokazać. Odrobina chęci i się znajdzie.
oczywiscie tez możliwe ze to lewe powietrze. Trzeba też sprawdziwć wężyki podciśnienia. Ale jak to nie pomoże, może okazac się ze to TPS lub czujnik prędkości. Najlepiej by było gdybyś miał obrotomierz. Wtedy okazałoby się czy obroty spadają kiedy auto toczy się na luzie, zwalniając coraz bardziej. Czujnik prędkości znajduje się się w skrzyni i odchodzi...
Wlej trochę paliwa bezpośrednio do kolektora dolotowego - jak się odezwie to już wiesz w czym problem. Co to za silnik?
Więc rozumiem, że zbyt dużo powietrza do kolektora dolotowego jest tłoczona przez turbinę. Jednak nadal nie rozumiem skąd ten czarny sadzowy dym?
Sonda odpada, pasek raczej tez, ale po strzale warto sprawdzić, uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów). Powinien być z lewej strony silnika na kolektorach dolotowych, zasilany kostką na dwa przewody. Wykręć go sprawdź czy nie jest zacięty w pozycji zamkniętej.
A co z turbiną w tym samochodzie ? Podejrzewam że problemu nie było... Dodano po 4 A może nagar zalegający w kolektorze dolotowym wpada do sinika i wypluwany razem ze spalinami uszkadza wirki i zmienną geometrie ?
Jak to gdzie, tam gdzie występuje ciśnienie doładowania, czyli na odcinku pomiędzy wylotem sprężonego powietrza z turbosprężarki, a kolektorem dolotowym. Konkretne miejsce nie ma znaczenia ponieważ w tym silniku nie występuje przepustnica.
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
Witam Panów! Mam problem z Fordem Fusion 1.4 16V.Nie mogę przeprowadzic przyuczenia przepustnicy.Kolektor dolotowy sprawdzony,szczelny.Zauważylem też że po max 10 minutach pracy na falujących "wolnych" obrotach kolektor wylotowy rozgrzał się do czerwonosci.Po naciśnięciu na gaz do końca obroty max 2.5 tysiąca.
Kampervan? Kto w dzisiejszych czasach używa takiego zabytku? Pompa wtryskowa do turbodiesla różni się przede wszystkim korektorem dawki, tj. gruszką połączoną z ciśnieniem w kolektorze dolotowym. Bez tego moc silnika nie wzrośnie zbyt dużo. W tamtych rocznikach istniała wersja wzmocniona bez turbo, ale nie pamiętam standard miał ~50 kW a wzmocniony...
zauwazylem ze kolektor dolotowy powietrza ma luzy to co on nie jest przykręcony :shock: , posprawdzaj wszystko, bo może wiecej rzeczy masz nie poprzykręcanych.
A, ta część układu dolotowego między turbosprężarką a kolektorem ssącym są szczelne? Stało się tak nagle czy może wcześniej miewał takie krótkotrwałe przeboje?
Dość typowe objawy tzw. lewego powietrza, miałem taki przypadek po prychnieciu ( strzale w kolektorze dolotowym). rozłączyły sie rury zasysania powietrza i głupiał komputer bo powietrze nie przechodziło przez czujnik przepływu pow. przy filtrze. Powodzenia. Pozdr.J.
witam , mam program na smartfon Car Scanner i wynik testu wygląda tak prędkość 122km/h obroty silnika 2950 rpm. ciśnienie w kolektorze dolotowym 203 kpa temp. powietrza zasysanego 6c masa powietrza wpływającego do silnika (MAF) 108,33 g/sec ciśnienie w listwie wtryskowej 159060 kpa ciśnienie barometryczne 98 kpa bezwzględne położenie pedału przyśpieszenia...
Miałem ten sam problem. Winny okazał się silnik krokowy . Po wyczyszczeniu owego silnika oraz przepustnicy auto działa normalnie. Typowa przypadłość silników endura. Jeżeli zamiast czyszczenia silnika krokowego zdecydujesz sięna jego wymianę proponuje nie stosować chińskich zamienników za 60 zł :) Może jak by tam był to i może by się popsuł ale jego...
