Nie, to typowy objaw uszkodzonej pompki paliwa. Ma dziurawa membranę i podlewa paliwem olej w misce. Przez nadmiar oleju w skrzyni korbowej zaczyna odmą zasysać te rozrzedzony olej do kolektora ssącego silnika. Stąd taki objaw. Regulator w tym silniku działa, albo nie. Jest prosty. Nigdy nie ma z nim problemów. No chyba że przeciwwagą się urwie. Ale...
Witam. Ja bym sugerował uszkodzenie czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Objaw by pasował.Najlepiej wykonaj test komputerowy.W pamięci sterownika powinna być usterka,którą spowodowało zdjęcie tego wężyka ,a w parametrach rzeczywistych dla tego czujnika powinno być nie prawdziwe wskazanie. Pozdrawiam.
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Uszczelka pod kolektorem ssącym może dawać taki objaw.
Raczej wygląda mi to na wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.Jesli jest nieszczelny to paliwo zapala się w kolektorze ssącym i jest objaw strzelania.Ps sprawdz jeszcze luzy zaworowe.Może któraś szklanka umarła :idea:
Robiłem swojego czasu mase felicji, i bardzo często nierówno pracują jak wydmucha uszczelke pod kolektorem ssącym (są dwie). Objaw taki jak opisujesz. Zapobiegawczo mozna je wymienić koszt niewielki i godzinka roboty.
Na początek sprawdź szczelność kolektora dolotowego powietrza i kolektora wydechowego oraz przewodów podciśnieniowych wspomagania. Proponuję aby ktoś naciskał hamulec na uruchomionym silniku i słuchaj czy nie słychać ssania. Podobny objaw miałem gdy przewód podciśnieniowy był niedokładnie dokręcony opaską (utrata sprężystości). Powodzenia
A może wiesz: - jakie powinno być wskazanie napięcie mierzone miernikiem lub odczyt ciśnienia programem współpracującym z ELM327 czujnika MAP w kolektorze ssącym - czy sterownik może sam utworzyć sobie mapy wtrysków podczas jazdy autem chodzi o to czy można obejść się bez użycia Lexi - czy olej o zapachu paliwa na ściankach kolektora ssącego to normalny...
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
napisz coś wiecej np. czy ten objaw wystepuje na gazie czy na benzynie?? dalej czy przy wymianie rozrzadu albo czegoś innego nie zostala uszkodzona któras uszczelka w okolicach kolektora ssącego tzw falszywe powietrze, i kolejna rzecz czy nie masz jakis dziwnych dlawikow w układzie dolotowym gazownicy lubią to wstawiac w celu poprawienia ssania gazu...
A może dpf jest zapchany i trzeba go przegonic na autostradzie żeby się wyczyścił. Poza tym oprócz ,,lejących" wtryskiwaczy, to brudny kolektor ssący daje też taki objaw. A filtr powietrza kiedy był wymieniany? Jak jest zanieczyszczony to mniej powietrza sie dostaje do komory spalania i wtedy jest nie właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna. Więcej paliwa...
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
Może to być objaw braku spalania w którymś cylindrze ale wtedy grzała by się jedna rura.Taki sam objaw daje niedomykający się lub wypalony zawór wydechowy. Jeżeli grzeją się wszystkie rury to może być objaw niewłaściwie ustawionego zapłonu. Nie napisałeś czy jest to silnik MPI czy na gażnikach. w silniku wtryskowym mógłby to być np czujnik temperatury...
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
Witam. Ile ma przejechane na tym LPG? Na już zanim zgasisz auto, zakręć gaz na butli poczekaj aż samo przejdzie na benzynę i zobacz jak rano odpali - normalnie to masz parownik do wymiany. Jest jeszcze inna metoda - z parownika wychodzi cienki wężyk do kolektora ssącego, Zdejmij go z kolektora i załóż na niego strzykawkę jak do rana tłoczek wyjdzie...
Trochę to trwało ale udało mi się sprawdzić opisane czujniki wydają się być ok. Uszczelniłem kolektor i sprawdziłem wszystkie przewody do niego dochodzące niestety nic się nie poprawiło. Dziś po próbie auto po wyżej opisanych zabiegach odpiołem przepływomierz na ciepłym silniku na Pb obroty auta ustabilizowały się i wynosiły około 800 po ponownym podpięciu...
