W toyocie tak ma być.
A na temat czego tu się wypowiadać? Skoro jest zbyt duży luz mechanizmu, to albo od razu szukaj skrzyni, albo rozbieraj starą jeśli czujesz się na siłach. Zbyt duży luz to często albo obcięte koło talerzowe, albo pęknięty/wytarty sworzeń satelitów.
Zależy jaki jest tam luz. Zawsze jest do 1mm. https://obrazki.elektroda.pl/1222469100_...
Wątpie by to była wina samego modułu sterującego gdyż objawy nasilały sie dopiero od momentu rozgrzania oleju w moscie. Gdyby był uszkodzony moduł objawy byłoby słychać od razu.
To tzw przegub wewnętrzny ,Odzywa się ( stuki ) przy jeździe na wprost ( zewnętrzny słychać na skręconych kołach ) .W budowie ma także wieloklin ,kolki, jabłko , ale luz raczej powstaje na jabłku-kulki a nie na wieloklinie .
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Wał kołnierzowy. Wszelkie łożyska dobierasz po kodzie skrzyni albo po numerze ze zdemontowanego. https://images92.fotosik.pl/556/6034cc29...
Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go...
Może to nie silnik a skrzynia albo półosie ? Wrzuć na luz i przegazuj jeśli to silnik do będzie sie zachowywał jak opisujesz
Witam czy przegub zewnętrzny powinien mieć minimalny luz miedzy środkiem gdzie wchodzi półoś a jego końcem???
W zwolnicy tam na dużym kole są łożyska stożkowe można dokręcić w razie potrzeby U góry na bębnie tylko wymiana
Ok ,rozumiem . Jeśli chodzi o luz między półosią a obudową mostu- nie powinien on na pewno występować A gdyby był tam luz bo przewiduje też taką możliwość przez co cieknie olej z uszczelnienia to jest tam jakieś łożysko do wymiany. Tak na marginesie to wszystko powinno być wymienione przy naprawie Dodano po 17 Jeszcze raz chciałem wszystkim serdecznie...
Przyczyny...Byłem u mechanika i jest wyraźny luz na półosi w przegubie wewnętrznym...w skrzyni a prócz tego zawieszenie i się robi... Chyba
Czyli jest nowa podpora? może łożysko ma luz.
Witam ponownie. Stukot dalej nie rozwiązany. Zauważyłem luz w półosi tzn lewo prawo góra dół nie wiem czy to na przegubach?? Wewnętrzny był wymieniany a też jest luz jak poszarpie. Lewa półoś nie ma żadnych luzów. Co oznaczają takie luzy w półosi.??
Jak rozleci się łożysko igiełkowe na trójkątnym zabieraku lewej półosi to tak będzie , zobacz czy ma luz .
Witam może pan zdradzić przyczynę tych stuków z tyłu?ja już nie mam pomysłów,też podejrzewam luz na łożyskach tylnego mostu bo półosie mają luz jak nimi ruszam,ale myślałem że to szczęki bo lewa linka ręcznego nie chodziła WOGOLE.jednak to nie to proszę pomoc i podpowiedzieć z góry dziękuję i PILNE,
Rwij półosie i kontrola krzyżaków, kielichów wydaje się na gumowe ucho że ma nadmierny luz przez to słychać stuk
Wygląda na luz na półosi albo kole. Możesz poszarpać za koło czy nie ma luzu. W trasie i tak tego nie naprawisz jedź spokojnie max 100-110 km/h (za jakimś TIR-em)
Tam nie ma łożyska ! tam jest przegub 3 ramienny, rolki na łożyskach igiełkowych, jak się rozsypał, to trzeba wyją skrzynię, rozebrać i wyjąć igły, ale jak jeździsz z tym problemem, to skrzynia nadaje się już na złom http://obrazki.elektroda.pl/8501855300_1...
