Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam, Potrzebuję wskazówek dotyczących przeróbki generatora zasilanego gazem ziemnym na pracę z LPG (G31, 37 mbar) poprzez osobną instalację (reduktor, filtr, zawór/elektrozawór, dysza/injektor). ... Krótka odpowiedź Tak – silnik o pojemności 580 cm³ i mocy 13-15 kW można bezpiecznie „zagazować” z NG na LPG (G31, 37 mbar), ale: 1. Trzeba przebudować...
Sonda 5 przewodowa. Według Autodaty na biegu jałowym na na pinie 51 sterownika silnika napięcie 3.8V a na pinie 70 4.3V jak dobrze pamiętam. Czas wtrysku 4 ms. Korekty jeszcze podam ale wydaje mi się że są bliskie 0. Wypadanie jest już na biegu jałowym. Chwilę po odpaleniu ciepłego silnika ok 60 stopni jest dobrze ale po tej chwili dosłownie minucie...
Witam. Mam problem z megane 3 1.5dci 110km. Na początku silnik miał problem z rozruchem na zimno. Długo kręcił, czasami trzeba było 3 razy. Filtr nowy oryginał, zainstalowany zawór zwrotny i dalej to samo. Korekta wtrysku na jednym miałem 1.6 więc zakupiłem nówkę ze sklepu i po montażu i dopisaniu kodu do sterownika i przejechaniu 200km korekcja na...
Mój raz że ciężko odpala, dwa ostatnio po odpaleniu jest hmura dymu, zawsze na zimnym. No są do zakupu niby wtryski rok po regeneracji, jakieś tam minimum ryzyko jest, sprawdzę jeszcze korekty na kompie ale wydaje mi się że leja i to porządnie. Nie wiem wlasnie czy to jak z zakupem turba, że są różnice w różnych seriach silnika, podejrzewam tylko że...
Czy ten silnik jest wyposażony w system C V V T to znaczy czy ma zmienne fazy rozrządu . bo jeśli tak to może być problemem hydrauliczny nastawnik korekty faz zamontowany na wałku rozrządu lub wadliwy zawór sterujący a co za tym idzie złe fazy rozrządu ,wadliwe spalanie ,odczyt z sondy lambda koryguje czasy wtrysku
Uważam, że koncepcja zakładająca konieczność umieszczenia wtrysku z NBF w konkretnym cylindrze jest błędna. Zasadniczo po zmianie położenia wtrysku sterującego korekta kąta początku tłoczenia jak i indywidualna korekta dawki dla każdego wtryskiwacza będzie prawidłowa, jedynie w logach korekty będą przypisane niewłaściwym cylindrom. Zakładam (z dużą...
wtryski są fabrycznie nowe zapakowane w blistry facet który je sprzedaje likwiduje sklep Wyjątek. Dużo o stanie wtrysków powiedzą nie tylko korekty ale i ogólna dawka paliwa, więc tutaj się zgadzam z twoją wypowiedzią i nie szukał bym winy we wtryskiwaczach. Korekta wtrysku oraz dawka nie zawsze jest regułą, tą wartość należy brać z przymrużeniem oka....
Witam kupiłem c maxa 2.0 tdci i podczas jazdy auto na pierwszych 3 biegach ładnie ciągnie do końca a na pozostałych 3 odcina mu moc nie chce się kręcić wyżej poprostu zgasze silnik odpalę jeszcze raz i znowu na pierwszych 3 biegach jest moc i normalnie turbina załącza się od 1800rpm . Wymieniłem już zawór turbiny ogolnie widać ze ktoś już patrzył wiazke...
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO PO CO !!!!!! Takie uruchomienie nic nie mówi o pracy...
Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest parę, ale przeczytałem 90 % jak nie 100 postów użytkowników i każdemu inaczej się wszystko objawia, jeśli mimo to nie powinienem zakładać, to cóż proszę o usunięcie. rozpiszę wszystko od początku w miarę treściwie,bo może to będzie ważne do zdiagnozowania usterki, mianowicie w wakacje bieżącego roku...
