Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
Sprawdź wężyki od podciśnień turbo. Sprawdź też grube węże od sprężenia do kolektora, czy nic nie spadło, ew pękło. Zobacz, czy intercooler cały. Mi kiedyś spadł taki gruby wąż za turbo i też mocy nie było, ale też silnik chodził głośniej. Słychać było szmery z kolektora ssącego.
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Może być przyczyną nieszczelność wlotu powietrza. Sprawdź wszystkie doloty do kolektora ssącego.
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
Ok dzięki, myślę że 10 Nm dla przepustnicy i dekla będzie ok. A ile dla kolektora ssącego.
Witam zanim uzyskalem odpowiedz wymyśliłem Obsady plastikowe wtryskiwaczy benzynowych w kolektorze ssącym. Tak jak kolega później dopisał reagował na spryskiwanie kolektora ssącego
Można naprawić. To audi, a nie wartburg żeby coś wywalać.
Na gazie czy na benzynie. Reset wartości wyuczonych i sprawdzenie szczelności kolektora ssącego.
Opisz sposób w jaki robiłeś adaptację. Sprawdzałeś styk biegu jałowego? Sprawdzałeś nieszczelności kolektora ssącego?
Problemem była nieszczelność kolektora ssącego.
Wymiana aku powinna załatwić problem z błędem drugim. Najpierw musisz uporać się z tym pierwszym czyli P1516. Świadczy on o usterce zaworka podciśnieniowego sterowania zmienną długością kanałów kolektora ssącego lub jego okablowaniem.
Sprawdż szczelność układu doładowania od turbiny do kolektora ssącego.
No na pewno coś się dzieje tylko co ? może uszczelniacze na zaworach a może samo czyszczenie coś da kolektora ssącego ????
Kopcenie na czarno i brak mocy oraz błąd przepływki może świadczyć o nieszczelnośći od filtra do turbo lub od turbo do kolektora ssącego .
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
nie wiem ile oleju było jak kupowałem auto ale w tej chwili jest go ponad maximum i jest koloru ciemny brąz Dodano po 4 wydaje m się że ten klekot słychać bardziej od kolektora ssącego
jeszcze mam pytanie wie ktos gdzie znajduje sie ten wtryskiwacz rozruchowy i jak wyglada bede wdzieczny za odpowiedz przy kolektorze ssącym
Zdjęcie kolektora ssącego prawdę Ci powie .
Usterka jest sporadyczna i czasem występuje podczas jazdy. tzn. ? Założę się, że tam nie ma wcale podgrzewacza odmy - z takim rozwiązaniem spotkałem się tylko w wersjach amerykańskich - prosto to ustalić - popatrz czy do wężyka wychodzącego z pokrywy zaworów do rury powietrza jest podłączona wtyczka (dokładnie na wysokości kolektora ssącego).
Witam, przepraszam, że odgrzebuje temat ale chciałbym się zapytać czy udało się rozwiązać problem. U mnie te same objawy i nie wiem od czego zacząć wymianę.
Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam. Dodano po 8 Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam....
Dzięki za odpowiedź, układ regulacji długości kolektora ssącego jest sprawny.
witam podłączam się do tematu.Mam problem z immo może pomożecie Audi A4 1.8 se 2000 rok, został zgubiony kluczyk z pilotem,problem polega na tym że auto odpala ale włączają się światła awaryjne i nie można ich wyłączyć.Ratuje tylko odłączenie akumulatora. błędy 01370 Załączenie alarmu przez czujnik ruchu wewnątrz pojazdu 01374 Załączenie alarmu przez...
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
Ja stawiam na nieszczelność kolektora ssącego na tym cilindrze
sonda na kompie wykazuje zmienne dawki paliwa ..tzn....z odczytu wynika że raz za duża raz za mała dawka...zastanawiam sie nad lewym powietrzem..wszystkie węże i rury sprawdzałem..ale jak sobie dobrze przypominam to zaczeło sie dziać przy wymianie termostatu..a dojście do niego nie jest łatwe,mechanik wspominał coś o uchylaniu kolektora ssącego...może...
