Mam takie pytanie bo w mojej kropce zauważyłem ze na tylnej belce z wężyków hamulcowych są zrobione takie kółka. Szukałem kolektorów siły hamowania i niema nigdzie. I odnośnie mam pytanie czy mógłbym założyć kolektory sily hamowania bez zmiany wężyków ? Czy w ogóle da sie to zrobić?? Bo trochę mnie Już to wkurza ze czuje jakby samochod bardziej hamował...
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
PROPONUJE zmienic wlot powietrza do filtra tak aby nie byl ustawiony do przodu auta tylko do tylu (jak na przyklad jedziesz szybko lub hamujesz do kolektora dostaje sie wiecej powietrza i dlawi silnik a jak obrocisz do tylu to nie bedzie od tego uzalezniony). Typowa prypadlosc wsrod aut na LPG. POZDRAWIAM Posted from a mobile
Naciskając / skacząc po tyle auta tak żeby tył się obniżał sprężyna przy kolektorze się rozciąga, pracuje te dzwigienka ? Na przeglądzie były uwagi co do hamowania tyłu ? Zaczynając to ruszać licz się z tym że trzeba będzie wymieniać rurki bo mogą się ukręić, a potem i weżyki a jak nie będziesz miał farta to i cylinderki hamulcowe z tyłu. Zobacz w jaki...
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
We współczesnych benzynowych silnikach, z elektronicznym wtryskiem paliwa, główną "robotę" przy hamowaniu silnikiem robi podciśnienie w kolektorze dolotowym. Efekt hamowania silnikiem w benzynie np. 2.0 jest o wiele bardziej wyraźny, niż w dieslu o tej samej pojemności (o ile ten drugi nie posiłkuje się przepustnicą/klapą gaszącą) i to po mimo, że...
wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
zwrotnice z poloneza dlatego, że praktycznie tylko on i fiat 125p mają SWORZNIE, większość aut to przednionapędowe, czyli zamiast górnego sworznia jest MCperson. A zwrotnice z malucha to porażka, szybko się luzuje na zawiasach. tak wygląda u mnie i ja mam na zwrotnicach poloneza: http://obrazki.elektroda.pl/2268462800_1... Serwomechanizm,...
Zrób zdjęcie zaworu albo podaj jego nr. Masz pewnie 5 przyłączy? 11, 12, 21, 22 ... 5 przyłącze wydaje mi się, że powinno być podłączone do kolektora siły hamowania tylnej osi. Odlacz ten przewod na próbę. Nie pamiętam dokładnie jak to jest, jeśli z niego leci powietrze to nasz problem z tym korektorem.
Witam, Posiadam Golfa 3 z 1996r silnik 1.8 90km Mam następujący problem, na stacji diagnostycznej wszystko bez zarzutu z wyjątkiem tylnych hamulców, Diagnosta stwierdził iż tył mi za słabo hamuje , ręczny mam słaby i lewe tylne koło słabiej hamuje. Byłem u dwóch mechaników. jeden z nich stwierdził że wystarczy podciągnąć gdzieś na regulacji i będzie...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Z tyłu są bębny. A jak się sprawdza ten kolektor siły hamowania bo jedyne co mogę powiedzieć to napewno jest suchy i nic nie cieknie. Dlaczego nie mogę odpowietrzyć tylnych hamulcy i tam sie pojawia ciągle powietrze ? Pozdrawiam
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Jedyna rzecz - naciskasz hamulec podczas hamowania silnikiem. Co wtedy pracuje? W silniku nic, tzn nic co by dawało jakieś rezultaty pracy, przepustnica zamknięta, monitoring czujników i zapłon jeszcze iskrę daje. Co pracuje poza silnikiem? Skrzynia biegów - bez znaczenia, zaciski hamulcowe - robią co trzeba, pompa hamulcowa - tak jak zaciski. Nie bez...
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
Dochodzi do zerwania strumienia , bo ciecz na powrocie dostaje dodatkowego przyśpieszenia od grawitacji a na zasilaniu strumień hamowany jest przy przejściu przez kolektor . Trzeba albo zmienić średnicę rurki na mniejsza albo ograniczyć przepływ minimalnie przymykając zawór przed ZD. Ciekawe czy w układzie prób Bachusa była wężownica?
