Olej w silniku i w skrzyni biegów jest wspólny i wlewamy go przez plastikowy korek umiejscowiony w prawej pokrywie silnika.
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
Jak jest podcisnienie to bedzie go zasysał. Ba wystarczy nieszczleny oring nawet na bagnecie i silnik chodzi krzywo. Tak samo korek wlewu.
Silnik nie dogrzany zdejmij korek wlewu oleju jest śmietanka?
No niestety tego oleju wypluwa dużo nawet wypluwa miarką od oleju ,praca oczywiście na mrozie bo przy wycince trzciny i przy tym silniku nie ma odmy a odpowietrznikiem jest korek wlewu oleju :(
Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym. Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana. Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Odpal sprzeta i puki chodzi wyciąg bagnet od oleju lub otwórz korek wlewu oleju, jeśli bmucha dość mocno to po silniku.
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Silnik 4T ma wlew oleju i miarkę razem z zakręcanym korkiem.
witam mam takie pytanie co bedzie jezeli na uruchomionym silniku odkrece korek do wlewu oleju!silnik benzyna.czy ma zwolnic na obrotach czy nie!a moze calkiem zgasnąć!
Jedyny dostęp to przez korek wlewu paliwa. Wlewu oleju, nie paliwa i nic tam nie wsadzaj bo nie dosięgniesz nawet do połowy wysokości silnika. Tylko spust oleju korkiem w misce
Jest tylko jedna wewnątrz silnika. Wyciągnij korek wlewu oleju przy bloku i ją zobaczysz.
U mnie chyba problem był banalny - okręcony korek wlewu oleju. Zakręciłem go i silnik pracuje równo... pzdr
Nie musisz wybierać filtra paliwa i obudowy akumulatora i tyle rozkręcać. Odkręć tylko korek wlewu oleju do silnika i pomanewruj trochę. To jest na styk, ostrożnie to rób a wyjmiesz i włożysz niczego nie uszkadzając. Właśnie to robiłem ;)
To wygląda jak para ale to czyste powietrze nic nie śmierdzi to wychodzi z korka wlewu oleju . Silnik po częściowym remoncie Głowica byla składana w zakładzie założone nowe pierścienie. Auto chodzi super nic sie nie dzieje oprócz niby tej pary tak to nazywam ponieważ po uruchomieniu silnika to widać jak by niby para. Po przełożeniu kartki papieru kartka...
Oczywiście tylko już z nowym korkiem wlewu oleju.
dodam jeszcze że jak odkręce korek wlewu oleju to silnik zaczyna nierówno pracować i zasysa powietrze do środka (czuć to jak przytykam ręką wlew oleju ) silnik ma przejechane 93 tys. km (oryginalny przebieg :) jestem pierwszym właścicielem )
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
nie wiem czemu tak dzieje sie z obrotami po odkreceniu wlewu. ja mam tylko cc700 i przy odkreceniu korka wlewu oleju w trakcie pracy silnika z obrotami nic sie nie dzieje. Najwazniejsza rzecza w takiej sytuacji jest fakt ze jezeli silnik jest naprawde sprawny to przy odkreceniu korka wlewu oleju na pracujacym silniku ten odkrecony korek polozymy luzno...
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Albo padł termostat, albo padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź jak wygląda olej i korek do wlewu oleju na silniku. Jeśli na korku masz maź, to prawdopodobnie padła uszczelka. Czy ogrzewanie jest sprawne ?
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Sprawdźcie sobie pokrywy zaworów, jeżeli na odpalonym silniku próbujecie ściągnąć korek wlewu oleju a on jest mocno zasysany do silnika to uszkodzona jest odma w pokrywie i silnik łapie lewe powietrze. Często gesto w opelkach :) jazda na ubogiej mieszance skutkuje wypaleniem zaworów!
Na włączony silniku korek od wlewu oleju jest lekko zasysany. Może ciśnienie? Bo nie wiem czy lekko może być zasysany czy nie powinno być zasysania?
