Katalog producenta tych kompresorów zawiera wpis , iż są smarowane olejem . A jak jest u Ciebie skoro mówisz , że Ci ładnie działa ? :|
Wiec tak sa dwa typy kompresorów smarowane olejem albo bez smarowania.Te smarowane maja zwykle panewki i sa smarowane centralnie jak w silnikach czerosuwawych.A bez smarowania maja poprostu panewki i pierscienie wykonane z teflonu lub grafitu.
Prawdopodobnie z tego co wyczytałem w internecie ten kompresor był zasilany olejem z instalacji silnika... A dziadek od którego go kupiłem około 30 lat temu przerobił to na rozbryzgowe ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie... Chłodnica od skutera suzuki katana ay50 Lc (dość mała) wystarczy? bo mam takie relikwie z kiedyś... podłączył bym do tego chyba...
Chciałbym zbudować kompresor do malowania i mam taki problem. Jeżeli kompresor jest smarowany olejem to zawsze trochę tego oleju przepuści do wydmuchiwanego powietrza. Czy po malowaniu taką sprężarką farba, lakier będzie dobrze trzymać, czy lepiej kupić sprężarkę suchą nie wymagającą smarowania.
Zastanawiam się, czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniowo olejem z układu smarowania silnika.
Testowałem pompkę 15 barów z expresu na oleju smarowania ale robiła tylko pianę i nie pompowała oleju.
wniedzie - takie kompresorki ludzie od lat składają, to nie jest mój wymysł, wszystko jest w googlach :). I dokładnie tak jak pisze A.Gieronimo, kompresor jest chłodzony/smarowany olejem, tylko ludzie zalecają wymienić oryginalny (przystosowany do pracy z czynnikiem chłodzącym), na zwykły olej do kompresorów, co uczynić oczywiście zamierzam. A.Gieronimo...
Ale niektóre dodatkowo potrafią zabarwić wodę jak po samochodzie z cieknącą miska olejową, nie mówiąc już o zapachu. I to niestety będzie się później jeść. Słuchaj, musisz się jednak określić. Poszukujesz pompy do wody pitnej sanitarnej? To zupełnie zmienia optykę. Te pompy które zalecałem są do wody ogrodowej. Oczywiście można z nich wypić kilka łyków...
dla smarowania silnika i samego kompresora raz na jakiś czas dolewam oleju transformatorowego do silnika. Olej transformatorowy nie ma właściwości smarujących i nadaje się tylko do "smarowania" przekładni transformatora (jak sama nazwa wskazuje). Oczywiście, to żart, bo jak wiemy, przekładnia transformatora się nie porusza, więc nie musi być smarowana,...
Widziałem kompresor zrobiony z silnika dwusuwowego od motoroweru . I o to smarowanie mi chodziło. Silnk dwusuwowy smarowany jest olejem zmieszanym z paliwem.
W takim razie przewód na którym masz odczyt z oporem to czujnik temperatury oleju ( opór zmienia się razem ze zmianą temperatury ), jeśli podgrzejesz lub ochłodzisz czujnik powinna zmienić się wartość oporu. Drugi przewód to czujnik ciśnienia oleju. Totalny stek bzdur!!! Czujnika ciśnienia oleju w kompresorze nie ma, bo i po co. Jest manometr pokazujący...
To nie kawał, na podobne kłopoty zastosowałem olej silnikowy Castrol wielosezonowy. I wszystko startuje bez problemu, nie pluje olejem, nie zauważyłem zużycia sprężarki. Normalny tłokowy (Star) nie żaden chiński wynalazek. Nie ma się co dziwić- w silniku smarowany tym samym olejem (co silnik)
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Zbiornik numer 1 to naolejacz powietrza wylotowego do smarowania zasilanych narzędzi. Leje się tan nowy olej tylko do tego celu. 21.5 litra to objętość zbiornika separatora, a nie objętości oleju jaka ma wypłynąć.
Tak , to musi być kompresor i teraz będzie problem bo musisz mieć kompresor bezolejowy . Chyba że chcesz wdychać lekarstwa z olejem , będziesz smarowany . Musisz szukać w śród mini kompresorów lub w sprzęcie medycznym (dentystycznym) etc. Pozdrawiam.
