W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
Lampka kontrolna spadku ciśnienia powietrza.
Prawidłowo powinno być tak włączasz lewy to lewa prawy prawa kontrolka. Jak podłączysz przyczepę pod gniazdo to po włączeniu lewego lub prawego to palą się dwie kontrolki. Tak było w naszym jak jeszcze pachniał nowością. Teraz to palą jak chcą a nikt przy tym nie grzebał.
W żukach są dobre wskaźniki temperatur na złomach zazwyczaj tego nie demontują manometr ruski mtz ltz itp. kosztują ok 30zł manometr od powietrza jest w każdej 60 na potrójnym wskaźniku.Ale poco ci woltomierz aperomierz......,... przecież jest kontrolka
Powinno, ale raczej nie zacznie ładować ze względu na brak początkowego prądu wzbudzenia który jest generowany przez prąd płynący przez kontrolkę.
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Zapewne złącza żarówek produkcji Wesem zostały zamontowane od drugiej strony (bo się da), i/lub masa żarówki została przyłączona do niewłaściwego styku, przez co żarówki świecą dwoma włóknami i prąd wraca się do kontrolki. Podobne zachowanie sprawia brak masy przednich lamp, która zrealizowana jest przez niepewne połączenie na zawiasach maski (należy...
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Właśnie aku ładuję Na którym przewodzie na tym od kontrolki?
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
Ani w 330 ani w 360 nie trzeba wymieniać licznika.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
To uważaj bo dym jest przed ogniem. W trybie pilnym sprawdź zaciski.
15 lub 54. Chociaż to jest dziwne że po włożeniu kluczyka przestaje świecić. Po złym podłączeniu powinna albo cały czas świecić nawet i po włożeniu kluczyka, lub dopiero po przekręceniu. W sumie nie ma takiej możliwości żeby działo się tak jak u Ciebie chyba ze masz jakąś lipną stacyjkę.
kontrolki przygasają
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Chyba, że wsadził diodę z cokołem żarówki, wtedy alternator nie będzie działał. Musi być żarówka o mocy 2 W. Żarówka o mocy 5 W stopi obudowę kontrolki. Takich ulepszaczy też widziałem.
Jak po odłaczeniu przewodu od szczotek zgasnie kontrolka masz instalacje ciagnika na 9d.
Witam . Trochę mało ,jednak dotknij go przez żarówkę na masę ,czy będzie świecić .Jeżeli nie to dotknij delikatnie do tego grubego zasilającego rozrusznik .Czy w tej chwili coś nie działa? ,są światła ,działa stacyjka ,kontrolki.
Witam . Czy jak włączysz kluczyk ,to jakaś kontrolka gaśnie?.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Trzeci i ostatni raz powtarzam, najpierw wymień czujnik oleju : http://obrazki.elektroda.pl/9464949100_1...
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Najprawdopodobniej na 99.9% stacyjka, lub po prostu urwany przewód. Dodano po 2 Podaję jeszcze schemacik troszkę w innej formie. Jak dla mnie bardziej czytelny.
W jakim stanie jest cały szczotko-trzymacz ? patrzyłeś? Jak nie to od tego zacznij. Daj jakieś foto czczotkotrzymacza i wirnika. Ja u znajomego właśnie wymieniłem ten element i po sprawie.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Dalej? Nic to jest już wszystko :) No jeszcze kontrolka na zewnętrznych stykach przełącznika i finito :)
Sprawdź przekaźnik rozrusznika.
Tablica jest od Ursusa 1634
W ciagniku i przyczepie kierunki dzialaja prawidlowo tylko te kontrolki nie sygnalizuja.
Założyłem nową stacyjkę gdyż stara się rozleciała. Niestety jest taki problem , że mimo wyjęcia kluczyka stacyjka załącza lampki kontrolne . ładowania i oleju.Wyciągam kluczyk i kontrolki gasną a gdy przychodzę rano to kontrolki się świecą.
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Czarny przewód do kontrolki, styk z prawej zasilanie po zapłonie.P
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
W sumie ma to sens, dzięki. Jeszcze takie pytanie, jest jakiś sposób na ominięcie kontrolki? W sensie no D+
Lampka kontrolna ciśnienia oleju w układzie wzmacniacza momentu..
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Gruby czerowny dajesz do górnej śruby rozrusznika, masę masz z obudowy - tylko przykręć. Cienki niebieski to kontrolka, czyli d+ tj. ten kabel ciągniesz do jednego bieguna kontrolki (lampki) a drugi biegun (lampki) pod stacyjkę (15). Pozdrawiam
Czyli mogę na mase ; alternator puścić inny kabel i na silnik ? gdzie dokładnie wychodzi kabel masowy od alternatora? bo u mnie wchodzi w wiązkę ( kabel do kontrolki , kabel do rozrusznika)
Witam. Najprawdopodobniej źle podłączyłeś pływak. W pływaku masz 3 wyprowadzenia. Jeden to masa, drugi to wskaznik paliwa a trzeci to rezerwa. Masa jest wspólna dla obu pinów. Pomiedzy masą a pinem od rezerwy w położeniu minimalnym powinno byc zwarcie(zapalona kontrolka rezerwy).
Mam pytanie, czy powodem nie gaśnięcia kontrolki ładowania w Ursusie 1012 TURBO może być alternator czy co??
Opornik wpinamy równolegle do kontrolki, tak, że rezystancje nie zsumują się.
Nie będę się upierał ale dziwną mnie te 2 kontrolki
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Witam Sprawdzałeś czy nie jest przetarty przewód od kontrolki ,łatwo przecież to sprawdzić .
