Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
No wiec wypadało by to poprawić przez tego co montował pompę, ma zegar niech ustawi prawidłowo. Jak nie pomoże to reklamować u tych co uszczelniali. Ale pewnie kwestia małej korekty kąta wtrysku. Przedtem jednak upewnij się że świece grzeją, to możesz zrobić sam.
Możliwe że któryś wtrysk lub wtyczka wtrysku Ta jeszcze każ mu poszukać czujnika na szynie CR. (AGR to zwykłe TDI na pompie rotacyjnej ze sterowaniem elektronicznym. Jedynie wtrysk sterujący ma kabelek i wtyczkę tak by sterownik wiedział kiedy iglica wtrysku się otwarła czyli następuje wtrysk - potrzebne do dynamicznego ustalania/korekty kąta wtrysku.)
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał korektę kąta wtrysku ustawiasz za pomocą regulacji kółka rozrządu (do przodu do tylu) tego znajdującego się na pompę wtryskowej, poprzez poluzowanie 3 śrub i korektę kółka. Najwygodniej pompę ustawiać na czujnik zegarowy. A jakie porady znalazłeś które u ciebie się nie sprawdzają?
Sprawa dotyczy silnika wysokoprężnego ciągnika rolniczego z rotacyjną pompą osiową. Zwiększyłem dawkę paliwa celem podniesienia mocy z 95KM o ok. 10%. Przyrost mocy jest wyraźnie zauważalny, ale skutkiem ubocznym jest silniejsze kopcenie podczas wciskania pedału gazu niż przedtem. W związku z tym dwa pytania: Czy można wyeliminować tą przypadłość poprzez...
Jaki sterownik wtrysków?!? Przecież to jest wtrysk mechaniczny (pompa LUCAS FT09). Czujnik jest i służy do korekty kąta wyprzedzenia wtrysku.
Witam Można użyć oprogramowania apke androida :) Testowałem na ECU Vaga działa ,co ciekawe podaje kąt wyprzedzenia zapłonu , korektę wtrysku itd . Nazwa: "Motor data obd" złącze mod. ELM 327 II
tomek130 - nie skomentuję <hahaha> matias31 - uważam że to wywalanie pieniędzy. Jeżeli chcesz przepłukać silnik to są do tego specjalne preparaty - tzw, płukanki do silnika (np Liqui Moly Engine Flush). Nie wiem czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku - ale na pewno nie zaszkodzi http://tdi.pl/component/option,com_smf/I... (dla...
Podejrzewam że on podaję sygnał do pompy paliwa do tej co jest na rozrzadzie i nią też steruje. NIE! G62 mierząc temperaturę cieczy chłodzącej określa (sterownik J248): 1) CZAS grzania świec 2) wartość Korekty DAWKI paliwa 3) wartość Korekty KĄTA (punktu) wtrysku https://obrazki.elektroda.pl/8123493700_...
Korekty pompowtryskow sa ok a kąt wtrysku jest tez ok ustawiony na 0.0
Wracając do tematu, który był już poruszany. Audi A4 2.5 TDI 150 KM, silnik AFB, rok produkcji 1998. Mam taką dziwną przypadłość w aucie, zawsze rano na zimnym silniku, gdy jadę powoli się rozpędzam, wciskam gaz, do 2 tysięcy obrotów jakoś idzie (na każdym z biegów). Ale gdy obroty przekraczają 2 tysiące, zaczyna się dusić, słabnie, czuć, że turbina...
Ogr.dymu do korekty czy całkiem skopany ? i jeszcze kąt dyn. wtrysku też zamierzenie nie ruszany
Tak pętla regulacji kąta wtrysku wykorzystuje sygnał z czujnika wału i właśnie sygnał z wtrysku sterującego. Na jego podstawie ustala faktyczny kąt wtrysku i koryguje go w razie potrzeby. Jak brak sygnału kąt ustalany jest na ślepo z mapy. Więc pewnie teraz masz lepiej ustawioną pompę i wartość ustawiana z mapy nie wymaga korekty albo bardzo małej
Masz rację, z tym, że ten sposób jest trochę mniej dokładny. Jednak kręcenia jest zdecydowanie mniej. Ja teraz ustawiam tylko za pomocą lampy stroboskopowej, nie trzeba nawet odkręcać przewodu wysokiego ciśnienia. Wystarczy zmierzyć kąt wyprzedzenia wtrysku, dokonać korekty jeżeli potrzeba i skontrolować po regulacji. Szybki i łatwy zarobek.
