Nie, to typowy objaw uszkodzonej pompki paliwa. Ma dziurawa membranę i podlewa paliwem olej w misce. Przez nadmiar oleju w skrzyni korbowej zaczyna odmą zasysać te rozrzedzony olej do kolektora ssącego silnika. Stąd taki objaw. Regulator w tym silniku działa, albo nie. Jest prosty. Nigdy nie ma z nim problemów. No chyba że przeciwwagą się urwie. Ale...
Witam. Ja bym sugerował uszkodzenie czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Objaw by pasował.Najlepiej wykonaj test komputerowy.W pamięci sterownika powinna być usterka,którą spowodowało zdjęcie tego wężyka ,a w parametrach rzeczywistych dla tego czujnika powinno być nie prawdziwe wskazanie. Pozdrawiam.
Uszczelka pod kolektorem ssącym może dawać taki objaw.
Objaw nieszczelności pomiędzy gniazdem wtryskiwacza a kolektorem. Wymiana samych oringów na wtryskiwaczach z reguły nie przynosi spodziewanych rezultatów - trzeba wymienić zarówno gniazda (nowe wkręcać z płynnym uszczelnieniem), jak i oringi.
Raczej wygląda mi to na wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.Jesli jest nieszczelny to paliwo zapala się w kolektorze ssącym i jest objaw strzelania.Ps sprawdz jeszcze luzy zaworowe.Może któraś szklanka umarła :idea:
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Robiłem swojego czasu mase felicji, i bardzo często nierówno pracują jak wydmucha uszczelke pod kolektorem ssącym (są dwie). Objaw taki jak opisujesz. Zapobiegawczo mozna je wymienić koszt niewielki i godzinka roboty.
Witam. Ile ma przejechane na tym LPG? Na już zanim zgasisz auto, zakręć gaz na butli poczekaj aż samo przejdzie na benzynę i zobacz jak rano odpali - normalnie to masz parownik do wymiany. Jest jeszcze inna metoda - z parownika wychodzi cienki wężyk do kolektora ssącego, Zdejmij go z kolektora i załóż na niego strzykawkę jak do rana tłoczek wyjdzie...
A może wiesz: - jakie powinno być wskazanie napięcie mierzone miernikiem lub odczyt ciśnienia programem współpracującym z ELM327 czujnika MAP w kolektorze ssącym - czy sterownik może sam utworzyć sobie mapy wtrysków podczas jazdy autem chodzi o to czy można obejść się bez użycia Lexi - czy olej o zapachu paliwa na ściankach kolektora ssącego to normalny...
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
A może dpf jest zapchany i trzeba go przegonic na autostradzie żeby się wyczyścił. Poza tym oprócz ,,lejących" wtryskiwaczy, to brudny kolektor ssący daje też taki objaw. A filtr powietrza kiedy był wymieniany? Jak jest zanieczyszczony to mniej powietrza sie dostaje do komory spalania i wtedy jest nie właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Więcej paliwa...
Zobacz, jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku, przy wyłącznych wszystkich odbiornikach energii, w szczególności klima. Masz mieć 320-370 milibarów, jeśli powyżej 400, duża szansa, że zawory już ciasne, ale taki objaw daje też uchylony EGR, czy lekko przestawiony rozrząd. Oprócz ciśnienia możesz jeszcze...
Może nigdzie. Tylko wersję amerykańskie miały. A w Europie czasem montowano w kolektorze ssącym. Ogólnie w zasadzie zbędne. Zdrowy silnik zapala bez tego. Ty masz typowy objaw zużytych pompek wtryskowych i lub złego ustawienia rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/4204840800_...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
A czyściłeś przepustnicę? Gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania, to typowy objaw na brudną przepustnicę. KotS
Witam wszystkich a może jest uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym????? o tym nikt nie pomyślał , immo może być też przyczyną ale nie na 99 procent właśnie taki sam objaw daje uwalony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,mówię o tym bo nie dawno sam miałem taki problem w t4 ale benzyna .Moim zdaniem to może być też to .Rada:proszę sczytać...
Witam panowie, przychodzę do was z prośbą. Może już ktoś się spotkał z takim czymś, między innymi chodzi mi o Forda C-Maxa 2005 r. 1.8 benzyna/gaz QQDB. Wchodził na obroty po dodaniu gazu i nie chciał zejść. Był uszkodzony przewód gumowy od kolektora ssącego, który prowadzi do separatora oleju. Po wymianie już było okej, ale jest jeszcze jedna przyczyna,...