30/51 jest wspólny, do masy 85 do alternatora 87 do kontrolki
Od plusa stacyjki przez kontrolkę ładowania-żaróweczkę.
Miałem coś takiego,robi się przerwa na obwodzie ładowania sprawdż wszyskie połączenia może są zśniedziałe.
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
W układzie z przekaznikem kontrolki ładowania mruganie to normalna sprawa.
W większości przypadków zapalają się wszystkie kontrolki, w niektórych jeszcze chodzą wskazówki.
Alternator został założony nowy czy drugi? To jest 360 nie ma świecy, a kontrolki powinny zapalać się po wciśnięciu kluczyka.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
u mnie po zmienieniu srubki bez dziury jest na zimnym 6 a na rozgrzanym przy zapaleniu kontrolki ladowania prawie 3 czy to dobrze???? pry 6oo obrotach 4
Ten włącznik włączasz na 3 razy 1- zapłon 2- świece ( z kontrolką ) 3 -rozruch.
Ten, co "sobie wisi" to jest właśnie resztka przewodu do kontrolki - ktoś odciął gdy demontował alternator na złomie. To w jego miejsce, zamiast niego, należy wpiąć ten poprowadzony od kontrolki w zegarach.
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Jak kolega wyżej kontrolkę podpiąłeś pod zacisk 19, a ma byc pod 17.
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
Na małych obrotach na zimnym silniku jest 4,5kg na ciepłym na małych obrotach jest 5, na wysokich obrtotach na zimnym silniku jest 6kg a na rozgrzanym 6,5kg. Alternator kupiłem w agromie ale to jest dokładnie ten sam: http://allegro.pl/alternator-ursus-c-360... tak po zapaleniu świateł kontrolka gaśnie
Przy jakich obrotach? I sprawdź czy jak odłączysz czujnik kontrolka dalej świeci.
Wymień stacyjkę i powinno być ok.
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
Można tak to ująć.
Przy rozgrzanym silniku świeci kontrolka, że nie ma smarowania
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
tylko ten czujnik jest od sąsiada z działającego ciągnika i jest wszystko ok u niego. na dodatek po wykręceniu czujnika wywala ciśnienie oleju i dopiero wtedy kontrolka się zaświeca.
Odłącz kabel "wzbudzenia" od alternatora dotknij masy wtedy kontrolka ma świecić, jeżeli tak jest oddaj badziew na reklamację.
Kontrolka nie chce zgasnąć
A jakich potrzebnych informacji nie pokazują obecnie użyte kontrolki? Pamiętaj że w traktorze ze względu na warunki pracy to im mniej elektroniki, tym lepiej.
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
W większości dwunastowoltowe sprzedają jako do żuka lub nysy. Mam chyba schemat instalacji od żuka jeśli jest taki na schemacie to będziemy wiedzieli jak jest podłączony. Fabrycznie to nigdy nie był montowany w żukach i nysach ten przerywacz. Normalne termobimetaliczne były jak do wszystkich polskich aut. Zresztą typowe podłączenie szeregowe pozwala...
na poczatku biały pozniej czarny jak smoła nawet czuc jak by ktos opone palił sproboje nagrac . a do cisnienia oleju musze miec manometr specjalny ? czujnik niby wskazuje ze cisnienie jest ok bo kilka sekund zakreci rozrusznik i kontrolka gasnie.
Wklejcie mi kilka zdjęć samego mechanizmu przełącznika - nie mogę znaleźć w sieci, rozebrany widziałem ostatnio w wojsku. Romuś, wzajemne rozładowanie baterii to albo brak wyłącznika "masy", albo źle podłączony ten przełącznik - przypadkiem po rozłączeniu akumulatorów nie żarzyła się lekko kontrolka ładowania?
czy to normalne chyba nie ? Dodam że mija 5 sekund po odpaleniu zanim zgasnie kontrolka od cisnienia na ciepłym gasnie od razu
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Zamontowałem w Ursusie C 330 alternator od Reanault Laguna 1. Posiada wyjścia(jak na rysunku) na rozrusznik, kontrolke ładowania i plus po stacyjce. Wszystko podłączone i po włączeniu zapłonu pali się kontrolka ładowania. Po uruchomieniu ciągnika kontrolka gaśnie a ładowanie wynosi 14,5V. Po zgaszeniu ciągnika kontrolka ładowania nie zapala się, dopiero...
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
Ok nie będę go już odpalał .Pompa jest nowego typu. Zawleczka na swoim miejscu. Króćce dokręcone. Czy myśli Pan że to może być zapchany kanał. Czy mogą mieć z tym coś wspólnego panewki?.
Najpewniej jest to przewód kontrolki i idzie do przekaźnika.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Zestaw wskaźników, który podałeś to chyba wszystko co trzeba, choć możesz dać kontrolkę świateł długich i taki bajer z mfa kontrolkę hamulca ręcznego (jeśli go masz). I może jeszcze wskaźnik poziomu paliwa?
Masz chińską instalację, z cieniutkimi kabelkami i jeszcze cieńszym osprzętem. Odpalanie i świece nie powinny iśc przez stacyjkę, tylko bezpośrednio na tę "klamkę", czyli włącznik startera. Przez stacyjkę tylko światła i kontrolki, będzie znacznie dłużej żyć.
kontrolki ciągniku ursus podłączenie kontrolki ładowania ursus ursus dawka paliwa ursus
termostat lodówka turystyczna czujnik obwodu mazda octavia deska rozdzielcza
De'Longhi Magnifica ESAM 3550.B - brak napięcia na grzałkach Philips N4506 – średnica i szerokość taśmy, kompatybilne szpule, RTM, ATR Magnetics