Czujka temperatury biała na kolektorze dolotowym , zciągnij kabelek i się pochwal.
Borek Tej rurki od modułu nie możesz odłączyć, bo ona podaje do czujnika podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym i na jego podstawie wyliczany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą możesz się trochę "pobawić". Zdejmij tą rurkę z kolektora, odpal auto na niskich obrotach i sam zassij raz mocniej, raz słabiej tą rurkę. Powinieneś usłyszeć zmiany...
Witam potrzebuje najlepiej zdjęcia kostki od czujnika temperatury powietrza dolotowego który znajduje się w kolektorze sącym ewentualnie kolejności i kolorystyki przewodów . W 'starej' kosce nie były odziwo zAcisniete przewody i się wysunely z niej.
Do czego ta rurka jest podłączona to chciałbym się dowiedzieć od ludzi z tego forum, przeglądnąłem wiele wątków ale nie znalazłem informacji opisujących ten element, ani także zdjęć takich, na których mógłbym przedstawić element. Widoczny na zdjęciu koniec zasysa wiec albo powietrze albo spaliny? Na początku myślałem że to EGR ale raczej nie występuje...
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
A ja bym zaślepił ten EGR tak na próbę. Niektóre miały jeszcze przepustnicę na kolektorze dolotowym która była sprzężona cięgłem z dzwignią gazu na pompie wtryskowej i ta przepustnica sie czasami nie otwierała jak należy. Najgorsze jest to że osprzęt silnika ma spory przebieg wiec to może być pompa wtryskowa.
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
Podobna rzecz występuje w oplu ( fordów nie znam ) przy przerwanym pękniętym przewodzie gumowym łączącym filtr powietrza z kolektorem dolotowym. W filtrze jest przepływomierz i część powietrza zassana poza nim powoduje takie wariacje. Usterka na zimnym silniku się potęguje dlatego, że silnik pracuje ze zwiększoną dawką mieszanki i przekłamaniz są większe....
Silent1985 1994r ale krokodyl a nie wieloryb, nie zapomnij że w tym silniku są dwie rury dolotowe do kolektora ssącego i dwie przepustnice i dwie sondy lambda, nie wiem co to ma za znaczenie ale ci piszę ;)
Witam. Wymień gumowy przewod wychodzacy od spodu kolektora dolotowego. Tego przewodu nie widac z góry. Jest przetarty i łapie lewe powietrze, dusi dolot a głupi komputer szarpie autem i potrafi ustawic go na duże obroty lub go gasi. Pozdrawiam
Witam mam ten sam problem. Wymienione wtryskiwacze, sprawdzony egr, nie mam już pojęcia co boli mojego transita. Na wolnych obrotach pracuje normalnie jak tylko dodam gazu zaczyna klepać właśnie w okolicy kolektora dolotowego. Odczuwam pewien spadek mocy. Proszę o pomoc, mam nadzieję że ktoś zna lekarstwo na takie objawy. Pozdrawiam.
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Ja panowie poddał bym to prostemu testowi, a mianowicie podajcie odrobinę paliwa (ok 10-20ml) do kolektora dolotowego jeżeli po odpaleniu i otworzeniu przepustnicy wkręci się na wysokie obroty znaczy że coś z gaźnikiem a jak nie to problem z zapłonem.
W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. . Jak to w Dieslach nie ma przepustnicy skoro jest przykłady: VW https://allegro.pl/oferta/przepustnica-0...
Witam, Ford S Max 2.0 TDCI z 2008 roku. Chciałem wyczyścić kolektor dolotowy. Mogę prosić o namiary do manuala odkręcenia/przykręcenia kolektora? Pozdrawiam Robert
Witam mam problem z moim focusem mk1 1.8 benzyna mianowicie silnik ma problem z odpaleniem lecz gdy go dłużej pomęczę to odpali, ale podczas jazdy nie ma mocy, paliwo dochodzi do listwy bo aż tryska, filtr paliwa wymieniony, przepływomierz wymieniony, miałem od poprzedniego właściciela to wymieniłem, ale pojawia się błąd system too Lean bank 1, samochód...
