Nadciśnienie w silniku potrafi nieźle dać się we znaki. Objaw pasuje.
Jak najbardziej, jak nie masz tej rurki, to znajdź jakiś korek i zaślep ten otwór.
Co Ty go pod korek nalałeś? Oszalałeś?
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
wymiana uszczelki
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Czy kolega ma na myśli klapkę osłaniającą korek wlewu paliwa? Jeżeli tak jest w istocie to nie ma się czym martwić. Przecież ów korek zapewnia wymaganą szczelność. Ta zewnętrzna klapka jest jedynie "ozdobą" dla patrzących z zewnątrz! Chociaż, kiedy się spojrzy na bardzo analityczne umysły czasów teraźniejszych to utrata takiego elementu wiązać się musi...
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Ale po wymianie pokrywy dalej ssie korek wlewu oleju i bagnet ? Jeśli tak to odma walnięta .
Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju w corsie D 1.2 silnik Z12XEP. Corsa końcem września miała wyciek z czujnika ciśnienia oleju. Wymieniłem na nowy, problemu brak. W październiku wymiana oleju i filtrów na zimę, olej ten sam co zawsze i na świeżym oleju odezwał się rozrząd, głośniejsza praca. Autko 181tysięcy przejechane więc miał prawo - i tak długo...
Witam, Próbuję zdiagnozować problem z Oplem Corsa D. Silnik: 1,2 BENZYNA GAZ - A12XER 63 kW/86 KM Rok produkcji 2011 Przez parę dni utrzymywał się błąd: P0172 - zbyt bogata mieszanka paliwa. Dzisiaj udało się go skasować i na razie nie wrócił. Ale pobrałem logi z pracy silnika na luzie i przy około 3000 obrotów. Czy ktoś jest w stanie zajrzeć do tego...
Witam Spalanie przy tankowaniu pod korek zgodne z tym co pokazuje komputer. Zmartwiłeś mnie, małe lekkie auto, tyle to paliły 40 lat temu Polonezy, szkoda że w książce auta piszą co innego :(
Jak otworzysz korek wlewu oleju i odpalisz to wieje z niego jak z odkurzacza?
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
Mam takie pytanie co do tytułowej corsy c z 2005r. Wymieniłem półosie i zastanawiałem się nad wlewem oleju do dyferencjału. Problem jest taki że po wymianie obu półosi olej wylewał się tylko z jednej(lewej). Prawa strona była sucha i nic się nie wylewało mimo że samochód stał na względnie równej powierzchni. Zastanawiam się czy są jakieś oddzielne wlewy...
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak wlać olej do skrzyni biegów do Opla corsy D, 1.4 silnik A14XER z 2010 roku, 100KM. Gdzie się znajduje korek wlewu oleju. I jaki olej, czy jest jakiś dedykowany czy zwykły do skrzyni manualnej. Jakieś fotki.
Napisał że szczelność dolotu sprawdzana, a przepustnica nie otwiera się raczej 1/4 po odpaleniu. A nawet jak ,to nie ma możliwości całkowitego braku podciśnienia nie wspomnę już o hamulcach. Jak coś ciągnie to albo ze skrzyni korbowej, (to i korek by zasysało),Evap, oringi na wtryskach ,klapki wirowe,albo jak jest egr to też coś tam wpada. Tak czy tak...
Po co odsysać, skoro masz poziom pomiędzy min/max? Może być poziom do kreski max. Korek pełni rolę "bezpiecznika".
Może ktoś wie gdzie jest ten wlew oleju czyli korek wyrównawczy ?
Pewnie że za późno. W chłodnicy masz czujnik uruchamiający wentylator - może się okazać że zawarty w środku bimetal się zużył i włącza wiatrak grubo powyżej 100 stopni. Do tego korek zbiornika wyrównawczego powinien być szczelny - to obieg ciśnieniowy i 100 stopni nie powinno powodować wrzenia.
Temat rozwiązany. Przyczyną jest pływak w zbiorniczku płynu hamulcowego pomimo tego że płynu hamulcowego było do kreski Max to i tak się zapaliła ta kontrolka Przy gwałtownym ruszaniu A jak odpisałem wtyczkę i gwałtownie ruszałem to Kontrolka się nie zapalała więc dałem płynu pod sam korek podłączyłem wtyczkę i zacząłem jazdę próbną już się kontrolka...
