Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Service zapala się przeważnie z różnymi lampkami jak ABS, SRS, Olej, Ładowania itd. - tymi istotnymi. Musisz kupić kpl.uszczelek do kolektora dolotowego i oringi pod wtryskiwacze, zdemontować kolektor dolotowy (nie pamiętam czy w tym modelu jest taka płaska listwa na głowicy w której siedzą wtryskiwacze) wymienić je. Po zdjęciu wszystkiego weź kartke...
Na ostatnim obrazie możemy zobaczyć silnik z kolejno zaznaczonymi: 1.Czerwona podwójna strzałka - kolektor dolotowy (plastikowy) 2 Żółta podwójna strzałka - przepustnica 3.Zielona podwójna strzałka - obudowa filtra ( ślepa kiszka) 4.Niebieska linia - miejsca diagnostyki uszkodzonych uszczelek ( patrz dalej opis)
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
kiedyś sie z takim czymś spotkałem tylko ze w oplu tam przyczyna tkwiła w tym ze cały układ dolotowy ale głownie kolektor zalane w środku smarem olejem prawdopodobnie z turbo i ten smar i olej zagłuszały prace czujników znajdujących sie w kolektorze może warto sprawdzić jak to wygląda...
To nie jest pokrywa tylko kolektor dolotowy i stanowi całość. Przy odrobinie szczęścia uda się go wyjąć przez otwór do rury idącej od filtra powietrza, ale bez zdjęcia go z silnika raczej się nie obejdzie. Z opisu wnioskuję, że silnik już i tak uruchamiałeś. Awaryjnie zaślep otwór w kolektorze i odłącz czujnik od wiązki, to jakoś (raczej na benzynie)...
Renault laguna 1.8 8v instalacja zakładana fabrycznie 1995r. Auto na gazie kiedy jest zimny przerywa, strzela w kolektor dolotowy ale po paru minutach to ustępuje kiedy silnik jest już rozgrzany ,mimo wszystko nie ma mocy. Na benzynie auto jedzie normalnie.
Cześć, Renault Master 2,3 dCI 120kW 2015 sterownik silnika SID309. Problem jest następujący: podczas jazdy sporadycznie traci moc, wyrzucając błąd P0101 - Sygnał przepływomierza powietrza - sygnał za wysoki. Sprawdzone: - kolektor dolotowy szczelny - przepływomierz powietrza podmieniony z jeżdżącego samochodu - piny w złączy przepływomierza OK Próbowałem...
Jakie ciśnienie doładowania? EGR oraz kolektor dolotowy zabity mieszaniną sadzy z olejem? FAP? W tym czołgu szału się nie spodziewaj z tym silnikiem...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
A co gada analizator spalin? No i kolego, pierwsza opcja-vakumetr pod kolektor dolotowy i patrzeć na podciśnienie.
W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto
Dalszy ciąg nierozwiązanej sprawy. W zasadzie post powinien nazywać się inaczej, ale będziemy kontynuować relację z naprawy w tym. Dałem do sprawdzenia ciśnienie sprężania żeby wykluczyć usterkę samego silnika (głowicy czy pierścieni) i jest OK. Wszędzie równo. Niestety znalazłem coś takiego "Przy przebiegu 98 tys. km stracił wolne obroty - początkowo...
miałem też podobny problem z obrotami w mojej megi, jeżdziłem po mechanikach ale ilu doradców to dwa razy tyle rad, po kolei eliminowałem je i w końcu znalazłem !!!! Była to sonda , u mnie jest jedna przed katalizatorem, była tak zalepiona że podawała błędne odczyty do komputera. Umyłem ją i cyka. Sprawdż także czy kolektor dolotowy nie łapie lewego...
Problemu tak na prawdę nie mam, wolę po prostu zapobiegać niż potem naprawiać a pozatym ładna pogoda mnie skłoniła :) Jakiś czas temu czyściłem egr, przepustnicę i z grubsza kolektor dolotowy ( tyle co dało się wyczyścić bez zdejmowania go ;) ) Wczoraj sąsiad posiadacz stilo 1.9 JTD 2002 r. robił to samo powiedział że czyścił też map sensor bo był zawalony...