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Sprawdz czy przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Taki objaw miałem w Xsarze co ja się oszukałem a to byla pęknięta zaślepka w kolektorze ssącym.
Falujące obroty silnika to objaw zasysania lewego powietrza w układzie dolotowym silnika. Osobiście uważam że powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia wychodzące z kolektora ssącego.
1.8t i nierówna praca to częsty objaw. Zacznij od sprawdzenia czy mieszanka jest uboga czy bogata (najczęściej uboga). Jeśli uboga - sprawdź szczelność układu ssącego. Sprawdź stan zaworka jednokierunkowego pod kolektorem i szczelność membrany na zaworze odmy.
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi...
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
wszystko się zgadza ale tez może to być lewe powietrze (dziurawy wąż) od filtra powietrza do kolektora ssącego auto odpala ale jak dodajesz gazu to się dusi kable wysokiego napięcie objaw pali na jeden gar ale nie dusi się, chyba ze świece to już inna sprawa
Ja miałem podobny objaw w Polo 1.0 AUC. Okazało się, że rduktor przepuszczał gaz przez wężyk podciśnieniony do kolektora ssącego. Po wymianie membran i filtrów problem znikł. Tylko ja mam sekwencję.
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
Hm. Teraz tak pomyślałem, że mam jeszcze pewne inne objawy. Na postoju jest zwłoka przy gwałtownym dodaniu gazu i silnik chwilę przytrzymuje obroty przy zmianie biegu. Tłumaczyłem to tym, że ten typ tak ma (duża pojemność kolektora ssącego, długi trakt dolotowy - duża bezwładność układu) ale może to jednak jest objaw usterki.. Ps. georgesgr czy masz...
Miałem podobny objaw, auto na biegu jałowym chodziło jakby na trzech cylindrach i gasło przy przerzucaniu biegu w szczególności podczas jazdy na gazie. Przyczyną była nieszczelność w kolektorze ssącym, w miejscu gdzie jest zamontowany map sensor.
Typowy objaw przy nie wyregulowanym gazie , lub utwardzonej przeponie. po zatrzymaniu silnika do kolektora ssącego rozpręża się dodatkowa dawka gazu, gdy ponownie uruchamiasz silnik to dodatkowo dostaje benzynę i silnik jest zalewany. Po dłuższym postoju gaz odparowuje i silnik pali od kopa.
Moze byc tez objaw ze silnik pracuje np na 3 cyl. Moga falowac obroty. Mozna potwierdzic uszczelke polewajac miejsce laczenia lekko woda najlepeij goraca
Witam Wszystkich ! Potrzebuje pomocy w naprawie Corsy B 1.0 12v , objaw jest taki, iż po gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący,i z opóźnieniem reaguje na gaz.Po wypięciu czujnika temp . płynu chłodzącego jest ok.Po wypięciu czujnika wałka rozrządu zero reakcji silnik nadal pracuje "? Ostatnio wymienione świece ,cewka zapłonowa,pompa paliwa...
Powodem moich bolączek z odpalaniem były wtryski nie paliwa, a gazu które popuszczały gaz do kolektora ssącego oraz wadliwy parownik. Sonda lambda była na mostki zamiast połączona jednolitym kablem. Objaw to silny zapach gazu wokół samochodu chwilę po zgaszeniu. Tylu fachmanów się głowiło... A teraz odpala praktycznie do strzała bez znaczenia czy zimny...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Samochód często gąśnie przy zatrzymaniu przed światłami . Z tym problemem można poradzić sobie samemu. Należy odwrócić (od grila) wlot powietrza zimnego do filtra powietrza.Wystarczy zwykle o 90stopni. Ten objaw wystepuje dlatego iż silnik dostaje więcej powietrza niż gazu (wciskane jest w kolektor ssący). W pozostaej kwesti Pańskiego postu nie jestem...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Miałem już taki przypadek w tym silniku. Objaw był typowy dla uszczelki pod głowicą. Facet kupił auto z Niemiec dużo taniej bo Niemcy nie mogli sobie poradzić, nawet silnik wymienili i nic, ja zrobiłem głowicę i dalej to samo. W końcu zacząłem przeglądać wszystko i okazało się że uszkodzony jest podgrzewacz, umieszczony pomiędzy kolektorem ssącym a...
