Nie, to typowy objaw uszkodzonej pompki paliwa. Ma dziurawa membranę i podlewa paliwem olej w misce. Przez nadmiar oleju w skrzyni korbowej zaczyna odmą zasysać te rozrzedzony olej do kolektora ssącego silnika. Stąd taki objaw. Regulator w tym silniku działa, albo nie. Jest prosty. Nigdy nie ma z nim problemów. No chyba że przeciwwagą się urwie. Ale...
Witam. Ja bym sugerował uszkodzenie czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Objaw by pasował.Najlepiej wykonaj test komputerowy.W pamięci sterownika powinna być usterka,którą spowodowało zdjęcie tego wężyka ,a w parametrach rzeczywistych dla tego czujnika powinno być nie prawdziwe wskazanie. Pozdrawiam.
Uszczelka pod kolektorem ssącym może dawać taki objaw.
Objaw nieszczelności pomiędzy gniazdem wtryskiwacza a kolektorem. Wymiana samych oringów na wtryskiwaczach z reguły nie przynosi spodziewanych rezultatów - trzeba wymienić zarówno gniazda (nowe wkręcać z płynnym uszczelnieniem), jak i oringi.
Raczej wygląda mi to na wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.Jesli jest nieszczelny to paliwo zapala się w kolektorze ssącym i jest objaw strzelania.Ps sprawdz jeszcze luzy zaworowe.Może któraś szklanka umarła :idea:
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Robiłem swojego czasu mase felicji, i bardzo często nierówno pracują jak wydmucha uszczelke pod kolektorem ssącym (są dwie). Objaw taki jak opisujesz. Zapobiegawczo mozna je wymienić koszt niewielki i godzinka roboty.
Witam. Ile ma przejechane na tym LPG? Na już zanim zgasisz auto, zakręć gaz na butli poczekaj aż samo przejdzie na benzynę i zobacz jak rano odpali - normalnie to masz parownik do wymiany. Jest jeszcze inna metoda - z parownika wychodzi cienki wężyk do kolektora ssącego, Zdejmij go z kolektora i załóż na niego strzykawkę jak do rana tłoczek wyjdzie...
A może wiesz: - jakie powinno być wskazanie napięcie mierzone miernikiem lub odczyt ciśnienia programem współpracującym z ELM327 czujnika MAP w kolektorze ssącym - czy sterownik może sam utworzyć sobie mapy wtrysków podczas jazdy autem chodzi o to czy można obejść się bez użycia Lexi - czy olej o zapachu paliwa na ściankach kolektora ssącego to normalny...
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
A może dpf jest zapchany i trzeba go przegonic na autostradzie żeby się wyczyścił. Poza tym oprócz ,,lejących" wtryskiwaczy, to brudny kolektor ssący daje też taki objaw. A filtr powietrza kiedy był wymieniany? Jak jest zanieczyszczony to mniej powietrza sie dostaje do komory spalania i wtedy jest nie właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Więcej paliwa...
Zobacz, jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku, przy wyłącznych wszystkich odbiornikach energii, w szczególności klima. Masz mieć 320-370 milibarów, jeśli powyżej 400, duża szansa, że zawory już ciasne, ale taki objaw daje też uchylony EGR, czy lekko przestawiony rozrząd. Oprócz ciśnienia możesz jeszcze...
Może nigdzie. Tylko wersję amerykańskie miały. A w Europie czasem montowano w kolektorze ssącym. Ogólnie w zasadzie zbędne. Zdrowy silnik zapala bez tego. Ty masz typowy objaw zużytych pompek wtryskowych i lub złego ustawienia rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/4204840800_...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
A czyściłeś przepustnicę? Gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania, to typowy objaw na brudną przepustnicę. KotS
Witam wszystkich a może jest uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym????? o tym nikt nie pomyślał , immo może być też przyczyną ale nie na 99 procent właśnie taki sam objaw daje uwalony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,mówię o tym bo nie dawno sam miałem taki problem w t4 ale benzyna .Moim zdaniem to może być też to .Rada:proszę sczytać...
