Witam. Potrzebuję również momentów dokrecania do tego modelu auta i silnika.
Witam. Zabrałem się do przygotowania kosiarki do sezonu ale utknąłem przy wyjęciu silnika. Odkręciłem śruby mocujące blok silnika od góry oraz nóż od dołu, ale od spodu silnik trzyma plastikowy wirnik, szerszy od otworu w obudowie. Oto zdjęcie Jak go oddzielić od silnika? Poprzez ściągnięcie czy kluczem? W sumie nie ma jakiejś widocznej śruby, która...
Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie...
Witam , Konstruuję obecnie awaryjny agregat prądotwórczy złożony m.in z silnika od Opla Omegi – 3.0 V6 (X30XE) , połączonego z prądnicą za pomocą przekładni pasowej. Większość podobnych urządzeń zbudowana jest z silnika połączonego bezpośrednio z prądnicą. Niestety minusem takiego rozwiązania jest stosunkowo niska prędkość obrotowa (ok 1500 rpm)....
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
Co do logów ,po podłączeniu komputera zupelnie nic,pusto. Co to ma niby znaczyć ?Co do rozrządu to wątpię by jeden ząb tam wpływał.Sprawdzić nie zaszkodzi.Wywalasz zaślepki,wykręcasz śrubę z bloku.Potrzeba ci wiertło i kawałek kątownika.Nic więcej nie trzeba rozbierać.
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
A możecie polecić jakiś skuteczny środek do penetracji gwintów ? Wczoraj wieczorem przygotowałem wymianę, śruby obudowy spryskałem WD40 a dziś przymierzyłem się do ich ruszenia... i trzyma. Spróbowałem śruby wzruszyć po rozgrzaniu silniku i jest podobnie. Boję się, żeby nie urwać łbów, jak już mi się trafiło przy wymianie sworzni wahaczy (pomimo wcześniejszego...
Nie pasuje, Misa ma inaczej śruby
króciec czyli ten przykręcony na dwie śruby do bloku?
W tej kwestii wypowiem się konkretnie. Sam składam Silniki tego typu. Błędy na błędzie od samego początku... Do sedna urwana śruba świadczy o tym kto to składał mowa o silniku om 651. Tu leży przyczyna zaczynająca się od dołu silnika. Górę bym zostawił cesarzowi.... Najbrowdopodonie został źle wyosiowany Blok, zapierał ząb w ząb, a druga istotna sprawa...
Wrzucam zdjęcie mojego silnika. Aktualnie nie ma tych sprężynek przy popychaczach a wałek rozrządu zrobiony jest z wałka liniowego, a nie śruby. Dodatkowo wokół cylindra zrobiłem blok wodny ale jeszcze nie zdążyłem go przetestować. Kilka razy udało mi się go już odpalić jednak bardzo martwi mnie brak tak dobrej szczelności o jakiej pisze kolega kawaled....
Witam. Byłem za granicą i moim samochodem jeździła inna osoba, gdy wróciłem zobaczyłem że auto po odpaleniu strasznie kopci na biało i klima nie działa sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku nie było nic. Dolałem dwa razy ale problem znowu się pojawiał. Pojechałem do mechanika po rozebraniu silnika stwierdził ze pęknięta jest tuleja w bloku silnika. Zawiózł...
Rozrząd skręcony pompa wody była wymieniana i pojawił się nowy problem. Pasek zsuwa się w stronę bloku silnika. Widać że nie idzie po starym śladzie tylko bliżej bloku. Jakieś sugestie gdzie może leżeć problem
Co konkretnie zepsuło się,zerwana nakrętka ze śruby pociągowej,silnik,koła pasowe?
Inne forum dało mi do myślenia. Zostało wymienione koło pasowe (te co napędza przez pasek alternator) z szerokiego na wąskie a śruby były wkręcone te co były przy silniku czyli od szerokiego koła. Czy możliwe jest, że to one blokują. Niestety nie jestem w stanie w tej chwili wykręcić i sprawdzić. Edycja: Silnik odpalił co się okazało? Koło pasowe zbyt...
Witam wszystkich ,jestem tu nowy dlatego proszę o przymrużenie oka w pewnych kwestiach ,lecz przejdźmy do meritum sprawy mianowicie posiadam bmw e34 z silnikiem m20 2.0 który został wymontowany z powodu awarii ,następnie został zakupiony silnik tez m20 z BMW ale e30 . Problem jest następujący prawa łapa silnika od strony kolektorów wydechowych pasuje...