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Witam użytkowników! Zamierzam kupić Fiata Bravo 1,4 z 1997 roku. Nie chcę się rozwodzić nad pytaniem, czy warto. W oglądanym egzemplarzu występował taki objaw: Po włączeniu silnika było słychać stukot z okolicy silnika. Po obejrzeniu silnika stwierdziliśmy, że poluzowany jest kolektor ssący- nie było jednej śruby. Kolektor podobno nigdy nie był wymieniany...
I jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem?Pisze bo wczoraj kumplowi przydażył się podobny przypadek a przyczyną był zawór powietrza dodatkowego(krokowy).Wstawiliśmy zamiast niego(tymczasowo) śrube od gazu (2generacja do regulacji mieszanki)i wszystko gra(wiadomo obroty z po rozgrzaniu wysokie).Objaw jak u ciebie nie chciał palić i zalewało świece....
Ad-rem. Zużyte prowadnice zaworowe, brak luzu na zaworach, nagar na powierzchni przylgni zaworów, zbyt wczesny kąt otwarcia zaworów powoduje dla zaworów ssących wepchnięcie spalin do kolektora ssącego. Paliwo które tam oczekuje zostaje podgrzane i rozmieszane ze spalinami. Powoduje to obniżenie temperatury spalania (coś jak EGR). Pierwszy objaw to wzrost...
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Objaw gaśnięcia na rozgrzanym w tym modelu dawał uszkodzony czujnik na wale, oczywiście twój przypadek nie musi być analogicznym. A ta lampka oleju oznacza, wiadomo niskie ciśnienie - zużycie motoru..
Dobra Panowie. Nowy objaw. Wymieniłem dla świętego spokoju, przewody paliwa zasilające, ogólnie trzymały się na słowo honoru, a na powrót niestety brakło funduszy... Zamontowałem na przewodzie dodatkowy zaworek zwrotny, bo miałem wrażenie, że ten z pompy nie trzyma. Dalej nie odpala. I Objaw(ciekawostka) Samochód gdy jest kręcony kopci z wydechu, to...
Palca nie wymieniałem bo nie był zużyty wcześniejszy właściciel musiał wymienić. Ale nie daje mi to spokoju wiele aut naprawiłem a ze swoim mam problem. Nie daje mi spokoju regulator ciśnienia na listwie. Jutro jeszcze go sprawdze bo zaobserwowałem i usłyszałem dziwny objaw o którym nie pisałem bo uważałem że słychać na kolektorze ssącym (kompresje)...
Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic : przy instalacji gazowej montowany jest emulator...
Cy silnik krokowy który znajduje się obok kolektora ssącego w czasie gdzy jest przekręcony zapłon na nie odpalonym silniku pracuje?? Dziś zauważyłem gdt sprawdzałem płyny a miałem przekręcony zapłon że silnk krokowy coś buczał i był ciepły czy to oznacza że jest uszkodzony czy to normalny objaw. Pozdrawiam
Witam mam taki problem z moim volvo po odpalanie na wolnych chodzi ok po podaniu gazu dławi się i strzela . wymieniłem kable świece cewkę czujnik położenia walu komputer przepustnice i nic nadal ten sam objaw . jade puszczam gaz i jak chce dodać dławi sie i strzeli w kolektor. Na kompie pokazuje błąd 121 "Masowy miernik przepływu powietrza lub czujnik...
Czyli masz system wolnossący gazu i chyba w kazdej takiej konstrukcji taki objaw wystepuje (przynajmniej ja sie nie spotkałem zeby nie wystepował) Skoro piszesz ze wcześniej tego nie było to moze wystarczy zregenerować parownik gazu są do kupienia odpowiednie zestawy, Innym wyjściem jest założenie dodatkowego zaworu na dolocie gazu do kolektora ssącego...
Pojawił się nowy problem. Po wymianie pompy wtryskowej samochód bardzo ciężko wchodzi na obroty, dopiero przy 2500rpm zaczyna ciągnąć. Zakładałem, że to może być kwestia ECU więc kupiłem ECU od tego samego samochodu co była pompa wtryskowa. Samochód nie jeździ lepiej, w dodatku Check Engine nie gaśnie przy 2000rpm tylko bardzo losowo, ale zakładam,...