A co tu jest do ustawiania rozrząd na blokady i tyle ewentualnie potem mała korekta kąta wtrysku.
Kodowanie wtrysków tak ale dla silników CR (Common Rail) bo tu jest dla każdego wtrysku osobne korekty fabryczne.
Trafiłem po czasie na post, którego nie zamknąłem więc teraz dopowiem. Problem został rozwiązany. Mechanicy w Bosch serwisie najzwyczajniej zawalili robotę z ustawianiem kąta wtrysku. Po wizycie w Bosch Diesel Pezal w Gdańsku i ponownej korekcie kąta wtrysku przez doświadczonych mechaników problem od tamtego czasu nie powrócił. Pompa i sterowniki były...
W Escortach jest inna pompa wtryskowa i wtryskiwacze (wielootworkowe). Sam jestem ciekaw czy można dopasować inne wtryskiwacze zamiast czopikowych i czy po korektach kąta początku wtrysku poprawi kulturę pracy tego silnika?
Czyli wygląda na to, że turbo gania powietrze do kolektora, bo po 2000rpm czuć różnicę, kłopot jest w turbo-dziurze, zanim turbina napompuje... Nasuwają mi się tylko 2 pomysły: - korekta kąta wtrysku mieszanki - rozpylacze wtryskiwaczy Jak wygląda filtr powietrza?
Sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku to zaledwie podpięcie interfejsu diagnostycznego i w ciągu kilkudziesięciu sekund (zanim interfejs połączy się ze sterownikiem silnika z grupą 000 w trybie Basic Settings) już widać jaka jest jego wartość (w drugim polu grupy 000 w BS powinna oscylować w przedziale 49-51 jednostek przy rozgrzanym silniku do temp....
Statyczny kąt wtrysku jeśli ma wartość 26, to absolutnie nie ma żadnego wpływu na odpalanie gorącego silnika. Jedź do tunera na korektę mapki startowej, będzie palił jakby właśnie wyjechał z salonu.
Witam. Rzecz dotyczy seata ibizy 1.9 tdi 2000 rok. Silnik AGR na pompie VP. Do rzeczy: kąt wtrysku na jałowym, rozgrzanym silniku (po 100 km jazdy) wacha się 31-34. Jaki powinien być prawidłowy? Nie jestem mechanikiem ale znam się całkiem nieźle na autach. Czy ewentualną korektę dam radę zrobić sam?
Nie ma znaczenia na które będziesz ustawiał, byle byś zamontował tak samo jak zamontowałeś. Ustaw kołek w drugi otwór i zobacz jak wyglądają znaki. A po montażu pompy obowiązkowo korekta kąta wyprzedzenia wtrysku.
Dzień dobry, Posiadam Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI BMP. Ostatnio dawałem pompo wtryskiwacze do regeneracji ponieważ samochód bardzo dużo palił nawet 12l/100km, oraz miały słabe parametry. Po wymianie pompo wtrysków kąt wtrysku zmienił się na 10 stopni oraz w grupie 13 korekty skoczyły na 1: +1,65 2: -3,01 3: +2,99 4: +1,65. Wtryski zostały tylko zamontowane...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
Sprawa wygląda tak ze po dłuższym sprawdzaniu i poszukiwaniu okazało się że kąt wtrysku wstępnego jest inny w czasie wypalania filtra cząstek stałych. Gdy nie ma wypalania te dwie wartości się pokrywaj. Sprawdzone oscyloskopem wtrysk wstępny jest, ale diagbox go nie pokazuje. Przypuszczam że taki bug tego sterownika SID803a że w okienku podpisanym jako...