Witam, Spróbuj odpalić w ten sposób że, odkręć korek wlewu oleju i odpal silnik sprawdź czy z otworu korka silnika wydobywają się spaliny a z rury wydechowej zmalał efekt dymienia.
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Masz korek żółty wlewu oleju - patrząc z przodu. Po niżej w podstawie silnika masz śrubę spustową oleju.
jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj. może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ? jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić silikonem...może nie wypcha...
Zrób zdjęcie okolicy korka wlewu oleju do silnika bo ten silnik może mieć jednak zmienną fazę Mylę ten silnik z 1.4 16V który jest bardzo podobny do 1.6fsi
Witam ,odpal go i odkręć korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy obroty się zmieniają.Jeżeli tak to najprawdopodobnie masz nieszczelność na przewodach od powietrza:odma,gumowa podstawa pod gaźnikiem,rura od przepływomierza powietrza.Zaznaczam,że niekoniecznie taki problem może być u Ciebie ,ale czasem?
Miałem odpiętą jedną stronę klap w pozycji zamkniętej i nie powodowało to szarpania . Odkręcony korek wlewu oleju nie skacze na ciepłym silniku ?
Jest to stary silnik wiec cytuje: "Olej silnikowy / Multigarde SAE 10W/30, wymiana 10 000km" (K.Wiśniewski "Samochody osobowe - opisy techniczne i dane regulacyjne") Wymiana Olej należy wymieniać co 20 000 km w silniku benzynowym ośmiozaworowym (CVH), co 15 000 km w silniku benzynowym szesnastozawo-rowym i co 10 000 km w silniku wysokoprężnym albo...
Panowie dodatkowe informacje do objawów po zaaplikowaniu plaka odpala od razu jak zapali nie dymi jak dodam mocno gazu to nie dymi ale jak już puszczę gaz to przy schodzeniu z obrotów biały dym . Odkręcam korek wlewu oleju do silnika i wyciągam bagnet i dodaje gazu -zero dymu z wlewu korka zero wylatującego oleju .Odkręcam korek od płynu chłodniczego...
Zaciera się któraś sekcja na pompach wtryskowych. Trafi Ci pewnie je wyciągnąć i zregenerować. Tam przez korek wlewu oleju można ruszyć listwę. Sprawdź czy chodzi tak samo płynnie na zimnym jak i ciepłym silniku. Dodatkowo można sprawdzić czy jak ruszysz listwę zapali, oraz czy ustawia się w dawkę rozruchową w trakcie kręcenia
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego oraz wydaje mi się, że jest za duże ciśnienie w układzie. Bardzo twarde przewody chłodnicze. Pacjent to Mercedes MP4 450 KM euro6 2017 r. 580 tys. przebiegu. Była to wersja z retarderem, ale został już wcześniej wymontowany, zaślepiony i przewody chłodnicze zostały...
Wyciagam bagnet oleju i silnik nierowno pracuje kolysze sie na boki Tak samo się silnik zachowa, jak odkręcisz korek wlewu oleju do silnika. Tak ma być. Co do wymiany paska, to tak - wymiana co 180.000km, niemniej jednak, ja wolałbym (i każdemu to polecam) wymienić o wiele szybciej, np, przy 120.000km max. Niestety, ale mamy nieco inną jakość dróg...
Jeżeli wydmuchuje olej wlewem silnik do remontu ma przedmuchy. Co do wyciekającego oleju wymieniałeś tarczę i nie sprawdziłeś skąd cieknie? Skąd wycieka łatwo sprawdzić jeżeli olej wyciekający jest czysty - ze skrzyni, jeżeli czarny z silnika. Dobrą praktyką jest przy naprawie skrzyni wymienić uszczelniacz silnika (jeśli występuje) i uszczelniacze wałków...
Czyli prawidłowo. Tak ma być, do tego jest odma.
Jak odkręcisz korek wlewu oleju to z silnika nie leci dym?Warto by sprawdzić sprężanie na cylindrach to by troszke rozjaśniło sprawe.
