Witam zmierz kompresję na cylindrach.
Sterownik głupieje, bo wypadają zapłony na 4 cylindrze, niedopala mieszanki. Czego byś nie robił, to wszystko na nic, 10,5 bara to granica pewnego zapłonu w cylindrze. A waść masz 9, a nawet ponizej.
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Gaz jest w aucie? Szczelność dolotu sprawdzona? Jak wygląda kompresja na cylindrach?
Kompresje na 1 cylindrze.
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Wałek pd? Co to i czemu sluzy wałek pd jest to wałek od pompo-wtryskiwaczy sama głowica miała pęknięcie i u mnie pokazało to na próbie kompresji na poszczególnych cylindrach
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Witam, Mam problem z kompresorem Einhell 400/50 V2 dwutłokowym. Kompresor niewiele używany może 1-2 godzinki w sumie pracował. Zauważyłem , iż dziwnie zaczął pracować , jakby nierówno i lekko poszarpuje. Można zauważyć ,że jeden filtr powietrza ciągnie mocno powietrze , natomiast drugi dużo słabiej. Dodam, że wcześniej pompował pełen zbiornik w 1:45min...
To na razie zrób pomiar kompresji na cylindrach.
Termostat nie ma wpływu na szarpanie, ale skoro wąż robi się od razu ciepły za nim, to wymień. Stawiał bym na źle wyregulowane zawory. U mnie było podobnie. Po przekroczeniu 90 st. silnik zaczynał szarpać podczas przyspieszania. Po dokładnej regulacji, którą zrobiłem sam, przestało. Jaką masz kompresję na cylindrach, mierzyłeś?
Kompresja zmierzona?
Wszystko wskazuje na rozrząd. Skoro pas cały i nie przestawiony to szukany dalej. No chyba, że przegrzany i to tak solidnie i uszczelka poszła na wszystkich cylindrach.
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
Auto odpalone. Okazało się że w nowym silniku była pęknięta głowica na kanale zasilającym pompo-wtryski i kompresja z cylindrów wydmuchiwała paliwo. Temat uważam za zamkniety.
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
Nie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego? Wykręć świece na zimnym silniku i zakręć starterem. Zobacz czy z "trefnego" cylindra wydobywa się to samo co z innych. Sprawdzałeś kompresje na zimnym silniku?
A chodzi na wszystkie cylindry? Iskra jest wszędzie? Wg mnie pomiar kompresji by się przydał.
Jest iskra i paliwo. Przy odpięciu cewki lub wtrysku jest wyraźna różnica, POPRZEDNIO NIE BYŁO, jest taka możliwość że komputer po pewnym czasie odcina cylinder ze względu na wypadanie zapłonów? Czas zmierzyć kompresje.?
Skoro dwa wtryskiwacze nie działają to nic dziwnego, że się mapa rozjeżdża... Sprawdzenie sterowania wtrysku FSI nie jest takie trywialne (niech Ci nie przyjdzie na myśl odłączać wtryskiwacze na pracującym silniku), ale od tego bym zaczął - czy te dwa wtryskiwacze mają sterownie? Może jest uszkodzona wiązka, może drivery w sterowniku silnika. Drugi...
Należy zacząć od zmierzenia kompresji na cylindrach. Być może gaz był źle ustawiony i wypaliło zawory.
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
Ostatni błąd - brak zapłonu na 1-szym cylindrze. Sprawdź świece, cewkę ( zamień z innym cylindrem i sprawdź czy błąd "pójdzie" za cewką) i ewentualnie kompresję.
Na konektorach do wtryskiwaczy. A więc napięcie z ECU. Multimetrem. Nie mam przyrządu do sprawdzenia kompresji.
Jesli by był krzywy zawór to by nie chodził na dany cylinder. Jeśli chodzi równo to kompresja ok(ogólnie rzecz biorąc)
w ECU pokazywało błąd wypadanie zapłonu na jednym cylindrze - tylko co dalej ? Teraz trzeba dojść co jest powodem tego błędu. Standardowo do sprawdzenia świece, cewki i kompresja.