A nie bardziej skakał by timing na wykresie ? Nie wiem już chyba takie rzeczy pisze żeby się pocieszyć 😣 W skrócie: Rozrząd do weryfikacji, podpięcie kompa i podgląd korekty wtrysku. Następnie klin może być uszkodzony, co nie zmienia faktu, iż Twój mechanior zrobił sobie magiczne kreseczki i według nich złożył rozrząd. TO JEST NAJWIĘKSZY BŁĄD...
Przeczytałem... i dalej nie zmieniłem zdania. Jeśli nie ma czujnika położenia wałka rozrządu ani koła fonicznego w pompie, tylko koło foniczne na wale korbowym z znacznikami gmp co 180° i wtrysk z czujnikiem NBF, to sterownikowi obojętne jest od którego cylindra zacznie zliczać 720°. Korektę kąta początku tłoczenia wykona na podstawie sygnału z NBF...
Bez bolców do ustawiania wału i pompy proponuję Ci tego nie robić. W moim też tacy "spece" grzebali i po kilku tysiącach miałem do wymiany zawór korektora kąta wtrysku w pompie ok. 700 zł. Naszym mechanikom przy wymianie pasków nie chce się blokować tych elementów i idą po najmniejszej linii oporu, a kąt ustawienia pompy jak również zaworów rzeczywiście...
Rozumiem że sprawdzono przepływy powietrza i spalin, sprawdzono ciśnienie wstępne paliwa, korekty pompowtrysków, bipy, ciśnienie sprężania? Jaki jest kąt początku wtrysku? Jakie są bipy? Jaka jest wartość podciśnień?Stwierdzenie że sprawdzone niewiele mówi. na hamowni wyszło ze ma 82 km i tuner powiedział ze mogą być to wtryski, tuner powiedział ze...
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Dwa podstawowe parametry to prędkość obrotowa i obciążenie silnika, do tego sterownik dodaje korekty na temperaturę silnika, paliwa itp. Przy czym kąt sterowany jest przez komputer, natomiast dawka paliwa regulowana jest mechanicznie, jest to wypadkowa stopnia wciśnięcia pedału gazu i prędkości obrotowej pompy. Wydawało mi się że ten silnik jest prosty...
W Tdi PD wskaźnik zużycia paliwa to naprawdę wskaźnik. Jego wskazania zależą od: lepkości paliwa (niby korekta temperatur jest ale to za mało) ustawinia wałka rozrządu (kąt synchronizacji) Stanu samych pompek. Generalnie komputer wylicza dawkę na podstawie kąta wtrysku i jego długości trwania oraz temperatury paliwa. To sporo zmiennych do uwzględnienia....
Tzok, z całym szacunkiem ale się nie zgadzam. Oscylacja nie wynika z korekty sterowania tylko z trybu pracy silnika spalinowego. Gdyby było tak jak mówisz, to czasy wtrysku by nam latały na skanerach jak dzikusy po dżungli. To samo z kątem zapłonu.
od czego? Od wysterowania turbiny oraz pozostałe podcisnienia. Pompowtryski teoretycznie powinny byc ustawione na -180 stopni. Ja ustawiam je na 180 lub 225 stopni, jest trochę z tym roboty, ale czasami widać znaczącą róźnicę w korektach. Sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania i przepływkę oraz korekty pompwtrysków. P.S. Ogólnie mówiąc jeżeli...
Na pompie koło łańcuchowe jest podwójne, w autodacie masz instrukcje, potem korekta faz rozrządu i "włala"
A jeszcze jedno pytanie: warto przestawiać pompę wtryskową, jeśli w nastawach grupy 000 wartość wyprzedzenia kąta wtrysku to 22 i to po zagrzaniu (a powinno być koło 50)? Auto pali normalnie. I wydaje się że zaworek w pompie wtryskowej daje radę to korektować, ale nie jestem pewien tutaj logi grupy 004 https://log.tunezilla.com/chart/793776#H...