Witam. Mam problem z fiatem Punto 2 silnik 1.2 z 2001r. Auto po kolizji. Wymieniony rozrząd. Objaw jest taki odpala i gaśnie. Sprawdzałem iskra jest, paliwo dochodzi do listwy wtryskiwaczy czyli pompa paliwa OK, natomiast kiedy wyjme wtryskiwacze z kolektora ssącego poda 2-3 razy mgiełkę i zanika. Dodam iż na krótko tz, lejąc jakiś spraj na przepustnice...
Ja jednak proponował bym sprawdzić te świece i przewody zapłonowe... Układy zapłonowe to podstawowy problem instalacji gazowych i strzelanie w kloektor ssący to pierwszy objaw zużytych świec albo przebicia na izolatorze przewodu zapłonowego. W pełnych wtryskach objętoścć kolektora ssacego jest stosunkowo duża, to powoduje dużą bezwładność podciśnieniową...
sprawdź czy na pb jest podobny objaw, jeśli tak to powinno ci pokazać wypadanie zapłonu na kilka cylindrach, a to jest efekt odcinania wtryskiwaczy benzyny przez komp wtrysku, jednoczeście odetnie ci gaz bo nie będzie impulsu z orginalnych wtryskiwaczy. a to wszystko jest wynikiem złej emisji spalin( za dużo powietrza przypuszczam), częstym problemem...
skoro jeśli nie używasz dłużej gazu i wtedy pali bez pudła a nawet krókie jego włączenie powoduje nawrót problemów, to albo nie trzymają wtryskiwacze gazowe albo do kolektora ssącego dostaje się gaz z przewodu podciśnienia uszkodzonego reduktora. Przy pompcy wody z ludwikiem czy innym detergentem sprawdź po wyłączeniu auta na gazie czy z wężyków wtryskiwaczy...
Witam. Mam dość dziwną sytuację z autem Audi A3 2.0 FSI AXW. Mianowicie nagle przestał odpalać i nie pojawia się ciśnienie na listwie wtryskowej. Wcześniej wszystko działało i auto miało moc. Auto raz na tysiąc prób odpali, ale kompletnie nie ma mocy. Pierwszym błędem, który się pojawił, to P0193 - czujnik ciśnienia paliwa G247 (zwarcie z plusem)....
Ja twierdzę zupełnie inaczej. Ani kolektor ssący ani turbo nie są chłodzone cieczą a z tymi testami to różnie bywa. Kiedyś miałem benzynowca (obecnie takich nie diagnozuję) i tam przy walniętej uszczelce wzrastała mi temperatura (ale tylko na wskaźniku na zegarach bo był to Golf 2). Żadnych plam oleju w płynie chłodzącym nie było a mimo to wywalało...
Witam,mam problem z moim wladkiem,wymieniono w nim cylindry, tłoki, głowice,pompa po regeneracji,zmienione końcówki wtrysków,wtryski po sprawdzeniu,pierwszy niepokojący objaw pojawił się podczas ciągnięcia PUSTEJ przyczepy ciągnik zgasł i nie chciał obrócić wałem tak jak by się zatarł,jak trochę ostygł odpali bez problemu wypluwając wielką chmurę czarnego...
Witam Może po pierwsze sprawdź usterki poprzez odczytnp BOSCH KTS 200 Proponuje niech ktoś zwiększy prędkość obrotowa silnika na luzie i sprawdź szczelność węży od turbo sprężarki do kolektora ssącego(czy nie słychać charakterystycznego świstania ), cienkie węże sterujące od zaworu EGR oraz doładowania(jeśli takowe wystepuja-nie znam za dobrze tego...
Witam, mam dość tego auta. Przyjechał na falujące obroty, rozebrałem przeputnice, wyczyściłem, wymieniłem krokowy bo był pęknięty - nic nie pomogło. Kupiłem drugą całą przeputnicę i dalej to samo. Objaw: odpalam zimnego, obroty około 1100 i powoli rosną do 2000. Od chwili gdy się troszkę nagrzeje zaczyna falować od 1100 do 2000. Gaszę i odpalam ponownie...
Witam. Pozwolę się podłączyć do tematu. Mój problem jest następujący. Mam Lagunę 2 1,8 16v z gazem. Od około 3 tygodni mam następujący objaw. Auto zapala. Podczas jazdy na przykład podczas zmiany z 3 na 4 bieg gdy wciskam sprzęgło obroty spadną do około 1500 obr i stoją. Gdy dojadę do skrzyżowania i zwalniam praktycznie zatrzymuje auto obroty spada...