Też uznałem, że muszę wykonać pomiary na sprawnym silniku. Ciśnienie w tej magistrali można spróbować zmierzyć wkrecając miernik w korek który znajduje się z tyłu bloku. Jutro zobaczę jaki tam odstęp, ale raczej trzeba będzie odkręcić alternator. A bez alternatora na długo nie odpalimy silnika bo pompa wody nie pracuje. ... no chyba że tą pompę napędzać...
Spróbuj zamontować starą zaślepkę.Ona jest z jednej strony bardziej wypukła.Połóż ją na podkładce nieco mniejszej od obwodu zaślepki wklęsłą powierzchnią do dołu i puknij w środek tej zaślepki aby była jeszcze bardziej wklęsła na średnicę nieco mniejszą od kanału.Oczyść delikatnie kanałek i włóż zaślepkę wybrzuszonym końcem na zewnątrz bloku i po włożeniu...
Zrobiłem tak jak Panowie radziliście. Oba uzwojenia przez same mostki. No i muszę przyznać, że jestem zaskoczony jak dobrze to teraz działa. Otóż prąd wzbudzenia bez problemu mogę wyregulować do tych 0.50A, przy napięciu bliskim tego z tabliczki znamionowej. Silnik zaczyna bez problemu kręcić wałem już przy 5V na tworniku. Na biegu jałowym przy 310V...
Witam. Widzę, że każdy naprawia jak potrafi :). Ja osobiście polecam metodę, o której wcześniej napisał jeden z użytkowników a mianowicie Metalock. Miałem przyjemność zapoznać się z tą metodą, która używana jest nawet do naprawy tłoków okrętowych, śrub okrętowych i wszelkiego rodzaju pęknięć odlewów - również korpusów silnika. Proponuję poczytać i obejrzeć...
Gratuluję pomysłu z przecinakiem! Co jak co, ale zestaw "ruskich kluczy" nie ma tutaj najmniejszego zastosowania. Powinno pomóc opukiwanie gumowym młotkiem lub przyłożenie od spodu silnika w miejsce łączenia klina z twardego drewna i uderzanie w niego młotkiem. Oczywiście zakładam, że odkręciłeś WSZYSTKIE śruby. Dokładnie obejrzyj głowicę, także od...
sory za stodołe ale napewno bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy nie dasz rady tego ogarnąć... (np. z jaką siła dokręcić koło zam. lub głowicę..) twoja usterka najpierw powoduje takie cykanie potem przeradza się w stratę pracy cylindra następnie połamany popychacz zaworowy i uszkodzony blok silnika... jeśli chcesz to moge ci wysłać adres pana który zajmuje...
Witam. Padła mi uszczelka we fiacie i płyn przedostawał się do komory spalania. Wymieniłem uszczelkę i problem się zmniejszył ale nadal występował. Mam wżery w silniku i nie chce planować bloku z racji tego, że chce auto potrzymać jeszcze z rok a później wy złomować. Głowica była planowana, uszczelki nowe, śruby nowe ale kruczek jest w bloku. I tu pytanie...
A jak myślisz, ile kosztuje wymiana? Silnik kupisz goły za około 2000. Do tego dojdzie rozrzad, olej, filtr, być może turbina do regeneracji i napewno jeszcze coś tam dojdzie. Robota jakieś 1500 u fachowca, u partacza może i 800, ale będziesz wracał co chwile z problemami bo przy przekladce nie poczyszcza dolotu, egr-u itp bo za takie pieniądze nie...
Wiata mam koledze w pasacie nagle wyrwało sie gniazdo mocowania łapy, od strony rozrządu. Wyrwało z bloku zostało tylko trochę gwintu. Sprawa jest taka ze obecnie gdzie przebywa (zagranica)nie ma możliwości wyciągnięcia silnika i pospawanie bloku. Moje pytanie jest takie czy lakie cos dało by rade na stale przymocować śrubę . Pozdrawiam
Witam wszytkich. Awaria Ģłowicy silnika KIA Sorento 2.5 CRDI 140 KM 2004r. 1. objawy - na zimnym silniku biały dym z wydechu o charakterystycznym lekkim zapachu glikolu ustępujący po nagrzaniu silnika. - Ubytek płynu chłodniczego - Pojawienie się płynu w układzie chłodniczki EGR oraz co za tym idzie w kolektorze dolotowym. - Pojawienie się płynu...