Tak, jest tam "wielopunkt" w półsekwencji czyli jakby pół wielopunktu... Sekwencja wtryskiwaczy to :1,4 - 2,3. Połączenia z ecu są jak w schemacie zamieszczonym w pierwszym poście, nawet kolory przewodów się zgadzają. Są jednak drobne różnice. Pozdrawiam. Szymon. Dodano po 4 Witam ponownie. Podciśnienia sprawdzone, nic nie wykryłem budzącego podejrzenie...
Spróbuje jeszcze zamienić wtryski miejscami, Przy gumkach wtrysków w kolektorze nieszczelności raczej nie ma,bo na wolnych psikałem pakiem wokół gniazd wtrysków i nie powodowało to zaburzeń obrotów silnika, chyba ze przy większym ssaniu coś się dzieje,czyli jak dodaje gazu przy obciążeniu silnika. Dziwne jest to ze objaw całkowicie ustąpił po założeniu...
Witam wszystkich a może jest uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym????? o tym nikt nie pomyślał , immo może być też przyczyną ale nie na 99 procent właśnie taki sam objaw daje uwalony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ,mówię o tym bo nie dawno sam miałem taki problem w t4 ale benzyna .Moim zdaniem to może być też to .Rada:proszę sczytać...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Może nigdzie. Tylko wersję amerykańskie miały. A w Europie czasem montowano w kolektorze ssącym. Ogólnie w zasadzie zbędne. Zdrowy silnik zapala bez tego. Ty masz typowy objaw zużytych pompek wtryskowych i lub złego ustawienia rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/4204840800_...
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi...
A czyściłeś przepustnicę? Gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania, to typowy objaw na brudną przepustnicę. KotS
Sprawdz czy przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Taki objaw miałem w Xsarze co ja się oszukałem a to byla pęknięta zaślepka w kolektorze ssącym.
wszystko się zgadza ale tez może to być lewe powietrze (dziurawy wąż) od filtra powietrza do kolektora ssącego auto odpala ale jak dodajesz gazu to się dusi kable wysokiego napięcie objaw pali na jeden gar ale nie dusi się, chyba ze świece to już inna sprawa
Co do iskry to są tam cewki indywidualne na każdej jest iskra myślałem już że może przekłamuje czujnik położenia wału lecz vag powinien meldować brak zgodności z czujnikiem fazy rozrządu , oraz byłoby spalanie detonacyjne w kolektorze ssącym lub wydechowym a tu nic . Tylko jedyny objaw to próba chwytania na jeden cylinder, co do samoregulatorów zaworowych...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Hm. Teraz tak pomyślałem, że mam jeszcze pewne inne objawy. Na postoju jest zwłoka przy gwałtownym dodaniu gazu i silnik chwilę przytrzymuje obroty przy zmianie biegu. Tłumaczyłem to tym, że ten typ tak ma (duża pojemność kolektora ssącego, długi trakt dolotowy - duża bezwładność układu) ale może to jednak jest objaw usterki.. Ps. georgesgr czy masz...
Sprawdz jeszcze czy nie jest uszkodzona uszczelka pomiedzy kolektor - gaznik(może ssać lewe powietrze ) obroty wtedy są nie równe. Robiłem kiedyś takiego cienkasa ,objawy takie jak piszesz po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowica.
Falujące obroty silnika to objaw zasysania lewego powietrza w układzie dolotowym silnika. Osobiście uważam że powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia wychodzące z kolektora ssącego.
Powodem moich bolączek z odpalaniem były wtryski nie paliwa, a gazu które popuszczały gaz do kolektora ssącego oraz wadliwy parownik. Sonda lambda była na mostki zamiast połączona jednolitym kablem. Objaw to silny zapach gazu wokół samochodu chwilę po zgaszeniu. Tylu fachmanów się głowiło... A teraz odpala praktycznie do strzała bez znaczenia czy zimny...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Typowy objaw przy nie wyregulowanym gazie , lub utwardzonej przeponie. po zatrzymaniu silnika do kolektora ssącego rozpręża się dodatkowa dawka gazu, gdy ponownie uruchamiasz silnik to dodatkowo dostaje benzynę i silnik jest zalewany. Po dłuższym postoju gaz odparowuje i silnik pali od kopa.
Ja miałem podobny objaw w Polo 1.0 AUC. Okazało się, że rduktor przepuszczał gaz przez wężyk podciśnieniony do kolektora ssącego. Po wymianie membran i filtrów problem znikł. Tylko ja mam sekwencję.
