Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Service zapala się przeważnie z różnymi lampkami jak ABS, SRS, Olej, Ładowania itd. - tymi istotnymi. Musisz kupić kpl.uszczelek do kolektora dolotowego i oringi pod wtryskiwacze, zdemontować kolektor dolotowy (nie pamiętam czy w tym modelu jest taka płaska listwa na głowicy w której siedzą wtryskiwacze) wymienić je. Po zdjęciu wszystkiego weź kartke...
Na ostatnim obrazie możemy zobaczyć silnik z kolejno zaznaczonymi: 1.Czerwona podwójna strzałka - kolektor dolotowy (plastikowy) 2 Żółta podwójna strzałka - przepustnica 3.Zielona podwójna strzałka - obudowa filtra ( ślepa kiszka) 4.Niebieska linia - miejsca diagnostyki uszkodzonych uszczelek ( patrz dalej opis)
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
To nie jest pokrywa tylko kolektor dolotowy i stanowi całość. Przy odrobinie szczęścia uda się go wyjąć przez otwór do rury idącej od filtra powietrza, ale bez zdjęcia go z silnika raczej się nie obejdzie. Z opisu wnioskuję, że silnik już i tak uruchamiałeś. Awaryjnie zaślep otwór w kolektorze i odłącz czujnik od wiązki, to jakoś (raczej na benzynie)...
kiedyś sie z takim czymś spotkałem tylko ze w oplu tam przyczyna tkwiła w tym ze cały układ dolotowy ale głownie kolektor zalane w środku smarem olejem prawdopodobnie z turbo i ten smar i olej zagłuszały prace czujników znajdujących sie w kolektorze może warto sprawdzić jak to wygląda...
Cześć, Renault Master 2,3 dCI 120kW 2015 sterownik silnika SID309. Problem jest następujący: podczas jazdy sporadycznie traci moc, wyrzucając błąd P0101 - Sygnał przepływomierza powietrza - sygnał za wysoki. Sprawdzone: - kolektor dolotowy szczelny - przepływomierz powietrza podmieniony z jeżdżącego samochodu - piny w złączy przepływomierza OK Próbowałem...
Renault laguna 1.8 8v instalacja zakładana fabrycznie 1995r. Auto na gazie kiedy jest zimny przerywa, strzela w kolektor dolotowy ale po paru minutach to ustępuje kiedy silnik jest już rozgrzany ,mimo wszystko nie ma mocy. Na benzynie auto jedzie normalnie.
Jakie ciśnienie doładowania? EGR oraz kolektor dolotowy zabity mieszaniną sadzy z olejem? FAP? W tym czołgu szału się nie spodziewaj z tym silnikiem...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
A co gada analizator spalin? No i kolego, pierwsza opcja-vakumetr pod kolektor dolotowy i patrzeć na podciśnienie.
Problemu tak na prawdę nie mam, wolę po prostu zapobiegać niż potem naprawiać a pozatym ładna pogoda mnie skłoniła :) Jakiś czas temu czyściłem egr, przepustnicę i z grubsza kolektor dolotowy ( tyle co dało się wyczyścić bez zdejmowania go ;) ) Wczoraj sąsiad posiadacz stilo 1.9 JTD 2002 r. robił to samo powiedział że czyścił też map sensor bo był zawalony...
W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto
Dalszy ciąg nierozwiązanej sprawy. W zasadzie post powinien nazywać się inaczej, ale będziemy kontynuować relację z naprawy w tym. Dałem do sprawdzenia ciśnienie sprężania żeby wykluczyć usterkę samego silnika (głowicy czy pierścieni) i jest OK. Wszędzie równo. Niestety znalazłem coś takiego "Przy przebiegu 98 tys. km stracił wolne obroty - początkowo...
miałem też podobny problem z obrotami w mojej megi, jeżdziłem po mechanikach ale ilu doradców to dwa razy tyle rad, po kolei eliminowałem je i w końcu znalazłem !!!! Była to sonda , u mnie jest jedna przed katalizatorem, była tak zalepiona że podawała błędne odczyty do komputera. Umyłem ją i cyka. Sprawdż także czy kolektor dolotowy nie łapie lewego...