Witam panowie, przychodzę do was z prośbą. Może już ktoś się spotkał z takim czymś, między innymi chodzi mi o Forda C-Maxa 2005 r. 1.8 benzyna/gaz QQDB. Wchodził na obroty po dodaniu gazu i nie chciał zejść. Był uszkodzony przewód gumowy od kolektora ssącego, który prowadzi do separatora oleju. Po wymianie już było okej, ale jest jeszcze jedna przyczyna,...
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Sprawdz czy przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Taki objaw miałem w Xsarze co ja się oszukałem a to byla pęknięta zaślepka w kolektorze ssącym.
Falujące obroty silnika to objaw zasysania lewego powietrza w układzie dolotowym silnika. Osobiście uważam że powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia wychodzące z kolektora ssącego.
1.8t i nierówna praca to częsty objaw. Zacznij od sprawdzenia czy mieszanka jest uboga czy bogata (najczęściej uboga). Jeśli uboga - sprawdź szczelność układu ssącego. Sprawdź stan zaworka jednokierunkowego pod kolektorem i szczelność membrany na zaworze odmy.
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi...
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
wszystko się zgadza ale tez może to być lewe powietrze (dziurawy wąż) od filtra powietrza do kolektora ssącego auto odpala ale jak dodajesz gazu to się dusi kable wysokiego napięcie objaw pali na jeden gar ale nie dusi się, chyba ze świece to już inna sprawa
Ja miałem podobny objaw w Polo 1.0 AUC. Okazało się, że rduktor przepuszczał gaz przez wężyk podciśnieniony do kolektora ssącego. Po wymianie membran i filtrów problem znikł. Tylko ja mam sekwencję.
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
Hm. Teraz tak pomyślałem, że mam jeszcze pewne inne objawy. Na postoju jest zwłoka przy gwałtownym dodaniu gazu i silnik chwilę przytrzymuje obroty przy zmianie biegu. Tłumaczyłem to tym, że ten typ tak ma (duża pojemność kolektora ssącego, długi trakt dolotowy - duża bezwładność układu) ale może to jednak jest objaw usterki.. Ps. georgesgr czy masz...
Miałem podobny objaw, auto na biegu jałowym chodziło jakby na trzech cylindrach i gasło przy przerzucaniu biegu w szczególności podczas jazdy na gazie. Przyczyną była nieszczelność w kolektorze ssącym, w miejscu gdzie jest zamontowany map sensor.
Typowy objaw przy nie wyregulowanym gazie , lub utwardzonej przeponie. po zatrzymaniu silnika do kolektora ssącego rozpręża się dodatkowa dawka gazu, gdy ponownie uruchamiasz silnik to dodatkowo dostaje benzynę i silnik jest zalewany. Po dłuższym postoju gaz odparowuje i silnik pali od kopa.
Moze byc tez objaw ze silnik pracuje np na 3 cyl. Moga falowac obroty. Mozna potwierdzic uszczelke polewajac miejsce laczenia lekko woda najlepeij goraca
Witam Wszystkich ! Potrzebuje pomocy w naprawie Corsy B 1.0 12v , objaw jest taki, iż po gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący,i z opóźnieniem reaguje na gaz.Po wypięciu czujnika temp . płynu chłodzącego jest ok.Po wypięciu czujnika wałka rozrządu zero reakcji silnik nadal pracuje "? Ostatnio wymienione świece ,cewka zapłonowa,pompa paliwa...
