Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
230V latające po obwodzie ze znacznymi indukcyjnościami. Może być tak że będzie przeskakiwać na komutatorze. Jak już zasilać z sieci to nie lepiej będzie dać prostownik z tyrystorem ? Ustawi kolega tyrystor w taki sposób aby otwierał się odpowiednio późno(czyt. kiedy napięcie drugi raz osiągało 24V). Do tego jakiś kondensator do wygładzenia przebiegów...
Witam Według mnie : Silnik komutatorowy 3-fazowy o zmiennych prędkościach obrotowych (stator "stojan" układ gwiazdy 380V )- to na stale się podaje (roto "wirnik" napięcie na szczotki ) zmiana napięcia powoduje zmianę prędkości i mocy Silnik jest z 1972 roku wydaje mi się ze w późniejszych latach zmieniono jego konstrukcje na pierścieniowy
Prawdopodobnie silniczek był przystosowany do zasilania niskim napięciem np. 3V, a panel słoneczny miał wyższe napięcie np. 12V i silniczek został przeciążony i jego uzwojenia uległy przepaleniu. Uszkodzony mógł zostać też jego komutator. Biegunowość zasilania silniczka ma mniejsze znaczenie (dla prądu stałego) i powinna zmienić kierunek obrotów silniczka....
Wyczyść komutator i szczotki. I zobacz czy są rowki/uszczerbienia na komutatorze
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Witam Uszkodzenia elektryczne elektronarzędzi zasilanych sieciowo są to zwykle zużycie szczotek, komutatora, uszkodzenie wirnika (zwarcie międzyzwojowe), uszkodzenie wyłączników, uszkodzenia przewodów zasilających. W przypadku urządzeń bateryjnych jest to zużycie się ogniw baterii akumulatorów (spada wydajność prądowa i pojemność) i uszkodzenia ładowarek....
dwa przewinięte rozruszniki- mają świetne komutatory. Zasilanie- 12V ze 100Ah-samochodowy Nie polecam. Trudno sie przewija silniki. Ponadto, jak juz ktos napisal wczesniej, rozrusznik nie jest przystosowany do pracy ciągłej. Akumulatory samochodowe nie bardzo się nadają bo po przechyleniu może wyciekać elektrolit. Akumulatory żelowe mogą pracować prawie...
Masz na myśli diodę włączoną szeregowo z tyrystorami? Widziałem już układ prostownika bez takiej diody - przecież tyrystory przewodzą prąd tylko w jedną stronę i znakomicie obchodzą się bez dodatkowej diody. Natomiast dławik do wygładzenia tętnień mógłby być na wyjściu i wtedy może przydałaby się dioda między połączonymi katodami D1, D2, D3, a połączonymi...
To zależy: jeśli chcesz upalić szczotki i komutator silnika - zasilanie 12 V i PWM. Jeśli masz zimno w pokoju i lubisz topić plastikowe obudowy - rezystor. Ja wybieram zwykle pierwsze rozwiązanie.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Witam, zbudowałem silnik wraz z elektronicznym komutatorem. Zasilam to 12 sztukami akumulatorów kwasowo-ołowiowych 60ah każdy. Łącznie bez obciążenia mam około 150V. Pobieram z nich dość spory prąd...rzędu 80-160A. Teraz sedno mojego problemu. Zastanawiam się jak najlepiej je ładować. Nie pytam o parametry, prąd, napięcie, itp. Chciałbym wiedzieć jak...
Tak, mój silnik jest trochę inny i komutatora nie widać przez obudowę ale tak czy owak mój to też jest hybryda. 1-2 zasilanie silnika komutatorowego. 3-4-5 zasilanie silnika indukcyjnego. Ten silnik to tak jakby dwa osobne silniki. Brak zmiany kierunków obrotów dla szybkich obrotów. Chyba że się rozbierze silnik i zamieni się przemieni się zasilanie...
W takim razie trochę się wsrtrzymaj... Efekt będzie słyszalny po wyłączeniu zasilania.
