Citroen C4 1.6 HDI 2007r. Pacjent nie zdał przeglądu za spaliny, tzn. pojechał sobie na przegląd z błędem na desce "depollution system fault". Po wstępnym sprawdzeniu okazało się, że zawór EGR się zawiesił. Sprawdziłem korekty wtrysków w poszukiwaniu dlaczego zawór EGR się zawiesił. Na biegach jałowych: Cylindry 1/3/4 korekty między -1 a +1, natomiast...
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
Witam. Mam problem z megane 3 1.5dci 110km. Na początku silnik miał problem z rozruchem na zimno. Długo kręcił, czasami trzeba było 3 razy. Filtr nowy oryginał, zainstalowany zawór zwrotny i dalej to samo. Korekta wtrysku na jednym miałem 1.6 więc zakupiłem nówkę ze sklepu i po montażu i dopisaniu kodu do sterownika i przejechaniu 200km korekcja na...
Witam. Mój problem to praca silnika , a mianowicie pracuje jakby "grały zawory" i co najdziwniejsze ,że jest tak przy temperaturze otoczenia poniżej 28-30 stopni .Gdy temperatura wzrasta ponad 30 stopni jest cicho silnik pracuje miękko. Czujnik temp. płynu, paliwa ok ,przepływomierz podmieniany ,zawór regulacji ciśnienia paliwa ok , czujnik ciśnienia...
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
Mam problem z A4 B8 Avant 2013 2.0 TDI CJCD 150km Zaczęło się od tego, że na zimnym faluje ciśnienie na railu. Między od 1400 obrotów jak odpalę go na zimno nie ma siły jechać , trzęsie całym autem. Jeżeli postoi przez noc a jest ciepło to problem nie jest aż tak duży. Ale im zimniej zwłaszcza w zimie tym problem większy Jak ujadę te 500-1500m problem...
wtryski są fabrycznie nowe zapakowane w blistry facet który je sprzedaje likwiduje sklep Wyjątek. Dużo o stanie wtrysków powiedzą nie tylko korekty ale i ogólna dawka paliwa, więc tutaj się zgadzam z twoją wypowiedzią i nie szukał bym winy we wtryskiwaczach. Korekta wtrysku oraz dawka nie zawsze jest regułą, tą wartość należy brać z przymrużeniem oka....
Czy ten silnik jest wyposażony w system C V V T to znaczy czy ma zmienne fazy rozrządu . bo jeśli tak to może być problemem hydrauliczny nastawnik korekty faz zamontowany na wałku rozrządu lub wadliwy zawór sterujący a co za tym idzie złe fazy rozrządu ,wadliwe spalanie ,odczyt z sondy lambda koryguje czasy wtrysku
Co to za instalacja LPG? Kiedy była ostatnio regulowana? Jak dla mnie to masz trochę rozjechane korekty czasu wtrysku i za bardzo wzbogaca mieszankę przy przyspieszaniu, ew. nie trzyma kompresji na zimnym - kiedy były regulowane zawory?
Witam. Po pierwsze: NIE WOLNO ODPINAĆ WTRYSKÓW NA PRACUJĄCYM SILNIKU!!! Kolejna sprawa: przelewy pokazują tylko i wyłącznie stan zaworków. Uszkodzonych końcówek wtrysków nie ujawnią. Tak jak wyżej napisano można zamienić dwa wtryski. Po zamianie może dymić przez jakieś pół godziny (korekty będą inne). Czy sitko z kanału olejowego było już wyciągane?...
Golf 4 1.6 8V AKL + LPG, czy auto pracuje na benzynie czy na LPG, sonda widzi zbyt bogatą mieszankę i odcina korekty i zgłasza błąd 537 układ regulacji sonda lambda przed katalizatorem wartość ograniczenia dolnego. Widać na przebiegu jest częściej bogato niż ubogo. Wtryski i regulator ciśnienia paliwa odpada bo na gazie jest to samo, zawór par paliwa...
Wracając do tematu, który był już poruszany. Audi A4 2.5 TDI 150 KM, silnik AFB, rok produkcji 1998. Mam taką dziwną przypadłość w aucie, zawsze rano na zimnym silniku, gdy jadę powoli się rozpędzam, wciskam gaz, do 2 tysięcy obrotów jakoś idzie (na każdym z biegów). Ale gdy obroty przekraczają 2 tysiące, zaczyna się dusić, słabnie, czuć, że turbina...
