Prawidłowo powinno być tak włączasz lewy to lewa prawy prawa kontrolka. Jak podłączysz przyczepę pod gniazdo to po włączeniu lewego lub prawego to palą się dwie kontrolki. Tak było w naszym jak jeszcze pachniał nowością. Teraz to palą jak chcą a nikt przy tym nie grzebał.
To uważaj bo dym jest przed ogniem. W trybie pilnym sprawdź zaciski.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
15 lub 54. Chociaż to jest dziwne że po włożeniu kluczyka przestaje świecić. Po złym podłączeniu powinna albo cały czas świecić nawet i po włożeniu kluczyka, lub dopiero po przekręceniu. W sumie nie ma takiej możliwości żeby działo się tak jak u Ciebie chyba ze masz jakąś lipną stacyjkę.
Zapewne złącza żarówek produkcji Wesem zostały zamontowane od drugiej strony (bo się da), i/lub masa żarówki została przyłączona do niewłaściwego styku, przez co żarówki świecą dwoma włóknami i prąd wraca się do kontrolki. Podobne zachowanie sprawia brak masy przednich lamp, która zrealizowana jest przez niepewne połączenie na zawiasach maski (należy...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Odłącz przewód od kontrolki co dochodzi do alternatora,jeżeli kotrolka która się pali przy wyłączonym kluczyku zgaśnie ,to wina alternatora.Sprawdź czy na tym zacisku ,gdy silnik zgaszony jest napięcie.Powinno go nie być.
Gruby czerowny dajesz do górnej śruby rozrusznika, masę masz z obudowy - tylko przykręć. Cienki niebieski to kontrolka, czyli d+ tj. ten kabel ciągniesz do jednego bieguna kontrolki (lampki) a drugi biegun (lampki) pod stacyjkę (15). Pozdrawiam
VL-lewy kierunek VR-prawy kierunek 30-plus przez bezpiecznik do akumulatora 15-plus po stacyjce też przez bezpiecznik 49 - do przerywacza kierunkow X nie wiem (może być masa do kontrolki ale to sprawdź) Jeżeli przełącznik nie jest wciśnięty to 15 jest połączone z 49 jeżeli włączysz awaryjne to 49 łączy się z 30 i dodatkowo 49a zostaje zwarte z VL I...
Sprawdź przekaźnik rozrusznika.
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
stary regulator z traktora wyrzucić Tak, ale przewód kontrolki idzie z niego jak była prądnica ,także sprawdz który to i go wykorzystaj. Reszte zaizoluj.
Założyłem nową stacyjkę gdyż stara się rozleciała. Niestety jest taki problem , że mimo wyjęcia kluczyka stacyjka załącza lampki kontrolne . ładowania i oleju.Wyciągam kluczyk i kontrolki gasną a gdy przychodzę rano to kontrolki się świecą.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w dawnych PGR'ach czy POM'ach na świecenie się kontrolki od ciśnienia...
Czy bez tego przewodu do kontrolki w liczniku powinno być ładowanie?
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
u mnie po zmienieniu srubki bez dziury jest na zimnym 6 a na rozgrzanym przy zapaleniu kontrolki ladowania prawie 3 czy to dobrze???? pry 6oo obrotach 4
Witam . Czy jak włączysz kluczyk ,to jakaś kontrolka gaśnie?.
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
W ciagniku i przyczepie kierunki dzialaja prawidlowo tylko te kontrolki nie sygnalizuja.
(at)Niuniek34678 Czy po zwiększeniu obrotów to napięcie rośnie powyżej tych 13.90V?
Wymień stacyjkę i powinno być ok.
Kolego odkręć wszystkie korki akumulatora i zewrzyj rozrusznik na krótko,jeśli będzie gazować w którymś akumulatorze to do wymiany.Druga sprawa to słaby styk przewodów .Wyczuwalne ciepło na klemach lub przewodach świadczy o słabym styku.
Działa styku nie było przy kontrolce wszystko ok
Witam postanowiłem założyć do ursusa c 360 przerywacz ME 183 ponieważ chodziło mi aby mieć kontrolki działania kierunkowskazów w przyczepach. Ten przerywacz posiada 6 pinów podłączyłem wszystko jak należy i problem tkwi w działaniu kontrolek przyczepy. Sam przerywacz działa dobrze czyli kierunki mrugają. kontrolka działania kierunków ciągnika działa...