Jest taka możliwość! Zawór nazywa się trochę inaczej ; "odprowadzenia opar paliwa" do kolektora ssącego /już za przepustnicą/.
Sprawdź stan kolektora ssącego, dotyczy ewentualnej instalacji gazowej.
To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Witam, mam audi s6 4,2 v8 1999 rok ;mam problem z klapami kolektora ssącego są tak zacięte ze nie da się ich ruszyć próbowałem chyba wszystkiego a 1 dźwigienka już pękła czy jest jakiś sposób aby je uruchomić, wymienić a może można je osunąć Pomarzcie
A próbowałeś tylko sondę odłączyć? Silnik krokowy zostaw w spokoju. Jeszcze jedno jeżeli ustawiasz obroty wyciągnij wężyk odpowietrzenia komory korbowej taki sztywny, biały wchodzący do kolektora ssącego ok 5mm średnicy. Twój problem wywołuje wyłącznie sonda, wielu moich znajomych posiadających też audi miała ten sam problem z gazem.
Ad-audi B3 konieczna regulacja zapłonu i paliwa. Ad-audi C4 sprawdziłbym moduł zapłonowy,cewki czy na wszystkie cylindry pali,jeżeli jest gaz urządzenie do wydłużania kolektora ssącego,przepływomierz,filtr powietrza.
Chyba nie potrzebnie zasugerowalem się zaworkiem z passata od kolegi.A u mnie standardowo delikatnie nierówne obroty na jałowym ale mi to raczej nie przeszkadza,czasem potrafi na skrzyżowaniu przy próbie ruszenia mocno spaść z obrotami a nawet zgasnąć to mi najbardziej przeszkadza.Dodam że nowe świece,kable,cewka,wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica,wymienione...
Umyj zmywaczem w sprayu. Osusz powietrzem.I posyp mąką ziemniaczaną. Będzie widac skąd leci.
zamykam temat
Wynika na to, że podczas odpalania zimnego silnika dostaje dużego powietrza z odmy do kolektora ssącego. Skąd ta teoria? Masz jakieś potwierdzenie na to.
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Do instalacji, skrzyni, sprzęgła. Kolektora ssącego, wydechowego, komputera i do sterownika.
Witam. Audi A4 B5 1.6 AHL 1998r. Chciałem spytać tylko o wymianę. Kogoś kto to już robił. Wystarczy odpiąć kostkę elektryczną, odkręcić 2 torxy i wysunąć? czy coś jeszcze? i czy wyjdzie bez demontażu przodu auta lub unoszenia silnika ? Zdjęcie poglądowe.
Poodkręcać wszystkie śruby trzymające go z głowicami i egr. Następnie rwiesz go do góry.
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Witam.Spotykam się kilka razy w tygodniu.Wymienić obydwa i po sprawie. To najfajniejszy silnik w histori vw i audi-warsztatolubny.
Zobacz czy ci się nie wypięła wtyczka z MAP-sensora (ciśnienia w kolektorze ssącym).
Sprawdz czy do osprzętu silnika nie dodano nic nieoryginalnego , mam na myśli urządzenie do zubożania mieszanki ,celem otrzymanie certyfikatu EURO 4 . jeśli nie wiesz , zrób zdjecie dolotu , od filtra pow. - do kolektora ssącego i wrzuć tutaj.
Jeszcze jedno pytanie czy jeżeli membrana umieszczona w nim będzie uszkodzona to paliwo dostanie się do kolektora ssącego powodując zalanie????? Z góry dzięki!!:D
Kolektor rozebrany, decyzja - dorobienie łożyskowania od strony dźwigienek. Zobaczymy jak tokarzom to wyjdzie.
tu masz podobny problem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Cewki poszły na pierwszy ogień, sterownika nie mam jak podmienić. Dodano po 12 Po zdjęciu kolektora ssącego nie widać zaworów ssących.
Sprawdź ciśnienie w kolektorze ssącym.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową . Sprawdź skąd olej leje po kolektorze ssącym.
Egr jest elektryczny. Przykręcony do kolektora ssącego za klapą gaszącą.