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Wyczyściłem prawy kolektor (strona co mocniej hamowała) w benzynie ekstrakcyjnej i zamontowałem ponownie( z lewej strony mechanicy tak przykręcili, że nie dałem rady odkręcić, może zapieczony). Problem rozwiązany, różnica hamowania znikła. To byli jacyś pseudo mechanicy, że tego nie naprawili.
Witam. Mam w garażu stare Tico, w którym zostało zrobione: 1. Wymieniłem skorodowane przewody hamulcowe idące od pompy do tylnych bębnów oraz tylne cylinderki hamulcowe. 2. Wymontowałem pompę hamulcową i rozebrałem ją na części (to był chyba błąd) i wymieniłem w niej uszczelniacze gumowe. 3. Wymontowałem i przeczyściłem przednie zaciski hamulcowe. 4....
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Pewnie to wina kamienia, który hamuje przepływ / odbiór ciepła.
Przyczyną może być uszkodzone serwo hamulca i podczas hamowania podaje powietrze do kolektora.
to na bank przewód podciśnienia innej opcji nie ma ;) sprawdź pod kolektorem tam idzie chyba taki cienki wężyk, (nie chodzi o wąż łączący serwo z kolektorem)
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
Został mi jeszcze wąż wychodzący z odpowietrzenia silnika no i mam wolne jedno złącze przy kolektorze dolotowym (oprócz tego do wspomagania hamowania).
Może zalałeś kolektor płynem?
Na zdjęciau przedstawiłeś jeden z zaworów sterujących EGR, turbo i przepustnic kolektora. W tych silnikach nagminną usterką jest właśnie pompa vacu. Wszelkie grzebania , mycie, czyszczenie jej nie przynosi efektu. Tylko wymiana na nową lub 100% sprawną. Zapewne po kilku hamowaniach zapala się kontrolka silnika. W odczytanaych błedach na bank jest coś...
Witam w samochodzie jest wspomaganie układu hamowania , czyli serowo które to wykorzystuje podciśnienie z kolektora ssącego lub pompy wałku .W moim samochodzie którym przerabiam też będę potrzebował wspomagania układu hamowania a będzie to honda hr-v .Rozważam kwestie zainstalowania pompy hamulcowej z samochodu nissan leaf po 2014 jak to uruchomić.
Kolego osłuchaj turbinę, może czas ją zregenerować lub wymienić na nową. Sprawdź też dokładnie szczelność rur chłodnicy powietrza, okolic turbiny oraz serwa układu hamowania.
prawdopodobnie dziurawe serwo odlacz przewód od serwa zaslep prowizorycznie i jezeli objawy ustana serwo do wymiany zaslep ten przewód co biegnie od kolektora ssacego
Ciśnienie w kolektorze ssącym powinno się zawierać dla silnika rozgrzanego, pracującego na obrotach biegu jałowego od 330- 410 mBar Jak w kolektorze ssącym by było ciśnienie to byś się zabił przy pierwszym hamowaniu. Mowa oczywiście o silniku bęzynowym
Opisu mniej jak na lekarstwo. Jak rozumiem, jest to silnik elektryczny, wykorzystujący prądy wirowe, tak jak to jest zrobione w liczniku? tylko licznik nie potrzebuje magnesów, by się kręcił, magnes go hamuje. ;)
odłącz klapę do gaszenia na dolocie kolektora ssącego a podciśnienie zatkaj czymś na próbę
Witam ! Mam takie może trochę lamerskie pytanie ale .... Silnik z jednopunktowym wtryskiem benzyny (bez LPG), autko Suzuki Swift 1.3 8V '92r Jaki wpływ na pracę silnika ma działajaca (lub nie) sonda lambda ? Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym (pomijam hamowanie silnikiem). Więc...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Podciśnienie powinno być jak wszystko ok to -1 bar bodajże, ale -0,8 też będzie ok. Ważne żeby i zaworek był szczelny i żeby przy hamowaniu nie spadało za bardzo i szybko wracało do prawidłowego.
Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z...
Przy hamowaniu gaśnie-uszkodzone serwo,kolektor ssący ma w tym miejscu dziurę,tj fałszywe powietrze. Zdejmij przewód z serwa i zatkaj przewód korkiem, zobacz jak się silnik będzie zachowywać.
