Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
mechanik śmiał, że to pancerne silniki, tłok rozwalony, ale wał, cylindry, głowica całe Jeśli faktycznie gładź cylindra nie ruszona, no to nic innego jak to, że ten tłok próbował sprężyć wodę a nie powietrze. Robiłem kiedyś taki podobny przypadek w Traficu 2.0 dci, też korba ugięta ale tłok i wał cały. Winnym okazała się chłodnica spalin zaworu EGR,...
Witam, mam problem z Peugeot 207 1.6VTI 120 KM. Po ostatniej jeździe wyskoczył check i tak jakby auto chodziło na 3 cylindry. Podpięliśmy komputer, to jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Gdy usuwamy błąd, auto chodzi normalnie i po chwili check wywala, wentylator się włącza i auto chodzi na 3 cylindry. Byłem u mechanika, to zmierzył mi kompresję,...
Kolego a sprawdziłeś wypadaniem zapłonu może okazać się również brak kompresji na cylindrze lub uszkodzony wtrysk paliwa ;) .
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
Rozrząd w krzakach, gdyby był wypalony któryś zawór ssący, to by nierówno pracował i nie miał kompresji na cylindrze
Witam. W pierwszej kolejności zmierz kompresję, to podpowie ci mniej więcej co jest uszkodzone. W takich sprzętach najlepiej najpierw rozebrać a potem dobierać po wymiarach.
Myślałem, że na jałowym jest spokój, a problem jest jedynie pod obciążeniem. Jak poszedł olej do cylindrów to bym proponował zacząć od kompresji - może się korba ugięła na 1 cylindrze i stąd takie objawy. Pytanie, czy szarpanie jest równomierne? Tzn. pojawia się regularnie, a nie co chwile zmienia częstotliwość
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
Wszystkie inne pracują, z wyjątkiem tych dwóch.
Witam. Moje auto cierpi na wypadanie zapłonu. Po sprawdzeniu cewki, świec, wtrysków, itp. postanowiłem zmierzyć kompresję. Na cylindrze 1, 2 i 3 kompresja wyniosła 14 bar, ale na cylindrze 4 było to już tylko 8 bar. Po próbie olejowej ciśnienie na cylindrze 4 wzrosło do 13 bar. Z ciekawości zajrzałem do cylindra endoskopem i zauważyłem rysy, które mnie...
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle. I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem Kolega chce psuć czy naprawiać? Ja polecam dobrać odpowiedniej średnicy długi kołek plastikowy by na śrubę regulacyjna nachodził na ścisk i po przekręceniu kręcił śrubę regulacyjną u mnie taki patent zdaje egzamin...
A czy jest możliwość że pasek ma swoją stronę tzn. Ma się kręcić w konkretną ? Bo może po prostu nie wiem pasek na tych kołach wieloklinowych się jakoś źle układa i może się sam przestawia ? Wydaje mi się że jak by doszło do uszkodzenia głowicy albo zaworów to by albo nie odpalił albo by kompresji nie było prawda ? Mogę się mylić jestem laikiem Nie,jak...
Majstrom, którym trzeba mówić co mają sprawdzić to ty podziękuj. Przyczyn może być mnóstwo, jak ma równą kompresję na cylindrach to falowanie obrotów może być spowodowane nieszczelnością w dolocie, jak kompresja nie równa to przy tym niby remoncie coś poszło nie tak.
Świeca oczywiście wymieniona - szukam przyczyn. jeśli chodzi o wypalenie elektrod to po prostu zużycie naturalne świecy (reszta pewnie wygląda tak samo) nagar to oczywiście spalony olej i tu przyczyny zasadniczo dwie: ciągnie olej przez prowadnice zaworów (uszczelniacze i/lub wypracowane prowadnice), popękane/zużyte pierścienie tłokowe i tu pomiar...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
Co wtrysk do sprężania ma? Jeżeli będzie sprawny a sprężanie 10 atm. to nigdy kompresji nie podniesie do 33.
Jak dwa cylindry obok siebie to często pęknięta uszczelka między tymi cylindrami (niby nic groźnego ale czasem blok ma wżer w tym miejscu i trzeba go planować). Na oko ciężko stwierdzić najlepiej średnicówka i pomiar cylindrów. Jak był cały to jeszcze można zrobić test przez na tych cylindrach z kompresją 0. Polega on na ustawieniu wału na badanym cylindrze...
Hej hitek. A nie prościej było wymienić silnik?? Na pewno nie było by problemu z dostaniem takowego. Jakoś nie wierzę w to, że skoro pierścienie są nowe, zawory szczelne, wałek rozrzadu nie wytarty, a głowica nie peknieta i nic nie widać. Nie wiem czy sam to robisz czy zleciłeś jakiemuś mechanikowi ale cudów nie ma. Żeby kompresja była tak niska to...