Uważam, że koncepcja zakładająca konieczność umieszczenia wtrysku z NBF w konkretnym cylindrze jest błędna. Zasadniczo po zmianie położenia wtrysku sterującego korekta kąta początku tłoczenia jak i indywidualna korekta dawki dla każdego wtryskiwacza będzie prawidłowa, jedynie w logach korekty będą przypisane niewłaściwym cylindrom. Zakładam (z dużą...
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Witam. Rozrząd udało się ustawić prawidłowo na nowym pasku i ten błąd się już nie pojawia. Auto pali od strzała. Dziękuję ślicznie wszystkim za dotychczasową pomoc. Samochód zakupiłem z diagnozą w postaci "zestaw opiłkowy do wymiany" czyli wtryski i pompa, jak się dogłębniej okazało do wymiany był czujnik wałka rozrządu oraz rozrząd do ustawienia o...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Sonda 5 przewodowa. Według Autodaty na biegu jałowym na na pinie 51 sterownika silnika napięcie 3.8V a na pinie 70 4.3V jak dobrze pamiętam. Czas wtrysku 4 ms. Korekty jeszcze podam ale wydaje mi się że są bliskie 0. Wypadanie jest już na biegu jałowym. Chwilę po odpaleniu ciepłego silnika ok 60 stopni jest dobrze ale po tej chwili dosłownie minucie...
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO PO CO !!!!!! Takie uruchomienie nic nie mówi o pracy...
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
Właśnie pomogło tylko trzeba wyciągnąć wnioski. ECU dodaje paliwa na tym cylindrze - czyli jest za słaby. Usterka może być mechaniczna - problem na dole silnika (kompresja) - góra - wałki, zawory itp - wtryskiwacze Lub elektryczna - ecu. To że silnik jest wymieniony to nic nie znaczy, chyba, że na nowy? Żeby doradzić musimy znać parametry - kompresja...
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
Zawsze na tym samym. Mechanik mowi ze te wskazania korekt z diagboxa można sobie w buty wsadzić. Według niego nawet nie jest możliwa ta korekta 1.45 z 1 cylindra. Na nowych pierscieniach zaworach i uszczelniaczach i wtryskach idealnych powinna sie obnizyc a nie stac w miejscu jak przed remontem.
Witam, Focus 1.8TDCI CR, po zalaniu benzyny do zbiornika samochód odmówił posłuszeństwa. Sterownik silnika wykasował kodowanie wtrysków. Po dolaniu środka czyszczącego do zbiornika i ponownym zakodowaniu wtrysków samochód odpala i pracuje bez problemu na biegu jałowym. Korekty wtrysków, filtr paliwa, ciśnienie na listwie były sprawdzone i są ok. Pojawił...
Mój raz że ciężko odpala, dwa ostatnio po odpaleniu jest hmura dymu, zawsze na zimnym. No są do zakupu niby wtryski rok po regeneracji, jakieś tam minimum ryzyko jest, sprawdzę jeszcze korekty na kompie ale wydaje mi się że leja i to porządnie. Nie wiem wlasnie czy to jak z zakupem turba, że są różnice w różnych seriach silnika, podejrzewam tylko że...
Z wlasnych obserwacji i doświadczeń z tego forum: Niskie cisnienie na filtrze ok 5.5bar na biegu jałowym - wyzsze to filtr zasadniczy zapchany, niższe to na ogól zapchany filtr w pompce ręcznej lub separator. Dopiero potem resztę sprawdzasz, jak np mprop - z moich doświadczeń im lepiej tym mniej, na ogół od 4-7%, im wyższa liczba tym większe prawdopodobieństwo...
Wybacz, ale takiego steku bzdur i nieznajomości działania silnika to ja dawno nie spotkałem. Bzdura nr 1. i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu może mieć już 3ms , biorąc pod uwagę czas wtrysku potrzebnego do rozruchu ciepłego silnika w tym przykładzie...