Cytat z książki "Auto Poradnik Wtrysk Benzyny" Podczas hamowania silnikiem silnik krokowy otworzy boczny kanał i wpuści dodatkową ilość powietrza do kolektora wlotowego. Pomaga to zmniejszyć ilośc CO i HC w spalinach podczas fazy hamowania silnikiem. I to są właśnie te kilku sekundowe podwyższone obroty.
Z tego co czytałem w necie na temat czujnika MAP wynika, że odpowiada on za regulację podciśniena w kolektorze ssącym podczs przyspieszania i hamowania silnikiem. U mnie podczas jazdy jest wszystko ok. Sprawdziłem go, dostaje napięcie, wężyk jest dobry. Silnk zapala bez problemu. przez ok. 3 s wyższe obroty, potem w miarę stabilne. Pulsują tylko w przypadkach...
Dolot uszczelnilem, psikalem plakiem niby wszystko Oki, a auto dalej faluje. Czy jeżeli była by nowa sonda wadliwa, to czy po wejściu samochodu w tryb awaryjny, pali się check silnik powinien chodzić normalnie czy takie mogą być objawy jak u mnie. Jedynie gdzie może być jeszcze nieszczelnośc to między kolektorem ssacym.
Tylko że sygnał spalania masz podawany bezpośrednio z ECU, i wygląda na to że sam komputer podlewa, może zeczywiscie czujnik podciśnienia jest walnięty i ECU myśli że silnik chodzi pod obciążeniem, jak podmieniales przepustnice nie miałeś jakoś specjalnie dużo syfu w kolektorze?
Proponuję sprawdzić gumową uszczelkę przy serwie i opaski zaciskowe na przewodzie od kolektora dolotowego do serwa.
A jak ma się filtr powietrza silnika? Z pewnością chodzi o zaburzenie relacji ciśnień. Pompa podciśnieniowa prawdopodobnie podwyższa ciśnienie w komrze korbowej a pośrednio w kolektorze dolotowym.
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace - czujnik swiateł hamowani - sterowanie cisnieniem doładowania - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu - sygnał CAN z...
zgadza sie zaczołbym od przepustnicy a jak nie pomoze to szukanie dalej ale ciekawi mnie to ze gasnie podczas hamowania czyli serwo pociągając osłabia cos w kolektorze ssącym aż tak była by zabrudzona przepustnica
Nie robi się tego typu przeróbek. Gaźniki 2T i 4T z zasady działają przy różnej charakterystyce tętnienia podciśnienia w kolektorze ssącym. Po pierwsze różnią się rozpylaczem. Z kolei gaźniki 4T posiadają dodatkowe układy które nie są potrzebne, a nawet szkodliwe dla silnika 2T. Są to m.in. pompka przyśpieszająca, zawór cut-off (hamowania silnikiem)....
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Czy wgnieciona rura ta idąca od kolektora wydechowego obok miski olejowa może mieć coś wspólnego? może za mały przelot?
Na rysunku zaznaczyłem Ci map sensor. Mechanik uszczelnił kolektor w miejscu gdzie czujnik wchodzi do kolektora. Co do kosztów to trudno powiedzieć bo było to przy okazji wizyty z wymianą rozrządu, ale koszty nie powinny być duże. http://obrazki.elektroda.pl/2868500300_1...
Dla błędu P02ED workszop podaje ścieżkę sprawdzania 1 Silnik regulacji zaworu na kolektorze wlotowym 2 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i czujnik temperatury powietrza 3 Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania może to cię naprowadzi na rozwiązanie .
Problem rozwiazany. Gwizdalo przez uszczelke pod kolektorem wydechowym. Tak jak wyzej kolega napisal: "gwizdabie moze byc mylace". Pozdrawiam
Nie podłączaj go wcale i już. Bo niby po co? Podejrzewam że warunki do zapisania błędu 24 nawet nie wystąpią przy takim zastosowaniu silnika. Nie wiem jak w tym, ale w Oplowskim multec-u trzeba było aż około 20s hamować silnikiem (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym) żeby błąd wyskoczył.