Wepnij go w króciec w kolektorze ssącym
Witam Najlepiej to wepnij auto pod kompa i zobaczysz co pokaże,może być wina cewki czy nawet uszczelki pod kolektorem ssącym
Diagnosta wziął samochód na dokładniejsze oględziny i wyszło z komputera, że została wykryta nieszczelność w układzie dolotowym. Już się umówiłem na rozbiórkę kolektora ssącego w celu sprawdzenia, gdzie auto dostaje lewego powietrza. Dam znać czy udało się to naprawić. Termin na przyszłą środę.
Jak dla mnie najprawdopodobniej nieszczelność w kolektorze ssącym.
Sprawdź szczelność dolotu (popsikaj plakiem), odmy, sprawdź czy działają te siłowniki klap umieszczone z przodu na kolektorze ssącym
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Możliwe usterki aparat zapłonowy,przekażnik pompy paliwa. Nieszczelny kolektor ssący.
Ładne ciśnienie :) Sprawdź na wyłączniku jakie wartości masz w grupie 10. Chodzi o ciśnienie atmosferyczne i aktualne w kolektorze ssącym.
Witam Tak jak w opisie poszukuję rozwiązania błedów które pokazał mi vag Najbardziej interesuje mnie 2 bład. gdzie znajduje sie taki zawór jak wygląda . Prosze o pomoc Auto : Audi a4 b5 1998r. 1.6 kod silnika AHL 520 Przepływomierz/Masomierz powietrza - g70/g19 przerwa lub zwarcie do masy 1243 zawór przełączający kolektora ssącego -N156 zwarcie do masy
Jak masz szum to w 110 najczesciej pekał wąż krótki przy kolektorze ssącym .
Nie chce napisać błędnie ale wydaje mi się że audi brał z podciśnienia w kolektorze ssącym
Należałoby się również przyjrzeć szczelności kolektora ssącego - możliwe że pociąga powietrze i mieszanka jest zbyt uboga
Najczęściej plus tam jest podawany TYLKO wtedy gdy rozrusznik pracuje, dodatkowo odłączany w zależności od temperatury przez załącznik wkręcony w kolektor ssący.
Witam chciałbym się dowiedzieć jak powinien działać mechanizm kolektora zsącego. Chodzi mi o to taką jakby plastikową kopułkę na kolektorze
Zdejmij i zaślep od strony kolektora przewód do serwa. Jeśli nie pomoże: plak w rękę i rozpylasz powoli koło kol. ssącego, serwa, DV, odmy, itd., aż praca silnika się wyrówna. Częstą przyczyną jest uszkodzony przewód odmy(kolanko plastikowe) pod kol. ssącym.
czujnik spalania stukowego napewno jest przykrecony bezpośrednio do bloku cylindrów (przeważnie pomiędzy II i III cylindrem pod kolektorem ssącym)
Sorki no właśnie takie ciśnienie na cylindrach na każdym-taka wiadomość od mechanika. Sam mówił, że to jest bardzo nietypowe Dzisiaj zapytałem jeszcze innego mechanika i ten twierdzi, że jest pęknięty kolektor ssący.
Wymieniłeś praepływomiesz, a sprawdziłeś parametry po wymianie? Może są takie same, czyli masz przeciek na in let( pomiędzy air mas a kolektor ssący )
1400 obrotów na ssaniu - nie rozwiązano. Mało który właściciel rozwiązał ten problem. Taka przypadłość ABC. Falowanie obrotów - przepuszczał zawór od lpg oraz nieszczelny dolot powietrza. Stukanie w głowicy - wymiana hydropopyhaczy, zaworków zwrotnych oleju w glowicach oraz zaworka w magistrali olejowej pod kolektorem ssącym.
Możesz zajrzeć do łańcucha rozrządu. Napinacze często padały, on również pełni funkcje zmiennej fazy rozrządu wałka ssącego. Sprawdziłbym też rury od odmy, te pod kolektorem ssącym. Głównie zwróć uwagę na tę idącą do bloku silnika, nad filtrem oleju.