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Przyczyn takiego zachowania może być wiele. Mnie najbardziej prawdopodobne wydaje się "zużycie" lasera, lub kłopoty z silnikiem spindle (zabrudzony komutator). Zacznij od sprawdzenia silnika (przy zasilaniu silnika 2V prąd nie powinien być większy niż 20mA bez obciążenia na osi silnika).
Witam. Buduję zegar widmowy jako pracę w technikum. Mam problem z zasilaniem. Szukam innego sposobu zasilania niż komutator. Chciałbym zasilanie układu zrealizować za pomocą łuku elektrycznego. Katoda oddalona od Anody o 1mm. Katoda, jest okręgiem przyklejonym do układu(część ruchoma), zaś anoda jest metalowym bolcem(część stała), znajduje się poniżej,...
Wielkie dzięki za odpowiedź ale teraz znowu nie rozumiem po co jest ta druga para szczotek na komutatorze... byłem przekonany ze zasilają one wzbudzenie.
Jeżeli chcesz do wzbudzenia użyć oryginalnej prądnicy prądu stałego (tej z komutatorem). Sprawdź najpierw czy ona działa. Gdzie podłączałeś wzbudzenie? Rozumiem, że do pierścieni (F1, F2) pomijając prądnicę prądu stałego. F2 jest na stałe połączone z D2/A2. Prądnica prądu stałego - wspólny zacisk wzbudzenia i wirnika/komutatora A2/D2 A1 - wyjście z...
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Witam, domyślam się, iż chodzi Tobie o silniki komutatorowe... Zauważ, iż są te kondensatory dołączone równolegle do zacisków zasilania i ich zadaniem jest "odblokowanie", czyli filtracja prądu pobieranego przez komutator. Z reguły jeszcze przed owymi kondensatorami daję się włączone w przewody zasilania dławiki, których cel stosowania jest identyczny....
Witam ! Mam pytanie dotyczące zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego . Czy jest to w praktyce możliwe. Opis silnika : obr 5000 , zasilanie komutatora symetryczne , kierunek obr prawy , nap. zasilania 230 V~. Konstrukcyjnie jest podobny do silnika od odkurzacza - ZELMER .
Można arduino przemieścić, tak aby kręciło się razem z choinką, dodać kondensatory aby zasilanie przefiltrować za komutatorem. Wtedy nie powinno być problemów.
Witam - ta dioda jest podłączona równolegle do zasilania silnika , miała zadanie gasić przepięcia wytwarzane przez silnik na komutatorze ( zalecana dioda szybka FR306 lub dioda szotkiego ) . natomiast tranzystor mosfet prawdopodobnie jest uszkodzony .
Przekazują zasilanie (prąd) na komutator wirnika
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Ile segmentów będzie miał komutator?
Cześć ! W takim razie proponuję zasilanie bez szczotek , blaszek , komutatorów itp , itd. Zrób zasilanie tak , jak to się robi w głowicach od magnetowidu . zmień tylko uzwojenia na bardziej wydajne prądowo . Rozwiązanie eleganckie i nic się nie będzie wycierało :D Przykłady w załącznikach .
Twój problem zasilania wiertarki, o znamionowym napięciu zasilania 110V, z napięcia 230V, nie polega na dostosowaniu sterownika (z triakiem BTA12 600B 600V 12A), co wiązałoby się ze zwiększeniem wartości pojemności kondensatora. Problem wiąże się z inną, dla większych napięć, konstrukcją wirnika uniwersalnego szeregowego silnika komutatorowego (większa...
Porównaj Twój pomysł zastosowania silników komutatorowych DC, z alternatywą w postaci silników bezszczotkowych BLDC, zasilanych z obniżonego napięcia DC, z komutatorem elektronicznym. (BLDC Motors - brushless DC). Znika problem konstrukcji zasilacza i zasilania obwodu wzbudzenia, bo strumień magnetyczny pochodzi od magnesów trwałych. Znika problem szczotki-komutator,...
Ciekawe. Sprawdzę to raz jeszcze. Młynek naprawdę mało używany czyściutki. Bo ten na który podmieniałem to był silnik cały w pyle że szczotek. A może rozebrać ten silnik da się to jakoś naprawić komutator?