Z tego co mi wiadomo, Prins jako chyba jedyna instalacja na rynku kalibruje/adaptuje się w czasie rzeczywistym na podstawie wskazań EKU, a te są ściśle powiązane z odczytem tego co się dzieje na dolocie. Dzwoni, ale nie jest to wg mnie dokładnie tak. Z tego co ja wiem, to sterownik Prinsa przejmuje czas wtrysku benzyny wypracowany (wyliczony) przez...
Citroen C4 1.6 HDI 2007r. Pacjent nie zdał przeglądu za spaliny, tzn. pojechał sobie na przegląd z błędem na desce "depollution system fault". Po wstępnym sprawdzeniu okazało się, że zawór EGR się zawiesił. Sprawdziłem korekty wtrysków w poszukiwaniu dlaczego zawór EGR się zawiesił. Na biegach jałowych: Cylindry 1/3/4 korekty między -1 a +1, natomiast...
Zawsze na tym samym. Mechanik mowi ze te wskazania korekt z diagboxa można sobie w buty wsadzić. Według niego nawet nie jest możliwa ta korekta 1.45 z 1 cylindra. Na nowych pierscieniach zaworach i uszczelniaczach i wtryskach idealnych powinna sie obnizyc a nie stac w miejscu jak przed remontem.
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
Z wlasnych obserwacji i doświadczeń z tego forum: Niskie cisnienie na filtrze ok 5.5bar na biegu jałowym - wyzsze to filtr zasadniczy zapchany, niższe to na ogól zapchany filtr w pompce ręcznej lub separator. Dopiero potem resztę sprawdzasz, jak np mprop - z moich doświadczeń im lepiej tym mniej, na ogół od 4-7%, im wyższa liczba tym większe prawdopodobieństwo...
Z rana odpala od strzała niby nic sie zlego nie dzieje a jednak skacze ciągle cisnienie. Na rozgrzanym silniku też jest ok. Bodajze 1 wtrysk ma dużą różnicę w korekcie ale już sam nie wiem czy to przez zawór czy sam wtrysk.
oczywiście że rozrząd przyczynił się do problemu z zaworami
I jak, udało się rozwiązać problem? U mnie głównie na zimnym silniku wypada zapłon na 4. cylindrze. Wymieniłem wszystkie świece i czekam na cewkę, jeśli to nie pomoże, trzeba będzie zajrzeć na wtrysk, a na koniec nieszczelność w dolocie i zawory. Czy taki współczynnik korekty wtryskiwaczy coś mówi ? https://obrazki.elektroda.pl/3489334600_...
Problem z ciśnieniem paliwa rozwiązany — zawór SCV. Teraz przy ponad 3k obrotów na pełnym bucie jest około 150 MPa ciśnienia. Ale nadal mam problem z dziwną pracą silnika i czuć, że twardo pracuje. Jak zwalniam na biegu, to dziwnie czuć, jakby trochę samochód podskakiwał (wtryski nie stukają, jedynie trochę na zimnym). Po wymianie SCV korekty wtrysków...
Witam. Mam problem z focusem mk1 1.8tdci 115 km 2004 r układ delphi. Problem jest taki że gdy auto jest zimne pracuje równo na biegu jałowym lecz gdy się rozgrzeje zaczynają obroty falować wydawając na 4 wtrysku dziwny dźwięk (bzykanie). Dając mu obciążenie np podgrzewania przedniej szyby samochód zaczyna równo pracować i bzykania nie słychać. Ciśnienie...
Jak pomp-wtrysk był zmieniany to problem w gnieździe (rozjechane na max) lub samym cylindrze zawory, pierścienie. Choć dziwi korekta na - 3.0 przeważnie jest na + 3.0 ale to może ten skaner tak pokazuje. Jakieś błędy są.
Witam. Mój problem to praca silnika , a mianowicie pracuje jakby "grały zawory" i co najdziwniejsze ,że jest tak przy temperaturze otoczenia poniżej 28-30 stopni .Gdy temperatura wzrasta ponad 30 stopni jest cicho silnik pracuje miękko. Czujnik temp. płynu, paliwa ok ,przepływomierz podmieniany ,zawór regulacji ciśnienia paliwa ok , czujnik ciśnienia...