Samochód często gąśnie przy zatrzymaniu przed światłami . Z tym problemem można poradzić sobie samemu. Należy odwrócić (od grila) wlot powietrza zimnego do filtra powietrza.Wystarczy zwykle o 90stopni. Ten objaw wystepuje dlatego iż silnik dostaje więcej powietrza niż gazu (wciskane jest w kolektor ssący). W pozostaej kwesti Pańskiego postu nie jestem...
Witam Wszystkich ! Potrzebuje pomocy w naprawie Corsy B 1.0 12v , objaw jest taki, iż po gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący,i z opóźnieniem reaguje na gaz.Po wypięciu czujnika temp . płynu chłodzącego jest ok.Po wypięciu czujnika wałka rozrządu zero reakcji silnik nadal pracuje "? Ostatnio wymienione świece ,cewka zapłonowa,pompa paliwa...
1.8t i nierówna praca to częsty objaw. Zacznij od sprawdzenia czy mieszanka jest uboga czy bogata (najczęściej uboga). Jeśli uboga - sprawdź szczelność układu ssącego. Sprawdź stan zaworka jednokierunkowego pod kolektorem i szczelność membrany na zaworze odmy.
Mam poważny problem. Posiadam jeździdło daewoo nexia z silnikiem 1,5 8V. Zawsze działało, nawet mi do głowy nie przyszło że może nie chodzić. Samochód rok temu został zagazowany. Instalacja działała bez problemu – gdy było zimno (poniżej 5 st) silnik musiał chwilę pochodzić by komputer zezwolił na przejście na gaz. Gdy było ciepło tak mniej więcej...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Moze byc tez objaw ze silnik pracuje np na 3 cyl. Moga falowac obroty. Mozna potwierdzic uszczelke polewajac miejsce laczenia lekko woda najlepeij goraca
Miałem podobny objaw, auto na biegu jałowym chodziło jakby na trzech cylindrach i gasło przy przerzucaniu biegu w szczególności podczas jazdy na gazie. Przyczyną była nieszczelność w kolektorze ssącym, w miejscu gdzie jest zamontowany map sensor.
I jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem?Pisze bo wczoraj kumplowi przydażył się podobny przypadek a przyczyną był zawór powietrza dodatkowego(krokowy).Wstawiliśmy zamiast niego(tymczasowo) śrube od gazu (2generacja do regulacji mieszanki)i wszystko gra(wiadomo obroty z po rozgrzaniu wysokie).Objaw jak u ciebie nie chciał palić i zalewało świece....
Witam!!! Miałem podobny problem z moim 1.6 SR. Ale objawiło mi się to w dwojaki sposób. 1. Słabo odpalał na zimnym i ciepłym: Wymieniłem świece, akumulator, czujniki temperatury, przewody WN, czujnik położenia wału, czujnik rozrządu, uszczelki na kolektorze ssącym, regulator ciśnienia paliwa, przepustnicę, pompę paliwa i dalej ten sam objaw. Sprawdziłem...
Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic : przy instalacji gazowej montowany jest emulator...
Palca nie wymieniałem bo nie był zużyty wcześniejszy właściciel musiał wymienić. Ale nie daje mi to spokoju wiele aut naprawiłem a ze swoim mam problem. Nie daje mi spokoju regulator ciśnienia na listwie. Jutro jeszcze go sprawdze bo zaobserwowałem i usłyszałem dziwny objaw o którym nie pisałem bo uważałem że słychać na kolektorze ssącym (kompresje)...
Ad-rem. Zużyte prowadnice zaworowe, brak luzu na zaworach, nagar na powierzchni przylgni zaworów, zbyt wczesny kąt otwarcia zaworów powoduje dla zaworów ssących wepchnięcie spalin do kolektora ssącego. Paliwo które tam oczekuje zostaje podgrzane i rozmieszane ze spalinami. Powoduje to obniżenie temperatury spalania (coś jak EGR). Pierwszy objaw to wzrost...
Witam użytkowników! Zamierzam kupić Fiata Bravo 1,4 z 1997 roku. Nie chcę się rozwodzić nad pytaniem, czy warto. W oglądanym egzemplarzu występował taki objaw: Po włączeniu silnika było słychać stukot z okolicy silnika. Po obejrzeniu silnika stwierdziliśmy, że poluzowany jest kolektor ssący- nie było jednej śruby. Kolektor podobno nigdy nie był wymieniany...