Jak widać sami chętni do pomocy. Mapa została poprawiona korektą po ciśnieniu. Co do wypadania zapłonów - remont silnika. Nadpalone 2 zawory + regulacja luzów. Nie dziękuję nikomu tutaj za pomoc, bo nikt nie pomógł.
Widziałem ten temat, ale korekty czasu wtrysków to jednak miał lekko w "kosmos", no i filtr od LPG mu rozdęło. O ile pamiętam to on to LPG przepompowywał zwykłą pompą do benzyny (elektryczną, zewnętrzną, albo nawet dwoma połączonymi szeregowo). W DLMie przełączanie też odbywa się za pomocą 2 elektrozaworów (a w sumie 1-go dwudrożnego) plus jeden do...
Silnik 1AZ-FE Objawy: W czasie gdy samochód jest w ruchu i w momencie gdy silnik po obciążeniu (na. zwalnianie przed światłami) ma zejść do wolnych obrotów schodzi znacznie poniżej nich (w granice 500 obr/min). Następnie wychodzi na około 1200 obrotów i dopiero stabilizuje się na właściwym poziomie ~750 obrotów. Tak dzieje się najczęściej. Sporadycznie...
Nie wiem skąd bierze się ten mit że mapa benzyny na być taka sama jak LPG. Tutaj chodzi o to że mapa PB ma się nie zmieniać podczas pracy na LPG, ma stać ciągle w miejscu. Czyli najpierw rysujesz mapę PB jeżdżąc na tym paliwie a później jeżdżąc na LPG patrzysz czy czasem mapa PB się nie rusza. Jak poszła w dół to podnosisz w tym miejscu mnożnik. Można...
Jestem po godzinnej jeździe testowej z laptopem. Oto spostrzeżenia: 1. Korekty na zimnym silniku po odpaleniu w miarę wyrównane. Po minucie pracy biegu jałowego wzrasta korekta na I cylindrze z +0,5mm3/w do 1mm3/w. Wciskając równomiernie gaz na wolnych obrotach wszystkie korekty wyrównują się. 2. Podczas spokojnej jazdy do temperatury <73 stopnie...
Z rana odpala od strzała niby nic sie zlego nie dzieje a jednak skacze ciągle cisnienie. Na rozgrzanym silniku też jest ok. Bodajze 1 wtrysk ma dużą różnicę w korekcie ale już sam nie wiem czy to przez zawór czy sam wtrysk.
Witam,mam problem z ducato 3,0 158km,mianowicie auto na biegu jałowym faluje przy czym z wydechu wydobywa sie niebieskawy gryzący dym.Dotyczy to ciepłego jak i zimnego silnika. Co zrobilem -wymieniłem przepływkę -wyczyszczony i sprawdzony zawór egr -sprawdzone podcisnienia i...niespodzianka mianowicie wężyk dochodzący do zaworu egr jest ok,podcisnienie...
Witam, od dwóch miesięcy borykam się z awarią samochodu i nikt nie potrafi mi pomóc. Otóż: Korekty wtryskiwaczy wskazały na winę wtrysków. Został wyjęte wraz z pompą i dane do sprawdzenia na maszynie Boscha- bardzo nowoczesnej. Wtryski kończyły swój żywot wiec kupiłem używane po przebiegu 50 tys na co dostałem protokół potwierdzający prawidłowy stan...
Jakiś postęp w temacie? Mam problem prawdopodobnie z pompą właśnie. Objaw jest taki że faluje przy małym do średnim obciążeniu. Obroty co prawda utrzymuje ale słychać i czuć falowanie, pompa ciągle reguluje, dodaje i odejmuje paliwa. Przy dużym obciążeniu nie ma problemu (albo nie jest odczuwalny). Sprawdziliśmy szczelność i kompresję, wyszło że zawory...
oczywiście że rozrząd przyczynił się do problemu z zaworami
Cześć samochód to fiat Bravo 2 z silnikiem 1.6 M-jet diesel. W samochodzie stopił się tłumik drgań na kole pasowym wału od napędu osprzętu, samochód został zgaszony i przy próbie ponownego uruchomienia już nie odpalił. Samochód został ściągnięty a wstepne oględziny nie wykazały uszkodzeń w instalacji elektrycznej samochodu. Po podłączeniu komputera...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
No więc drodzy koledzy, sprowadziłem drugiego takiego samego forda. Podmieniliśmy czujnik ciśnienia doładowania i nic. Autko nie klekocze ale brakuje mu mocy. Nie dzieje się to cały czas. Raz przyspiesza a raz obroty dochodzą do połowy i nie można więcej. Podczas jazdy sprawdzaliśmy parametry i gdy pojawiały się objawy, korekty dawek wtrysków na wszystkich...
Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest parę, ale przeczytałem 90 % jak nie 100 postów użytkowników i każdemu inaczej się wszystko objawia, jeśli mimo to nie powinienem zakładać, to cóż proszę o usunięcie. rozpiszę wszystko od początku w miarę treściwie,bo może to będzie ważne do zdiagnozowania usterki, mianowicie w wakacje bieżącego roku...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Zrób zdjęcie kodu usterek. Zdjęcie kodu poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/2755792400_... W tym aucie jest wtrysk systemu common rail. Masz gdzieś nieszczelność, która powoduje, żę aby utrzymać ciśnienie na szynie w czasie pracy, zawór sterujący jest nadmiernie domykany. Nieszczelność może być na którymś z wtryskiwaczy, sumaryczna...
Witam, postanowiłem napisać temat ponieważ od dawna staram się wystroić instalację jak w temacie programem Sequent Fast w Fordzie Focusie II 1.8 125KM. Auto działa dobrze na Pb i LPG jedyny problem to gaśnięcie podczas jazdy przy wysprzęglaniu/falowanie wyłącznie na LPG i z tym walczę... Mechanicznie wszystko ok- zawory ustawione idealnie, przepustnica/czujniki...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam mam problem z Peugeotem Boxerem III 3.0 HDI 2011 rok. Problem polega na tym że auto podczas jazdy gaśnie. Teraz opiszę długą drogę jaką przeszedłem z autem, auto trafiło do mojego warsztatu z powodu gaśnięcia podczas jazdy podpiąłem komputer (kts) i pokazał błąd P0091 przerwa lub zwarcie do masy, P0092 przerwa lub zwarcie do plusa, na początek...
Na wolnych obrotach przełącza na Pb raczej dlatego, że sterownik jest tak zaprogramowany by automatycznie przełączyć na paliwo jeżeli obroty spadną poniżej jakieś wartości( a tutaj samochód się dławi i obroty spadają praktycznie do zera). Dzisiaj byłem regulować zawory i oczywiście nic to nie pomogło, w warsztacie powiedzieli mi że nie było tak źle...
Mam do dyspozycji również Lexie. To poproszę o odczyt: -zapełnienia filtra -korekty wtrysków -masa zadana i wykonana powietrza i stopień otwarcia EGR -jeszcze raz pytanie -wszystkie doloty powietrza i spalin w pełni drożne? - zapełnienia filtra nie jestem w stanie odczytać, mam tylko ilosc dodatku osadzona w filtrze czastek stałych (55 g) - korekty:...
Witam kupiłem c maxa 2.0 tdci i podczas jazdy auto na pierwszych 3 biegach ładnie ciągnie do końca a na pozostałych 3 odcina mu moc nie chce się kręcić wyżej poprostu zgasze silnik odpalę jeszcze raz i znowu na pierwszych 3 biegach jest moc i normalnie turbina załącza się od 1800rpm . Wymieniłem już zawór turbiny ogolnie widać ze ktoś już patrzył wiazke...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Z tego co mi wiadomo, Prins jako chyba jedyna instalacja na rynku kalibruje/adaptuje się w czasie rzeczywistym na podstawie wskazań EKU, a te są ściśle powiązane z odczytem tego co się dzieje na dolocie. Dzwoni, ale nie jest to wg mnie dokładnie tak. Z tego co ja wiem, to sterownik Prinsa przejmuje czas wtrysku benzyny wypracowany (wyliczony) przez...
Witam. Mam problem z focusem mk1 1.8tdci 115 km 2004 r układ delphi. Problem jest taki że gdy auto jest zimne pracuje równo na biegu jałowym lecz gdy się rozgrzeje zaczynają obroty falować wydawając na 4 wtrysku dziwny dźwięk (bzykanie). Dając mu obciążenie np podgrzewania przedniej szyby samochód zaczyna równo pracować i bzykania nie słychać. Ciśnienie...