Jak w temacie. Po wymianie pompy wspomagania niestety na używkę przez 3 dni był spokój. Potem olej silnikowy znów zaczął dostawac się do zbiorniczka i go wyrzuca przez niego. Zastanawiam się czy nie jest to związane z kompresorem powietrza bo on napędza pompę wspomaganie i smarowanie silnikowym olejem jest pomiędzy wałkiem pompy wspomagania a właśnie...
Może olej był tylko w mniejszych ilościach, kwestia rozwiązania smarowania rozbryzgowe czy pompa oleju? - słabo smaruje to i oleju mniej za to zużycie szybsze, ten kompresor który kupiłes jeżeli nie masz ochoty go rozbierać to przynajmniej wymień 2/3 razy olej (taka płukanka).
tak też uczynie... a właściwie to trzeba spreżarke jakoś smarować? dolewać oleju czy coś
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Jak rozbryzgowe to na początek poziom oleju czy prawidlowy
niby czym wtedy zalejesz zbiornik oleju w pompce masz do wspomagania olej a w sprężarce np superol
Witam. Czy jest ktoś w stanie się podzielić dokumentacją tego kompresora? Ile oleju powinno być w lane do separatora do układu smarowania śruby? Na separatorze jest tabliczka o pojemności 28,8L… Temat stary, ale właśnie mam go na renowacji i dtr bardzo by pomogło. Mój e-mail: artursztykiel(at)gmail.com
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
Kompresory chłodnicze maja to do siebie, ze w normalnych warunkach do których zostały stworzone przepływa przeznie czynnik chłodniczy wraz z olejem. Który je chłodzi i smaruje. Przy pompowaniu suchego powietrza nie wróżę zbyt długiej pracy...
brak czynnika chyba nie ma wpływu na załączanie elektromagnesu bzdura bez ciśnienia w układzie sprzęgło kompresora się nie załączy (czujnik ciśnienia i sterownik tego pilnują). Układ klimy jest smarowany olejem w obiegu czynnika chłodniczego więc bez gazu kompresor uległ by zatarciu.
Jak sprężarka jest prawidłowo chłodzona i smarowana to nic się nie spali i nie zatrze. Warunek to prawidłowy stan oleju, oraz czystość i sprawność elementów odpowiedzialnych za smarowanie i odprowadzanie ciepła.
Witam. Jeśli "ciśnieniowy" oznacz wyłącznik sterujący ciśnieniem powietrza w zbiorniku, to wystarczy zasilanie silnika przepuścić przez jego styki.Oczywiście należy dostosować (nie przeciążać wyłącznika)obciążalność styków do mocy silnika.Samo załączanie możesz zrealizować na standardowym wyłączniku krzywkowym(pakietowym), lub styczniku.Powinieneś sprawdzić...
Jak to mówią, jest zatarty. Pewnie pracował beż oleju lub na starym. Przy kompresorach śrubowych olej to podstawa, gdyż jest smarowany mgłą olejową, potem olej jest "odsysany" od powietrza w separatorze olejowym i powraca do obiegu.
Sprawdź czy na wale korbowym jest czerpak oleju (taka łopatka na panewce korbowodu), który w czasie obrotu wału, nabiera olej i wyrzuca go do góry. Jak nie ma to sprężarka smarowanie miała z silnika. Jak chcesz mieć smarowanie rozbryzgowe to musisz ją dorobić, gdy jej nie ma. Oczywiście wtedy, gdy sprężarka ma wał na łożyskach tocznych. Na forum jest...
witam! posiadam kompresor od jelcza dwu tłokowy mam problem ze smarowaniem-jest on smarowany olejem z silnika,chciałbym go zala olejem ale poprzez otwór olejowy wypycha mi cały olej!mam nadzieje że ktos z was już go przerabiał prosze o pomoc!
Pompy jednak . A dokładniej pompy sprężarkowe . Nie ma niczego takiego w żadnej literaturze fachowej. Istnieje jedyna poprawna nazwa w języku polskim - sprężarka. Żeby jeszcze uściślić temat to czy w odbiorniku musi być suche powietrze . Bo w pompach tłokowych to jest duży problem . To jest problem dotyczący sprężania wilgotnego powietrza taki sam...
Fajna konstrukcja. Ale - w kontekście smarowania kompresora mam pytanie - jak długo pracuje u ciebie? Czy istnieje problem ubywania oleju? A może go uzupełniasz?