A zrobiłeś już porządek z mocowaniem skrzyni? myślę że skoro łapa jest tak blisko podłużnicy to na zakrętach skrzynia obija się o podłużnicę Całe to przesunięcie może być spowodowane inną długością półosi - spróbuj ręką przesunąć półosie wzdłużnie bo powinny mieć luz
Przegub na wielowpuście półosi zawsze ma niewielki luz wzdłużny i nie powoduhe to stuków. Myślę, że coś innego powoduje stukanie w aucie, może amortyzator, tuleje stabilizatora, łączniki itd
Luz kasujemy nakrętkami (lub podkładkami)na przekładni głównej kątowej ,a tu jest jest walcowa.Można tylko wymienić podkładki w mechanizmie różnicowym .Proszę sprawdzić luz w przegubach półosi napędowej .
Luz na półosiach? nie ruszałem półosi, tam nie ma luzów raczej. Myślę że jeśli by były pojawiały by się stopniowo nie zaś nagle. Chyba..
To jeszcze dokładnie obejrzyj sobie półosie. Konkretnie frezy na końcach. Przytarte frezy półosi potrafiły szybko zjadać zabieraki (luz zabierak półoś).
albo półoś ma luz osiowy w przegubie. Na tym, który założył (nowy) też? Nie sądzę. Jutro będziemy znać na 100% wymiary, więc zobaczymy co dalej...;)
Jeśli chcesz sprawdzić czy ma luzy podnieś wymagane koło i złap za opone za brzegi i poruszaj na boki bez skręcenia i potem w pionie jeśli w któraś ma luz to masz odpowiednio Lozysko Wachacz lub sworzen Polos to na kardanie może mieć luzy lub w osadzeniu i to tyle. Ewentualnie mogła źle docisną poloś w piascie ale to chyba dobiłeś na sicher 👏😀.
Czy z amortyzatorami były wymieniane kompletne górne mocowania (poduszka i łożysko) ?
Witam Koledzy. Mam pytanko w zeszłym tygodniu miałem wymienione łożyska jednak z prawej strony z przodu huczenie zostało przy 80 kmh.Podniosłem auto i jak kręce to czuć przy przegubie wewnetrzym taki szum/tarcie oraz mam luz na półosi miedzy skrzynią a kołem czy to może być przegub wewnętrzny??
Panowie, zauważyłem dość spory luz na półosi, od strony skrzyni (strona kierowcy). Byłem na przeglądzie zawieszenia, okazało się że mam do wymiany 2x wahacze, łączniki i drążki - wczoraj to zrobiłem aczkolwiek jeszcze nie zlozyłem całości bo nie kupiłem opaski na gume półosi, kiedy ściagałem starą zauważyłem że właśnie owa półoś ma dośc duży luz, myślę...
Problem z pękającymi leży troszkę wcześniej jak sam most. Silnik S w suwie sprężania dość gwałtownie zwalnia a potem w suwie pracy przyspiesza. Powoduje to nierównomierną pracę. Był budowany do współpracy z maszyną do młócenia z ciężkim wałem to nie przeszkadzało. Następne- most był stary i nikt się nie bawił w weryfikację części (luz na kołach koronowych/satelity),...
Luz na flanszy półosi na skrzyni biegów typowa usterka
dzieki za radę ale to nie opony
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Wystarczy tylko ta strona która ma duży luz,chyba że na drugiej półosi też jest luz to w takim wypadku należałoby wymienić oba za jednym zamachem żeby mieć święty spokój w przyszłości.
Kupiłem skrzynie s20 do Hondy Civic EJ9 bo w starej sypnął się mechanizm różnicowy. W skrzyni którą kupiłem gdy założyłem do niej półosie i kręciłem jedną półosią to druga kręci się w tą samą stronę, a z tego co wiem to powinno być tak, że jak kręcę półosią w lewo to druga powinna kręcić się w prawo. Nawet gdy chce przekręcić rękami jedną półoś w prawo...