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
Skoro check miga tzn że jakiś błąd wykrył sterownik silnika. Można by odczytać co to za błąd . Pewnie wypadnie zapłonu. Pytanie czy na konkretnym cylindrze czy losowo. Te silniki miały problem z wypalaniem zaworów i już racji wieku z kompresją (uszczelnienie tłok cylinder). Oleju nie pije za bardzo? Można by wyjąć świece i ocenić ich stan. Czy któraś...
Po remoncie czasem jest problem z kompresją. Dlatego zalecane jest wlanie niewielkiej ilości oleju między cylinder a tłok (na pierwszy pierścień uszczelniający nie do komory w tłoku) by pomóc mu się uszczelnić przed dotarciem/ułożeniem się. Bez tego czasem kompresja jest słaba i ciężko odpala za pierwszym razem.
Już jestem po kompresja na wszystkich Cilindrach wyszła ok ok 14 na jednym 13.5. a poprzedni mechanik już by mi głowice do regeneracji dawał i rozrząd robił. Bo twierdził że kompresja słaba na jednym cylindrze przebieg 168 tys. To jest Polska trzeba każdego mechanika sprawdzać żeby Nas nie oszukał jak nie ma się zaufanego fachowca. Poprzedni samochód...
Witam wszystkich jestem właścicielem Skody Fabia 1.4mpi 2003r która uległa awari Po zmierzenia kompresji Na 1 zero Na 2 14.5 Na 3 zero Na 4 12.5 Jaka może być przyczyną proszę o jakieś rady
Skoro ponownie masz błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze to podmień świecę z innego oraz zmierz kompresję na wszystkich. Swoją drogą nie wykluczone że leje wtryskiwacz. Ogólnie to chyba jeden z gorszych silników.
Ogólnie rzecz ujmując błąd ten sugeruje graniczną wartość korekt dawki paliwa na tych cylindrach. Może to być usterka samych wtryskiwaczy lub mechaniczna usterka silnika (słaba kompresja).
elektrik niestety z wężyka nic nie kapie :( co proponujesz teraz sprawdzić ? gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba..
A ten twój miernik kompresji wogóle sprawny jest że raz jest a raz nic? Połączenia szczelne?
Pomiar kompresji nic Ci nie da. Nawet podniesie wynik, gdyz olej na pierscieniach doszczelni powierzchnie styku pierscien-cylinder. Uszczelniacze zaworowe pewnie juz stracily swoja elastycznosc albo pierscienie. Auto kopci delikatnie rano po odpaleniu ?
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
tulejew tego typu silniku są osadzone na mokro tzn między nimi przepływa płyn chłodzący każda z nich wkładana jest niezależnie przez co miedzy nimi jest luz ( mały bo mały ale jest) jeśli był by przedmych uszczelki z cylindra do cylindra nie przecze że nie ma to kompresja powinna też iś do wody albo woda do silnika pomiar kompresji ze świecami czy bez...
Może mnie nie do końca zrozumiałeś, ale bank=kolektor wydechowy, np w silnikach widlastych są 2 banki. Sonda 1, to ta przed katalizatorem Na pewno kompresja 13bar na pierwszym cylindrze nie ma wpływu na takie objawy jak opisałeś. Możliwe przyczyny to lewe powietrze, ciśnienie paliwa, wtryskiwacze
Częste odpalanie, jazda na zimnym silniku na krótkich dystansach powodują zmniejszenie szczelności komory sprężania. Czasem w silniku na jednym cylindrze kompresja jest znacznie mniejsza od pozostałych a wszystkie cyindry były użytkowane jednakowo. Względy konstrukcyjne, technologiczne, prdukcji silnika i części składowych i montaż temają znaczenie.
Zapomniałem spytać... jak wymieniałeś uszczelkę to robiłeś szczelność głowicy tzn gniazda zaworowe, zawory czy głowica nie pęknięta?Wyreguluj luz zaworowy i jak nadal będzie źle to zbadaj kompresję w cylindrach. Jak w którymś znacząco odbiega od normy może kuleć na wolnych obrotach
mierzona była wcześniej bylo 10 10 10 10.5 Kod silnika ada. Wykluczam ta opcje czasem pracuje równiej czasem aż go dusi. Auto ma moc kolega miał problem z kompresja na jednym cylindrze w skodzie felicji 1.3 i juz auto nie mogło się pociagnąć Dodano po 14 dodam jeszcze ze robiłem taki test odłączając przewody z świec jak je zmieniałem i równo miernie...