Ależ te sprężarki pracują częściowo zanurzone w oleju,który chłodzi i smaruje,a tym samym kompresor też podaje sprężone powietrze z olejem.Tłoki nie mają pierścieni zbierających olej.Konieczny jest odolejacz a nawet nie jeden.
Zacznijmy więc od podstaw czyli: 99% kompresorów sprężonego powietrza wykorzystuję sprężarkę która jest smarowana olejem. 1% to kompresory/sprężarki o specjalnej konstrukcji, w których olej nie ma prawa przedostawać się do sprężanego powietrza i nazywa się to kompresorem, czy sprężarką bezolejową (w której też jest olej :D) Nazwa kompresor olejowy (wprowadzona...
Witam Każdemu się przydadzą te informacje zawarte w załączniku dotyczące olejów do smarowania sprężarek. Pozdrawiam
Witam,proszę o radę czy jest możliwe tłoczenie oleju silnikowego za pomocą elektrycznej pompy paliwowej stosowanej do zasilania samochodu osobowego? Potrzebne jest ciśnienie robocze 2-3 bary.Chcę za pomocą takiej pompy smarować kompresor.
Mam też mineralny olej do domowego kompresora tłokowego - firmy Airpress. czy można ich użyć? Ja się na tym nie znam, ale mam świadomość tego, że użycie złego oleju może spowodować później sporo problemów Każdy olej będzie lepszy niż brak jakiegokolwiek smarowania z wyjątkiem ( broń Boże ) oleju jadalnego. Jest to prymitywny mechanizm i krzywdy mu...
To chodzi o olej który smaruje sprężarkę , a tam nie ma żadnych pierścieni które by ten olej zgarniały,im większy luz między tłokiem a cylindrem ( starszy agregat) tym więcej tego oleju wydmucha. pozdr.
Co do oleju to są oleje do pomp powietrznych kupisz na lepszych stacjach benzynowych i na portalach sprzedaży . Pokaż mi olej na którym jest napisane że służy do smarowania pomp powietrznych.
Sprężarka od silnika SW-400 wymaga silnika o mocy minimum 3kW przy obrotach 1440rpm i smarowania olejem pod ciśnieniem, wytwarzanym przez zewnętrzną pompę.
Do daro_zory : Jeżeli kompresorek miał spełniać moje założenia to musiałbym go i tak rozciąć bo inaczej nie da rady tego zrobić i te przelotki tez są potrzebne bo jest tam strasznie ciasno. Te coś z lewej strony to filtr powietrza własnej roboty zrobiony z jakiegoś plastikowego pudełka(w środku na przemian gąbka i filc) Do Darek05 : W pewnym stopniu...
Cześć. Noszę się z zamiarem budowy większego kompresora. W związku z tym kupiłem okazyjnie dwie sprężarki HS-17, które pochodzą z wojskowych Starów 266. Problem polega na tym, że sprężarki te są smarowane pod ciśnieniem, olejem z układu smarowania silnika. Czytałem, że niektórzy przerabiają te sprężarki na smarowanie rozbryzgowe, ale gdy tak poczytałem...
Ja na twoim miejscu bym się tak nie cieszył. Wyczyścić to i tak jej nie wyczyściłeś bo nie rozbierałeś do kierownic(nic o tym nie piszesz) Wprawiając ją w ruch kompresorem trochę nadwyrężyłeś tuleki wirnika bo nie miały smarowania olejem pod ciśnieniem. To że nie jesteś mechanikiem to nie musisz pisać bo to widać. Czy zarobiłeś coś przez te 4 dni spędzone...
Przecież urządzenia pneumatyczne wymagają smarowania i taka mgła olejowa bardzo im odpowiada. Malowanie to co innego, tu potrzebny separator zarówno dla oleju jak i kondensacji pary wodnej.