Witam Szanowne Forum W bloku silnika w przestrzeni między 1 a 2 cylindrem w okolicy otworu śruby głowicy znalazłem plastikowy element, na którym znalazłem numery O3D 103 656 i mam teraz dylemat czy to jest tylko jeden element, czy też powinno ich być więcej. Ponieważ silnik dostałem rozmontowany na elementy nie jestem pewien ile ich powinno być. Zrobiłem...
Sprawdź czy zawór upustowy na turbinie nie jest zapieczony. Nie odpalaj na samostarcie. Czy silnik nie chodzi twardo?? Jak głowica jest przykręcona śrubami z drobnozwojnym gwintem 1/2 " to sprawdź gwint w bloku. Nowa uszczelka o ile ma większą średnicę otworów od otworów cylindrów?
Witam.Mam pytanie do wszystkich znających temat przepalania uszczelek pod głowicą i ich przyczyna. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby to była pierwsza przepalona uszczelka po głowicą ale to już trzecia i w dodatku firmy viktor reinz. Pierwszą uszczelkę przepaliło przy przebiegu około 40tyś a auto kupiłem z przebiegiem 28tyś.i to od starszego gościa....
Nie bo to cytuję z aukcji "ZAŚLEPKA ŚRUBY POKRYWY SILNIKA " A na zdjęciu pokazujesz dziurę w obudowie sprzęgła/bloku silnika.
Jeżeli masz możliwość, to dospawaj do niej np. inną śrubę/nakrętkę. A jeżeli jest aż tak "ciasno", to długi przecinak i ścinasz po trochu łeb śruby, do momentu aż całkiem go usuniesz, wtedy demontujesz skrzynię a reszta śruby nadal tkwi w bloku silnika. Tylko, że teraz to już ją bez problemów wykręcisz. A poza tym to przecież w Transicie jest dużo miejsca...
Witam jeżeli temat jest ciągle aktualny to chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie wibrowania silnika AFN. Otóż jakiś czas temu miałem bardzo podobny problem z tym że u mnie ta przypadłość pojawiała się ok. minuty po odpaleniu zimnego silnika, bądź po wcześniejszym dodaniu gazu i powrocie o obrotów biegu jałowego. Stan taki utrzymywał...
Witam, Zajrzałem dziś pod maskę i cieknie mi ciurkiem olej w miejscu wskazanym na obrazku (a dokładnie na łączeniu elementów tej części, która zaznaczyłem w całości): Jest to taki solidny element (ze złotą naklejką na górze) przykręcany na dwie śruby do głównego bloku silnika. Od niego wychodzi rurka, która idzie do serwa hamulcowego... Po pierwsze...
jestem w trakcie wymiany tłoków w meriwie, auto stało w pół rozebrane przez czas więc zdecydowałem się wmontować i rozkręcić całość. Mój problem polega na tym że nie mogę znaleźć momentów dokręcania śrub montujących wał do bloku. I przy okazji jeżeli ktoś byłby mi w stanie wyjaśnić dlaczego ten silnik wypala tłoki to byłbym podwójnie wdzięczny. Dziękuje...
Tutaj się to jednak raczej nie opłaca, ponieważ musiałbym jeszcze rozpołowić silnik, a potem kupić uszczelki bloku silnika i głowicy, możliwe że uszczelniacze wału + pewnie jakieś nowe śruby żeby go złożyć (śruby od spodu są nieźle zechlane przez soki z trawy), razem z tulejowaniem to pewnie już połowa ceny tego hipotetycznie nowego silnika. Przy czym...
Witam. Jeśli wyciekł cały olej a mimo to kontynuowałeś jazdę to silnik na złom lub do remontu ponieważ mógł się zatrzeć. A jeśli nie zatrzeć to panewki mogły oberwać. Miska do bloku silnika jest przykręcona na śruby więc mogło też zerwać gwinty w bloku silnika. Na pewno do wymiany miska olejowa i smok w misce olejowej jeśli uszkodzony. Reszta do oględzin. W...
Zanim się znajdzie pomocna dusza, która z mierzy te śruby - kolega weźmie tzw. suwmiarkę i zmierzy średnicę oraz głębokość gwintu w bloku silnika. Jeśli dobrze pamiętam jest tam gwint M6, ale z drobnym zwojem. Długość części gwintowanej ok. 20 mm. Długość od korpusu do dekla może kolega zmierzyć drutem (włożyć w otwór, przyciąć czy zaznaczyć miejsce...