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
Witam. Pozwolę się podłączyć do tematu. Mój problem jest następujący. Mam Lagunę 2 1,8 16v z gazem. Od około 3 tygodni mam następujący objaw. Auto zapala. Podczas jazdy na przykład podczas zmiany z 3 na 4 bieg gdy wciskam sprzęgło obroty spadną do około 1500 obr i stoją. Gdy dojadę do skrzyżowania i zwalniam praktycznie zatrzymuje auto obroty spada...
Witam!!! Miałem podobny problem z moim 1.6 SR. Ale objawiło mi się to w dwojaki sposób. 1. Słabo odpalał na zimnym i ciepłym: Wymieniłem świece, akumulator, czujniki temperatury, przewody WN, czujnik położenia wału, czujnik rozrządu, uszczelki na kolektorze ssącym, regulator ciśnienia paliwa, przepustnicę, pompę paliwa i dalej ten sam objaw. Sprawdziłem...
Ja się wyłamię i powiem, że Kadecik ma odpowietrzenie przez zbiornik z węglem aktywnym, jak każdy nowoczesny samochodzik. Ma być podciśnienie po odkręceniu korka wlewu paliwa, gdyż: opary są kierowane do kolektora ssącego. Na wolnych obrotach, gdy w silniku jest duże pociśnienie dodatkowo jest pobierane powietrze poprzez zbiornik z węglem aktywnym....
Problemu nie ma na benzynie tylko gdy jeżdżę na gazie. Co autor miał na myśli? Nie powinno być gdzieś przecinka? Sprawdzałem i gdy pod koniec trasy (4-5km)przełączę na benzynę i tak wyłączę samochód to później odpala bez problemu, a przy przełączeniu na gaz nie pojawiają się żadne problemy. To zakręć gaz na zbiorniku, bo taki objaw daje też ulatniający...
Mam poważny problem. Posiadam jeździdło daewoo nexia z silnikiem 1,5 8V. Zawsze działało, nawet mi do głowy nie przyszło że może nie chodzić. Samochód rok temu został zagazowany. Instalacja działała bez problemu – gdy było zimno (poniżej 5 st) silnik musiał chwilę pochodzić by komputer zezwolił na przejście na gaz. Gdy było ciepło tak mniej więcej...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Wczoraj doszedłem do czegoś takiego że na zimnym silniku nic sie nie dzieje dopiero po przejechaniu ok 5km jest taki objaw po przełączeniu na neutral żeby silnik chodził na wolnych to dzieje sie tak obroty wzrastaja do 5000tyś. obr. i po 10sek. spadają i jest normalnie drugą dziwną rzeczą jest coś takiego że wcześniej jak zdiołem plastikową rure co...
"wymieniłem wiele rzeczy w tym kolektor ssący gdyż urwała się jedna łopatka otwierająca dolot" - takie dobre diesle a lopatki sie urywaja :lol: ale pociesze cie w bmw jest to samo demontuja kolektory i usuwaja te blaszki ktore sluza do gaszenia silnika ale nie wazne. Ten cooler tez moze sie przyczynic do tego ale ja strzelam w zawor sterujacy doladowanie...
Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forum. Temat który zamierzam przedstawic był juz klepany, jednak nie dopatrzylem sie problemu w silniku na pompowtryskach. Kupilem auto z tym problemem, objaw jest taki, podczas normalnej jazy wszystko ok przyspieszenie super, po przekroczeniu 3300-3500obr/min, jest objaw taki jakby turbo przestalo pracowac,...
Witam Serdecznie, Zaczęło się dwa dni temu, gdy podczas hamowania czuć było zapach spalonego oleju w kabinie. Trochę leciało z tyłu silnika olejem, więc pomyślałem że skapnęło na coś gorącego i daje to taki właśnie efekt. Poziom oleju na bagnecie był bez zmian więc kontynuowałem jazdę. Silnik od momentu zakupu czyli jakieś 20 tyś km temu w zakresie...