A czy ta kontrolka zapala się jak dajesz dużo gazu przy wyższych obrotach? Czy na poszczególnych biegach wchodzi na obroty a dopiero po osiągnięciu 100 km/h traci moc? Silnik dymi na czarno bo jest brudny EGR i kolektor dolotowy bądź dostaje złą ilość paliwa.
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Witam Sprawdź szczelność przewodu gumowego łączącego kolektor dolotowy z czujnikiem podciśnienia. To co piszesz wygląda na nieszczelność i branie lewego powietrza. Pozdrawiam
- zobacz w jakim stanie jest czujnik prędkości obrotowej nad skrzynią biegów (ma być czysty -bez opiłków i cały) - jeżeli autko ma zainstalowaną instalacje lpg to należy sprawdzić ciśnienie na cylindrach z wykręconymi wszystkimi świecami, - Filtry powietrza wymieniałeś, rozrząd ok, kolektor dolotowy szczelny, - zostaje sprawdzić stan akumulatora i pobur...
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem ponownie! Dziękuję w kolejności ; koledze (at)pitool - za celną informację na temat zaworu EGR, faktycznie był zabity nagarem i nie domykał się ok. 3 mm. Po moczeniu w nafcie przez kilka godzin oraz oczyszczeniu przylgni, prowadnic i grzybków - zawór pracuje idealnie ! W między czasie umyłem również cały...
No nic, przyszła wiosna, więc problem zniknął...jak co roku... Natomiast miesiąc temu na przeglądzie wyszło HC=300 i CO 1,2%. Czyli lipa na maksa. Obstawiam sondę lambda, bo spalanie też wydaje mi się jest o jakieś 1-1.5l za duże (w mieście do 12l/100km, nigdy tak dużo nie było). Niestety wymienić w Sceniku sondę lambda to karkołomne zadanie jest, bo...
Witam. Mam następujący problem; w aucie wymieniłem turbinę na regenerowaną przy tym wyczyściłem kolektor ssący, egr, miskę olejową oraz interculer i założyłem nową odme i wymieniłem olej na elf 10w40+filtry. Po 3000 kilometrów zauważyłem że auto zaczęło kopcić przy dodawaniu gazu i ubywa mi olej, zauważyłem że przewód dolotowy od filtra jest mokry z...
Autko ostatecznie dostało reduktor Lovato RGE92 + inny mikser, zakładany na sztywno bezpośrednio na kolektor dolotowy (poprzednio to była jakaś zwężka zamocowana w rurze gumowej dolotu, która lubiła się przekrzywić i robił się bałagan). Po zmianie i regulacji auto śmiga jak ta lala.
No to pierwszy krok powinien być do elektronika samochodowego w celu zczytania blędów jednostki sterującej, oczywiście po wykluczeniu rozłączonego gdzieś dolotu powietrza ( niesekwencyjna instalacja lubi "strzelić" i po tym rozłączyć te rury, a nawet doprowadzić do pęknięcia kolektora dolotowego).Objawy wskazują na coś takiego. Mam jeszcze passata z...
Witam Z ABSem już się uporałem, ale mam jeszcze jeden problem. Otóż od dłuższego czasu walczyłem z czarnym dymem z rury wydechowej podczas przyspieszania. Po wielu kombinacjach okazało się że jest pęknięty kolektor dolotowy (ten dolny). Kolektor pospawałem (plastykowy) w miejscu pęknięcia dołożyłem dodatkowo łatkę. Na trop naprowadziło mnie to że gdy...
Kolektor dolotowy to jest OD przepustnicy DO głowicy... i stamtąd idą wężyki z podciśnieniem do serwa i innych miejsc. Masz tam co prawda przepływomierz więc szczelność układu między przepływomierzem a przepustnicą też jest dość istotna, ale i tak ważniejsze jest to co jest za przepustnicą. Poprawność działania czujnika wału sprawdza się na oscyloskopie,...
dzisiaj rozmawiałem w warsztacie specjalizującym naprawą wydechów .....odkręcenie sondy Lambda która jest pod kolektorem w aucie 12 letnim kończy się na ogół zerwaniem gwintu i uszkodzeniem kolektora :cry: :cry: Przecież wystarczy sciągnąć kolektor dolotowy i nasadką odkręcasz sonde, 0 strachu. Dodano po 2 .Problem zaczyna się po włączeniu się do ruchu...
Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic : przy instalacji gazowej montowany jest emulator...
Hallo No niestety skończyło się zdemontowaniem wtrysku i założeniem instalacji II generacji. Ale to nie był koniec problemów. Po założeniu II generacji też nie było dobrze. Męczyłem się jeszcze kilka tygodni z tym, aż pojechałem do gazownika którego polecił mi kolega. Ten pogmyrał przy silniku i stwierdził że to nigdy dobrze działać nie będzie :). Okazało...
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
Wybebeszyłem ją trochę, zdjąłem kolektor dolotowy paliwa, odkręciłem dekiel ( wogóle był nie dokręcony, nic dziwnego, że żygał olejem ), odkręciłem wałek rozrządu (śruby były tak podociągane, że mało niepourywałem kluczy). Pokręcilem trochę wałem korbowym żeby zobaczyć reakcję szklanek (oczywiście bez wałka rozrządu).Stały w miejscu tak jak stały, zresztą...
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
dzie się może znajdować na kolektorze dolotowym. Daj fotę to zaznaczę
Kiedy ostatnio wymienialiscie 6 uszczelek na kolektorze dolotowym?
Zacznij bez kosztowego czyszczenia czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Map sensor)
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Stary temat ale napiszę. Pewno uszczelki pod kolektorem dolotowym
Temat uważam za zamknięty zwarcie robił czujnik kolektora dolotowego. Auto pali.
Df 012 napiecie zasilania czujnika nr 2: – czujnik temperatury powietrza, – potencjometr pedału ścieżka 2, – czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, – czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. To wiem.
Podgrzewacz powietrza dolotowego przykręcony jest do kolektora dolotowego masz go poniżej na zdjęciu.Sprawdż najpierw bezpieczniki,instalację.Schematy poniżej oznaczone N 004 i S 501.
Jeżeli jest to silnik F4R ( mam taki w Espace) to normalny LPG ( nie wtryskowy) jest dla niego zabójstwem. Jak wiemy Renault przoduje w plastikowych wynalazkacj w swoich samochodach a ten slinik ma taki właśnie kolektor dolotowy. I wywtarczy że raz czy dwa gaz strzelił - kolektor sie rozrywa. Zauważyłem jeszcze że koło silnika ma rozwaloną obudowę i...
Coś jest z turbodoładowaniem nie tak, w tej wersji jak pisałeś nie ma elektrycznego czujnika ciśnienia doładowania. To gdzieś po drodze nie otwiera się właściwy zawór powodujący wzrost ciśnienia w obwodzie turbo, ale gdzie to nie wiem, nie spotkałem się z taką konstrukcją. Spotykałem jedynie z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym...
Turbo szaleje to i błąd przepływu wywala. Zrób porządek z przewodami od turbiny do kolektora dolotowego
Naprawiałem kiedyś to falowanie. Okazało się że przedziurawiła się zaślepka gumowa na kolektorze dolotowym .
A jak ma się filtr powietrza silnika? Z pewnością chodzi o zaburzenie relacji ciśnień. Pompa podciśnieniowa prawdopodobnie podwyższa ciśnienie w komrze korbowej a pośrednio w kolektorze dolotowym.
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
DF089 injector control condenser voltage memory Skąd ty wziąłeś ten opis błędu? To błąd czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym.
na moje to uszkodzenie nie ma nic wspolnego ze zbyt wysokim ladowanie do sprawdzenia uklad zapłonowy, zasilanie paliwem i cisnienie sprezania, szczelnosc kolektora dolotowego
To jest tak zwany zawór "blow - off" Jest on w górnej części z tylu silnika przymocowany do turbiny dwoma śrubami. Wychodzi z niego podłużny pręcik do drugiej części turbiny. Okolice kolektora dolotowego.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Klapki zawirowania powietrza w dolocie, poznasz po tym że ma gruszkę podciśnienia przy kolektorze dolotowym.