Czy dobrze pamietam, ze cylindry we francuzach liczy sie od skrzyni? Tak, liczy się od koła zamachowego, nie od rozrządu. Czy pamięć mnie nie myli, że cały czas miałeś kłopoty z 4 cylindrem? Mimo więc zamiany wtryskiwaczy 1 i 4 bardzo wysoka korekcja 140% nadal utrzymywała się na 4 cylindrze. Owszem, oznacza to spadek kompresji w cylindrze nr 4, ale...
Witam, pacjent Mazda 2, brak kompresji na 4 cylindrze i brak luzu pomiędzy szklanką a wałkiem. Tak samo na innych cylindrach jest kompresja, a na 4 brak. Cały chodzi silnik tylko na 3 gary.
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
Cześć! Właśnie jestem po samodzielnym mierzeniu kompresji w Golfie 4 '98, silnik AKL. Auto pali olej i ostatnio 2x nie przeszło przeglądu. Po wstawieniu do warsztatu mechanik zrobił mnóstwo małych i prostych rzeczy, żeby nabić rachunek ale kompresji mi nie zrobił. Auto wtedy przechodziło przegląd ale pewnie tylko dlatego, że mnie przy nim nie było....
Odnośnie diagnoz mechaników mam swoje zdanie, bo już byłem u takich co chcieli wymieniać każdą część a okazywało się, że problem był gdzieindziej, więc dlatego zawsze wolę wcześniej zapytać. Byłem dzisiaj w warsztacie, pierwsze wyskoczył błąd spalania na 1 i 3 cylindrze a finalnie się okazało, że jest brak kompresji na 2 cylindrze, więc prawdopodobnie...
No fajnie że podchodzisz z grubej rury ale gdzie dane odnośnie kompresji na cylindrach? Nieszczelność sprawdzana w dolocie? Luzy w normie mówisz? sprawdzane na zimnym czy ciepłym? Checka nie ma żadnego znaczy błędu? Korekty długoterminowe w okolicach zera? Czujnik temperatury poprawnie widzi temp? Nieszczelność w dolocie sprawdzona i dymarką też Błędy...
Wpływ na wypadanie zapłonu ma: Układ zapłonowy -iskra musi być bo na lpg jest ok.,swiece nowe,tylko jeden cylinder wypada Wtryskiwacze paliwa -wypadanie rozłożone w czasie na roznych wtryskiwaczach wyklucza jeden wtrysk,po grzebaniu przy siniku wypadający cylinder się naprawia i przeskakuje na inny wtryskiwacz.zanieczyszczenie malo prawdopodobne tak...
Cześć, Mam problem z Hyundaiem i40 1.7 CRDI – ropa przedostaje się do oleju. Historia: Po odebraniu auta od mechanika wszystko działało, ale po ok. 1000 km, silnik nagle zaczął wkręcać się sam na obroty, pojawił się biały dym. Okazało się, że padła przepustnica, potem również turbina, pompa wysokiego ciśnienia i EGR. Wtryski były regenerowane i sprawdzane....
Cisnienie oleju jest ok tylko co dziwne po sciagnieciu walkow czesc popychaczy twarda a czesc miekka. Tylko tam hdzie miekkie np na 2 cylindrze tam kompresja jest...Cyrk z tym wozem
hejdas80 niestety to są uroki tego VTI wypadanie zapłonu, jak go kupiłem sobie na święta w grudniu 2021 i taki prezencik co prawda zrobiłem nim przez 4 miesiace około 15kkm i nic mu nie było w czerwcu wymieniałem olej+ filtry i zachciało mi się płukanki silnika, nie wiem czy to ma związek z wypadaniem zapłonu ale od tego się zaczęło, albo zbieg okoliczności...
Do sprawdzenia: 1. czy nie ubywa płynu w chłodnicy 2. czy płyn ten nie ma plam oleju w zbiorniku 3. test kompresji na każdym cylindrze
Witam. Mam BMW 523i 3 l benzyna 204 KM. Opiszę całą sytuację: gdy zakupiłem w lutym auto, kopciło, wydawało mi się, że na szaro, nawet podczas jazdy, i brało około 1 l oleju na 1500 km. W marcu albo lutym wymieniłem uszczelkę pod miską olejową, bo był wyciek. Miesiąc później pompę wysokiego ciśnienia oraz drugi katalizator, przy czym przy wymianie był...
Jeśli luzy są na pewno szklankami można je wyregulować tylko dalej nie będzie wiadomo w jakim stanie zawory i gniazda czy nie są już nadpalone, ponoć przy ciśnieniu jakie mam 9 10 10 10 zawory jeszcze nie są konieczne do wymiany... Napisałem Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy)...
No tak, tylko do czego tu można się przyczepić skoro silnik chodzi cichutko ani nie kopci. Niby pomiar kompresji wyklucza nieszczelność w cylindrze a gdyby któryś wtryskiwacz lał to i silnik zachowywałby się chyba inaczej. Na myśl przychodzi jeszcze mikro pęknięcie głowicy lub w większości przypadków bez namysłu obwiniana "uszczelka pod głowicą", wolałbym...
w sumie to jest taka opcja, żeby ustawić rozrząd na znaki, oczywiście z paskiem, i mierzyć kompresję, albo szczelność. Jest szansa, że w którymś cylindrze obu zaworom się udało i nie będą pogięte. A jak będą tylko lekko trącone? Pomiar kompresji nie wykaże błędu a za kilkadziesiąt kilometrów zawór się wypali. Albo właśnie urwie się grzybek i narobi...