No to widać, że nabyłem okaz w postaci 1.6 twinsport. Wcześniej miałem problem z dymieniem (problem rozwiązany) okazała się uszkodzona membrana odmy (naprawa w Ostrowcu Świętokrzyskim szybko i bardzo sprawnie koszt 270 + podróż). W czasie gdy tak jeździłem to mrygała lampka silnika, (świeci się na stałe bo somdalambda za katalizatorem woła). Teraz objaw...
Chciałem przypomnieć link jaki podał Pawem1 na początku dyskusjihttp://jlnlabs.imars.com/bingofu... Ja niestety nie dysponuje w tej chwili ani kosiarką ani rurkami niczym, bo finansowo słabo, ale może ktoś ma większe możliwości. Przecież to bardzo prosta instalacja. Czy nie lepiej byłoby na początek spróbować skopiować dokładnie przedstawione...
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Taki błąd stwierdzono w serwisie Kia ale nie zrobiono mi diagnostyki ponieważ nie zgodziłem się u nich na wymianę świec, kabli, cewek oraz uszczelki pod pokrywą zaworów. Nie zgodziłem się na wymianę bo wszystko to było wymienione wcześniej i nic to nie pomogło. Wyczytałem gdzieś że zły styk na wtyczce tego czujnika daje podobne objawy a czasem wystarczy...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu gdyż mam podobny problem a nie chce smiecić nowym tematem. Dotyczący vectry b benzyna gaz 1.6 16v X16XEL, mianowicie najpierw nie palila na 1 cylinder. Po zasiegnięciu opini "fachowców" z których jeden wskazał cewke drugi przewody i świece, z uwagi na to ze autko kupiłem nie dawno i świece miały byc i tak wymienione...
haha sprzęgiełko na alternatorze też ma kolega pomysły :-) czytaj co piszą ... Swoja drogą kolega pisze ze kopci na niebiesko to znak że spala olej ale też że filtr powietrza jest zwilżony olejem a to oznacza nie domykanie się zaworów spowodowane właśnie olejem czyli tzw. odmę . Kolego zobacz jeszcze jedna rzecz, a mianowicie ściągnij przewód powietrza...
witam posiadam Vectre A 1.6i (c16nz jednopunktowy wtrysk) 90r. Pb/LPG. Problem polega na tym, że zaraz po odpaleniu lub ruszeniu auto zaczyna się dusić i zwalniać czy na benzynie czy na LPG, a dodawanie gazu powoduje jeszcze większe zamulenie(chyba że wcisnę pedał w podłogę to jakoś jedzie...) a na PB czasami potrafi kichnąć, potem mu przechodzi (trzeba...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Witam wszystkich. Padła mi w aucie turbina (silnik 130KM). Została zregenerowana - cały środek nowy. W aucie został wymieniony: olej, filtr oleju, filtr powietrza (sportowy). Wyczyszczone zostały węże dolotowe, EGR i kolektor ssący, intercooler. Po zamontowaniu turbiny słychać dość mocno jej pracę. W trakcie przyspieszania na I biegu nie ma odczucia...
Witam, Mam problem ze skuterem chińskiej produkcji Moto-Ventus Prymus II. Zakupiłem go pare dni temu ale od poczatku coś mi przestało nim chodzić. Gdy go odpalam to pochodzi chwilke (z 1 min) i po woli gaśnie. Mysalem ze to moze ten kranik podcisnieniowy nie dostarcza paliwa, wiec kupiłem nowy. Na nowym kraniku ten sam objaw. Gdy odłącze kranik podciśnieniowy...
Witam. Mam Mercedesa klasy E a dokładnie E 270 CDI z roku 1999 po lifcie. Moje auto ma objaw taki ze ma niskie ciśnienie kompresji na trzecim cylindrze. Miernik pokazał 19 za pierwszym pomiarem a drugi pomiar pokazał już 24 ale nie wiem czy było to mierzone na zimnym silniku czy na rozgrzanym. Proszę o jakąś drobną pomoc co może być przyczyna niskiej...
No wiec tak na kompie gaz działa od 17,5 % do 48,9% do podparcia jej na kolektorze gdzie jest taka śruba której ustawień nie dotykam. (śruba na imbus). Dziwi mnie trochę kąt wyprzedzenia zapłonu, czy nie za duzy na wolnych? A co do kata to wcześniej u mnie wystąpiła taka myśl, dodam że ostatniego tłumika nie mam, jest tylko blacha, a wnętrzności wywalone...
tak jak napisł kolega mam taką sama sytuację w swoim silniku w BMW 1,6 m40 silnik chodzi na wolnych obrotach prawidłowo a jak odkręcę korek wlewu oleju to zaraz obroty spadają i cały silnik kuleje, po zamknięciu wlewu obroty ponownie stają się równe i wszystko wraca do normy! dodam że z pokrywy zaworów do kolektora ssącego idzie dość gruby wężyk ,więc...