Jak wyjąć przepływkę To map sensor, nie przepływka, siedzi na wcisk. Czyszczenie a tym bardziej jakakolwiek regulacja nic nie da, ten czujnik mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym
A czy ta kontrolka zapala się jak dajesz dużo gazu przy wyższych obrotach? Czy na poszczególnych biegach wchodzi na obroty a dopiero po osiągnięciu 100 km/h traci moc? Silnik dymi na czarno bo jest brudny EGR i kolektor dolotowy bądź dostaje złą ilość paliwa.
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Witam Sprawdź szczelność przewodu gumowego łączącego kolektor dolotowy z czujnikiem podciśnienia. To co piszesz wygląda na nieszczelność i branie lewego powietrza. Pozdrawiam
- zobacz w jakim stanie jest czujnik prędkości obrotowej nad skrzynią biegów (ma być czysty -bez opiłków i cały) - jeżeli autko ma zainstalowaną instalacje lpg to należy sprawdzić ciśnienie na cylindrach z wykręconymi wszystkimi świecami, - Filtry powietrza wymieniałeś, rozrząd ok, kolektor dolotowy szczelny, - zostaje sprawdzić stan akumulatora i pobur...
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem ponownie! Dziękuję w kolejności ; koledze (at)pitool - za celną informację na temat zaworu EGR, faktycznie był zabity nagarem i nie domykał się ok. 3 mm. Po moczeniu w nafcie przez kilka godzin oraz oczyszczeniu przylgni, prowadnic i grzybków - zawór pracuje idealnie ! W między czasie umyłem również cały...
No nic, przyszła wiosna, więc problem zniknął...jak co roku... Natomiast miesiąc temu na przeglądzie wyszło HC=300 i CO 1,2%. Czyli lipa na maksa. Obstawiam sondę lambda, bo spalanie też wydaje mi się jest o jakieś 1-1.5l za duże (w mieście do 12l/100km, nigdy tak dużo nie było). Niestety wymienić w Sceniku sondę lambda to karkołomne zadanie jest, bo...
Witam. Mam następujący problem; w aucie wymieniłem turbinę na regenerowaną przy tym wyczyściłem kolektor ssący, egr, miskę olejową oraz interculer i założyłem nową odme i wymieniłem olej na elf 10w40+filtry. Po 3000 kilometrów zauważyłem że auto zaczęło kopcić przy dodawaniu gazu i ubywa mi olej, zauważyłem że przewód dolotowy od filtra jest mokry z...
Autko ostatecznie dostało reduktor Lovato RGE92 + inny mikser, zakładany na sztywno bezpośrednio na kolektor dolotowy (poprzednio to była jakaś zwężka zamocowana w rurze gumowej dolotu, która lubiła się przekrzywić i robił się bałagan). Po zmianie i regulacji auto śmiga jak ta lala.
No to pierwszy krok powinien być do elektronika samochodowego w celu zczytania blędów jednostki sterującej, oczywiście po wykluczeniu rozłączonego gdzieś dolotu powietrza ( niesekwencyjna instalacja lubi "strzelić" i po tym rozłączyć te rury, a nawet doprowadzić do pęknięcia kolektora dolotowego).Objawy wskazują na coś takiego. Mam jeszcze passata z...
Witam Z ABSem już się uporałem, ale mam jeszcze jeden problem. Otóż od dłuższego czasu walczyłem z czarnym dymem z rury wydechowej podczas przyspieszania. Po wielu kombinacjach okazało się że jest pęknięty kolektor dolotowy (ten dolny). Kolektor pospawałem (plastykowy) w miejscu pęknięcia dołożyłem dodatkowo łatkę. Na trop naprowadziło mnie to że gdy...
dzisiaj rozmawiałem w warsztacie specjalizującym naprawą wydechów .....odkręcenie sondy Lambda która jest pod kolektorem w aucie 12 letnim kończy się na ogół zerwaniem gwintu i uszkodzeniem kolektora :cry: :cry: Przecież wystarczy sciągnąć kolektor dolotowy i nasadką odkręcasz sonde, 0 strachu. Dodano po 2 .Problem zaczyna się po włączeniu się do ruchu...