Panowie podstawowa sprawa -należe sprawdzić silnik krokowy (wyczyścić w bęzynie lub w nitro) -sprawdzić czujnik wolnych obrotów -sprawdzić przepływomierz ewentualnie wyczyścić (j.w) -sprawdzic rurki doprowadzające do zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej -zaworek skrzyni korbowej wyczyścić ewentualnie wymienić -sprawdzić czujnik powietrza dolotowego...
Mianowicie gościowu na zimę zachciało się uruchomić benzyne. Na gazie pali ok. POmpka była zardzewiała , po wymianie daje ciśnienie ale nie odpala. Zapala sie kontrolka fuel off- i zapala auto na 0,5 sek. Wtryski trochę trudno wyciągnąć bo jest tam spawany z rurek kolektor dolotowy. Czy jest tam bezwładnościówka?
Dołączę sie do tematu wycieku oleju /nie Diesla-Ropy/ w okolicy wtrysku Ford Focus Diesel 2010 econetic . Wywaliłem na mechaników ful pieniędzy, bo mieszkam w Niemczech i nic nadal śmierdzi i widać olej, ale któregoś dnia w sobotę przebrałem sie i w garażu po oczytaniu znalazłem błąd , była /jest /to uszczelka pod kolektorem dolotowym i tamtędy powoli...
Silnik to Zetec 1.6V Jeśli to zetec z 1995 r to jest prawie na 100 % pewne ,że jest on z kolektorem metalowym więc i z gazem nie będzie żadnego problemu .niech kolega zerknie czy na kolektorze dolotowym jest na wierzchu duży napis EFI . Jeśli tak to metal na bank i zaden gaz mu nie straszny.Kolejnym sprawdzeniem może być po prostu wzrokowa ocena-jeśli...
Miałem identycznie w escorcie '96 z silnikiem 1,4 pełny wtrysk. Walczyłem chyba 3 tygodnie i w końcu zaprowadziłem do fachowca który pracował w Fordzie. Zrobił, choć już miałem wszystko sprawdzone i inne warsztaty poległy. Sprawa jest prosta - wymiana świec i przewodów oraz zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. To takie coś na wierzchu przy kolektorze...
Witam. Jestem posiadaczem passata B4 VR6 1994rok 2.8 (przebieg 169000km) też z modułem "nowej generacji VR6". Miałem dokładnie taki problem z wystrzałami. Tylko UWAGA , mój pasek nie ma instalacji LPG. Dwa razy rozsadziło mi tłumik akustyczny szmerów ssania. Wybuchy były tak silne ze puszka ta pękała w strzępy... Długo szukałem przyczyny... Żaden z...
Witam. Mam problem który pojawił się już w moim poprzednim mondeo. Kiedy temperatura spada poniżej -10 C auto nie odpala. Kiedy sprawdzałem po odwilży czy coś się zmieniło. Silnik prawdopodobnie nie dostaje paliwa (pompa słyszę że działa) jednak nie czuć woni nawet przy długim kręceniu i ciśnięciu pedału gazu. Wstawiłem auto do garażu ustawiłem z tylu...
witam turbina przechodzi w stan awaryjny (za wysokie cisnie w kolektorze dolotowym) komp pokazuje od 112kPa przy 1000 RPM do 180kPa przy 4000RPM przy biegu jałowym jak i przy jeździe. po całkowitym odłączeniu mapa jest 102KPa pytanie. Jakie powniny być cisnienia podczas jazdy i postoju? czy po wymianie mapa turbina zacznnie pracować normalnie?
Witam! Jestem posiadaczem auta marki Ford Galaxy rocznik 1997, 1.9 tdi , 90 km. i mam problem który nie wiem jak go rozwiązać po dłuższej jeździe auto traci moc. Auto nie kopci jest wszystko dobrze tylko po jakimś czasie tak się dzieje ale jak zgaszę auto i odpalę ponownie jest znów dobrze .Byłem na komputerze i wykazało różnicę ciśnienia w kolektorze...