Kąta wtrysku nie ruszali, bo i jak to mieli zrobić? To ustawia się przy montażu pompy. Może się mylę, bo mało robiłem tych silników TDI z pompami rotacyjnymi, ale tu pompa jest przykręcana stałe, nie na fasolkach, i cała regulacja kąta polega na przestawieniu koła zębatego pompy względem jej obudowy. Tak też są fabryczne cechy (znaki), i to się ustawia...
Raczej sie nic nie zmieniło w pracy silnika a kąt tutaj jest bardzo wazny podobno bo Master's napisał ze "Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od...
Panowie pytanie w temacie, choć trochę odbiegające. Czytałem dzisiaj trochę w pracy na temat wtrysków, i sposobu pracy wtryskiwaczy w tdi. Czy powodem głośnej pracy mogą być same wtryski?. moje wtryski były robione, w bloku 13 korekty są na poziomie - 0,07, 0,03, 0,15, -0,18mg/cykl, gdzie norma to od 2,8 do 2,8 mg/cykl Dodano po 48 Panowie pytanie w...
Witam, problem mam z Audi A3 2000 r. 1.9 101KM TDI ATD. Silnik na zimnym pali jak powinien, problem zaczyna się, gdy samochód ma 90 stopni. Po zgaszeniu i odpaleniu od razu jest ok, pali od razu, a po odczekaniu 2 min odpala po 15 s kręcenia. Samo się nasuwa - czujnik temp., ale parametry na VCDS ok; dla pewności założyłem 2 oryginalny czujnik, ponieważ...
jako, że nie mam niestety czasu na rozpisywanie się, to w skrócie: 1. WOT to tryb pracy każdego sterownika silnika , w tym trybie korekty nie są brane pod uwagę, a czas wtrysku i kąt zapłony jest wtedy ustalony wg mapy VE - efektywności wolumetrycznej (w przypadku sterowników pracujących wg algorytmu speed density) , lub z odpowiedniego przeliczenia...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
LPG zakręciłem na butli i wypaliłem - myślisz, że to może być niewystarczające? Wtryski benzynowe wyjmę i do czyszczenia gdzieś wyślę, chyba że któryś będzie ewidentnie uszkodzony. Wiecie, jakie ciśnienie paliwa powinno być na szynie? Czujnik położenia wału zamówiłem nowy, oryginalny, jutro powinien być. Parametry sprawdzę, dam znać. Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/3789893500_...
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
korekty fakt mogą wynikać ze słabej kompresji, ale dymienie cały czas na czarno? Czemu pojawiło się dopiero po zamianie kolejności wtryskiwaczy? Kompresja też sprawdzona i jest raczej ok i w miarę równo. Dodano po 3 po zamianie wtryskiwaczy wg pierwotnej kolejności dymienie nie ustąpiło. Samochód pracuje na wszystkich cylindrach ale dymi i bardzo ciężko...
Problem rozwiązany okazało sie że brak mocy był spowodowany złym ustawieniem kąta wtrysku drobna korekta na fasolkach pompy i jest ok.. natomiast przegrzewanie było spowodowane wadliwym (nowym zresztą) termostatem założyłem stary i jest ok.
Galaxy 110PS. Przy bardzo spokojnej jeździe (bez klimy i innych odbiorników elektrycznych) spala prawie 8l/100km i mocno kopci na czarno przy ostrym przyśpieszaniu. Czasami coś się mu odwidzi i prawie nic nie kopci. Pomiar spalania jest wiarygodny, podłączyłem pompę wtryskową (ssanie i przelew) do bańki 5l i zrobiłem na niej 63km i to silnik był już...
A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane "Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 23,137 % Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm Prędkość...
Pompę rozebrałem i uszczelniłem - ciekło delikatnie spod tłokorozdzielacza, oring zaworka ciśnienia też już nie mógł być szczelny więc zaaplikowany kompletny zestaw naprawczy, poprawione zaciski na wężach, wymienione powroty z wtryskiwaczy - to prawdopodobnie było przyczyną problemów z zapaleniem przed awarią wynikłą z odpalania samochodu na krawat...
