Witam zmierz kompresję na cylindrach.
Gaz jest w aucie? Szczelność dolotu sprawdzona? Jak wygląda kompresja na cylindrach?
Kompresje na 1 cylindrze.
Od tego należało zacząć. Możliwe też, że cylinder jest zwyczajnie zalany.
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Wałek pd? Co to i czemu sluzy wałek pd jest to wałek od pompo-wtryskiwaczy sama głowica miała pęknięcie i u mnie pokazało to na próbie kompresji na poszczególnych cylindrach
Termostat nie ma wpływu na szarpanie, ale skoro wąż robi się od razu ciepły za nim, to wymień. Stawiał bym na źle wyregulowane zawory. U mnie było podobnie. Po przekroczeniu 90 st. silnik zaczynał szarpać podczas przyspieszania. Po dokładnej regulacji, którą zrobiłem sam, przestało. Jaką masz kompresję na cylindrach, mierzyłeś?
To na razie zrób pomiar kompresji na cylindrach.
Kompresja zmierzona?
Auto odpalone. Okazało się że w nowym silniku była pęknięta głowica na kanale zasilającym pompo-wtryski i kompresja z cylindrów wydmuchiwała paliwo. Temat uważam za zamkniety.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
Wszystko wskazuje na rozrząd. Skoro pas cały i nie przestawiony to szukany dalej. No chyba, że przegrzany i to tak solidnie i uszczelka poszła na wszystkich cylindrach.
Nie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego? Wykręć świece na zimnym silniku i zakręć starterem. Zobacz czy z "trefnego" cylindra wydobywa się to samo co z innych. Sprawdzałeś kompresje na zimnym silniku?
Jest iskra i paliwo. Przy odpięciu cewki lub wtrysku jest wyraźna różnica, POPRZEDNIO NIE BYŁO, jest taka możliwość że komputer po pewnym czasie odcina cylinder ze względu na wypadanie zapłonów? Czas zmierzyć kompresje.?
Skoro dwa wtryskiwacze nie działają to nic dziwnego, że się mapa rozjeżdża... Sprawdzenie sterowania wtrysku FSI nie jest takie trywialne (niech Ci nie przyjdzie na myśl odłączać wtryskiwacze na pracującym silniku), ale od tego bym zaczął - czy te dwa wtryskiwacze mają sterownie? Może jest uszkodzona wiązka, może drivery w sterowniku silnika. Drugi...
A chodzi na wszystkie cylindry? Iskra jest wszędzie? Wg mnie pomiar kompresji by się przydał.
Na konektorach do wtryskiwaczy. A więc napięcie z ECU. Multimetrem. Nie mam przyrządu do sprawdzenia kompresji.
Należy zacząć od zmierzenia kompresji na cylindrach. Być może gaz był źle ustawiony i wypaliło zawory.
Jesli by był krzywy zawór to by nie chodził na dany cylinder. Jeśli chodzi równo to kompresja ok(ogólnie rzecz biorąc)
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
W sumie na logikę kolega Janusz ma rację - ślizgi .Czy temat w seatach ibiza i arosa tam też był problem ze ślizgami - czy dobrze kojarzę ? Pytam dlatego że koła nie są zużyte - łańcuch także dobrze wygląda. Moje pytanie czy ślizgi można założyć z kompletacją tego łańcucha i napinacza . Bo wydaje mi się że właśnie do seata występuje ze zmienionym napinaczem....
Ostatni błąd - brak zapłonu na 1-szym cylindrze. Sprawdź świece, cewkę ( zamień z innym cylindrem i sprawdź czy błąd "pójdzie" za cewką) i ewentualnie kompresję.
w ECU pokazywało błąd wypadanie zapłonu na jednym cylindrze - tylko co dalej ? Teraz trzeba dojść co jest powodem tego błędu. Standardowo do sprawdzenia świece, cewki i kompresja.
Skoro check miga tzn że jakiś błąd wykrył sterownik silnika. Można by odczytać co to za błąd . Pewnie wypadnie zapłonu. Pytanie czy na konkretnym cylindrze czy losowo. Te silniki miały problem z wypalaniem zaworów i już racji wieku z kompresją (uszczelnienie tłok cylinder). Oleju nie pije za bardzo? Można by wyjąć świece i ocenić ich stan. Czy któraś...
