Żadnego wyczuwalnego luzu.
Pokaż dokładne zdjęcia tego silnika, może tam być wszystko uszkodzone. Od łożysk, obsad łożysk, zwichrowanej turbiny, po przesunięcie karkasa na wirniku czy uszkodzonych szczotkotrzymaczy. Silnik bez turbiny kręci się swobodnie? Ma luz osiowy lub poprzeczny? Turbina na wirniku bez osłony kręci się równo czy faluje?
Sprawdź turbinę przewody łączące chłodnice powietrza czy nie ma pęknięć oraz luz turbiny zdejmij przewód ssący.
Jak kupiles to gwizdalo ? AFN mi przy kupnie w zimie nie gwizdal, bo mlodzi sprzedajacy nie ogarneli tematu i prawidlowo podlaczyli turbiny. :> Mowie: luz osiowy i obejmy intercoolera.
Z której strony sprawdzałeś luz na turbinie? A może czujnik doładowania szwankuje?
Konrado00 a ten luz jest poprzeczny czy wzdłużny, jeśli wałek turbiny ma luz na boki w tym zakresie to wszystko jest OK, taki luz nawet wzdłużny to norma, jeśli widoczny jest olej w części zimnej turbiny na wirniku to też jest to normalny objaw, nie daj się skusić na wymianę lub regenerację turbosprężarki.
Skoro wirnik ma luzy to turbina do remontu. Może sprzedawca wymył układ dolotowy z oleju przed zakupem auta.
Zdemontuj pompę myjącą i zobacz luzy na osi tam, gdzie turbinę widać.
Od kiedy turbo pluje pod prad. Luz tutbo sprawdzic 5 minut w tym silniku. nie moze byc wzdluznego luzu, oraz duzego gornego luzu ale jak jest za duzy gorny turbina ma wzdluzny luz. Ale dla jasnosci te gowniane silniki i tak max 160000 i turbo do wymiany. Co do cieknieia ja tam wymieniam oring na nowy i czesto pekaja te uchwyty mocujace wiec zostale...
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Rozłożyłem zmywarkę. Pompa solo kręci, ale ma oberwany wirnik (luz między turbiną a magnesem prawie 120 stopni), poza tym luzy na łożyskowaniu. Pompa produkcji Hanning o numerze CP035-005, ta z Twojego linka nie podejdzie, nie pasuje do grzałki. Jeśli ktoś ma namiar na niewyeksploatowaną, lub nową pompę CP035-005 to skorzystam. W przeciwnym razie konieczna...
Witam. Sprinter 316 2012r. Też mam taki sam problem, że jak ciepło to przechodzi w awaryjny przy spokojnej jeździe, nie przy pełnym bucie. W tamtym roku wymieniony kawałek dolotu, przed samym kolektorem bo był nieszczelny. Niestety nie pomogło. W tym roku wymieniłem turbinę, ze wzgledu na bardzo duży luz na ośce klapki turbiny niskiego ciśnienia. Przez...
Każde połączenie musi być szczelne, nie wystarczy ze węże ciasno na siebie wchodzą, muszą być porządnie ściśnięte opaskami. A to ze wąż da się przemieszczać to jest w porządku, są one długie i elastyczne, najważniejsze aby były szczelne, popatrz taż czy nie masz gdzieś pęknięć na wężach. Niech ktoś trzyma gaz a ty dokładnie posprawdzaj czy gdzieś nie...
Sama turbina jest mocowana na osi silnika, po rozłączeniu osi silnika z pompą turbina będzie miała luz. Między turbiną a silnikiem jest tylko uszczelnienie, nie ma łożyska. Myśle że sie rozumiemy :) Uszczelnienie jest tylko trochę inne taka "dławniczka".
Witam wszystkich..mam takie pytanie czy powinien być luz poprzeczny na turbie po regeneracji jeżeli tak to jaki? Wczoraj przyszła do mnie turbina po regeneracji zapłaciłem 750zl i wyczułem luz poprzeczny nie zamątowałem jej bo nie wiem czy ma tak być..Renault Laguna 2003r 1.9dti turbina GARRETT PROSZĘ O POMOC.. pozdrawim
Sprawdź rury od "interkulera" do turbiny, mogą być nieszczelne. Gwizdanie turbiny może też niepokoić. Sprawdź ewentualny luz wirnika (turbina do remontu, wymiany), bo może ocierać, co grozi uszkodzeniem łopatek, w konsekwencji uszkodzeniem silnika.