Powodem moich bolączek z odpalaniem były wtryski nie paliwa, a gazu które popuszczały gaz do kolektora ssącego oraz wadliwy parownik. Sonda lambda była na mostki zamiast połączona jednolitym kablem. Objaw to silny zapach gazu wokół samochodu chwilę po zgaszeniu. Tylu fachmanów się głowiło... A teraz odpala praktycznie do strzała bez znaczenia czy zimny...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Samochód często gąśnie przy zatrzymaniu przed światłami . Z tym problemem można poradzić sobie samemu. Należy odwrócić (od grila) wlot powietrza zimnego do filtra powietrza.Wystarczy zwykle o 90stopni. Ten objaw wystepuje dlatego iż silnik dostaje więcej powietrza niż gazu (wciskane jest w kolektor ssący). W pozostaej kwesti Pańskiego postu nie jestem...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Miałem już taki przypadek w tym silniku. Objaw był typowy dla uszczelki pod głowicą. Facet kupił auto z Niemiec dużo taniej bo Niemcy nie mogli sobie poradzić, nawet silnik wymienili i nic, ja zrobiłem głowicę i dalej to samo. W końcu zacząłem przeglądać wszystko i okazało się że uszkodzony jest podgrzewacz, umieszczony pomiędzy kolektorem ssącym a...
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Witam użytkowników! Zamierzam kupić Fiata Bravo 1,4 z 1997 roku. Nie chcę się rozwodzić nad pytaniem, czy warto. W oglądanym egzemplarzu występował taki objaw: Po włączeniu silnika było słychać stukot z okolicy silnika. Po obejrzeniu silnika stwierdziliśmy, że poluzowany jest kolektor ssący- nie było jednej śruby. Kolektor podobno nigdy nie był wymieniany...
I jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem?Pisze bo wczoraj kumplowi przydażył się podobny przypadek a przyczyną był zawór powietrza dodatkowego(krokowy).Wstawiliśmy zamiast niego(tymczasowo) śrube od gazu (2generacja do regulacji mieszanki)i wszystko gra(wiadomo obroty z po rozgrzaniu wysokie).Objaw jak u ciebie nie chciał palić i zalewało świece....
Ad-rem. Zużyte prowadnice zaworowe, brak luzu na zaworach, nagar na powierzchni przylgni zaworów, zbyt wczesny kąt otwarcia zaworów powoduje dla zaworów ssących wepchnięcie spalin do kolektora ssącego. Paliwo które tam oczekuje zostaje podgrzane i rozmieszane ze spalinami. Powoduje to obniżenie temperatury spalania (coś jak EGR). Pierwszy objaw to wzrost...
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Objaw gaśnięcia na rozgrzanym w tym modelu dawał uszkodzony czujnik na wale, oczywiście twój przypadek nie musi być analogicznym. A ta lampka oleju oznacza, wiadomo niskie ciśnienie - zużycie motoru..
Dobra Panowie. Nowy objaw. Wymieniłem dla świętego spokoju, przewody paliwa zasilające, ogólnie trzymały się na słowo honoru, a na powrót niestety brakło funduszy... Zamontowałem na przewodzie dodatkowy zaworek zwrotny, bo miałem wrażenie, że ten z pompy nie trzyma. Dalej nie odpala. I Objaw(ciekawostka) Samochód gdy jest kręcony kopci z wydechu, to...
Palca nie wymieniałem bo nie był zużyty wcześniejszy właściciel musiał wymienić. Ale nie daje mi to spokoju wiele aut naprawiłem a ze swoim mam problem. Nie daje mi spokoju regulator ciśnienia na listwie. Jutro jeszcze go sprawdze bo zaobserwowałem i usłyszałem dziwny objaw o którym nie pisałem bo uważałem że słychać na kolektorze ssącym (kompresje)...
Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic : przy instalacji gazowej montowany jest emulator...
Cy silnik krokowy który znajduje się obok kolektora ssącego w czasie gdzy jest przekręcony zapłon na nie odpalonym silniku pracuje?? Dziś zauważyłem gdt sprawdzałem płyny a miałem przekręcony zapłon że silnk krokowy coś buczał i był ciepły czy to oznacza że jest uszkodzony czy to normalny objaw. Pozdrawiam
zdjąć kolektor ssać kolektor ssać laguna grzałka kolektor ssać
przewód poddasze głośniki studyjne inwerter protect
zasilanie awaryjne pieca sterowanie peltier
Schemat mechanizmu magnetofonu Unitra Wilga Jak zdjąć obudowę pralki Ardo, aby dostać się do grzałki?