Intensywny zapach benzyny (benzyny, nie spalin) występuje po zalaniu baku większą ilością paliwa. Korek zbiornika paliwa lub coś z odpowietrzaniem zbiornika. Czy samochód dobrze odpala jak jest pełny bak zaraz po zatankowaniu czy potrafi się dusić? Od początku (chociaż z różnym natężeniem) jest nim zapach spalin w samochodzie, a właściwie przy samochodzie...
Witam Serdecznie proszę o pomoc. Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka silnika nie wiem jaka może być tego przyczyna. Gdy mój tato odkręcił korek od silnika to strasznie bulgotało i dymiło się a na korku było pełno jak by jakiegoś smaru albo czegoś takiego. Samochód dopiero kupiłam i był sprowadzony z Niemiec więc nie wiele o nim wiem. Z góry...
Jeżeli wraca w całości, to nie ucieka ani na zewnątrz ani do oleju. Czy podczas jazdy słyszysz przelewanie? Sprawdziłeś korek zbiornika czy jest sprawny?
:arrow: Samochód ten kupiłem żonie tydzień temu. Oczywiście z pustym bakiem. Na najbliższej stacji benzynowej zatankowałem pod korek. Po przyjeżdzie do domu, po chwili chciałem uruchomić silnik i trudno było go zapalić. Przypomniałem sobie, że czytałem na forum jak toś w podobnej sytuacji poluzował korek paliwa. Zrobiłem to samo i samochód pali na dotyk....
Czy odkręcałaś korek z napisem siedemset dziesięć ?, czy OIL.
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
Witam Posiadam samochód opel corsa D 1.2 2009r Samochód niedawno wrócił z naprawy ,przyczyną uszczelka pod głowicą Samochód naprawiony Uszczelka wymieniona ,planowanie głowicy Wymieniony płyn chłodniczy ,olej itd Na nowej uszczelce przejechane ok 300km Odcinki po 10 max 15km ,dziś po sprawdzeniu korka oleju ,pojawiła się gęsta maź ,majonez Temperatury...
raczej pulsuje. ale nie jest to na tyle mocne aby zdmuchnęło korek luźno położony ma otworze wlewowym.
Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu. Wymieniłem czujnik i nadal nic. Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu. Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
wyciągnołem,podpiiencie pod aku i pompka pracuje,dla pewności wymieniłem na orginał,i to samo.jak odkrece korek jest duze zassanie i odrazu pisk pompy,jak zakrece zbiornik i pochodzi chwile jest cisza i normalny szum pompki.tak jakby pompka chodziła cicho tylko bez powietrza w zbiorniku...
dzis wyminilem pasek napinacz i pompe wody ale plyn stary wlalem bo byl dobry poprostu w miare czysty i temperture do - 20 wytrzyma (sprawdzone urzadzeniem). Ale efekt jest taki sam jak i przed wymiana bo myslalem o pompie wody ze cos nie tak ale bylo ok .Odlkrecilem korek do wlewu plynu i zagrzalem auto zakrecilem . Leci gorace powietrze nie jest oszalamiajace...
Witam, Znajoma ma dość dziwny problem z ogrzewaniem w corsa C 1.0. W samochodzie wymieniono termostat(wahler),pompa cieczy oraz nagrzewnicę i naturalnie korek w zbiorniczku. Sprawa jest o tyle dziwna,że samochód nie potrafi się zagrzać-max.temp 80*C zarówno na starym i nowym termostacie. Jak się jedzie na wyższych obr.to leci z nawiewu letne powietrze....
mam corse 1,4 8V 1995 r. i przy 92,5 st C (pierwsza kreseczka ponad 90 st C na wskaźniku) załącza się wentylator i kręci tak długo aż jest ok 90 st C.z tego co wiem ,to corsa ma układ ciśnieniowy i korek zbiorniczka ma w sobie zawór zwrotny,więc to sprawdziłem,przyłożyłem do ust i mogłem i wciągać powietrze i wydmuchiwac poprzez korek,tak więc raczej...
zaworek egr nie ma nic wspólnego ze spalaniem Może mieć, jeśli się przytnie w pozycji otwartej to silnik będzie słabszy, będzie kulał więc i spalanie będzie wyższe. muszę wpierw spuścić płyn chłodniczy To nie problem, w chłodnicy masz korek i ładnie płyn spływa tak że EGR będzie prawie że suchutki, kilka kropel najwyżej pocieknie po odkręceniu. Powinieneś...
To forum schodzi na psy. Czy nalejesz 95 czy 98 to knocksensor i tak sprawę dogra. Zresztą złego nie nalejesz, bo korek wlew ma zwężkę i złego pistoletu nie wsadzisz.