A luz wzdłużny na przegubie / półosi nie za duży ? A na pewno nie powinno tam być zabezpieczenia ?
Niestety jest też poosiowy luz ( ok. 5mm) na wale. Można poruszać nim prawo-lewo za pomocą śrubokręta - Czy da się z tym coś zrobić ? na wale korbowym luz czy na półosi napędowej jak na półosi to jeżdzij jak na wale korbowym wymiana
Nie można. Łożysko i piasta do wymiany. A w bębnie nie jest za luźno? Wybijał bieżnie z bębna czy wkładał łożysko na starą? Poza tym napisz czy zjawisko występuje tylko czy przyśpieszasz, czy jak toczysz się na luzie przy tej prędkości też wibruje? Poza tym, luz luzem, ale żeby wibrowało od tego łożyska aż tak bardzo to nie sądzę. Szybciej postawił...
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
Sprawdź luzy na przegubach półosi.
Luzy przegubów, półosie. Inaczej tylko egzorcyzmy pozostaną.
Jeśli chodzi o zapowietrzanie układu to dobrze jest wstawić zworek zwrotny na przewodzie od filtra do pompy.Co do silnika to masz chyba TDCI a nie TDDI? w TDCI często się zapowietrza poprzez nieszczelne przewody nadmiarowe przy wtryskiwaczach.Wymień te gumki koszt niewielki a może będzie poprawa.Co do tarcia to może masz luzy na łożysku piasty.Na luzie...
Witam anders25 jak poszła wymiana przegubu ? dużo roboty? opracowałeś jakiś plan żeby poszło szybko i sprawnie?? .U mnie na razie nic nie stuka nic nie puka ,ale przy wymianie koła zauważyłem że jest na lewej półosi luz (na przegubie wewn. ). Sporo większy po lewej niż po prawej stronie (po prawej jest prawie minimalny) .Wiec spodziewam się że w najbliższej...
Wyjaśniło się. Padła tuleja półosi. Była wyrobiona a podczas zakładania skrzyni i półosi powstał jeszcze wiekszy luz i po prostu została wyrżnięta. Naprawili ekspresowo.
Do Kamila. Miałeś rację kolego, odkręciłem górę od pompy i widzę że tutaj przecinak i młotek odpada :-) ale chociaż wiem jak to wygląda. Rozmawiałem z kolegą który pracuje na autoszrocie,i mówił że często klijęci szukają kosz satelit,(sam mechanizm rużnicowy) bo są w nim podkładki dystansowe, gdy się zużyją , tworzy się spory luz na flanszach(półosi)...
Myślę że łożyska te w które wchodzą półosie mają za duży luz i czas na wymianę. Jeździ się do przodu a hamowanie silnikiem to jakbyś jechał na wstecznym.No i dopracowały się wszystkie zębatki na jazdę w przód.
Przegub nie może być na sztywno.A co dopiero przesunąć skrzynie czyli cały silnik.(półoś powinna mieć luz wzdłużny) Raczej wykluczam tą opcje. przyjeżdżają do mnie auta z półośkami o 3 cm za długimi, bo takie właśnie wraki są sprowadzane z zagranicy, więc nie pisz że się nie da. Potem nie wytrzymują łożyska piast, albo pojawiają sie problemy z mechanizmem...
Jak masz łożysko pod pory półosi to sprawdź
Sprawdź półosie i przekładnie planetarne.
Występuje taki problem przy skręceniu półosi z piastą, rozwiązaniem problemu jest: 1. Zastosowanie śruby z XC90, takie śruby z podkładką gumową, też to przerabiałem, w moim przypadku to nic nie dało, po prostu wieloklin półosi ma luz względem piasty i to może też powodować atuki. 2. Montaż półosi na kleju ale to na niedługo pomaga. Na angielskim forum...