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Nie pamiętam już jak wygląda dokładnie sprężarka od Ziła -było kilka modeli ale podejrzewam ,że te korki o których piszesz to zawory( płytki).Przewody doprowadzające olej powinny być raczej gdzieś z boku ale nie jestem pewien-może masz rację. Sedno sprawy jest takie :musisz zalać ją olejem silnikowym do poziomu około 2-3cm od dna -żeby dolna ćzęść korbowodu...
https://obrazki.elektroda.pl/4088657400_... Dawno dawno temu był duży wysyp takich kompresorów a dziś ? Czyżby nikt nie pamiętał już o nich ? Owszem są fabryczne konstrukcje np Jun-Air ale ich cena jest trochę zabójcza. Tak o to powstał ten kompresor Specyfikacja : Kompresor ACC HMK80AA legitymująca się mocą 124w oraz pojemnością...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
Witam, posiadam sprężarkę o symbolu HS-14 prawdopodobnie od Stara 200 ale nie jestem tego pewny. Sprężarka była przez kogoś rozebrana i teraz chcę ją poskładać, tzn. już to zrobiłem tylko nie wiem jak założyć głowicę czy jest to obojętne. Gdzie jest pobór powietrza a gdzie wylot sprężonego? Chcę ją wykorzystać do budowy kompresora, jaki zbiornik max....
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Przy powolnym obracaniu wału korbowego tak, bo zawór ssący dodatkowo jest dociskany do gniazda podczas suwu sprężania poprzez ciśnienie panujące w cylindrze, a nie tylko sprężyną. Co do ciśnienia smarowania nie strzelaj, tylko przeczytaj, jak ten kompresor jest smarowany - z magistrali olejowej silnika ciągnika - czyli maksymalnie 3-4 bar. Poziom oleju...
Są to prawie identyczne konstrukcje Prawie jednak robi kolosalną różnicę, jedna jest łożyskowana ślizgowo, nie ma uszczelnienia wału of strony napędu, nie ma samodzielnej odmy, wymaga smarowania olejem pod ciśnieniem i montowana jest czołowo kołnierzem do silnika spalinowego który w odpowiednim miejscu podaje olej i pozawala na spływ oleju razem z...
Pompa sprężarkowa jest smarowana olejem rozbryzgowo .Nad pompą jest wlot powietrza a na osuszaczu wylot .Do wlotu musisz podłączyć jakiś filtr a na zawór wylotowy przewód do zbiornika .Na dole jest tabliczka podaj dane .A pracę zacznij od rozebrania i wyczyszczenia może wymiany łożysk itp.
Oleju możesz nalać jakiego się Tobie żywnie podoba silnikowego, Lux 10 itp - w większości ciężarówek, kompresory smarowane są z magistrali olejowej silnika. Więc nie ma sensu szukania specjalistycznego smarowidła. Oleje stricte sprężarkowe leje się do kompresorów klimatyzacji i sprężarek śrubowych ze względu na inne wymagania.
Witam Mam zapytanie: Posiadam kompresor z samochodu ciężarowego. Kompresor jak to przeważnie bywa w takich sprzętach był smarowany ciśnieniowo. Wał jest na łożysku igiełkowym (nie na panewce), a doprowadzenie oleju znajdowało się w górnej części karteru kompresora. Smarowanie nie było doprowadzone bezpośrednio do wału (podejrzewam, że właśnie dzięki...
Co do kompresorów jedno-tłokowych są one prawdopodobnie z ciągników URSUS C-330. Ta mała dziurka z boku to jest odpowietrznik. Jak się ją zatka to bagnet wyrzuci. Obroty w tym kompresorze są ważne do smarowania, jak również odpowiednia ilość OLEJU. Jeśli z tego odpowietrzenia wyrzuca olej to jest prawdopodobnie uszkodzona blaszka która kieruje wyrzucany...
Wiesz w zasadzie to ja potrzebuję odwrotnie.. :D Pompy próżniowej... I zamierzam to zrobić z kompresora od lodówki i zbiornika z olejem... Pompa by wypompowywała olej ze zbiornika a w zbiorniku tworzyła by się coś jakby próżnia.... Sprężarka miała by smarowanie. Zawory kompresora zaprojektowane do cieczy może by się sprawdziły... A olej nieściśliwy......
Testowałem sprężarki przy większych ciśnieniach, niestety nie wiem do ilu by napompowały ponieważ przy 40 barach rozszczelniało się połączenie z manometrem. Może to i dobrze :) To nie są żadne węże ogrodowe tylko węże pneumatyczne zbrojone. Przy takiej wydajności i ciśnieniu chłodzenie nie jest potrzebne. Brak smarowania silnika? Przecież po to jest...