Schematy nie do końca się zgadzają. Pomijam szczegóły w stylu dwa napinacze paska klinowego, konieczność demontażu rozrusznika, i tym podobne bzdety. Najważniejsza sprawa, w tym silniku który robiłem, nie wiem czy to szczególny przypadek czy reguła, ale nie było otworu w kole zamachowym do blokady. Tzn. było nawet kilka otworów, ale żaden nie zgrywał...
Co klejenia śrub w czasach konstruowania tego wynalazku nie było kleju do śrub w Polsce :D Tu nie chodzi o klej tylko o samo zabezpieczenie a skoro producent tego nie stosował to nie ma też potrzeby składac tam czegokolwiek na klej. Z resztą ja nigdy nie spotkałem perkinsa z odkręconym wałem, korobowami czy czymkolwiek.
Kolego płyn może dostać się przez: -uszczelke głowicy , -pęknietą głowice , -peknięty blok silnika. Jeśli masz "nową" głowice powinno się ją dać do sprawdzenia ,jeśli zakładasz to możesz ją jeszcze raz ściągać jak znów będzie piana w oleju. Ja tak miałem kiedyś z Polonezem jak byłem młody i głupi !!! 3 razy ściągałem i zakładałem głowice zanim się kapłem...
Witam, autko tak jak w temacie głównie chodzi mi o moment dociągnięcia pół bloku silnika.
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi koniec - czyli ta linka - mocowana jest do pompy wtryskowej....
Wielkie dzięki wam za wskazówki. Oczywiście wszystko będę składał posmarowane lub polane olejem, łoża wałka wałek w miejscach gdzie lega w łoża, szklanki itp. to jasne. Wiem też że trzeba ze wszystkich dziur z gwintem odessać stary olej aby nie rozsadziło bloku czy głowicy to dla mnie oczywiste, tak jak nowe szpile głowicy. Bardziej się martwiłem tym...
Witam. Pod śrubę bloku silnika. Pozdrawiam.
Tpolo .Wszystko sie zgadza oprócz tego że część pompy ukryta jest pod obudową rozrządu gdzie znajduje się część śrub mocujących pompę do bloku silnika. Sprawę pogarsza koło wałka pośredniego które także się tam znajduje.
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
odkręcasz te sześć śrub imbusowych wokół i wyciągasz cała sekcję pompy, bo reszta to blok silnika. żaden problem. wyjdzie z listwą. przy montażu musisz tylko trafić w występ /od przyspieszacza -gazu/. tam nic nie ustawiasz. dajesz cały wyjęty element do pompiarza on będzie wiedział co z tym zrobić. sam tego potem nie ustawisz żeby wszystkie sekcje równo...
Sprawę rozwiązałem dawno, ale znalazłem temat, więc postanowiłem wyjaśnić. Po przeciwnej stronie silnika była nasadka wałka przykręcona dwoma śrubami. Jeżeli silnik jest sprawny wystarczy lekko obrócić wałkiem i ustawić je odpowiednio. Jeżeli silnik się zepsuje, a śruby będą od strony skrzynki rolety, to nie przesuniemy wałka ponieważ silnik się blokuje....
Tu masz opisy Np. skrzynia DKF jest nowsza i zamienna na DQW Do Polo Classic z silnikiem 1.4 były montowane następujące skrzynie zależnie od kodu silnika: silnik AEX - skrzynie DCA, DCJ AKV - DCJ, DXK, DYF, ERA ANX - DCJ, DXK, ERA APQ - DCA, DCJ, DWY, DXK, DYF, ERA Skrzynia DCJ była montowana zarówno do Polo 1.3 jak i do Polo Classic 1.4 We wcześniejszych...
Przyszedł czas na wymiane paska w moim partnerze. Silnik 1,9D z klimą. To samo co w berlingach, scudo i innych osobowych. Nowy pasek identyczny, ten sam numer częsci, taka sama długość... tyle że nieco grubszy bo nowy Za cholere nie idzie skubańca naciągnąć. Jeśli założe go na wszystkie koła to aby śruba napinacza weszła na swój otwór to brakuje mi...