Turbina ma luz osiowy czy to może być powodem dymienia ???
Obstawiam turbinę. Ma luz?
Jeżeli masz duże ubytki oleju możliwe że masz turbinę do regeneracji.Sprawdź luz na wirniku turbiny.
turbina ma za duży luz (wsuwa się i wysuwa na około 0,5-1 cm Taki luz może mieć nawet nowy silnik. Nie może być luzu poprzecznego do osi (na boki), a taki prawdopodobnie jest i dlatego pompa pod obciążeniem nie zawsze startuje. turbina jak kręci się ją palcami nie obraca się w sposób płynny, tylko takimi skokami i "sprężynuje" - tak ma być. Zacząć...
sprawdzał pan te turbinę????a konkretnie to cięgno???
luz turbiny wzdłużny niedopuszczalny !!!!! poprzeczny stosunkowo mały tak ... ale jeśli kanały olejowe są zakręcone to ciężko takowy wyczuć chyba że turbina ewidentnie mówi do widzenia
Turbina pompy myjącej ma już luzy jeśli podczas mycia wpada w rezonans/ buczy jednostajnie. Można wymienić same tuleje na turbinie i będzie śmigać jak nowa. Drugi zawór rozdzielający jest zablokowany (buczy, ale nie puszcza wody na górę)...
Przyczyn może być wiele; -zatarta pompa -zbyt duży luz na panewkach -oberwanie turbiny (wirnik się kręci, turbina stoi) Miałem taki przypadek, widoczny po rozebraniu pompy.
Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800. Dosyć podobny problem miałem gdy miałem nieszczelność w dolocie i/lub rurkach podciśnienia. Podobny objaw też dawał zapchany filtr paliwa. Owszem, całkowicie inny samochód, ale może Cię coś naprowadzi. Nie mniej jak nie masz...
A mozesz powiedziec jak sprawdziles to ze byla to turbina ? W jaki sposob zauwazyles ze luz na turbinie jest ? Wczoraj tak samo sprawdzalem panewki ,przelozylem vacum ale problem nadal jest .panewki sa niemalze idealne .
Jaki powinien być luz zaworów w DAF 45 LF 220, ma może ktoś jakieś parametry. Czy turbina w tym aucie dopiero doładowywuje od 1700 rpm? To normalne?
odkręciłem tą rurę dolotu powietrza do turbiny i poruszałem wirnikiem [wałkiem turbiny] i wyczułem luz chciałem też odkręcić wydech i sprawdzić tak jak to radził kolega kwok ale niestety nie udało mi się odkręcić śrub bo są bardzo zardzewiałe i nie chciałem ich pourywać żeby nie narobić sobie więcej roboty i nie sprawdziłem teorii Ale tyle w tym dobrego...
A może by tak sprawdzić luzy zaworowe?!!
Jak jest dymek to jest nieszczelność. Zlokalizować i usunąć. Często pękały kolektory wydechowe, była nieszczelność w samej turbinie, i przy połączeniu dpf-a z turbiną. No i pomiędzy kolektorem i głowicą.
W przewodach od turbiny zawsze jest trochę oleju. Jeżeli będzie luz po osiowy tu turbina na 100% do regeneracji.
Kolego jeżeli chodzi o diagnostykę orginalną servisówkę z pegeota to możesz zapomnieć ,sprawdzałem i nie ma takiej opcji w tym modelu . Problem został rozwiązany turbina miała luz poosiowy i na małych obrotach wirnik blokował się o obudowę, chociaż turbina była zrobiona 10 miesięcy temu , ale reklamacja turbiny została rozpaczona pomyślnie. Pozdrawiam...