Po odłączeniu czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym problem ustaje. Czujnik podmieniany z czujnikiem doładowania (takie same) problem nadal występuje. Może problem z wtyczką sygnałową/przewodami, robi zwarcie i podaje zły Vout?
Czy może mieć znaczenie czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ? Oczywiście że tak!
Do sprawdzenia czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i jego instalacja. To ten z wężykiem idącym od kolektora do czujnika.
W Megane II uszkodzony elektrycznie EGR wywala błąd na desce. Skoro czyściłeś EGR to należało też wyczyścić intercooler i kolektor dolotowy. Konieczna diagnoza Clipem.
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
Widzialem takie rzeczy w 2.2dCi Renault. Dziura wypalona od zewnatrz przez nieszczelnosc wtryskiwacza (strumien goracych spalin).
kopci przy niskich obrotach czy to mogą być niewyregulowane zawory Mogą być ale przyjrzał bym się nieszczelnościom w układzie dolotowym tzn. czy czasem między turbiną a kolektorem ssącym nie ma ubytku ciśnienia doładowania. Lub sama turbina dobre czasy może mieć za sobą.
Po podpięciu pojawia się błąd p1004 i p1011. Z tego co udało mi się zrozumieć z internetów to pierwszy odpowiada za czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym a drugi to właśnie nie wiem.
a może zacząc od kapitalego remontu silnika dzięki temu odzysasz fabryczną ilość koni a przy okazji polerka kanałów dolotowych i wydechowych spasowanie kolektorów
Witam Sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym. Opis poniżej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
w 2.2 dci bywaja i zmiennne fazy kolektora dolotowego o ile w twoim motorze sa.
Tak, możliwe, że gaz w nocy gromadzi się w kolektorze dolotowym, stąd długie kręcenie przy pierwszym rozruchu. Powszechna usterka aut z LPG.
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Faktem jest że w przypadku zatarcia popychaczy hydraulicznych silnik klepie jak czołg. Popychacze wypełnione są olejem silnikowym i w przypadku zatarcia nie kasują luzu zaworowego. Jakim olejem zalałeś silnik. Jeżeli pełny sysntetyk (rzadszy) radziłbym przejść na półsyntetyk (gęściejszy). No chyba że zatarte są już na amen. Co do falowania to radziłbym...
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
Nie ma LPG i nie było. Ciśnienie przed listwą wynosi 3,5 bara, za listwą nie da się sprawdzić, bo nie ma powrotu. Ciśnienie na cylindrach po 12 na każdym. Podmieniłem dodatkowo : przepustnicę, czujnik ciśnienia w kolektorze, czujnik temperatury w kolektorze i bez zmian. Ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi ok 550-600 na odpalonym silniku
Pod połączeniem kolektor dolotowy-wąż turbo jest wiązka elektryczna, która często się rozpada po kontakcie z olejem.
wiem , bo mi mówił mechanik z reno ze przy kazdej rozbiórce jeśli ściągamy te uszczelki gumoweprzy kolektorze dolotowym to powinno się zawsze założyć je nowe, moze tu tkwi problem?
Przyznaję się... Inny program odczytał sensowną temperaturę w kolektorze dolotowym... Czyli auto można powiedzieć OK... Ale co wyszło przy okazji... Pojawiały się różne błędy, a przyczyną był akumulator, niby odpalał bez problemów, ale komputer rejestrował błędy nie związane z zasilaniem... Sprawdzone: na starym (? 3 lata ?) są błędy z dup., na nowym...
Podmień MAP sensor, albo odepnij go na próbę. Lepiej jak sterownik nie widzi nic i podłoży sobie wartośc domyslną niż dostaje sygnał fałszywy i oderwany od rzeczywistości. Tam jest MAP wciskany w kolektor dolotowy, zobacz czy oring szczelny.
Jeśli chodzi o kopcenie to sprawdzałem na postoju, nic nie kopci. Najlepiej sprawdza się to jak samochód jest obciążony (czyli podczas jazdy). Wystarczy wyjechać na drogę, zwolnć do około 5km/h i gwałtownie dodać gazu. Jeżeli kopcił to będzie to widać w lusterku. W ASO podpinali pod tester powiedzieli ze jest 40% spadek mocy, i przyczyną jest rura...