Na luzy na wahaczach i przegubach kulowych stanie i wyglądzie, oraz na kielichach półosi napędowych czy są kanały rozbite. Oczywiście czy aparatura sprawna i nie popalone kable zasilające. Dodałem katalog zorientujesz się w budowie. http://obrazki.elektroda.pl/2103419500_1...
Kolego najpierw sprawdź stan frezów półosi i kół koronowych mechanizmu różnicowego. Dość często zużyty jest sworzeń satelitów.
Witam Mam pytanie do kolegi czy problem został rozwiązany, bo mam podobne objawy i również podejrzewam przegub wewnętrzny na długiej półosi , gdyż ma lekki luz. Pozdrawiam
okolicach sprzegla albo przodu skrzyni biegów prosze o wnioski lub spostrzeżenia Luz na mechanizmie różnicowym, luz na półosiach, luz na zwolnicach. Przyczyn może być wiele. Myślisz że ktoś wirtualnie tutaj postawi jednomyślną diagnozę? Wątpię.
Nie wiem czy jest wyciek bo cieknie z miski olejowej i jest sporo oleju ale sprawdzałem stan oleju w skrzyni i jest ok. Strasznie wali jak się lekko skręci koła a na prostej już powyzej 60 słychać. Wymieniłem przeguby więc ten dość duży luz wewnątrz skrzyni, na końcu półosi, musi generować te stuki. Nie Wim co tam dokładnie siadlo a chciałbym szybko...
Sprawdziłem: co prawda półosie maja lekki luz ale po wymianie kół na zimówki problem znikł :D Morał na przyszłość mocniej dokręcać oraz czyścić powierzchnię styku koła :!:
Oddałem samochód do mechanika i okazało się że konieczna jest wymiana całej lewej półosi z przegubami. Teraz podczas jazdy słychać tylko głos silnika, stukanie na dziurach ustąpiło:D Dodano po 26 Jedynie dziwne było to że nigdy nie słyszałem żeby coś strzelało podczas ruszania jak to bywa przy awarii przegubów bo w moim przypadku słychać było tylko...
Często pęka jak jest luz na przegubie i to spory (wyczuwalny). Wtedy cykliczne skręcanie półosi względem korpusu przegubu szybko urywa w najsłabszym miejscu czyli przy opasce. Zawsze jak się robi osłonę to należy ocenić czy brak osłony nie narobił już szkód (piach, rdza, brak smaru) na tyle dużych że sama osłona już nie wystarczy. Dwa należy umyć stary...
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Witam, przy ostatnim przeglądzie pozimowym zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów - na wyjściu półosi napędowej. Jest luz góra dół na simmeringu :( . Pytanie takie - jakie tam jest łożysko? jest problem z jego wymianą? Dziwi mnie że nie słychać żadnych niepokojących odgłosów podczas jazdy.. https://obrazki.elektroda.pl/8707170400_...
Luz na ataku lub kończący sie dyfer, łącznik wału, zużycie skrzyni, uszkodzone półosie.
A sprawdziłeś luz na półosiach tak jak wcześniej sugerowałem ? może to mechaniczna sprawa.
Witam, mam problem z microcarem Ligier X-too max z 2007 roku. Na kielichach półosi od skrzyni mam duże luzy w poziomie, jak i w pionie po obu stronach, tak jakby kielich był za duży. Zaznaczę, że wałek wychodzi ze skrzyni. Prosiłbym o szybką pomoc.
Najprędzej luz międzyzębny, dla pewności wjedź na kanał i poruszaj półosią to będziesz widział .