Okazuje się że uistnieje możliwość przerobienia S-320 do "wersji" S-321. Do tego potrzebna jest: - nowa tuleja, - nowy tłok, - nowy blok z większym rozstawem śrub pod głowicę, - nowa głowica z większym rozstawem otworów pod śruby, większa sekcja tłocząca pompy wtryskowej, Co do nowego bloku to jest tak, że można zastosować stary od S-320.Nowa większa...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Śruby tylko nowe.Śruba pracuje na rozkurczanie i skurczanie wraz ze wzrostem i spadkiem temp. silnika jak każdy materiał pod wpływem temp.Wyobraż sobie co się może stać kiedy założysz stare śruby które są już wyciągnięte, doćiągniesz je z określonym momentem, silnik się nagrzeje a pierwsza głowica zacznie się rozszerzać gdyż jest z aluminium. na co...
no właśnie świeca czarna jak się wyciągnie.Silnik wyciągnięty teraz.Zawory się sprawdzi czy dobrze ustawione.Gaźnik przeczyszczę .W końcu ile obrotów wstecz daje się na śrubie od mieszanki paliwowo powietrznej??bo jedni mówią tak a drudzy tak A skrzynia obraca się lekko nawet ręką,więc nic nie blokuje.
Jak wykrece świece to nie ma problemu bardzo lekko idzie. i tu mamy bardzo ważną informację, że na pewno kto by nie próbował to kazdy mówi że strasznie cięzko sie kreci. nie ma pełnego obrotu bo blokuje. przyczyną nie jest usterka mechaniczna (dodam w nawiasie ,że jest to bardzo dobra informacja) przyczyny tego ciężkiego kręcenia trzeba szukać gdzie...
AWM 6010 857061049457 340626031452 Pralka jest z 2006 albo 2007 roku. Da się odkręcić szczotko trzymacz od frontu czy trzeba silnik zdejmować? Z tego co sprawdziłem to silnik jest na jedną śrubę, ale trzyma się w 3 miejscach łącznie. Jak go się zdejmuje? (silnik C.E SET MCA 38/64 148WHE 3 380W) Po włączeniu programu jedyne co robi to odpompowuje wodę....
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do wyczyszczenia nalot, delikatnie przeszlifowano papierem...
Spawałem kiedyś "Uszy" bloku w sierze elektrodą Ni-Cr, operacja się udała. Klient postanowił sam wymienić sprzęgło "ze szwagrem w stodole", nie przyszło im do głowy, że trzeba wycentrować tarczę, ponieważ nie byli w stanie złożyć silnika ze skrzynią, bo wałek nie trafiał w tulejkę, to założyli dłuższe śruby i skręcali na chama, aż połamali kosz sprzęgła...
Przede wszystkim pytanie: dlaczego jest wymieniana ta uszczelka? A co do szczegółów długo by pisać. Kolega wyżej napisał, długość szpilek.... a gdzie opis, że mogą być wygrzane i nie wytrzymają ponownego momentu dokręcenia? Ja sam kiedyś robiłem pod klienta i najtaniej jak tylko się dało, dopóki nie urwała mi się śruba równiutko z blokiem silnika w...
Nie wiem jak wyglada sprawa w automacie (nigdy nie widziałem astry w automacie), ale powinno być identycznie jak w manualnej skrzyni. Z tyłu silnika (a przodu samochodu) pomiędzy kołnierzem miski olejowej przy koszu sprzęgłowym, a kołnierzem bloku silnika powinna być szczelina o szerokosci ok 3 mm. Wkładasz mozliwie waski i mocny wkrętak tak aby zablokować...
jeśli odłamanie nie jest wielkie i jeśli kanał spływu oleju jest nie naruszony, to można do można dorobić blachę grubości 10mm nagwintowaną w miejscu mocowania tejże śruby przymocowaną do bloku na pozostałe otwory montażowe które są wolne w bloku silnika, jednak trzeba wtedy zmodyfikować aluminiową łapę na której to wisi silnik (przyciąć o grubość łapy)...
Słuchaj - dwa razy przypadek w AJM - pękniety blok silnika!! Po zdjęciu głowicy, okazuje sie, że blok pękł wokół śrub głowicy. Śruby oparły sie o dno gwintu i popękało. Przy dużym planowaniu głowicy oraz planowaniu bloku jest to możliwe.