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Sprawdź przekaźnik pompy. Tam można zrobić zworę i sprawdzić czy idzie paliwo i czy odpala. Można sprawdzić zasilanie jak i to czy jest sterowanie. NIe wiem czy wyciągałeś pompę z baku. Ale przy wytartym komutatorze nawet przez lekkie wstrząśnięcie może wrócić na chwilę do życia i jest to fałszywy trop.
Wentylator sprawny? Pewnie komutator jest zasfyjony.
Moim zdaniem rozwiązanie mocno przekombinowane- uc? Niepotrzebny. Akumulator w kole? Też. Na tych dwóch obręczach można by zrobić odpowiednio ułożone ścieżki, a na widelcu zamontować listwę z odpowiednio ustawionymi szczotkami. W ten sposób mamy komutator, który doprowadzi zasilanie tylko do tych diod, które mają się w danej chwili świecić, niezależnie...
a może masz uszkodzoną pompę... zdarzyło mi się że pompa raz chodziła a raz nie jak miała humor były wytarte szczotki na komutatorze i tak się działo a też mi się wydawało że zasilanie nie dochodzi....
Jak realnie wymagał dużej mocy a dokładniej momentu obrotowego mógł być to silnik szeregowy bez magnesów trwałych. Zastosowanie 3 biegów sprawia, że wcale nie musiał być to silnik ogromnej mocy zapewne był to zwykły silnik DC na magnesach jedynie mógł mieć 4 szczotki zasilające komutator. Współczesne silniki BLDC tej wielkości dopiero są mocne.
cewki nie znalazlem a jesli chodzi o silnik to silnik ma zasilanie na stojan i wirnik (szczotki sprawdzalem jeszcze moga troszke popracowac komutator tez jest jak nowy, zostaje jeszcze sprawdzenie silnika i elektroniki (sprawdzic silnik niestważa problemu ale jak to zrobic z elektronika) a komora hydrostatu czysta ? >>jest widoczna po sciągnieciu lewego...
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
Ale jest kwestia, jak ten wentylator zachowuje się przy obniżonym napięciu. Małe wentylatory BLDC, jak ten z linku, nie zawierają skomplikowanego sterownika, tylko elektroniczny komutator - czujnik Halla wysterowuje na przemian jeden albo drugi tranzystor, zasilając jedną z cewek. Tak jak w silniku DC, obroty są proporcjonalne do napięcia, o ile to...
Na próbę podłącz zasilanie pomijając włącznik, czyli stojan szeregowo z komutatorem będziesz wiedział czy silnik sprawny, później zajmiesz się resztą.
Problemem w obu wypadkach mogło być również nadmierne pobieranie prądu z linii zasilania - zarówno silniki jak i MC są w sumie zasilane z tego samego źródła. Przy nadmiernym poborze prądu (np. przez silnik z zasyfionym komutatorem) na całej szynie zasilania napięcie siada a to może powodować m.in. wysypywanie się procka sterującego. Problemy takie (z...
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Ten silnik już na słuch to szrot. Słychać to już od najniższych obrotów gdy tylko rusza. Co najmniej jest uszkodzony komutator i prawdopodobnie występują przez to zaniki zasilania części uzwojenia, albo i zwarcia między nimi. Autor sam pisał, że jedna blaszka na komutatorze ma inny kolor niż reszta. Ja w takiej sytuacji kupiłem używany silnik za chyba...
Witam. Silnlk synchroniczny posiada uzwojenia na wirniku połączone z zasilaniem przez komutator. Silnik asynchroniczny nie ma połączenia wirnika z zasilaniem. W związku z tym jakiekolwiek przezwajanie nie ma sensu.
Rozumiem, że z pierścieni jest odbierane napięcie wyjściowe trójfazowe 380(400)V. Jeżeli tak to na stojanie musi być uzwojenie wzbudzenie i to ono powinno być zasilane z prądnicy prądu stałego (z komutatora). Prądnica prądu stałego albo używa tego samego wzbudzenia albo ma oddzielne uzwojenie wzbudzenia. Może spróbuj ustalić jakie są połączenia a potem...