Witajcie Wyglada to następująco. Pacjęt e46 z 2.0 diesl z CR rok 2005. Silnik na zimnym słabo pracuje z jakimś stukiem, trzęsie się. Własciciel twierdzi że wtryski regenerowane, turbina też, dodatkowo nigdy rozrząd nie zmieniany (kupiony przy ok 100kkm teraz 330kkm). Silnik na zimnym zaczął stukać albo raczej na jedwn cylinder inaczej pali. Sprawdziłe...
Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega z A4. Moje auto to VW PASSAT 1.9 TDI 110km AFN, dziś nawet sprawdzaliśmy go dokładniej, wstępna diagnoza padła na POTENCJOMETR PEDAŁU GAZU/PRZYSPIESZENIA. Dokładnie w momencie kiedy silnik rozkręcał się do 2500obr/min zaczynał dymić na niebiesko, zaczynało go szarpać i nie reagował na powolne dodawanie...
Dzięki kolegom za podpowiedzi. Reduktor właśnie wykręciłem. Wnioski: 1) Dziś zdjąłem wężyk od korekty ciśnienia i zrobiłem jazdę ok. 3km. Oczywiście zrobiłem tak, że kolektor ssący nie brał lewego powietrza. Ciśnienie nie spadło poniżej 0,7 bara, więc centralka nie przełączyła sama na gaz. A wcześniej - po instalacji, gdy po prostu zapomniałem o tej...
Witam Nie wiem czy zdołam wszystko dokładnie opisać ale postaram się. Pacjent: A4 B5 1995 rok, silnik 1,8 20v ADR 125KM Instalacja LPG: Stag 300-4, reduktor Zavoli (ten do 150KM), wtryski rail apache. Problem zaczął się zimą tamtego roku. Objawiał się w ten sposób że raz na jakiś czas podczas jednostajnej jazdy autko potrafiło szarpnąć - początkowo...
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam serdecznie kolegów forumowiczów i mam nadzieję ze ktoś mi wyjaśni dlaczego po wymianie uszczelki pod głowicą dodam że głowica zrobiona na glanc czyli planowana, wymienione prowadnice, uszczelniacze na ssących oraz zrobione gniazda zaworowe..... autko zaczęło mi więcej palić tzn z około 30/100 na 38,39 na 100/ ciśnienie doładowania 1,6 atm. nowy...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Jak pomp-wtrysk był zmieniany to problem w gnieździe (rozjechane na max) lub samym cylindrze zawory, pierścienie. Choć dziwi korekta na - 3.0 przeważnie jest na + 3.0 ale to może ten skaner tak pokazuje. Jakieś błędy są.
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
Cześć, posiadam taki problem, że nie mogę rozwiązać problemu bogatej mieszanki. Próbowałem chyba wszystkiego, oprócz wtrysków. Tutaj moje zapytanie: czy ktoś się spotkał z czymś takim? Auto rocznik 2002 na niskich obrotach, ale podczas ruszania trochę trzęsie. Muszę mu dać więcej obrotów. Obroty jałowe perfect, ale jak chcę utrzymać obroty na biegu...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Pisząc "zawór" macie na myśli korektor kąta wtrysku czy coś innego? Mógłbym prosić ewentualne o foto tego elementu?
Sprawdź kompresję to po pierwsze. Luz zaworowy 0.15 na ssących i wydechowych. podłącz turbo gumową rurą z pominięciem IC, dla próby, IC może być nieszczelne. Siłownik w zaworze podciśnieniowym powinien się poruszać ale dosyć ciężko, najlepiej odkręcić 2 śruby trzymające siłownik i pociągnąć go do siebie, Czasami może być problem z uszkodzonymi wtryskami...
Z korektami nie było problemów + odłączałem akumulator, to się zerowały. Udało mi się go na tyle rozgrzać, że się przełączył na gaz i było to samo, więc zasilanie paliwem mogę wykluczyć. Zacząłem drążyć temat sensora MAP i zrobiłem jego "emulator" z potencjometru. Po ustawieniu sygnału równego 30kpa - czyli jak na biegu jałowym odpala bez problemu,...