Witam może ten temat się powtarza ale ciężko coś konkretnego znaleźć. Samo HS-14 to znajduje nawet jest temat na forum: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Generalnie to z jakiegoś polskiego samochodu ciężarowego czy autobusu(STAR, JELCZ, AUTOSAN a może ciągnik USUS) - zasilał instalacje pneumatyczną - hamulce, hamulce przyczepy. Ta...
prostsze i tańsze rozwiązanie to kompresor, przy doładowaniu 0,5 b. a smarowanie do turbiny możesz zrobić kupując podstawke pod filtr oleju z wyjściami (w cenach się nie orientuje)
Witaj. Ze zdjęcia wynika, że prawdopodobnie jest ona studzona powietrzem (niema radiatorów), może ma jakieś otwory na ciecz chłodzącą, może zaślepki w bloku i głowicy. Co do oleju to przy smarowaniu rozbryzgowym spodziewałeś się, że będzie obficie spływał zalewając wzierniki? Takiego rozbryzgu nigdy nie widziałem, trudno byłoby sprawdzić stan oleju...
Pawciu-85. Jak masz zorganizowany pomiar obrotów? Nie mam, bo go nie potrzebuję. Silnik w moim kompresorze pracuje po rozruchu ze stałymi obrotami nominalnymi, jak zalecił producent czyli WAN Gdynia. Ze względu na smarowanie ciśnieniowe mam manometr ciśnienia oleju i czujnik cisnienia oleju. Jak pompa nie wytworzy w ciągu 50 sekund cisnienia 1 bar...
Polecam olejowe są trwalsze. Masz tu ładnie wyjaśnione: "Czym się różnią? W pierwszej wersji (olejowy) pompa sprężarki jest smarowana odpowiednim olejem. Taki olej powinniśmy regularnie wymieniać, a nie są to popularne specyfiki, lecz oleje dedykowane do kompresorów (np. takie, które się nie pienią). Smarowanie powoduje, że urządzenie posłuży nam dłużej,...
Z pluciem to nie prawda. Kompresor działa na zasadzie smarowania rozbryzgowego i nie ma siły żeby oleju nie wciągnął, ponieważ wlot nie jest bezpośrednio doprowadzony do króćca na zewnątrz, a ciągnie powietrze wewnątrz baniaka. Jeśli kolega nie wierzy niech rozetnie taką sprężarkę. Widziałem już kilka przeróbek polegających na rozcięciu baniaka i dorobieniu...
Witam. Posiadam właśnie taką spręzarkę i mam pytanie do kolegów którzy próbowali z niej zrobić kompresor- jak ostatecznie rozwiązaliście jej smarowanie? Do tej pory chodziła ona chyba normalnie zalana olejem i tyle- mówię chyba, gdyż mam ją ze złomowiska za darmo, a po rozkręceniu nie posiada śladów zużycia wewnątrz cylinda (próg, uszk. tłok itp.) Pzdr
Żadna nie będzie dobra dopóki nie będzie miała smarowania olejem tłocznym przez pompę do panewek. Wydajność takich sprężarek też jest żadna do piaskowania.
Witam. Znalazłem starą pompę/kompresor i chciałbym to uruchomić ale nie wiem jak? Wiem, że potrzebują pompę wody - to da się załatwić ze starej pralki albo zmywarki, ale nie mam pojęcia: - jak jest smarowany ten kompresor? - czy wystarczy swobodne przepływanie oleju czy trzeba go tłoczyć pod ciśnieniem, jeśli tak to pod jakim ciśnieniem? - jeśli ciśnienie...
Panewki w bloku silnika nie wytrzymywały ciagłego nacisku spowodowanego pasami i rozlatywały się. A skąd, widocznie nie było dobrego smarowania. Ten silnik musi mieć co najmniej 1500obr/minute żeby było ciśnienie oleju. W czasie pracy wał się w ogóle nie styka z panewką.
Jeśli kompresor śrubowy był regularnie serwisowany (wymiana filtrów,oleju,smarowanie łożysk silnika,i ich późniejsza wymiana itd.)to nawet kilkadziesiąt tysięcy godzin pracy mu nie straszne.Jeśli chciałbyś kupić śrubówkę, ale się na tym nie znasz, to polecam skontaktować się z jakimś serwisantem i prywatnie z nim podjechać i obejrzeć sprzęt.Śrubówki...