Już jestem po kompresja na wszystkich Cilindrach wyszła ok ok 14 na jednym 13.5. a poprzedni mechanik już by mi głowice do regeneracji dawał i rozrząd robił. Bo twierdził że kompresja słaba na jednym cylindrze przebieg 168 tys. To jest Polska trzeba każdego mechanika sprawdzać żeby Nas nie oszukał jak nie ma się zaufanego fachowca. Poprzedni samochód...
raczej obowiązkowy demontaż głowicy, ale czy dam radę wtedy poznać czy to problem zaworów czy tylko pierścieni. Niestety nie jestem zawodowym naprawiaczem silników i nie wiem czy moją wypowiedź raczysz wziąć pod uwagę ale postaram się pomóc Jak zdejmiesz głowicę zobaczysz jak wygląda gładź cylindrów,bo to że zawory masz do roboty to pewne(różnica na...
elektrik niestety z wężyka nic nie kapie :( co proponujesz teraz sprawdzić ? gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba..
Ogólnie rzecz ujmując błąd ten sugeruje graniczną wartość korekt dawki paliwa na tych cylindrach. Może to być usterka samych wtryskiwaczy lub mechaniczna usterka silnika (słaba kompresja).
A ten twój miernik kompresji wogóle sprawny jest że raz jest a raz nic? Połączenia szczelne?
tulejew tego typu silniku są osadzone na mokro tzn między nimi przepływa płyn chłodzący każda z nich wkładana jest niezależnie przez co miedzy nimi jest luz ( mały bo mały ale jest) jeśli był by przedmych uszczelki z cylindra do cylindra nie przecze że nie ma to kompresja powinna też iś do wody albo woda do silnika pomiar kompresji ze świecami czy bez...
Witam wszystkich jestem właścicielem Skody Fabia 1.4mpi 2003r która uległa awari Po zmierzenia kompresji Na 1 zero Na 2 14.5 Na 3 zero Na 4 12.5 Jaka może być przyczyną proszę o jakieś rady
Zapomniałem spytać... jak wymieniałeś uszczelkę to robiłeś szczelność głowicy tzn gniazda zaworowe, zawory czy głowica nie pęknięta?Wyreguluj luz zaworowy i jak nadal będzie źle to zbadaj kompresję w cylindrach. Jak w którymś znacząco odbiega od normy może kuleć na wolnych obrotach
Skoro ponownie masz błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze to podmień świecę z innego oraz zmierz kompresję na wszystkich. Swoją drogą nie wykluczone że leje wtryskiwacz. Ogólnie to chyba jeden z gorszych silników.
Może mnie nie do końca zrozumiałeś, ale bank=kolektor wydechowy, np w silnikach widlastych są 2 banki. Sonda 1, to ta przed katalizatorem Na pewno kompresja 13bar na pierwszym cylindrze nie ma wpływu na takie objawy jak opisałeś. Możliwe przyczyny to lewe powietrze, ciśnienie paliwa, wtryskiwacze
Po remoncie czasem jest problem z kompresją. Dlatego zalecane jest wlanie niewielkiej ilości oleju między cylinder a tłok (na pierwszy pierścień uszczelniający nie do komory w tłoku) by pomóc mu się uszczelnić przed dotarciem/ułożeniem się. Bez tego czasem kompresja jest słaba i ciężko odpala za pierwszym razem.
Częste odpalanie, jazda na zimnym silniku na krótkich dystansach powodują zmniejszenie szczelności komory sprężania. Czasem w silniku na jednym cylindrze kompresja jest znacznie mniejsza od pozostałych a wszystkie cyindry były użytkowane jednakowo. Względy konstrukcyjne, technologiczne, prdukcji silnika i części składowych i montaż temają znaczenie.
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
No właśnie nie wygląda na to sprawdzałem już to 2 razy, nie widać tam nic takiego uszczelka za przepustnicą jest cała. Gdzie by tam mogło zaciągać ? I to tak min. by obroty były 750-800 no stop ? Co ciekawe również ucieka płyn chłodniczy, czyli idealnie jak u autora tamtego wątku. Czyli co przedmuch miedzy cylindrami na uszczelce ? Pomiar kompresji...
Jeśli są osobne cewki to zamień cewki między clylindrami powodującymi błędy. Tzn na cyl1 cewkę z cyl2, cyl4 za cyl3. Zobacz czy błędy wyjdą wtedy na cyl2 i cyl4. Jak cewki podwójne to zamień cewki by cyl1/3 było na cyl2/4. Bo cyl1 i cyl3 mają zapłon w tym samym momencie. Jak zamienisz i wyjdą błędy cyl2 i cyl4 to cewki. Jak nie to wtryski, zawory, kompresja,...
Też stawiam na turbo: 1. demontaż turbo = regeneracja 2. demontaż intercoolera = mycie 3. demontaż miski olejowej + smoka = czyszczenie dokładne 4. ładnie czysto poskładać 5. nowy olej + filtry = wymiana oleju Koszt takiej naprawy to +- 2000 tysiące. Dopilnuj aby dobrze wszystko wymyli i wyczyścili. Dobrze by było jeszcze zrobić pomiar kompresji czy...