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
kontrolki przygasają
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
Hej. Po założeniu termostatu (stary był zasyfiały i zaślepiony rurką kanalizacyjną fi 50 mm), zalaniu traktora płynem i przejechaniu się zauważyłem, że płynu brakuje, więc dolałem. Znów pojeździłem i ubyło. Wyciągnąłem bagnet z silnika, a tam olej jasno kremowy. Okazało się, że uszczelnienia tulei się rozleciały. Ja jako laik do tego momentu wszystko...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
Podłączenie raczej oryginalne, alternator też. Kontrolka jest podłączona jest gorącym do zacisku 30 w stacyjce a masę bierze przez kontrolki podświetlania zegarów (tego zmienionego i prędkościomierza). Świeci jasno, równo, nie mruga. Podejrzewam jakąś głupotę, ale może głupota jest podejrzewać głupotę Podaj więcej szczegółów,, bo z tego co widzę to...
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Witam. Kupiłem niedawno Ursusa C 385 z 1980 r. Jest trochę rzeczy do podłubania w nim. Min. Instalacja elektryczna. Totalny bałagan. Na tyle że nie mogę przypasować żadnego schematu z internetu. Czy spotkaliście się kiedyś z różnymi schematami zależnie od roku produkcji? Bo nie wiem czy ktoś tu tak mocno namieszał czy to trochę inna wersja instalacji....
Mam pytanie, czy powodem nie gaśnięcia kontrolki ładowania w Ursusie 1012 TURBO może być alternator czy co??
mam pytanie, podłączyłem instalacje w c-360 zgodnie ze schematem podanym wcześniej(tym kolorowym) jednak nie działa, chyba to cos ze stacyjką bo jak jest na "0" to kontrolki sie świecą cały czas nawet przy wyjetym kluczyku i świecą się światła z przodu, jak dam na "1" to nie świeci się nic
najbardziej wiarygodny wychodzi pkt 3. A i jeszcze jedno Dziś brat dzwonił i mówił, że teraz 60-tka nie chcę odpalić. Tzn. uprawiał pole kultywatorem i potem pojechał odstawić go na miejsce - podczas zdejmowania z zaczepów - wyłączył ciągnik. Gdy go teraz chce włączyć to przygasają kontrolki i słychać takie głośne "cpykanie"...
Czyli mogę na mase ; alternator puścić inny kabel i na silnik ? gdzie dokładnie wychodzi kabel masowy od alternatora? bo u mnie wchodzi w wiązkę ( kabel do kontrolki , kabel do rozrusznika)
Toć to Ursus to jaki problem trochę pogrzebać i poszukać gdzie przewód od kontrolki idzie.
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
Alternator sruba M6 do pradowej rozrusznika. Przewod kontrolki z przylacza regulatora do wtyku d+ alternatora.
Miganie kontrolki w elektroniku spowodowane jest przerwaniem przewodu plusowego od alternatora do akumulatora.
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
W moim C330 na świecenie kontrolki pomaga wymiana czujnika, średnio raz do roku trzeba go wymienić bo kontrolka się świeci, jeśli nie masz dostępu do manometru to kup czujnik kosztuje kilka groszy a na pewno nie zaszkodzi.
Witam mam taki problem z instalacją a mianowicie od stacyjki z gniazda nr 30 idzie przewód do skrzynki bezpiecznika jeżeli ten przewód jest odczepiony nie jest podłączony jest wszystko dobrze wszystkie światła kierunkowskazy wszystko jest Nie sprawdzałem jeszcze sygnału jeżeli ten przewód podepnę włączają się kontrolki i świecą po wyciągnięciu kluczyka...
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Tak przewód idzie bezpośrednio na kontrolkę potem z kontrolki mamy przewód , który podłączamy do plusa po stacyjce.
Przewód kontrolki ma zacisk konektorowy, ten po lewej stronie. Jak kontrolka zgaśnie po odpaleniu, daj średnie obroty, odłącz ten przewód kontrolki od alternatora. Przyłóż miernik do tego zacisku, sprawdź jakie jest napięcie. Powinno być takie samo , jak na zacisku śrubowym zasilającym alternator z akumulatora.