Trzeci i czwarty wtrysk kiepski. Pamiętaj, że jest to tylko przyśpieszenie cylindra a na to składa się nie tylko wtryskiwacz ale też kompresja, czystość kanałów dolotowych i kol ssącego. Demontuj komplet wtryskiwaczy i daj do sprawdzenia. Dpf będzie się też zapychał lawinowo przy problemach z egr i z kiepskim doładowaniem. EGR już wymieniony, tam było...
Błędy które masz dotyczą emisji i zostają zapisane przez sterownik określony czas, nie da się ich wykasować. Natomiast biorąc pod uwagę że system silnika oraz sterowanie adblue podczas diagnostyki sgłąszają błędy w sposób duplikacyjny. Tzn w kasecie silnika są błędy silnika a także adblue i odwrotnie. Możliwa jest sytuacja że podczas podjazdu pod wzniesienie,...
PROBLEM ROZWIĄZANY !!!!!! Kierując sie uwagami dostarczonymi przez szanownych forumowiczow zacząłem szukać w ukłądzie powietrznym . Znalałem - wypięta wtyczka z jakiegoś urządzenia na kolektorze dolotowym. Za wszystkie sugestie bardzo dziekuje. Serdeczni epozdrawiam i zycze milego dnoa Temat uważam za zamkniety!!!!!
RENAULT Scenic II 2004 1.5 cdi 100500km Wyskakuje mi komunikat injection fault i zaświeca się czerwona lampka stopu ale przy czym auto nie traci mocy, tylko podczas jazdy ponad 3500tyś obrotów . Auto po nocy kopci i nierówno pracuje a po chwili wszystko ustaje .Takie błędy były ecu DF053 - Funkcja regulacji cisnienia w rampie, nieciągły na poziomie...
Są jeszcze 2 opcje: 1. Uszkodzona uszczelka pod kolektorem dolotowym, 2. Uszkodzony przewód do czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, gumowa rurka - była to jedna z awarii starszych modeli. Ewentualnie zajrzyj tu: http://forum.meganecoupe.pl/ tam znajdziesz sporo opisów najczęstszych usterek i jak je usunąć (sam miałem Megane 2.0 16V i pomogło mi...
Rozwalony kolektor dolotowy. Nie znalazłeś dziury ;) Dodano po 46 Możliwe, że jeszcze czujnik podciśnienia odszedł w niebyt.
jaki to silnik ? jeśli nie gaźnikowiec tylko wtrysk to: 1. błąd w komputerze 2. lewe powietrze w kolektorze dolotowym Ok nie doczytałem :-) Jeśli gaźnik to sprawdź pływak, a raczej czy masz prawidłowy poziom paliwa w gaźniku, może iglica haczy lub luzy.
nieszczelności na uszczelce kolektora dolotowego (4 gumowe uszczelki), bądź oringu przepustnicy. Bardzo uprzejmie Ci kolega napisał, czego jeszcze chcesz? Ma namalować?
poco wrzuciłeś zdjęcie ze zdjętym przewodem podciśnieniowym kolektora i egr, wymieniałeś przetwornik ciśnienia ( łączyłeś rurki przy przetworniku ) wszędzie tam gdzie zbiera się olej przy rurach dolotowych tam jest nieszczelność choć może być taka niewielka że nie wpływa na osiągi
potencjometr w polonezie jest solidny choć też pada, a po zmianie ciśnienia w kolektorze dolotowym kumpel dmuchał tam tlen i obroty rosły lawinowo a wszelkie tuningi nie wychodzą nazdrowie silnika Witek
Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator...
znaczy filtr paliwa na poczatek i przewod gumowy miedzy kolektorem ssacym i map sensorem umieszczony przy grodzi silnika po stronie kierowcy. Cisnienie jak wyzej napisane rowniez silnik krokowy wykrec i wyczysc na poczatek znajduje sie zaraz za rura dolotowa z filtra na kolektorze ssacym.
witam .ten kawalek to sensor cisnienia w kolektorze dolotowym.jesli jest zbyt wysokie .to upuszcza przez turbo .wszystkim tym zarzadza edc ,a bezposrednio ten zaworek ,ktory tak szumi jak pisales.normalnie ma 3 podlaczenia to dolne to atmosfera ,grubszy do turbo .cienszy to zasilanie podcisnienia.normalnie jak zapalisz auto .to turbo jest przygotowane...