Do tego kolego Aleksander_01 powielasz ściemę marketingową i reklamujesz historię! Nic nie reklamuję i nie powielam, opisuję tylko i wyłącznie mój egzemplarz oraz to co zaobserwowałem w pracy w warsztacie. Dzisiejsze KIA to już nie to co kiedyś. Są ładniejsze z zewnątrz, ale "w środku" gorsze. No nie wiem, hybrydki mają silniki odprężone, lekuchno...
Pomiar kompresji nic Ci nie da. Nawet podniesie wynik, gdyz olej na pierscieniach doszczelni powierzchnie styku pierscien-cylinder. Uszczelniacze zaworowe pewnie juz stracily swoja elastycznosc albo pierscienie. Auto kopci delikatnie rano po odpaleniu ?
Cześć, Udało Ci się rozwiązać problem? Mam ten sam silnik, auto raz działa na wszystkich cylindrach, a raz na 3. Cewki świece są w porządku, kompresja jest w porządku, wtryski raczej odpadają, bo i na gazie, i na benzynie to się dzieje. Nie badałem napięcia. Słyszałem, że jest jakaś kostka obok filtru kabiny, która może być za to odpowiedzialna. Jeszcze...
Cała wypowiedz jest średnio czytelna. Nie ma czegoś takiego jak blokada rozruchu silnika, przy uszkodzeniu układu hamulcowego, masz rozładowany akumulator, coś pobiera prąd pomimo wyłączenia, zostawiłeś włączone radio np. Minimalne napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12 V. Rozładowany akumulator, uniemożliwił rozruch silnika. Co do samego silnika,...
dzięki za sugestię. Pomiar kompresji oscyloskopem kiedyś to widziałem w jakiejś mądrej książce. Jeśli cylinder ma dobrą kompresję, to stawia większy opór rozrusznikowi niż cylinder z kompresją złą. Analizując przebieg napięcia na akumulatorze (tego jak ono siada podczas rozruchu) można mieć jako takie (porównawcze) pojęcie o kompresji. Tyle teoria,...
1. Zmierz kompresję. 2. Sprawdź, czy wtryskiwacz 1 cylindra jest wysterowany, zamień wtryskiwacze w listwie miejscami. 3 zakładam, że na pewno masz 100% sprawny układ zapłonowy. Co do przepustnicy - nie mam autodaty, aby sprawdzić teraz opis błędów, z tego, co pamiętam, błąd P1172 oznacza nieprawidłowy skład mieszanki na którejś sondzie lambda.Reszta...
Witam, Skoda Octavia 2 silnik 1.6 8V z Lpg sterownik Simos. Silnik na gazie pracuje idealnie równo. Na benzynie nie wchodzi na obroty, dusi się i strzela w kolektor ssacy, pracuje jakby nie na wszystkie cylindry. Sprawdziłem: kompresję na cylindrach jest ok 1.4 Mpa na wszystkich cyl. Wtryski rozpylają paliwo równo- zostały wyjęte do sprawdzenia. Świecę...
Witam wszystkich :) Mam dość nietypowy problem w Fabii 1.2 o kodzie silnika CGPA. Silnikiem szarpie tylko i wyłącznie kiedy wejdzie się w zakres obrotów 4500-5000 i wywala błąd wypadanie zapłonu na 1 i na drugim cylindrze lub tylko np. na 2. Zależy jak mu się będzie chciało ;/ . Silnik jest po wymianie rozrządu (kpl. ślizgi, kółka, łańcuch, napinacz)...
Kompresja w silniku wyjętym może być dobra, często nieuczciwi sprzedawcy leją olej do cylindrów w niewielkiej ilości, tyle by przykryć denko tłoka (coś jak próba olejowa) przez co pierścienie na chwilę się uszczelniają i kompresja wyjdzie dobra :) Nie wspomnę już o oleju o konsystencji biteksu, gdy leją hektolitry motodoktorów. Dlatego lepiej silnik...
Witam, mam problem z fabią 1.2 htp + gaz, 3-cylindowa. Chwile po włączeniu silnika, na wolnych obrotach występuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika usterka znika. Błąd nie występuje już na ciepłym silniku. Samochód oglądał gazownik i elektryk, ale nic nie wykryli... Co było sprawdzane: - zamiana miejscami...
Witam. Mam w stodole corsę B z silnikiem 1.5D bez turbo z kompresję 26bar na cylinder która ma z koleji odwrotny objaw z którym borykałem się i w końcu odpuściłem. Objaw jest taki, że w mróz minus 6stopni lub podobny pali bardzo dobrze zaś w lato trzeba ją kręcić długo i jak odpali to przez kilka sekund falują obroty. Co do diesli vw to jeśli ma dobry...