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
uważam te patenty zgrzałką w starszych modelach diesla za najskuteczniejsze do odpalania ,natomiast automat 12v/24v też był dobrym pomysłem ,ale wypalały się uzwojenia na komutatorze kto sobie pozwolił na dłusze kręcenie. świeca płomieniowa też dobry pomysł ale zkomorą wstępną nie do zastosowania .tak że jedynym mankamentem grzałki jest zasilanie
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale ja to robie w ten sposób. Ze starego trafnsformatora zrobiłem przyrząd do sprawdzania wirników. Wyciąłem w rdzeniu szczeline ( tak żeby miesciły się w niej wirniki z urzadzeń powszechnego użytku), w której umieszczam wirnik. Załanczam zasilanie trafa i diagnozuje wirnik, biorę ostre narzedzie np: nóż i rysuje...
Witam, mam pytanie natury ciekawskiej troszkę; dotyczące silników elektrycznych do napędów rowerów/skuterów elektrycznych. Mianowicie chodzi mi o budowę takiego silnika (chodzi o silnik szczotkowy). Co jest w nich takiego niezwykłego ze w małych rozmiarach kryją się stosunkowo duże moce? Czym się różnią od zwykłych siników DC? Chyba chodziło Ci o silnik...
Tak ale ty podałeś zasilanie na kręcący się wirnik ale wtedy napięcie otrzymałeś tylko z tzw, poślizgu. Tylko na komutator dwa pierścionki i wtedy próby, oczywiście pierścionki odizolowane od komutatora i połączone jak napisałem.
Standardowo na początek do sprawdzenia zasilacz, mosfety sterujące silnikami - jak są uszkodzone mosfety to dodatkowo do sprawdzenia i czyszczenia silniki w szczególności komutatory.
Ten silnik ma uzwojenia na komutatorze zasilane przez szczotki i 2 uzwojenia na obudowie silnika, które wytwarzają sztuczne pole magnetyczne, czyż nie tak? Rozumiem że trzeba podłączyć zasilanie do uzwojen obudowy 220V i autotransformator do szczotek silnika. Niebardzo chce mi się wierzyć, czy tych 2 uzwojeń nie spale. Silnik ma kostke 6-tke 2 wtyki...
(at)Osator90 Przełóż ten kondensator na zasilanie Jabela. Stłumi zakłócenia EMI i od komutatora i od włączania się triaka w Jabelu.
Wymiana szczotek nie ma raczej cokolwiek wspólnego z tą usterką. Teoretycznie może mieć jeśli został zignorowany komutator. Nie mniej do sprawdzenia na szybko zasilanie na złączu wybieraka modułu, jeśli 230 obecne to do prucia elektronika.
Sprawdziłem jeszcze raz szczotki, tym razem od jednej odpiąłem przewód, bo przecież komutator też przewodzi :) Sprawdzałem szczotki względem kabli doprowadzających zasilanie do włącznika, powiedzmy, że kabel numer 1 to faza a 2 to neutral. Na kablu z wtyczki 1; Jedna szczotka ma napięcie 230V i kiedy zmienię obroty nie ma, druga szczotka na odwrót....
Problem rozwiązany - wyjąłem szczotki (były OK) i obracając silnikiem, wyczyściłem spirytusem styki komutatora (i same szczotki też) - i silnik ożył.
schemaciku nie stety nie ma. ponieważ wszystko było robione "w locie" ale zasada działania jest banalnie prosta. diody kręcą się na ramieniu, w odpowiednim czasie zapalają się i gasną dając efekt ciągłego napisu. na zdjęciu jest 8 LED-ów z czego jedna dioda jest nieaktywna - niepotrzebna. wszystko jest podłączone do jednego portu uP. ruch obrotowy jest...
jest sens bawić się tymi silnikami Raczej nie bo to są silniki prądu stałego - tak mi powiedziano I tak jest napisane na tabliczce znamionowej tylko cyrylicą. Dlaczego tak sądzę: 1. Zakładam, że dla Ciebie generator prądu to urządzenie które wytworzy prąd elektryczny o parametrach zgodnych z tym co jest dostępne w gniazdku elektrycznym (230V, 50Hz,...