Problem polega na tym, iż samochód z silnikiem F8Q632 1.9d kangoo, megan, Clio 2 i pompa lucas epic zapowietrza się na dłuższym postoju tzn. Z przewodów wysokiego ciś do wtryskiwaczy ubywa paliwo. Założyłem zaworek zwrotny na zasilanie od filtra i nic moje pytanie brzmi czy miał ktoś z was taki problem? I czy te dwa zawory na pompie mają coś z tym wspólnego?...
To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora...
W Tym cudzie techniki problem był z jednym z wtryskiwaczy, umarła cewka trzeciego wtryskiwacza. Reszta z korektami w granicach 1,2 - 1,4. Wszystkie sprawdzane na stole probierczym i według firmy sprawdzającej powinny jeszcze sporo normalnie pracować. A że autko przewidziane do sprzedaży to inwestycje po minimum. DPF wyprany, bo też był zatkany, katalizator...
Nie wiem co z tą trwałością... reduktory często do regeneracji a wtryski? Barracuda 100kkm zrobi a nawet więcej tylko pytanie jedno. Nie wolisz dla bezpieczenstwa silnika raz na 100kkm wydać obecnie 280zl i wstawić 4 sztuki nowych? Lepiej upalać aż zaczną wypadać zaplony...no tak gorzej jak wypadną z zaworami. Listwa brc nie spełnia żadnych wymogów...
Odpowiedź jest krótka: te typy tak mają Typowa usterka CC 900. Najprostsze rowiązanie: należy wymienić wszystkie samoregulatory luzu przy popychaczach zaworów (8 sztuk po ok 40zł o ile się nie mylę są ich 3 rodzaje) lub całą oś z dzwigniami. Można dokonać korekty regulacji wstępnej (o ile jest w Twojej wersji) Szczegółowy opis w książce Obsługa i naprawa....
Witam wszystkich dzięki za rady!Otóż tak napisze może do czego doszedłem do tej pory, pomyliłem ten cycek o którym pisałem z kreską na kole zamachowym sprawdziłem więc jeszcze raz ustawienia rozrządu i tak ustawiłem koło zamachowe na kresce, koło pompy wtryskowej idealnie pokryło się z otworem blokującym to koło a znaki na kole rozrządu i sporniku te...
Wymienione świece na orginalne Bosch FQR8LEU2 zalecane przez producenta. Ściągnąłem cały dolot, aż po głowicę. (Przepustnica, kolektor, listwa z klapami.) Wszystko poczyszczone. Jeden kanał od EGR dochodzący do cylindra numer 2 był zatkany przy samym wejsciu, na takiej zwezce. Rura idaca od egra, do kolektora wyczyszczona. Wyczyszczony sam EGR. Zaslepiony...
Wejscie sygnalu z sondy do ECU jest zwierane do masy .ECU rejestruje blad 537 , ale nie rozjezdzaja sie korekty wtryskow. Sygnal z sondy idzie fizycznie do sterownika LPG i stad regulacja aktuatorem, emulacja jest robiona ze sterownika LPG na wejscie ECU. Jeslibys chcial dac sygnal fizyczny z sondy takze przy pracy na LPG to warunkiem jest idealna regulacja...
Widzę że kolega ma bardzo dużą wiedzę, niestety jak dla mnie niewiele ma ona wspólnego z rzeczywistością, montuje od dłuższego czasu instalacje gazowe w niemczech, głównie Prins, KME, do tego zajmuje się także mechaniką i co jakiś czas trafiają do mnie auta z syndromem pogazowym, i właśnie (może to czysty przypadek) większość z nich była z instalacjami...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
korekty wtrysku korekty wtrysku benzyna korekty kąta wtrysku
yamaha amplituner tuner stereo czujnik klimatyzacji vectra klawiatura zalać spirytus
zderzak naprawa zderzak naprawa
Pralka Candy – czas stoi przy wirowaniu, brak obrotów bębna, diagnostyka usterki NAC robot koszący nie wchodzi na obroty – diagnostyka, akumulator, silnik, firmware