A dlaczego z tego nie da się kompresora ? Dziś w nocy podczas złej pogody posiedziałem trochę przy niej aby ja doprowadzić do stanu używalności. I dowiedziałem się ze pompa jest dwu tłokowa tłok o przekroju ok 8cm jeden. I rozumiem że musiał bym zrobić jej jakieś smarowanie olejem tylko jak zalać ja do "stanu" i uszczelnić czy zrobić naczynie wyrównawcze...
Witam, kupiłem kompresor 150 l z silnikiem 2,2 kW, może orientujecie się jaki tam jest model sprężarki. Jaki olej do smarowania? Dlaczego jak dobije powietrza to wyrzuca olej przez zbiorniczek, wlew oleju, czy to normalne, czy jest coś uszkodzone. Czy te otwory u góry cylindra sprężarki mają być zaślepione czy otwarte?
Nie widziałem tej lodówki na oczy, ale lodówka to nie Klima. W lodówkach kawałek rurki miedzianej fi 6mm jest wlutowany (lut twardy) do sprężarki do napełniania po napełnieniu jest zagnieciona i zalutowana. Czynnik w tej lodówce to izobutan R600a. Powinno !!!! się podpiąć stację odessać czynnik sprawdzić ilość i ewentualnie dopuścić nowego do odpowiedniej...
Prawdopodobieństwo że powiedział prawdę jest wielki, niestety kompresory tak miały że z olejem smarującym czasami były problemy.
Witam wszystkich! Nie wiedziałem gdzie umieścić moje pytanie w razie czego proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. W biedronce ma być kompresor firmy COMPARATOR -wydajność powietrza:160 l/min -smarowanie olejem, napęd bezpośredni -zbiornik z 2 kolami o średnicy 12 cm -pojemność zbiornika: 24 l -reduktor ciśnienia i 2 manometry -filtr powietrza...
Sprężarka od lodówki to najlepszy pomysł, gratuluje. Mam sprężarkę zrobioną z agregatu lodówkowego, jej max jak na razie to 14 bar i wystrzelił mi wężyk gumowy. Przypuszczam, że może dużo więcej. Sprężarka się nagrzewa i to jest normalne, u mnie pracuje nawet kilkanaście godzin non stop i nic się z nią nie dzieje, więc bez obaw o to. Nie można tylko...
Poszukaj czegoś w czym wał korbowy pracuje z prędkością nie większą niż 1440rpm, podparty jest obustronnie i smarowany normalnym olejem. Sprężarka z silnikiem rozdzielna, wtedy można wykorzytsać chociaż silnik po upadku sprężarki...
Witam po 6 miesiącach użytkowania, dzień za dniem, kompresorek nadal pracuje jedyne co zwiekszyłem ciśnienie oleju do 5bar co wpłyneło na wybitne polepszenie oddawania ciepła z cylindra. Teraz cylinder jest w temp oleju. Co jakiś czas spuszczam ''masło'' ze zbiornika. Ale niedużo ok 2l/ miesiąc, więcej wody jak oleju którego już nie gubi, ze względu...
(at)Kubik213 Albo silnik by się wyłączył......20 sekund, pamiętasz ? Nie znam tego samochodu, ale spadek ciśnienia oleju kwalifikuje silnik do natychmiastowego wyłączenia! Brak lampki, czy symbolu na wyświetlaczu (brak smarowania) - tak jest np. w wielu agregatach prądotwórczych czy zaawansowanych kompresorach śrubowych. Poczekamy na jakiegoś Specjalistę...
Na srodku dekla odkrecasz nakretke kolpakowa i luzujesz szpilke, dopiero potem odkrecasz dekiel. Pod deklem masz stożek dociskowy i pod nim zawór. Zawory oglądasz z profilu, spokojnie zauważysz braki w blaszkach. Zobacz moje posty z tematu "nowe zycie kompresora olejowego", wstawiałem zdjęcia z remontu a50, budowa analogiczna. Znajdziesz tam również...