Zgadzam się z panem up. Gdy się otworzy korek wlewu oleju słychać podobnie, brak pokrywy to potęguje.
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Pokrywa zaworów z uszczelką i śrubami jest nowa (oryginał), gdyż ciekło. Sprawdzałem, czy zawór odmy nie przepuszcza na biegu jałowym (hałas, ssanie z otworu, itp.), ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Można to jakoś inaczej przetestować? Otworzyć delikatnie korek wlewu oleju przy pracującym silniku - nie powinno być znacznego nadciśnienia ani podciśnienia...
buuuuu...dzisiaj tak z ciekawosci odkrecilem korek od wlewu oleju do silnika i katastrofa :not: w sumie nieduzo ale widac biała maź taka nie za gesta;( czy mam juz szykowac kase na wymiane czegos?? auto ma teraz 51 tys przebiegu...POMOŻCIE!!!!!!!
Czujnik temperatury w tym silniku jest na krućcu wodnym po prawej stronie silnika (na twoim foto po prawej stronie korka wlewu oleju ) . Ściągnij rurę dolotową z przepustnicy i go fajnie widać . https://obrazki.elektroda.pl/5939680300_...
Czy zwracać uwagę na motogodziny czy będą one podane przez właściciela wiarygodne ? Mówią znawcy że po 5000 silnik do remontu czy rzeczywiście tak jest? Dodano po 10 A czy po ściągnięciu korka wlewu oleju do silnika ( u góry - zawory) przy uruchomionym silniku powinien wylatywać olej czy nie ?
Wycieki oleju z pod oringu w Dafie jest dość częstą usterką , taka ich uroda , żeby nie było takich przygód , to najlepiej stosować oryginalne filtry Paccara. Za duży stan oleju w silnku nie wypcha oleju z oringu pod filtrem oleju, tylko rozszczelni komorę korbową , a dokładnie znajdzie sobie najsłabsze punkty takie jak np. uszczelka pod miską olejową,...
Mam ten sam problem. Byłem już u trzech mechaników . 1. Stwierdził że wypalił sie cylindry. 2. Stwierdził że sonda lambda. 3. Stwierdził że przestawił sie łańcuszek rozrządu. I teraz właśnie odkręciłem korek wlewu oleju i po wkreceniu go na obroty i puszczeniu gazu obroty spadają i chodzi idealnie. Zakrecam korek wlewu oleju i silnik po wkreceniu go...
Więc pewnie chlapie wałek rozrządu - to nic nie znaczy. To nie jest wyznacznik jakości i stanu technicznego silnika.
bmw 525 - tak sie robi, poniewaz po odkreceniu korka wlewu oleju silnik zasysa powietrze przez odme a nie przez filtr - przeplywomierz nie mierzy tego powietrza i silnik dostaje za malo paliwa.
U mnie w Zetorze 3011 to leciał dym z korka gdy się silnik grzał ale skoro tak jest od samego startu to nie wiem co się możne dziać... :)
Wycieki są, nawet jakiś czas temu wyskoczył mi korek wlewu oleju do silnika, przebieg ponad 170 tyś. myslę, że licznik nie był cofany. Wiec czy w/w olej będzie nadal dobry? Silnik też kopci (szczególnie przy odpalaniu po dłuższym postoju), śmierdzi spalinami w kabinie, jest słaby jakby gdzieś stracił swoja moc. No i też są problemy z uruchamianiem silnika,...
(at)saly wyciek okazał się totalną bzdurą. Korek wlewu był nieszczelny już :) Po wymianie wszystko działa jak należy.
Na odpalonym silniku po prostu odkręciłem korek wlewu oleju, nie był zassany, to raz, a dwa- silnikowi to nie przeszkadzało. W dodatku nic nie syczy i węże są w porządku wszystkie.
Korek wlewu oleju sprawny? Jeżeli tak to silnik się kończy.