Przecież typowe wykonania większości silników produkowanych seryjnie mają wyważenie wirnika do zakresu 1,2 obrotów nominalnych. Możesz go "podkręcić" ale licz sie z tym że wirnik w krótkim czasie ci się rozsypie i musisz skalkulowac czy to "podkręcanie' się opłaca. Pozdrawiam Dodano po 1 Pisząc rozsypie miałem na myśli wypadnięcie wycinka komutatora,...
Raczej silników prądu przemiennego nie można zasilać prądem stałym. Będzie łuk na komutatorze i długo nie popracuje. Są silniki uniwersalne, ale raczej małej mocy. Są też silniki prądu stałego. :D
Są jak najbardziej silniki z komutatorem, ktore można zasilać z AC. I z DC też. Pewnie trzeba wszystko szeregowo, i jeszcze we właściwą stronę - jak stojan ma dwa uzwojenia, i podłączysz nie w tę samą stronę, to masz szansę spalić silnik, a na pewno nie będzie się kręcił, bo jedno uzwojenie będzie ciągnąć w jedną stronę, a drugie w przeciwną; jak źle...
Witam, mam zasilacz laboratoryjny Yihua 305D-II (30V/5A). Czasem chciałbym zasilać silnik komutatorowy. Jako że dokumentacja (schemat) jest niedostępna albo ja nie potrafię jej znaleźć, to trochę się martwię czy przepięciami z silnika nie uszkodzę zasilacza. Myślałem ąby na wyjściu zasilacza przykręcić do bananów dwukierunkową diodę transil. Jednak...
Witam Sprawdż stan komutatora i szczotek w silniczku. Jakie jest zasilanie tej zabaweczki? Polecam zastosować inny oddzielny stabilizator do tego silniczka? (nie znalazłem takich US)
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
może temu kółku idlera się przyjrzę i może tą gumę jakoś da się wymienić ? Przeważnie - da się. Trzeba tylko znaleźć odpowiedniej wielkości podkładkę gumową - podobnie z paskami; można kupić kilka o zbliżonych wielkościach zamiast dedykowanych ale za to za dużo większe pieniądze. Efekt taki sam, a zawsze parę złotych w kieszeni zostanie. Za kołysanie...
Sugerowałbym raczej pomiar rezystancji metodą techniczną z poprawnie mierzonym napięciem. Wirnik powinien być zablokowany na czas pomiaru. Całość należy wykonać możliwie szybko, bo można przegrzać komutator.
W tej chwili wykorzystuję silnik od szlifierki kątowej ze zmienionym kierunkiem obrotów. Niestety tak jak we wskazanym wątku występuje niszczenie szczotek i komutatora wraz z silnym iskrzeniem, dlatego zasilam je z obniżonego napięcia. Przy zdjętej przekładni i obniżonym napięciu otrzymuję 11tyś ns wałku. Ale to dopiero połowa...
Jest to najprawdopodobniej silnik typu Rh5500. Zasilanie podłącz do tej czerwonej kostki (filtr p/z). Przed podłączeniem sprawdź ciągłość obwodu, jest to zwykły silnik szeregowy więc na filterku powinieneś mieć jakąś oporność rzędu kilku omów. Wizualnie oceń jakość powierzchni komutatora, jeżeli kilka wycinków będzie miało inny kolor, czy też będzie...
...i jest to wyjście bezpośrednio ze sterownika tego silnika, trzeba pamiętać, że to silnik bezszczotkowy (tzw. z elektronicznym komutatorem) i co pół obrotu przełączane jest zasilanie cewek (są ich 2 pary).
Mógłbyś mi to rozrysować na przykładzie schematu który załączyłem? Chociaż to co ja narysowałem było tak podłączone ale możliwe że ktoś kto wcześniej grzebał w silniku pozamieniał kable Dodano po 47 Jak podłączyć uzwojenia szeregowo z komutatorem i zasilaniem to nie problem , ale zastanawia mnie jedna rzecz , jeżeli przy puszczonym wyłączniku ma być...