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
Jak zdejmujesz nogę z gazu i przepustnica zamyka się, w kolektorze ssącym robi się podciśnienie, które otwiera zawór i wypuszcza nadmiar powietrza. Przy normalnej jeździe zawór blow off ma być zamknięty, otwiera się praktycznie tylko przy hamowaniu silnikiem.
Sprawdz zawór serwochamulców[ten od podciśnienia,do kolektora ssącego]
Witam problem jak w temacie wskazuje blad 45 sprawdzilem - sygnal bogatej mieszanki co moze byc przyczyna tego bledu od czego zaczac poszukiwania? jeszczo jedno zauwazylem tylko wystepuje na benzynie ma mala moc tak do 2,5 tys obrotow pozniej idzie w porzadku i gasnie(puszczam pedal gazu i wciskam sprzeglo) przy hamowaniu. czytalem o kolektorze ssacym...
Sprawdź czy guma łącząca mono-wtrysk z kolektorem ssącym jest szczelna, czy nie ciągnie lewego powietrza.
Trzeba zacząć od sprawdzenia szczelności , tzn. czy szczelny jest kolektor od przepustnicy do zaworów .
Sprawdz czy nie jest uszkodzony przewód łączący filtr powietrza z kolektorem ssącym .Często pękają i są podobne odjawy.
Po długich zmaganiach problem został namierzony. Pęknięta była uszczelka między kolektorami. Więcej na ten temat nie powiem, ponieważ aż tak się nie znam, ale problem został całkowicie usunięty
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
Ok ta zrobię. Tylko gdzie ja wsadzić miedzy egr a kolektor czy egr a chłodniczke spalin(turbo)??
Witam wszystkich. Wreszcie udało mi się pokonać te usterki. Wypoziomowałem reduktor, trochę zwiększyłem na registrze dopływ gazu (nie dławi się przy przyspieszaniu) i znalazłem nieszczelność na wężu od serwa hamulców do kolektora ssącego-obce powietrze (nie gaśnie przy hamowaniu). Wszystkim dziękuję za rady i pozdrawiam.:D
witam. mam podobny problem z twingo 1.2 99r. syrius32. DF045 - czujnik wymieniony. niby ok i po krotkich jazdach probnych to samo - autko jakby odcinalo paliwo. filtr paliwa oryginal - wymieniony.sprawdzony kolektor i wszystkie podcisnienia. stala masa do MAP'a rowniez dodana. problem powstaje dopiero przy gwaltownym puszczeniu gazu do hamowania. przepustnica...
Witam, i tu masz racje, przedewszystkim trzeba taki silnik dokładnie pomierzyć i pasowania dobrać raczej z dolnego przedziału ze wzgledu na max warunki termiczne. Można mu również podnieść stopień sprężania 5-8% , jaki jest kod tego silnika? może doloty i wydechy powiększyć? :D zmienić kolektor wylotu, ale czy masz mozliwość hamowania tego silnika bo...
W zamierzchłych czasach jak miałem malucha to: - zaznaczony wężyk na drugim zdjęciu, to było odpowietrzenie miski olejowej (odma), - na pierwszym zdjęciu w tym miejscu nic nie było. Ja jak dałem się nabrać na tzw wskaźnik ekonomicznej jazdy, to w tym miejscu miałem podpięty wężyk do mierzenia podciśnienia w kolektorze ssącym. Natomiast u kolegi. który...
Odma szczelna, musiałem założyć nową uszczelkę bo nie tryzmała, a teraz siedzi mocno w kolektorze EDIT: Pojechalem się przejechać, i zauwazyłem że przy ostrym hamowaniu pedał jest bardzo miękki, i bardzo ostro hamuje. EDIT2: Sprzątam garaż i znalazłem część o nr 1734443, czujnik ciśnienia, ale wydaje mi się że podłaczełem wszystko, on coś daje ?
To sprawdź wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym,nawet jest specjalny tester w szpreju.
Tak jak napisal przedmowca.Na sekwencji nie powinno miec miejsca "zdmuchiwanie" gazu.Nie ma miksera.Wtryski sa dalej w kolektorze wiec......... Trzeba na kompa wrzucic i sie przejechac z laptopem na kolanach.