Aparatem sobie nie zawracaj głowy, zostanie ten co masz, i będzie ok. Pomyśl nad wtryskami, bo tam napotkasz problemy. Po pierwsze wtryskiwacze od k -jetronica mają z 5 cm długości, sterowane elektrycznie ok 1cm mierząc od o-ringa w kolektorze dolotowym do miejsca w którym tryskają. Drugi problem to listwa, nie dość, że je mocuje mechanicznie na swoim...
Z wyciaganiem alternatora w tym modelu też nie ma jakiegoś specjalnego problemu - na spokojnie do około godziny roboty. Pierwszy raz najgorszy jest, zwłaszcza odkręcić te dwie śruby obok osłony termicznej wydechu - a wystarczy je lekko zluzować dosłownie (płaski klucz 16mm, cienki dość) Ale oprócz tego trzeba zdemontować łącznik kolektora dolotowego...
Witam ponownie.... Jako, że dopiero dzisiaj miałem okazję pogrzebać w fordzie to doszło parę nowych informacji... Przemierzyłem zasilania sterownika od strony wiązki. więc: 1: Sprawdzić napięcie zasilania Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie na wtyku A C3. Czy to jest pomiędzy 12 a 14.4 V? OK 2: Sprawdzić połączenie do uziemienia Włączyć zapłon. Zmierzyć...
Może coś Ci wleciało do silnika i zablokowało zawór dolotowy. Miałem podobny przypadek palenia na 2 cylindry, gdy montowałem gaz u gazownika. Okazało się, że nie było kompresji na jednym garku (nieszczelny zawór dolotowy), a to powoduje znowu wypychanie miesznki do kolektora i itd. Gazownik przysięgał się że to nie jego wina i mówił że po prostu miał...
Fiaty, Fordy i Francuskie Tylko znowu, tu dużo zależy od konkretnego silnika. Mogę się wypowiedzieć o Focusie mk2 bo takiego mam i siedzę sporo na forach szukając różnych informacji. I tak, z benzyn: 1.4 się nie nadaje bo to za mały silnik 1.6 105KM prosty, ale dość głośny na autostradzie i sporo też wtedy pali 1.6 115KM bardziej skomplikowany bo tu...
Witam!!! Mam , naprawiłem :D m!!! Okazało się że winnemy jednak był silniczek wolnych obrotówbyłpo prostu brudny i tyle. Gość który mi montował gaz wywiercił dziure w kolektorze dolotowym aby zamontować "antybuma" ale niestety nie pomyślał żeby posprzątać opiłki plastikowe po sobie!!ONE ZATKAŁY SILNICZEK WOLNYCH OBROTÓW!!! Po wyczyszczeniu wszystko...
to jest czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ale jeśli twierdzisz że podstawiałeś z 10 takich samych bez efektu to raczej on nie jest przyczyną jak znam Zeteki to wali się tam przepływomierz powietrza (to coś na grubej rurze z filtra powietrza ) proponuję podstawić taki sam z samochodu który na pewno dobrze pracuje Pamiętaj o tym żeby nie włączać...
Raczej 3 ,bo 4 to śruby mocujące ;) . Przewody idą do sterownika silnika a on jest za ścianą grodziową pod schowkiem pasażera. Czujnik nr. 3 pomimo, że ma 4 piny (czujnik MAP i czujnik temperatury) do sterownika podpięte są tylko 2 piny, te od czujnika temperatury. Nie wiem co za geniusz to wymyślił ale element MAP w tym czujniku nie służy do niczego....
Witam. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym. Jest przykręcony do bloku. To walec o długości około 5cm zakończony gniazdem. Ten zawór jest przez wielu niesłusznie nazywany silnikiem krokowym. Jest on odpowiedzialny za wolne obroty biegu jałowego. Zepsuty jest wtedy gdy po szybkim przyspieszeniu i puszczeniu gazu auto gaśnie. Za duże obroty pojawią...
heh, mam inst. I generacji, żadnej elektroniki tylko membrana reagująca na podciśnienie w kolektorze dolotowym i to proste badziewie jakos dziala. Obecnie mysle, ze spokojnie moge zastosowac prosty rozdzielacz i zrobic to na czterech wtryskach. Zobaczymy. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN regulaci -> regulacji (o to...