Witam. Temat zakładam chyba z powodu swojego lenistwa, połączonego z ciekawością, ale proszę o wyrozumiałość. Posiadam Opel Zafira 1,8L 115 KM z 1999 r. Autem jeżdżę od dwóch lat i muszę przyznać, że nie sprawiało mi większych problemów. Pewnego dnia po wyjściu z pracy odpalam, a silnik pracuje na trzy cylindry. Zgasiłem, znów odpaliłem, zapala ładnie,...
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
Witam, mam problem z silnikiem MTZ 80 w ciągniku. Po przegrzaniu płyn chłodniczy był wyrzucany przez korek. Zrobiłem test uszczelki i wyszło, że kompresja idzie do układu chłodzenia, więc zrobiłem remont: nowe zestawy motor detal, nowa głowica, ruski oryginał, klawiatura, panewki korbowodowe, ogarnięte korbowody, końcówki wtrysków i pompa po regeneracji....
Powodów może być wiele, niestety tylko na komputerze do sprawdzenia błędy. Może być upalona cewka zapłonowa lub świeca lub coś nie stykać. U mnie za pierwszym razem kiedy mocno przebierał i szarpał wystarczyło zgasić i zapalić i było dobrze lecz finalnie skończyło się wymianą cewek. Za drugim razem myślałem również, że to pewnie znowu to samo, lecz...
Po kasowaniu błędów, by ECU stwierdziło usterkę sondy 2, trzeba na ogół pojeździć >150km. Dzisiaj usterka wyskoczyła po 60km. 2ga sonda bada tylko sprawność katalizatora i ewentualnie wpływa na korekty długoterminowe. Skoro "tylko bada" zatem pójdę na razie w kierunku podanym przez kolegę (at)autodiag: BTW tam łatwo można usunąć kat w sofcie. Może...
Po założeniu głowicy i ponownej regulacji zaworów sytuacja nie uległa poprawie... a nawet mam wrażenie, że było trochę gorzej (to może być kwestia braku doświadczenia w ustawianiu zaworów albo jakiś inny mój błąd). Na następny dzień na zimnym silniku sprawdziłem kompresję: prawy "felerny" cylinder 75, lewy 55, po sprawdzeniu i małej korekcie zaworów...
Ten 1,2 to faktycznie średni silnik. Oprócz problemów z przeskakiwaniem nierzadkie sa problemy z brakiem kompresji na 3 cylindrze oraz padające cewki. W ogóle kultura pracy tego silnika jest bardzo wątpliwa. W Upie mam też silnik 3 garowy, 1 litrowy. Po silniku na jałowym nie słychać, ze to 3 cylindry. 1,2 to grzechotnik tzw.
Witam, taki 'rant' u gory tulei cylindra - dawniej nazywal sie 'progiem / wyrzezbionym przez pierscienie tlokowe' i jesli byl bardzo plytki / 1 - 2 'setki' - to 'dawno temu' usuwano taki prog / skrobakiem i montowano nowe pierscienie, niekoniecznie nawet na wiekszy szlif... Bo przy duzych srednicach tlokow, np. 90 - 100 mm / dopuszczalny lub montazowy...
Witam Panowie problem ten sam wypalony tłok, przy "strzale" i utracie kompresji na tym cylindrze auto dokulalo ok. 500m na najblizszy parking, zostalo wylaczone i oczywiscie laweta -cylinder z wypalonym tlokiem szlif cylindra 0.5mm + nowy tlok +0,5mm + honowanie wszystkich cylindrow, reszta tlokow oryginal -przy okazji wymienione wszystkie panewki glowne,...
Dziękuję za zainteresowanie. MirrexW, wiem, że błądzę, jednak wszyscy mechanicy, z którymi rozmawiałem, twierdzą, że to luzy zaworowe albo podparty zawór/przypalony. Nie komentują tego, że mój mechanik robił pomiary kompresji dwukrotnie na gorącym silniku dobrej klasy manometrem, nie jakąś zabawką, i za każdym razem na wszystkich cylindrach po kolei...
Mam paragon. Teraz się zastanawiam, co ten mechanik zrobił nie tak, że na jednym cylindrze rzekomo nie ma kompresji, a przed wymianą wtrysków była.
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
kompresji jednym cylindrze kompresji jednym cylindrze skoda husqvarna kompresji
przeróbka radia samochodowego tranzystor tesla kd503 pendrive odczytem danych
philips 42pfl3188 migomat iskrzy
Kod usterki 42F7EC w Mercedes Actros - AdBlue/SCR i ASA Wszystkie kontrolki świecą w Honda Civic X - przyczyny i diagnostyka