Odpowiadając niektórym pytającym, (co i tak potem tutaj nie zaglądają)czy ktoś miał taka usterke? Tak ,tysiące razy i tysiące osób. A jaka jest przyczyna ? Nie ma gotowca na błędy p0170. Raz jest to dziura w dolocie, raz sonda, raz wtryski ,raz pompa ,raz MAF, itd. Bez znajomości działania układu wtryskowego,sond ,korekt paliwowych itd naprawa kończy...
Kolego i co ustaliłeś. Silnik według ciebie pracuje bez zarzutu to po co szukasz czegoś? Z literatury wiem, że zbyt duża dawka może wypalić tłok i zawory, a to już jest bardziej kosztowne. Dla tego szukam oryginalnego wsadu by wgrać i porównać. Jeśli Byś coś takiego podesłał byłbym Ci bardzo wdzięczny. :D
Co to za instalacja LPG? Kiedy była ostatnio regulowana? Jak dla mnie to masz trochę rozjechane korekty czasu wtrysku i za bardzo wzbogaca mieszankę przy przyspieszaniu, ew. nie trzyma kompresji na zimnym - kiedy były regulowane zawory?
Mam problem z A4 B8 Avant 2013 2.0 TDI CJCD 150km Zaczęło się od tego, że na zimnym faluje ciśnienie na railu. Między od 1400 obrotów jak odpalę go na zimno nie ma siły jechać , trzęsie całym autem. Jeżeli postoi przez noc a jest ciepło to problem nie jest aż tak duży. Ale im zimniej zwłaszcza w zimie tym problem większy Jak ujadę te 500-1500m problem...
Witam. Po pierwsze: NIE WOLNO ODPINAĆ WTRYSKÓW NA PRACUJĄCYM SILNIKU!!! Kolejna sprawa: przelewy pokazują tylko i wyłącznie stan zaworków. Uszkodzonych końcówek wtrysków nie ujawnią. Tak jak wyżej napisano można zamienić dwa wtryski. Po zamianie może dymić przez jakieś pół godziny (korekty będą inne). Czy sitko z kanału olejowego było już wyciągane?...
Dzień dobry, mam problem z samochodem Mercedes Actros 1830, VIN: WDB96300410105733. Problem objawia się brakiem mocy w całkiem losowych sytuacjach, czasami towarzyszy temu komunikat awarii silnika pojawiający się na wyświetlaczu komputera. Nie zapala się przy tym kontrolka MIL. Podłączany był tester diagnostyczny TEXA. Treść aktywnego błędu brzmi: zbyt...
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Golf 4 1.6 8V AKL + LPG, czy auto pracuje na benzynie czy na LPG, sonda widzi zbyt bogatą mieszankę i odcina korekty i zgłasza błąd 537 układ regulacji sonda lambda przed katalizatorem wartość ograniczenia dolnego. Widać na przebiegu jest częściej bogato niż ubogo. Wtryski i regulator ciśnienia paliwa odpada bo na gazie jest to samo, zawór par paliwa...
Wybacz, ale takiego steku bzdur i nieznajomości działania silnika to ja dawno nie spotkałem. Bzdura nr 1. i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu może mieć już 3ms , biorąc pod uwagę czas wtrysku potrzebnego do rozruchu ciepłego silnika w tym przykładzie...
Witam. Rozrząd udało się ustawić prawidłowo na nowym pasku i ten błąd się już nie pojawia. Auto pali od strzała. Dziękuję ślicznie wszystkim za dotychczasową pomoc. Samochód zakupiłem z diagnozą w postaci "zestaw opiłkowy do wymiany" czyli wtryski i pompa, jak się dogłębniej okazało do wymiany był czujnik wałka rozrządu oraz rozrząd do ustawienia o...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Właśnie pomogło tylko trzeba wyciągnąć wnioski. ECU dodaje paliwa na tym cylindrze - czyli jest za słaby. Usterka może być mechaniczna - problem na dole silnika (kompresja) - góra - wałki, zawory itp - wtryskiwacze Lub elektryczna - ecu. To że silnik jest wymieniony to nic nie znaczy, chyba, że na nowy? Żeby doradzić musimy znać parametry - kompresja...