Cześć, Udało Ci się rozwiązać problem? Mam ten sam silnik, auto raz działa na wszystkich cylindrach, a raz na 3. Cewki świece są w porządku, kompresja jest w porządku, wtryski raczej odpadają, bo i na gazie, i na benzynie to się dzieje. Nie badałem napięcia. Słyszałem, że jest jakaś kostka obok filtru kabiny, która może być za to odpowiedzialna. Jeszcze...
1. Zmierz kompresję. 2. Sprawdź, czy wtryskiwacz 1 cylindra jest wysterowany, zamień wtryskiwacze w listwie miejscami. 3 zakładam, że na pewno masz 100% sprawny układ zapłonowy. Co do przepustnicy - nie mam autodaty, aby sprawdzić teraz opis błędów, z tego, co pamiętam, błąd P1172 oznacza nieprawidłowy skład mieszanki na którejś sondzie lambda.Reszta...
Też stawiam na turbo: 1. demontaż turbo = regeneracja 2. demontaż intercoolera = mycie 3. demontaż miski olejowej + smoka = czyszczenie dokładne 4. ładnie czysto poskładać 5. nowy olej + filtry = wymiana oleju Koszt takiej naprawy to +- 2000 tysiące. Dopilnuj aby dobrze wszystko wymyli i wyczyścili. Dobrze by było jeszcze zrobić pomiar kompresji czy...
dzięki za sugestię. Pomiar kompresji oscyloskopem kiedyś to widziałem w jakiejś mądrej książce. Jeśli cylinder ma dobrą kompresję, to stawia większy opór rozrusznikowi niż cylinder z kompresją złą. Analizując przebieg napięcia na akumulatorze (tego jak ono siada podczas rozruchu) można mieć jako takie (porównawcze) pojęcie o kompresji. Tyle teoria,...
Cała wypowiedz jest średnio czytelna. Nie ma czegoś takiego jak blokada rozruchu silnika, przy uszkodzeniu układu hamulcowego, masz rozładowany akumulator, coś pobiera prąd pomimo wyłączenia, zostawiłeś włączone radio np. Minimalne napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12 V. Rozładowany akumulator, uniemożliwił rozruch silnika. Co do samego silnika,...
Witam, Skoda Octavia 2 silnik 1.6 8V z Lpg sterownik Simos. Silnik na gazie pracuje idealnie równo. Na benzynie nie wchodzi na obroty, dusi się i strzela w kolektor ssacy, pracuje jakby nie na wszystkie cylindry. Sprawdziłem: kompresję na cylindrach jest ok 1.4 Mpa na wszystkich cyl. Wtryski rozpylają paliwo równo- zostały wyjęte do sprawdzenia. Świecę...
No właśnie nie wygląda na to sprawdzałem już to 2 razy, nie widać tam nic takiego uszczelka za przepustnicą jest cała. Gdzie by tam mogło zaciągać ? I to tak min. by obroty były 750-800 no stop ? Co ciekawe również ucieka płyn chłodniczy, czyli idealnie jak u autora tamtego wątku. Czyli co przedmuch miedzy cylindrami na uszczelce ? Pomiar kompresji...
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Jeśli są osobne cewki to zamień cewki między clylindrami powodującymi błędy. Tzn na cyl1 cewkę z cyl2, cyl4 za cyl3. Zobacz czy błędy wyjdą wtedy na cyl2 i cyl4. Jak cewki podwójne to zamień cewki by cyl1/3 było na cyl2/4. Bo cyl1 i cyl3 mają zapłon w tym samym momencie. Jak zamienisz i wyjdą błędy cyl2 i cyl4 to cewki. Jak nie to wtryski, zawory, kompresja,...
kompresji jednym cylindrze kompresji cylindrze spalania jednym cylindrze
mostek prostowniczy alternatorze bosch sieć dreambox fornir kolumny
wózek jungherich purmo chłodne
Naprawa mechanizmu wysuwania tacki Fonica CDF-103R NAC CTS 45 40 01 docieranie, mieszanka 1:40, regulacja gaźnika, olej Stihl HP Super