Na filmiku trochę to brzmi jak poluzowane koło pasowe.
Ono klejone nie jest, bywają silniki przy których 10t prasa bez grzania nie chce ruszyć kół pasowych, zresztą właśnie na gorąco one są wkładane w większości przypadków. Podskocz do mechanika samochodowego na pewno posiada prasę to ci ściągnie, ściągaczem nie ma szans zdjąć. Nie używaj tylko do tego celu młotka i przecinaka, uszkodzisz wirnik.
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
Ok już wiem, a jak odkręcić to koło pasowe?
Trzeba spuścić wodę , następnie wyciągnąć grzałkę. Przez otwór grzałki śrubokrętem podważasz drzwiczki bębna i obracasz bęben za koło pasowe.
Panowie sobie trochę tu pitolą, na chybił trafił :) Usterka prozaiczna i nagminna w tych konstrukcjach Whirlpoola (Polara) - uszkodzenie wałków bębna wskutek korozji i ich wykrzywienie. Wałki do wymiany, a to już było na forum.
Najlepiej przewinąć ten stary. Silnik z Wiatki ma za krótki wałek na którym osadzone jest koło pasowe (też nie ten wymiar).
Sprawdź czy bęben nie ma luzów bo mogło dojść do korozji krzyżaka bębna i dlatego koło pasowe tak pracuje. Tutaj przykład takiej awarii: https://youtu.be/uh9LjhhAAts Oczywiście naprawa w przypadku gdy krzyżak ulegnie uszkodzeniu jest jak najbardziej możliwa: https://youtu.be/BrKuDXULzCs Koło pasowe jeszcze jest dostępne: https://north.pl/karta/kolo-pasowe-bebna...
Są trzy przyczyny. Łożyska,koło pasowe,zerwana lub wykrzywiona oś bębna. Ta trzecia jest najbardziej prawdopodobna. To powinno być to.
Jak w tytule poszukuję do kupienia koło pasowe do pralki Polar PDN 885.
Jak zdemontować koło pasowe w pralce model Polar PDH 585
Gdzie można kupić (w internecie) koło pasowe do polara PWA 800. Przeniosłem z AGD. <skryn>
luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna Jaki luz? Koło pasowe nakładasz na oś, wkręcasz śrubę z podkładką do oporu i nie ma żadnego luzu. Chyba, że coś nabroiłeś.
Właśnie próbuje kupić w internecie. Tylko zamiast korzystać z ogłoszeń sprzedawców, sam publikuję ogłoszenie zgodnie z przeznaczeniem tego panelu. Koszt przesyłki to zawsze niepotrzebny koszt, więc opłaca się kupować lokalnie. W każdym razie koło pasowe zostało zakupione a temat można zamknąć .
Witam. Najlepiej pytaj w serwisach Polaru może dostaniesz od uszkodzonych silników.OK?. Pozdrawiam.
Złap za bęben rękami i poruszaj nim energicznie góra - dół, prawo - lewo, przód - tył. Jak wyczujesz luz, stukanie to masz przyczynę spadania paska. Ewentualnie luźne koło pasowe.
Cześć. Trzeba przesunąć silnik ,żeby wyregulować położenie koła pasowego małego względem dużego to nie będzie zrzucać paska.Jeżeli koło duże jest krzywe to trzeba go wymienić.
żeby to nałożyć w miarę swobodnie. Swobodnie nie założysz lecz siłowo. Najpierw zakładasz pasek na koło pasowe silnika, a następnie na koło bębna (maksymalnie ile się da) i trzymając pasek mocno przyciśnięty do koła, kręcisz nim aż pasek wejdzie.
Poruszaj poprzecznie koszem piorącym ,a drugą ręką trzymaj za koło pasowe w ten sposób sprawdzisz czy nie ma tam luzów powodującuch spadanie paska:D:D:?::?:
Witam !!! Załączam spakowane zdjęcia - trochę słabej jakości bo z telefonu komórkowego - budowy starszego typu łożyskowania w pralce LT1013 Polar z roku 1997 zrobione przy okazji wymiany łożysk. Gdyż mój poprzedni temat już zamknięty. Pozdrawiam Marek K. Tematy zostały scalone.
To prosta praca Zdejmij pasek, koło pasowe odkręć krzyżak wyjmij krzyżak wybij łożyska i uszczelkę zamontój nowe i to wszysko Pozdrawiam
Dziękuję , chwile mnie nie był kalkulator okazał się pomocny Dziękuję Pozdrawia
Witam. Opcja wymiany łożyska silnika jest pod warunkiem, że zdejmiesz koło pasowe, roznitujesz silnik, usuniesz ewentualny wyciek, który spowodował zatarcie łożyska i powoduje działanie zabezpieczenia (wybija korki).
składanie wodwrotnej kolejności: 1.Wstępnie założyć krzyżak na zbiornik i przykręcić trzy suby (te w ramionach) 2.Wciągnąć oś poprzez podłożenie grubej podkładki dystansowej i wkręcanie śruby (jako dystans użyć starych łożysk) 3.Przykręcić dokładnie wszystkie śruby mocujące krzyżak. 4.Założyć pierścień zabezpieczający. 5.Założyć koło pasowe i przykręcić...
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
piszczy coś gdzieś w przestrzeni samego bębna i tylko czasami przy charakterystycznym ruchu bębna. Może być już nadjedzony i osłabiony przez proszki krzyżak bębna , taki co w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... . Jak buja się na boki na obrotach koło pasowe to krzyżak długo nie pociągnie .