Dla kodu silnika D 5244T ciśnienie oleju silnik 100 stopni - tak jest podane 1 atm/800 obr i 3,5 atm /4000obr . Wygląda że za wysokie . Zobacz czy w skrzyni korbowej nie ma zbyt wysokiego podciśnienia - czy możesz zdjąć korek wlewu oleju przy pracującym silniku .
Po odkręceniu korka wlewu oleju , na gorącym silniku ma on na wlewie leżeć , jak przyklejony .Jeśli podskakuje choć trochę, to masz nierówną kompresję i będzie poszarpywać delikatnie i nie masz po co sprawdzać korekt wtryskiwaczy . Więc będziesz też wiedział czy z tego powodu zatkał się DPF . Po odkręceniu korka wlewu oleju , na gorącym silniku ma...
http://www.zremb.com.pl/gpwp/gpw202t_par... - filtr oleju silnika PP-8.9 - miarka poziomu oleju silnika znajduje się obok filtra oleju - filtr paliwa WP 40-5 - miarka poziomu paliwa wkręcona jest w zbiornik paliwa z lewej strony wózka - obok korka wlewu paliwa - filtr hydrauliki WO815516525 pod wózkiem - miarka poziomu oleju hydrauliki...
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
Masz przecież na rysunku skrzynię biegów. Spust jest pod lewą półosią. Śruba górna to kontrolka poziomu oleju a wlewać najlepiej przez odpowietrznik na skrzyni w komorze silnika. Żeby było łatwiej można wymontować obudowę filtra powietrza.
Do 2005 były bezkolizyjne z kwadratowym wlewem oleju. Po 2005 były i są kolizyjne z okrągłym korkiem ale to najlepiej sprawdzić po numerach silnika
Ten silnik "oddycha" korkiem wlewu oleju.
Silnik to AHW. Korek wlewu oleju jest czysty. Płyn chłodniczy wymieniałem i był czysty.
Witam mam dwa problemy przy moim CC pierwszy to to ze zaczęło sie ciężko zmieniać bigi jaka może być przyczyna a drugi to to ze wyrzuca mi olej z silnika przez wężyk który wychodzi przy wlewie oleju jak może być przyczyna uszczelka pod głowica? gdy przy zapalonym silniku odkręcę korek wlewu oleju to leci powietrze a raczej opary z góry dziękuje za pomoc
Zapytam jeszcze raz - w silniku napędzanym benzyną, czym ma pachnieć spod korka oleju? Jeśli oleju nie przybywa , to nie ma co się doszukiwać problemu. Nie ważne czy 8, 16 czy 50V. Zapach zawsze będzie, ze względu na zasadę działania silnika.
korek wymieniłes na oryginalny? zobacz czy masz masełko pod korkiem, ale wlewu oleju do silnika. objaw uszk. uszczelki pod głowicą, to właśnie w/wsp. masełko, puchnące wężę chłodzenia i biały dym z tłumika.
W korku wlewu oleju jest miarka, napełnia się aż osiągnie poziom w połowie wskaźnika(płaska część na końcu) na włożonym nie wkręconym korku. Potem na ok minutę odpalić silnik i po chwili jeszcze raz sprawdzić stan oleju, czy połowa miarki na zimnym. Maksymalnie może być do końca płaskiej części wskaźnika korka, większy poziom może się przyczynić do...
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
Twoje przypuszczenia są raczej trafne. To albo dziura w dolocie ale raczej wygląda to na nie domykający się EGR (zostaje w pozycji otwartej ) ale raczej zawór EVAP dostał grudkami węgla aktywnego i nie domyka się. Bagnet i korek wlewu oleju szczelny. Bo w tym silniku w przestrzeni korbowej panuje podciśnienie i nieszczelność na tych elementach też daje...
Do manualnej skrzyni biegów dolewa się po zdjęciu osłony pod silnikiem. Wlew (korek) jest z prawej strony samochodu. Najlepiej wlewać dużą strzykawką aż poziom oleju zrówna się z dolną krawędzią wlewu (olej zacznie się wylewać). Oznaczenie: automat to 236.10 manual to 235.10. Do skrzyni manualnej można wlać półsyntetyk, albo mineral, nic jej nie będzie...