Sprawdź połączenie map-sensor - kolektor dolotowy. Możliwe, że wężyk jest gdzieś pęknięty i Twoje autko łapie lewe powietrze, przez co komputer myśli, że przepustnica jest cały czas otwarta soo... Mam nadzieję, że pomogłem :)
Witajcie. Mam nietypowy problem. Na postoju zaczyna mi się coś tłuc w okolicach silnika, rozrządu. Sytuacja ta zaczęła się od momentu kiedy pojechałem nie do swojego mechanika na zmianę rozrządu (finalnie okazało się, że tylko został zmieniony sam pasek). Od tego momentu na postoju zaczęło się stukanie w okolicach 5-6 tys obrotów. Samowolnie zmieniłem...
Cisnienie powietrza w kolektorze dolotowym.Chyba tego dotyczy blad
Witam ostanio miałem problemy z maja laguna II 1.9 dci szarpała na I , II czasami III biegu przy lekkim dodawaniu gazu w granicach 1800 a 2100 obr. meczyłem sie z tym jakies 3 mies. okazało sie ze była nieszczelosc zaraz przy korektorze dolotowym, jest to ten czarny element który mocuje sie odrazu do kolektora dolotowego z drugiej strony przychdzi rura...
Jeśli zawór powietrza jest w porządku, to może być problem z: 1. Czujnikiem temperatury (obok termostatu, ten położony bardziej od wewnątrz i niżej - ten u góry to od wskaźnika temperatury na desce). Można sprawdzić omomierzem, ktoś na tym forum podawał pdf-a z danymi. 2. Uszczelkami przy kolektorach dolotowych (silnik dostaje "lewe powietrze") - tak...
Na ciepłym silniku problem ustępuje, ponadto jak mogę przeczyścić wtryski aby się nie zacinały, czy wystarczy środek który sprzedają w sklepach. Ponadto czy to nie wina czujnika w kolektorze dolotowym powietrza. Czasami jak dużo kręce bez gazu na zimnym silniku zapala się i miga lampka stop silnika jak zakręce i dodam gazu silnik normalnie burzy.
Sprawdź i przemyj silniczek krokowy na kolektorze dolotowym powinno zadziałać. Jest on z boku przy przemustnicy z przewodami od strony grodzi taka wygięta fajka i chyba 4 przewody. Koszt żaden a będzie ok nowy chba koło 30-40 zł można kupić.
Witam wszystkich tych co próbowali pomóc i tych tyko odwiedzających. Auto zostało naprawione, elementy wymienione wcześniej wpływały tylko pośrednio na tą usterkę choć rzeczywiście pompa paliwa okazała się mało wydolna, przewody wysokiego napięcia były popękane i przebijały do masy. Głównym winowajcą i sprawcą całej usterki i zamieszanie powodował czujnik...
Podłącz Vacuometr i zobacz podciśnienie w kolektorze dolotowym.Możliwe że rozrząd o ząbek przeskoczył.
sprawdzalem .. wszystko jest szczelne. dzis zauwazylem z prawej strony kolo przedniego koła taki zbiorniczek z ktorego wychodzi wezyk do podcisnienia w kolektorze dolotowym.. jest lekkie pekniecie ale nie czuc zeby ciagnelo tam lewe powietrze. wogole dziwne rozwiazanie bo jeszcze w ten zbiorniczek dochodza do tego przewody poliwowe.
kolektor dolotowy ciśnienie kolektor dolotowy renault nieszczelny kolektor dolotowy
ekspres bosch wyczyść zaparzacz awaria whirlpool skoda fabia kontrolka silnik
schemat kostki radia samsung t22c300ew
Electrolux PerfectCare 900 – nie działa WiFi, 3 krótkie sygnały, brak połączenia z aplikacją Samsung Xpress M2625 - Błąd Drukowania: Diagnoza i Rozwiązania