Sprężarka smarowana rozbryzgowo więc możesz zalać niemalże wszystko. Ja ze swojej strony polecam jakiś samochodowy półsyntetyk, leje do swoich sprężarek i nie ma z nimi problemu.
http://obrazki.elektroda.pl/2412759300_1... Potrzebowałem sprężarki do malowania, która zajmuje mało miejsca i jest w miarę tania. Czyli najlepiej samemu coś zrobić. Kupiłem kompresor dwutłokowy z dwoma stopniami, typowy chiński produkt o parametrach: sprężarka dwucylindrowa * smarowana olejem; * cylindry urządzenia wykonane z żeliwa;...
Jak już macie taki kompresorek to polecam rozebranie go, porządne nasmarowanie tłoka, korbowodu i innych części. Ja nasmarowałem i wstawiłem nową uszczelkę ( wyciętą z kawałka gumy) i smiga lepiej, ciszej i pewnie będzie jeszcze działać. Zwykle jest mało lub ledwo nasmarowane - w zależności czy się chińczykowi chciało, a bez smarowania wiele problemów...
[/quote] Butla już jest, to ten mniejszy cylinder. Pozostałe to jak kolega powyżej, trudno powiedzieć jak długo pochodzi ponieważ w układach chłodniczych zawsze jest olej w obiegu (może nie za dużo ale krąży) więc i Tobie z czasem go wydmucha :([/quote] No właśnie jak olej wydmucha i wcześniej nałapie on wody to nie wróży to dobrze agregatowi. Olej...
Witam .Trabant to dwusuw.Moim zdaniem silnik z niego kompletnie się nie nadaje na kompresor,a to ze względu na brak smarowania korbowodu oraz gładzi cylindra olejem.Jak nam wiadomo silnik dwusuwowy smarowany jest mieszanką benzyny z olejem, brak tego'' specyfiku''spowoduje jego prawie natychmiastowe zatarcie.Smarowanie tego silnika przez dodatkowe podawanie...
Nigdy nie pracują przy takich ciśnieniach- ekstremalnie 20 bar, 24 bary jest ustawiane zabezpieczenie HP. I to połączenie zaworkiem z głowicą to też nie prawda, przecież tłoczenie ma zawsze wyższą wartość od ssania. W chłodnictwie ssanie wpada do karteru i kanałem jest połączone z ssaniem- w ten sposób ciśnienie z karteru jest usuwane przez tłoki, które...
Nie namawiam do tego rozwiązania, ale podzielę się tym co wiem. Jeżeli chodzi o głośność pracy, żaden chyba nie dorówna lodówkowemu. Nie wolno z niego wylewać oleju – służy do smarowania łożysk silnika i kompresora. Używać w pozycji naturalnej (jak w lodówce) – Jego minusem jest mała wydajność, wtedy można zastosować zbiornik na sprężone...
Robię taką samą, wymyśliłem ją zanim zobaczyłem ten temat. Mam silnik 5,5 KW 1400/min. Mam pytanie czy wszystkie sprężarki od jelcza są smarowanie olejem podciśnieniem? Mam pompe od hydrauliki z białoruśki (nowa) jak myślicie nada się? I czy wie ktoś jakie ta pompa ma mieć obroty?
Układ klimatyzacji jest w stanie wytworzyć ciśnienie nawet rzędu 25barów więc kompresor wysmienity a co do braku smarowania to i owszem jest to mały ale naprawdę mały problem. Wystarczy zastosować taki "podajnik" oleju jaki stosuje się przy wszelkich narzędziach pneumatycznych ale nawet i bez tego długo będzie działać więc śmiało. Często przerabia się...
Witam.Czytam i podziwiam kreatywnosc i pomyslowosc forumowiczow podpowiadaczy .Polak potrafi. 1.Podane konkretne parametry sprezarki i zbiornika cisnieniowego. 2.Planujac zakup narzedzi pneumatycznych trzeba poznac ich potrzeby na powietrze i co najwazniejste jakosc i zawrtosc powietrza (olej do smarowania wewnetrznych czesci narzedzi). 3.Dopasowanie...
Ad1. Nie to nie jest dużo. Żywotność stopnia śrubowego jest określana na około 25-30 tyś godzin. Ale zaleca się wymiana łożysk co 10tyś. Ad2. Pobór prądu w normie temperatura też. W elektrycznych wyłącznik przegrzania jest nastawiony na 100°C. Ad3. Tam nie masz możliwości przelania oleju. Może go być lekko za dużo. Ale to na nic nie wpływa. Wręcz jest...