Kolega podłączy stojan silnika BLDC pod prąd stały i napisze nam z jaką prędkością silnik zaczął się kręcić. To zwykła demagogia. Przecież napisałem: Taki silnik nie ruszy bez dopasowanego do niego układu zasilania. Wielkością napięcia można sterować klasyczny silnik komutatorowy a nie BLDC. To weź sobie wentylatorek komputerowy i zasilaj go różnymi...
Witam. mam do zrealizowania podobny projekt, ale będzie w nim 100 diod RGB. Ma to być na dwóch ramieniach,(po 50) ale zastanawiam się czy nie zrobić na 4, ale trochę rzadziej rozłożyć diody? Zasilanie zrobiłbym na komutatorach, bo transformator bezrdzeniowy chyba nie da takiej mocy? Chciałbym się mylić;)
A w jakim silniku DC prędkość obrotowa nie zależy od napięcia? To bezszczotkowy silnik napięcia stałego z magnesem stałym. Silnik zawiera zintegrowany sterownik, przełączający zasilanie cewek (elektroniczny komutator). Co te tematy mają ze sobą wspólnego, to jakiś konkurs/zadanie? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
a może napięcie znamionowe silnika jest wyższe niż te którym go zasilasz? pozdrawiam
Jeżeli oś starego silniczka zawierającego właściwą przekładnię wystaje (lub można do niej zrobić dostęp) to najlepiej połączyć ją z osią nowego silniczka i napędzać całość nowym silniczkiem. Lepszym jednak rozwiązaniem jest naprawa (przewinięcie ) uszkodzonego silniczka. Może tylko odgięła się blaszka zastępująca szczotki komutatora. Napięcie zasilania...
Wiek odkurzacza nie wskazuje na zużycie szczotek zasilających komutator silnika? Może posiada zabezpieczenie termiczne i ono wyłącza go? A przewód zasilający przy wtyczce i odkurzaczu sprawny? A włącznik sprawny na 100 %? Jedyna rada to znaleźć np. omomierzem przerwę w obwodzie zasilania i silnika. Czy takiej porady oczekiwałeś czy innej? Czy dasz radę...
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Wpięcie / wypięcie dla testu migania diod nie odniosło żadnych rezultatów/różnic. Dzisiaj już nie dam rady, jutro spróbuje....zasilanie bezpośrednio do szczotek ? Komutator owszem był "okopcony" ale tłumaczyłem sobie to szczotkami, mam nadzieje że jednak będzie żył.
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
:D Ale ja się niczym nie przejmuję :) . Jak komuś to przeszkadza, to to jest tylko jego sprawa. Mnie to ani ziębi a ni grzeje. Nie robiłem tego dla jakiegoś uzytecznego zastosowania tylk ot tak - dla frajdy. A że mozna "toto" bardziej udoskonalić to ja wiem, ale nie o to chodziło :) . Zrzędzenia takich ludzi po mnie spływają :P Kaw , na walcu nie ma...
Posprawdzaj, to co doradzili Ci koledzy. Może się też okazać, że rozrusznik jest sprawny, a za "słaby" (rozładowany) jest akumulator. Jeśli dawno nie zaglądałeś do rozrusznika, to przy okazji sprawdź stan szczotek, usuń pył grafitowy, w szczególności z komutatora. Sprawdź podłączenie zasilania rozrusznika oraz przekaźnika.
W przeciwieństwie do przewodu, magnes nie ma baterii do zasilania - a tym bardziej komutatora.
Zakładam, że silnik nie ma oporów mechanicznych na wirniku. Sprawdź omomierzem oporność między złączami zasilania. W różnych położeniach wałka może mieć różne wartości ze względu na obecność komutatora. Stan baterii sprawdź testerem ogniw, a nie woltomierzem. Po dołączeniu baterii do silnika sprawdź woltomierzem napięcie na stykach zasilania. Zrób porządne...