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
czy silnik w którym chcecie wykonać korekte zapłonu wyposazony jest w CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO bo jeżeli tak to zapomnijcie o korektach zapłonu bo i tak komputer wprowadzi sam korekte Fajnie ze interesujesz sie tematem ale opis dotyczy układu zapłonowego do "starszych modeli" w nowych masz wszystko zintegrowane w jeden układ (komputer sterujący pracą...
"W ogóle, nie wiem kto projektował to rozwiązanie, ale zapewne działo się to w ramach aktywizacji zawodowej niepełnosprawnych umysłowo, bo nikt normalny nie wpadłby na pomysł mocowania silnie obciążonego, drgającego elementu jedną śrubą szóstką." no trochę pojechałeś po Inżynierach VW... he, he... no a i przy okazji masz dużo racji... choć rozwiązanie...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Spróbuje jeszcze zamienić wtryski miejscami, Przy gumkach wtrysków w kolektorze nieszczelności raczej nie ma,bo na wolnych psikałem pakiem wokół gniazd wtrysków i nie powodowało to zaburzeń obrotów silnika, chyba ze przy większym ssaniu coś się dzieje,czyli jak dodaje gazu przy obciążeniu silnika. Dziwne jest to ze objaw całkowicie ustąpił po założeniu...
Kolego :-) Jak przestawisz pompę mechanicznie to komputer wprowadzi korektę dynamiczną tak aby parametry możliwie się NIE zmieniły. Jak nie wiesz takich rzeczy to kiepsko Cię widze w roli mechanika. Korektę możesz wprowadzić na poziomie edycji mapy lub kanału 04 lub przestawiając pompę mechanicznie daleko bo aż poza widełki regulacji dynamicznej. Właśnie...
Wracam z nowymi danymi. 1. Wymieniłem świecę i przeczyściłem jeszcze raz (powierzchownie) sprężyny listwy zapłonowej. Auto pracowało na ludzie ok, rozgrzałem silnik pojeździłem nim troche na wyższych obrotach - zdawało się, że jest ok. Dzisiaj objawy następujące: 1. dławi się na postoju, obroty silnika skaczą od 830 do 860 obr/s (silnik rozgrzany ale...
Po wymianie rozrządu, kąt wtrysku trzeba obowiązkowo sprawdzić, i na podstawie tego podjąć decyzję o korekcie.
Witam wszystkich!! Tak sobie śledze pobierznie ten temat i dorzuce swoje 5 gr jako gazownik :). Co do wpyrzedzania zapłonu na gazie....tym zajęła się juz bardzo dawno największa włoska firma produkująca elektronikę na potrzeby rynku gazowego A.E.B. (komputery,emulatory urządzenia diagnostyczne itd. itp.) wypuscila ona emulator którego zadaniem jest...
Od poprawy montażu instalacji minął tydzień. Bawiłem się trochę autokalibracją i autoadaptacją. W tej chwili mam ustawienia, z autoadaptacji + drobne korekty pod kątem jakości spalin na biegu jałowym i podwyższonym biegu jałowym, choć te akurat korekty będę musiał sprawdzić na jeszcze jednym urządzeniu. Parametry ustawiałem na analizatorze gazownika,...
Interesuje mnie ta ujemna korekta wtrysku... Wyczyściłem czujnik wałka rozrządu z oleju. Bez zmian. U niektorych spalanie w tym silniku na jałowym wynosi po 0.6l na h. U mnie to 0.9.. co ciekawe jak lekko dodam gazu to nawet po 0.8.. a jak puszcze to zwieksza sie. Brak pomyslow. Pewnie bede kombinowal cos z cewka lub czujnikiem map. Dzis na goracym...
Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry: Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P Tak siedzi tam Syrius Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo....