Witam Mam S80 2004 d5 automat - U MNIE JEST TO SAMO TO STUKNIĘCIE PRZY ZMIANIE KIERUNKU JAZDY TO JEST MINIMALNY LUZ MIĘDZY PRZEGUBEM PÓŁOSI A PIASTĄ KOŁA. TO SAMO MIAŁEM W v70 2,5T awd 2003 I MYŚLAŁEM ŻE SKRZYNIA SIĘ ROZSYPUJE I JUŻ JEŹDZIŁEM ZA DRUGĄ SKRZYNIĄ A JAK SIĘ PÓŹNIEJ OKAZAŁO PO WIZYTACH U KILKU MECHANIKÓW ZE WYSTARCZY WŁOŻYĆ PRZEGUBY W PIASTĘ...
niestety nie jest to problem grzybków - zeszlifowanie nic nie daje. odkryłem jednak ciekawą rzecz. własnie wymieniłem łożyska igiełkowe na krzyżaku prawej półosi, bo był luz i przy zatrzymywaniu pukał (sworzeń krzyżaka miał luz i półoś już przy niskich obrotach spadała po każdym obrocie o 180st.) myślałem, że wymiana łożyska (igiełki, pierścienie, sworzeń...
Witam. Mam craftera 2006 rok 2.5 tdi bjk. Autolaweta, most mała głowa . Temat z półosiami tylnego mostu powraca jak boomerang . Wyrabiają się wielokliny na półosi przy łożysku i zarazem wieloklin wewnętrzny tego też łożyska. Powstaje luz który jest słyszalny, wyczuwalny itd. Do wymiany jest wtedy półoś i łożysko koła tylnego. Jakie polecacie firmy żeby...
Pewnie olej wycieka uszczelniaczem półosi.
Taki objaw może być spowodowany przez luzy występujące na przegubach półosi napędowych. Warto dokładnie je sprawdzić, gdyż często zdarza się, że prócz poszarpywania nadwozia podczas puszczania gazu, nie wydają żadnych innych objawów w postaci stuków.
Witam kiedyś u kolego w r19 r5 było podobnie tylko że w jednym z przypadków sypneło sie łożysko w skrzyni z lewej strony taki nietypowy szum na początku a w drugim przypadku było to łożysko w kole szum podobny szybko też zużywają się półosie ale sprawdziłbym łożyska wystarczy podnieść cały przód zapalic i jak się koła kręcą np. na 5biegu skręcać w prawo...
Ja niestety mieszkam aktualnie za Krakowem, okolice Limanowej. Już wiem gdzie się je kasuje, znalazłem to miejsce dzisiaj spróbuje popołudniem skasować. Jednak z tego co czytam zazwyczaj przy dużych luzach to już nic nie pomaga, u mnie niestety są dość duże luzy, dodatkowo wykryłem duży luz na przegubie wewnętrznym (wejście do skrzyni dłuższej półosi)...
Ja miałem kiedyś podobną przypadłość, drgania pochodziły od skrzywionej półosi napędowej + nadmierne luzy.
Mam problem z wibrującym autem. Przy prędkości 100km/h całe auto zaczyna wibrować (kierownicą nie szarpie). Nie istotne są obroty silnika, czy aktualny bieg w skrzyni biegów. Drżenie występuje na idealnie równych drogach (na nie równościach drgania się nie wyczuwalne lub zlewają się), występuje podczas przyśpieszania jaki i zwalniania(luz). Wykluczam...
Potrzeba wymiany skrzyni, bo masz luz na mechanizmie różnicowym.
Wszelkie wężyki do pompki są drożne, nic się nie przytkało ani nie przedziurawiło, jedynie delikatnie się "pocą" podczas pracy alternatora, nic w nich nie wyje i nie stuka. Sam alternator też ładuje nie najgorzej (13,96 V). Podczas pracy silnika słychać szum którejś rolki (alternator, pompa wody lub wspomagania) ale to chyba w miarę normalne. W poszukiwaniu...
Witam wszystkich, od dłuższego czasu walczę z dźwiękiem podczas jazdy typu- szybkie łułułułułułu, z lewej strony, podczas jazdy na wprost i przy skręcie w lewo. Natomiast już delikatnie skręcając w prawo dźwięk ten zanika do momentu wyprostowania jazdy na wprost, np. jadąc prosto słychać wjeżdżam na prawy łuk przestaje, jadę prosto lub łuk drogi w lewo...