Fiat panda 1,1 2005r silnik z kwadratowym korkiem wlewu oleju
przed wymianą tłoków ,pierścieni i tulei też tak było ?? nawet jeżeli założysz najlepsze zestawy to czasem i tak muszą się dotrzeć i na początku pluje olejem po prostu ten typ tak ma a znika ci olej z filtra powietrza ? a nawet jeśli to nie powinien ciec po kolektorze, na przykład w moim ciapku co 30 motogodzin filtr oleju jest pusty ale olej nie cieknie...
Podczas pracy silnika jak odkręcisz korek wlewu, to zawsze rzuca olejem. I nie ma znaczenia czy silnik jest 72 czy 50 cm.
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim masłowatego nalotu, i tak jak wspomniał mój przemówca sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
Benzyna zmieszana z olejem smaruje wał, korbowód itp. Podstawy budowy silnika dwusuwowego się kłaniają.
czyżby jeszcze ktoś to stosował ? jest to trójnik z rurą montowany pod korkiem wlewu oleju do silnika odprowadzający spaliny i inne paskudztwa z misy olejowej zużytego silnika bezpośrednio do atmosery (zatruwanie środowiska)
Kopci na czarno ? Spalany olej nie kopci na czarno tylko na szaro/niebiesko. Dodano po 2 I tak jak koledzy powyzej pisza. Odpal silnik i odkrec korek wlewu oleju. Zobacz jakie ma przedmuchy.
Cześć, pochłonąłem cały ten "Citroen c3 Picasso 1.6 vti 120 - bląd silnika na wolnych obrotach" temat jednym tchem. Wiele mi on powiedział, ale nadal nie wiem: 1. Dlaczego mój pijący olej - 1l/1000 km. - jak smok 1.6Vti puszcza chmurę dymu tylko po rozgrzaniu - otwarciu termostatu? Dopóki na termometrze jest jedna kreska - żadnego dymu 2. Dlaczego po...
na bank sprawdz czy sa bledy w komputerze. a jakiej mocy to silnik?? i jak jest rozgrzany to odkrec korek od wlewu oleju i sprawdz czy nie dymi
To zrób dokładne zdjęcie okolicy korka wlewu oleju do silnika(od góry), w silnikach ze zmiennymi fazami zawór siedzi właśnie za korkiem. Zdjęcie możesz umieścić tutaj, nie potrzebne mi na mailu.
po prostu chce go zmienić ;) Nikt mi nie wmówi ze po 16 latach i ponad 185 tys przebiegu olej ma te same właściwości co na początku, albo że producent akurat tą skrzynie (z 1.4mpi) zalał super hiper olejem. Jak już napisałem, że pozostałe silniki w Fabi I miały korki wlewu / spustu oleju skrzyni i serwis sam je wymieniał.
Podobne objawy miałem gdy zbierała się woda w wężyku pomiędzy filtrem powietrza i korkiem wlewu oleju (silnik z Aisanem). Teraz raz na jakiś czas czyszczę ten wężyk i jest ok. Zastanawiam się dlaczego brakowało wam rury od filtru powietrza do kolektora, zasysającej ciepłe powietrze. Czy spowodowane to było wypaleniem się uchwytu na kolektorze i po prostu...
Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i pod korek wlewu oleju jak jest biało-szara ciapa to uszczelka pod głowicą(problemy z odpalaniem, słaba moc, niska kompresja) poza tym silnik prawdopodobnie do remontu, zużyte pierścienie i Bóg wie co jeszcze. Nie wiem czego szuka jeszcze ten mechanik? może czas go zmienić?