Może szwankować map sensor, jego połączenie elektryczne lub połączenie z kolektorem ssącym(jeśli to autko ma coś takiego). Jak podciśnienie(między kolektorem i map sensorem) gdzieś "ginie" to komp. może uruchamiać wtryski i dlatego szarpie przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy i przy normalnej jeździe też może dawać więcej paliwka. Szarpanie...
Po co 2 razy logujesz ten sam parametr (obroty)? Parametry z dopiskiem OBDII są standardowymi PIDami OBD-II Nie mam doświadczenia :( A co z czujnikiem wałka rozrządu? (CMPLev) Czy przebieg jest prawidłowy? na wolnych obrotach 2,2 bara, To o wiele za mało na jednopunkt, w wielopunkcie jeszcze gożej. W full wtrysku ciśnienie ma operować w pobliżu 3,5...
Moim zdaniem powodem nadciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym, które hamuje wypływ gazu. Jak sobie z tym poradzić? Nie wiem jak usytuowany jest wlot powietrza do rury prowadzącej do filtra. Jeśli chwyta powietrze "czołowo" może zastosować należy prysłonę kilka centymetrów przed wlotem tak, by powietrze musiało zmieniać kierunek i nie wpadało bezpośrednio...
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Z tym, że Kolega ma pleksę a nie szybę. Z tego, co pamiętam, to pleksa nie przepuszcza ultrafioletu a szkło hamuje podczerwień. Jest to dość zasadnicza różnica,ale nie wiem co jest lepszym materiałem na kolektor. Na pewno nie kombinacja szkło + pleksa :P
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
ociz napisał, że po pierwsze ten silnik nie jest na gaźniku tylko na monowtrysku, a po drugie że paliwo jest odcinane podczas hamowania silnikiem. Dawka paliwa w silniku ZI z wtryskiem paliwa jest uzależniona od kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze dolotowym lub sygnału z przepływomierza oraz korygowana na podstawie...
Czujnik ssania a co to jest może bardziej czujnik ciśnienia ja bym na kolegi miejscu zaczął od sprawdzenia szczelności kolektora ssącego i wszystkich przewodów które mają z nim coś wspólnego
Do sprawdzenia serwo hamulca, prawdopodobnie puszcza "lewe" powietrze do kolektora ssącego. Co ma serwo do kolektora dolotowego w dieslu? No co?
sprawdz elastyczny przewod laczacy serwo z kolektorem dolotowym szukaj uszkodzen gumowego wezyka
szczelnośc układu po pierwsze primo po drugie primo przewód do serwa Powiem Ci że trafiłeś w 100% przewód od serwa był uszkodzony i uszczelki pod kolektorem. Dziękuje bardzo za pomoc!!! :)
Znaczy się zaraźliwe francostwo: Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł...
Samochód: Volkswagen Touran Problem: Przy włączonym zapłonie ciągle świecą się światła hamowania. Sporadycznie zapalają się też lampki kontrolne ABS, EPC lub ESP. Pamięć usterek: 19558, oznaczająca: „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak sygnału” albo 00526, oznaczająca: „Wyłącznik świateł hamowania F – nieprawidłowy...
1. Przy mieszalnikowej instalacji LPG hamowanie silnikiem nie daje większych oszczędności paliwa, a jest wręcz niewskazane ze względu na dyzyko wystrzału w kolektor dolotowy. 2. Nie powinno to mieć znaczenia, większy wpływ ma szerokość opony (bieżnika) i ciśnienie w niej. 3. Wtrysk zaczyna podawać paliwo podczas hamowania silnikiem w okolicy 1200-1300rpm,...
Witam mam astre h 1.6 z16XEP 2005 r. z którą miałem takie same problemy ale się uporałem piszę ponieważ morze komuś się przyda problemy które występowały to szarpanie przy ruszaniu, szarpanie w trakcie jazdy na 2 i 3 biegu na przełomie 1500 obrotów, szarpanie przy hamowaniu biegami i oczywiście paląca się kontrolka check engine(silniczek). Problemem...
Witam w obydwu przypadkach mamy do czynienia z nadmiarem powietrza ,czeba tylko ustalić skąd ,jeśli się tak dzieje po hamowaniu to na próbe zdiąć przewód do serva i zaślepić kolektor i na postoju potestować ,na próbe drogową tylko na własną odpowiedzialność bez wspomagania hamulców bardzo ostrożnie.