Witam. Jechałem samochodem i w pewnym momencie zaświecił mi się "check" Samochód stracił moc, dojechałem do domu i zacząłem grzebać pod maską i odkryłem, że nie mam podciśnienia na turbie. Od pompy podciśnienie jest ale kończy się na zaworku n75 (napięcie 2,33 V bez względu na obroty) i teraz pytanie czy zaworek bawi się ze mną czy co? Ale że mam bardzo...
Turbina ma luz na osi wirnika. Niestety musisz podpiąć atko do kompa i odczytać pamięć usterek żeby był jakiś punkt zaczepienia. Daj dokładniejsze dane o samochodzie, symbol silnika itp. Symbol silnika znajdziesz na osłonie rozrządu.
Zamówiłem ostatnio turbinę "do regeneracji" za 50zł więc nie ma źle. (at)sigwa18 mógłbyś opisać dokładnie jak wyeliminowałeś luz na gruszce?
W jakim stanie jest ułożyskowanie pompy? Jeżeli są spore luzy to czyszczenie nic nie da: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu...
Witam. Proszę doświadczonych kolegów o rade. Kupiłem niedawno volvo C30 1,6D 109KM i przy jeździe powyżej 140km/h kilka razy złapało tryb serwisowy. Generalnie auto zaczęło zwalniać i straciło moc jednak żaden komunikat ani błąd nie został wyświetlony. Podłączyłem też komputer przez OBD i także żadnych błędów. Auto ładnie przyspiesza, spokojnie ciągnie...
Z jakiegoś powodu wyrzuca na tryb awaryjny sprawdź czy sztanga turbo płynnie chodzi Szukanie igły tak na odległość to ciężko coś ująć Trzeba wejść w parametry i zobaczyć w którym momencie odcina Sprawdzić ustawienie rozrządów są dwa Sprawdzić luz na turbinie, elektrozawór turbiny tam są filterki Sprawdzić kompem temperatury wody, dolotu w momencie odcięcia...
Tak jak pisze kolega wyzej :) oberwany tłumik w sordku lub katalizatro albo nadmierny luz na osce turbiny w tedy bedzie sie tak tłukło, turbina zawsze musi miec luz na osce ale jak ma za duzy to sie wtedy tłucze i swiadczy to o tym ze niedługo padnie :(
Tu chodzi o bezpieczeństwo. Wcześniej ta konstrukcja była mniej odchylona i na sprężynie powracała automatycznie gdy wiatr zmniejszał szybkość. A dla dziesięciu dni wietrzności powyżej 10 m/s szkoda zachodu.W tej pozycji jak na zdjęciu także produkuje prąd, tylko bardziej na luzie. Turbina może przy 160km/h nie pracować ale przy 10m/s samo dobre a...
Pompa myjąca skończyła żywot: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Musisz ją wymontować i sprawdzić luzy wirnika a potem decyzja.
stary silnik poprostu się zajechał. jak się zagrzał nie chciał odpalić, turbina miała taki luz że łopatki się porządnie opracowały, no i stracił już ciśnienie oleju. wstawiony inny słupek w komplecie z turbiną. wszystkie czujniki i przewody wydają się ok.
Witam otóż winą okazała się turbina luzy na wirnikach i pęknięty korpus
Super dzięki Dodano po 3 Wyciek oleju ,luz turbiny
Pachnie to turbiną która ma takie luzy że trze po obudowie.
Patrząc po " gratach" do tej zmywarki obstawiam pompę myjącą lub moduł. Jedno czy drugie kupisz poniżej 400 zł. Jeśli turbina pompy myjącej ma luz na osi to jest do wymiany.
Podczas normalnej pracy lyzka, jak dostaje obciazenia to trwa to tylko chwile faktycznie az wyrowna sobie obroty, natomiast podczas jazdy pod gore, gdzie silnik jest mocno obciazony to dymi caly czas. Turbina ma luz nazwijmy to osiowy, gora dol ewentualnie lewo prawo
Co zrobić z grzechoczącą sztangą od turbo ? Wyjąłem turbinę do regeneracji, wyregulowali klapę bo ponoć miała luz ale nic to nie dało, ewidentnie jak przytrzymam ręką metalową sztangę to ustępuje ten dźwięk. Ma ktoś na to jakiś patent ?
to proszę sprawdzić luz na wałku turbiny i czy łopatki turbiny nie szorują o obudowę
No n75 odpada i wężyki bo wężyki nowe a zaworki miałem już 4 i cały czas to samo , a samo turbo było rozebrane i wyczyszczone tylko moze już jest złe bo ma jakby ta geometria luzy jak się potrząsa turbina to coś dzwoni w środku jakby ta właśnie geometria
teraz pytanie. Co jeszcze mógłbym zrobić żeby przywrócić zmywarce normalną pracę ? Trzeba sprawdzić pompę myjącą czy ma luz na turbinie lub czy coś w niej nie utknęło.