Kod silnika podaj przyjacielu
Czy podczas pracy silnika można odkrecić normalnie bez oporów korek wlewu oleju ?
witam,zaczelo sie od nierownych obrotow , a jestesmy prawie przy remoncie silnika....moze tak;3 atm roznicy w cisnieniu miedzy cylindrami to zdecydowanie duzo i to moze byc powodem nierownych obrotow na zimnym silniku , /rozgrzany olej nieco uszczelnia/, co do podcisnienia na wlewie oleju to nie powinno go byc ,moze jest zapchane odpowietrzenie silnika...
.Witam Jakiś czas temu wymieniałem pompkę olejową ponieważ jakiś mały element dostał się do środka tej pompy i pracując między trybami w pompie a obudową zrobił dziurę pomiędzy trybami a obudową, wymieniłem pompkę ponieważ ciśnienie uciekało przez tą wyrobioną dziurkę w pompie i w silniku nie było ciśnienia oleju. Kupiłem nową pompkę wymieniłem i niby...
W jakim stanie masz korek wlewu oleju i czy odmę masz drożną? Masz osłonę na silniku?
I byś w pytę przepłacił. Tu masz z ASO. https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-... Część nr 15 "plug, oil level". Cena niecałe 50zł. Skoro to z ASO to będzie pasować na 100%. Tylko sprawdź czy to faktycznie twój model.
Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ? Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika.
Jednak jest różnica po odkręceniu korka wlewu oleju,silnik nierówniej pracuje ,ale przez chwilę, póżniej wraca do normy ,przy odkreconym korku napięcie oscyluje w granicach 0.24v-0.28v przez kilka sekund ,póżniej wraca do normalnego próbkowania a gdy zakręcę to oscyluje 4.26v-4.32v przez chwilę i wraca do normalnej pracy sondy jak przedtem .Co jest...
zobacz dokładnie szczelnośc odpowietrzania skrzyni korbowej,bo przy tym modelu nawet odkręcenie korka wlewu oleju gdy silnik pracuje powoduje wzrost obrotów.
Wymieniam pierścienie i zobaczymy Po co wymieniać pierścienie?. Toż przez pierścienie tyle oleju nie weźmie co przez uszczelniacze na zaworach, to raz. Aby sprawdzić, to wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do silnika i jeśli podczas pracy silnika daje białym dymem wraz z powietrzem, to oznacza nieszczelność góry głowicy, czyli wspomniane uszczelniacze...
Mam taką metodę: jak silnik po naprawie nie chce zassać oleju, to dmucham delikatnie kompresorem przez rurkę bagnetu. Oczywiście pierwsze kręcenie bez kompresji (wykręcone świece), warto odkręcić korek wlewu oleju i obserwować (nie w każdym silniku się da) czy olej pojawił się na wałku rozrządu
To ten dym po odkteceniu korka wlewu oleju na zimnym silniku ale zapalonym i na ciepłym i ostatnio zaobserwowałem po zapaleniu auta i odkręceniu korka wlewu oleju to słychac fukanie w rozrządzie a jak juz sie nagrzeje silnik do 80 stopni to juz tego nie słychac tylko na zimnym silniku i na odkręconym korku bo na zakręconym to nic nie słychac.
Sprawdź czy nie jest zatkana "odma". Uruchom silnik, odkręć korek wlewu oleju i zobacz, czy jest tam ciśnienie. Zrób analizę spalin np. na stacji diagnostycznej.
Kolego odma do wymiany, odpal silnik i spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeśli nie uda ci się go utrzymać palcem to na 100 % odma.
Czy takie odkręcenie i ponowne zakręcenie korka wlewu oleju coś świadczy? Odkręcenie korka obroty silnika BZ, zakręcenie obroty zmalały aż do zgaśnięcia silnika. Film.
korek wlewu oleju korek wlewu kompresor korek wlewu oleju
części pralki ariston transformator inwerter sprawdzić odblokować telefon samsung galaxy
radmor5412 przestrojenie amica pa4560a420
Identyfikacja układu scalonego 3925A - EEPROM czy wzmacniacz? Symetryczny ogranicznik napięcia -5,6V do +5,6V z diodami Zenera