Czesc Znalazlem stary alternator 6 diodowy. Podlaczony teraz do c360, regulator elektroniczny do 6d i prad idzie na niego po wcisnieciu kluczyka. Czy sa jakies minusy poza brakiem kontrolki wzgledem 9d, czy poza tym moze tak pracowac lata i nie warto zmieniac na 9d?
wszystkie schematy są do ciągnika c360 a nie do 360-3p. Perkins ma jeszcze światła awaryjne i kontrolki 1 i 2 przyczepy a do tego ma przycisk palenia (starter) a nie gałkę do kręcenia jak w c360 lub c330 a po 2 jak na innych postach czytałem że Perkins ma alternator to wielka ściema bo w latach 80 dawano jeszcze do tego modelu prądnicę a dopiero w 1990r...
Witam Sprawdzałeś czy nie jest przetarty przewód od kontrolki ,łatwo przecież to sprawdzić .
Aha czyli na + regulatora też muszę podać +12V i ma działać. Nie wiem czy wszystkie t25 tak maja ale u mnie stacyjka służy wyłącznie do załączania świecy żarowej i rozrusznika. +12V jest podawane na stałe wszędzie a jedynie jest duży odłącznik masy który jak się załączy to palą się kontrolki i wszystko działa.
30/51 jest wspólny, do masy 85 do alternatora 87 do kontrolki
Do elektr.sa może masz walnięte diody wzbudzenia i stąd lekkie przyświecanie kontrolki ładowania.
Alternator został założony nowy czy drugi? To jest 360 nie ma świecy, a kontrolki powinny zapalać się po wciśnięciu kluczyka.
Dioda blokująca służy do wyeliminowania niepożądanego zjawiska "żarzenia" się kontrolki ładowania przez okres wybiegu silnika po wyłączeniu stacyjki, znanego z dawnych samochodów np. z malucha.
Lampka kontrolna spadku ciśnienia powietrza.
Bywa że alternator się wzbudzi przy bardzo wysokich obrotach, lecz nie zawsze.Oczywiście mowa ,gdy kontrolki brak.
Akumulatory sprawdzone? Dają wystarczający prąd rozruchowy, czy kontrolki gasną? Wszystkie 4 szczotki w rozruszniku sprawne, tulejki nie wyrobione? Nowe rozruszniki działające na jednym akumulatorze samochodowym. https://www.google.pl/search?q=c360+rozr...
Jedynie pozostaje sprawdzenie do czego te kontrolki są podłączone.Czy ta wskazana kontrolka przez Ciebie, świeci gdy ciągnik zgaszony i włączona stacyjka?. Tak. Po włożeniu kluczyka świecą sie obydwie ale po odpaleniu prawa gaśnie.
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
Mam pytanie czy jest to prawidłowe podpięcdie, gdyż na innych schematach kontrolka jest zmostkowana z pinem 15 Tak, ma być dołączona do zacisku 15. Połączenie kontrolki z wyjściem 67 jest błędne. Co do alternatora to jeśli ładuje to dobrze jest podłączony, w przeciwnym razie by się uszkodził. Kontrolka może migać z kilku powodów: - za lużny/zużyty...
Najlepszym rozwiązaniem jest wskaźnik +kontrolka, a najlepiej jeszcze brzęczek. Mój ojciec ma wskaźnik nie na tablicy wskaźników, a na przedniej szybie - jest trochę bardziej w polu widzenia niż prędkościomierz w samochodzie i trudno nie widzieć jego wskazań. Kolego Grzegorz_madera wiem że po każdym zaświeceniu kontrolki trzeba sprawdzić czy to znowu...
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Nie ma kontrolki rezerwy. Są 3 konektory bez żadnych oznaczeń
Dopiero teraz mi się przypomniało o temacie więc napiszę. Alternator jest 6 diodowy co okazało się przy rozbieraniu przy okazji zmiany łożysk. Przewód niepodłączony jest napewno pozostawiony do podłączenia kontrolki ale nie ma przekaźnika...i tyle w temacie!
po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie,świeci nawet na wysokich obrotach. Świecenie kontrolki nie zawsze oznacza brak ładowania. Tu potrzebny jest pomiar napięcia, inaczej to możemy tylko gdybać.
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
Najpewniej jest to przewód kontrolki i idzie do przekaźnika.