Sorry nie doczytałem faktycznie pisałeś o jego wymianie .Jeśli chodzi o turbinę to luz osiowy wałka stan łopatek obu stron,szczelność intercoolera, stan łączników elastycznych intercoolera,szczelność kolektora dolotowego i wydechowego,filtr powietrza.Ciśnienie paliwa,doładowania podczas próby drogowej itd. Tych parametrów jest sporo do sprawdzenia .Może...
Jest luz na wirniku turbiny? Turbina nie miała jeszcze sprawdzanych luzów. Moc nie zmieniła się- wciąż pozostaje na tym samym poziomie. Dodatkowo dowiedziałem się, że K04 nie opłaca się regenerować, bo mało kto potrafi to dobrze zrobić. Czy to prawda ?
Witam. W moim C330 podczas jazdy z większa prędkością i puszczeniu gazu strasznie wył tylny most. Wymieniłem cały atak i kompletny mechanizm różnicowy oryginał Ursus. Wycia nie ma ale podczas jazdy słychać taki świst (coś jakby turbina) luz ustawiony na kartkę (wedlug mnie zascislo) ale majster mówi ze jest ok. Daliśmy 6 podkładek pod wałek atakujący...
Sprawdziles czy turbina ma luzy ? Wzrost poziomu oleju moze byc spowodowany u ciebie przez napinacz zmiennych faz. Nic tam nie grzechocze przy rozruchu ? Sprawdziles czy to paliwo nie dostaje sie do oleju ?
Moja renówka brała 2l oleju na 1000 km, diagnoza- uszkodzona turbina, zdejmij sobie waz od turbiny ten górny i zobacz czy puszcza ci olej, sprawdź sobie jeszcze luz na turbinie ściągnij dolot do turbiny i poruszaj wirnikiem, u mnie był bardzo duży luz wzdłużny i prawie wcale poprzecznego. Też chciałem wymieniać uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą...
A czy jest dopuszczalny luz na osi turbiny bo z tego co wczoraj kolega mi pokazał to mam taki wyczuwalny luz gdzie około 1mm. Moze to jest przyczyna ze wtedy ta turbina nie ma tak jakby sily na niskich obrotach?? To sa tylko moje przypuszczenia bo jak wczesniej napisalem nie jestem zbyt dobry w mecahnice. Pozdrawiam
Turbine mam wyjętą i ma mały luz na ośce, byłem z tą turbiną u mechanika i powiedział ze mieści sie w normie
Witam. Podczas wymiany uszczelek pod głowicami w Renault 155.54 ( MWM D-226 ) zauważyłem że turbina ma dosyć spory luz poprzeczny na wirniku tłoczącym powietrze do kolektora ssącego ( około 3-4mm ) Dla mnie to sygnał że turbina wymaga pilnej regeneracji. Mój tata twierdzi że to nic strasznego. Według niego luz jest wybierany-niwelowany przez ciśnienie...
Proszę jeszcze sprawdzić luz na wałku turbiny( zdjąć dolot powietrza i ruchy góra -dół powinny być minimalne, przód -tył prawie w ogóle). Objawy pasują.
Odkręć opaskę na przewodzie powietrza zasilającego turbinę i sprawdź luz, powinien być minimalny. Jeżeli wyczujesz skok około 2 minimetrów to turbo do regeneracji . Przy okazji sprawdź czy nie ma tam śladów oleju bo to też kwalifikuje turbinę do remontu.