Witam, Panowie, na wstępie proszę się na mnie nie denerwować, że pytam zamiast poszukać(próbowałem). Właśnie przymierzam się do zakupu Audi A4 1,9 TDI 110KM i nie bardzo się orientuję które roczniki mają pompę a które pompowtryski o ile w ogóle któreś mają pompowtryski. Jak zadzwoniłem do ASO, żeby zapytać, które roczniki są na wahaczach a które na...
ok jeżeli obstawiamy ze czujnik N75 jest ok ,to są dwa rozwiązania które jesteś sam w stanie zrobić jeżeli kręcisz troszkę śrubkami . Wymontowanie kolektora ssącego i turbiny . 1. Kolektor do umycia z jakiego kol wiek osadu a na pewno będzie. 2 Turbina rozebrać wyczyścić przeszlifować drobny papier ściernym polecam stronkę ze znanego portalu you ........
Koledzy musicie sprawdzić odmę silnika ,rurkę bagnetu,bagnet(miarka oleju) szczelność kolektora ssącego. Musi gdzieś ssać lewe powietrze! dziurawe serwo ? powodzenia!
Bardzo dziękuje za pomoc , miałeś racje . Jestem kilka dni po wymianie uszczelki pokrywy zaworów , uszczelek wtrysków oraz uszczelek kolektora ssącego i sucho . Uszkodzona była jedna warga uszczelki pokrywy zaworów w okolicy drugiej świecy , dokładnie było widać dopiero po zdjęciu kolektora ssącego . W samym kolektorze był delikatny film olejowy ewidentnie...
A sprawdzałeś wężyk z kolektora ssącego do do ECU?? Często też w samym ECU wężyk pęka i sterownik nie widzi ciśnienia..
Najpierw sprawdź czy jest iskra,poźniej wszystkie przewody od podciśnienia oraz od przedmochow z silnika.Ten silnik jak się "zaleje" paliwem to potem trudno go odpalić trzeba wykręcać świece.Jeżeli chcesz sprawdzić czy jest podawane paliwo to na włączonej pompie paliwowej trzeba ręką lekko unieść klapę (trzeba zdemontować tą dużą gumę mocowaną dużą...
A katalizator masz ? jak tak to wytnij na lpg jest dużo wyższ temeratura może jest już zatkany. Podłącz wakuometr do kolektora ssącego wciśnij gaz w podłoge i napisz co stało się ze wskazówką.
potrzebny spec do skasowania błędu z komputera - odnośnie klap wirowych kolektora ssącego - interesuje mnie całkowite wyrzucenie z kompa, żeby już nie sygnalizował tego typu błędów
tak jak koledzy napisali turbo sie skonczylo i olej dostał sie do kolektora ssącego powodując samozaplon :) w najlepszym wypadku tylko turbo w najgorszym caly silnik :)
Albo coś spadło z uszczelnienia kolektora ssącego albo to wina zaworu powietrza dodatkowego - zdejmij wtyczkę od zaworu powietrza dodatkowego i zobacz czy są wolne obroty. Pozdrawiam.
1. Najlepiej odczyt błędów na początek. 2. Sprawdź czy nie dostaję się lewe powietrze do kolektora ssącego . 3. Sprawdź w jakim stanie jest przepustnica może jest brudna i się zawiesza .
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
Sprawdź uszczelki kolektora ssącego i oring przepustnicy. Wraz ze starzeniem robią się jak plastik i tam może lewiznę brać.
Świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być. Szukam różnych rozwiązań.
Dzięki za odpowiedź. Właśnie wyczytałem że gaźnikowe Audi 80 posiada elektryczne podgrzewanie kolektora ssącego. Kontroluje to oddzielny mechaniczny termostat. Załącza grzanie jak silnik jest zimny i wyłącza je jak osiągnie bodajże 40 stopni. Ma to zapobiec oszronieniu gaźnika. Najwyżej podłącze pod ten czujnik do tego dołożę jakiś timer co wyłączy...
1.8t i nierówna praca to częsty objaw. Zacznij od sprawdzenia czy mieszanka jest uboga czy bogata (najczęściej uboga). Jeśli uboga - sprawdź szczelność układu ssącego. Sprawdź stan zaworka jednokierunkowego pod kolektorem i szczelność membrany na zaworze odmy.