Minęło 11 dni od wykrycia tych luźnych śrub (oraz ich dokręceniu). I na tym etapie mogę wysnuć pewne wnioski. Lecz najpierw napiszę o pewnej usterce, która od dawna mnie męczy. Mianowicie corsę kupiłem dokładnie rok temu. Auto posiada instalacje lpg i wszystkie jej podzespoły są od nowości. Więc pomimo, że nic się nie działo postanowiłem wymienić reduktor....
Ot i wyjaśniło się zagadka braku informacji. Witam, Workshopdata, (AutoData, ESI, HGS Data, oraz inne serwisy techniczne) nie podają informacji o momentach dokręcenia stopy korbowodu, gdyż producent nie przewidział naprawy strony korbowodowej. „Pomiaru luzu łożyska nie da się przeprowadzić zwykłą metodą i nie należy również próbować, ponieważ...
Witam. Ponieważ forum "Polo" jest jakby martwe może tu ktoś pomoże. Auto jak w temacie na szybko cała historia, przywiezione rok temu przez handlarza z Niemiec , rocznik 2009 stan ogólny BDB , przebieg 160 tyś km. powiedział że bardzo grzechotał rozrząd i wymienili cały- ok możliwe. Obejrzane , jazda próbna ok , cena ok -kupiony , jeździmy ( głównie...
Witam, jestem w trakcie budowania urządzenia do mojej pracy magisterskiej. Urządzenie ma służyć do rozciągania małych próbek (cienkie druty metalowe, żyłki, nicie, folie) i badania zachodzących w nich naprężeń i odkształceń. Układ napędzany jest silnikiem krokowym 0,35Nm, do pomiarów siły używam belki tensometrycznej o zakresie do 20kg. W napędzie wykorzystana...
Natomiast w twojej głowie z powodu zalecenia producenta tworzy się obraz jednorazowości śruby, co jednak nie jest zgodne z rzeczywistością. Kręcę śruby całe życie a młody nie jestem.Nic mi się nie tworzy,po prostu widziałem dziesiątki zniszczonych silników przez dyletanckie podejście. Silniki mają większą rozszeżalność cieplną niż stalowa śruba,ona...
Cyc 700 powiadasz. Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika wentylatora chłodnicy: bezpiecznik 3, prąd znamionowy 25 A. Sprawdź też czy dochodzi do niego napięcie (powinno być niezależne od stacyjki). Następnie odszukaj termiczny wyłącznik wentylatora. Taka duża śruba wkręcona w blok chłodnicy z dwoma konektorami (idź po przewodzie z wentylatora). Odepnij...
Wymontuj miskę olejową odkręć dwie śruby łączące stopę z korbowodem i podnieś razem z tuleją do góry.
Witam mam mały problem potrzebuje schemat (instrukcje) całego silnika citroena jumpera 2,5 TD. np. Nie mogę znaleźć śruby do spuszczenia wody z bloku, a druga sprawa to z jaką siłą dokręca sie śruby od głowicy kluczem dynamometrycznym. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Te 6 etapów możesz sobie darować, wystarczy 40Nm, 60Nm i 2x po 90°, zresztą w opakowaniu dobrej uszczelki np elringa masz instrukcję dokręcania. Istotne jest tylko sprawdzenie śrub, najlepiej kupić nowe. Nie jest to wbrew pozorom, wyrzucanie pieniędzy w błoto, robiliśmy kiedyś 2 głowice jednocześnie na hali, kumpel takiego, jak Twój, ja benzynę 1,8....
Dzień dobry, jak w tytule.Przyjechal do mnie klient takim wlasnie samochodem, z okolic rozrzadu jeden grzechot łancucha,auto przyjąłem i zabralem sie za zrobienie dostepu do układu rozrzadu.odkreciłem wszystkie widoczne śruby misy olejowej i przystapiłem do tzw "rwania" jej z auta.i wlaśnie w tym miejscu narodził sie problem, miska dała się ładnie odkleic...
W związku z tym, że mam zerwany gwint M9 w bloku silnika AUD (grupa VW) pod śrubę głowicy, muszę nagwintować owy gwint. Podpasywała mi wymiarami śruba M11 pochodząca z mocowania głowicy w innym samochodzie. Blok wykonany jest ze stopu aluminium, nie wiem tylko jakiego. Otwór powinien być 8,8mm, ale muszę się zadowolić tym co pozostało po zmielonym gwincie...
przy tym termostacie są dwie śruby jedna 16 niżej druga na inbus chyba 4 lub 5 wyżej. Odkręcałem tą 16 na włączonym i zagrzanym silniku na wolnych obrotach próbowałem tak odpowietrzyć ten układ chłodzenia miałem odkręcony korek od zbiornika wyrównawczego idzie z niego tylko para raz jak przygazowałem to chlusnął płyn i samochód zgasł potem tylko odkręcałem...