Turbinę można odłączyć do silnika. Właśnie tak zrobiłem i okazało się, że jest spory luz na wirniku turbiny. Samą turbinę można bez problemu kupić np. tu: https://north.pl/karta/482000027768-turb... Fakt, nie sprawdziłem, jakie jest napięcie na pompie a jedynie stwierdziłem, że po wyjęciu - zarówno z założoną turbiną...
turbina a co olej jest czy nie jak nie to trzeba odkrecic przewody cisnieniowe powietzra od turvbiiny i sprawdzic wirnik jak ma luz to do widzenia
Tak właśnie turbina się skończyła zrobił się luz na wałku i przyblokowywało zmienną geometrię . Już zrobiony, ale dzięki za trafną diagnozę :)
Witam mam bmw 320d niby ma 163 km ale na luzie kręci do 4000 a turbina załącza się dopiero od 2tys Coś poważnego ?
Dolot szczelny. Temat pewny na 100% turbina. Wirnik ma luzy. https://obrazki.elektroda.pl/4150993400_...
Kolego Robokop, nie da się ukryć, że oleju ubywa trochę. Po przejechaniu 2000km z bagnetu z połowy stanu spadło do ok 1/4. Czyli jeszcze jakieś 2000km i będzie mininimum. Zastanawiam się co będzie przy odpalaniu go w zimę. Może być tak, że zagazuję pół osiedla, tak będzie dymił, a to już gorzej ;-) Dodano po 4 W piątek wstawiam autko do tego samego...
Pompę rozbierałem i na pewno nie ma tam żadnych ciał obcych. Co do zużycia to nie wiem jak go określić. Silnik pompy jest bezszczotkowy . Wirnik jest magnesem. Do wirnika jest przymocowana turbina w dziwny sposób jakby przez sprzęgło . Trzymając za wirnik , turbiną można obracać w sumie prawie o 360 st.(?) . W pewnym zakresie kątowym jest to luz taki...
Zakładając,że wszystko dobrze poskładałeś,widzę ewentualnie jedna możliwość. Być może jeden z wirników-turbina(nie pamiętam ile jest w tym konkretnym typie) jest skrzywiony,lub wybity ma otwór który mocuje się na osi wirnika. Przy dużych obrotach silnika, nawet nieznaczny luz, będzie przyczyną dużych wibracji. Pozostaje jeszcze prawidłowe umieszczenie...
Witam. Niedawno zakupiłem C5 1.6 hdi 110KM. Po paru dniach brakło oleju - dolałem, następnie wyczyściłem zachlapane miejsce pod turbiną i węże. Dziś oleju jest pełno na gruszce pod turbiną a brakuje w silniku, więc pytanie: turbo do regeneracji czy jakaś uszczelka? Poza tym: Silnik oleju nie bierze tylko wyrzuca brakuje kopa, prędkość na autostradzie...
Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik...
Kolega wyraźnie powiedział, że podczas załączania turbiny słychać tzw."buczenie"...jeżeli połączenia są szczelne to sprawdził bym czy jest wyczuwalny luz na osi turbiny... głupie pytnie ....ale kiedy załancza się turbina.??
wiec może ciśnienie jest w porządku. Nie wiem co o tym sądzić. Ja wiem. Komunikat z nieba nie spadł,miał przyczynę. To że silnik się nie zepsuł nie znaczy nic,w końcu chory też nie umiera natychmiast ,tylko najpierw choruje. Pamiętaj że czujnik pokazuje jedynie cisnienie poniżej minimalnego,nie zastępuje manometru. Mało tego to fakt że się nie załączy...
Pompa albo pracuje albo nie pracuje. Jeżeli wirnik obraca się lekko to jest ok. .... Też tak zawsze myślałem. Dzisiaj nie do końca się zgodzę. Z miesiąc temu miałem taki przypadek, że zrobił się luz na miejscu, gdzie turbina była wprasowana na wałek wirnika. Pompa kręciła się lekko, pod napięciem pracowała tylko turbinka bardzo słabo pchała wodę. pozdrawiam
witam ,jeżeli silnik pali i pracuje równo to raczej turbina sprawdz poziom oleju i luz na wirniku turba.