Ja jednak proponował bym sprawdzić te świece i przewody zapłonowe... Układy zapłonowe to podstawowy problem instalacji gazowych i strzelanie w kloektor ssący to pierwszy objaw zużytych świec albo przebicia na izolatorze przewodu zapłonowego. W pełnych wtryskach objętoścć kolektora ssacego jest stosunkowo duża, to powoduje dużą bezwładność podciśnieniową...
Witam Serdecznie, Zaczęło się dwa dni temu, gdy podczas hamowania czuć było zapach spalonego oleju w kabinie. Trochę leciało z tyłu silnika olejem, więc pomyślałem że skapnęło na coś gorącego i daje to taki właśnie efekt. Poziom oleju na bagnecie był bez zmian więc kontynuowałem jazdę. Silnik od momentu zakupu czyli jakieś 20 tyś km temu w zakresie...
Dobra Panowie. Nowy objaw. Wymieniłem dla świętego spokoju, przewody paliwa zasilające, ogólnie trzymały się na słowo honoru, a na powrót niestety brakło funduszy... Zamontowałem na przewodzie dodatkowy zaworek zwrotny, bo miałem wrażenie, że ten z pompy nie trzyma. Dalej nie odpala. I Objaw(ciekawostka) Samochód gdy jest kręcony kopci z wydechu, to...
Witam. Mam problem z fiatem Punto 2 silnik 1.2 z 2001r. Auto po kolizji. Wymieniony rozrząd. Objaw jest taki odpala i gaśnie. Sprawdzałem iskra jest, paliwo dochodzi do listwy wtryskiwaczy czyli pompa paliwa OK, natomiast kiedy wyjme wtryskiwacze z kolektora ssącego poda 2-3 razy mgiełkę i zanika. Dodam iż na krótko tz, lejąc jakiś spraj na przepustnice...
0.7 jest dobre dla silnika dopręzonego.Dla zwykłego powolniaka może rodzić problemy z jazdą na benzynie. Trzyelektrodowe nie wnoszą wiele,bo zawsze i tak działa jedna elektroda.Jest to też świeca z iskrą "boczną". Będzie działać,ale to w dalszym ciągu wynalazek.Zwiększy jednak żywostość trzykrotnie jeśli chodzi o wypalanie. Problem w tym że jest malo...
Witam Może po pierwsze sprawdź usterki poprzez odczytnp BOSCH KTS 200 Proponuje niech ktoś zwiększy prędkość obrotowa silnika na luzie i sprawdź szczelność węży od turbo sprężarki do kolektora ssącego(czy nie słychać charakterystycznego świstania ), cienkie węże sterujące od zaworu EGR oraz doładowania(jeśli takowe wystepuja-nie znam za dobrze tego...
Witam, posiadam auto jak w temacie. Silnik ten sam co w W124 i W126 tzn 2.6 benzyna 6 cylindrów. Instalacja gazowa BRC, zwykła (1 gen). Kupiłem auto uszkodzone, nie pamiętam czasów gdy pracowało poprawnie, a mówiąc ściślej gdy wogóle pracowało. Udało mi się doprowadzić do tego że po ciężkich kilkuminutowych mękach rozrusznika auto odpala na gazie. Zdarza...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu gdyż mam podobny problem a nie chce smiecić nowym tematem. Dotyczący vectry b benzyna gaz 1.6 16v X16XEL, mianowicie najpierw nie palila na 1 cylinder. Po zasiegnięciu opini "fachowców" z których jeden wskazał cewke drugi przewody i świece, z uwagi na to ze autko kupiłem nie dawno i świece miały byc i tak wymienione...
Witam Pacjent to Renault Scenic 2001r 2.0 Benzyna ster silnika Sirius 34 Panowie ręce mi opadają z tą renówką. Chodzi o to że renówka ogólnie jeździ obroty ładnie stoją nie falują. Problem się zaczyna przy ruszaniu albo jeździe pod górkę kiedy trzeba dać gazu i silnik wkręca się z niskich obrotów na wyższe ale warunek gaz trzeba wcisnąć niemal do oporu...
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot ciśnienie kolektor ssać
zamek kabina huawei b2368 agregacja dziać bojler ariston
renault df101 tylko zegar integra
Wpływ wypiętego przewodu podciśnienia na odpalanie VW LT 2.5 Opóźnione działanie hamulca górskiego w Volvo - przyczyny i diagnostyka