Witam kupiłem corse tydzien temu i mam z nią delikatnie nie pokojący problem. Uszczelka pod głowicą myśle ze jest jeszcze cala.. Mianowicie gdy staje nią tylko w korku na 2 minuty temperatura dobija nawet do 105 stopni... Po zgaszeniu auta podczas odkrecania korka wyrzuca plyn ale co JEST NAJBARDZIEJ zaskakujące zasysa go po odpaleniu w tej samej minucie...
chodzi ci o odpowietrzenie zbiornika najwyraźniej... Jak przewód był podłączony i mialem odkręcony korek to nic się nie zmianiało pompka cały czas buczała
Witam, Mam problem z corsa B . Samochód nie jeździł kilka miesięcy, przy okazji zauważyłem przed jazda ze nie ma kropli płynu chłodniczego w zbiorniczku. Zalałem dwa litry przejechałem 25 km w ciągu 30 minut, i znowu to samo a pod korkiem oleju jasno brazowa maź. Dzisiaj odpaliłem samochodów, pochodził z 30 minut , dolałem płynu z litr niby stan płynu...
A jaką ma barwę ? Olej czy kawa z mlekiem ? Korek wlewu oleju w pokrywie odkręć i zobacz co tam się wyrabia. Czy jest masło i ile go tam jest. Nadmiar oleju powinieneś upuścić tak do 3/4 stanu między min a max na bagnecie i obserwuj co się z nim dzieje. Jak będzie przybierał - niestety głowica do zdjęcia. A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy to jest wada termostatu czy Corsy tak maja. W trasie podczas jazdy Temperatura utrzymuje się na środku między 90.|.100 i tak się trzyma w trasie, złapie podczas jazdy lekki jakiś korek i temperatura podchodzi od razu do 100 i odpala się wentylator i chłodzi spada temperatura po dłuższym chłodzeniu wentylatorem, chyba...
nie nic nie wyrzuciło tylko tak jak ci pisałem wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał ,wychodzi na to jak by miał złe informacje by sie załączyć a działać działa napewno,myslalem o uszczelce pod głowicą ze poszła jeszcze raz ale ani płynu ani oleju nie pobiera, a jak podniosłem korek od oleje to nie było czuć spalin takze powinno...
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Pewnie wirnik się obraca na ośce albo łopatki poszly się kochać. Chwyć mocno rękami koło i wirnik pompy i spróbuj obrócić je w przeciwne strony. Nie jest możliwe żeby silnik się nagrzał do 90 przez 2 min z działającą pompą. Możliwość jest taka że coś ze wskazaniem temp jest nie tak tzn że jest zawyżone, ale jeśli się zagotuje i wskaźnik stoi na 100st...
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
Sprawdź korek zbiorniczka lub sam zbiorniczek płynu. Tam na pewno jest info o płynie. i z tą informacją idź do sklepu i kup płyn taki na jaki Cię stać
Zdarza się, że ten silnik dość ciężko się odpowietrza. Sprawdź też czy króciec, który jest przykręcony do pompy wody, (ten obok czujnika temperatury) nie jest przytkany. Ma on dość małą średnicę. Jeżeli jest ok to pozwól silnikowi pochodzić na wolnych obrotach, tak do około 75-80 stopni i powoli odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i tak kilka...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Czy oby korek na zbiorniku wyrównawczym masz oryginalny? Jeśli tak to pewnie niesprawny. Układy chłodzenia obecnie - to układy ciśnieniowe. Korek pełni funkcję zaworu bezpieczeństwa. Ciecz pod ciśnieniem ma większą temperaturę niż po rozpręzeniu więc aby załączyć wentylator z odkręconym korkiem, musiałbyś gotować silnik ze 3 dni na stosie;) a i tak...
Poziom płynu może się podnieść gdy będzie dostawać tam albo olej albo ciśnienie z cylindra. musisz odkręcić korek i sprawdzić konsystencje i czy nie pływają w nim takie plamki tłuste jak oka w rosole, tak dowiesz się czy olej się nie dostaje do borygo czy czym tam chłodzisz silnik. Jeśli tych plamek nie będzie to odpal auto i popatrz do zbiorniczka...
płyn korek corsa korek parownicy odpływ korek
oporność głośnik gotowanie płynu chłodniczego technik mechanik egzamin
Błąd L4-11 w Sharp MX-M260: Diagnostyka i Naprawa Sterowniki skanera HP LaserJet 3020 - brak obsługi