Moja pompa to Welling DDX50 6A No więc się nie myliłem co do rodzaju pompy. A jeśli chodzi o usterkę Twojej zmywarki, to wytargaj pompę i zobacz czy ma duży luz na osi turbiny. https://obrazki.elektroda.pl/6812959300_...
Jaki silnik? Ja jestem zwolennikiem zakupu nowych turbin, po regeneracji nigdy już takie jak nowe nie będą. Moim zdaniem jest to skopane i turbina będzie padnięta prędzej czy później, będą wibracje, rezonans itd.
pompa myjąca się zaciera albo coś w padło w turbinę pompy myjacej i ma cieżko ,czasamy wyciagam różne zalegające jedzenie, ale jeśli ma luz wirnik to pompa do wymiany zdjecie poniżej poglądowe
Witam . Dzieki tylko jak to sprawdzić ,chyba tylko tam gdzie regenerują tak mi się wydaje . Spytałem swojego elektryka i udzielił mi takiej odpowiedzi. Dodano po 2 Witam ponownie, zauważyłem że po zdjęciu przewodu od turbiny wirnik , łopatki latają bardzo na boki ,góra dół . Miałem już tak parę razy więc dla mnie turbina się skończyła . Luz jest tak...
Zdjąłem wąż od turbiny do dolotu i włożyłem palec w turbinę, wirnik ma luzy ok 2mm w każdą stronę wiec turbina jest padnięta. Teraz pytanie jak sprawdzić EGR ? Pozdrawiam
dobra też nie była bo rzygała olejem i miała spory luz na wirniku Dodano po 1 Egr nie jest zaślepiony. Przy wymianie turbiny był czyszczony
turbina ma luzy poprzeczne i osiowe Na co ty czekasz? Aż się silnik rozbiega?
Jak Ci na postoju wskazywał komputer 1,5 to bardzo dobrze. Trzeba było w czasie jazdy sprawdzać. Luz na ośce, luz jest zawsze, nie podajesz jaki ten luz. Zaolejenie wylotu też jest rzeczą normalną. Zależy od sprawności odmy, intensywności używania hamulca silnikowego i drożności dopływu powietrza. Turbinę ściągasz a filtr powietrza i chłodnicę sprawdziłeś?...
Luz turbiny rzecz normalna, olej w wężach turbo zasysa olej z odmy.Odłącz odmę wyczyść węża od turbo odkręć korek od wlewu oleju załóż szmatkę na wlew i próba.Jeśli olej dalej występuje to turbo.
W swoim aucie po wyrzuceniu katalizatora turbina zaczęła gwizdać. Ale dużo osób twierdzi że turbiny nie powinno słychać(chodzi o gwizdanie) oznacza to że wirnik prawdopodobnie ma luz. Ale ludzie jeżdżą z gwiżdżącymi turbinami i nic się nie dzieje. Może też być mała nieszczelność w układzie i też będzie gwizdać.
Z układu paliwa wymienione: pompa wtryskowa, wtryskiwacze i filtr paliwa Z układu powietrza wymienione: przepływomierz i filtr powietrza EGR wymieniony - zniknął problem z Checkiem ale samochód nadal zamulony do 2.5k rpm Bardzo słabo wkręca się na obroty nawet na luzie. Jakieś pomysły?
Wymieniane zostały panewki oraz tłoki. Wał i tuleje były sprawdzane i nic z nimi nie robili. Silnik po odpaleniu na chwile wskakuje na 4 lecz szybko spada na 1 i poniżej. Silnik od nowości nie był otwierany również pompa też nie była ruszana bo wszystkie sruby były jeszcze zalane oryginalna farbą. Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie przed montażem...
Po 1 nie 21 tys obrotów bo jakby się silnik chciał wkręcać na takie obroty to by Ci z pod maski wyskoczył. To jest 2100 obr. A po 2 mi się wydaje że turbina działa cały czas tylko że efekt jej pracy widać i czuć dopiero po przekroczeniu ok tych 2000 obr. a co do Twojego problemu to nie wiem jak jest w tym przypadku zbudowana turbina ale napewno ma oś...