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Wygląda nato ze masz usterkę w doładowaniu .Psprawdzaj jak wyglądają przewody od turbiny do kolektora ssącego chyba nasz tam gdzieś dziure . Diagnoza by się przydała było by łatwiej.
Ktoś mi powiedział że trzeba wymienić też wiązkę el. silnika bo w tej nie ma niby wyjścia na czujnik ciśnienia doładowania i regulator ciśnienia doładowania. Do komputera podłacza się wężyk od rury dolotowej kolektora ssącego i wydaje mi się że czunik ciśnienia jest w komputerze.
Wymieniłem cały komplet wtryskiwaczy na drugie.I problem jest cały czas ten sam.Nie miałem przyrządu do mierzenia ciśnienia,więc tego nie zrobiłem.Alw faktycznie powinienem zacząć od tego,a nie od wkładania wtryskiwaczy następnych.Sugerowalem się dużymi korektami ,na wszystkich cylindrach.Ake cały czas nie daje mi spokoju ten błąd P018 od kolektora...
0,08V na wolnych obrotach i zagrzany silnik . Jak pierwsza zasteruje korekte to jest koło 0,7V Te napięcia nie są ok. Poodpinaj z kolektora ssącego wszystkie rurki, odmę, serwo, evap i zaślep. Tak żeby tylko silnik ciągnął powietrze i nic więcej. W drugiej kolejności zostały ci tylko wtryskiwacze.
Hej znalazłem prądy i okazał się uszkodzony przekaźnik pompy - oddałem do regeneracji i już działa.. mam zasilanie na pompie paliwa.. - ale teraz nurtuje mnie jedno - czy ona powinna pracować przy jeździe na gaz..?? Szczerze to na razie pompa nie pracuje bo jest spalona ale podłączyłem żarówkę h4 do styków pompy i świeci pełnym blaskiem gdy jade na...
Jeden idzie do kolektora ssącego drugi powinien iść do siłownika podciśnieniowego przełączającego klapkę w filtrze ciepłe zimne powietrze.
pomby vacum maja tylko disle a u mnie wezyk idzie do kolektora ssącego moze jest zatkany albo cos ale jak to sprawdzic? zadnego zaworka nie widzialem a z serwa cisnienie jak sie wydostaje?
Witam. Problem wypadania zapłonów związany jest z uszkodzeniem pompy wysokich ciśnień. W pompie wysokich ciśnień uszkadza się uszczelniacz tłoczka pompy paliwa i paliwo przedostaje się do oleju, paliwo z oleju bardzo mocno paruje i przez odmę jak i pierścienie przedostaje się do kolektora ssącego i do komory spalania, dlatego jest zbyt bogata mieszanka,...
W silniku 1.6"AHL" przepustnica jest na lince, wiec co tam adaptować. Ściągnołem dziś rurę z przepływomierza, zatkałem ręką gdy silnik odpalony i rura zassała i silnik zgasł, nie odtykając rury nasłuchiwałem syczenia, takowe było słychać w okolicach kolektora ssącego. Dodano po 9 Niektórzy twierdza, że trzeba adaptować, więc zakładając, że trzeba to...
Witam serdecznie, jak w tytule świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być, proszę o szybką pomoc.
Napisz jaki posiadasz parownik w instalacji.Niekiedy w parowniku potrafi się uszkodzić zawór nadmiernego wzrostu ciśnienia (oring),wtedy po zgaszeniu silnika, gaz który pozostał w parowniku ,uchodzi do kolektora ssacego przez wężyk podciśnieniowy podłączony do parownika można to sprawdzić zdejmując ten wężyk z kolektora ssącego. warto wtedy przeczyścić...
wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy ciśnienie kolektora ssącego
zelmer predom głośne wirowanie pralki walkman kasetowy
ue40j5100aw tuner wymiana grzałki bojler
Jak zbudować keypad do drzwi na tranzystorach? Kondensatory sprzęgające do wzmacniacza lampowego: MKS czy MKP?