T Polecam sprawdzić też pompę "wody", bo one też potrafią nerwów napsuć. Ja u siebie wymieniałem ją cały dzień, mimo, że ją odkręciłem nie mogłem jej wyciągnąć w żaden sposób. Grzałem, cudowałem i w końcu po zrobieniu specjalnego powizorycznego przyrządu "wystukałem" ją i wyszła. Ach to było zadanie. Pozdrawiam. Tak na przyszłość na pompie są dwa gwintowane...
Nie uszkodziłeś przypadkiem uszczelki głowicy przy montażu? A jak miałbym ją uszkodzić?uszczelke położyłem,nie ma możliwości by sie przesunęła bo uniemożliwiają to dwie tulejki wystające z bloku i na to głowice. Dodano po 11 Z tym silnikiem od momentu kupna było coś nie tak,odpalał w zimie na dotyk ale ubywało po trochu płynu i lekko przydymiał.Już...
W paru miejscach śruby w tym silniku już płyną ,albo są na granicy, ale takie są wytyczne producenta i tak je składam od lat. Odstąpienie od tego kończy się przedwczesnym przepaleniem uszczelki. Nawet jak zastosujesz ustawienia dla silnika 1011 czyli 120° to te śruby spokojnie wytrzymają, blok i głowica też. A ten silnik zgodnie z tradycją Deutza jest...
krzysztofer5 : Bzdury opowiadasz. Oczywiście, że pasek jest tu automatycznie napinany, inaczej ta przekładnia by nie pracowała... Dlatego właśnie piszę że naciąg jako taki w rozumieniu "klasycznym", czyli za pomocą np śruby lub napinacza nie istnieje - pasek napina się automatycznie. Kolejne bzdury, typu BYĆ MOŻE... Pasek nie jest za krótki, ale jak...
Cieszę się że, Koledzy Błażej i Przemo9826 wzieli udział w tym wątku. Jednak nie do końca jestem przekonany, że mają wyobrażenie o tym co jest jego tematem. Pisaełm wcześniej, że chodzi przykładowo o zaciski ZOA lub UPA, zatem zakładam że ewentualny rozmówca wie co to jest, jak jest zbudowane, gdzie zainstalowane, do czego służy i jak sobie z tym poradzić...
Linka powinna mieć regulację nie w kabinie, lecz przy zamku pokrywy. Tam zostawiłeś za duży luz, lub nie dokręciłeś śruby blokującej.
wychodzi do przodu silnika, bardzo trudno jest go wyjąc, musisz zrobić taki mały ściągacz z płaskownika wywiercić cztery otwory dwie 8 zewnątrz a na środku 6 gdzie przykręcasz śrubkami kl.8.8 do osi koła pośredniego rozrządu, a śruby 8 do bloku silnika i nakrętkami powoli wykręcać i postukać lekko młotkiem po tych śrubach. trochę to skomplikowane ale...
Witam, Kupiłem srube trapezową 20x4 1 metr, wazy 2kg. Mam silnik o specyfikacji: JAPAN SERVO KH56JM2B005 Technical Specifications Part No.: 23HS8430 Frame Size: NEMA23 Step Angle: 1.8 degree Current: 3.0A/phase Resistance: 1.0 Ohm/phase Inductance: 3.5 mH/phase Holding torque: 180N.cm/18kg-cm 270oz-in Rotor inertia: 440g-cm2 Number of wire leads: 4...
Nie no oryginalnie były M10 do łapy trzymającej silnik 10.8. w nowej głowicy są M8. Czyli te śruby M10 muszę przetoczyć na M8 ale kocówkę bo reszta będzie ustalać łapę. Mocowanie pompy czyli jej tylna łapa powinna trzymać na jednej śrubie a gwint do łapy ustalającej półoś przerobiłem i powinno być ok. Tylko nigdy nie widziałem śrub M8 przy łapie czyli...