Nie przełączenie obwodu zasilania wtrysku na obwód z rezystorem ,prawdopodobnie jest spowodowane błędem mapa . Skombinowałem od kolegi wakuometr ,pomierzyłem podciśnienie na kolektorze dolotowym,w miejscu wężyka podciśnienia. wartości : 18-20in.HG co odpowiada około 65kPa. Wskazówka trochę skacze ,co jest normalne ,tłoki zasysają mieszankę. Poniżej...
Dołożyć turbo można,ale: -inna pompa z regulacją ciśnieniową lub elektroniczną -inne końcówki wtrysku -inny kolektor dolotowy/wydechowy Może spróbuj w inny sposób,jeśli silniczek masz w bardzo dobrym stanie to poszukaj uszkodzonego uturbionego od którego przełożysz cały osprzęt,pewnie nie obędzie się bez regeneracji turbiny ew pompy. Przelicz koszty...
Czarny dym pojawia się najczęściej przy zatartym zaworze EGR. Można wykonac diagnostykę komputerową, ale musi to zrobic osoba która na tym się zna i ma diagnoskop WDS lub IDS. W pierwszej kolejności zaślep zawór EGR (przy kolektorze dolotowym). Jak to nie pomoże to trzeba będzi sprawdzic przelewy i wszystkie ciśnienia w układzie paliwowym. Bardzo często...
Sprawdził bym szczelność kolektora dolotowego. Ale to nie ma nic do mulenia. Jak MAF na wolnych pokazuje ponad 2gm/s to dał bym temu spokój. A co do tych błędów i ich braku to tak jest, jak się diagnozuje jakimś ELM'ikiem. Bo ja błedy zaraz znajdę.
W zasadzie chyba ten remont był naciagany! kopara musi palić na rysa!! Co to za mechanicy robili! paproki!!! Jeżeli chcesz moge ci pomoc przez neta. zasada dziłania jest prosta przed zapaleniem świeca zarowa rozgrzewa się do czerwoności i na nią trafia strumień ropy który się zapala i mamy płomień przez pewien czas potrzebny do uzyskania stabilnej pracy...
Przede wszystkim sprawdź szczelność układu dolotowego, Na kolektorze (plastik) często powstają nieszczelności(sprawdź bezpieczniki montowane przez gazowników-jeżeli są). Dodatkowo od strony grodzi kabiny przychodzi kilka wężyków gumowych /egr itp./( lubia się łamać i przecierać)> napisz czy problem jest ciągły czy sporadyczny .
No i po nocnej wycieczce wyszło szydło z worka.Mianowicie zaczą się dławić niepalić na wszystkie gary,a na wolnych obrotach gasł.pozatym dobrze że stało się to dopiero około 20 km od domu bo musiał bym go zostawić w rowie.jarał jak smok na te 20 km spalił ze 8 ,10 litrów no i kat był aż czerwony i troche śmierdziało.Myśle że to sonda,niech mnie ktoś...
Ostatnio zrobione przy samochodzie: - regenracja głowicy kompletna z nowymi zaworami -wymieniony kolektor + nastawnik wolnych obrotów -wymieniona cewka zapłonowa, kable świece -wymiana filtrów i oleju, -rozrząd -kpl poduszek silnika w związku z tymi naprawami silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach, ale ma kilka problemów: -nie ma mocy do 3 tys...
kolektor dolotowy nieszczelny kolektor dolotowy renault kolektor dolotowy
odkurzacz zabezpieczenie drukować laminat sharp aquos opinie
router mobilny philips 55oled804
Rezystor do gasika MOSFET – jaki typ wybrać? SMD pulse, metal-oxide, surge-proof, niska indukcyjność Skuter 2T, bezpiecznik spalony – czy odpali ze stacyjki? DC-CDI, AC-CDI, rozrusznik