Kolektor dolotowy to jest OD przepustnicy DO głowicy... i stamtąd idą wężyki z podciśnieniem do serwa i innych miejsc. Masz tam co prawda przepływomierz więc szczelność układu między przepływomierzem a przepustnicą też jest dość istotna, ale i tak ważniejsze jest to co jest za przepustnicą. Poprawność działania czujnika wału sprawdza się na oscyloskopie,...
Hallo No niestety skończyło się zdemontowaniem wtrysku i założeniem instalacji II generacji. Ale to nie był koniec problemów. Po założeniu II generacji też nie było dobrze. Męczyłem się jeszcze kilka tygodni z tym, aż pojechałem do gazownika którego polecił mi kolega. Ten pogmyrał przy silniku i stwierdził że to nigdy dobrze działać nie będzie :). Okazało...
Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic : przy instalacji gazowej montowany jest emulator...
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
Wybebeszyłem ją trochę, zdjąłem kolektor dolotowy paliwa, odkręciłem dekiel ( wogóle był nie dokręcony, nic dziwnego, że żygał olejem ), odkręciłem wałek rozrządu (śruby były tak podociągane, że mało niepourywałem kluczy). Pokręcilem trochę wałem korbowym żeby zobaczyć reakcję szklanek (oczywiście bez wałka rozrządu).Stały w miejscu tak jak stały, zresztą...
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
dzie się może znajdować na kolektorze dolotowym. Daj fotę to zaznaczę
Kiedy ostatnio wymienialiscie 6 uszczelek na kolektorze dolotowym?
Stary temat ale napiszę. Pewno uszczelki pod kolektorem dolotowym
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Zacznij bez kosztowego czyszczenia czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Map sensor)
Temat uważam za zamknięty zwarcie robił czujnik kolektora dolotowego. Auto pali.
Df 012 napiecie zasilania czujnika nr 2: – czujnik temperatury powietrza, – potencjometr pedału ścieżka 2, – czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, – czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. To wiem.
Podgrzewacz powietrza dolotowego przykręcony jest do kolektora dolotowego masz go poniżej na zdjęciu.Sprawdż najpierw bezpieczniki,instalację.Schematy poniżej oznaczone N 004 i S 501.
Jeżeli jest to silnik F4R ( mam taki w Espace) to normalny LPG ( nie wtryskowy) jest dla niego zabójstwem. Jak wiemy Renault przoduje w plastikowych wynalazkacj w swoich samochodach a ten slinik ma taki właśnie kolektor dolotowy. I wywtarczy że raz czy dwa gaz strzelił - kolektor sie rozrywa. Zauważyłem jeszcze że koło silnika ma rozwaloną obudowę i...
Naprawiałem kiedyś to falowanie. Okazało się że przedziurawiła się zaślepka gumowa na kolektorze dolotowym .
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
Turbo szaleje to i błąd przepływu wywala. Zrób porządek z przewodami od turbiny do kolektora dolotowego
A jak ma się filtr powietrza silnika? Z pewnością chodzi o zaburzenie relacji ciśnień. Pompa podciśnieniowa prawdopodobnie podwyższa ciśnienie w komrze korbowej a pośrednio w kolektorze dolotowym.
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
kolektor dolotowy ciśnienie kolektor dolotowy renault nieszczelny kolektor dolotowy
ferroli zasobnik pralka siemens grzeje napęd faac740
bezpiecznik ogrzewanie tylnej szyby bezpiecznik ogrzewanie tylnej szyby
KTM 150 TPI – samoczynne włączanie mieszalnika oleju, usterka ECU, wiązka, czujniki Instrukcja obsługi i serwisowa Hyundai N71S – manual, schemat, typowe usterki monitora