Witam Pojawia mi się co kilka / kilkanaście kilometrów błąd P0420 (na wyświetlaczu standardowy błąd Check Parking Break System). Po podłączeniu pod OBD wszystko się wstępnie wyjaśniło. Autko ma przebiegu 210kk. Ze względu na cenę nowego kata czy nawet po regeneracji chciałbym mieć już jakąś wiedzę przed wizytą w ASO lub innego mechanika. Czy z wstawionych...
Kaman o to, że do zdiagnozowania autka potrzebujesz interfejsu i programu, w którym można wprowadzić silnik w tryb pracy bez korekt nastawnika pompy - w tym trybie sprawdza się początkowy kąt wtrysku. Ale...wymaga to interfejsu, programu odrobiny doświadczenia i ostrożności, żeby nie namieszać przy silniczku...Jesli nie masz któregoś z tych, to do pojedynczego...
Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od napięcia polaryzującego, Ja bym powiedział, że napięcie przeskoku w ogóle nie zależy od napięcia polaryzującego. Jak popatrzysz na charakterystykę sondy lambda w funkcji a ono jest podyktowane wyłącznie względami technologicznymi (napięcie z sondy jest...
witam również mam ten problem w 3,2 czy udało się zdiagnozować ten przepadek?? prawdopodobnie jest to problem z katami wstepnymi szukam potwierdzenia dla tej teorii
Każdy producent ma własne wymogi co do wypalania dpf oraz aby mogło to nastąpić muszą być spełnione określone warunki inaczej wypalanie się nie załączy. Prawdopodobnie u Ciebie już jest ten przypadek że wypalanie w sumie pomoże na krótki okres czasu, albo już nic nie daje i zapala się check. Wokół tematu DPF jest wiele mitów i niewielu "speców" wie...
Witam ponownie wszystkich zwolenników i przeciwników jazdy na oleju roślinnym. To bardzo dobra nauczka że się wam silniki zacierają. Aby bezpiecznie jeździć na oleju należy założyć instalację, było to już temat poruszany chyba ze 100 razy jeśli wam szkoda na instalacje, teraz tracicie czas i wydajecie bezsensownie pieniądze na remont. 3-cylindrowe...
W tym, że dawka jest współzależna z dynamicznym kątem wtrysku. I należy ruszyć nastawnikiem aby otrzymać pożądany efekt.
Rozrząd był robiony w tym roku Zmień mechanika na pierwszy rzut oka, jeżeli był robiony i tak to wygląda :) Koło górne ma regulację, po wymianie rozrządu powinno się wpiąć VAGa i ustawić synch. w okolice 0 (najlepsza sytuacja). Co prawda Twoje wartości mieszczą się w parametrach +/- 3.0 ale sugeruję zajrzeć tam i ruszyć kołem aby to ustawić. Google...
Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega z A4. Moje auto to VW PASSAT 1.9 TDI 110km AFN, dziś nawet sprawdzaliśmy go dokładniej, wstępna diagnoza padła na POTENCJOMETR PEDAŁU GAZU/PRZYSPIESZENIA. Dokładnie w momencie kiedy silnik rozkręcał się do 2500obr/min zaczynał dymić na niebiesko, zaczynało go szarpać i nie reagował na powolne dodawanie...
Witam mam problem z małą turbiną w renault master 2.3 biturbo 170 KM a mianowicie nie wkręca się na obroty ,przy odłaczeniu przepływomierza turbina rusza gdy przepływomierz zostanie podłaczony znowu nie działa ,szczelność sprawdzona na dolotach ,podłaczone do manometru przewody do podciśnien mają parametry ,wtryski paliwowe nowe zakodowane korekty prawidłowe...
Znaki to nie wszystko. Sama pompa może regulować kąt wtrysku i jak tego nie robi to masz objawy jak wyżej. Czasem pomaga korekta fizyczna (lepiej odpala gorzej z mocą) ,ale należało by sprawdzić czy układ w pompie działa poprawnie. A to jedynie z komputerem i działającym wtryskiem sterującym.
