Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Bo teraz w większości stosują do mocowania silnika na obudowie kosiarki śruby samogwintujące. Które to potrafią pękać, odkręcić się. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Zimny in 0,5 out 0,7 ciepły in 0,5 out 0,55 kontra śruby reg.- 64Nm nadmiar wtrysku: banjo M10-30Nm, zawór na bloku M14-50Nm.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
99 usterek to dolny sterownik, usterka obwodu zaworu przelewowego. Wykręcisz sterownik ( 4 śruby na klucz 10mm)-przyśrubowany do bloku silnika z tyłu, jak się blok schodzi z misą, przyślesz-naprawię.
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Ot i wyjaśniło się zagadka braku informacji. Witam, Workshopdata, (AutoData, ESI, HGS Data, oraz inne serwisy techniczne) nie podają informacji o momentach dokręcenia stopy korbowodu, gdyż producent nie przewidział naprawy strony korbowodowej. „Pomiaru luzu łożyska nie da się przeprowadzić zwykłą metodą i nie należy również próbować, ponieważ...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Przy odkręcaniu głowicy w silniku M9R 2.0 dCi Renault wszystkie śruby ładnie popuściły, ale jedna niestety postanowiła dać opór. Zjechany już jest łeb i jej gwint na nasadkę E20, mniejszą nasadką E18 też nie pójdzie. Czy jak rozkręcę łeb śruby, to głowica później zejdzie do góry, a reszta śruby zostanie w bloku, czy dół głowicy ma też gwint i śruba...
Witam.Mam pytanie Zafira B 1.8 ZXER 140KM jakim momentem dokręcić śruby chlodniczki oleju do korpusu i korpusu z chlodniczką do bloku silnika https://obrazki.elektroda.pl/9268225500_...
można tak jak piszesz i można kluczem dyn. i pokrywę oleju 25nM a śruby wielozębne wpustowe do bloku silnika od chłodniczki oleju 14nM - pozdrawiam .
Nie pasuje, Misa ma inaczej śruby
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
Te silnik maja problem z urywającymi się gwintami śrub mocujących głowicę. Gwinty w bloku silnika za krótkie i wyrywało je. Czeka cię generalny remont tego silnika, polscy mechanicy gwintowali blok silnika na większe śruby i stawiali znów głowicę, nie mam informacji ile taki patent wytrzymuje, Druga sprawa odma jeżeli pluje olejem i na pracującym silniku...
Wykręciłem oryginalne szpilki, ponieważ były za krótkie. Silnik przykręcony jest na 2 śrubach M6, plus blaszka z otworami. Dodatkowo wygięty pręt w kształcie litery U , nagwintowany na śruby M8 plus blaszka z 2 otworami. Umieszczony nad oryginalnym mocowaniem, na ramie roweru. Pomiędzy prętem a blokiem silnika jest guma która opiera się o blok silnika....
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
https://obrazki.elektroda.pl/7103913800_... Witajcie moi drodzy. Przedstawię tu wnętrze starego odtwarzacza DVD Wiwa HD-128U, zaprezentuję jakie części można ze środka odzyskać a potem skupię się na obsłudze jego wyświetlacza 7-segmentowego i klawiatury poprzez implementację protokołu dedykowanego ich kontrolera na platformie Arduino....
Siemano. Poratuje ktoś momentami dokręcania dla napinacza rolki i śruby centralnej wału korbowego do Peugeota 2008 16r 1.2 puretech z turbosprezarką? Na bloku kod silnika to 10XV12. Pozdrawiam oo
Volvo FE 225 kW, skrzynia biegów automatyczna Allison 3060, mam problem nie mogę oddzielić skrzyni od bloku silnika. Wszystkie śruby odkręcone, brak otworów serwisowych by coś rozpiąć. Może miał ktoś podobny problem?
Bardziej półksiężyce po bokach luzy boczne mi chodziło. Koło zamachowe ma luzy od bloku silnika i do bloku silnika pchając... Wyczuwa się zużycie i tak się nie da jeździć w esioku papaju... Bo wybije bardziej... Panewki oporowe ciekawe. Na mosiądzu jest plus smarowanie? Będę musiał rozebrać na części co do śruby i konserwacja remont piaskowanie czyścić...
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W udostępnionych odpowiedziach znajdujemy rozbieżne wartości momentów dokręcania śrub dla silnika...
Citroen C4 1,4 benzyna 2008 rok. Potrzebny moment dokręcenia śrub miski olejowej. Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych: Użytkownik potrzebuje wartości momentu dokręcenia śrub miski olejowej dla samochodu Citroen C4 1.4 benzyna z 2008 roku . - Identyfikacja brakujących informacji: Brak jest kodu silnika lub...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Miejsce montowania tego sprzętu to mieszkanie w bloku z płyty. Jak już montować do sufitu to tylko na jakieś specjalne kołki bo na przestrzał nie przymocuje do sufitu tej prowadnicy. Zrobienie specjalnej klatki na której prowadnica będzie oparta też nie jest do końca mozliwa ze względu na miejsce. dowiem sie co za śruby z kołkami zaproponują mi w jakimś...