Proponuję wybrać się na szrot i poszukać zbiornika na powietrze z układu hamulcowego np ze Stara :) Osobiście jakiś czas temu wykonałem kompresor ze sprężarki z C330 i zbiornika 80litrów właśnie z ciężarówki nie licząc własnego wkładu pracy, silnika, zaworów, manometru itp /miałem na stanie/ to całość wyniosła mnie jakieś 100zł, jedyna wada to że nagrzewa...
będzie zapewnione smarowanie bo w tej sprężarce jest regulowany bypass olejowy, pompy sa bardzo wydajne jeśli wciąż sprawne, nie będzie większych wibracji, wibracje ewentualnie zmienią swoją amplitudę.
Rozumiem, że chodzi o czujnik ciśnienia oleju w silniku ( śrubie nie ma takiego czujnika) Jeżeli uszkodzony jest czujnik ciśnienia w silniku to po "puszczeniu" kluczyka kompresor nie ma prawa pracować. Brak smarowania = brak pracy silnika (odcina cewkę listwy wtrysków). A jeżeli chodzi o manometr - jeżeli nie jesteś jego pewny to wymień (dziwny gwint...
Co niby chcesz tam zalać olejem? Przecież ładunek przepływa tam przez skrzynie korbową, więc będzie ten olej wypluwać, co jest mocno niewskazane. Bo potem trzeba zamontować separator i stale dbać o smarowanie kompresora. Jakby to było proste i możliwe, to na pewno byłoby masowo stosowane.
Sączy się z bloku, tzn. zbyt mało na manometr, panewki sprawdzone - nie widać zużycia. Kanał olejowy przedmuchiwany kompresorem i jest ok. Za turbiną to już zupełnie sucho jest. PS. Na wałek rozrządu tyle smarowania wystarcza i się nie zaciera.
kupiłem ją na złomie jest sprawna była na butli na dole przy kole pasowym wystaje mała rurka z olejem a na górze jest jeden otwór pewnie do wody macie jakieś zdjęcia jak rozwiązać te problemy smarowania i wody
Tematów o budownie kompresora jest bardzo dużo. Ogólnie podałeś mało sprecyzowane informacje Jaka sprężarka tłokowa? ilo cylindrowa? smarowana olejem pod cisnieniem czy rozbryzgowo? jak do 130l to musi raczej pasowało by 2 cylindry minimalnie + załóżmy jeszcze pompa oleju, co to za sprężarka za 620zł i czy faktycznie ma taką wydajność ? Potrzebujesz...
Witam. Estetycznie wykonana konstrukcja. Opis strasznie skąpy i zdjęcia się nie powiększają (przynajmniej u mnie). Pomijając aspekty iście dodatnie dla konstruowania kompresora (samodzielnie). Mam wielkie ale ... Kolega nie zaznaczył z czego są te węże łączeniowe (rury). Brak wyłącznika ciśnieniowego w połączeniu z brakiem zaworu bezpieczeństwa = bomba....
Witajcie. Sprawa wydaje się dość banalna ale przysporzyła problemu. Sprzęt to kompresor Compair z silnikiem Deutz F3M1011. Silnik posiada dużą zewnętrzną chłodnicę oleju. Instrukcja podaje, że układ smarowania-chłodzenia mieści 6,75l oleju. Zabrałem się za wymianę oleju i po rozgrzaniu silnika zeszło z niego tylko 4l. Stan na bagnecie przed spuszczeniem...
Aby w miarę dobrze odseparować olej od powietrza zasysanego do agregatu, należało by rozciąć ten agregat i wyprowadzić przewód ssący sprężarki na zewnątrz obudowy. Na przewodzie tym zamontować filtr powietrza, wtedy olej będzie smarował sprężarkę tylko rozbryzgowo w komorze zamkniętej agregatu. Należy pamiętać o wykorzystaniu jednego z otworów w agregacie...
olejem kompresor kompresor olejem smarowanie kompresor
sterowniki kontrolera sieci asusa naprawa kosiarki virtual floppy drive
wyłączniki dotykowe ekspres saeco
Jaki olej do mechanizmu różnicowego kosiarki? Połączenie kabli zapłonowych z kopułką w Audi 80 B3 1.8 benzyna 1989