Kolega szypek72 podał jak należy sprawdzić silnik.Do tej metody dodałbym mała modyfikację.Mianowice łączymy w szereg stojan,wirnik oraz dołączamy grzałkę.Przy zasileniu 230V silnik rozpędzi się od wolnych obrotów do bardzo szybkich.Przy szybkich obrotach wyłączamy zasilanie i możemy szlifować komutator.
Wirnik też wygląda ładnie. To nie zawsze świadczy o tym, że nie jest uszkodzony. Cóż, pozostaje szukać wirnika. Nie, najpierw sprawdzić: Jak masz dostęp do z-du naprawiającego takie urządzenia, to warto poprosić o sprawdzenie wirnika na magneśnicy. Sęk w tym, że nie mam dostępu do takiego warsztatu. Sam próbowałem zasilać napięciem 12 V przeciwległe...
Końcówka "plusowa" (ta zabezpieczona bezpiecznikiem) dobrze styka z blaszką we wtyczce? Nie ma tam śladów śniedzi/przypaleń? Sprawdź jaki prąd pobiera silnik podłączony bezpośrednio do zasilania. Możliwe, że komutator silnika jest zabrudzony pyłem ze szczotek i są tam zwarcia pomiędzy lamelkami komutatora.
Wirnik silnika pierścieniowego ma tyle par biegunów ile potrzeba do założonej prędkości, w tym przypadku 2p = 4, w takim silniku wirnik nie posiada biegunów wydatnych. To zależy od konstrukcji wirnika, Szanowny Kolego. Ja miałem takie nieszczęśniki, których wirnik jako żywo przypominał ten z silniczków zabawkowych DC - 3T. i trzy wycinki komutatora...
Zasilanie sterownika sprawdź dużą zarówką bo na mierniku jest zasilanie a pod obciążeniem brak albo dostań się do sterownika i tam poszukaj zimnych lutów głównie piny kostki i zasilanie silnika pompy ew silnik sprawdź pod kątem czystego komutatora
W zasadzie BLDC to silnik + elektronika (służąca zamiast komutatora do przełączania napięcia zasilania na kolejne cewki - tylko na takiej zasadzie to może być silnik DC, bo sam silnik, bez elektroniki, jest wielofazowym silnikiem synchronicznym AC), ale skoro ma wyprowadzone przewody z uzwojeń, to masz sam silnik...
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Mam maszynkę zasilaną przemiennym napięciem 230V o mocy 400W. Czy jest możliwe przewinięcie silnika komutatorowego z tej maszyny, na napięcie stałe 12V, by maszynka działała? Szczotki są dwa razy mniejsze niż powierzchnia styków - szczotki da się upchać większe dla większego prądu. Da się tam upchać drut o średnicy 3-krotnie większej niż oryginał....
Szczotek nie wyciągałem bo nie widziałem takiej potrzeby,dotykają komutatora. To nie znaczy, że są sprawne i prawidłowo zasilają wirnik silnika.
W temacie z linku jest opisany sposób sprawdzania silników CD. Sprawdzałeś je? Kilkukrotnie trafiła mi się taka usterka; silnik miał tak zasyfiony komutator, że po podaniu nań zasilania robił zwarcie i radyjko się resetowało.
jedna lamela na komutatorze się podniosła przetocz komutator ewentualnie do przezwojenia wirnik i do wymiany komutator
...tylko że w jednej wkrętarce udało mi się w ten sposób (zasilanie z dużego akumulatora) spalić silnik (właściwie to szczotki i komutator) :/
Nie podałeś bliższych informacji dotyczących tego silnika, ale zapewne jest to silnik prądu stałego ze stojanem w postaci stałego magnesu i wirnika z komutatorem i szczotkami. Podczas pracy takiego silnika w urządzeniu elektronicznym kondensator ma za zadanie zmniejszać szpilki napięcia w zasilaniu wywołane iskrzeniem szczotek na komutatorze. Przy pracy...
przetoczyć komutator komutator lamel wyrównać komutator
pendrive zniknął hamulec grzać kompresor sprezarki
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Zamienniki lasera SOH-DH2: SOH-DH2A, SOH-DT2, KSS-213C Ultrabox TWS Pro - Pomarańczowe Miganie Słuchawek