Witam, Bardzo proszę o pomoc, w mojej E83 3.0d LCI o przebiegu 245000km (autentycznym) stukają wtryskiwacze. Zakładam że to wtryskiwacze, paski sprawdziłem - koło pasowe wymieniłem. Objaw jest taki, że na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach silnik stuka pod obciążeniem - tzn. po włączeniu klimatyzacji lub zapięciu na skrzyni "D/R" Podczas załączonego...
Witam, Polonez jak w temacie, układ hamulców zwykły (nie lukas). Wszystko po kapitalnym remoncie. Wymienione: jeden zacisk, tarcze, klocki, tylne przewody, płyn, odpowietrzony dwa razy w odstępie niewielkiego przebiegu. Hamulce biorą równo, ale... Mam bardzo duży skok pedału hamulca, gdzieś tak do około połowy. Kombinowałem na różne sposoby, między...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
jak odłączysz silnik krokowy to auto będzie chodziło może ewentualnie troszkę podnieść obroty bo chodzi w trybie awaryjnym.... a kto ci powiedział że na gazie sonda jest niepotrzebna ??? niech gość się utopi jak opowiada takie bajki... masz auto na wtrysku więc powinieneś mieć według przepisów ITS jednostkę sterującą do instalacji gazowej i silnik krokowy...
Bry! Piszę bo przy wrocławskich wymieniaczach części to ja wymiękam. Kupiłem sobie super zadbane W211 E320 CDI w październiku. Było super, wersja awangarde z wstawkami z AMG wygląda i sprawowała się doskonale aż do ubiegłego miesiąca. Dopatrzyłem się wycieku spod chłodniczki oleju (ponoć klasyk) oraz spod uszczelki za EGRem na kolektorze ssącym. W tym...
Witam. Posiadam golfa 3 od listopada jest to rocznik 96 ze wspomaganiem .czytałem na forum już podobne tematy na temat mojego problemu lecz nie znalazłem rozwiązania . A mianowicie : odpalam samochód obroty automatycznie wskakuja na 3 tyś przekazuje ibnormalnie trzyma 900-1000 ale to jak samochód postój kilka godzin albo noc. Ale to w sumie mały problem...
Witam Pacjent to Renault Scenic 2001r 2.0 Benzyna ster silnika Sirius 34 Panowie ręce mi opadają z tą renówką. Chodzi o to że renówka ogólnie jeździ obroty ładnie stoją nie falują. Problem się zaczyna przy ruszaniu albo jeździe pod górkę kiedy trzeba dać gazu i silnik wkręca się z niskich obrotów na wyższe ale warunek gaz trzeba wcisnąć niemal do oporu...
Witam wszystkich zanim pozwoliłem sobie zacząć ten wątek próbowałem rozwiązać ten problem sam na własną lecz mój trud okazał się daremny. W czym rzecz mam problem z Astra 1.4 16V : Po pierwsze auto nie chciało nie chce odpalać udaje się to za którymś razem po dłuższym kręceniu: -podmieniony silniczek krokowy "rada mechanika" nie pomogło, po wpięciu...
panie i panowie, przy tym aucie wysiadają lokazlni elektrycy i dotychczas nie ma mocnego. To auto lubi się wyjątkowo mocno grzać aż bucha spod maski. U progu włączenia wentylatora chłodnicy występuje dziwny objaw, a raczej szereg objawów. Otóż najpierw obroty co minutę skaczą 900-1200. Słychać też co minutę syczenie pst-pst jakby wydawał je mały kompresorek,...
Silnik nie daje się uruchomić Dodano po 4 Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika. Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy. Dodano po 1 Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie...
zdjąć kolektor ssać kolektor ssać laguna grzałka kolektor ssać
zavoli regulacja komputer wolno stojący rejestrator point
sonoff basic konfiguracja sonoff basic
Brak napięcia w stacyjce - przyczyny i diagnostyka Immergas Zeus 25 - Przyczyny błędu E43