Wyrzucasz prądnicę i regulator Ciągniesz kabel od kontrolki do wyjścia wzbudzenia alternatora d+ Ciągniesz kabel przynajmniej 6 mm2 od klemy plusowej ciągnika do styku b+ alternatora (śruba M8) Przed montażem należy sprawdzić czy karoseria jest połączona z klemą - Kontrolka musi działać i gasnąć po odpaleniu ciągnika ponieważ to ona odpowiada za wzbudzenie...
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
OK przejze cały alternator ale to jutro. mam takie pytanie odnośnie kontrolki ładowania , trochę przysiedziałem i zastanawiam się nad tym by wyrzucić przekaźnik i zamontować diodę LED zamiast żarówki ładowania , co sądzicie o schemacie A i B ?? czy będzie to działać?? http://obrazki.elektroda.net/89_12274566...
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
Jaką jest moc kontrolki ładowania. Przy jakich obrotach gaśnie?
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
Witam ! Mam problem dotyczący ładowania w ursusie c-328. Zaraz po uruchomieniu silnika wszystko jest ok po chwili na wolnych obrotach zaświeca się kontrolka ładowania, lecz po przygazowaniu gaśnie. Gdy kontrolka nie świeci napięcie ładowania wynosi w granicach 14,5-15,2V . Po dwóch minutach kontrolka zaświeca się i nie gaśnie nawet po dociśnięciu gazu...
Witam mam problem i nie jestem pewien jak go rozwiazac otóż gdy zdjałem liczniki w swoim ciagniku kilka kabli było juz bez izolacji tak przetopione. gdy wymieniłem je to okazało sie ze zaczeły sie dymic. Ze stacyjki przewód który wychodził czarny i jak sie okazało to pradowy bo po włozeniu kluczyka do stacyjki prad sie w nim pojawia i szedł do kontrolki...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne Zmierzyłem prad z alternatora i laduje max 0.5 V poniewaz jest...
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
Czy kontrolki przygasają podczas tego tykania? Jeśli nie to zepsuty elektromagnes. Jeśli tak to klema zaśniedziała i trzeba przeczyścić. Daj na luz, usta w gaz ręczny i zapalisz kluczem zwierając styki na rozruszniku.
Ponad miesiąc temu kupiłem oryginalną instalacje do mojej trzydziestki. Stacyjka i skrzynka bezpieczników była już podłączona, kupiłem jeszcze dwuwskaźnik i lampy tylne. Poprowadziłem wszystko podłączyłem ze schematem w ręku. Kontrolki świecą, światła z przodu działają jak należy. Problem jest z tylnymi, nic tam nie świeci kierunkowskazy też nie świecą,...
Witam wszystkich mam problem z ursusem mf 255 mianowicie nie ma ładowania ktoś kiedyś robił sprzęgło porozpinał wszystko i po tej naprawie ładowania brak, zakładam że alternator jest dobry a problem leży w podłączeniu. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to brak żarówki w oprawce kontrolki ładowania.Wsadziłem żarówkę lecz nie świeci sprawdziłem prąd dochodzi...
Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę ładowania.Dacia zamiast kontrolki ładowania miała...
Jęśli ten alternator jest szescio diodowy to do podłączenia kontrolki ładowania bedzie potrzebny dodatkowo przekaźnik
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Po ponownym odpaleniu już nie chciał się wzbudzić przy 2000 obr. Sprawdzałem miernikiem napięcie na szczotkach i jest (szczotki nie są zużyte). Kabel od ładowania który wychodzi z alternatora ma 0 ohm i kabel od kontrolki również który idzie z żarówki 4W. Jedno wielkie masło maślane. Zmierzyłeś napięcie wychodzące z przewodu kontrolki ładowania względem...
Problem wygląda tak: Przepalił się przekaźnik od kontrolki ładowania. Podmieniono na inny model (najprawdopodobniej o mniejszym poborze prądu). Gdy odpali się silnik to przekaźnik wariuje i "cyka" - nie może się przełączyć - występuje napięcie ok. 8V. Po dodaniu gazu na chwilę wskakuje na 11,5V. Napięcie na zaciskach trochę ponad 13V. Czy jest to możliwe,...
Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy
kontrolki ciągniku ursus podłączenie kontrolki ładowania ursus ursus dawka paliwa ursus
telewizor blaupunkt oprogramowanie testy akumulatorów wymian maglownica
radio merces alpine odczyt eeprom 24c02
YOODA Smart 2 błąd 1000 - diagnostyka i rozwiązania Czy przetwornica LM2596S nadaje się do diod LED?