Autko naprawione. Wystarczyło wymienić wtryskiwacz. Naprawa banalnie prosta, można ją wykonać samemu pod przysłowiowym blokiem. Po kolei nalezy wykonać - odkręcić plastikową obudowę silnika (6 plastykowych wkrętów) - następnie wypiąć przewód paliwowy. Lepiej być wyposażonym w szmatki, a pracę wykonywać na zimnym silniku, bo z węża poleci trochę paliwa....
Niestety, nic to nie pomogło. Śruby blokujacej (wkręcanej od boku) tej nie było.
To nie był żart silnik lata siódmy rok w scanii P94 220.Ja tego nie robiłem tylko udostępniłem dane techniczne na temat tego silnika,na początku jak usłyszałem co zrobił koleś z silnikiem to się za głowę złapałem.Znajomy który się podął naprawy tego silnika pracował kilka lat na silnikowni(dokładnie na kadłubach) ja bym wywali go na złom.Zeszlifowali...
Auto nie jest moje. Stało ponad rok czasu nie używane (może czasami odpalone). Zabrałem je od wujka który kupił sobie inne a to postawił pod drzewko. Zainteresowałem się Corsą z ciekawości bo skoro ma stać to lepiej jeździć ale takie objawy ma jak pisałem powyżej. Przeszkadza falowanie oraz ładowanie (przygaszanie świateł). Pewnie nie było nic wyjmowane...
Jakbyś rzeczywiście poczytał na forach to doczytałbyś się że najczęstszą przyczyną jest częstotliwość regeneracji filtra DPF. Podjedź do kogoś na diagnostykę, kto Ci rzetelnie sprawdzi DPF (rzetelnie to znaczy nie tylko błędy ale i parametry w blokach pomiarowych), bo tu nie ma co zgadywać. Nie wiem, co by miała mieć do tego pompa tandemowa.
Inne koło zamachowe, w felicii mocowane do wału na 4 śruby, w fabii 6 śrub. Blok powinien pasować (pewnie nawet wstecz począwszy od 1000MB :D ). Czy cały zamach ze sprzęgłem i dociskiem podejdzie do skrzyni w fabii nie mam pojęcia...
Witam Mocowanie głowic daje radę. Jednak zastanawiam się, czy nie warto by podłożyć pod podkładki skrajnych śrub, elementy o wysokości liczonej od płaszczyzny bloku nieco mniejszej od wysokości żebra, które obejmuje podkładka. Oczywiście po stronie przeciwnej do żebra. Wtedy na śruby przestaną praktycznie działać siły próbujące je giąć.
Witam Wszystkich, Kolego a te momenty są podane tylko do korbowodów ?? Rozłożyłem taki silnik i potrzebował bym jeszcze najlepiej jakiegoś schematu dokręcania śrub dwóch połówek bloku, oraz wartości momentu ich dokręcania
No i rozumiem, że druga oś musiałaby pozostać na jakimś silniku krokowym. A dlaczego nie na innym ? Tu nie jest potrzebna żadna precyzja jak we frezarkach CNC. Czy mógłbyś podpowiedzieć, jaki silnik mógłby się tu sprawdzić lepiej? Myślałem o krokowym, aby nóż (tak jak w "ręcznej robocie") zbierał jedynie niewielką ilość kartek przy jednym posuwie....
Śruba jest na filtrze szczelinowym,pomiędzy blokiem silnika a motylkiem do przekręcania .Ale spoko,już mam patent jak się z tym uporać :) Wykręce małpe i sam już sobie zmierzę co i jak :) Dodano po 3 Fotkę postaram się wrzucić już po świętach...Zdrowych i wesołych :) Dodano po 24 Ok,mam dzisiaj :) To ta w czerwonym kółeczku :)
Ok, samochód jeździ, odpala za każdym razem. Winna była cewka. Jak widać na załączonym zdjęciu jej plastikowa obudowa jest pęknięta. Dzięki wszystkim za rady, a w szczególności Tobie (at)carrot za łopatologiczne wyjaśnienie co i jak należy sprawdzić. Podsumowując dla innych mających podobny problem. Usterka W moim przypadku auto nie wykazywało żadnych...
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę
Witam wszystkich! W najbliższych dniach mam zamiar zrobić uszczelkę pod pompą oleju (cieknie spod niej olej oraz przedostaje się do płynu chłodzącego). Będę wdzięczny za informacje z momentami dokręcania obudowy pompy oleju do bloku silnika oraz momenty śrub przy rozrządzie. Z tego co widzę na fot z neta, pomiędzy misą olejową (smokiem olejowym) a pompą...