OLej w dolocie świadczy o zużyciu turbo i prowadzi do ubytku oleju z silnika i zakleja zawór egr przez co on sie zacina(skutek dym z wydechu)należy sprawdzić luz na łożyskach turbiny jak jest nadmierny turbina może pogwizdywać i wtedy nadaje się do regeneracji.Zatkana odma także prowadzi do dymienia i spalania oleju gdyż nie ma należytego odpowietrzenia...
Zdemotować pompę i sprawdzić luz na łożyskowaniu pompy: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... W tego typu pompach występuje taki problem: https://youtu.be/p4-iHi5mqmc
Witam wszystkich w moim przypadku okazoło się że padłwa turbina a dokładnie koło kompresji ma zbyt duży luz . Trochę dziwne bo passat ani nie zadymi , ani oleju nie bierze, a turbina padła tylko od strony ssącej.myślałem żcoś z tam się do niej dostało, a okazoło się że wyrobuły się pierścienie słizgowe. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc.
Turbina nie musi mieć luzu, żeby olej "puszczała" - tak samo zdarzało się, że turbiny mające luz na wirniku nie powodowały ubytku oleju. Moim zdaniem jeśli te 800zł to zbyt dużo, to jeździć, godząc się na podwyższone zużycie i czekać aż silnik się zachłysnie. Z drugiej strony wyplucie niewielkiej ilości oleju z odmy do butelki też nie jest wyznacznikiem...
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Witam, zdejmij przewód dolotowy do turbiny i sprawdź czy wirnik ma luz. (Delikatny luz jest dopuszczalny) Z tego co wyczytałem wyżej sterowanie turbiną jest ok, sprawdź intercooler, może na trasie jakiś kamyczek wpadł i przedziurawił, stąd zanik ciśnienia. Kiedyś miałem przypadek, że upaliła się jedna świeca żarowa, przez co sterownik wchodził w tryb...
Otworzyliśmy EGR i klapki brak ,leży w środku luzem,jutro zakładamy nową przepustnicę EGR ale przy rozbieraniu sprawdziliśmy również górną turbinę i czuć trochę luz na wirniku ,brak jakiego kolwiek oleju i nie szczelności, orientuję się ktoś jak duży może być luz na wirniku ? Sprawdziłem godzinę później w drugim takim samym Manie też luz na wirniku...
Wymienialem bo po tym jak auto nawalilo czyli stracilo moc to sprawdzalem turbine i w rurach bylo troche oleju ,a turbina miala luzy na wirniku wiec ja wymienilem.Wszystkie rury i interkuler wuczyściłem ,ale auto dalej kopci i nie jedzie
Świst jest przeważnie albo dziurawy dolot ,ale biorąc pod uwagę że turbo regenerowane (pewnie chiński środek i regeneracja za 600 -700pln) to raczej słaba jakość wykonywania wirników i luz miedzy wirnikiem a obudową. Jeszcze nie widziałem tanio zregenerowanej turbiny co by nie gwizdała.
Mam luzy na łożysku w silniku odkurzacza Electrolux Ultrasilencer. Chcę odkręcić wirnik. Zablokowałem turbinę patyczkami. Turbina się nie kręci. Śrubę rozgrzałem hotairem do lutowania ustawionym na 500 stopni. Niestety muszę użyć dość dużej siły, a śruba się nie wykręca, tylko obracam cały wirnik. Turbina pozostaje zablokowana. Za słabo rozgrzane? https://obrazki.elektroda.pl/7001372300_...
Witam, udało mi się dzisiaj odnaleźć przyczynę zaniku mocy na 5 biegu od razu z góry przepraszam za moją nie wiedzę techniczną a więc podejrzewam że walnięta jest turbina, gdyż raz że ma luz na łopatkach turbiny około 3mm, po drugie nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale chyba gruszka do której jest przymocowany ten pręt wchodzący do turbiny przy...
Wygląda na to że 25-cio letnia turbina przy nieumiejętnej ingerencji dokonała swojego żywota.
wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina turbina wiatrowa
odinstalować spyhunter iveco daily problemy klimatyzacja protokół oględzin instalacji
sprzedam kondensator regulacja krańcówki rolety
Moment dokręcania elementów rozrządu VW LT 2.5 TDI Citroën DS5 nie odpala: komunikat "wciśnij sprzęgło + start"