Korek oleju strzela? Sprawdź kompresje, bo wygląda, że ciśnienie idzie w blok a nie w cylinder. Może uszczelka poszła, a może zawory są do regulacji? Ogólnie sprawdź czy po zdjęciu korka od oleju spadają obroty bardzo, jak tak to niestety ciśnienie z któregoś cylindra ucieka. Raczej nie szukałbym usterki w czujnikach temperatury czy położenia wału,...
Na temperaturę przy końcu sprężania temperatura na dolocie ma niewielki wpływ, praktycznie - żaden. Zasadniczy wpływ ma tu stopień kompresji powietrza. Chłodniejsze powietrze - więcej powietrza w jedn. objętości - większa ilość powietrza w cylindrze - większa jego kompresja - wyższa temperatura przy końcu suwu sprężania. Paliwo w silniku diesla nie...
Witam jest kilka powodów z kturych mogą się pojawiac takie objawy ale ja bym na pana miejscu oddał pompę do sprawdzenia jeśli silnik kuleje biały dym może swiadczyc o tym ze paliwo niejest spalane odpowiednio lub wcale jesli to nie pompa to mozebyc brak kompresji na jednym z cylindrów a jesli silnik poprostu wpada w wibracje to może być to koło dwumasowe...
Ale czy skutkiem różnicy w sprężaniu na poszczególnych cylindrach nie powinna być duża różnica w korekcji odpowiadających im wtrysków? Bo jeśli tak, to u mnie różnice są znikome. Pomiar ciśnienia jak najbardziej wskazany, kontrola równomierności pracy silnika nie zawsze wykazuje braki ciśnienia sprężania przy rozruchu, z uwagi na fakt, że po rozruchu...
mierzona była wcześniej bylo 10 10 10 10.5 Kod silnika ada. Wykluczam ta opcje czasem pracuje równiej czasem aż go dusi. Auto ma moc kolega miał problem z kompresja na jednym cylindrze w skodzie felicji 1.3 i juz auto nie mogło się pociagnąć Dodano po 14 dodam jeszcze ze robiłem taki test odłączając przewody z świec jak je zmieniałem i równo miernie...
Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Czytałem od początku. UPG to w skrajnych przypadkach olej w płynie czy płyn w oleju. Najczęściej kompresja idzie do płynu a płyn do cylindra jakoś nie chce, chociaż w moim "wspaniałym" golfie II 1.3 po roku jeżdżenia z przedmuchem jak rano zapalał na 3 garki a 4-ty zaskakiwał po 100 - 200m to oznaczało że jednak nadszedł czas na wymianę. Do tego momentu...
W takim razie nie dotyczył Cię problem taki sam jaki dotyczył mnie. U mnie jedną z pierwszych czynności było wyjęcie katalizatora gdy tylko sie dowiedzialem ze nie ma drugiej sondy. Nic to nie zmieniło. Owszem miałem zgnity wydech wymieniłem calutki na nowy (razem ze złączem elastycznym). U mnie rozwiązanie problemu z fabią (po włożeniu w nią 2500 zł)...
Witam, Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z błędem 16555 w mojej Octavii. Zdążyłem już wymienić pół samochodu! Błąd wyrzuca po zagrzaniu się silnika na benzynie i gazie razem z błędami od sondy lambda i przepływomierza, czasami w parze idzie również wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Autko na jałowych obrotach pracuje nierówno, potrafi...
Witam, Trafiła do mnie Octavia 1.4 BCA z 2007 roku. Silnik na wolnych obrotach nie pracuje równo. Ktoś wymienił zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej , przepustnicę i założył nową sondę przed katalizatorem. Po wstępnej diagnostyce wyszedł błąd 16518 HO2S1 (no activity detected) , poza tym czas wtrysku jest za długi (na ciepłym silniku ok 5ms) , podciśnienie...
Napiszę tak kolego, albo chronisz swój silnik albo środowisko, które na tej nieszczęsnej odmie i tak nie zrobi żadnych bonusów, jeśli jesteś mechanikiem to w pierwszej kolejności powinieneś dbać o silnik klienta, jeśli chcesz ratować środowisko to wycofaj silniki spalinowe i ucz się działania ogniw paliwowych wodorowych lub elektrycznych - może za...
kompresji jednym cylindrze kompresji cylindrze iskry jednym cylindrze
gaźnik turbo wyłącznik ciśnieniowy budowa reset kołków satel
hasło nazwa użytkownika router hasło nazwa użytkownika router
Programowanie sensora airbag Fiat Ducato WOW Problemy z siecią w Debianie: Diagnostyka i rozwiązania