Podejrzewam luźny krzyżak bębna. Ja natomiast podejrzewam, że nawet nie zdemontowałeś bocznych ścian jak sugerował Ci kol. zhudomel zdejmij boczne obudowy pralki Gdybyś to zrobił to upewniłbyś się że masz luźne koło pasowe.
Witam. Pralka jest eksploatowana u mnie przez 6-7lat. Od praktycznie początku jej używania przy odwirowywaniu powstają duże wibracje, tak duże iż pralka potrafi obrócić się w trakcie pracy wokół własnej osi o kilkanaście centymetrów i uderza o ścianę. Zauważyłem iż siła drgań zależy od ilości wsadu. Przy próbie bez wsadu również są odczuwalne drgania....
Ile tam jest łożysk 2 ?, koło pasowe mam już zdjęte.
witam.czy moge prosic o kilka prakrycznych rad jak wymienic lozyska w silniku tej pralki silnik wloski,1 pytanie jak zdjąc koło pasowe-czy jest jakos zabezpieczone,bo sciagacyem ani drgnie,2 jak zdemontowac bezpiecznie tacho z drugiej strony wirnika
Najbardziej prawdopodobne uszkodzone łożyska bębna lub koło pasowe bębna.
Witam! Potrzebuję w/w koło "na wczoraj" lub adres,gdzie mogę je kupić. Jeden z kolegów specjalistów od napraw oferuje ale trzeba czekać dwa tygodnie,a to długo.A może ktoś przerabiał na inne koło ??? Andrzej
Silnik z pralki polar 885 ma inne koło pasowe i w pralce polar 685 mogą być za szybkie obroty rewersyjne . Poza tym silnik 885 ma inny kondensator, powinien działać ale mogą być komplikacje np, z wirowaniem bo za szybko będzie wchodził na wirowanie bez modułu i pralka może skakać.
To nie wina koła ani paska , masz uszkodzoną stronę czynną bębna (flanszę łożyskową) , poszukaj na forum z dzisiaj AWT 7105 problem z krzyżakiem . Dodano po 2 Choc w tym modelu części są inne , problem ten sam .
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :) Nastawiłem dziś pranie (pełny wsad), po nabraniu wody pralka wykonała dwa obroty i ... coś strzeliło, okazało się że pasek jakby odwrócił się na lewą stronę na kole pasowym bębna, po poprawieniu paska, dalej się odwracał, wcześniej nie było podobnych problemów, co może powodować ten problem, dodam że koło...
Możliwe, że amortyzatory są już zużyte i stąd te drgania. Jeżeli koło pasowe ma spore "odchyły" to może to świadczyć, że z krzyżakiem bębna strony czynnej jest problem. Należało by zdjąć pasek i dokładnie sprawdzić czy krzyżak z powodu korozji nie ma luzów: https://arena.pl/krzyzak-bebna-pralki-po...
"Z" oznacza, że jest to łozysko kryte,i nic nie zmienia przy wymianie.Wyjęcie krzyżaka moze Ci sprawić troszkę kłopotu,ale nie bój się użyć sily.Odkęć śrubę mocującą koło pasowe do ośki bębna,zdejmij koło pasowe,ponownie wkręć śrubę mocującą w ośkę i popukaj dość solidnie w wkręconą śrubę,ciągnąc jednocześnie za krzyżak.Po wyjęciu pozostanie Ci wyjąć...
Mnie by interesowało koło pasowe, jest możliwość kupna?
Witam! Gdzie znajduje się grzałka w pralce POLAR pdt411. Wg mnie zawsze grzałka jest koło koła pasowego. W tej pralce nie moge jej zlokalizować.
odkręć koło pasowe zdejmij zabezpieczenie odkręć śruby mocujące krzyżak jest ich 6 wkręć śrubę do ośki bębna abyś miał po czym uderzyć i nie uszkodzić ośki jedną ręką podciągaj krzyżak ni młotkiem w śrubkę w razie problemów 783024366
Witam. Problem już rozwiązany dzięki koledze -"january wietrzyk". Wyczyszczenie tego sitka rozwiązało problem.Taka mała rzecz,a tyle krwi mi zepsuła! Jeszcze raz dziękuję wszystkim kolegom,którzy próbowali pomóc,a szczególnie koledze JANUAREMU!
Ale żeś się chłopie na pracował.W pierwszej kolejności musisz zdjąć koło pasowe,
kondensator znajduje się z tyłu po prawej stronie prawdopodobnie przecieka na łożyskach i koło pasowe rzuca wodę na kondensator
to jeszcze tylko powiedźcie, żebym się nie pomylił :) które to koło pasowe?
Może spadł pasek napędowy? odkęć trzy wkręty prawego boku i sprawdź czy pasek jest na miejscu i czy koło pasowe nie ma bicia?
zdemontuj koło pasowe zdejm zabezpieczenie potem odkręć 6 śrub na krzyżaku mocującym bęben wybij stare łożyska nowe traktuj łagodnie lepiej użyć prasy niż młodka pierścien uczszelniający posmaruj smarem poskładaj to wszystkow odwrotnej kolejności powodzenia
Witam. Zobacz czy dobrze przykręciłeś koło pasowe? czy przypadkiem nie obciera o krzyżak.
Jeżeli w oś wkręcisz śrubę mocującą koło pasowe to będzie centrum użycia młotka :D
Koło pasowe nie jest luźne (śruba mocująca dokręcona dobrze)?
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
koło pasowy koło pasowy pralka polar zdjąć koło pasowy pralka polar
nivona wyjęcie zaparzacza korek wlewowy spaliny katalizator
condor radiomagnetofon serwis ksero
Kuchenka ceramiczna Bosch - migające diody, brak reakcji Wymiana anody w kotle Termet Integra - krok po kroku