wychodzi do przodu silnika, bardzo trudno jest go wyjąc, musisz zrobić taki mały ściągacz z płaskownika wywiercić cztery otwory dwie 8 zewnątrz a na środku 6 gdzie przykręcasz śrubkami kl.8.8 do osi koła pośredniego rozrządu, a śruby 8 do bloku silnika i nakrętkami powoli wykręcać i postukać lekko młotkiem po tych śrubach. trochę to skomplikowane ale...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Przychodzi czas, że rekuperator zaczyna głośniej pracować. Często przyczyną tego jest zużycie się łożysk wentylatorów. Serwisy często informują, że wentylator z silnikiem stanowi jedną całość i jest nienaprawialny (nie jest to prawdą jak zaraz udowodnię). Nowy wentylator do mojego rekuperatora kosztuje od 350 EUR za sztukę!!! Wiem, że niektóre serwisy...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Przypatrz się raz jeszcze ale tym razem dokładniej. Nic tam nie wchodzi pod skrzynie. Jeżeli masz aluminiowa miskę to jest ona przykręcona po obwodzie do bloku silnika tak samo jak miska stalowa. Aluminiowa ma dodatkowo chyba dwie śruby które trzymają ją do skrzyni biegów. Wystarczy te dwie śruby odkręcić (w poziomie) plus te wszystkie trzymające miskę...
Pompę masz przykręcona śrubami z możliwością regulacji, czyli możesz ją przekręcać o pewien kąt. Tak więc popuść te śruby mocujące i przekręć pompę w kierunku bloku o niewielki kat , w ten sposób przyspieszysz początek wtrysku paliwa.
Z demontażem jest problem śruby nigdy nie było odkręcone. Przeczyściłem tam drutem i zobaczę jak będzie wszystko składam. Nie da rady zdemontować kolana śruby uszkodzone a nie chce bloku silnika uszkodzić.
Tu masz opisy https://www.skrzynie.com.pl/poradnik-skr... Np. skrzynia DKF jest nowsza i zamienna na DQW Do Polo Classic z silnikiem 1.4 były montowane następujące skrzynie zależnie od kodu silnika: silnik AEX - skrzynie DCA, DCJ AKV - DCJ, DXK, DYF, ERA ANX - DCJ, DXK, ERA APQ - DCA, DCJ, DWY, DXK, DYF, ERA Skrzynia DCJ...
Witam Mocowanie głowic daje radę. Jednak zastanawiam się, czy nie warto by podłożyć pod podkładki skrajnych śrub, elementy o wysokości liczonej od płaszczyzny bloku nieco mniejszej od wysokości żebra, które obejmuje podkładka. Oczywiście po stronie przeciwnej do żebra. Wtedy na śruby przestaną praktycznie działać siły próbujące je giąć.
Ciśnienie oleju w silniku nie w kompresorże. Do tego widzę że masz silnik typu F więc może być czujnik przegrzania silnika pod to podpięty. Sprawdź czy go masz. Z tej strony co bagnet i pompką paliwa masz osłonę silnika mocowaną na dwie śruby na klucz 13. Odkręć je i zobacz na bloku silnika u gury za pompką wtryskową i zaraz za wentylatorem czy jest...
Ogólnie nie zobaczysz zbyt wiele. Będziesz widział tylko śruby które są od strony kolektorów silnika, a u Ciebie tam nie ma górnego mocowania, bo jest urwane, więc zostaje dolne. Mocowania śruby przechodzącej przez rozrząd nie zobaczysz bez rozebrania rozrządu. Chyba że masz mocno połamane osłony to jak zdejmiesz górną osłonę rozrządu to być może zobaczysz...
Rozwiązaniem problemu okazała się sprzedaż samochodu... Niestety remont silnika nic nie pomógł, wyciek jak był tak jest nadal. Nie była to wina uszczelnień ani żadnych zaślepek. Problem leży po stronie bloku silnika w szczególności gniazda na uszczelniacz wału. Na wyczyszczonym dokładnie silniku po zrzuceniu skrzyni widać że olej zbiega się na granicy...
Witam. Jeśli wyciekł cały olej a mimo to kontynuowałeś jazdę to silnik na złom lub do remontu ponieważ mógł się zatrzeć. A jeśli nie zatrzeć to panewki mogły oberwać. Miska do bloku silnika jest przykręcona na śruby więc mogło też zerwać gwinty w bloku silnika. Na pewno do wymiany miska olejowa i smok w misce olejowej jeśli uszkodzony. Reszta do oględzin. W...
Witam. Peugeot 206 pojemność 1124 cm moc 60km. rok produkcji 2000. Mam wielką prośbę w prawidłowym ustawieniu rozrządu po remoncie silnika, zostało w nim zregenerowana głowica wymienione pierścienie i panewki korbowodowe no i oczywiście sam pasek rozrządu, teraz przy składaniu rozrządu mam problem w prawidłowym ustawieniu położenia wału, jak na kole...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Muszą pasować jeszcze otwory na śruby bo ciężko w bloku wiercić nowe w przypadkowych miejscach.
Blokady rozrządu do ClioII Dci w Inter-Cars możesz kupić, bez blokad ani rusz, w bloku od przodu bliżej koła zamachowego jest śruba, odwrotność Torxa. Bez blokad nie polecam - na kole pasowym i rozrządu na wale korbowym nie ma klina, czyli przy rozkrecaniu śruby bez blokowania wału można narobić bigosu. Apropo ClioII jak masz klime to jest filtr pyłkowy,...
śruby osłony silnika urwane śruby silnika osiowanie bloku silnika
pilot chassis częstotliwości siedlce testy akumulatorów
piszczenie przetwornicy piszczenie przetwornicy
Tranzystor do sterownika Bosch 0261200614: Wybór i zamienniki Blaupunkt BLA236/152R instrukcja obsługi PDF – telewizor 23,6" LED