Czyli najlepiej skracanie mostu wykonać przez obcięcie półosi od strony koła i frezowanie nowego wieloklinu? Dobrze to rozumiem? W żuku frez na półosi masz tylko od strony mechanizmu różnicowego. Od strony koła jest flansza z szpilkami przytwierdzona na stałe. Wpisz sobie w google grafika półoś żuk i będziesz wiedział o co chodzi. Uparłem się mostu...
luz w skrzyni albo na półosiach. Czy jest to możliwe? Jak najbardziej!
Po mieście nie da się jeździć z jednostajną prędkością. (światła, przejścia dla pieszych, progi zwalniające i inne spowalniacze.) Jeżdżąc praktycznie codziennie stałą trasą dom-praca-dom zużycie paliwa spada o prawie 1L/100 km gdy jeżdżę na luzie. Sprawdzone w trzech samochodach. Większe zużycie sprzęgła - bzdura. Co za różnica, czy użyjemy sprzęgła...
Witam, i jak doszłeś, co miało winę z tym luzem na wejściu półosi do skrzyni? Mam ten sam problem, myślałem, że to przegub wewnętrzny, ale jak się dobrałem bliżej, to luz jest nie na przegubie w kielichu, tylko jakby cały wieloklin ośki się ruszał w skrzyni góra-dół. Objaw taki, że wyczuwalne są wibracje podczas przyspieszania, coś w granicach 70-140...
A czy przeguby i półosie nie kręcą się jadąc na luzie?
Witam. Borykam się z problemem tylnego mostu w daihatsu rocky F7 87r silnik 2,8D. Podczas jazdy dochodziły dziwne odgłosy z tylnej części samochodu. Nie były one jednostajne, ale cykliczne jakby ocieranie opony o konstrukcje auta. Okazało się że tylne koła mają dość spory luz. Zarówno wzdłużny jak i poprzeczny. Dość dziwne bo kilka dni temu tego nie...
kolego jaka skrzynia- PK6 od góry -JR5 od dołu przy lewej półosi w- ND0 są dwa od góry jeden to luz czarny to wsteczny
"Gdy jadę po dziurach słychać stuki tak jakby od strony kierowcy z przodu"..niekoniecznie..czasem nawet bardzo doświadczony kierowca myli się z której strony coś stuka lub trzeszczy.. "Wymieniłem tuleje w wachaczach z tyłu"..a mówiłeś że stuka z przodu :D "zmieniłem amortyzatory przód"..czyli wewnętrzne uszkodzenie Mc.phersona odpada-dość częsta"niewykrywalna"...
Witajcie, zmagam się z najgorszym problemem w samochodzie, czyli coś stuka i kompletnie niewiadomo skąd.... Co się dzieje ? W momencie odpalania z prawej strony słychać raz mniejsze raz mocniejsze stuknięcie (w przypadku odpalania słychać to tylko wewnątrz samochodu). Nie dzieje się to za każdym razem rozruchu. Następnie ów stuk słychać podczas ruszania...
Skoro jesteś pewny paska to unieś do góry oś napędową i sprawdź (kręcąc kołem pasowym do przodu/ do tyłu) czy zachowanie mechanizmu jest prawidłowe. Sprawdź też obciążając obydwie półosie jednakową siłą działanie ze zdjętym paskiem. Czy na kole pasowym czuć jakieś powtarzające się zmienne siły bądź wyczuwalny opór. Zauważ różnice pojawiające się (jeżeli...
Takich przyczyn może być kilka: - sprzęgło - luz na półosiach albo może być błaha sprawa: linka zatrzymuje się w pancerzu,a może zła praca silnika.
z podobnym tematem walczyłem u siebie w e36 na letnich i zimowych (wibracje) więc stwierdziłem że to nie koła (wywarzenie pomagało na chwile) wymieniłem wał i półosie (były luzy na przegubach) nic to nie dało temat odpuściłem bo w zimie mi się nie chciało. Na wiosnę założyłem nowe letnie opony (stare miały 5 sezonów bieżnik jeszcze do przeżycia) i jak...