Czujnik MAP rzeczywiście jest też częstą usterką i w trakcie produkcji modelu został przekonstruowany, ale efekt jego awarii jest raczej przeciwny - tendencja do przeładowywania i wchodzenie w tryb awaryjny. U mnie było tyle smoły w kolektorze, że zaczęła się blokować przepustnica gasząca (ona się też przymyka przy hamowaniu silnikiem). Tu efekt był...
Po uzupełnieniu spala się w przeciągu 2-3 tygodni , a następnie przy gwałtownym hamowaniu , skręcaniu zapala się kontrolka oleju.
Jeżeli rzeczywiście dobrze odgadłem funkcjonowanie układu, to bardzo mnie to cieszy, dodam więc, że w międzyczasie doszedłem do wniosku, że układ z opornikiem 475Ω jest wersją na 12V tylko i wyłącznie. Świadczy o tym warystor S14K25 dołączony równolegle do tranzystora a zastosowany tam do gaszenie ewentualnych przepięć od silnika zarówno podczas...
Witam! Chcialbym zamontować w samochodzie układ odcinający całkowicie dopływ gazu do kolektora ssącego w momencie hamowania silnikiem. Moja instalacja gazowa nie ma takiej funkcji a przydałaby się ponieważ: -w jakimś stopniu ograniczy zużycie paliwa [mój smok ma 2.4 litra ] -troszkę oszczędzi klocki hamulcowe [zauwazylem ze gdy puszcze pedal "gazu"...
Powracający problem na tym forum - brak odcięcia gazu po puszczeniu pedału tzw cut off. Jeśli masz silniczek krokowy z zaworem na rurze doprowadzajacej gaz do miksera - powinien on odcinac odrazu. Ale nie sprawdzaj tego sam, do ustawienia tylko na komputerze odpowiednim softem. Jest to częsty błąd gazowników- czasem jak odległość od zaworu do miksera...
Sprawdż przewód podciśnieniowy pomiędzy kolektorem ssącym a serwo hamulców oraz czujnik położenia przepustnicy.Nieszczelny przewód jest odpowiedzialny za słabą skuteczność hamulców i gaśnięcie samochodu podczas hamowania oraz falowanie obrotów na biegu jałowym .Żle wyregulowany czujnik powoduje że samochód może gasnąć podczas hamowania.
700zł to z telewizorem. Jak najbardziej wskazana wymiana reduktora, a najlepiej założenie sekwencji. Żeby nie było że kolektor zrobił am am i się rozpołowił. Średni żywot reduktora to 5 lat a twój na pewno tyle ma.
Aha rozumiem. Nie nie mam ABS. Wiem że kolektor można całkowicie usunąć ale wtedy w zimie szybciej blokuje tył i może uciekać przy hamowaniu. Rok temu mi mechanik na przeglądzie powiedział żebym rozruszał cylinderki z tyłu gdyż to auto ma bardzo lekki tył i rzadko nim hamuje z dużą siłą. Ale cylindry nie były zapieczone a samochód zaczął hamować słabo...
Witam. Chciałbym zrobić podciśnieniowy wyłącznik LPG. Miałby on służyć do zaoszczędzania LPG. Polegało by to na zasadzie że jak dojeżdżam np. do świateł i zaczynam hamować silnikiem, wówczas w kolektorze ssącym powstaje dużo większe podciśnienie niż gdy chodzi na wolnych obrotach. Podciśnienie to jest cały czas monitorowane przez komputer poprzez map-sensor....
Taśma nic nie da, tam jest wysoka temperatura ( dochdzi do 90 - 100 °C) ja przed wymianą na sprawny uszczelniłem to miejsce żywicą epoksydową odporną na wysokie temperatury. Sprawy ze wspomaganiem kierownicy mogą się uspokoić po ustabilizowaniu obrotów. JA pisałem o wspomaganiu hamulców ( taka diza metalowa bańka mniejwiecej na przedłużeniu kierownicy,...
wyprzedzenie hamowania hamowania obroty siła hamowania
picasso benzyna kontrolki pulpit ikony prądnica pierścieniowa
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Jak dodać linki YouTube do Zgemma H8.2H? Licznik motogodzin w wózku Linde 0009460759 nie działa