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Jako mechanik zrobiłem w nim. Świece, turbo 4 m-ce, cewke nową, zaworek zaślepiony, zawor evap nowy, sonda przed katem nowa. Zrobiony reduktor LPG, wtryski wymienione LPG. Filtry oleje Sprawdzony skanerem dokładnie Korekty w porządku Dodano po 1 Chyba nadaje się do tuningu
VVT - Zmienne Fazy Rozrządu , nazwa może być różna w zależności od producenta (VTEC - Honda, CVVT - Kia, VVT-i - Toyota, VANOS - BMW i inne) - system pozwalający na zmianę kąta otwarcia/zamknięcia zaworu. Standardowo napęd rozrządu jest sztywno połączony z wałem korbowym, tak że danemu ruchowi tłoka zawsze będzie towarzyszyć ta sama faza ruchu zaworu....
Ja otworzyłem. Wracając do tematu, musisz zrobić logi dynamiczne aby ci coś powiedzieć o twoim silniku. Z tych statycznych to: EGR wygląda na sprawny, korekta na cylindrach jest OK (czyli wtryski i sprężanie też), kąt wtrysku może nie idealny ale może zostać. Na wolnych obrotach turbinka pompuje ładnie ale jak się zachowuje przy obciążeniu to już tylko...
dlatego jak ruszysz nastawnik pokazuje inna wartość a w rzeczywistości dalej jest wtryskiwane tyle samo Masz na myśli jak ruszę fizycznie nastawnik tzn "klepne" go w którąś stronę? Nie rozumiem dlaczego miałby wtryskiwaczy tyle samo, przecież fizycznie zmienia się wtedy wychylenie nastawnika. ważne jeszcze jest na jakie ciśnienia te 216 będą ustawione,...
Niewiem co ci opisać poieważ po tych objawawch co opisałeś nie ma związku z pracą silnika pedał gazu chyba się zacina gdzieś trzba to sprawdzić dlaczego. Ciśnienie dobre powinien chodzic dobrze. Chyba odwiedziłeś nie właściwe warsztaty jak nie ma błędów to wartościach trzeba odczytać błąd jaki występuje i dlaczego jest takie niedomaganie. W pompie trzeba...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Golf 4, silnik 1,9 AXR 101 kM, 2002 r, przebieg 235 000 km. Problem wygląda następująco: Samochód ciężko pali głównie na zimnym silniku, tak jakby nie dostawał wogóle paliwa lub układ był zapowietrzony. Problem nie ma określonej częstotliwości (czasem dzieje się to codziennie a czasem raz na 2-3 tygodnie) Silnik albo nie chce od razu zapalić i trzeba...
Akurat parę dni temu przerabiałem taki problem na OCTAVI TDI 90KM. Na początku sprawdzić same świece żarowe , następnie układ grzania (zdejmując wtyczkę z czujnika temperatury - nie ma obawy błedu żadnego komputer nie zarejestruje dla niego to tylko bardzo niska temperatura i dlatego przy zapalaniu będzie długo grzać świece ). Jeżeli ta część jest OK...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
pisałeś wcześniej trochę inaczej, Skoro 2 dni jeździłeś na benie i dopiero wtedy się naprawiło to przyczyna nie leży w nieszczelności instalacji gazowej. Instalacja gazowa w tym przypadku jest powodem autoadaptacji ecu benzyny do spalania gazu. Ponieważ instalacja gazowa ma jakieś istotne błędy regulacji lub wykonania, jazda na gazie powoduje duże zmiany...
Jeżeli masz go na pompie nie na wtryskiwaczu to jest to regeneracji. Jest o tym artykuł gdzieś w necie.
Najpierw skasuj te I w temacie, bo to nie jest silnik z bezpośrednim wtryskiem. Tak zawsze ma być go słychać. Chodzi ci o zaworek STOP.
witam, mam problem z peugeotem 206 1.9d 2001 r,pompa lucasa, kopci na siwo jak kamaz,kopci i trzęsie silnikiem cały czas czy zimny czy ciepły, pali na dotyk, rozrząd sprawdzony jest ok,oleju ani płynu nie ubywa,w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze,rezystancja wtrysku sterującego 102 ohm, cewki korektora kąta wtrysku 12 ohm, kąta wtrysku nie sprawdzałem...