W Scenicach lubią padać tuleje od sanek, może być tak, że poduszki amortyzują, ale część siły przenosi się na sanki i zużyte tuleje pukają, ewentualnie poduszki kolumny mcPhersona. Aby je amatorsko sprawdzić spróbuj najlepiej w dwie osoby rozbujać samochód tak, aby pracował góra dół i położyć rękę na mocowaniu, jeśli czuć luz, znaczy, że jest do roboty....
Witam w mojej Toyocie od pewnego czasu z okolic prawej półosi tak jakby "chrobotanie". Dodam tylko że łożysko podpory półosi zostało wymienione lecz problem pozostał. Dzwięk ten występuję podczas puszczania nogi z gazu i przy skręcie w lewo na luzie nic nie słychać. Na postoju nic nie słychać. Czy miał ktoś kiedyś taki przypadek? Co to może być?
Jednak chyba przegub jest do wymiany. Z ciekawości wlazłem pod samochód, złapałem za półoś i zauważyłem dość znaczne luzy. Centymetr mogę ruszyć półosią w stronę skrzyni i z powrotem oraz kilka milimetrów szarpiąc półośką w przód i w tył. Z drugiej strony nie ma żadnych luzów. To chyba oznacza że przegub do wymiany jak myślicie?
Wyjąłem tą półoś i okazało się, że powypadały igiełki z łożyska igłowego z przegubu wewnętrznego z tego krzyżaka. Jak zregeneruje rękę to zajmę się drugą półosią i zobacze czy tam ten krzyżak jest w dobrej formie, bo ma lekki luz. Dodano po 1 Byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzali amortyzatory i wszystkie luzy, ale nie wpadłem wczesniej na to,...
Luz na moście jest sumą kilku luzów wystepujących w różnych miejscach - bo jest to nie tylko luz międzyzębny przekładni głównej, ale także luzy w mechanizmie różnicowym - na krzyżaku, na satelitach i kole koronowym oraz na wielowpustach półosi. Czasami jeszcze na łożyskach. Aby prawidłowo wyregulować luz międzyzębny przekładni głównej zwykle potrzebny...
Może to ze strachu przed prędkością? ;) A tak serio to popieram kolegę powyżej, sprawdź półosie napędowe.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Z kąd bierze się zależność od temperatury?Coś w stylu -im bardziej rozgrzany asfalt tym klekotanie jest głośniejsze. Ano stąd, że zewnętrza część przegubu, jest najbliżej tarczy hamulcowej i ona się nagrzewa mocniej, niż "środek" (fizyka i rzeczywistość), no i w ów czas powstaje, jeszcze większy luz półoś/koło. Jeśli masz zmrażacz w sprayu, to podczas...
Szum występuje i na benzynie i na gazie, więc to chyba nie to ale dzięki za podpowiedź. Dzisiaj wszedłem pod swojego Puga. Łożysko podporowe półosi ma luzy i to chyba ono jest sprawcą. Wymienię (bo muszę ) i wtedy powiedomię o skutkach. A tak przy okazji - Gdzie znajduje się korek wlewowy/kontrolny oleju w skrzyni? Czyżby to była śruba M8 wkręcona skośnie...
Kolor nie ma znaczenia, wymiary zgodne z linka, sprawdź czy półosie maja luz w kubkach osiowy. nie może być bez luzu. Czasem można trafić na wzmacniane na średnicy. https://pl.aliexpress.com/item/328128609...
drgania półosi przegub półosi bicie półosi
sedan kombi matryca martwe piksele podnośnik hydrauliczny schemat
paint czcionki producenci kabli audio
Opis pinów taśmy wyświetlacza FIS Audi A6 C5 Sonda PE nie wchodzi w grunt - co robić?