Wracając do tematu, który był już poruszany. Audi A4 2.5 TDI 150 KM, silnik AFB, rok produkcji 1998. Mam taką dziwną przypadłość w aucie, zawsze rano na zimnym silniku, gdy jadę powoli się rozpędzam, wciskam gaz, do 2 tysięcy obrotów jakoś idzie (na każdym z biegów). Ale gdy obroty przekraczają 2 tysiące, zaczyna się dusić, słabnie, czuć, że turbina...
Witam, Focus 1.8TDCI CR, po zalaniu benzyny do zbiornika samochód odmówił posłuszeństwa. Sterownik silnika wykasował kodowanie wtrysków. Po dolaniu środka czyszczącego do zbiornika i ponownym zakodowaniu wtrysków samochód odpala i pracuje bez problemu na biegu jałowym. Korekty wtrysków, filtr paliwa, ciśnienie na listwie były sprawdzone i są ok. Pojawił...
Jak widać sami chętni do pomocy. Mapa została poprawiona korektą po ciśnieniu. Co do wypadania zapłonów - remont silnika. Nadpalone 2 zawory + regulacja luzów. Nie dziękuję nikomu tutaj za pomoc, bo nikt nie pomógł.
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
Sprawdź kompresję to po pierwsze. Luz zaworowy 0.15 na ssących i wydechowych. podłącz turbo gumową rurą z pominięciem IC, dla próby, IC może być nieszczelne. Siłownik w zaworze podciśnieniowym powinien się poruszać ale dosyć ciężko, najlepiej odkręcić 2 śruby trzymające siłownik i pociągnąć go do siebie, Czasami może być problem z uszkodzonymi wtryskami...
Widziałem ten temat, ale korekty czasu wtrysków to jednak miał lekko w "kosmos", no i filtr od LPG mu rozdęło. O ile pamiętam to on to LPG przepompowywał zwykłą pompą do benzyny (elektryczną, zewnętrzną, albo nawet dwoma połączonymi szeregowo). W DLMie przełączanie też odbywa się za pomocą 2 elektrozaworów (a w sumie 1-go dwudrożnego) plus jeden do...
Witam Opel Zafira A 1999r 1.8XE1 125KM. Błąd P0130(4). Brak mocy na benzynie na gazie dużo lepiej. Pomiary na benzynie. Przepływka ok. 10Kg/h na jałowym. Czas wtrysku ok 3,2ms Sonda lambda 4887mV czyli uboga z tego co się już dowiedziałem. Po podaniu plaka w dolot sonda reaguje i silnik poprawia pracę. Ciśnienie paliwa 3,7 bara cały czas, nie spada....
Z korektami nie było problemów + odłączałem akumulator, to się zerowały. Udało mi się go na tyle rozgrzać, że się przełączył na gaz i było to samo, więc zasilanie paliwem mogę wykluczyć. Zacząłem drążyć temat sensora MAP i zrobiłem jego "emulator" z potencjometru. Po ustawieniu sygnału równego 30kpa - czyli jak na biegu jałowym odpala bez problemu,...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
Silnik 1AZ-FE Objawy: W czasie gdy samochód jest w ruchu i w momencie gdy silnik po obciążeniu (na. zwalnianie przed światłami) ma zejść do wolnych obrotów schodzi znacznie poniżej nich (w granice 500 obr/min). Następnie wychodzi na około 1200 obrotów i dopiero stabilizuje się na właściwym poziomie ~750 obrotów. Tak dzieje się najczęściej. Sporadycznie...
korekty wtrysku korekty wtrysku benzyna korekty kąta wtrysku
podłączyć wyłącznik pojedynczy schodowy volvo silnika sprawdzić pobór prądu samochodu
interfejs diagnostyczny interfejs diagnostyczny
WIWA DVB-T2 brak serwisu – komunikat na ekranie, diagnostyka, firmware, antena Jak wyłączyć blokadę dla dzieci w pralce Bosch?