Buhahaha. Nawet w mikrze 1993 da sie rozjechac mapę. Wszystko co jest na wtrysku posiada system adaptacji. Zmien paparucha zanim uszkodzisz kata lub glowice. Kontroluj luz zaworowy. Ps. Aut nie stroi sie na mapy ani na nie nie patrzy. Szlaczki są dla przedszkolakow my uzywamy korekt obd lub czasow wtrysku plus zinda afr w wydech.
Samochod po remoncie silnika, / głowica splanowana , wymienione prowadnice, zawory, uszczelniacze.... popychacze,... uszczelnienia, rozrząd.../ mam problem z ustalenie kata wyprzedzenia zapłonu , jest troche opóźniony miałem problem z uruchamianiem, po korekcie jest lepiej ale jeszcze nie to rano troche zadymi ale odpala szybciej....gdzie znaleźć dokladne...
Pisząc "zawór" macie na myśli korektor kąta wtrysku czy coś innego? Mógłbym prosić ewentualne o foto tego elementu?
Jeżeli pompa nie przyda się do projektu to chętnie odkupie korektor wyprzedzenia kąta wtrysku.
Przejrzalem twoje schematy. Sterowanie EGR-em i korektorem wyprzedzenia masz na stronie 6 (diagram 5). To samo, co w moim schemacie P206 wyzej.
Nie sprawdzałem tego, ale zdaje się że mogę mieć mechaniczny (linka) lub elektryczny(elektromagnetyczny) przyśpieszacz ( przez niektórych zwany korektorem kąta wtrysku ) ? Czy w obu przypadkach samodzielnie mogę próbować cokolwiek poprawić z tym przyśpieszaczem kąta wtrysku? Czy też należy się udać do mechanika ? A co do bąbelków powietrza...zakładać...
Z drugiej strony pompy znajduje się też część elektroniczna.Jak sprawdzałem na allegro to niby tamta część to właśnie korektor kąta wtrysku bo tak samo wyglądają.To są 2 korektory w pompie?Jakie są objawy jego uszkodzenia oprócz rezystancji??
Witam zamieniłem jak w temacie wtryski na 216 i regulacją otwarcia 220/300, na seryjnych (190/300) vagcom w BS w kanale drugim pokazywał 51 po zamianie wtrysków pokazał 55, korekta do 51 wymagała przesunięcia pompy od silnika czyli zgodnie kierunkiem obrotów silnika, (jak na poniższym rysunku) pytanie brzmi czy wartość kąta po wymianie (na 216) ma się...
Witam serdecznie. Chciałbym rozwiązać jeden problem - który głównie jest problemem który męczy mój umysł od dłuższego czasu. Chciałbym rozwiać wszystkie swoje wątpliwości dotyczące ustawienia kąta wtrysku w silniku 1.8TD. Aktualnie nie mam większych problemów z autem, ale może przejdę do rzeczy. Zimą auto słabo odpalało. Wyeliminowałem wszystkie ewentualne...
Witam. Mam problem z passatem B6, silnik 1.9tdi oznaczenie bkc. Komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie w trasie 7.5-8l/100km, w mieście ponad 10l/100km. Auto jest świeżo zakupione, od rezerwy do rezerwy przejechałem 930km, co dało średnie spalanie 6.7l/100km, z czego około 600km trasy, 330miasto. Z tym że przez ten dystans był problem z termostatem...
korekty wtrysku kąta wtrysku zawór korekty wtrysku
volvo silnika przełącznik oscylator reset grzałki
taraban dmp502 przestrojenie taraban dmp502 przestrojenie
Nice Master MC424 MC824 jak wyłączyć samozamykanie bramy wjazdowej Elektrozawór Aqua-Stop Samsung DW60H9970/FS – objawy, numery części, wymiana